3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları, öğrencilerin davranışlarının çevrelerine olan etkilerini anlamalarına yardımcı olur. Çocuklar, günlük yaşamda sergiledikleri tutumların olumlu veya olumsuz sonuçlarını fark ederek daha bilinçli hareket etmeyi öğrenirler. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde işlenen konuların daha iyi kavranmasını sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sosyal hayatlarında sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini hedefler. Bu doğrultuda hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıya hem de günlük yaşama katkı sağlayacak niteliktedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21


Soru : Arkadaşlarınızla selamlaşırken yukarıdaki yüz ifadelerinden hangisini tercih edersiniz? Neden?


Cevap : 2. resimdeki ifadeyi seçerim çünkü selamlaşırken gülümsemek hem beni hem de arkadaşımı mutlu eder.


Soru : Tercih ettiğiniz yüz ifadesine karşı arkadaşlarınızın tepkisi sizce nasıl olur?


Cevap : Arkadaşlarım da aynı şekilde gülümseyerek karşılık verir ve selamlaşmamız neşeli geçer.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 grup oluşturunuz.
• Her gruptan bir arkadaşınızı sayışma yaparak seçiniz.
• Aşağıdaki senaryolardan birini grup olarak seçiniz.

1. Gruptakiler kitap okurken seçtiğiniz kişi onları rahatsız edecek şekilde davranır.
2. Gruptakiler sohbet ederken seçtiğiniz kişi konuşanlar ile göz teması kurmaz.
3. Gruptakiler teneffüste oynarken seçtiğiniz kişi koşturarak onları rahatsız eder.
4. Gruptakiler sırada birbirlerinin önüne geçerken seçtiğiniz kişi onları nazikçe uyarır.
5. Gruptakiler bir konuda anlaşmazlık yaşayınca seçtiğiniz kişi onların aralarında anlaşmalarını sağlar.

• Senaryonuzu grubunuzla beraber canlandırınız.
• Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra etkinlik sırasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Seçtiğimiz senaryoyu canlandırırken çok eğlendik. Kendimizi farklı bir kişinin yerine koyduğumuz için olayları daha iyi anladık. Etkinlik sırasında hem arkadaşlarımızla uyum içinde hareket ettik hem de birbirimizi daha iyi tanıdık. Böylece birlikte çalışmanın, saygılı olmanın ve sorunları çözmenin önemini öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri tabloda istenen durumlara göre örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap : Bu kısmı kendi duygularınıza göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Bulmacada olumlu ve olumsuz bazı tutum ve davranış ifadeleri gizlenmiştir. Bu ifadeleri yukarıdan aşağıya ya da soldan sağa olacak şekilde bulunuz. Baş harfine ve harf sayısına göre uygun alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruları yazdığınız tutum ve davranışların numaralarını kullanarak cevaplayınız.


1. Bu ifadelerden hangileri olumludur?


Cevap : 5, 6, 7, 8, 9, 10


Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Cevap : Olumlu tutum ve davranışlarımız hem kendimizi hem de arkadaşlarımızı mutlu eder, ilişkilerimizi güçlendirir ve birlikte daha uyumlu olmamızı sağlar.


2. Bu ifadelerden hangileri olumsuzdur?


Cevap : 1, 2, 3, 4


Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Cevap : Olumsuz tutum ve davranışlarımız hem kendimizi hem de arkadaşlarımızı üzebilir, ilişkilerimizin bozulmasına ve ortamın gergin olmasına neden olur.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ilk ünitede kendilerini tanıma, kişisel özelliklerini fark etme ve güçlü yönlerini keşfetme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin doğru ve güvenilir kaynaklardan ilerlemesini sağlar. Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini geliştirerek özgüven kazanmalarına katkıda bulunur.

Bu kapsamda hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13, 14, 15, 16, 17 Sayfa Cevapları, hem öğrenciler hem de öğretmenler için yol gösterici nitelikte olup öğrenmeyi kolaylaştırır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17


• Tüm çocuklar aynı resme bakmaktadır ancak çocukların yaptığı resimler birbirinden farklıdır. Bu farklılığın nedeni sizce nedir?


Cevap : 1. ve 2. çocuk aynı tabloya bakıyor olsa da farklı açılardan gördükleri için resme farklı yorumlar katıyorlar. 3. çocuk hâlâ ne çizeceğine karar verememiştir. 4. çocuk ise resim yapmada zorlandığı için tuvalde istediğini ortaya koyamayıp sinirlenmiştir.


• Resim yapan çocuklar sizce aynı duyguları mı hissediyor? Neden?


Cevap : Bence her çocuğun hisleri farklı. 1. ve 2. çocuk resme odaklanmış ve keyifli görünüyor. 3. çocuk ne çizeceğine karar veremediği için düşünüyor gibi. 4. çocuk ise istediği resmi yapamayınca öfkelenmiş.


Haydi Dene! 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 6 grup oluşturunuz.
• Bir A4 kâğıdı hazırlayınız. Hazırladığınız kâğıda her biriniz 3 nesne ismi yazınız. (Örneğin ağaç, masa, kalem vb.) Kâğıtlarınızı en yakınınızdaki grupla değiştiriniz.
• Size gelen kâğıtta yazan nesneleri resimle (konuşmadan), başka sözcüklerle (nesnenin adını söylemeden) ve beden diliniz ile (konuşmadan) grup arkadaşlarınıza anlatmaya çalışınız.
• Her nesneyi anlatmak için sürenizin bir dakika olduğunu unutmayınız. Gruptaki herkes nesnelerini anlatana kadar oyuna devam ediniz.
• Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki formu işaretleyerek doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıfta tartışınız. 


1. Formda işaretlediğiniz cevaplar birbirinden farklı mıdır? Neden? 


Cevap : Evet, formda işaretlediğim cevaplar birbirinden farklıdır. Farklı olmasının sebebi herkesin farklı özellikte olması her insanın bir özelliği daha iyi olabiliyor.


2. Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? 


Cevap : Zorlandığımız konularda öğretmenimize sorarak, çokça tekrar yaparak ve düzenli çalışarak kendimizi geliştirebiliriz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Sercan’ın Dünyası

Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı çok severim. Arkadaşlarımla vakit geçirmeye de bayılırım. Ah, ismimi söylemeyi unuttum! Benim adım Sercan. Bir yerde ben varsam hareket ve neşe de vardır. Bir dakika, zil sesi mi o? Eyvah, ders zamanı! İşte şimdi benim için macera başlıyor.

“Yeni şeyler öğrenmek senin için de heyecan verici olmalı.” diyorsunuz değil mi? Aslında çok hızlı öğrenirim ancak biraz sabırsızım. Sırada oturup beklemek, söz alarak konuşmak beni zorlar. Öğretmenim de sık sık beni uyarmak zorunda kalır. Bazen de görevlerimi unuturum. Geçenlerde bilim şenliği için hazırladığım deney planını evde unuttum. Bir bilseniz, nasıl üzüldüm!

Sonunda öğretmenimden yardım istemeye karar verdim. Sınıf ve rehber öğretmenimle birlikte haftalık plan hazırladık. Her hafta bu planı gözden geçirmeye karar verdik.


1. Sercan’ın güçlü yönleri nelerdir? 


Cevap : Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı sevmesi, arkadaşlarıyla vakit geçirmekten hoşlanması, neşeli ve hareketli olması, yeni şeyleri hızlı öğrenmesi.


2. Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri nelerdir?


Cevap : Sabırsızlığı, sırada oturup beklemekte zorlanması, söz alarak konuşmada dikkat etmemesi ve bazen görevlerini unutması.


3. Güçlendirmesi gereken yönleri için Sercan kimlerden yardım almıştır?


Cevap :  Öğretmeninden ve rehber öğretmeninden yardım almıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Boş bırakılan yerlere güçlü yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Sabırlı bir insanım.
  • Arkadaşlarım ile çok iyi anlaşırım.
  • Sorumluluklarımı yerine getiririm.
  • Dürüst bir insanım.
  • Çalışkan bir insanım.
  • Bir toplumda lider olmayı kolaylıkla başarabilirim.

2. Boş bırakılan yerlere güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Açık sözlüyüm.
  • Bazen çok duygusal olabiliyorum
  • Yaratıcı değilim.
  • Pratik değilim.

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. Aşağıdaki form güçlü ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 Cevapları”


 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 266-267-268-269. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin 6. ünite konularını pekiştirmeleri ve öğrendiklerini değerlendirmeleri için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” kapsamında “3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları”, uzunluk, çevre, alan ve sıvı ölçüleri ile ilgili soruları çözme becerilerini test eder. “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266, 267, 268, 269 Cevapları”, öğrencilerin problem çözme ve mantık yürütme yeteneklerini güçlendirmeye yardımcı olur.


3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


1. 600 santimetre kaç metredir?


A) 300 B) 60 C) 6


2. 2 m 16 cm kaç cm’dir?


A) 266 B) 216 C) 206


3. Aşağıda verilen mesafelerden hangisini kilometre birimiyle ölçeriz?


A) Okul bahçesindeki iki ağaç arasındaki mesafeyi
B) Sınıfın kapısı ile pencere arasındaki mesafeyi
C) İki il arasındaki mesafeyi


4. Aşağıda verilen eşitliklerden hangisi yanlıştır?


A) 3 m 16 cm = 316 cm
B) 4 m 48 cm = 48 cm
C) 6 m 05 cm = 605 cm


5.Yavru zürafa annesinden kaç cm kısadır?


A) 114 B) 120 C) 127


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


6. Bir fidan dikildikten sonra her ay 5 cm uzadı. İlk dikildiğinde 45 cm olan fidanın boyu 6 ay sonra kaç cm olur?


A) 65
B) 75
C) 90


7. Aşağıdaki gösterimlerden hangisi şeklin çevresini belirtir?


C) Şıkkı


8. Yukarıdaki havuzun çevresi kaç metredir?


A) 7 B) 8 C) 9


9. Yandaki çerçevenin çevresi kaç cm’dir?


A) 568
B) 580
C) 585


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları


10. Yandaki şeklin çevresi kaç santimetredir?


A) 29
B) 33
C) 34


11. Yandaki şeklin çevresi kaç birimdir? (İki nokta arasını 1 birim alınız.)


A) 26
B) 28
C) 30


12. Yandaki şeklin çevresi kaç birimdir?


A) 20
B) 18
C) 16


13. Yandaki alan kaç tane birimkareyle kaplanmıştır?


A) 16
B) 14
C) 12


14. Bir banyonun zemini yandaki fayanslarla kaplanmıştır. Banyonun zemini kaç fayansla kaplanmıştır?


A) 80
B) 84
C) 96


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları


15. Yandaki pano renkli kartonla kaplanmıştır. Pano kaplanırken kaç tane karton kullanılmıştır?


A) 20 B) 22 C) 24


16. Her birinde 25 litre zeytinyağı olan 4 tenekede toplam kaç litre zeytinyağı vardır?


A) 78 B) 95 C) 100


17. Her gün 3 litre süt veren bir inek nisan ayında kaç litre süt verir?


A) 98 B) 95 C) 90


18. 50 litre su 5 litrelik kaplara bölünecektir. Bunun için kaç tane kap gerekir?


A) 10 B) 12 C) 15


19. 4 litre limonata, yarım litrelik kavanozlara doldurulacaktır. Bu iş için kaç tane kavanoz gerekir?


A) 6 B) 8 C) 10


20. Aşağıda verilen eşitliklerden hangisi yanlıştır?


A) 5 litre = 10 yarım litre
B) 12 yarım litre = 6 litre
C) 8 yarım litre = 5 litre



 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 264-265. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sıvı ölçülerini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” içindeki “3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Sıvı Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, litre ve mililitre gibi birimleri kullanarak günlük yaşamdan örneklerle çeşitli problemleri çözme etkinliklerini içerir. “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264, 265 Cevapları”, öğrencilerin sıvı ölçüleriyle ilgili mantık yürütme ve hesaplama becerilerini pekiştirir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Bozuk bir musluktan bir saatte 3 litre su akıyor. Musluk tamir edilmezse bir gün boyunca kaç litre su boşa akar?


Cevap :

  • 24 x 3 = 72 litre su boşa akar.

2. Şermin Hanım, bir kavanoz turşu için 2 litre sirke kullanıyor. Şermin Hanım, 3 kavanoz turşu için kaç litre sirke kullanır?


Cevap :

  • 3 x 2 = 6 litre sirke kullanır.

3. Betül Hanım limonata hazırladı. Limonataları 2 tane 1 litrelik şişeye ve 4 tane yarım litrelik şişeye doldurdu. Betül Hanım kaç litre limonata hazırladı?


Cevap :

  • 2 tane 1 litre : 2 litre
  • 4 tane yarım litre : 2 litre
  • 2 + 2 = 4 litre limonata hazırladı

4. Bir bakkal toptancıdan 3 litre kolonya aldı. Bakkal, aldığı kolonyayı yarım litrelik şişelere doldurmak istiyor. Bunun için bakkalın kaç tane şişeye ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 3 x 2 = 6 tane yarımlık şişeye ihtiyacı vardır


 

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 Cevapları EKOYAY Yayıncılık

3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 259-260-261-262-263. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sıvı ölçüleri konusundaki bilgilerini pekiştirmeye yönelik etkinlikleri kapsar.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 Cevapları EKOYAY Yayıncılık”

“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” içindeki “3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları”, litre ve mililitre gibi birimleri kullanarak çeşitli ölçüm ve problem çözme alıştırmalarını içerir. “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259, 260, 261, 262, 263 Cevapları”, öğrencilerin günlük yaşamda sıvı ölçülerini doğru kullanmalarına yardımcı olur.


3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları


Etkinlik Yapalım 

Araç ve Gereçler: aynı büyüklükte iki cam kap, çay ve su bardağı, su.

z Cam kaplardan birine 8 çay bardağı, diğerine 8 su bardağı su koyalım.


Kapların her ikisinde de kaçar bardak su vardır?


Cevap : Cam kaplardan birine 8 çay bardağı, diğerine 8 su bardağı vardır.


Kaplarda aynı miktarda su var mıdır?


Cevap : Hayır aynı miktarda su yoktur.


8 bardak su denince herkes aynı miktarda su mu algılar?


Cevap : Hayır algılamaz. Çünkü bardağın büyüklüğüne göre suyun miktarı da değişmektedir.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları


Etkinlik Yapalım 

Araç ve Gereçler: 1 litre su, 2 tane dereceli kap.

Bir litre suyu dereceli kaba boşaltalım. Kaptaki suyun seviyesini işaretleyelim.

Bu ölçü, bir litre sıvının ölçüsüdür.

Kaptaki suyun yarısını diğer dereceli kaba boşaltalım. Kaplardaki suların seviyesini belirleyelim.

Bu ölçü, yarım litre sıvının ölçüsüdür.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte bir arada etkinliği yapabilirsiniz.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda verilen kaplardaki sıvıların miktarını litre veya yarım litre birimiyle ifade ediniz.


Cevap :

Portakal Suyu = Litre

Kolonya = Yarım litre

Çamaşır Suyu =  Litre

Sabun =  Yarım litre

Şalgam Suyu = Yarım  Litre


2. Aşağıdaki kapları inceleyiniz. Kapların içindeki sıvıların miktarını tahmin ediniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları”


 

error: Content is protected !!