3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 138-139-140-141 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin işitmedeki rolünü ve ses şiddetinin önemini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde sesin çok güçlü veya çok zayıf olduğunda işitme üzerinde nasıl etkiler oluşturduğunu öğrenebilirler. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler ders konularını kolayca kavrar ve ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 138-139-140-141 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Bölüm 4: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ses şiddetinin kulak sağlığı ve işitme kalitesi üzerindeki etkilerini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141 Cevapları” sayesinde öğrenciler işitme sağlığını korumak için nelere dikkat etmeleri gerektiğini öğrenir ve fen bilimleri dersinde başarılarını artırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 138-139-140-141


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 138 Cevapları


Soru : Çevremizde sürekli farklı sesler duyarız. Peki, bu seslerin bazılarını neden daha iyi duyabiliriz? Araştırınız.


Cevap :

Bazı sesleri daha iyi duyarız çünkü:

  • Yakından gelen sesler daha güçlü ve yüksek olur.
  • Sessiz ortamda sesler daha net duyulur.
  • Sesin şiddeti ve frekansı yüksektir, kulağımız kolayca algılar.
  • Gece veya sakin ortamlarda gürültü az olduğundan sesler daha iyi duyulur.

👉 Yani sesin yakınlığı, yüksekliği ve ortamın sessizliği onu daha iyi duymamızı sağlar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 139 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Silgi (2 adet)
ຉ Kurşun kalem (2 adet)

Uygulama Adımları 

1. Sıra arkadaşınızdan gözlerini kapatmasını ve dikkatle dinlemesini isteyiniz.
2. Silgileri birbirine sürtünüz.
3. Kalemleri birbirine vurunuz.
4. Kaleminiz ile sıranıza vurunuz.
5. Başka bir arkadaşınızla aranızda fısıltıyla konuşunuz.
6. Yukarıdaki uygulama adımlarını sıra arkadaşınızla rollerinizi değişerek tekrar ediniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Hangi uygulama adımlarında ses duydunuz?


Cevap : Silgileri birbirine sürtünce, kalemleri birbirine vurunca, kalemle sıraya vurunca, fısıltıyla konuşunca ses duydum.


2. Hangi uygulama adımlarında ses duyamadınız veya çok az ses duydunuz?


Cevap : Silgileri birbirine sürtünce ses çok az çıktı, zor duydum.


3. Hangi uygulama adımlarında çıkan sesi daha kolay duydunuz? Neden?


Cevap : Kalemleri birbirine vururken ve sıraya vururken çıkan sesi daha kolay duydum. Çünkü bu hareketler daha güçlü ve yüksek ses çıkardı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 141 Cevapları


Soru : Görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


1. Görseldeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı sesler insanlar tarafından işitilebilir?


Cevap : Ördekler, kurbağa, horoz, inek, köpekler, koyunlar, leylek, traktör, arılar.


2. Görseldeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı sesler insanlar tarafından işitilemez?


Cevap : Kelebek, karıncalar, uğur böceği.


3. Bazı seslerin insanlar tarafından işitilememesinin nedeni nedir?


Cevap : Bazı sesler insanlar tarafından işitilemez çünkü çok ince (yüksek frekanslı) ya da çok kalın (düşük frekanslı) olabilir. İnsan kulağı yalnızca belirli bir ses aralığını (yaklaşık 20 Hz – 20.000 Hz) duyar. Bu aralığın dışındaki sesleri işitemeyiz.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 134-135-136-137. Sayfa Cevapları” öğrencilerin çevredeki farklı ses kaynaklarını tanımasına ve sesin nasıl oluştuğunu anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda günlük hayatta karşılaşılan doğal ve yapay ses kaynakları örneklerle açıklanır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler ders konularını kolayca kavrar ve ödevlerini güvenle yapabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, doğadaki hayvan seslerinden insan yapımı araçlara kadar birçok ses kaynağını tanıtır. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137 Cevapları” sayesinde öğrenciler ses kaynaklarını ayırt etmeyi öğrenir, fen bilimleri dersinde başarılarını artırır ve günlük hayattaki sesleri daha bilinçli şekilde değerlendirebilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 134 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Ek 8
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı
ຉ A4 karton

Uygulama Adımları
1. Sayfa 221’deki ses kaynağı görsellerini (Ek 8) belirtilen yerlerden kesiniz.
2. Kendiliğinden ses çıkarabilen kaynakları ayırınız.
3. Kendiliğinden ses çıkaramayan, dışarıdan bir etki ile ses çıkarabilen kaynakları ayırınız.
4. Karton üzerinde iki bölüm oluşturunuz.
5. Ayırdığınız ses kaynaklarını kendiliğinden ses çıkaran ve kendiliğinden ses çıkaramayan bölümlerine yapıştırınız.
6. Boş bırakılan dört kutuya çevrenizden örnekler bulunuz. İlgili bölümlere uygun ikişer ses kaynağı çiziniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Kendiliğinden ses çıkarabilen kaynaklar hangileridir?


Cevap : İnsan, hayvanlar (köpek, kuş), rüzgâr, gök gürültüsü, su şırıltısı, motorlu araçlar gibi kendi kendine ses çıkaran kaynaklardır.


2. Kendiliğinden ses çıkaramayan kaynaklar hangileridir?


Cevap : Davul, zil, masa, tahta, çan, kapı gibi ancak vurulunca, çalınca veya hareket ettirilince ses çıkaran kaynaklardır.

💡 Kısacası:

  • Kendiliğinden ses çıkaranlar → Dışarıdan etkiye gerek duymadan ses üretir.

  • Kendiliğinden ses çıkaramayanlar → Ses çıkarmak için vurulmalı, çalınmalı veya harekete geçirilmelidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 136 Cevapları


Soru : Robotların çıkardığı sesler doğal sesler midir? Araştırınız.


Cevap : Hayır, robotların çıkardığı sesler doğal sesler değildir. Çünkü robotlar insanlar tarafından yapılır ve sesleri makine ve elektronik parçalardan oluşur. Doğal sesler; insan, hayvan, rüzgâr, yağmur gibi doğada kendiliğinden oluşan seslerdir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 137 Cevapları


1. Bulmacada sadece yapay ses kaynaklarının bulunduğu yollardan geçerek çıkışa ulaşınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 134-135-136-137 Cevapları”

2. Bulmacada yer alan yapay ve doğal ses kaynaklarını sınıflandırarak ilgili bölümlere yazınız.


Cevap :

Doğal ses kaynakları: Ördek, köpek, çocuk, kuş.

Yapay ses kaynakları: Çırpıcı, hoparlör, davul, mızıka, matkap, telefon.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 131-132-133 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 131-132-133. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin kaynağının hareketine bağlı olarak nasıl değiştiğini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde sesin yaklaşırken daha güçlü, uzaklaşırken daha zayıf duyulduğunu öğrenebilirler. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler ders konularını daha kolay kavrar ve ödevlerini doğru şekilde yapabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 131-132-133 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sesin kaynağının konumuna göre nasıl farklı duyulduğunu örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 131, 132, 133 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin hareket ve mesafeyle ilişkisini kavrayarak hem derslerinde başarılı olur hem de günlük yaşamda seslerin yönünü ve uzaklığını daha iyi anlayabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 131-132-133


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 131 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Plastik pet şişe
ຉ Fasulye, mercimek vb.
ຉ Kumaş parçası

Uygulama Adımları 

1. Marakasınızı hazırlamak için plastik bir pet şişeye fasulye, mercimek vb. koyunuz. Şişenin kapağını kapatınız.
2. Bir arkadaşınızın gözünü bağlayınız. Ona sınıfın ortasında beklemesini ve sesleri dinlemesini söyleyiniz.
3. Başka bir arkadaşınızdan sınıfta marakasını çalarak dolaşmasını isteyiniz.
4. Gözü bağlı arkadaşınızdan sesin hangi yönden geldiğini tahmin etmesini isteyiniz.
5. Gözü bağlı arkadaşınızdan marakasın yaklaşıp uzaklaşması ile ilgili tahminde bulunmasını isteyiniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin hangi yönden geldiğini anladı mı? Nasıl?


Cevap : Evet, anladı. Çünkü ses kulaklarımıza farklı yönlerden gelir ve beynimiz sesin hangi taraftan geldiğini anlayabilir.


2. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin yaklaşıp uzaklaştığını anladı mı? Nasıl?


Cevap : Evet, anladı. Çünkü yaklaştıkça ses daha yüksek, uzaklaştıkça daha hafif duyulur. Sesin şiddeti değişince mesafe anlaşılır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 133 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Konya’da yaşayan Tuncay ve ailesi, Anıtkabir’i ziyaret etmek için trenle Ankara’ya gitmeye karar verdiler. Konya Garı’nda tren beklemeye başladılar.

Farklı yönlerden gelen pek çok ray hattı vardı. Trenin sesinin geldiği yöne doğru bakmaya başladılar. Ancak gelen, İstanbul treniydi. Yolcular bindikten sonra tren yavaş yavaş hareket etti.

Tren uzaklaştıkça duydukları ses de azaldı. Sabırsızlıkla beklemeye devam ediyorlardı. Uzaktan bir tren daha geliyordu. Tren yaklaştıkça duyulan ses de artıyordu. Bu tren farklı bir yönden geliyordu. O yöne doğru bakarak beklemeye başladılar. Anıtkabir’i görecekleri için çok heyecanlıydılar.


1. Tuncay ve ailesi, İstanbul trenini görmemelerine rağmen onun geldiği yönü nasıl anladılar?


Cevap : Trenin sesini dinleyerek hangi yönden geldiğini anladılar.


2. İstanbul treninin sesinin giderek azalmasının nedeni nedir?


Cevap : Tren uzaklaştıkça sesi azaldı, çünkü ses uzaklaştıkça daha az duyulur.


3. Ankara treninin sesinin giderek artmasının nedeni nedir?


Cevap : Tren yaklaştıkça sesi arttı, çünkü ses yaklaştıkça daha güçlü duyulur.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 127-128-129-130 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 127-128-129-130. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin nasıl oluştuğunu ve çevremizde nasıl yayıldığını anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde öğrenciler, sesin kaynağını ve farklı ortamlarda yayılma biçimini öğrenir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler ders konularını daha kolay kavrar ve ödevlerini güvenle tamamlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 127-128-129-130 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sesin titreşimlerle oluştuğunu ve hava, su gibi ortamlarda yayılabildiğini açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 127, 128, 129, 130 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin doğasını kavrayarak hem derslerinde başarılı olur hem de günlük hayatta sesin özelliklerini daha iyi anlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 127-128-129-130


Soru : Sesleri çok iyi duyan diğer hayvanları araştırınız.


Cevap :

Sesleri çok iyi duyan hayvanlar:

  • Köpek
  • Kedi
  • Baykuş
  • Yarasa
  • Fare

👉 Bu hayvanlar insanlardan daha iyi duyar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 128 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Düdük
ຉ Flüt
ຉ Melodika, mızıka gibi müzik aletleri

Uygulama Adımları
1. Gözlerinizi sınıfça kapatınız.
2. Enstrüman getiren arkadaşlarınızı tahtada sırasıyla dinleyiniz.
3. Arkadaşınızın hangi enstrümanı çaldığını gözleriniz kapalı şekilde tahmin ediniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Arkadaşlarınızın çaldığı düdük, flüt, melodika gibi müzik aletlerini doğru tahmin edebildiniz mi? Nasıl?


Cevap : Evet, tahmin ettim. Çünkü her müzik aletinin çıkardığı ses farklıdır.


2. Düdük, flüt ve melodikadan çıkan ses sınıfın her yerinde duyuldu mu? Nasıl?


Cevap : Evet, duyuldu. Çünkü ses dalgalar hâlinde yayılır ve sınıfın her yerine ulaşır.


Soru : Biliyor musunuz arkadaşlar, uzayda hiç ses duyulmuyormuş. Bunun nedeni sizce nedir? Araştırınız.


Cevap : Uzayda hava yoktur. Sesin yayılması için hava veya başka bir madde gerekir. Hava olmayınca ses dalgaları yayılmaz, bu yüzden uzayda hiç ses duyulmaz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 130 Cevapları


Soru : Görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


1. Görseldeki ses kaynaklarını bularak yazınız. 


Cevap : Gitar, su, kuş, ağlayan bebek, şarkı söyleyen çocuklar.


2. Görseldeki gitarın sesini herkes duyabiliyor. Bunun nedeni sizce nedir? 


Cevap : Her sesin bir kaynağı vardır ve ses her yöne doğru yayılır.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125-126 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 121-122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ışık kaynaklarını öğrenmesine ve günlük hayatta doğal ile yapay ışık kaynaklarını ayırt etmesine yardımcı olur. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler ders konularını kolayca kavrar ve ödevlerini eksiksiz yapar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125-126 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 2: Işık Kaynakları : Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güneş ve yıldız gibi doğal, lamba ve fener gibi yapay ışık kaynaklarını açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” ile öğrenciler ışık kaynaklarını doğru sınıflandırarak fen bilgisi derslerinde daha başarılı olabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125-126


Soru : Işık veren diğer canlılar nelerdir? Araştırınız.


Cevap :

şık veren canlılara biyolüminesans özelliği olan canlılar denir. Bunlara örnekler:

  • Ateşböcekleri 🪲 → Kuyruk kısımlarında ışık üretirler.

  • Derin deniz balıkları (fener balığı, denizanası türleri) 🐟 → Karanlık sularda avlanmak ve korunmak için ışık saçarlar.

  • Denizanası 🪼 → Bazı türleri mavi ve yeşil renkte parıldar.

  • Kalamarlı türler (mürekkep balığı, ahtapotlar) 🦑 → Avlanırken veya korunurken ışık üretirler.

  • Bazı bakteri ve planktonlar 🌊 → Denizde mavi-yeşil parıltı oluştururlar.

  • Bazı mantarlar 🍄 → Ormanda geceleri yeşil ışık yayabilen türleri vardır.

💡 Sonuç:
Bazı canlılar karanlıkta ışık üretebilir. Bu özellik onlara avlanma, korunma ve iletişim için avantaj sağlar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ A4 kâğıdı
ຉ Boya kelemleri
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. A4 kâğıdının ortasına kurşun kalemle çizgi çiziniz. İki bölüm oluşturunuz.
2. Birinci bölüme kendiliğinden ışık yayarak etrafı aydınlatan kaynakların resmini çiziniz.
3. İkinci bölüme insanlar tarafından yapılan ve etrafı aydınlatan ışık kaynaklarının resmini çiziniz.
4. Çizdiğiniz görselleri boyayıp arkadaşlarınıza gösteriniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Birinci bölüme çizdiğiniz görselleri arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. Çizdiğiniz görseller arasında farklılıklar var mı?


Cevap : Evet, bazı farklılıklar olabilir. Ben Güneş, yıldız, ateş böceği, mum gibi kendiliğinden ışık yayan varlıklar çizdim; arkadaşlarım belki lamba balığı, volkan, şimşek gibi başka ışık kaynakları çizmiş olabilir. Herkes farklı doğal ışık kaynakları seçebilir.


2. İkinci bölüme çizdiğiniz görselleri arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. Çizdiğiniz görseller arasında farklılıklar var mı?


Cevap : Evet, olabilir. Ben ampul, el feneri, sokak lambası, araba farı gibi insanlar tarafından yapılan ışık kaynakları çizdim; arkadaşlarım projektör, telefon feneri, kandil gibi başka yapay ışık kaynakları çizmiş olabilir.

💡 Sonuç: Doğal ve yapay ışık kaynakları çok çeşitli olduğu için herkes farklı örnekler çizebilir, bu da çizimlerde küçük farklılıklar olmasına neden olur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 123 Cevapları


Soru : Ay, sizce doğal ışık kaynağı mıdır? Araştırınız.


Cevap :

Hayır, Ay doğal ışık kaynağı değildir. Ay kendi ışığını üretmez; Güneş’ten gelen ışığı yansıtır. Biz gece gökyüzünde Ay’ı parlak görürüz çünkü Güneş ışığı Ay’ın yüzeyine çarpar ve bize geri yansır.

💡 Sonuç: Ay gökyüzünde ışık saçıyor gibi görünse de aslında kendi ışığını üretmediği için doğal ışık kaynağı sayılmaz, sadece yansıtıcıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 126 Cevapları


1. Aşağıda 3/B sınıfı öğrencilerinin doğal ve yapay ışık kaynaklarına verdikleri örnekler numaralandırılarak gösterilmiştir. 


a. Örneklerin numaralarını ilgili başlıkların yanına yazınız. 


Cevap :

a. Doğal Işık Kaynakları: 1, 8, 11, 12
b. Yapay Işık Kaynakları: 2, 4, 5, 6, 7, 9, 13, 14
c. Işık Kaynağı Olmayanlar: 3, 10, 15, 16


b. Verilen örneklerden doğal ve yapay ışık kaynağı olanların sayısını grafik üzerinde boyayarak gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 121-122-123-124-125-126 Cevapları”


 

error: Content is protected !!