3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları”, öğrencilerin öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, metne dayalı soruların yanıtlarını içermekte ve öğrencilerin anlamalarını pekiştirecek çözümler sunmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, her bir etkinlik için doğru cevapları ve detaylı açıklamaları paylaşarak, öğrencilerin eksiklerini gidermelerine yardımcı olur. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayıncılık”, soruların adım adım çözümleri ve metinle ilgili analizler içermekte olup, bu içerik öğrencilerin derslere daha aktif katılım sağlamasını desteklemektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134-135


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Sevdiklerinize duyduğunuz özlemi sözcüklere dökmeniz istense neler söylerdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sevdiklerime duyduğum özlem, içimde bir boşluk ve aynı zamanda onların varlığına duyulan derin bir hasret olarak tarif edilebilir. Onlarla geçirdiğim anıları sık sık hatırlar, bu anılarla avunurum. Özlem, bazen bir seslerini duymak, bazen bir sarılmanın sıcaklığını hissetmek isterim. Onlara, “Yanımda olmasanız da kalbimde her zaman varsınız ve sizi her an özlüyorum” derdim. Bu duygu, bağlarımızı daha da güçlü hissettiriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Sözcükleri metinden bularak hangi anlamda kullanıldıklarını işaretleyiniz.


Cevap :

kavuşmak

Varmak, ulaşmak.
(✓) Ayrı kalınan, sevilen bir kimseyle bir araya gelmek, onu yeniden görmek.
Yokluğu çekilen veya çok istenen bir şeye erişmek, onu elde etmek.

sarılmak

Hemen yapmaya koyulmak, girişmek.
(✓) Kollarını dolamak, kucaklamak.
Bütün gücü ile ele almak.

batmak

(✓) Dünya’nın dönüşü dolayısıyla Güneş, Ay ve yıldız ufkun altına inmek.
Bir sıvının üstündeyken içine gömülmek.
Hoşa gitmeyen bir duruma uğramak.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki “hikâye piramidini” tamamlayınız.


Soru: Hikâyedeki kahramanın adını yazınız.

Cevap : Tuna


Soru: Kahramanı iki sözcükle tanımlayınız.

Cevap : Sabırsız ve yaratıcı


Soru: Konuyu üç sözcükle açıklayınız.

Cevap : Dedeye duyulan özlem


Soru: Sorunu dört sözcükle belirtiniz.

Cevap : Zamanın yavaş geçmesi


Soru: Hikâyede geçen ilk olayı beş sözcükle yazınız.

Cevap : Tuna’nın dedesini çok özlemesi


Soru: İkinci olayı altı sözcükle yazınız.

Cevap : Taşları toplayıp kutuya koyması


Soru: Üçüncü olayı yedi sözcükle yazınız.

Cevap : Taşlara resim çizip günleri sayması


Soru: Sekiz sözcükle hikâyenin nasıl sonuçlandığını yazınız.

Cevap : Tuna, dedesine kavuşup mutlu bir şekilde sarıldı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıkları ifade eden sözcükleri kırmızıya; aynı türden varlıkları ifade eden sözcükleri de maviye boyayınız. Sözcüklerin ilk harflerinin cümle içinde kullanılırken nasıl yazıldığını altlarındaki kutuya büyük (B)/küçük (K) yazarak belirtiniz.


Cevap :

  • İZMİRKırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
    İlk harf: B
  • KÖPEKMavi (Aynı türden varlık, cins isim)
    İlk harf: K
  • GÜVERCİNMavi (Aynı türden varlık, cins isim)
    İlk harf: K
  • KARABAŞKırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
    İlk harf: B
  • KAYSERİKırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
    İlk harf: B
  • AĞAÇMavi (Aynı türden varlık, cins isim)
    İlk harf: K

2. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin kullanımına uygun cümleler yazınız.


Cevap :

(?) Soru İşareti: Bugün sinemaya gitmek ister misin?

(,) Virgül: Kitap, defter, kalem ve silgi çantamda.

(!) Ünlem İşareti: Ne kadar güzel bir gün!

(.) Nokta: Okuldan eve döndüm.

(‘) Kesme İşareti: Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


3. Aşağıdaki cümlelerde bir arada kullanılan zıt (karşıt) anlamlı sözcüklerin altlarını çiziniz.


Cevap :

  • Üst katımızda oturan arkadaşım alt mahalleye taşındı.
  • Bir geri bir ileri adım atarak gideceğin yere ulaşamazsın.
  • Ön kapıdan değil arka kapıdan çıkmamız gerekiyormuş.
  • Çok sıcak ve çok soğuk içecekler dişlerimize zarar verir.
  • Bazen mutlu bazen üzgün olurum.

4. Yukarıda Ozan’ın verdiği bilgiyi dikkate alarak okuduğunuz metnin ilk ve son paragrafını yazınız.


Cevap :

İlk Paragraf: Neee, 36 gün mü? diyerek mutsuz bir suratla oturdu Tuna. Ama ben dedemi çok özledim. Dayanamam ki o kadar gün!” diye söylendi. Neredeydi Tuna’nın dedesi? Çoook uzak bir köydeydi. Ona kavuşması için de gelmesi gereken bir yaz mevsimi, tatil olması gereken bir okul vardı ve tam 35 kere doğup batması gereken bir güneş.

Son Paragraf: Ertesi gün yola çıktılar. Yol daha çabuk biter belki, diyerek arabaları saydı bu kez de. Veee sonunda köye gelmişlerdi işte. Dedesini görür görmez atladı kucağına, sıkı sıkı sarıldı ona. Heyecanla kutusunu getirdi sonra. “Bak dede, senin için bu kadar gün, güneşin doğup batmasını bekledim.” dedi taşları göstererek. Işıl ışıl parladı dedesinin gözleri. Sıcacıktı gülümsemesi. “Zamanın yavaş geçmesine yarayan bir icat var mı acaba?” diye düşündü Tuna. “Yoksa da ben icat etmeliyim hemen.” derken dutları yemeye başlamıştı bile.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Tuna’nın yerinde siz olsaydınız çok özlediğiniz birini beklerken zamanın hızlı geçmesi için ne yapardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Tuna’nın yerinde olsaydım, özlediğim kişiyi beklerken zamanın hızlı geçmesi için sevdiğim şeylerle meşgul olmaya çalışırdım. Örneğin, kitap okur, resim yapar ya da bir hikâye yazardım. Ayrıca spor yaparak ya da arkadaşlarımla vakit geçirerek enerjimi atardım. Yeni şeyler öğrenmeye çalışmak da zamanın daha hızlı geçtiğini hissettirebilirdi. Bir takvim hazırlayıp her gün için küçük hedefler belirleyerek geri sayım yapardım. Böylece beklemek daha eğlenceli hale gelirdi.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Günlük tutmak, yaşamımızda olup bitenleri kayıt altına almaktır. Günlüğe (günceye) tüm gün boyunca yaşadıklarımızı yazabiliriz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sizin günlüğünüze yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Soru : Aşağıda, Ozan’ın tuttuğu günlük verilmiştir. Ozan’ın günlüğüne yazdığı yazıyı okuyunuz. Siz de sizi etkileyen bir olayı, tarihini de belirterek günlüğünüze yazınız.


Cevap :7 Aralık 2024
Bugün hayatımda unutamayacağım bir olay yaşadım. Okulda düzenlenen resim yarışmasında birinci oldum. Bu benim için çok özel bir an çünkü uzun zamandır resim yapmaya büyük bir hevesle devam ediyordum. Jüri üyelerinin ismimi anons ettiği an kalbim yerinden çıkacak gibi hissettim. Ödülümü alırken ailemin ve öğretmenimin gururla beni izlediğini görmek beni daha da mutlu etti. Bu anı asla unutmayacağım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru : Mutluluk sizce nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Mutluluk, insanın içini ısıtan, yüzüne bir gülümseme konduran ve hayata daha pozitif bakmasını sağlayan bir duygudur. Sevdiklerimizle vakit geçirmek, hedeflerimize ulaşmak ya da sevdiğimiz bir işi yapmak mutluluğu artırır.


Soru : “Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişkiyi açıklayınız. Mutluluk konusunda bildiklerinizi ve öğrenmek istediklerinizi yazınız.


Cevap :

“Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişki: Gülümsemek, mutluluğun en doğal ve güzel ifadesidir. Mutlu olduğumuzda genellikle gülümseriz ve bu, etrafımızdaki insanlara da olumlu bir enerji yayar. Gülümsemek, bazen mutluluğun bir sonucu, bazen de başlangıcı olabilir. İnsan gülümsediğinde, kendini daha iyi hissetmeye başlar.

Mutluluk konusunda öğrenmek istediklerim: Mutluluğu sürekli kılmak için neler yapmamız gerektiğini, farklı kültürlerde mutluluğun nasıl tanımlandığını ve mutluluğun insan sağlığı üzerindeki etkilerini öğrenmek istiyorum.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kocaman Gülümse Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kocaman Gülümse Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 Cevapları” başlığı altında, Türkçe dersinin etkinlik sorularına dair çözüm önerileri sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kocaman Gülümse Metni Etkinlik Cevapları” ise metne dayalı soruları içeren kapsamlı cevaplarla doludur. Bu kaynaklar, öğrencilerin daha verimli bir şekilde derslerine çalışabilmeleri için her sorunun detaylı çözümüne yer vermektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise metne dair öğrencilere yol gösterecek olan doğru cevapları içerir. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayıncılık” başlığı, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin daha iyi anlamalarına olanak tanıyan bir içerik sunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Metni okuduktan sonra “mutluluk” ile ilgili yeni öğrendiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Mutluluk, doğuştan gelen bir duygudur ve diğer duygularımız gibi belirli durumlarla tetiklenir.
  • Mutlu olduğumuzda vücudumuzda bazı değişiklikler olur; kalbimiz hızlı atar, yüzümüz güler ve hareket etmek isteriz.
  • Mutluluğumuzu paylaşmak, bu duygunun en güzel yanlarından biridir.
  • Gülümsemek mutluluğun dışarıdan görülen en belirgin ifadesidir ve bu duygu, çevremize pozitif bir enerji yayar.
  • Mutluluk, rahatlatıcı bir duygu olarak tanımlanır ve yaşadığımız olumlu olaylarla şekillenir.
  • Duygularımız, bir durumla karşılaştığımızda zihnimizde canlanan düşüncelerin sonucudur ve her duyguya bedenimiz farklı tepkiler verir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Okuduğunuz metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Bu sözcükleri bulmacada boyayarak kalan harflerle şifreyi bulunuz.


Cevap :

  • Özlemek: Bir yeri veya bir şeyi görmeyi, ona kavuşmayı istemek.
  • Korku: Bir tehlike veya tehlike düşüncesi karşısında duyulan kaygı.
  • Duygu: Bir nesne, olay veya bireylerin insanın iç dünyasında uyandırdığı izlenim.
  • Heyecan: Sevinç, korku, kızgınlık, üzüntü, sevgi vb. nedenlerle ortaya çıkan güçlü ve geçici duygu durumu.
  • Öfke: Kızgınlık.
  • Sevgi: Bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu.
  • Huzur: Gönül rahatlığı, rahatlık.
  • Şaşkın: Beklenmedik bir durum karşısında ne yapacağını bilememek.

Şifre: DUYGULAR


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


1. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


a. “Kocaman Gülümse” adlı metinde hangi duygulardan bahsedilmektedir? 


Cevap : Mutluluk, üzüntü, şaşkınlık, korku, öfke gibi duygulardan bahsedilmektedir.


b. Mutlu insanlarda nasıl değişiklikler gözlemlenir? 


Cevap : Mutlu insanlarda kalp atışları hızlanır, yerlerinde duramaz, zıplamak, el çırpmak ve gülümsemek gibi davranışlar sergilerler. Ayrıca çevresindeki insanlara sarılma isteği duyabilirler.


c. Mutluluk neye benzetiliyor? Niçin? 


Cevap : Mutluluk, bulutlara benzetiliyor. Çünkü bulutlar kocaman, bembeyaz, yumuşacık ve huzurlu bir görüntüye sahiptir.


ç. Metne göre mutluluk nasıl bir duygudur? 


Cevap : Mutluluk, doğuştan gelen, rahatlatıcı, keyif verici ve diğer insanlarla paylaşılmak istenen bir duygudur.


2. Tablodaki metinleri karşılaştırarak hikâye edici ve bilgilendirici metin ile şiir türlerinin özelliklerini yazınız.


Cevap :

“Kozalak” (Şiir):

  • Dizeler hâlinde yazılmış bir metindir.
  • Duyguları ön planda tutarak bir anlatım sunar.

“Kutudaki Taşlar” (Hikâye Edici Metin):

  • Olaylar belirli bir sıraya göre aktarılmıştır.
  • Karakterlerin hisleri ve düşünceleri okuyucuya yansıtılmıştır.
  • Okuyucuyu bir olayın akışına dâhil eden bir anlatım kullanılmıştır.

“Kocaman Gülümse” (Bilgilendirici Metin):

  • Açıklayıcı bir üslup ile bilgi aktarır.
  • Duyguların tanımları ve özellikleri üzerine bilgi sunar.
  • Amacı, okuyucunun konu hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Siz de metnin içinden tırnak işaretinin kullanıldığı cümleleri bularak yazınız.


Cevap :

  • “Mutluluğun en güzel yanı nedir, biliyor musunuz?”
  • “Mutluluk neye benzer?”
  • “Bulutlaraa!”
  • “Bir durumla karşılaştığımız zaman zihnimizde canlanan düşünceler bizi bir sonuca götürür.”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


2. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Cümlelerde boş bırakılan kutulara gelmesi gereken noktalama işaretini “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 Cevapları”

3. Aşağıdaki metinde sözcüklerin başına gelmesi gereken harfleri boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


4. Aşağıdaki şemada verilen bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız sembolü yuvarlak içine alınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Metindeki görselleri inceleyiniz. Sizce beden dilleri çocukların duygularını ifade ediyor mu? Sizler de arkadaşlarınıza duygularınızı beden diliyle anlatınız.


Cevap : Evet, görsellerdeki beden dilleri çocukların duygularını net bir şekilde ortaya koyuyor. Örneğin, yüz ifadelerinden onların öfkeli, şaşkın, mutlu veya sevinçli olduklarını kolayca anlayabiliyoruz. Duygularımızı beden diliyle ifade etmek, hissettiklerimizi başkalarına aktarmanın güçlü bir yöntemidir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Mutluluk Kutusu

Mutluluk, saklanabilen bir şey. Hatta zaman zaman sakladığınız mutlulukları çıkarıp yeniden mutlu bile olabilirsiniz. Bunun için kâğıt, kalem ve bir kutu bulmanız yeterli. Şimdi malzemelerinizi alıp sakin bir yere geçin. İlk sayfaya unutamadığınız bir mutluluğu yazarak işe başlayın. Yazdığınız her mutluluk size diğerlerini hatırlatacak ve mutluluk notlarınız artacak. Notlarınızı kutuya koyup odanızın en güzel yerine yerleştirin. Zaman zaman okuyup mutluluklarınızı yeniden yaşayabilirsiniz.

Fatma Hazan TÜRKKOL / TRT Çocuk Dergisi

Soru : Yukarıdaki paragrafı okuyunuz. Yaşadığınız mutlulukları hatırlamak için siz
de verilen panoya yazım ve noktalama kurallarına uyarak mutluluk notları yazınız.


Cevap :

  • Bir sabah kuş cıvıltılarıyla uyanmak beni çok mutlu etmişti. O anın huzurunu unutamıyorum.
  • Arkadaşlarımla geçirdiğim eğlenceli bir piknik günü hâlâ yüzümde bir gülümseme oluşturuyor.
  • Doğum günümde ailemin hazırladığı sürpriz pasta beni çok duygulandırmıştı.
  • Uzun zamandır görmediğim bir arkadaşımı tesadüfen karşılamak, günümü neşeyle doldurmuştu.
  • Kardeşimle kardan adam yapıp kahkahalarla eğlendiğimiz o günü her zaman hatırlıyorum.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141-142-143 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!