3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları” başlığı altında, 5. ünite kapsamında yer alan etkinliklerin detaylı çözümleri bulunmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, metin üzerinden çıkarım yapma ve öz güven kavramını anlama gibi konularda destek sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilere ulaşmasını ve eksiksiz bir öğrenme süreci yaşamasını hedefler. Aynı şekilde, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan etkinlik çözümleri, çocukların temel Türkçe becerilerini eğlenceli bir şekilde pekiştirmesine olanak tanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ


Soru : Ozan’ın sizlere sormak istediği sorular aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayınız.


1. Her konuda yetenekli olabilir miyiz? Niçin?


Cevap : Hayır, çünkü herkesin ilgi alanları ve becerileri farklıdır. Bazı konularda daha başarılı olabiliriz, ancak her konuda yetenekli olmak zordur.


2. Bir konuda başarısız olduğumuzda kendimizi nasıl hissederiz?


Cevap : Çoğu zaman üzülür, hayal kırıklığına uğrarız. Ancak bu duygular geçici olabilir ve ders çıkararak ilerleyebiliriz.


3. Kendine güvenen bir insan zorluklar karşısında nasıl davranır?


Cevap : Kendine güvenen bir insan, zorlukları çözmek için sakin kalır, alternatif yollar arar ve pes etmez.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ? 


2. Yukarıdaki görselden ve Ozan’ın sorduğu sorulardan yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Bu metinde, kendine güvenmenin değerine, insanların yeteneklerinin birbirinden farklı olduğuna ve özgüven sayesinde başarısızlıkların üstesinden gelinebileceğine vurgu yapılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıdaki sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin  ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Tahminim: Çok güzel, etkileyici ve göz alıcı.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İhtişamlı, gösterişli, göz kamaştırıcı.
  • Cümlem: Doğanın görkemli manzarası karşısında büyülenmemek elde değil.

Öz Güven Kelimesi

  • Tahminim: Kendi yetenek ve değerlerine güvenme durumu.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kendi yetenek, bilgi ve becerilerine duyulan güven.
  • Cümlem: Başarının sırrı, öz güvenle harekete geçmektir.

Filozof Kelimesi

  • Tahminim: Bilgeliği ve düşünceyi hayatının merkezine koyan kişi.
  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Felsefeyle uğraşan, derin düşünceleri olan kimse.
  • Cümlem: Filozoflar, insanlık tarihine yön veren düşünceler üretmişlerdir.

2. Anlamlarını bulduğunuz sözcüklerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

Görkemli Kelimesi

  • Görkemli sarayın ihtişamı herkesi büyüledi.
  • Yeni yıl kutlamaları için hazırlanan görkemli ışık gösterisi büyük beğeni topladı.
  • Doğanın görkemli güzelliklerini keşfetmek için bir doğa yürüyüşü düzenledik.

Öz Güven Kelimesi

  • Öz güveni yüksek bireyler zorluklarla daha kolay başa çıkabilir.
  • Öğrencilerin öz güven kazanması için onlara cesaret verici sözler söyledik.
  • Başarının kapılarını açan anahtar, öz güvendir.

Filozof Kelimesi

  • Antik Yunan’ın ünlü filozofları, insan doğası üzerine derin düşünceler geliştirdi.
  • Herkes, günlük yaşamında bir filozof gibi sorgulayıcı olmalıdır.
  • Filozof, yalnızca teoride değil, pratikte de bilgeliği uygulayan kişidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


DİNLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Sam (Sem)’in okuldan eve dönerken içinde bulunduğu ruh hâli nasıldır? Niçin? 


Cevap : Sam üzgündür çünkü beden eğitimi dersinde ipe tırmanamadığı için kendisini yetersiz ve başarısız hissetmektedir.


2. Filozof Kedi Watson(Vatsın), Sam’in anlattıklarına niçin “Sorun değil.” diyerek karşılık vermiştir? 


Cevap : Watson, her insanın farklı yeteneklere sahip olduğunu ve bir alandaki başarısızlığın yetersizliği göstermediğini düşündüğü için “Sorun değil.” demiştir.


3. Filozof Kedi Watson, arkadaşını ikna edebilmek için nasıl bir çözüm bulmuştur? 


Cevap : Watson, kara tavuk ve aslan örneklerini kullanarak herkesin farklı yeteneklerinin olduğunu ve bu yeteneklerin zamanla gelişebileceğini Sam’e anlatmıştır.


4. Sam, Filozof Kedi’nin söyledikleriyle ikna olmuş mudur? Niçin?


Cevap : Evet, etkilenmiştir çünkü Watson’un sözleri ona kendine güvenmesini sağlamış ve şiir yazma isteğini artırmıştır.


5. Filozof Kedi Watson’a göre öz güven nedir?


Cevap : Öz güven, kişinin kendine inanması, değerli biri olduğunun farkında olması ve hayatta önemli bir yere sahip olduğunu hissetmesidir.


6. Filozof Kedi Watson’un yerinde siz olsaydınız kendine güvenini yitiren bir arkadaşınızın kendisine güven duyması için neler yapardınız? 


Cevap : Onun güçlü yanlarını hatırlatır, geçmişte başardığı şeyleri vurgulardım. Ayrıca, hata yapmanın doğal olduğunu ve önemli olanın denemeye devam etmek olduğunu anlatırdım.


7. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Sam’in öz güven kazanma süreci.

Metnin ana fikri: İnsan, kendine inanarak ve yeteneklerini keşfederek özgüvenini geliştirebilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Filozof Kedi Watson’un konuşması ve düşünceleriyle Sam’e tavsiyelerde bulunması.

Gerçek ifadeler: Sam’in beden eğitimi dersinde ipe tırmanamaması ve bu yüzden kendini kötü hissetmesi.


3. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız.


Cevap :

Soru: Sam, özgüvenini nasıl geri kazanmıştır?

Cevap: Filozof Kedi Watson’un açıklamalarıyla motive olmuş ve güçlü yanlarını fark ederek özgüvenini yeniden kazanmıştır.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : Filozof Kedi ile Özgüven Yolculuğu


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin eş ve zıt anlamlarını yazınız.


Cevap :

Soru:

  • Eş anlamı: sual
  • Zıt anlamı: cevap

Beyaz:

  • Eş anlamı: ak
  • Zıt anlamı: siyah

Yaşlı:

  • Eş anlamı: ihtiyar
  • Zıt anlamı: genç

Cimri:

  • Eş anlamı: pinti
  • Zıt anlamı: cömert

Küçük:

  • Eş anlamı: ufak
  • Zıt anlamı: büyük

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


2. Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını “TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü”nden bularak eşleştiriniz.


Cevap :

bileğine güvenmek =  gücüne veya hünerine güvenmek.

gözünden uyku akmak =  çok uykulu olmak.

başa çıkmak =  bir şeye gücü yetmek.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcük gruplarından cümle olanlarını “X” ile işaretleyiniz. Cümle olanların sonuna uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Filozof Kedi Watson’la Sam’in arasında geçen konuşmalarla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Filozof Kedi Watson ile Sam arasındaki diyaloglarda, Watson Sam’e özgüven aşılamak için etkileyici örnekler sunmuş. Herkesin farklı yeteneklere sahip olduğunu ve başarısızlığın olumsuz bir şey olmadığını açıklamış. Sam’i teselli ederken ona cesaret vermesi beni çok etkiledi. Bu konuşma, kendimize inanmanın ne kadar önemli olduğunu harika bir şekilde vurguluyor.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : “Kendini Tanıma” ve “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

“Kendini Tanıma” oyunu: Bu oyunda herkes kendisiyle ilgili özelliklerini anlatır. Sevdiği şeyler, becerileri ve hayalleri gibi konularda paylaşım yapar. Böylece hem kendini daha iyi tanır hem de arkadaşlarına kendini tanıtır.

“Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyunu: Bu oyunda, arkadaşlardan biri için kısa bir öykü yazılır. Yazılan öykü, arkadaşın özelliklerine ya da hayallerine uygun olabilir. Daha sonra bu öykü sınıfta paylaşılır ve arkadaşına hediye edilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


KENDİNİ TANIMA


Soru : “Kendini Tanıma” oyununda, adınızın harflerini alt alta sıralayarak yazınız. Yazdığınız harflerin yanına da size uyan bir özelliğinizi belirtiniz.


Cevap :

Kendini Tanıma Oyunu:
Adım: Ahmet

A: Anlayışlı
H: Hırslı
M: Meraklı
E: Enerjik
T: Tutkulu

Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum: Ahmet, meraklı ve enerjik bir çocuktu. Bir gün okulda yeni bir deney yapmak istedi. Arkadaşlarına, tutkulu bir şekilde deneyin nasıl yapılacağını anlattı. Herkes onu anlayışlı olduğu için dikkatle dinledi. Ahmet’in liderliği sayesinde deney çok başarılı geçti ve herkesin yüzü gülüyordu.


ARKADAŞIMA BİR ÖYKÜ HEDİYE EDİYORUM


Soru : Arkadaşlarınızla önce “Kendini Tanıma” sonra da “Arkadaşıma Bir Öykü Hediye Ediyorum” oyununu oynayınız. Öykülerinizi yazarken büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.


Cevap : Bu etkinliği arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Geçmişte var olan ancak günümüzde ihtiyaç duyulmayan meslekleri araştırınız. Araştırmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Geçmişte var olup günümüzde ihtiyaç duyulmayan bazı meslekler şunlardır:

  1. Lambacı: Elektriğin olmadığı dönemlerde sokak lambalarını yakıp söndürmekle görevli kişilerdi. Elektriğin yaygınlaşmasıyla bu meslek ortadan kalkmıştır.
  2. Buz Kesici: Elektrikli buzdolapları icat edilmeden önce doğal buzları kesip satmakla uğraşırlardı. Buzdolaplarının yaygınlaşmasıyla bu mesleğe gerek kalmamıştır.
  3. Telgrafçı: Haberleşmenin telgrafla yapıldığı dönemde, mesajları alıp gönderen kişilerdir. Telefon ve internetin gelişmesiyle bu meslek tarih olmuştur.
  4. Nalburcu (At Nalcısı): Ulaşımın büyük ölçüde atlarla yapıldığı dönemde atların nal bakımını yapan kişilerdi. Motorlu taşıtların yaygınlaşmasıyla bu meslek önemini yitirmiştir.
  5. Hattat: Matbaa icat edilmeden önce kitap ve belgeleri el yazısıyla çoğaltan kişilerdir. Matbaanın kullanılmaya başlamasıyla hattatlık meslek olmaktan çok sanata dönüşmüştür.

Bu tür meslekler, teknolojinin ve yaşam tarzının değişmesiyle ortadan kalkmış, yerlerini modern meslekler almıştır.


ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!


Soru : Bilgilendirici metni sessiz okumadan önce aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Meslek seçiminde nelerin dikkate alınması gerektiğini biliyor musunuz? Bu konuda başka neler öğrenmek istersiniz?


Cevap : Meslek seçiminde öncelikle kişinin ilgi alanları, yetenekleri ve becerileri dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda seçilen mesleğin gelecekteki iş imkanları, kazanç durumu ve kişisel mutluluğa katkısı da değerlendirilmelidir. Meslek seçiminde aile, rehber öğretmenler ve uzmanların görüşlerinden faydalanmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için farklı mesleklerin özelliklerini ve kariyer fırsatlarını öğrenmek isterim.


b. Geçmişte ihtiyaç duyulmayan ancak günümüzde ihtiyaç olan mesleklerle ilgili neler biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili merak ettikleriniz nelerdir?


Cevap : Günümüzde dijitalleşme ve teknoloji alanındaki gelişmeler, birçok yeni meslek ortaya çıkarmıştır. Örneğin, yazılım geliştiriciler, veri analistleri, siber güvenlik uzmanları ve sosyal medya yöneticileri gibi meslekler geçmişte ihtiyaç duyulmuyordu. Ayrıca, yapay zeka ve robotik mühendisliği de günümüzün önemli meslekleri arasında yer almaktadır. Bu mesleklerin hangi alanlarda çalıştıklarını ve gelecekte ne tür yeni mesleklerin ortaya çıkabileceğini merak ediyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları” başlığı, “Türkiye’nin En Güzel Evleri” metni ve etkinlikleri ile ilgili soruları kapsamaktadır. Bu metin, Türkiye’deki farklı ev kültürlerini ve mimari çeşitliliği tanıtarak öğrencilere evlerin tarihsel ve kültürel önemini öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamalarına yardımcı olacak açıklamalar ve sorular içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri tamamlarken doğru bilgiye ulaşmalarını sağlar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Yaşadığınız yerdeki tarihî evlerin özelliklerini anlatınız.


Cevap :

İstanbul: İstanbul’daki tarihi evler, Osmanlı dönemine ait konaklar ve ahşap yalılarla ünlüdür. Genellikle geniş avlulara sahip olup, zarif süslemeler ve büyük pencerelerle dikkat çeker.

Ankara: Ankara’nın tarihi evleri, genellikle taş yapılarla inşa edilmiştir ve Cumhuriyet dönemi mimarisini yansıtan sade, fonksiyonel tasarımlara sahiptir.

İzmir: İzmir’deki tarihi evler, özellikle Konak ve Alsancak bölgelerinde yer alan, Fransız ve Yunan etkisiyle harmanlanmış neoklasik ve geleneksel Osmanlı mimarisiyle dikkat çeker.

Bursa: Bursa’daki tarihi evler, Osmanlı izleri taşıyan ahşap yapılar olup, sade ama zarif işçilikleriyle bilinir. Aynı zamanda yeşil alanlar ve bahçelere sahip olmalarıyla ünlüdür.

Hatay: Hatay’daki eski evler, taş yapılar ve Arap kültüründen izler taşır. Avlulu evler ve geleneksel cam işçiliği ile bezenmiş kapı ve pencereler karakteristiktir.

Adana: Adana’daki tarihi evler, taş ve kerpiçten yapılmış olup, iç avlulu düzen ve geniş, yüksek tavanlarla dikkat çeker.

Gaziantep: Gaziantep’teki tarihi evler, taş ve kerpiç kullanımıyla yapılmış olup, avlulu yapılar ve geleneksel motiflerle bezeli kapılar ve pencerelere sahiptir.

Mardin: Mardin’in tarihi evleri, kesme taşlardan yapılmış, dar sokaklarla iç içe geçmiş, geleneksel taş işçiliği ve Arap etkisiyle karakterizedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulduğunuz sözcükleri cümlede kullanınız.


Cevap :

Kalker Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kalker, kalsiyum karbonat içeren, genellikle beyaz veya gri renkli bir kayaç türüdür.
  • Tahminim: Bir çeşit taş veya kaya.
  • Cümlem: Evimizin bahçesindeki duvar kalkerden yapılmış.

Avlu Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Ev, okul veya benzeri bir yapının çevresinde açık alanda kalan, genellikle duvarlarla çevrili boş alan.
  • Tahminim: Ev veya bina içinde açık alan.
  • Cümlem: Bahçemizde büyük bir avlu var, orada çiçekler yetiştiriyoruz.

Konik Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Koniye benzeyen, koni şekline sahip olan.
  • Tahminim: Koni şeklinde olan bir şey.
  • Cümlem: Konik çadırlar festivallerde çok tercih edilir.

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?


Cevap : Metnin türü, tanıtıcı metindir. Çünkü metinde, Türkiye’nin farklı illerindeki tarihi evler tanıtılmakta ve her bir evin özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.


2. Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenlerin neler olduğunu söylemektedir?


Cevap : Bilge, tatil yapmak istendiğinde akla ilk gelenin deniz, kum ve güneş olduğunu söylemektedir.


3. Bilge, Şanlıurfa evlerini nasıl anlatmıştır?


Cevap : Bilge, Şanlıurfa evlerini konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilen evler olarak tanıtmıştır. Ayrıca bu evlerin tepe kısmının açık olduğunu, böylece ışığın içeri girmesinin ve dumanın çıkmasının sağlandığını belirtmiştir.


4. Sizce, metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı hangisidir? Neden?


Cevap : Metindeki evlerin özelliklerinden en ilginç olanı, Şanlıurfa evlerinin konik külah biçiminde ve bindirme tekniğiyle inşa edilmiş olmasıdır. Çünkü bu evlerin özel bir yapım tekniğiyle inşa edilmesi, onların tarihten gelen bir kültürel miras olduğunu ve fonksiyonel olarak iç mekan düzenini nasıl etkilediğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıda verilen sözcükleri eş anlamını ya da zıt anlamını bularak eşleştiriniz. Eş ve zıt anlamlıları farklı renklere boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 Cevapları”

2. Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükleri bulunuz. Bulduğunuz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.


Cevap :

Metindeki varlıkların özelliklerini belirten sözcükler:

  • Mardin Taş Evler: ilgi çekici, taş, kalker, manzaraya engel olmayan, serin, sıcak.
  • Safranbolu Evleri: beyaz, geniş, kocaman, iki katlı, üç katlı, Osmanlı izleri taşıyan.
  • Şirince Evleri: beyaz, şirin, ağaçlarla çevrili, masal gibi.
  • Şanlıurfa Evleri: konik külah biçiminde, tepesi açık, tarihi eski, duman çıkışlı.
  • Bodrum Evleri: beyaz badanalı, masmavi, şirin, görsel şölen sunan.

Kısa Öykü: Tarihi Güzelliklerimiz

Yaz tatilinde ailemle birlikte Mardin Taş Evler’e gittik. Bu evlerin serin havası bizi yaz sıcağından korudu. Oradan Safranbolu Evleri’ne geçtik. Beyaz renkli, geniş ve Osmanlı’dan izler taşıyan evlerde gezerken kendimi eski zamanlarda hissettim. Daha sonra Şirince’ye uğradık. Ağaçlarla çevrili bu masal köyü, bembeyaz ve şirin evleriyle bizi büyüledi. Tatilin son durağında Bodrum Evleri’ni gördük. Masmavi kapıları ve beyaz badanasıyla bu evler, güneşin altında adeta parlıyordu. Her yerin kendine özgü güzelliği, tatilimizi unutulmaz kıldı.


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Gezdiğiniz yerlerdeki ilginç yapıları anlatınız.


Cevap :

  • İstanbul: Topkapı Sarayı, büyüleyici tarihi dokusuyla dikkat çeker.
  • Ankara: Anıtkabir, mimarisi ve anlamıyla etkileyicidir.
  • İzmir: Saat Kulesi, şehrin simgesi olan zarif bir yapıdır.
  • Mardin: Taş evler, kalker taşından yapılmış ve tarihi çok eskilere dayanır.
  • Adana: Taş Köprü, Roma döneminden kalan sağlam bir yapıdır.
  • Hatay: Habibi Neccar Camii, Anadolu’nun ilk camilerindendir.
  • Bursa: Ulu Cami, mimarisi ve tarihiyle büyüleyicidir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Görseldeki evde sizce kimler yaşamaktadır? Nasıl bir yaşam sürdürüyor olabilirler? Sizin yaşamınızla benzer ve farklı yönleri neler olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Bu evde doğayı seven ve sakin bir yaşamı tercih eden bir aile yaşıyor olabilir. Güne erken başlayıp kendi bahçelerinde sebze-meyve yetiştiriyor, doğal bir hayat sürüyor olabilirler. Benim yaşamımla benzer olarak aile sıcaklığı ve huzuru önemli olabilir. Farklı olarak ise onların şehirden uzak, daha sade ve doğal bir yaşam tarzını benimsemesi dikkat çekiyor. Şehirde yaşadığım için doğayla bu kadar iç içe olamıyorum.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-218-219-220 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları”, “Cennet Vatanım” serbest okuma metni ile ilgili soruları içermektedir. Bu metin, vatan sevgisini ve ülkenin doğal güzelliklerini ön plana çıkararak öğrencilere yurt sevgisini aşılamayı amaçlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamaya yönelik etkinlikleri ve soruların cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilerle etkinlikleri tamamlamalarına rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirerek metinle ilgili yorum yapmalarını sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 Cevapları


ŞİMDİ SIRA SİZDE


1. 6. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri sesli bir şekilde okuyalım.


Cevap :

CENNET VATANIM

Dünyanın çiçeğisin
Benim cennet vatanım.
Düşlerin gerçeğisin
Benim cennet vatanım.

Süt verdin yudum yudum,
Kucağında uyudum,
Fidan gibi büyüdüm,
Benim cennet vatanım.

Zorluğu göğüsledin,
Hepimizi besledin.
Hayatımı süsledin,
Benim cennet vatanım.

Canlar verse el ele
Açar menekşe lale.
Geçilmez Çanakkale!
Benim cennet vatanım.

Bestami YAZGAN / Bu Vatan Bizim


2. Şairin bu şiiri hangi kitabında yayımladığını kaynakça bölümüne bakarak öğrenelim.


Cevap : Yazgan, B. (2017). Cennet Vatanım. Bu vatan bizim içinde. Nar Yayınları.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222, 223, 224, 225 Cevapları”, 6. Ünite kapsamında “Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz” etkinliklerini içerir. Bu bölüm, öğrencilerin ünite boyunca öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerini sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları”, doğru yanıtlarıyla öğrencilerin bilgilerini kontrol etmelerine olanak tanır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere rehberlik ederek Türkçe dersine olan ilgilerini artırmayı hedefler. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayıncılık”, ünite sonunda öğrencilerin kendilerini değerlendirebileceği kapsamlı etkinliklere yer verir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Lüle taşı, yeryüzünde az bulunan kıymetli taşlardandır. Eskişehir ilimizde bulunan cinsi ise yeryüzündeki benzerlerinden daha üstündür, daha kıymetlidir. Yabancıların “beyaz altın” adını verdiği bu taş, beyaz ve hafiftir. Yeni çıkarıldığı zaman yumuşaktır, âdeta sabun gibidir. Hava ile temasından sonra sertleşir. Suda batmaz, yere düştüğü zaman kırılmaz. (…)

Prof. Dr. Saim SAKAOĞLU / 101 Anadolu Efsanesi (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazara göre hangi ilimizde bulunan lüle taşı benzerlerinden daha üstün ve daha kıymetlidir?


Cevap : Eskişehir.


2. Yabancıların lüle taşına verdiği isim nedir?


Cevap : Beyaz altın.


3. Yabancılar lüle taşına niçin farklı isim vermişlerdir?


Cevap : Lüle taşının beyaz, hafif ve değerli bir yapıya sahip olması nedeniyle.


4. Lüle taşının özellikleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Lüle taşı beyaz ve hafiftir. Yeni çıkarıldığında yumuşak, sabun gibi bir yapısı vardır. Hava ile temas ettikten sonra sertleşir. Suda batmaz ve yere düştüğünde kırılmaz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


5. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap : Lüle Taşının Özellikleri ve Değeri.


6. Aşağıdaki tabloda sözcükler zıt anlamlarıyla birlikte verilmiştir. Sözcükleri ve zıt anlamlarını bulup aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • yaş = kuru
  • eski = yeni
  • bayat = taze

7. Altı çizili eş sesli sözcüklerin farklı anlamlarını cümlede kullanınız.


Cevap :

  1. Oynarken elimi kırdım. (El) =
  • Bu yıl sınıfın en çalışkan eli olarak ödül aldı.
  1. Kışın botlarımı giymeliyim. (Bot) =
  • Sahilde demirlemiş büyük bir bot gördük.
  1. Ata binmeyi öğreniyorum. (Bin) =
  • Kitaplığımda tam bin tane kitap var.

8. Boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Sokakta top oynarken ( ; ) Çatt ( ! ) diye bir ses geldi ( . ) Ayşe Teyze camdan aşağıya (“) Aman komşular, camım kırıldı ( ! ) (“) diye bağırıyordu ( . )


9. Aşağıdaki simgelerin anlamlarını yazınız.


Cevap :

  1. Wifi
  2. Kapatma
  3. Bluetooth

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


10. Konuşurken arkadaşımla ben
Aramıza girdin hemen
Kestin sözümü sen
Hiç düşünmeden.

Yukarıdaki şiirle ilgili verilen ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • D Şiirde “ben” sözcüğü sesteştir.
  • D “Laf” sözcüğünün eş anlamı şiirde kullanılmıştır (“söz”).
  • D “Kesmemek” sözcüğünün zıt anlamı şiirde geçmektedir (“kestin”).

11. Aşağıdaki bulmacada soldan sağa, yukarıdan aşağıya eş sesli sözcükler gizlenmiştir. Bu sözcükleri bularak yandaki tabloya yazınız.


Cevap :

  1. Abi: Erkek kardeşin büyüğü veya ağabey.
  2. Çan: Bir tür zil veya çalgı aleti.
  3. Zil: Kapı zili ya da çan.
  4. Akın: Hızlı hareket eden bir topluluk veya akarsu.
  5. Dizi: Ardı ardına sıralanmış şeyler veya televizyon programı.
  6. Yaz: Mevsim veya yazı yazmak eylemi.
  7. Ilık: Ne sıcak ne soğuk, orta sıcaklıkta olan.
  8. Yan: Kenar veya yanmak eylemi.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


12. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcüklerin kullanıldığı cümleler verilmiştir. Cümlelerde geçen yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bulmacaya yerleştiriniz. .


Cevap :

  1. Skor tablolarını kontrol ettim. = Sonuç
  2. Islak elle fişe dokunursan cereyan çarpar. = Akım
  3. Satranç oynarken çok amatörce davrandım. = Deneyimsiz
  4. Kaza yerine ambulans geldi. = Cankurtaran
  5. Öğretmenimiz sınıfa asistanıyla girdi. = Yardımcı
  6. Dizideki artist çok başarılıydı. = Oyuncu

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kozalak Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kozalak Metni Etkinlik Cevapları” aracılığıyla metinle ilgili becerilerini geliştirmelerine destek olmaktadır. Bu etkinlikler, çocukların anlama ve yorumlama yeteneklerini güçlendirecek şekilde hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin kendi cevaplarını kontrol etmelerine yardımcı olacak detaylı çözümler ve açıklamalar sunar. Aynı zamanda “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayıncılık” başlığı altında, soruların çözümleri adım adım açıklanarak, konunun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu içerik, hem derslerde başarıyı artırmak hem de öğrencilerin özgüvenlerini geliştirmek için ideal bir kaynaktır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125


TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ?


1) “Duygular” dendiğinde aklınıza neler geliyor?


Cevap : Duygular dendiğinde aklıma sevgi, mutluluk, üzüntü, korku, heyecan, şaşkınlık ve öfke gibi insanın iç dünyasını yansıtan hisler geliyor.


2) 4. temanın ünite kapağını inceleyiniz. Görsellerden hareketle bu temada sizler için seçilen metinlerde hangi konulara değinileceği ile ilgili tahminlerinizi yazınız.


Cevap : Bu temanın, insanların duygularını ifade etme biçimlerine ve hangi olaylarda farklı duygular yaşadıklarına odaklanacağı anlaşılıyor. Bunun yanı sıra, metinlerde aile ilişkileri, mutluluk, dostluk ve empati gibi konuların ele alınması bekleniyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru :  Sabah kalkıp akşam yatıncaya kadar olan sürede birçok olay ve durumla karşılaşırız. Bir gün içerisinde birbirinden farklı duygular yaşarız. Siz de okulda bulunduğunuz sürede ne tür duygularla karşılaştığınızı, neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Okulda bulunduğum sürede genellikle heyecan, mutluluk ve bazen de stres gibi duygular yaşıyorum. Yeni şeyler öğrenirken merak duyuyorum, arkadaşlarımla vakit geçirirken mutluluk hissediyorum. Ancak, sınavlar veya önemli bir sunum olduğunda biraz endişe ve heyecan da yaşayabiliyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Şiirin görselini inceleyiniz. Görsel, şiirin anlaşılmasını kolaylaştırıyor mu? Düşüncelerinizi kısaca yazınız.


Cevap : Evet, görsel şiirin anlamını destekliyor. Görseldeki çocuk, bir kozalak boyayarak keyifli vakit geçiriyor; bu da şiirin neşeli ve yaratıcı bir atmosferi yansıttığını ortaya koyuyor.


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamlarının numaralarını yazarak eşleştiriniz.


Cevap :

  • Kozalak: Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak.
  • Eklemek: Bir şeyi ekle tamamlamak, ulamak, ilave etmek.
  • Tıkanmak: Tıkama işine konu olmak.
  • Ağlamak: Üzüntü veya başka bir duygu nedeniyle gözyaşı dökmek.

2. Anlamlarıyla eşleştirdiğiniz sözcükleri cümlede kullanınız.


Cevap :

Sözcüklerin cümlede kullanımı:

  • Bahçeden topladığımız kozalaklarla güzel bir süs yaptık.
  • Proje çalışmasına birkaç yeni fikir daha eklemek istedim.
  • Lavabonun tıkanması evde küçük bir sorun çıkardı.
  • Çocuk, kaybolan oyuncağını bulamayınca ağlamak başladı.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde hangi duygularla karşılaştığınızı yazınız.


Cevap : Şiirde neşe, huzur ve yaratıcı bir heyecan gibi duygularla karşılaşıyorum. Çocukların eğlenceli bir şekilde vakit geçirmesi ve dünyalarını keşfetmeleri, bu duyguları pekiştiriyor.


2. Şair, bu duygularla baş edebilmek için bizlere ne öneriyor?


Cevap : Şair, çocukların hayal güçlerini kullanarak eğlenceli aktiviteler yapmalarını öneriyor. Bu, hem duygusal rahatlama sağlıyor hem de yaratıcılığı artırıyor.


3. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz


Cevap : Şiirin konusu, bir çocuğun kozalak boyayarak eğlenmesi ve bunun üzerinden hayal gücünün önemini vurgulayan bir temaya dayanıyor. Ana duygu ise neşe ve yaratıcılıkla ilgilidir.


4. Şaire şiiri için farklı bir başlık öneriniz.


Cevap : “Koza Boyama”


5. Okuduğunuz şiirle ilgili soru oluşturup cevabını yazınız.


Cevap : Şair, çocuğun kozalak boyayarak keyifli bir şekilde vakit geçirmesine odaklanıyor.


6. Şiirin devamına şiire uygun bir dörtlük ekleyiniz.


Cevap :

Kozalaklar renklenirken,
Çocuk gülümseyerek bakarken,
Hayal dünyası büyür, genişler,
Eğlenceli bir dünya başlar her yerde.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Siz de örneklerde verildiği gibi iki noktanın ( : ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.


Cevap :

  • Alışveriş listemde şu malzemeler var: un, şeker, süt ve yumurta.
  • Bugün derste üç konuyu işledik: fiil çekimleri, cümle türleri ve noktalama işaretleri.
  • En sevdiğim meyveler: elma, muz ve çilek.
  • Kitapta geçen önemli bir cümle şuydu: “Başarı, azimle elde edilir.”
  • Öğretmen şunu söyledi: “Yarın ödevlerinizi mutlaka getirin.”
  • Tatilde şunları yapmak istiyorum: denize girmek, kitap okumak ve bisiklete binmek.
  • Çantasından üç şey çıkardı: bir defter, bir kalem ve bir silgi.
  • Konuşmasına şu şekilde başladı: “Sevgili arkadaşlar, bugün sizlerle önemli bir konu paylaşacağım.”
  • Doğanın bize sunduğu güzellikler şunlardır: ormanlar, dağlar, denizler ve göller.
  • İki tür mevsim vardır: sıcak mevsimler ve soğuk mevsimler.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


2. Aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Hangi noktalama işareti ile ilgili olduklarını bularak eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 Cevapları”

3. Aşağıda “Kozalak” şiirinden alınan dizeler verilmiştir. Dizelerde altı çizili sözcüklerin yerine aynı anlama gelen sözcükleri yazınız.


Cevap :

Rüzgârın sesiyle = Yel sesiyle

Boya onu maviye, kırmızıya. = Boya onu maviye, alıyla


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Canımız sıkıldığında sıkıntımızı gidermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap : Canımız sıkıldığında kitap okuyabilir, yürüyüş yapabilir, sevdiğimiz bir müziği dinleyebilir veya bir hobiyle ilgilenebiliriz. Ayrıca arkadaşlarımızla sohbet etmek, film izlemek ya da oyun oynamak da sıkıntımızı gidermeye yardımcı olabilir. Bu aktiviteler hem ruhumuzu rahatlatır hem de keyifli vakit geçirmemizi sağlar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Aşağıdaki yönergeleri dikkatlice okuyunuz. Yönergelerde istenenleri yaparak bir şiir yazınız.


“Sevinç” sözcüğünün çağrıştırdıklarını boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  • Mutluluk
  • Kahkaha
  • Gülümseme
  • Umut
  • Coşku
  • Başarı
  • Dostluk
  • Aile
  • Eğlence
  • Huzur

Yazdıklarınızdan hangisi sizde en güçlü duyguyu uyandırıyor ya da gözünüzde hangi durumla ilgili bir resim, bir olay canlanıyor?
Bu duygu ya da durumla ilgili aklınıza gelen sözcükleri, sözcük gruplarını bir kâğıda not ediniz.
O duygu ya da durumla ilgili neler hissedebileceğinizi aklınızdan geçiriniz.
Hissettiklerinizi, aklınızdan geçenleri başka nesnelerle ya da durumlarla
karşılaştırınız, benzetmeler yapınız.
Şimdi de duygularınızı, tasarladıklarınızı şiir olarak temiz bir kâğıda özgürce yazınız.
Şiirinizde büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanınız.
Şiirinize bir başlık yazmayı da unutmayınız.
Şiirinizi uygun görsellerle süsleyerek sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Sevinç

Gökyüzü masmavi, güneş parlak,
Çiçekler dans eder rüzgârla yavaş yavaş.
Bir kuşun kanadında uçan hayaller,
Sevinç dolar kalbime, umutla her sabah.

Yüzümde bir tebessüm, içimde bir coşku,
Dostlarla paylaşılan her güzel duygu.
Bir çocuğun kahkahası, saf ve gerçek,
Hayatın en güzel notası sevinç demek.

Yağmur sonrası çıkan bir gökkuşağı,
Bir annenin evladına sımsıcak sarılışı.
Hayat küçük anlarda saklıdır, bil,
Sevinç, bir umuttur, yaşamda gizlidir.

Başlık: Sevinç Dolu Anlar


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!