3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 Cevapları”, 6. ünitenin “Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni” ile ilgili çalışmaları içerir. Bu etkinlikler, öğrencilere hem özgüvenin önemi hem de Mimar Sinan’ın eserlerinden ilham almaları konusunda rehberlik eder. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin doğru çözümlerle metinle bağlantı kurmalarına olanak sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı ise tüm etkinlikleri adım adım ele alarak detaylı açıklamalar sunar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayıncılık” ise, hem özgüven hem de tarihsel konular üzerinde durarak dil öğrenimini destekler.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-204-205-206-207-208-209


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Ülkemizdeki şehirlerden birini seçerek tarihini, kültürünü, turistik yapılarını, gelenek ve göreneklerini araştırarak bir poster hazırlayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203-204-205-206-207-208-209 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıda görselleri verilen sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Sözcüklerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Nehir Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Sürekli olarak bir yatağa sahip olan, genellikle büyük akarsular.
  • Tahminim: Büyük bir su akıntısı.
  • Cümlem: Türkiye’nin en uzun nehri Kızılırmak’tır.

Sal Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Ağaç kütükleri veya tahta parçaları birleştirilerek yapılan, su üzerinde taşıma aracı.
  • Tahminim: Sudan geçmek için kullanılan basit bir araç.
  • Cümlem: Akarsu boyunca bir sal üzerinde yolculuk yaptık.

Han Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Kervanların veya yolcuların konakladığı, yüklerini depoladığı yer.
  • Tahminim: Eski zamanlarda konaklama yeri olarak kullanılan büyük bina.
  • Cümlem: Uzun bir yolculuktan sonra bir handa dinlendik.

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Sinan’ın evlerinin yanındaki boş arsaya bir hafta boyunca gitmesinin nedeni nedir?


Cevap : Sinan, arsada yapılan inşaatı merak ettiği için bir hafta boyunca oraya gidip işçileri izledi.


2. Sinan yıkılan bahçe duvarını nasıl onardı?


Cevap : Sinan, ahırdan bulduğu samanla toprak ve suyu karıştırarak harç hazırladı. Bu harç ve yıkıntıdan topladığı taşlarla duvarı yeniden ördü.


3. Sinan’a “Mimar Sinan” denmesinin nedeni nedir?


Cevap : Sinan, yeteneklerini geliştirip birçok inşaatta çalıştı. Özellikle bir sefer sırasında padişah için başarılı bir köprü inşa ederek hayallerini gerçekleştirdi ve büyük bir mimar oldu. Bu nedenle ona “Mimar Sinan” denmiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Siz de örnekteki gibi sözcüklerin son hecelerinden yeni sözcükler türetip yazınız. Yazılarınızda harfleri yapısal özelliklerine uygun yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

bahçe = çemen = menteşe = şelale = leğen

usta = tasa = salata  = taraf = raf

heyecan = cansız = sızlanma  = masal = salavat


2. Yukarıda bulduğunuz sözcükleri kullanarak yaşadığınız şehirdeki tarihî bir yapıyı tanıtan kısa bir paragraf yazınız. Yazarken noktalama işaretlerini doğru kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

  • İstanbul: Ayasofya, 6. yüzyılda inşa edilen ve Bizans ile Osmanlı dönemlerine tanıklık eden, mimari açıdan eşsiz bir yapıdır.
  • Ankara: Anadolu Medeniyetleri Müzesi, tarihi boyunca Anadolu’da yaşamış medeniyetlere ait eserleri sergileyen önemli bir yapıdır.
  • İzmir: Saat Kulesi, Konak Meydanı’nda bulunan ve 1901 yılında inşa edilen İzmir’in simgesi olan tarihî bir yapıdır.
  • Hatay: Saint Pierre Kilisesi, Hristiyanlık tarihinin ilk kiliselerinden biri olarak bilinen, kayalara oyulmuş bir ibadethanedir.
  • Adana: Taş Köprü, Roma döneminde inşa edilen ve Seyhan Nehri üzerinde yer alan, dünyanın hâlâ kullanılan en eski köprülerinden biridir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Görmek istediğiniz bir şehri neden merak ettiğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  • İstanbul: İstanbul’u görmek istiyorum çünkü tarihi yapıları, Boğaz manzarası ve kültürel zenginlikleriyle beni büyülüyor. Ayasofya, Topkapı Sarayı ve Galata Kulesi gibi yerleri görmek çok heyecan verici olurdu.
  • Ankara: Ankara’yı merak ediyorum çünkü Türkiye’nin başkenti ve Cumhuriyet’in temellerinin atıldığı yer. Anıtkabir’i ziyaret edip Atatürk’ün huzurunda bulunmayı çok isterim.
  • İzmir: İzmir’i görmek istiyorum çünkü denizi, sıcakkanlı insanları ve Kordon Boyu gibi keyifli yerleriyle ünlü. Ayrıca Efes Antik Kenti’ni keşfetmek harika bir deneyim olur.
  • Hatay: Hatay’ı merak ediyorum çünkü farklı kültürlerin bir arada yaşadığı bir şehir. Özellikle lezzetli yemekleri ve Saint Pierre Kilisesi gibi tarihi yerleri görmek isterim.
  • Adana: Adana’yı görmek istiyorum çünkü yemekleriyle ve tarihi dokusuyla çok ilgi çekici bir şehir. Taş Köprü’yü ve Adana mutfağını keşfetmek isterim.

DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Anlattıklarınızdan yola çıkarak merak ettiğiniz şehirle ilgili bir poster hazırlayınız. Hazırladığınız posterdeki şehirde bir mektup arkadaşınız olduğunu düşününüz. Ona yaşadığı şehirle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir mektup yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Saygının günlük hayatımızdaki önemi hakkında ailenizle görüş alışverişinde bulunup öğrendiklerinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Saygı, günlük hayatımızda huzurlu ve mutlu ilişkiler kurmamız için çok önemlidir. Ailemle yaptığım görüşmede, saygının sadece büyüklerimize değil, akranlarımıza, doğaya ve farklı düşüncelere de gösterilmesi gerektiğini öğrendim. Saygı, insanların birbirini daha iyi anlamasını sağlar ve sorunları çözmede yardımcı olur. Ailem, saygılı davranışların toplumda sevgi ve güven ortamı oluşturduğunu ve insanların birbirine karşı hoşgörülü olmasını kolaylaştırdığını söyledi. Bu yüzden, her zaman karşımızdakine empatiyle yaklaşmanın ve düşüncelerini önemsemenin saygının en güzel göstergesi olduğunu düşünüyorum.


Soru : Şiirimizi sesli okumadan önce görselleri inceleyelim ve tahminlerimizi aşağıdaki boşluğa yazalım.


Cevap :

Bence bu metinde yaşlılara nasıl saygılı olmamız ve toplum hayatı içerisinde yaşlılara nasıl davranmamız gerektiği anlatılıyor.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203-206-207-208-209 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları” başlığındaki etkinlikler, “Yaşlılara Saygılıyım” metni üzerinden öğrencilerin okuma-anlama ve toplumsal değerleri pekiştirmelerine yöneliktir. Bu metin, yaşlılara duyulan saygının önemini vurgularken öğrencilerin empati kurmalarını destekler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, soruların doğru yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz tamamlamaları için rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


Soru : Saygının günlük hayatımızdaki önemi hakkında ailenizle görüş alışverişinde bulunup öğrendiklerinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Saygı, günlük hayatımızda huzurlu ve mutlu ilişkiler kurmamız için çok önemlidir. Ailemle yaptığım görüşmede, saygının sadece büyüklerimize değil, akranlarımıza, doğaya ve farklı düşüncelere de gösterilmesi gerektiğini öğrendim. Saygı, insanların birbirini daha iyi anlamasını sağlar ve sorunları çözmede yardımcı olur. Ailem, saygılı davranışların toplumda sevgi ve güven ortamı oluşturduğunu ve insanların birbirine karşı hoşgörülü olmasını kolaylaştırdığını söyledi. Bu yüzden, her zaman karşımızdakine empatiyle yaklaşmanın ve düşüncelerini önemsemenin saygının en güzel göstergesi olduğunu düşünüyorum.


Soru : Şiirimizi sesli okumadan önce görselleri inceleyelim ve tahminlerimizi aşağıdaki boşluğa yazalım.


Cevap :

Bence bu metinde yaşlılara nasıl saygılı olmamız ve toplum hayatı içerisinde yaşlılara nasıl davranmamız gerektiği anlatılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


Soru : Tahminimle metinde anlatılanları karşılaştırdığımda tahminimin…….. gördüm.


Cevap : Tahminimle metinde anlatılanları karşılaştırdığımda tahminimin doğru olduğunu gördüm. Metinde, yaşlılara yardım etmenin ve onların yükünü hafifletmenin ne kadar güzel bir davranış olduğu anlatılmış. Bu, benim de tahmin ettiğim gibi iyilik yapmanın insanı mutlu ettiğini gösteriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ   


Soru : Aşağıda görselleri verilen sözcüklerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Sözcüklerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz.


Cevap :

Yardım Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Birine destek olma, bir işi kolaylaştırma amacıyla yapılan iyilik veya hizmet.
Tahminim: Birine destek olmak, bir işte kolaylık sağlamak.
Cümlem: Yaşlı amcaya çantasını taşımakta yardım ettim.

Baston Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Yürüme güçlüğü çekenlerin destek almak için kullandığı, genellikle ahşaptan yapılan sopa.
Tahminim: Yürümeyi kolaylaştırmak için kullanılan sopa.
Cümlem: Büyükannem yürüyüşe çıkarken mutlaka baston kullanır.

Yük Kelimesi

TDK Türkçe Sözlük Anlamı: İnsan ya da hayvanın taşıdığı ağırlık veya bir işin sorumluluğu.
Tahminim: Taşınması gereken ağır bir eşya veya sorumluluk.
Cümlem: Ağır yük taşımak insanı çok yorar.


Soru : Yeni öğrendiğiniz “yardım, baston, yük” sözcüklerini cümlede kullanınız.


Cevap :

Yardım Kelimesi

  • Anneme yemek yaparken yardım ettim.
  • Sokakta düşen çocuğa yardım ederek onu yerden kaldırdım.
  • Komşumuzun taşınmasına yardım etmek için eşyaları taşıdık.
  • Arkadaşım ödevini bitiremediği için ona biraz yardım ettim.
  • Birine yardım etmek insanı mutlu hissettirir.

Baston Kelimesi

  • Dedem yürümesini kolaylaştırmak için her zaman baston kullanır.
  • Eski ahşap baston çok dayanıklıydı.
  • Yaşlı kadın elindeki baston ile dikkatli bir şekilde yürüyordu.
  • Büyükbabam, baston alırken hafif ve sağlam olmasına dikkat ediyor.
  • Parkta bir adam baston yardımıyla yürüyüş yapıyordu.

Yük Kelimesi

  • Kamyon şoförü ağır yük taşıdığı için çok dikkatli sürüyordu.
  • Sırt çantamda fazla yük olduğu için yoruldum.
  • Sorunlarını paylaşmak insanın ruhundaki yükü hafifletir.
  • Tarladan topladıkları sebzeleri taşımak için eşeklere yük yüklediler.
  • Ağır bir yük kaldırmak sırt ağrılarına sebep olabilir.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde yaşlı adamın yürüyüşü hangi dörtlükte ve nasıl anlatılmış?


Cevap : Şiirin ilk dörtlüğünde yaşlı adamın yürüyüşü anlatılmıştır. Yaşlı adamın beli bükülmüş ve yavaş yavaş yürüdüğü, bir elinde bastonu, diğer elinde çantası olduğu belirtilmiştir.


2. Çocuk, yaşlı adama nasıl yardım etmiş?


Cevap : Çocuk, yaşlı adamın çantasını alarak yükünü hafifletmiş ve ona yardım etmiştir.


3. Yaşlı adam kendisine yardım eden kişiye nasıl tepki vermiş?


Cevap : Yaşlı adam, yardım eden çocuğa teşekkür etmiş ve “Ne iyi çocuksun!” diyerek güzel sözler söylemiştir.


4. Daha önce birine yardım ettiniz mi? Nasıl?


Cevap : Evet, geçen hafta yaşlı bir kadına marketten aldığı poşetleri taşımada yardım ettim. Ona yükünü hafifleterek yardımcı oldum.


5. Birine yardım ettikten sonra kendinizi nasıl hissettiniz? Duygularınızı yazınız. 


Cevap : Birine yardım ettikten sonra çok mutlu oldum. Kendimi huzurlu ve iyi hissettim, çünkü birinin yükünü hafifletmek çok güzel bir duygu.


6. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız. 


Cevap : Şiirin konusu, bir çocuğun yaşlı bir adama yardım etmesi ve yaşlı adamın teşekkür etmesidir. Ana duygu ise, yardımseverlik ve huzur duygusudur.


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki yaprak çiftlerinde verilen sözcüklerden eş sesli olanları yeşile boyayınız.


Cevap : Sadece kat zemin yaprakları yeşile boyayınız.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


2. Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamlarını bulmacada bulup boyayınız. Kalan harflerden oluşan şifreyi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 Cevapları”

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Bilge, otobüsle yolculuk yaparken nelere dikkat edersin?

Sessiz olmaya ve yaşlılara yer vermeye dikkat ederim.

Soru : Ozan ile Bilge’nin konuşmalarını dikkatlice okuyunuz. Yolculuk yaparken yaşadığınız bir olayı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Geçen hafta otobüsle seyahat ederken yaşlı bir kadının oturacak yeri bulamıyordu. Hemen yerimi ona verdim ve kadının mutlu olduğunu görmek beni çok sevindirdi. Otobüs biraz kalabalıktı ama sessiz kalıp herkesin rahat etmesine dikkat ettim. Yardımcı olmanın ve saygılı olmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha fark ettim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Aşağıdaki karşılıklı konuşmayı konu dışına çıkmadan tamamlayınız.


Bilge, otobüste kullanılan bu levhanın anlamını biliyor musun?

Cevap : Özel gereksimli insanlara ayrılmış olan bölümleri ifade etmektedir.

Ozan sıra sende! Bu levhanın anlamı ne?

Cevap : Yaşlı insanlara ayrılmış olan bölümleri ifade etmektedir.

Sence başkaları için de uyarı levhaları olması gerekir mi?

Cevap : İşitme gibi özel gereksimi olan, halime olan ve bebekleri olan insanlar için de uyarı levhaları olması gerekir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209-210-211-212-213-214 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları”, “Cennet Vatanım” serbest okuma metni ile ilgili soruları içermektedir. Bu metin, vatan sevgisini ve ülkenin doğal güzelliklerini ön plana çıkararak öğrencilere yurt sevgisini aşılamayı amaçlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlamaya yönelik etkinlikleri ve soruların cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgilerle etkinlikleri tamamlamalarına rehberlik eder. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirerek metinle ilgili yorum yapmalarını sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221 Cevapları


ŞİMDİ SIRA SİZDE


1. 6. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri sesli bir şekilde okuyalım.


Cevap :

CENNET VATANIM

Dünyanın çiçeğisin
Benim cennet vatanım.
Düşlerin gerçeğisin
Benim cennet vatanım.

Süt verdin yudum yudum,
Kucağında uyudum,
Fidan gibi büyüdüm,
Benim cennet vatanım.

Zorluğu göğüsledin,
Hepimizi besledin.
Hayatımı süsledin,
Benim cennet vatanım.

Canlar verse el ele
Açar menekşe lale.
Geçilmez Çanakkale!
Benim cennet vatanım.

Bestami YAZGAN / Bu Vatan Bizim


2. Şairin bu şiiri hangi kitabında yayımladığını kaynakça bölümüne bakarak öğrenelim.


Cevap : Yazgan, B. (2017). Cennet Vatanım. Bu vatan bizim içinde. Nar Yayınları.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149, 150 Cevapları” başlığıyla, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamaları paylaşılmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” kısmında, metni daha iyi anlamak için sorulan soruların doğru cevapları ve bu sorulara dair çözüm yolları bulunmaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmı, etkinliklerin nasıl çözüleceğini adım adım anlatan detaylı açıklamalar sunar. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayıncılık” başlığı altında, bu sayfalara ait çözüm önerileri ve açıklamalar yer alarak öğrencilerin ders kitaplarındaki soruları çözmelerine rehberlik eder.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150


GÖNÜL BAHÇESİ

Can ve ailesi, Gül Nine ile birlikte arabayla hafta sonu gezmeye çıkmışlardı. Uzun çam ağaçlarının arasında, küçük bir dükkânın önünde durdular. Dükkânın sahibi arka bahçeye bakan pencerenin
önünde bir masa işaret etti. “Siparişleriniz hazır olana kadar bahçemizi gezmek ister misiniz?” dedi.

Kim bu teklifi geri çevirebilirdi ki? Can ve Ayşe yarış hâlinde koşarak çıktılar. Gül Nine de arkalarından… Can ve Ayşe’ye bitkilerle, ağaçlarla ilgili bilgi vermeye başladı. Ancak yolda gelirkenki neşeli hâlinin yerini hüzün almış gibiydi. Düşünceli görünüyordu.

“Nineciğim, yoruldun mu yoksa?” diye sordu Can.
“Yok, Can’ım yorgun değilim. Azıcık eski günlere gittim de…” diye cevapladı Gül Nine.

Can, “Eski günlere mi?” diye merakla sordu. Gül Nine, “Evet, dedem ve ninemle geçirdiğim çocukluğumu hatırlattı bana bu bahçe.”

“Benim ninemin de ninesi vardı demek?” dedi Can gülerek ve ninesini neşelendirmeye çalışarak. “Çok mu severdin onları?”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


“Hem de çok… Öyle çok severlerdi ki beni. Tıpkı bahçedeki çiçeklerine baktıkları gibi özenle bakarlardı bana.” dedi Gül Nine. (…)

Can, “Merak ettim doğrusu, tanımak isterdim onları.”

Gül Nine, “Ninem azıcık kaşları çatık bir hanımdı. Dıştan sert görünse de yumuşacık bir kalbi vardı. Çok severdi manileri, türküleri…

Dedem pamuk gibi adamdı; gayretli, bilgili biriydi. Okumayı çok severdi. Her gece yatmadan evvel bir hikâye anlatırdı ağabeyimle bana.”

“Şimdi anlıyorum.” dedi Can. “Demek ki sen, onlar sayesinde bu kadar iyi bir ninesin.”

“İlahi Can, ne yaptın ettin, yine beni gülümsettin.” dedi Gül Nine.

“Haklısın benim güzel torunum. Onlar olmasaydı ben senin Gül Nine’n olamazdım. Şu gördüğün bahçedeki tüm ağaçlar, bitkiler öyle büyük bir emek verilerek yetişiyor ki. Bu emek sayesinde tohumlar fidan, fidanlar da ağaç oluyor. Ağaç da büyüyüp binlerce tohum verir hâle geliyor. İnsanlar da böyle işte. Hayatları boyu biriktirdikleri emeği, tecrübeyi seve seve aktarıyorlar kendilerinden sonra gelenlere. Gönülden gönüle geçen en güzel miras da sevgi.” (…)

Gökmen AKTUĞ vd.
Mavi Kırlangıç
Yeşilay Çocuk Dergisi
(Kısaltılmıştır.)


1) Metinden zıt anlamları olan sözcükleri bulup altlarını çizelim. Bu sözcüklerin zıt anlamlarını söyleyelim.


Cevap :

Metinden zıt anlamlı sözcükler:

  1. Yorgun – Enerjik
  2. Sert – Yumuşak
  3. Dıştan – İçten
  4. Büyük – Küçük
  5. Sert – Nazik

Bu sözcüklerin zıt anlamlıları şu şekildedir:

  1. Yorgun – Enerjik
  2. Sert – Yumuşak
  3. Dıştan – İçten
  4. Büyük – Küçük
  5. Sert – Nazik

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154, 155 Cevapları” başlığı, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamalı cevaplarını içermektedir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” kısmında, öğrencilerin 4. ünitede öğrendiklerini pekiştirecek şekilde sorulan soruların doğru yanıtları yer almaktadır. Bu bölümler, öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerini ve anlamadıkları konularda eksikliklerini tamamlamalarını sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, etkinliklerin çözümüne dair adım adım açıklamalar bulunmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayıncılık” kısmı, ders kitabındaki sorulara dair detaylı çözüm önerileri sunarak, öğrencilere rehberlik eder.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Üzüntü, haksızlık, öfke ve hüzünle dolu bir fırtına atlatan birini gördüğümde (…) ve birinin korktuğunu fark ettiğimde kendime “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyorum.

Ellerimi kalbimin üstüne koyuyorum ve dinliyorum. Cevabı burada buluyorum: Ben şefkatliyim. Çevreme hassasiyetle yaklaşıyorum. (…) Karşımdaki için orada olurum. Zaten sevgi, karşındaki için orada olmaktır. Karşımdakine sarılıp ona, “Her şey düzelecek.” derim. Sevgi, rahatlatmaktır. Sakince konuşurum. Kelimelerimi dikkatle seçer, hareketlerime özen gösteririm. (…) Sahip olduğum her şey için şükrederim ve sahip olduğum her şeyi paylaşırım. Sevgi, minnettarlıktır. (…)

Benim ya da başka birinin üzerine kara bulutlar üşüştüğünde yapabileceğim bir şeyler olduğunu bilirim. Kalbimin peşinden giderim. (…) Biz sevgiyiz ve sevginin yardımıyla hep birlikte fırtınaları atlatıp gökyüzünü aydınlatabiliriz.

Susan VERDE (Suzın VÖRD) Çev. Berrak KAYAOĞLU
Ben Sevgiyim (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?


Cevap : Yazar, üzgün birini veya korkan birini gördüğünde kendisine “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyor. Ardından, şefkatli ve hassas bir şekilde yaklaşarak karşısındaki kişiye yardımcı olmaya çalışıyor.


2. Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız. 


Cevap : Yazar, sevginin, karşındaki için orada olmak ve ona şefkatle yaklaşmak olduğunu düşünüyor. Sevgi, rahatlatmak, sakin konuşmak, minnettarlık duymak ve sahip olunan her şeyi paylaşmaktır. Sevgi, insanların birbirine yardımcı olmasını, birbirini desteklemesini sağlar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


3. Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?


Cevap : Yazar, ellerini kalbinin üzerine koyarak, kendi içsel huzurunu ve şefkatini dinliyor. Bu, kendisine sevgi ve güven duygusu vermek, içindeki cevabı bulmak için bir yöntemdir.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap : “Sevgi ve Şefkatle Fırtınaları Atlatmak”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu, sevgi ve şefkatle başkalarına yardımcı olmanın, zor zamanlarda onları rahatlatmanın ve onların hayatına ışık getirebilmenin önemi üzerinedir.

Metnin ana düşünce ise, sevginin, zorluklar karşısında insanları bir arada tutarak birlikte fırtınaları atlatmalarını sağlayacak güce sahip olduğudur.


6. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Ya Tutarsa

Adamın biri bir gün Hoca’yı gölün kenarında görmüş. “Hayrola?” demiş.
Hoca, “Yine ne eğirip ne dokuyorsun?” demiş.
Hoca, adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş: “Hiç,” demiş. “Bir şey eğirip dokumuyorum. Göle maya çalıyorum.”
Adamcağız duyduklarına inanamamış: “İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi? Göl maya tutar mı hiç?”
“Ben de biliyorum, tutmaz, tutmaz ama ya tutarsa?”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


7. Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Sabaha kadar – müşıl müşıl uyudu.
  • Muhabbet kuşum – ay ve yıldızlarla sohbet etti.

8. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.


Cevap :

  • Özel isimler yazılırken ilk harfleri bazen küçük yazılır. – Yanlış
  • Heyecan, korku, şaşırma bildiren cümlelerde ünlem kullanılır. – Doğru
  • “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özeliğin niteleyen sözcük “kazak”tır. – Yanlış

9. İpuçlarından yararlanarak sözcüğü yazınız.


Cevap : Şifre : Yazma

Verilen ipuçlarına göre eş sesli sözcük şu şekilde çözülür:

  • İkinci ve beşinci harfleri aynıdır.
  • İlk harfi alfabenin 28. sırasındaki harf (z) ve üçüncü harfi 29. sırasındaki harf (z).
  • İkinci ve beşinci harfler ünlü harflerden biri olmalıdır, bu durumda “e” harfi doğru seçimdir.
  • ı, i, o, ö, u, ü harfleri kullanılmamıştır.

Bu ipuçlarını birleştirerek “zezey” kelimesi doğru cevap olacaktır.

Zey ve Zey eş sesli (aynı telaffuzla farklı anlamlar) bir sözcük oluşturur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


10. Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi.

10. Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • Zor : Maçı son dakika zorla kazandılar.

11. Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir.

“Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor.”

11. Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.


Cevap :

Duygusal: “Kar yağacaksa, çok güzel olur. Beyaz kar taneleri her yeri süsler, manzara harika olur.”

İyimser: “Bugün kar yağacaksa, bu harika! Belki okullar tatil olur ve dışarıda eğlenceli bir şekilde zaman geçirebiliriz.”

Karamsar: “Kar yağarsa, yollar kapanır, trafik sıkışır. Çıkmak zor olur ve bir sürü aksilik yaşanabilir.”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


12. Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.


Cevap :

Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: 1, 2, 4, 8, 9

Aynı türden varlıklar: 3, 5, 6, 7


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!