3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148 Cevapları” içeriklerinde, Türkçe dersine dair önemli ipuçları ve soruların yanıtları sunulmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, dinleme etkinliğinden sonra yapılması gereken soruların çözüm yolları yer almaktadır. Bu bölüm, öğrencilerin dinlediklerini analiz etmelerine ve yorumlama becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Türkçe kitabındaki tüm etkinliklere dair doğru ve açıklamalı çözümler sunmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayıncılık”, bu sayfalardaki etkinliklerin tamamını ayrıntılı bir şekilde ele alarak öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


1) Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Öfkelendiğimde kendimi sakinleştirmek için derin nefes alıp veririm. Beni öfkelendiren durumu sakin bir şekilde düşünmeye çalışırım. Eğer o an konuşmak beni daha çok sinirlendirecekse bir süre sessiz kalmayı tercih ederim. Sevdiğim bir müzik dinlemek, kısa bir yürüyüş yapmak veya dikkatimi başka bir şeye yönlendirmek de bana iyi gelir. Ayrıca, hissettiklerimi güvendiğim birine anlatmak da öfkemi kontrol etmemi kolaylaştırır. Öfkeyi doğru şekilde ifade etmenin önemli olduğunu düşünüyorum.


2) Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız


Cevap : Görsele bakarak metnin, öfkeyi yönetme ve duyguları kontrol etme konularını işlediği söylenebilir. Aliş’in çevresindeki kuşlar, sanki duygularını sembolize ediyor gibi görünüyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

Üşüşmek Kelimesi

Sözcük Anlamı: Kalabalık bir şekilde bir yere toplanmak ya da bir şeyin çevresini sarmak.
Tahminim: İnsanların bir olay üzerine hızla toplanması.
Cümlem: Parkta ekmek atan amcanın etrafına güvercinler hemen üşüştü.

Orkestra Kelimesi

Sözcük Anlamı: Birden fazla çalgıcının bir araya gelerek belirli bir düzen içinde müzik yaptığı topluluk.
Tahminim: Bir çok çalgının bir araya gelerek müzik yaptığı topluluk
Cümlem: Konser sırasında orkestra, şarkıya mükemmel bir ahenkle eşlik etti.

Şef Kelimesi

Sözcük Anlamı: Bir topluluğu, grubu ya da iş yerini yöneten kişi; orkestra ya da koro yöneticisi.
Tahminim: Bir topluğu ne yapacağını söyleyen lider, yönetci
Cümlem: Orkestra şefi, müzisyenlere dönerek çalmaya başlamalarını işaret etti.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?


Cevap : Aliş kızdığı ve sinirlendiği zaman duyguları öfke kuşları olarak ortaya çıkmıştır.


b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?


Cevap : Kuşlar irili ufaklıdır ve gürültücü bir orkestra gibi davranırlar. Aliş öfkelendikçe daha da çoğalırlar ve rahatsız edici hale gelirler.


c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?


Cevap : Aliş kuşların varlığını kabul edip onları kovmaya çalışmaktan vazgeçince kuşlar uzaklaşmaya başlamış ve öfkesi yatışmıştır.


ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?


Cevap : Aliş hafiflemiş ve sakinleşmiştir. Neşe ve mutluluk hissetmiştir.


d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Aliş’in öfke duygusunu tanıması ve kontrol etmesi.

Metnin Ana Düşüncesi : Duygularımızı kabul etmek ve onlarla barışık olmak, sakinleşmemizi ve mutlu olmamızı sağlar.


2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.


Cevap :

Hayal Ürünü İfadeler:

  • Öfke kuşlarının Aliş’in başına üşüşmesi.
  • Kuşların bir orkestra gibi davranması ve çoğalması.

Gerçek İfadeler:

  • Öfke, üzüntü ve endişe gibi duyguların herkes tarafından yaşanabilmesi.
  • Duyguların kabul edilmesiyle sakinleşmenin mümkün olması.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.


Cevap :

  1. Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek.
  2. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı.
  3. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı.
  4. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.

Paragraf:
Bir sihirli sözcük lazımdı ona, “Abra Kadabra…” deyip kuşları yok edecek. En iyisi bağırıp çağırarak onları kovmaya çalışmaktı. Çevresini irili ufaklı bir sürü kuş sarmıştı. Bu yüzden bağırdı, çağırdı, hopladı ve zıpladı.


2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız. 


Cevap :

Acı ve Mutluluk

Bir zamanlar, mavi bir elbisesi olan kıvırcık saçlı küçük bir kız çocuğu vardı. Adı Elif’ti. Elif, büyükannesiyle yaşadığı küçük köyde her sabah erkenden kalkar, fırından taze ekmek alırdı.

Bir sabah, Elif ekmek almak için dışarı çıktığında yaşlı bir dede gördü. Dede, yol kenarında oturmuş bir şeyler arıyor gibiydi. Elif yanına yaklaştı ve sordu:
“Dede, bir şey mi kaybettiniz?”
Dede gülümseyerek, “Evet kızım, küpemi düşürdüm. Bana çok değerliydi, bulmama yardım eder misin?” dedi.

Elif hemen dedeye yardım etmeye karar verdi. Çimenlerin arasında ararken, cebinde sakladığı küçük acı biberlerden birini fark etti. Aklına bir fikir geldi. Küçük biberi yere koydu ve bir süre bekledi. Güneşin ışıkları biberin yanındaki taşlara yansıdı. O sırada yerde parlayan küçük bir şey gördü. İşte dedenin küpesi oradaydı!

Küpesi bulan Elif, dedeye uzattı. Dede o kadar mutlu oldu ki ona kocaman bir teşekkür etti ve “Bana yardım ettiğin için sana bir hediye vermek istiyorum” dedi. Cebinden bir çift minicik mavi küpe çıkardı.
“Bunlar artık senin,” dedi.

Elif, mavi elbisesine çok yakışacak olan küpeleri taktı ve dedeye teşekkür ederek fırına gitti. O gün sadece ekmek değil, yeni bir dostluk da kazanmıştı.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Olayların Oluş Sırasına Göre Ana Hatlarıyla Metin:

  1. Aliş’in dondurması yere düşer ve çok sinirlenir. Dondurmacı ona yeni bir dondurma verir, fakat Aliş onu kabul etmez ve kendi dondurmasını istemektedir.
  2. Sinirlenen Aliş, etrafında kanat sesleri duymaya başlar ve başını çevirdiğinde, irili ufaklı bir sürü kuşun etrafını sardığını görür.
  3. Bu kuşlar, Aliş’in öfkelendiği zaman ortaya çıkıp bağıran bir orkestra gibi gürültü yaparlar. Aliş, kuşları kovmaya çalışmak için bağırır, zıplar ve hoplar, ancak kuşlar azalacağına daha da çoğalır.
  4. Aliş, başka çocukların da öfkelendiklerinde böyle kuşlar yaşayıp yaşamadığını düşünür ve yakından bakınca, bu kuşların aslında çok da rahatsız edici olmadığını fark eder. Bu kuşlar onun duygularının çağırdığı misafirlerdir.
  5. Aliş, kuşların varlığını kabul eder ve kovmaya çalışmaktan vazgeçer. Öfkesi yatışır ve gülümsemeye başlar. Bu sırada kuşlardan birkaçı uçar ve kaydıraktan kayarken diğer kuşlar da uçup gider.
  6. Sonunda sadece iki kuş kalır ve onlar da Aliş’i rahatsız etmez. Aliş sakinleşir ve annesi de onun bu davranışından mutlu olur. Aliş annesine, “Öfke kuşları bir daha gelirse ne yaparım?” diye sorar.
  7. Annesi ona, “Sen artık bir orkestra şefisin, kuşları kabul etmeyi öğrendin ve bu duygularla başa çıkabilirsin,” der. Aliş de kalbinin yumuşadığını ve hayatın ne kadar güzel olduğunu söyler. Son iki kuş da uçup gider.

Görüşlerim:

Bu hikaye, öfke gibi güçlü duygularla başa çıkmanın önemini vurguluyor. Aliş’in öfkesini simgeleyen kuşlar, aslında her birimizin yaşadığı duyguları temsil ediyor. Öfke geldiğinde, bu duygulara kapılmak yerine onları kabul etmek ve onlarla sakin bir şekilde başa çıkmak daha sağlıklıdır. Aliş’in, kuşlarla uğraşmak yerine onları kabul etmesi, öfkesinin geçmesine yardımcı oluyor. Bu durum, duygularımızla barış içinde yaşamanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor.

Hikayede yer alan anne figürü de çok güzel bir mesaj veriyor; çocuklara duygusal zekayı kazandırmak için onlara doğru yönlendirmeler yapmak, duygularını tanımalarına ve sağlıklı bir şekilde başa çıkmalarına yardımcı olmak çok önemlidir. Bu nedenle, bu tür hikayeler çocuklara duygusal farkındalık kazandırmak adına oldukça değerli.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Öykü: “Öfke ve Farkındalık”

Melis, her şeyin hemen olmasını isteyen bir kızdı. Bir gün arkadaşlarıyla oyun oynarken, yanlış bir şey yaptığı için hemen öfkelenmeye başladı. “Hep ben mi yanlış yapıyorum?” diye bağırarak, topunu yere fırlattı. Diğer çocuklar şaşkın bir şekilde ona bakarken, öğretmeni Melis’i sakinleştirmeye çalıştı.

“Melis, öfkenin seni yönetmesine izin verme. Bir adım geri çekil ve biraz düşün,” dedi öğretmeni. Melis, öğretmeninin sözlerini düşündü. Belki de gerçekten çok çabuk öfkeleniyordu.

Bir süre sessiz kaldı, derin bir nefes aldı ve oyun arkadaşlarına bakarak, “Hatalarım var, ama bu da beni ben yapıyor,” dedi. Bu sözlerle kendi duygularının farkına varmaya başlamıştı.

Melis, o gün, ne kadar öfkelense de duygularını kontrol etmenin ve başkalarına saygı duymanın çok daha değerli olduğunu fark etti. Kendi özelliklerinin farkına varmıştı. Artık oyun oynamanın ve iyi bir arkadaş olmanın önemini biliyordu.

O günden sonra, ne olursa olsun olumlu düşünmeye çalıştı ve her durumda sakin kalmaya gayret etti.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları” başlığı, “Geleceğin Meslekleri” metniyle ilgili etkinliklerin detaylı çözümleriyle birlikte öğrencilere sunulmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin gelecekteki meslekler hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olur. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları” aracılığıyla, öğrenciler metni daha iyi anlar ve geleceğin meslekleri üzerine düşüncelerini geliştirirler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru çözüm yolları ile öğrencilerin etkinliklerden en iyi şekilde faydalanmalarını sağlar. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayıncılık” başlığı, metnin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacak kapsamlı çözüm önerileri sunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177-178-179


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Geçmişte var olan ancak günümüzde ihtiyaç duyulmayan meslekleri araştırınız. Araştırmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Geçmişte var olup günümüzde ihtiyaç duyulmayan bazı meslekler şunlardır:

  1. Lambacı: Elektriğin olmadığı dönemlerde sokak lambalarını yakıp söndürmekle görevli kişilerdi. Elektriğin yaygınlaşmasıyla bu meslek ortadan kalkmıştır.
  2. Buz Kesici: Elektrikli buzdolapları icat edilmeden önce doğal buzları kesip satmakla uğraşırlardı. Buzdolaplarının yaygınlaşmasıyla bu mesleğe gerek kalmamıştır.
  3. Telgrafçı: Haberleşmenin telgrafla yapıldığı dönemde, mesajları alıp gönderen kişilerdir. Telefon ve internetin gelişmesiyle bu meslek tarih olmuştur.
  4. Nalburcu (At Nalcısı): Ulaşımın büyük ölçüde atlarla yapıldığı dönemde atların nal bakımını yapan kişilerdi. Motorlu taşıtların yaygınlaşmasıyla bu meslek önemini yitirmiştir.
  5. Hattat: Matbaa icat edilmeden önce kitap ve belgeleri el yazısıyla çoğaltan kişilerdir. Matbaanın kullanılmaya başlamasıyla hattatlık meslek olmaktan çok sanata dönüşmüştür.

Bu tür meslekler, teknolojinin ve yaşam tarzının değişmesiyle ortadan kalkmış, yerlerini modern meslekler almıştır.


ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!


Soru : Bilgilendirici metni sessiz okumadan önce aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Meslek seçiminde nelerin dikkate alınması gerektiğini biliyor musunuz? Bu konuda başka neler öğrenmek istersiniz?


Cevap : Meslek seçiminde öncelikle kişinin ilgi alanları, yetenekleri ve becerileri dikkate alınmalıdır. Aynı zamanda seçilen mesleğin gelecekteki iş imkanları, kazanç durumu ve kişisel mutluluğa katkısı da değerlendirilmelidir. Meslek seçiminde aile, rehber öğretmenler ve uzmanların görüşlerinden faydalanmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için farklı mesleklerin özelliklerini ve kariyer fırsatlarını öğrenmek isterim.


b. Geçmişte ihtiyaç duyulmayan ancak günümüzde ihtiyaç olan mesleklerle ilgili neler biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili merak ettikleriniz nelerdir?


Cevap : Günümüzde dijitalleşme ve teknoloji alanındaki gelişmeler, birçok yeni meslek ortaya çıkarmıştır. Örneğin, yazılım geliştiriciler, veri analistleri, siber güvenlik uzmanları ve sosyal medya yöneticileri gibi meslekler geçmişte ihtiyaç duyulmuyordu. Ayrıca, yapay zeka ve robotik mühendisliği de günümüzün önemli meslekleri arasında yer almaktadır. Bu mesleklerin hangi alanlarda çalıştıklarını ve gelecekte ne tür yeni mesleklerin ortaya çıkabileceğini merak ediyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


Soru : “Geleceğin Meslekleri” metnini okuduktan sonra neler öğrendiğinizi yazınız.


Cevap : “Geleceğin Meslekleri” metninden, meslek seçiminde ilgi alanlarımız ve yeteneklerimizin önemli olduğunu öğrendim. Gelecekte 3 boyutlu yazıcı mühendisliği, siber güvenlik uzmanlığı, dijital terzilik ve iklim mühendisliği gibi yeni mesleklerin yaygınlaşacağını anladım. Ayrıca, ilgi duyulan ve yetenekli olunan alanlarda çalışmanın başarı ve mutluluğu artıracağını fark ettim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Yetenek Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir durumu anlama veya bir işi yapabilme konusunda doğuştan gelen veya sonradan geliştirilen beceri.
  • Tahminim: Bir işi yapabilme becerisi veya kabiliyeti.
  • Cümlem: Resim çizme konusunda yeteneğini her fırsatta geliştirmeye çalışıyor.

İade Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Geri verme, geri gönderme.
  • Tahminim: Bir şeyi aldığı yere geri götürmek veya göndermek.
  • Cümlem: Alışverişten aldığım ayakkabıyı numarası uymadığı için iade ettim.

İlgi Kelimesi

  • TDK Türkçe Sözlük Anlamı: Bir kimse veya bir şeyle yakından meşgul olma durumu, alaka.
  • Tahminim: Birine veya bir konuya karşı duyulan merak ve alaka.
  • Cümlem: Yeni teknolojilere olan ilgisi, onu bu alanda başarılı bir mühendis yaptı.

2. Aşağıdaki atasözlerinin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden kontrol ediniz.


Cevap :

Tembel tembel oturan kimse, iş yapma yeteneğini yitirir. Çalışan kimse gittikçe daha yararlı işler yapar. = İşleyen demir pas tutmaz

Bir kimse ne kadar usta olursa olsun araçları olmadan kusursuz iş yapamaz. = Alet işler, el övünür

Bir kimsenin nasıl bir kişi olduğu yaptığı işlerden anlaşılır. = İş insanın aynasıdır


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metne göre meslek seçiminizi neler etkilemektedir? 


Cevap : Meslek seçimimizi ilgi alanlarımız ve yeteneklerimiz etkiler.


2. Filozof Kedi Watson(Vatsın), Sam’in anlattıklarına niçin “Sorun değil.” diyerek karşılık vermiştir? 


Cevap : Çünkü Watson, herkesin farklı yeteneklere sahip olduğunu ve başarısızlığın kötü bir şey olmadığını düşünmektedir.


3. Metne göre meslek seçerken nelere dikkat edilmelidir?


Cevap : Meslek seçerken ilgi alanları ve yetenekler dikkate alınmalı, kişinin mutlu ve verimli olabileceği bir alan tercih edilmelidir.


4. Hangi meslek alanında yetenekli olduğunuzu düşünüyorsunuz? Niçin?


Cevap : Yazı yazma konusunda yetenekliyim çünkü düşüncelerimi ifade ederken kendimi rahat hissediyorum ve yaratıcı fikirler üretebiliyorum.


5. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız.


Cevap :

Soru 1: Gelecekte hangi meslekler önemli hale gelecektir?
Cevap: 3 boyutlu yazıcı mühendisliği, siber güvenlik uzmanlığı, dijital terzilik ve iklim mühendisliği gelecekte önemli hale gelecektir.

Soru 2: Yeteneklerimizi nasıl keşfedebiliriz?
Cevap: “Neleri yapmaktan mutlu oluyorum?” sorusunu sorarak ve farklı alanları deneyerek yeteneklerimizi keşfedebiliriz.

Soru 3: Gelecekte ekosistemin korunması için hangi meslek öne çıkacaktır?
Cevap: İklim mühendisliği öne çıkacaktır.


6. Günlük hayatta hangi mesleklere ihtiyaç duyulmaktadır?


Cevap : Doktor, öğretmen, mühendis, avukat, çiftçi, polis ve hemşire gibi mesleklere günlük hayatta ihtiyaç duyulmaktadır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ  


1. Aşağıda görselleri birlikte verilen eş sesli sözcükleri farklı anlamlarıyla cümlede kullanınız.


Cevap :

Kazmak:

  • Bahçeye ağaç dikmek için toprağı kazmak gerekiyordu.
  • Tarih öğretmeni, eski medeniyetlerin izlerini bulmak için kazı yapıldığını anlattı.

Saz:

  • Saz çalarak türküler söylemeyi çok sever.
  • Göletteki sazlar, rüzgârın etkisiyle bir sağa bir sola sallanıyordu.

Çay:

  • Kahvaltıda sıcak bir çay içmek çok keyiflidir.
  • Dağdan akan çay, köylülerin tarlalarını sulamak için kullanılıyor.

2. Gelecekte, günümüzden farklı hangi meslekler ortaya çıkabilir? Düşüncelerinizi yazarken yazım ve noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap : Gelecekte teknolojinin ve çevresel ihtiyaçların artmasıyla birlikte günümüzden farklı meslekler ortaya çıkabilir. Örneğin, uzay turizmi rehberliği gibi meslekler, insanların uzaya seyahat etmesiyle yaygınlaşabilir. Ayrıca, yapay zekâ etik uzmanları, gelişen yapay zekâ teknolojisinin etik kurallara uygun şekilde kullanılmasını denetleyebilir.

Çevre restorasyon mühendisleri ise zarar görmüş doğal alanları onararak ekosistemin sürdürülebilirliğini sağlamak için çalışabilir. Bunun yanında, sanal gerçeklik tasarımcıları ve dijital sanat küratörleri gibi yaratıcı alanlarda da yeni mesleklerin doğması muhtemeldir. Bu meslekler, hem teknolojinin hem de insan ihtiyaçlarının gelişimine ayak uyduracaktır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Gelecekte hangi mesleği yapmak istediğinizi nedenleri ile anlatınız.


Cevap :

Mühendislik: Teknolojiye ilgim olduğu için gelecekte yenilikçi projeler üretmek ve insanlara faydalı olmak istiyorum.

Doktorluk: İnsanlara yardım etmeyi sevdiğim için sağlık alanında çalışarak hayat kurtarmayı hedefliyorum.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Görsellerde hangi mesleğin önemine değinilmiştir? Size göre bu meslek gelecekte nasıl bir değişim geçirebilir? Yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanarak düşüncelerinizi defterinize yazınız. (Veteriner)


Cevap : Görsellerde veterinerlik mesleğinin önemine değinilmiştir. Veterinerler, hayvanların sağlığını koruyarak hem onların yaşam kalitesini artırır hem de insan sağlığına dolaylı olarak katkıda bulunurlar. Gelecekte bu meslek, teknolojinin gelişmesiyle birlikte daha modern cihazlar ve yöntemler kullanarak ilerleyebilir. Örneğin, dijital teşhis sistemleri ve yapay zekâ destekli tedavi yöntemleri veterinerlikte yaygınlaşabilir. Ayrıca, genetik araştırmalar sayesinde hayvanların hastalıklara karşı daha dirençli hâle gelmesi sağlanabilir. Bu meslek, hayvan sevgisinin ve teknolojinin birleşimiyle daha etkili bir hâle gelecektir.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-175-176-177-178-179 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 Cevapları” başlığı, 5. üniteyi kapsayan “Yüzmeyi Öğrenen Perdeli” metniyle ilgili etkinliklerin çözümlerini içermektedir. Öğrenciler bu metin aracılığıyla, yüzmeyi öğrenen bir karakterin yaşadığı deneyimlerden ilham alarak, azim ve çaba konularını keşfederler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları” öğrencilerin metnin ana fikrini anlamalarına yardımcı olur ve onların metne dair düşüncelerini geliştirir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı, etkinliklerde yer alan sorulara verilen doğru cevapları ve çözüm yollarını içerir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan çözüm önerileri, öğrencilerin metinle ilgili daha derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Bilmediğiniz bir konuda arkadaşlarınızdan yardım istemek niçin önemlidir? Düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap : Bilmediğimiz bir konuda arkadaşlarımızdan yardım istemek önemlidir çünkü bu, hem bilgi paylaşımını sağlar hem de konuyu daha hızlı öğrenmemize yardımcı olur. Ayrıca, arkadaşlarımızla iş birliği yaparak daha iyi sonuçlar elde edebiliriz. Yardım istemek, karşılıklı güveni ve dostluğu da güçlendirir. Böylece hem öğrenir hem de birlikte çalışmanın faydalarını görürüz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıda “irkilmek, iskele, çırpmak” sözcüklerinin anlamları verilmiştir. Sözcüklerin metinde geçtiği anlamı bularak “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 Cevapları”

2. Aşağıdaki sözcükleri metinde kullanılan anlamlarının dışında cümle içinde kullanınız.


Cevap :

İrkilmek:

  1. Soğuk su yüzüne çarpınca birden irkildi.
  2. Kapı aniden açılınca irkilerek geriye çekildi.
  3. Rüzgârın sert esintisiyle ürkütücü bir ses duyan çocuk irkildi.

Çırpmak:

  1. Yumurta akını kek için iyice çırptım.
  2. Ellerini hızlıca çırparak tozdan arındırmaya çalıştı.
  3. Kuş kanatlarını çırparak gökyüzüne yükseldi.

İskele:

  1. Balıkçılar teknelerini iskeleye bağladı.
  2. İnşaatta çalışan işçiler yüksek iskelede çalışıyorlardı.
  3. Tatilde, iskeleden denize atlamayı çok sevdim.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri noktalı yerlere yazınız. Bulduğunuz sözcüklerin alfabetik sıraya göre numaralarını kutulara yazınız.


Cevap :

Dayanışma sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri şunlardır ;

  1. Birlik
  2. Destek
  3. Dostluk
  4. Ekip
  5. Güçbirliği
  6. İş birliği
  7. Paylaşım
  8. Sevgi
  9. Yardım
  10. Yardımlaşma

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Her sabah iskeleye giden Perdeli niçin kendini üzgün hissediyor?


Cevap : Perdeli, yüzmeyi öğrenemediği ve cesaret edemediği için kendini üzgün hissediyor.


2. Keskin Diş, Perdeli’ye yardım edebilmek için ne yapıyor? 


Cevap : Keskin Diş, Perdeli’yi yüzme konusunda deneyimli olan Mavili isimli balıkla tanıştırıyor ve onun yardımını alıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


3. Mavili, Perdeli’nin sorununu nasıl çözüyor? 


Cevap : Mavili, Perdeli’ye önce suda yavaşça yürümeyi, ardından el ve ayaklarını çırparak yüzmeyi öğretir. Onu cesaretlendirerek sorunun üstesinden gelmesine yardımcı olur.


4. Siz olsaydınız Perdeli’nin sorununu çözmek için nasıl davranırdınız? Neden? 


Cevap : Perdeli’yi cesaretlendirmek için onun yanında olur, ona güven verirdim. Belki yüzme hareketlerini birlikte yaparak pratik yaptırırdım çünkü destek ve rehberlik, özgüven kazanmasına yardımcı olur.


5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız? 


Cevap :

Metnin Konusu : Perdeli’nin yüzmeyi öğrenme sürecinde yaşadığı cesaret ve özgüven kazanma deneyimi.

Metnin Ana düşüncesi : Bir sorunun üstesinden gelmek için cesaret etmek ve arkadaşların desteğinden yararlanmak çok önemlidir.


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerden eş anlamı olanları maviye, olmayanları kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Mavi : çalışkan, güçlü, yavaş ve başarı

Kırmızı : karşı ve gün


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


2. Bilge ve Ozan noktalama işaretleriyle ilgili oyun oynamaya devam ediyorlar. Oyunlarını inceleyiniz.


Cevap :

Noktalama işaretleri oyunumuza konuşma çizgisi ile devam edelim mi Ozan?
Konuşma çizgisi (-) karşılıklı konuşma cümlelerinin başına konur.
Tamam. Haydi, başlayalım!
Hoş geldin Karagöz’üm.
Hiç de hoş gelemedim, iki gözüm.


3. Siz de metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleleri bularak yazınız.


Cevap :

İşte metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleler:

  1. Aaa sen miydin Keskin Diş, beni korkuttun!
  2. İyi misin Perdeli?
  3. Yüzememek dışında gayet iyiyim, dedi derin bir iç çekerek.
  4. Her sabah iskeleye gittiğini görüyorum. Yüzmeye başladığını düşünmüştüm.
  5. İskelenin en ucuna kadar gidiyorum, deniyorum ama yapamıyorum. Kendimi bir türlü suya bırakamıyorum, dedi üzgün üzgün.
  6. Üzülme. Hadi gel, seni biriyle tanıştıracağım, dedi Keskin Diş.
  7. Seni tanıştırmak istediğim arkadaşım burada yaşıyor, dedi.
  8. Merhaba Mavili. Sana, yüzmek isteyen bir arkadaşımı getirdim. Ona yardım etmeliyiz, dedi.
  9. Her sabah seni iskelede görüyorum. Gözlerini kapayıp öylece bekliyorsun…
  10. Şimdi sakince, suda biraz yürümekle başlayalım mı, dedi Mavili.
  11. Yavaş yavaş kendini suya bırak. El ve ayaklarını çırpmaya başla. Yanındayız, hadi, dedi Mavili heyecanla.
  12. Yapabilirim, dedi.
  13. Gördün mü bak? Başardın, dedi Mavili.
  14. Artık her sabah güneşi birlikte selamlayacağız, dedi Keskin Diş.
  15. Perdeli, arkadaşlarına teşekkür etti. Ertesi sabah buluşmak için birbirlerine söz verdiler.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Sizce, Ozan konuşurken nelere dikkat ediyordur? “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Konu dışına çıkarak konuşur.
(X) Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini kullanır.
Arkadaşları daha iyi duysun diye bağırarak konuşur.
(X) Konuşurken sözcükleri doğru telaffuz eder.
(X) Beden dilini etkili bir şekilde kullanır.


Soru : Desteklenerek başardığınız bir olayı arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken yukarıdaki konuşma kurallarına dikkat etmeye özen gösteriniz.


Cevap : Geçen yıl, matematik sınavımda çok zorlanıyordum. Ama arkadaşlarım bana hep yardımcı oldular, birlikte çalışarak konuları pekiştirdik. Onların desteğiyle sınavdan çok iyi bir not aldım. Başarıya ulaşmak için doğru sözcükleri kullanarak çalışmak, birbirimize destek olmak gerçekten çok önemli. Bu süreçte beden dilimizi de doğru kullanarak birbirimizi motive ettik. Hem dilimize yerleşmiş kelimelerle, hem de doğru telaffuzla konuşarak birbirimizi daha iyi anladık ve başarılı olduk.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Perdeli, Mavili’ye teşekkür etmek için bir kartpostal göndermek istiyor. Perdeli’nin Mavili’ye göndereceği kartpostalın ön yüzüne bir resim çiziniz. Arka yüzüne ise iletinizi yazınız.


Cevap :

Kartpostalın Ön Yüzü: Kartpostalın ön yüzüne, masmavi denizde yüzmekte olan bir balık ve çevresinde suyun dalgalarıyla birlikte bir grup arkadaşın eğlenceli bir şekilde yüzdüğünü çizebilirsiniz. Perdeli’nin cesaretini topladığı o anı anlatan bir çizim olabilir.

Kartpostalın Arka Yüzü:

Sevgili Mavili,

Bana yüzmeyi öğretecek kadar sabırlı ve yardımsever olduğun için çok teşekkür ederim. Senin sayende suya olan korkumu yendim ve artık her sabah denizde özgürce yüzebiliyorum. Gerçekten çok mutluyum ve sana minnettarım. Hem senin, hem Keskin Diş’in desteğiyle hayatımda yeni bir sayfa açtım. Hep yanımda olduğunuz için çok şanslıyım.

Sevgiler, Perdeli


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188-189 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soru Sormak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189


3. Sınıf Türkçe Kitabı Soru Sormak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188, 189 Cevapları” başlığı altında, “Soru Sormak” serbest okuma metniyle ilgili etkinliklerin çözümleri paylaşılmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin sorular sormanın önemini ve bilgi edinmede oynadığı rolü anlamalarını hedefler. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Soru Sormak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” başlığıyla, metne dair düşünceler geliştirmek ve etkinliklerdeki sorulara doğru cevaplar bulmak kolaylaştırılmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, etkinliklerde verilen tüm soruların ayrıntılı çözümleri sunularak öğrencilerin metni doğru yorumlamalarına rehberlik edilir. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189 MEB Yayıncılık” kapsamında ise metne bağlı etkinliklerin cevapları açıklanmakta, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri sağlanmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189


Soru : 5. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri okuyalım.


Cevap : Aşağıda verilen şiiri güzel bir şekilde bir kaç defa okuyunuz.


Soru : Şiiri okuyunca soru sormanın ve cevap verilmesinin bizim için önemini düşünelim. Düşüncelerimizi anlatalım.


Cevap : Soru sormak, öğrenmenin ve anlamanın ilk adımıdır. Doğru sorular sormak, hayatımızdaki pek çok bilinmezi keşfetmemizi sağlar. Sorularımıza verilen cevaplar ise bize yeni bilgiler kazandırır ve dünyayı daha iyi anlamamıza yardımcı olur. Soru sormadan büyümek, eksik bir hayat yolculuğu yapmak gibidir. Bu yüzden soru sormak cesaret isterken, verilen her cevap da bizi daha güçlü kılar. Özellikle büyürken, doğru sorular sorarak kendimizi tanır ve geleceğimizi şekillendiririz.


SORU SORMAK

Soru sordukça niçin
Dikleşiyor önümde
Hayat merdiveni?

Doğru soru sormanın
Güzel bir cevap olduğunu
Kim öğretecek bana, kim?

Dünyanın anlamıyla ilgili
Küçücük sorum bile
Cevapsız kalırsa
Anlamını bilmeden
Eksik büyümüş olacağım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


Büyürken
Her çocuk,
Kendi hayatının
Başkahramanı.
Küçük kayıklarıyla
Girer hayat denizine.
Yolculuksa
Dalgalı ve uzun. (…)

Bilirsem
Kendim olmayı,
Daha kolay öğrenirim
Balık tutmayı,
Ve şarkı söylemeyi.

Mustafa Ruhi ŞİRİN
Aşk Olsun Çocuğum Aşk Olsun
(Kısaltılmıştır.)


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188-189 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193


3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190, 191, 192, 193 Cevapları” kapsamında, 5. üniteyi değerlendirme etkinliklerine yönelik detaylı çözümler paylaşılmaktadır. Bu bölümdeki çalışmalar, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini gözden geçirmelerini sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, Türkçe dil becerilerini ölçen sorulara cevap vererek kendilerini geliştirebilirler.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerdeki sorulara yönelik kapsamlı çözümler sunarak öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlar. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayıncılık” başlığı altında ise, öğrencilerin bilgilerini değerlendirmesi ve eksiklerini tamamlaması için uygun cevaplar ve açıklamalar yer almaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 190-191-192-193


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Problemler diken gibidir. Batar, rahatsız ederler. Ama bazen, problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur. İşte sana bir kıvılcım! Dışarı çık. Çevrene bak. (…) Çevrendeki tüm varlıklar çözüm arıyor. Arılar hesaplıyor. Filler fikir üretiyor. (…)

Pek çok problem sıkı tutunmayı gerektirir. Ama hepsi değil. Bazı zamanlar yapacağın tek şey: Sıçramak! Maymunlar gibi kendini yeniliklere atmaktır. (…)

Hayvanlar bir şey gerçekleştirmek istediklerinde dener. Bunalır yeniden dener. (…) Sen yardım almak için ailene ve arkadaşlarına yönelirsin. Diğer insanlar da öyle yaparlar. (…)

Çözülmesi gereken problemler daimî yaşamın bir parçası olacaktır. Hayal gücünü serbest bırak! (…)

Elin KELSEY (Elın KELSİ) çev. Fatoş ATAY
Doğadan Fikirler (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Bazen problemler neye yardımcı olur?


Cevap : Muhteşem fikirler üretmeye yardımcı olur.


2. Bazen problemler neye yardımcı olur? 


Cevap : Yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin ortaya çıkmasına yardımcı olur.


3. Hayvanlar bir şey gerçekleştirmek istediklerinde ne yapar?


Cevap : Dener, bunalır ve yeniden denerler.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


4. Metne uygun başlık belirleyiniz.


Cevap :”Problemler ve Çözümler”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin Konusu : Problemlerle başa çıkmanın yolları ve hayvanlardan ilham alınması.

Metnin Ana Düşüncesi : Problemler, doğru yaklaşımla yaratıcı çözümler üretmek için bir fırsat olabilir.


6. “Problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur.” cümlesindeki bazı sözcüklerin eş anlamları vardır. Sözcüklerin eş anlamlarını kullanarak cümleyi yeniden yazınız.


Cevap :

“Problemler muhteşem fikirler üretmeye de yardımcı olur.” cümlesinin eş anlamlı sözcükler kullanılarak yeniden yazılmış hali: “Sorunlar harika düşünceler ortaya çıkarmaya da katkı sağlar.”


7. Aşağıdaki ifadelerin kutularına atasözü ise “A”, deyim ise “D” yazınız.


Cevap :

  • Gülme komşuna gelir başınaA
  • Diline dolanmakD
  • Göz kulak olmakD
  • Dost acı söylerA

8. Aşağıdaki cümlede yay ayraçlara (), doğru noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap : İşte, “Kendime bir yer buldum, artık burada kalıp sonsuza dek parlayabilirim.” dedi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


9. Aşağıdaki örnek olayı altı şapkalı düşünme tekniğine göre değerlendiriniz. Düşüncelerinizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına da dikkat ediniz.


Eski sınıfımızda hepimiz aynı şeyleri yapmaktan hoşlanırdık. Sevdiğimiz, sevmediğimiz her şey ortaktı. Aynı oyunu oynamaktan zevk alırdık. Sanki birbirimizin fotokopisi gibiydik. Her gün aynı şeyleri yapıyorduk. Aramızda fikir ayrılığı bile olmuyordu. Yeni sınıfımızda ise tam tersi bir durumla karşı karşıya kaldım. Hepimiz farklıyız. Herkes farklı şeylerden hoşlanıyor, herkesin ilgi alanları farklı.


Cevap :

Duygusal: Yeni sınıfıma alışmak zor geliyor, herkesin farklı olması beni tedirgin ediyor.

Karamsar: Farklılıklardan dolayı uyum sağlayamayacağımızı düşünüyorum.

İyimser: Farklılıklar sayesinde yeni şeyler öğrenebilir ve daha zengin bir ortamda bulunabilirim.

Yenilikçi: Bu durum bana farklı bakış açıları kazandırabilir ve kişisel gelişimime katkı sağlayabilir.

Tarafsız: Eski sınıfımızda herkes aynıydı, yenisinde ise herkes farklı; her iki durumun da avantajları ve zorlukları var.

Kontrollü: Duruma uyum sağlamak için herkesle iletişim kurmayı ve ortak noktalar bulmayı deneyebilirim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


Soru : 10. Aşağıdaki numaralandırılmış sözcükleri kullanarak soruları cevaplayınız.


a. Yukarıdaki sözcüklerden hangisi sözlükte ilk sırada yer alır?

Cevap : Bariyer


b. Yukarıdaki sözcüklerden hangilerinin eş anlamları vardır?

Cevap : Şık, bayat, bariyer, mikser, kara, final.


ç. Yukarıdaki sözcüklerden hangilerinin hem eş hem de zıt anlamı vardır?

Cevap : Bayat, kara, final, yaş


d. Yukarıdaki sözcüklerden hangileri dilimize yabancı dilden geçmiş sözcüktür?

Cevap : Şık, mikser, final, bariyer.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!