3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları kolay ve doğru şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere eksiksiz rehberlik sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sunar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56


1) “Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklınıza nelerin geldiğini yazınız.


Cevap :

“Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklıma gelenler:

  • Kurtuluş Savaşı
  • Mustafa Kemal Atatürk
  • Vatan sevgisi
  • Bağımsızlık
  • Kahramanlık ve fedakârlık

2) Sizce; kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir? Yazınız.


Cevap :

Kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir:

  • Tema kapağı, kitabın konusunu ve içeriğini gösterir.

  • İçindekiler, kitabın hangi konulara yer verdiğini ve sayfa numaralarını gösterir, aradığımız bilgiyi kolay bulmamızı sağlar.

  • Sözlük, bilinmeyen kelimelerin anlamlarını öğrenmemize yardımcı olur.

  • Kaynakça, kitabın hazırlanmasında hangi kaynaklardan yararlanıldığını gösterir ve bilgilerin güvenilirliğini artırır.


3) Tema kapağı ve içindekiler bölümlerini inceleyip 2. temada neler öğreneceğinizi tahmin ederek yazınız.


Cevap : 2. Temada, Atatürk’ün yaşam öyküsünü, Millî Mücadele sırasında gerçekleşen önemli olayları, İstiklal Marşı’nın anlamını ve kahraman askerlerimizin gösterdikleri fedakârlıkları öğrenmeyi bekliyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Millî Mücadele Dönemi’nde kadın kahramanlarımız arasında Halide Edib Adıvar, Kara Fatma, Nezahat Onbaşı gibi isimler yer alır. Bu kadınlar, savaşta hem cephede hem de cephe gerisinde büyük cesaret göstererek vatanın kurtuluşuna katkıda bulunmuşlardır. Araştırmamı sınıfta arkadaşlarımla paylaştım ve onların da bu kahramanları tanımasını sağladım.


Soru : Metnimizi okumadan önce görsellerini inceleyerek metinde ne anlatıldığını tahmin edelim.


Cevap : Askerler siperlerde zorlu bir savaş verirken birbirlerine yardım ediyorlar. Nezahat Onbaşı ise Millî Mücadele’de gösterdiği cesaret ve kahramanlıkları nedeniyle şeref madalyasıyla ödüllendiriliyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Metinde Millî Mücadele döneminde Küçük Nezahat’in gösterdiği kahramanlık, cephede askerlerle birlikte yaptığı görevler, moral vermesi ve yaşadığı zorluklar anlatılmaktadır. Ayrıca, Nezahat’in onbaşı rütbesiyle onurlandırılması ve ileride Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından şükran plaketi ile takdir edilmesi de metnin konusuna dahildir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıda, okuduğunuz metinde geçen sözcük ve sözcük gruplarının anlamları verilmiştir. Verilenleri okuyarak bulmacada gizlenmiş sözcükleri bulup boyayınız.


Cevap :

a. Birinin yaptıklarını belli etmeden izlemek = Gözetlemek (3. paragraf)
b. Uğur getireceğine inanılan bir şey = Maskot (3. paragraf)
c. Değer, kıymet bilmek = Takdir (8. paragraf)
d. Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu = Şükran (9. paragraf)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Küçük Nezahat niçin cepheye gitmek zorunda kalmıştır?


Cevap : Babası cephede görevli olduğu için ve kızını bırakacağı bir yakını olmadığı için Nezahat, babasının yanında cepheye gitmek zorunda kalmıştır.


2. Küçük Nezahat cephede neler yapmıştır?


Cevap : Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmiş, asker kıyafetiyle moralleri yükseltmiş, su taşımış, yaralılara sargı çantasıyla yardım etmiş ve askerlerle birlikte mücadele etmiştir.


3. Küçük Nezahat, Mustafa Kemal Paşa’yla ne zaman karşılaşmıştır?


Cevap : Savaş sonrası cepheyi denetlemek için Mustafa Kemal Paşa geldiğinde, Halit Albay ile görüşürken Nezahat’i görünce karşılaşmıştır.


4. Küçük Nezahat ile Mustafa Kemal Paşa arasında geçen konuşmayı kısaca yazınız.


Cevap : Mustafa Kemal Paşa, Nezahat’in adını ve burada ne aradığını sordu; Nezahat, “Ben askerin kalesiyim, dönmek isterlerse karşılarında beni bulurlar” diyerek cevap verdi. Paşa onu selamlayıp başını okşadı ve cesaretini takdir etti.


5. Metnin giriş bölümünde “Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir.” denmesinin nedeni sizce nedir?


Cevap : Çünkü Nezahat Onbaşı, Millî Mücadele’de gösterdiği cesaret ve kahramanlıklarla tarihimizde önemli bir yer tutmaktadır ve bu nedenle unutulmaması gerekir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


6. Okuduğumuz metnin hikâye unsurlarını bularak boş bırakılan yerlere yazınız. 


Cevap :

Olaylar :

  • Nezahat’in babasıyla birlikte cepheye gitmesi
  • Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmesi
  • Askerlerle birlikte savaşta görev alması
  • Mustafa Kemal Paşa ile karşılaşması
  • Şükran plaketi ile onurlandırılması

Problem: Küçük Nezahat’in babasının yanında cepheye gitmesi ve savaşta görev alması

Ana karakter: Küçük Nezahat Onbaşı

Mekân (Yer): Gediz civarı ve cephe alanı

Sonuç: Nezahat gösterdiği kahramanlık nedeniyle onbaşı rütbesiyle onurlandırılmış ve şükran plaketi almıştır

Olayın yaşandığı zaman: Millî Mücadele dönemi

Metnin konusu: Küçük Nezahat’in Millî Mücadele’deki kahramanlıkları

Metnin ana düşüncesi: Cesur ve fedakâr davranışlar, insanlara örnek olur ve takdir edilmeyi hak eder


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Aşağıda, metinde geçen cümleler verilmiştir. Cümlelerin bildirdiği anlamları örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

Millî Mücadele içinde Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir. = düşünce
Halit Albay’la görüşürken yanındaki Küçük Nezahat’i görünce şaşırdı. = duygu
Bu çocuk mutlaka ödüllendirilmeye layıktır. = düşünce
Bu sözler Mustafa Kemal Paşa’yı çok sevindirmiş. = duygu
Herkes onu çok seviyordu. = duygu
Aferin sana! İşte Türk kızı böyle olur. = duygu


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Küçük Nezahat ile Atatürk’ün karşılaştığı bölümü arkadaşlarınıza anlatınız. Daha sonra da anlattıklarınızı canlandırınız. Canlandırma yaparken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanınız. Rol arkadaşınızın sözünü kesmemeye, konuşmasının bitmesini beklemeye, uygun hitap ifadeleri kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Küçük Nezahat, cephede asker kıyafetiyle dururken Mustafa Kemal Paşa yanına geldi. Paşa, Nezahat’i görünce şaşırdı ve onu selamladı. Nezahat, saygıyla Paşa’ya hitap ederek kendini tanıttı ve “Ben askerin kalesiyim, dönmek isterlerse karşılarında beni bulurlar” dedi. Paşa, Nezahat’in cesaretine ve kararlılığına hayran kaldı, başını okşadı ve ona övgüde bulundu.

Canlandırma sırasında sözcükleri doğru kullanarak, söz hakkını karşı tarafa vermeye, konuşmayı kesmemeye ve uygun hitap ifadeleri (Komutan’ım, Paşam, Nezahat gibi) kullanmaya dikkat ediniz.


Soru : Yaşadığımız kısacık bir zaman dilimi bazen anılarımız arasında yer alır: okula başladığımız ilk gün, karne heyecanı, doğum günü … Sizin de unutamadığınız bir anınız olmuştur. Bu anınızı düşünüp aşağıdaki uyarılara dikkat ederek defterinize yazınız.

Yazacağınız anının konusunu belirleyiniz.
Yazınıza konuyla ilgili uygun ve ilginç bir başlık bulunuz.
Olayları oluş sırasına göre yazınız.
Anınızı paragraflar hâlinde yazınız.


Cevap :

Başlık: İlk Okul Günümün Heyecanı

Konusu: Okula başladığım ilk gün yaşadığım heyecan ve mutluluk.

Anı:
İlk okul günüm geldiğinde çok heyecanlıydım. Sabah erkenden uyandım, annem bana güzel kıyafetler giydirdi ve kahvaltımı hazırladı. Okula gitmek için servise bindiğimde yeni arkadaşlarımı görmek için sabırsızlanıyordum.

Servisten inip sınıfıma girdiğimde öğretmenim bizi karşıladı ve yerlerimize oturduk. Sınıf arkadaşlarımı tanımak için birbirimize kendimizi tanıttık. Herkes çok heyecanlıydı ve gülüyordu.

Öğretmenimiz gün boyunca oyunlar oynattı, şarkılar söyledik ve sınıfı gezdik. İlk günüm hem çok eğlenceli hem de unutulmazdı. Eve dönerken anneme bütün günü heyecanla anlattım ve ilk okul günüm hafızama kazındı.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve hızlı bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere eksiksiz rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41, 42, 43, 44, 45 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45


…………………………………

O gün Gülcan’ın içi içine sığmıyordu. (…) Sabah kahvaltısının ardından Gülcan, annesi ve Aykut evden çıktılar. Gülcan yolun ilerisindeki durağa doğru yürümeye başladı. Okul servisine oradan binecekti. (…)

Gülcan servis arabasına binerken içeridekilere seslendi:
– Herkese günaydın! (…)

Geçen yıldan tanıştığı arkadaşlarıyla sohbet etmeye başladı. Arabadaki bütün çocuklar çok heyecanlıydı. (…)

Servisten inen Gülcan, okuluna doğru hızlı adımlarla yürümeye başladı. Çok heyecanlıydı. Bu heyecanın okulun başlamasından mı yoksa aylardır görmediği arkadaşlarını görecek olmasından mı kaynaklandığını bilmiyordu.

Özgür SİNAN / Arkadaş (Kısaltılmıştır.)


1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 7. soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Hikâyenin ana kahramanı kimdir? 


Cevap : Hikâyenin ana kahramanı Gülcan’dır.


2. Hikâyede anlatılan olay nedir? 


Cevap : Gülcan’ın okula gitmek için evden çıkması, servis aracına binmesi ve arkadaşlarıyla buluşması anlatılmaktadır.


3. Hikâyenin kahramanı kimlerle sohbet etmiştir? 


Cevap : Gülcan, servisteki geçen yıldan tanıdığı arkadaşlarıyla sohbet etmiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


4. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız. 


Cevap :

  1. Soru: Gülcan okul servisine nereden binecekti?
    Cevap: Gülcan yolun ilerisindeki durağa gidip servis aracına binecekti.

  2. Soru: Gülcan servis aracına binerken ne yaptı?
    Cevap: İçeridekilere “Herkese günaydın!” dedi.

  3. Soru: Gülcan serviste kimlerle sohbet etti?
    Cevap: Geçen yıldan tanıştığı arkadaşlarıyla sohbet etti.

  4. Soru: Gülcan neden heyecanlıydı?
    Cevap: Okulun başlaması ve aylardır görmediği arkadaşlarını görecek olması nedeniyle heyecanlıydı.

  5. Soru: Gülcan okuluna doğru nasıl yürüyordu?
    Cevap: Çok hızlı adımlarla yürüyordu.


5. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap : Metne uygun başlık: Okula İlk Gün Heyecanı


6. Metnin konusunu bulup yazınız. 


Cevap : Metnin konusu: Gülcan’ın okul servisine binmesi, arkadaşlarıyla buluşması ve yaşadığı heyecan.


7. Metnin ana düşüncesini belirleyiniz. 


Cevap : Metnin ana düşüncesi: Arkadaşlarla buluşmak ve okula başlamak, çocuklar için heyecan verici ve mutluluk verici bir deneyimdir.


8. Aşağıda satır sonlarına sığmayan sözcükler yanlış ayrılmıştır.
Doğrusunu yanlarındaki kutuların içine yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


9. Aşağıdaki sözcük çif tlerinden sözlükte önce gelenlere “+” işareti koyunuz.


Cevap :

  1. Eldiven
  2. Gemi
  3. Saç

10. Aşağıdaki sözcüklerin eş anlamlarını bulunuz. Sözcüklerin yanında yazan rakamları eş anlamlarının olduğu kutuya yazınız.


Cevap :

1- Sene = Yıl

2- Anı =Hatıra

3-  Ufak =  Küçük


11. Aşağıda verilen cümleler doğru ise “D”, yanlışsa “Y” kutucuğunu işaretleyiniz. İşaretlediğiniz kutuların üstündeki harfleri yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


12. Aşağıdaki soruların cevaplarını tablodan bulunuz. Cevapların numaralarını boşluklara yazınız.


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangilerinin eş anlamları vardır?

Cevap : 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangileri hikâye unsurları arasında yer alır?

Cevap :  1, 6, 7


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangileri şiir ile ilgilidir?

Cevap : 2, 5, 9


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangileri okurken dikkat edilmesi gereken kurallar arasında yer alır?

Cevap : 3, 4


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


13. Aşağıdaki şemada verilen bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 Cevapları”

14. Yaz tatilinde Ailemle izmir’e gittik.

Yukarıdaki cümlede yapılan yazım yanlışlarını bulup cümlenin doğrusunu aşağıdaki alana yazınız.


Cevap : Doğru cümle: Yaz tatilinde ailemle İzmir’e gittik.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 40. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları kolay ve doğru bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödev ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sunar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


1. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlen- dirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri sesli okuyalım.


BİR GÜNLÜĞÜNE OLSA BİLE 

Çocuklar,
Bir günlüğüne olsa bile
Yaşdaş olalım.
Körebe oynayalım.
Uçurtma uçuralım
Birlikte,
Söz mü?

Çocuklar,
Bir günlüğüne olsa bile
Yaşdaş olalım.
Gezelim bir uçtan bir uca,
Gün kararıncaya dek
El ele,
Söz mü?

Çocuklar,
Bir günlüğüne olsa bile
Yaşdaş olalım,
Türkü söyleyelim,
Kiraz küpe takalım,
Eğlenelim,
Söz mü?

Zeynel BEKSAÇ / Dil ve Edebiyat Dergisi


Soru : Şiiri okuduktan sonra şiirle ilgili bir de soru hazır- layıp arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

Şiirle ilgili sorular:

  1. Şiirde çocukların birlikte yapmayı istedikleri oyunlar ve etkinlikler nelerdir?

  2. “Bir günlüğüne olsa bile yaşdaş olalım” ifadesiyle şair ne anlatmak istemiştir?

  3. Şiirde el ele olmanın ve birlikte vakit geçirmenin önemi nasıl vurgulanıyor?

  4. Şiirde geçen “Türkü söyleyelim, kiraz küpe takalım” dizeleriyle hangi duygular aktarılıyor?

  5. Siz de bir günlüğüne arkadaşlarınızla neler yapmak isterdiniz?



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 32-35-36-37-38-39 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları sayesinde derslerdeki soruları kolay ve doğru şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere eksiksiz rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları MEB Yayınları”

Bunun yanında, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları ile öğrenciler metinleri daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39

 


Soru : Dünya’nın en yüksek dağını araştırıp öğrenelim. Kendimizi araştırdığımız dağda hayal edelim. Hayallerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Dünya’nın en yüksek dağı Everest Dağıdır ve yüksekliği 8.848 metredir. Kendimi hayal ederken Everest Dağı’nın zirvesine tırmanıyor, karlar ve bulutlar arasında yürüyerek manzaranın tadını çıkarıyorum. Arkadaşlarıma, zirvede hissettiğim heyecanı ve gördüğüm muhteşem manzarayı anlattım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. Aşağıdaki sözcüklerden hangilerinin sözlükte diğerlerinden önce geldiğini bularak karşılarındaki kutulara yazınız. Yazma çalışmanız bittiğinde mavi kutularda yukarıdan aşağıya doğru yazılmış şifreyi bulup sözlükten anlamını öğreniniz.


Cevap :

keşfetmek – ani → Ani
yığmak – şaşakalmak → şaşakalmak  

Bulduğunuz şifre: AŞ


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. Aşağıda verilen sözcüklerin alfabetik sıralamasını yapınız. Alfabetik sıralamasını yaptığınız sözcüklerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. 


Cevap : Sırasıyla = Ani, Keşfetmek ve Yığmak olarak sıralanabilir.

Keşfetmek Kelimesi

  • Tahminim: Yeni bir şeyi bulmak veya öğrenmek.

  • Sözlük Anlamı: Daha önce bilinmeyeni bulmak veya öğrenmek.

  • Cümlem: Doğada yürürken nadir bir çiçeği keşfetmek beni çok mutlu etti.

Yığmak Kelimesi

  • Tahminim: Üst üste koymak, biriktirmek.

  • Sözlük Anlamı: Nesneleri üst üste koymak, toplamak.

  • Cümlem: Çocuklar oyuncakları kutulara yığmak zorunda kaldılar.

Ani Kelimesi

  • Tahminim: Birden olan, beklenmedik.

  • Sözlük Anlamı: Aniden olan, birdenbire gerçekleşen.

  • Cümlem: Gökyüzünde ani bir yıldırım çaktı ve yağmur başladı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız. 


1. Hikâyenin kahramanı kimdir?

Cevap : Hikâyenin kahramanı Lukas’tır.


2. Hikâye nerede geçiyor?

Cevap : Hikâye Lukas’ın evi, bahçesi ve kitaplıklarında geçiyor.


3. Hikâyedeki olay ne zaman gerçekleşiyor?

Cevap : Olay Lukas’ın doğum gününden sonra ve kitaplarla ilgilenmeye başladığı zaman gerçekleşiyor.


4. Hikâyenin kahramanı uçabileceğini nasıl keşfediyor?

Cevap : Lukas, okuduğu kitaplar sayesinde hayal gücüyle uçabildiğini keşfediyor.


5. Hikâyede anlatılan olay nedir?

Cevap : Lukas, kitaplar okuyarak hayal gücünü geliştiriyor ve kitap dağı oluşturuyor.


6. Hikâyenin kahramanı niçin uçmak istiyor?

Cevap : Lukas, gökyüzünde özgürce dolaşmak ve dünyayı keşfetmek istediği için uçmak istiyor.


7. Okuduğunuz metnin konusu nedir?

Cevap : Metnin konusu, Lukas’ın kitaplar aracılığıyla hayal gücünü keşfetmesi ve hayallerinde özgürce “uçması”dır.


8. Okuduğunuz metinde verilmek istenen ana düşünce nedir?

Cevap : Ana düşünce, okumanın hayal gücünü geliştirdiği ve insanı farklı dünyalara götürdüğüdür.


9. Okuduğunuz metnin konusuna uygun yeni bir başlık yazınız.

Cevap : “Hayal Gücüyle Uçan Lukas”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


Bilge, okuduğun hikâye kitabının adını bana söyler misin?

Okuduğum öykü kitabının ismini söylerim, Ozan. Önce sorduğun soruda, aynı anlama gelen hangi sözcükleri farklı söylediğimi bulmalısın

1. Yazılışları ve okunuşları farklı olmasına rağmen aynı anlama gelen sözcükleri yukarıdaki konuşma balonundan bulup aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • ad = isim
  • hikaye = öykü

2. Metinde geçen “gökyüzü, yürek, ev ve dilek” sözcüklerinin eş anlamları bulmaca içine yerleştirilmiştir. Verilen sözcüklerin eş anlamlarını bulmacada bularak boyayınız


Cevap :

Gökyüzü = sema
Yürek = kalp
Ev = konut
Dilek = arzı


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Siz olsaydınız dünyanın en yüksek kitap dağını oluşturmak için neler yapardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ben olsaydım dünyanın en yüksek kitap dağını oluşturmak için önce çok sayıda kitap toplardım.

Arkadaşlarımla birlikte kitap okuma kampanyaları düzenler, kütüphanelerden ve okullardan destek alırdım. Her okuduğumuz kitapla dağımızı büyütür, arkadaşlarımızın da katılımını sağlayarak hem eğlenir hem de öğrenirdik.


Soru : Hikâyemizin kahramanı, hayaline kitap okuyarak ulaştı. Peki, siz hayalini kurduğunuz dünyaya kitap okumak dışında hangi yollarla ulaşabilirsiniz?


Cevap :

Hayal ettiğim dünyaya kitap okumak dışında resim yaparak, film ve belgesel izleyerek, oyun oynayarak, yazı yazarak veya tiyatro ve müzikle kendimi ifade ederek de ulaşabilirim. Bu yollar hayal gücümü geliştirmeme ve farklı dünyaları keşfetmeme yardımcı olur.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları kolay ve doğru şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere eksiksiz rehberlik sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları ile öğrenciler metinleri daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ders tekrarları ve ödevlerde büyük kolaylık sunar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31


Soru : Aile büyüklerinizden çocukluklarında oynadıkları bir sokak oyununu anlatmalarını isteyiniz. Anlatılan oyunun oynanışıyla ilgili sözlü yönergeler vererek arkadaşlarınıza yönergeleri uygulatınız.


Cevap : Ailemden dedemin çocukluğunda oynadığı “Mendil Kapmaca” oyununu dinledim. Oyunda bir kişi mendili eline alır ve diğerleri karşısına dizilir. Mendili tutan kişi birine doğru mendili atar ve koşmaya başlar. Mendili kapan kişi ise onu yakalamaya çalışır. Arkadaşlarıma, sırayla mendili atmalarını ve koşmalarını, yakalanmadan geri dönmeye çalışmalarını söyledim ve hep birlikte oyunu oynadık.


Soru : Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız.


Cevap : Görsellere bakıldığında, metnin konusu çocukların birlikte oynadığı “beş taş” oyunu ve oyunun ardından yapılan neşeli bir etkinlik gibi görünüyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Belirlediğiniz sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

Şıngırtı Tahmin: Küçük nesnelerin birbirine çarpmasıyla çıkan ses.
Turnuva Tahmin: Oyuncuların veya takımların bir yarışma veya oyun düzeninde karşılaştığı etkinlik.


1. Dinlediğiniz metnin türü öyküdür. Öykü unsurlarını bulmak için verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Olay ne zaman gerçekleşiyor?

Cevap : Olay, bir öğleden sonra, çocukların bir araya geldiği sırada yaşanıyor.


Olayın geçtiği yer neresidir?

Cevap : Olay, Atiye Teyze’nin bahçesinde gerçekleşiyor.


Öyküde ne anlatılıyor?

Cevap : Öyküde, çocuklar arasında beş taş turnuvası düzenleniyor; kazananlar tiyatro izliyor ve ceviz biletleriyle ödüllendiriliyor.


Olay kimlerin başından geçiyor?

Cevap : Olay, Burcu, Nilgün, Ahmet, Begüm ve diğer çocukların yaşadığı maceraları anlatıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


2. Ozan ve Bilge’nin verdiği bilgileri dikkate alarak dinlediğiniz metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Çocukların bir araya gelerek beş taş oyunu oynamaları ve ardından tiyatro izleyerek eğlenceli vakit geçirmeleri.

Metnin ana düşüncesi: Arkadaşlarla birlikte oyun oynamak ve etkinliklere katılmak, hem eğlenceyi hem de arkadaşlık bağlarını güçlendirir.


3. Metne farklı bir başlık yazınız. 


Cevap :  Beştaş Turnuvası ve Ceviz Bileti


4. Dinlediğiniz metindeki olayları oluş sırasına göre sıralayınız. 


Cevap :

Oyun sonunda Ahmet, Begüm ve diğer iki arkadaşımız bizleri selamladılar. ……3……………..

Toplanan ceviz biletlerimizi kırıp hep birlikte afiyetle yedik. ………..4…………

Hepimiz Atiye Teyze’nin avlusundaki merdivenlere yerleştik. Oyunu izlemek için hazırdık. …………..1………

Kese kâğıdı ağzına kadar cevizlerle dolunca oyun başladı. Meyve sularımızı içerken kahkahalara boğulmuştuk. . …………..2………


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Ozan’ın hatırlattığı bilgilere dikkat ederek verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzeltiniz. Noktalı yerlere düzelttiğiniz cümleleri tekrar yazınız.


Cevap :

a) Arkadaşım bana Keloğlan Masalları adlı kitabı hediye etti.

b) Dedem, Çanakkale’de savaşmış.

c) Kışın Erciyes Dağı’nda kar kalınlığı artar.


2. Aşağıdaki cümlelerde büyük harfle başlaması gereken sözcüklerin altını çiziniz. Bu sözcüklerin neden büyük harfle başlaması gerektiğini yazınız.


Cevap :

Cümleler ve neden büyük harfle yazılmalı:

  1. Kedim Duman, yaş mamayı çok seviyor.

    • Duman: Özel isim olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  2. Öğretmenimizle Anıtkabir’e gittik.

    • Anıtkabir: Yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  3. Arkadaşım, Bağcılar Mahallesi’nde oturuyor.

    • Bağcılar Mahallesi: Yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  4. Buket, Eren ve Semra törende şiir okuyacaklar.

    • Buket, Eren, Semra: Özel isimler olduğu için büyük harfle yazılmalı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. Sözcük ağacında metinde geçen sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamları (anlamdaşları) verilmiştir. Sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamlarını bularak yandaki tabloya yazınız.


Cevap :

takas = değişim
duyuru = ilan
tebrik etmek =  kutlamak
lider = önder


Soru : Bir oyun kurucu olsaydınız hangi oyunu, kimlerle, nasıl tasarlardınız? Tasarladığınız oyunu anlatıp arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap : Bir oyun kurucu olsaydım, “Rüya Macerası” adında bir oyun tasarlardım. Bu oyunda arkadaşlarımla birlikte farklı hayal dünyalarında maceralara atılır, engelleri aşar ve görevleri tamamlarızdık.

Oyunda hem bulmacalar çözülür hem de takım çalışması ile puanlar kazanılırdı. Oyunun amacı, hayal gücümüzü kullanarak en yaratıcı çözümleri bulmak ve birlikte eğlenmek olurdu.


Soru : Yakan top oyununun kurallarını aşağıdaki numaralandırılmış satırlara kısaca yazınız.


Cevap :

  1. Oyun alanı belirlenir ve oyuncular başlangıç pozisyonuna geçer.

  2. Bir oyuncu topu alır ve diğer oyunculara doğru atar.

  3. Topa değen oyuncu oyundan çıkar veya kısa süre bekler.

  4. Topu yakalayan oyuncu, diğerlerine atarak onları oyundan çıkarmaya çalışır.

  5. Oyuncular topa yakalanmamaya çalışarak alan içinde hareket eder.

  6. Oyun sonunda en uzun süre oyunda kalan oyuncu veya takım kazanır.



 

error: Content is protected !!