3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları sayesinde derslerde karşılaştıkları soruları kolayca çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilerin eksiksiz ve doğru yanıtlar bulmalarını sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Rüya Nedir? Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26


Soru : Her gece rüya görüyor musunuz? Gördüğünüz rüyalar sonrasında kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Her gece rüya görmüyorum, bazen rüya görüyorum. Güzel rüyalar gördüğümde sabahları mutlu ve enerjik hissediyorum. Korkunç rüyalar gördüğümde uyanınca biraz ürkek oluyorum ama genelde kısa sürede unutuyorum. Rüyalar bazen hayal kurmamı ve yeni şeyler düşünmemi sağlıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Metinde yer alan bazı sözcükler ve anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlarını bulduğunuz sözcükleri bulamacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  • Üzüntü, endişe duyulan düşünce. = kaygı
  • Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı. = deneyim
  • Bir nesnenin veya bir insanın devrilmeden durma hâli. = denge
  • Bir olayda birbiri ardınca görülen, gelişen değişik durumların her biri. = evre
  • Aydınlık, açık. = berrak

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


Metinde rüyalarımızın hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?


Cevap : Rüyaların günlük yaşantımızla ilgili olduğu, öğrenmeyi kolaylaştırabildiği, herkesin rüya gördüğü, berrak rüyaların var olduğu, tanıdık yüzlerin görüldüğü ve görme engellilerin de farklı biçimde rüya görebildiği anlatılmaktadır.


Rüyalarımızla ilgili bilim insanlarının düşünceleri nelerdir?


Cevap : Bazı bilim insanları rüyaların gün içindeki olayları anlamlandırmaya yaradığını, bazıları ise kaygılandığımız ve düşündüğümüz konularla ilgili olduğunu söylemektedir.


Metinde rüya ile horlama arasında nasıl bir ilişki kurulmuştur?


Cevap : Metinde horlamanın rüya görülmeyen evrede olduğu, bu yüzden horlayan birinin o anda rüya görmediği belirtilmiştir.


1. Bilge ve Ozan’ın rüyalarındaki hayal ürünü ve gerçek ifadeleri bularak aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Rüyada bisiklet sürmek, rüyanın içeriğini değiştirmek, unutulan yüzleri görmek.

Gerçek ifadeler: Herkesin rüya görmesi, horlayan kişinin o anda rüya görmemesi, görme engellilerin de rüya görmesi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki varlıkları kullanarak hayal ürünü ve gerçek ifadeler yazınız.


Cevap :

Kurbağa Kelimesi

Gerçek ifade: Kurbağa suyun kenarında yaşar ve zıplayarak hareket eder.
Hayal ürünü ifade: Kurbağa şemsiye açıp yağmur altında şarkı söyler.

Araba Kelimesi

Gerçek ifade: Araba tekerlekleri sayesinde yolda ilerler.
Hayal ürünü ifade: Araba kanat çıkarıp gökyüzünde uçar.


3. Metinde verilen “denge, akış, içerik, deneyim, yaşantı” sözcüklerini sözlük sırasına göre sıralayınız.


Cevap :

  1. Akış
  2. Denge
  3. Deneyim
  4. İçerik
  5. Yaşantı

4. Aşağıdaki görsellerde verilen varlıkların isimlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25  Cevapları


5. “Rüya Nedir?” adlı bilgilendirici metni inceleyiniz. Satır sonuna sığmadığı için hecelere ayrılan sözcükleri boş bırakılan alana yazınız.


Cevap :

  • ya-şan-tı
  • bi-lim
  • in-san-lar
  • de-ne-yim
  • i-çe-rik
  • be-rrak
  • gö-rü-len

Rüya Günlüğü

Bazı yazar ve sanatçılar eserlerini rüyalarından yola çıkarak ortaya koyar. Bunun nedeni, rüyaların gerçek dünyada rastlanamayacak türden ilginç deneyimler, maceralar, fikirler içermesidir. Rüyalarını sonradan hatırlamak isteyenler uyanır uyanmaz hemen bir deftere yazarlar ya da basit bir resmini yaparlar.
Zuhal ÖZER

Soru : Yukarıdaki metinden hareketle rüyalarınızda gördüğünüz ilginç maceraları, fikirleri hangi alanlarda kullanmak isterdiniz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Rüyalarımda gördüğüm ilginç maceraları resim yaparken, hikâye yazarken ve şiir oluştururken kullanmak isterdim. Böylece hem hayallerimi kâğıda dökerim hem de yeni fikirlerimi arkadaşlarımla paylaşabilirim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Ozan’ın rüyasında gördüğü hayvanlarla yaptığı yarışı sizce kim kazanmıştır? Neden? Görselden hareketle bir öykü yazınız.


Cevap :

BÜYÜK YARIŞ

Ozan, rüyasında çok farklı bir bisiklet yarışının içinde buldu kendini. Yarışın rakipleri insanlar değil; kocaman bir fil, uzun boyunlu bir zürafa, çevik bir kaplan, sevimli bir ayı ve gökyüzünde süzülen bir leylekti. Herkes heyecanla başlangıç çizgisinde yerini aldı, düdük çalınca yarış başladı.

Kaplan ilk anda hızla öne geçti, fakat çabuk yoruldu. Fil iri adımlarla ilerledi, ama ağırlığı nedeniyle geride kaldı. Zürafa uzun bacaklarıyla koştu, ancak ağaç dalları önünü kesti. Ayı neşeyle ilerliyordu ama oyun oynamaya dalınca hızını kaybetti. Leylek gökyüzünden tüm yarışı izledi, fakat uçtuğu için yarışın bir parçası sayılmadı.

Ozan ise bisikletinin pedallarını sabırla çevirdi. Ne dallar, ne yollar, ne de rakipler onu durdurabildi. Azmi ve kararlılığı sayesinde yarışı tamamladı ve birinci oldu. Yarışın sonunda herkes anladı ki gerçek başarı hızda değil, sabırlı ve kararlı olmaktadır.



 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-16-17-18-19 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merhaba Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


İlkokul 3. sınıf öğrencileri, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları ile derslerini daha kolay anlayabilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilerin sorularını hızlı ve doğru şekilde çözmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17-18-19 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Merhaba Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları sayesinde öğrenciler metinleri daha iyi kavrar ve etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, hem ders tekrarında hem de ödev hazırlığında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Merhaba Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17-18-19


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1) “Oyun” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap : Oyun dendiğinde aklıma arkadaşlarımla birlikte eğlenceli vakit geçirmek, farklı oyunlar oynamak, hayal kurmak ve yeni şeyler öğrenmek geliyor.


2) 1. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Bu temada öğrenciler, oyun oynama alışkanlıklarını, farklı oyuncakları tanımayı, hayal güçlerini geliştiren rüyaları, çeşitli hayvanları ve onların özelliklerini, ayrıca kitaplar aracılığıyla yeni bilgiler öğrenmeyi keşfedebilirler.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : İçinde “çocuk” ve “oyuncak” geçen bir şiir bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Çocuk ve Oyuncak

Çocuk gülüyor neşeyle,
Oyuncaklarıyla oynayarak.
Hayaller kuruyor gün boyu,
Mutluluk doluyor her yanına.

Rengârenk oyuncaklar etrafında,
Sevinçle koşuyor her bir adımda.
Oyun oynarken öğreniyor sabrı,
Ve dünyayı tanıyor adım adım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Aşağıdaki örnekte verilen sözcük salkımını inceleyiniz. “Oyuncak” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramlarla salkımı tamamlayıp boyayınız.


Cevap :

Oyuncak sözcüğünün çağrıştırdığı 10 kavram:

  1. Eğlence
  2. Neşe
  3. Çocuk
  4. Oyun
  5. Hayal gücü
  6. Arkadaş
  7. Renkli
  8. Merak
  9. Öğrenme
  10. Hareket

2. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamların numaralarını yazarak eşleştiriniz. 


Cevap :

1- Şehir ve kasabaların dışında kalan, geniş yer; dağ, bayır. = Kır

2- Zihinde tasarlanan, canlandırılan şey; imge. = Hayal

3- Bir halkın hâkim olduğu, üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu toprak parçası. = Yurt


3. Altı çizili sözcük gruplarının dizeye kattığı anlamı düşününüz. Bu sözcüklerin yerine aynı anlama gelecek hangi sözcük ya da sözcük gruplarını getirebilirsiniz? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“Merhaba sevgi dolu anneciğim”
“Merhaba canım anneciğim”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Şair, şiirinde hangi konudan bahsetmektedir?


Cevap : Şair, şiirinde çocukluk anılarını, oyuncaklarını, arkadaşlarını, ailesini ve sevdiği şeyleri selamlayarak bahsetmektedir.


2. Şiirin son bölümünde geçen “Ay yıldız” ifadesiyle şair ne anlatmak istemiştir?


Cevap : Şiirde “Ay yıldız” ifadesi geçmemektedir; ancak eğer kastedilen “yüzüne ay konmuş nineciğim” ise, şair nineyi sevgi ve saygıyla, yüzünün parlak ve güzel olduğunu vurgulayarak anlatmak istemiştir.


3. Sizce, şair neler hissetmektedir?


Cevap : Şair, çocukluk anılarını hatırlarken mutluluk, sevgi, özlem ve neşe hissetmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Şiir yazarken dikkat etmeniz gereken özellikleri ve aşamaları arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz. Belirlediğiniz özellikleri ve aşamaları aşağıya yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Şiir yazarken dikkat etmemiz gereken özellikler ve aşamalar şunlardır:

  1. Konu seçimi: Şiirin ne hakkında olacağını belirlemek.

  2. Duygu ve düşünce: Kendi hislerimizi ve düşüncelerimizi şiire yansıtmak.

  3. Sözcük seçimi: Anlamlı ve uyumlu kelimeler kullanmak.

  4. Ritm ve uyak: Şiire ahenk katacak ses ve uyum düzenini oluşturmak.

  5. Taslak hazırlama: Şiiri önce taslak hâlinde yazmak.

  6. Gözden geçirme: Yazdığımız şiiri okuyup eksik veya yanlışları düzeltmek.

  7. Paylaşma: Şiiri arkadaşlarımızla veya sınıfta okumak.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Yazma aşamalarını dikkate alarak kendi şiirinizi yazınız.


1. Kendinize hangi konuyla ilgili şiir yazmak istediğinizi sorunuz. Aşağıdaki noktalı yere belirlediğiniz konuyu yazınız.


Cevap : Doğa ve çocukların oynadığı oyunlar hakkında bir şiir yazmak istiyorum.


2. Şiirinizde anlatmak istediğiniz duyguya karar veriniz.


Cevap : Mutluluk ve doğaya duyulan sevgi.


3. Şimdi de belirlediğiniz konu ile ilgili şiirinizde kullanmayı düşündüğünüz sözcükleri aşağıdaki kutulara yazınız.


Cevap : Doğa, rüzgar, ağaç, arkadaş, oyun, gökyüzü.


4. Artık, şiirinizi yazmaya hazırsınız. Seçtiğiniz sözcükleri kullanarak belirlediğiniz konuda karar verdiğiniz duyguya göre şiirinizi yazabilirsiniz.


Cevap :

Doğa ve Oyun

Doğada koşar kuşlar, çiçekler açar,
Oyun oynayan çocuklar neşeyle çağlar.
Rüzgar eser yapraklar dans eder,
Güneş ışığıyla dünya renklenir.

Topla oynar, saklambaç oynarız,
Arkadaşlarla gülüp eğleniriz.
Ağaç gölgesinde dinlenir, sohbet ederiz,
Doğa ve oyunla mutlu oluruz biz.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111-112-113-114 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, sağlıklı beslenme, temizlik, tasarruf ve bilinçli tüketim konularını tekrar gözden geçirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111-112-113-114 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

Hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları, çocukların öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114 Cevapları, bilgileri günlük yaşamda uygulama becerilerini güçlendirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114


A.  Aşağıdaki cümlelerde doğru bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “Y” yazınız.


Cevap :

( Yanlış ) 1. Kokusu, şekli, rengi değişmiş olan yiyecek ve içecekleri satın alabiliriz.
( Doğru ) 2. Meyve ve sebzeleri yetiştiği mevsimlerde tüketmeliyiz.
( Yanlış ) 3. Yatmadan önce hamburger ve cips yemeliyiz.
( Doğru ) 4. Kahvaltıda peynir, bal, yumurta gibi besinleri tüketmeliyiz.
( Doğru ) 5. Çöplerimizi çöp kutusuna atmalıyız.


B.  Aşağıdaki noktalı yerlere, kutucuklarda verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Günde üç öğün yemek yemeliyiz.
  2. Çölyak hastaları buğday, arpa, yulaf gibi tahıl ürünlerini tüketmemelidir.
  3. Kayısı ve şeftali yaz mevsiminde yetişen meyvelerdendir.
  4. Ortak kullanım alanlarını temiz kullanma tutmalıyız.
  5. Son tarihi geçen yiyecekleri satın almamalıyız.
  6. Dengesiz beslenme sonucu obezite ve diyabet gibi sağlık sorunları ile karşılaşabiliriz.

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarının yanındaki kutucukları “✓” ile işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki ürünlerden hangisini tüketmek sakıncalı olabilir? 


Cevap : 1. resimde yer alan açık simit yemek sakıncalı olabilir.


2. Aşağıdaki besinlerden hangileri vücudumuzun ihtiyaç duyduğu sağlıklı besinlerdendir?


Cevap :  Yumurta ve Süt


3. Aşağıdaki görsellerde verilen yiyecek gruplarından hangisi, obezite ve diyabete neden olabilir?


Cevap : 2. resimde yer alan kola, patates ve hamburger obezite ve diyabete neden olabilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


4. Aşağıdaki davranışlardan hangileri, kaynakları verimli kullanmaya örnektir?


Cevap : Dişleri fırçalarken musluğu kapatmak ve İşimiz bittiğinde bilgisayarı düğmesinden kapatmak


5. Aşağıdakilerden hangileri, ortak kullanım alanlarında uyulması gereken temizlik ve hijyen kurallarındandır?


Cevap : Tuvaletten önce ve sonra sifonu çekmek ve Çöpleri çöp kutusuna atmak


6. Aşağıdaki meyve ve sebzelerden hangileri kış mevsimine özgüdür?


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. 


Cevap :

  1. Besinlerin hangi tarihe kadar tüketileceğini gösteren bilgi = son kullanma tarihi

  2. Okulda topluca yemek yenilen yer = yemekhane

  3. Sabah öğünü = kahvaltı

  4. Kışın yetişen meyvelerden biri = portakal

  5. Sağlıklı besinleri gün içinde yeterince ve zamanında tüketmek = dengeli beslenme

  6. Yanlış ve dengesiz beslenme sonucu oluşan bir hastalık = obezite

  7. Şeker hastalığı olarak da bilinen hastalık = diyabet

  8. Yaz mevsimine özgü meyvelerden biri = şeftali



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108-109-110 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kişisel temizlik ve hijyen alışkanlıklarını öğrenmesini sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, temizliğin sağlığımız üzerindeki etkilerini açıklar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108-109-110 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

Hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara düzenli temizlik yapmanın önemini öğretir. Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 108, 109, 110 Cevapları, sağlıklı bir yaşam için temizlik alışkanlıkları kazanmalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 108-109-110


Soru : Oyun oynamak için gittiğiniz çocuk parkında çöplerin yere atıldığını görürseniz neler hissedersiniz?


Cevap : Çöplerin yere atıldığını görürsem üzülür ve rahatsız olurum, parkın kirlenmesine üzüldüğüm için çöpleri çöp kutusuna atmak isterim.


Soru : Aşağıdaki parklardan hangisinde oyun oynamak istersiniz? Nedenini anlatınız.


Cevap : 2. resimde yer alan parkta oynamak isterim. Çünkü temiz bir yerde oynamaktan daha çok mutlu olurum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


1. Ortak kullanım alanları nerelerdir? Söyleyiniz. 


Cevap : Ortak kullanım alanları: okul bahçesi, sınıf, tuvalet, koridor, kütüphane, oyun alanları


2. Ortak kullanım alanlarında uymanız gereken temizlik kuralları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Ortak kullanım alanlarında uymanız gereken temizlik kuralları: çöpleri çöp kutusuna atmak, eşyaları düzenli kullanmak, tuvaleti temiz kullanmak, yere yemek artığı veya çöpler bırakmamak


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


1. Ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uymak niçin gereklidir? Yazınız.


Cevap :  Ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uymak gereklidir çünkü herkesin sağlıklı ve rahat bir şekilde bu alanları kullanmasını sağlar, hastalıkların yayılmasını önler.


2. Aşağıda doğru davranışların gösterildiği resimleri boyayınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108-109-110 Cevapları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını öğrenmesini sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, dengeli ve çeşitli beslenmenin önemini açıklar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

Hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara besin gruplarını doğru şekilde tüketmeyi öğretir. Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107


Soru : Günde kaç öğün yemek yiyorsunuz?


Cevap : Günde 3 öğün yemek yiyorum: sabah, öğle ve akşam.


Soru : Aşağıdaki resimlerde hangi besinleri görüyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap : Resimlerde et ürünleri (tavuk, balık, kıyma), süt ürünleri (peynir, süt, yoğurt, tereyağı), tahıllar (ekmek, makarna, pirinç) ve meyve-sebzeler (karpuz, muz, domates, havuç) görüyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Yanlış beslenme sonucu oluşan hastalıklar nelerdir? 


Cevap : Yanlış beslenme sonucu oluşan hastalıklar: obezite, şeker hastalığı, kalp hastalıkları, vitamin ve mineral eksiklikleri, sindirim sorunları


2. Sağlıklı besinler hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap : Sağlıklı besinler: sebze, meyve, süt ve süt ürünleri, et, balık, tam tahıllı ekmek ve baklagiller


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1. Yeterli ve dengeli beslenmeye uygun olarak sabah, öğle ve akşam öğünleriniz için örnek yiyecek listesi hazırlayınız.


Cevap :

Sabah : Süt, tam buğday ekmeği, peynir, domates, salatalık, ceviz
Öğle : Izgara tavuk, bulgur pilavı, mevsim salatası, yoğurt
Akşam : Mercimek çorbası, sebzeli makarna, meyve


2. Görsellerde verilen yiyecek ve içeceklerden hangilerini gereğinden fazla tüketmek obeziteye neden olabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 Cevapları”


 

error: Content is protected !!