3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları” konusunu arayan öğrenciler için bu sayfalarda yer alan etkinlik ve soruların yanıtlarını düzenli bir şekilde incelemek büyük önem taşır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler, hem ders konularını tekrar edebilir hem de ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilirler. Bu sayfalardaki içerikler, temel bilimsel kavramları anlamayı kolaylaştırırken günlük yaşamdan örneklerle öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde maddelerin sertlik, esneklik, koku, renk ve biçim gibi özellikleri örneklerle açıklanır. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları” ise öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru çözmesine yardımcı olur. Böylece öğrenciler, ders tekrarlarını daha verimli yaparak sınavlara ve sınıf içi çalışmalara güçlü bir şekilde hazırlanabilirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları


Soru : Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir? Araştırınız.


Cevap :

Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipman kullanan birçok spor dalı vardır. Örneğin:

  • Kaykay (Skateboard) → Kask, dizlik, dirseklik ve bileklik kullanılır.

  • Kayak ve Snowboard → Kask, kar gözlüğü, diz koruyucu, eldiven kullanılır.

  • Dağcılık ve Tırmanış → Kask, emniyet kemeri, halat ve karabina gibi koruyucu ekipmanlar bulunur.

  • Motor Sporları (MotoGP, Motokros vb.) → Kask, eldiven, dizlik, sırt koruyucu ve özel kıyafetler giyilir.

  • Boks ve Dövüş Sporları → Dişlik, kask (baş koruyucu), eldiven ve bandaj kullanılır.

  • Hokey (Buz Hokeyi / Saha Hokeyi) → Kask, yüz koruyucu maske, dizlik, dirseklik, eldiven kullanılır.

  • Amerikan Futbolu → Kask, omuzluk, dizlik ve ağız koruyucu kullanılır.

Bu spor dallarında kullanılan koruyucu ekipmanlar, sporcuları olası yaralanmalara karşı korumak için çok önemlidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93 Cevapları


1. Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Beraber Yapalım

Malzemeler

ຉ Ayna
ຉ Paket lastiği
ຉ Tahta parçası
ຉ Silgi
ຉ Pamuk
ຉ Ceviz
ຉ Nane
ຉ Flüt
ຉ Bal, reçel vb.

Uygulama Adımları 

1. Malzemeleri öğretmen masasına sırayla koyunuz.
2. Malzemelerin özelliklerini inceleyiniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


Cevap :

Malzemelerin Özellikleri

Sert olanlar: Ayna, tahta parçası, ceviz, flüt

Yumuşak olanlar: Pamuk, silgi

Esnek olanlar: Paket lastiği

Kırılabilir olanlar: Ayna, ceviz

Girintili çıkıntılı olanlar: Ceviz, tahta parçası

Düz olanlar: Ayna, flüt, tahta parçası

Malzemelerin renkleri:

  • Ayna → gümüş/şeffaf
  • Paket lastiği → genellikle sarı/kahverengi
  • Tahta parçası → kahverengi
  • Silgi → pembe/beyaz
  • Pamuk → beyaz
  • Ceviz → kahverengi
  • Nane → yeşil
  • Flüt → genellikle kahverengi veya beyaz
  • Bal/reçel → sarı, altın rengi, kırmızı veya mor (reçele göre değişir)

Kokulu olanlar: Nane (keskin ve güzel kokar), bal ve reçel (tatlı kokar)

Yenilebilir olanların tatları:

  • Ceviz → biraz acımsı ve yağlı
  • Nane → ferah ve keskin
  • Bal → tatlı
  • Reçel → tatlı

Soru : Masaya koyduğunuz malzemelerin özelliklerini hangi duyu organlarıyla, nasıl algıladınız?


Cevap :

  • Göz: Renklerini ve şekillerini gördük (ayna parlak, nane yeşil vb.).

  • El / Deri: Sertlik, yumuşaklık, esneklik ve girinti-çıkıntıları dokunarak anladık (pamuk yumuşak, ceviz pütürlü).

  • Burun: Kokularını aldık (nane ferah kokar, bal ve reçel tatlı kokar).

  • Dil: Yenilebilenlerin tatlarını hissettik (bal tatlı, nane ferah, ceviz yağlı).

  • Kulak: Flütü üfleyerek ses çıkardık ve işittik.

Sonuç: Maddelerin sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku ve tat gibi ayırt edici özelliklerini görme, dokunma, koklama, tatma ve işitme duyularımızla algılayabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 95 Cevapları


Soru : Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı sizce nasıl olurdu?


Cevap :

Eğer yastığımız taştan olsaydı, çok sert ve rahatsız edici olurdu. Başımız ve boynumuz ağrıyabilir, uyumakta zorlanırdık. Rahat edemez, iyi bir uyku çekemezdik.

Eğer tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı, yemek yaparken tencere erir, şekli bozulur ve yemeği taşıyamazdı. Yemekler pişmez, hamur eriyip yemeğe karışabilirdi. Güvenli ve kullanışlı olmazdı.

👉 Sonuç olarak, eşyalar yapıldıkları malzemelere göre işe yarar hâle gelir. Yanlış malzeme seçilirse günlük hayatımız çok zorlaşır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler
ຉ Gazete kâğıdı
ຉ Sentetik alçı
ຉ Su
ຉ Karıştırma çubuğu
ຉ Karıştırma kabı
ຉ Eldiven
ຉ Maske
ຉ Gözlük
ຉ Silikon kalıp veya
kurabiye kalıbı
ຉ Zımpara kâğıdı
ຉ Uçlu kalem

Uygulama Adımları 

1. Masaya gazete kâğıtlarını seriniz.
2. Eldiveninizi, gözlüğünüzü ve maskenizi takınız.
3. Bir karıştırma kabına önce suyu, sonra alçıyı öğretmeninizin yardımıyla koyunuz. Malzemeleri çubuk ile karıştırınız. Akışkan kıvamlı alçı hazırlayınız.
4. Alçıyı silikon kalıplara katılaşmadan dökünüz.
5. Alçı katılaşınca kalıplarınızı çıkarınız.
6. Kalıp üzerindeki istemediğiniz girintili çıkıntılı yerleri zımpara kâğıdı ile temizleyiniz.
7. Uçlu kaleme uç koymayınız. Kalıbınızın arkasına uçlu kalemin ucuyla kazıyarak adınızı yazınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Zımpara kâğıdı kullanılması yüzeyde nasıl bir değişim meydana getirdi?


Cevap : Zımpara kâğıdı yüzeyi pürüzsüz hâle getirdi. Kalıbın üzerindeki girinti ve çıkıntıları yok ederek daha düz, düzgün ve yumuşak bir yüzey oluşmasını sağladı.


2. Uçlu kalemle adınızı kazıdığınız yüzeyde nasıl bir değişiklik oldu?


Cevap : Uçlu kalemle kazıdığımız yerlerde çizikler ve oyuklar oluştu. Yüzeyde adımızın şekli kabartma ya da çukur gibi görünen bir yazı hâline geldi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 99 Cevapları


1. İfadelerde verilen durumların hangi duyu organıyla algılandığını yazınız. 


Cevap :

a. Çiçeğin kokusu çok güzeldi. = Burun (koklama duyusu)
b. Yumuşacık yastığıma sarıldım. = Deri / El (dokunma duyusu)
c. Lahmacun çok acıymış. = Dil (tat alma duyusu)
ç. Mavi kalemim ile çizdim. = Göz (görme duyusu)
d. Flütle çalınan İstiklal Marşımızı dikkatle dinledik. = Kulak (işitme duyusu)


2. Tabloda verilen maddelerin özelliklerini işaretleyiniz. Her madde için birden fazla işaretleme yapabilirsiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”

  • Balon → Esnek ve pürüzsüzdür, yumuşaktır.

  • Tablet/Ekran → Serttir, kırılabilir ve yüzeyi pürüzsüzdür.

  • Terlik → Yumuşak ve esnektir, yüzeyi pürüzsüzdür.

  • Altın yüzük → Sert ve pürüzsüzdür.

  • Pamuk → Yumuşaktır, esnek değildir ve pürüzsüz sayılmaz.


3. Rengi, kokusu ve tadı olan maddelere birer örnek yazınız. 


Cevap :

  • Rengi olan maddeler: Elma, masa, araba, defter, çanta

  • Kokusu olan maddeler: Parfüm, nane, sabun, gül, kahve

  • Tadı olan maddeler: Çikolata, bal, limon, tuz, karpuz


4. Bir okuldaki sıralar zarar görmüş, sıraların üzerinde çizikler oluşmuştur. Öğrenciler, sıra üzerinde yazı yazarken pürüzlerden dolayı zorluk yaşamaktadır. Bu sıraların pürüzsüzleştirilmesi için ne yapılabilir?


Cevap : Sıraların yüzeyi zımpara kâğıdı ile pürüzsüz hâle getirilebilir. Çizikler ve çıkıntılar zımparalanarak düzeltilir. Ardından yüzey tekrar verniklenir veya boyanırsa hem daha düzgün olur hem de uzun süre kullanılabilir.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık 2025-2026

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları 


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin Ünite Değerlendirme Metni Etkinliklerini eksiksiz yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların doğru ve anlaşılır cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

Bu cevaplar, öğrencilerin konuları pekiştirmesine ve eksiklerini görmesine yardımcı olur. 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa Cevapları, tüm etkinlikleri kapsayarak öğrenmeyi kolaylaştırır ve öğrencilerin başarılarını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı”


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: OKULUMUZDA HAYAT


1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14


Güçlü ve Zayıf Yönlerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18


Arkadaşlarımı Seviyorum  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


Arkadaşlarımın Davranışları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


Dost Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30


Sınıfımızın ve Okulumuzun Krokisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


Okulumuzda Şenlik Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37


Birimiz Hepimiz, Hepimiz Birimiz İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Okulda Demokrasi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


Kaynaklar Tükenmesin  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


Hangi Meslek? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52


1. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: EVİMİZDE HAYAT


2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58


Albümlerimize Bakalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62


Komşularımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65


Evimin Yerini Tarif Ediyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68


Ev İşlerine Yardım Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71


Teknolojinin Getirdiği Kolaylıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74


Evdeki Kaynaklarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81


Planlı Hayat Çok Rahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85


Paramı Harcarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88


2. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: SAĞLIKLI HAYAT


3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94


Tasarruflu Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96


Bilinçli Tüketiciyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99


Mevsimine Göre Tüketiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102


Sağlıklı Besleniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107


Temizlik Sağlıktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110


3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT 


4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116


Trafik İşaretleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119


Trafik Kuralları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122


Önlemini Alalım, Kazalardan Korunalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


Acil Durumlarda Ne Yapmalıyız? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133


Sizi Tanımıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135


Ne Yapmalıyım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139


Oyun Araçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142


4. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: ÜLKEMİZDE HAYAT


5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148


Yönetim Birimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152


Cumhuriyetin Getirdiği Yenilikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


Yakın Çevremizdeki Güzellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Ülkem Gelişiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163


Koruyarak Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


Vatan İçin El Ele Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170


Farklı Ülkeler, Farklı Kültürler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172


Atatürk’ün Kişilik Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175


Ülkemizin Değerleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178


5. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


6. ÜNİTE: DOĞADA HAYAT


6. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184


Bitki ve Hayvanların Hayatımızdaki Yeri  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187


Meyveler ve Sebzeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191


Yön Bulma Yöntemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194


Doğal Çevreye Zarar Vermeyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197, 198


Çevremizi Kirletmeyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203


Geri Dönüşüme Katkıda Bulunalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207


6. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 143-144-145-146 . Sayfa Cevapları öğrencilerin güvenli yaşamla ilgili öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları, çocukların günlük hayatta karşılaşabilecekleri tehlikeleri tanımalarını ve doğru davranışlar geliştirmelerini destekler. Bu sayfalar, öğrencilerin güvenli yaşam alışkanlıklarını kavramasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT : 4. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, güvenli hayat konularını tekrar ederek pekiştirir. Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayınları Kitabı Sayfa 143, 144, 145, 146 Cevapları, öğretmenlerin ders anlatımını desteklerken çocukların öğrendiklerini günlük hayata aktarmalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 143-144-145-146


A. Aşağıdaki cümlelerde doğru bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “Y” yazınız.


Cevap :

( Doğru ) 1. Taşıtların arasından geçmek tehlikelidir.
( Doğru ) 2. Akran baskısı ile karşılaşırsak bu durumu büyüklerimize anlatmalıyız.
( Yanlış ) 3. Evdeki elektrikli aletleri tek başımıza kullanabiliriz.
( Doğru ) 4. Çevrede bulunan dere, ırmak, göl gibi su kaynaklarına girersek boğulabiliriz.
( Yanlış ) 5. Okulda arkadaşımızın düştüğünü görürsek hiçbir şey yapmadan sınıfımıza gitmeliyiz.


B. Aşağıdaki noktalı yerlere, kutucuklarda verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Anne ve babamızın telefon numaralarını ezberlemeliyiz.

  2. Güvenliğimizin tehlikede olduğu durumlarda bağırarak çevremizdekilerden yardım istemeliyiz.

  3. Evde veya okulda bozuk priz ve elektrik düğmesi varsa bunları tamir ettirmeliyiz.

  4. Paten, kaykay gibi araçları kullanırken kask, dizlik, dirseklik takmalıyız.

  5. Karşıdan karşıya geçerken güvenli yerleri kullanmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 144 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarının yanındaki kutucukları “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 144 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 145 Cevapları


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 143-144-145-146 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 146 Cevapları


Ç. “Güvenli Hayat” ünitesinde öğrendiğiniz kavramların harfleri, aşağıdaki trenlerin vagonlarında karışık olarak verilmiştir. Kavramların neler olduğunu bularak noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

Vagonlardaki harfleri düzelttiğimizde şu kavramlar ortaya çıkar:

  • g ı n y a n → YANGIN
  • a s k → KASK
  • z a a k → KAZA
  • k i f t r a → TRAFİK
  • l i c a → ACİL
  • v e n k i l g ü → GÜVENLİK
  • m e n l ö → ÖNLEM
  • d l i k i z → DİZLİK


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 140-141-142 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Oyun Araçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 140-141-142. Sayfa Cevapları öğrencilerin oyun oynarken güvenli davranışlar geliştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları, çocuklara oyun araçlarını doğru ve güvenli şekilde kullanmayı öğretir. Bu sayfalar, öğrencilerin hem eğlenmesini hem de tehlikelerden korunmasını hedefler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 140-141-142 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT : Oyun Araçları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, salıncak, kaydırak, tahterevalli gibi oyun araçlarını nasıl güvenli kullanmaları gerektiğini öğrenir. Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayınları Kitabı Sayfa 140, 141, 142 Cevapları, öğretmenlere derslerde destek olurken çocukların oyun oynarken kendilerini korumalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Oyun Araçları Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 140-141-142


Soru : Parkta gördüğünüz oyun araçları nelerdir? Sayınız.


Cevap : Kaydırak, salıncak, tahterevalli, dönme dolap, tırmanma merdiveni, kum havuzu, zıp zıp, oyun evi gibi araçlar vardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 141 Cevapları


1. Parktaki oyun araçlarını güvenli kullanmak için neler yapmalısınız? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Sıramızı beklemeliyiz.
  • Kaydıraktan ters yönden çıkmamalıyız.
  • Salıncakta ayakta sallanmamalıyız.
  • Oyun araçlarında itişip kakışmamalıyız.
  • Aletleri kırmadan ve zarar vermeden kullanmalıyız.
  • Küçük çocuklara zarar verecek hareketlerden kaçınmalıyız.

2. Bisiklet, paten, kaykay gibi araçları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz? Anlatınız.


Cevap :

  • Kask, dirseklik ve dizlik takmalıyız.
  • Araçları yaya kaldırımlarında değil, güvenli alanlarda kullanmalıyız.
  • Araç sürerken çok hızlı gitmemeli ve çevreye dikkat etmeliyiz.
  • Trafik kurallarına uymalıyız.
  • Islak ve kaygan zeminde sürmemeliyiz.
  • Araç kullanırken etrafı dikkatlice kontrol etmeliyiz.

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 142 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki resimlerde verilen davranışlar doğru ise “D” harfini, yanlış ise “Y” harfini boyayınız. Y harfini boyadığınız resimlerdeki yanlış davranışların neler olduğunu yazınız.


Cevap :

1. Resim (Kaydıraktan tırmanan çocuk):

  • Y (Yanlış)

  • Kaydıraktan yukarıya doğru çıkmak tehlikelidir. Düşebilir, yaralanabilir veya diğer çocuklara çarpabilir.


2. Resim (Kaldırım kenarında paten kayan çocuk):

  • Y (Yanlış)

  • Yol kenarında paten kaymak tehlikelidir. Araçlar çarpabilir, kaza olabilir.


3. Resim (Salıncakta düzgün oturan çocuk):

  • D (Doğru)

  • Salıncakta düzgün ve dikkatli oturmak güvenlidir.


4. Resim (Kask takarak bisiklet süren çocuk):

  • D (Doğru)

  • Bisiklet sürerken kask takmak ve yolda dikkatli olmak güvenli bir davranıştır.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 136-137-138-139 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Ne Yapmalıyım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 136-137-138-139. Sayfa Cevapları öğrencilerin karşılaştıkları tehlikeli durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğretir. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları, çocuklara güvenli seçimler yapmayı ve doğru adımlar atmayı anlatır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 136-137-138-139 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT : Ne Yapmalıyım? Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, zor ve beklenmedik anlarda sakin kalmayı ve güvenli çözümler bulmayı öğrenir. Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayınları Kitabı Sayfa 136, 137, 138, 139 Cevapları, öğretmenlerin ders anlatımını destekler ve çocukların güvenli davranışlar geliştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ne Yapmalıyım? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 136-137-138-139


Soru : Can güvenliğimizin tehlikede olduğu durumlar nelerdir? Anlatınız.


Cevap :

Can güvenliğimizin tehlikede olduğu durumlar; deprem, sel, yangın, trafik kazası, zehirlenme, yüksekten düşme, elektrik çarpması gibi olaylardır. Ayrıca yabancı kişilerden gelebilecek zararlar, dikkat edilmezse tehlike oluşturabilir.

Bu tür durumlarda tedbirli olmak, kurallara uymak ve büyüklerden yardım istemek gerekir. Güvenli alanlarda bulunmak, tehlikeli hareketlerden kaçınmak ve acil durumlarda yardım istemeyi bilmek can güvenliğimizi korur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları


Soru : Deprem sırasında neler yapmalısınız? Anlatınız.


Cevap :

Deprem sırasında sakin olmalı, panik yapmamalı ve hemen ÇÖK – KAPAN – TUTUN kuralını uygulamalısınız. Pencere, cam, dolap ve devrilebilecek eşyalardan uzak durmalı, başınızı ve boynunuzu korumalısınız.

Asansörleri kesinlikle kullanmamalı, deprem bitene kadar güvenli pozisyonda kalmalısınız. Eğer dışarıdaysanız binalardan, direklerden ve ağaçlardan uzak açık bir alana gitmeli ve sarsıntı geçene kadar beklemelisiniz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları


1. Aşağıda verilen durumla karşılaşırsanız ne yapmalısınız? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Arkadaşıma “Annelerimize haber vermeden dışarı çıkamayız, bu güvenli değil” derim.

Önce annemize haber veririz ve izin alırız.
İzin verilmezse dışarı çıkmam ve top oynamam.
Kendi güvenliğim için kurallara uyarım. ✅


2. Güvenliğinizi tehdit eden bir durumla karşılaştığınızda aşağıdakilerden hangilerini yapmanız doğru olur? Uygun ifadelerin altındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 136-137-138-139 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 139 Cevapları


3. Aşağıdaki çocukların söylediği tehlikeli durumları inceleyiniz. Bu tehlikeli durumlarla karşılaşırsanız nasıl davranmanız gerektiğini çözüm kutularındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. Okuldaki bazı öğrenciler benden zorla para istedi.

Çözüm: Hemen öğretmenime veya okul idaresine haber veririm. Aileme durumu anlatırım. Onlara para vermem ve korkup susmam.

2. Evimin bahçesinde oynarken tanımadığım bir kişi bana çikolata vermek istedi.

Çözüm: Hemen oradan uzaklaşırım. Tanımadığım kişilerden hiçbir şey almam. Aileme haber veririm.

3. Okuldan eve giderken yanımda bir araç durdu ve beni eve götürebileceğini söyledi.

Çözüm: Arabaya kesinlikle binmem. Hemen uzaklaşır ve güvendiğim bir yetişkine haber veririm. Bağırarak yardım isteyebilirim.

4. Arkadaşım oyun sırasında kendi koyduğu kurallara uymam konusunda bana baskı yapıyor.

Çözüm: Ona kurallarını kabul etmediğimi söylerim. Baskı yapmaya devam ederse öğretmenime ya da aileme haber veririm. Kendimi zorla yaptırmak istediği şeye karşı korurum.



 

error: Content is protected !!