İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 3. Sınıf
3. Sınıf: Öğrenciler İçin Eğitim ve Gelişim Rehberi Anahtar Kelimeler: 3. sınıf, ilkokul eğitimi, 3. sınıf dersleri, 3. sınıf kaynakları, 3. sınıf müfredatı
Giriş
3. sınıf, ilkokul eğitiminde öğrencilerin akademik ve sosyal becerilerini önemli ölçüde geliştirdikleri bir dönemdir. Bu yazıda, 3. sınıf eğitiminin önemi, ders içerikleri, kaynaklar ve öğrenci başarısını artırmak için ipuçları hakkında bilgi verilecektir.
3. Sınıf Eğitiminin Önemi
3. sınıf, öğrencilerin temel akademik becerilerini pekiştirdikleri ve yeni konularla tanıştıkları kritik bir eğitim dönemidir. Bu dönemde öğrenciler, daha karmaşık matematik problemleri çözmeyi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi ve çevreleri hakkında daha fazla bilgi edinmeyi öğrenirler. Aynı zamanda, sosyal becerilerini ve bağımsız çalışma alışkanlıklarını da geliştirirler.
3. Sınıf Ders İçerikleri
sınıf müfredatı, çeşitli temel dersleri kapsar. İşte bu derslerden bazıları ve içerikleri:
Matematik: Toplama, çıkarma, çarpma, bölme, kesirler, zaman ölçümleri, temel geometri ve problem çözme. Türkçe: Okuma-anlama, yazma, dil bilgisi, kelime dağarcığı ve hikaye yazma. Hayat Bilgisi: Çevre bilinci, toplumsal kurallar, kişisel hijyen, sağlıklı yaşam, ve temel coğrafi bilgiler. Fen Bilimleri: Canlılar, çevre, madde ve doğa olayları. Sosyal Bilgiler: Tarih, coğrafya, vatandaşlık bilgisi ve kültürel değerler.
3. Sınıf İçin En İyi Kaynaklar
Başarılı bir 3. sınıf eğitimi için çeşitli kaynaklardan faydalanmak önemlidir. İşte önerilen bazı kaynaklar:
Ders Kitapları: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı ders kitapları, müfredata uygun içerik sunar ve güvenilirdir. Çalışma Kitapları ve Testler: Öğrencilerin konuları pekiştirmeleri ve öğrendiklerini test etmeleri için idealdir. Eğitici Oyunlar ve Uygulamalar: Çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlar. Öğretmen ve Veli Rehberleri: Öğretmenler ve veliler için hazırlanmış rehberler, öğrencilerin eğitim süreçlerini destekler.
3. Sınıf Öğrencilerinin Başarısını Artırmak İçin İpuçları
Düzenli Çalışma: Öğrencilerin düzenli çalışma alışkanlığı kazanmaları önemlidir. Günlük çalışma planları oluşturmak faydalı olabilir. Aktif Katılım: Derslere aktif katılım, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Eğlenceli Öğrenme: Eğitici oyunlar ve aktivitelerle öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek, öğrencilerin motivasyonunu artırır. Okuma Alışkanlığı: Düzenli okuma, öğrencilerin kelime dağarcığını ve okuma-anlama becerilerini geliştirir. Aile Desteği: Velilerin öğrencilere destek olması, onların özgüvenini ve başarısını artırır.
Sonuç
3. sınıf, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimleri için kritik bir dönemdir. Doğru kaynaklar ve etkili çalışma yöntemleri ile öğrencilerin bu süreçte başarılı olmaları sağlanabilir. Öğretmenler ve veliler, öğrencilerin eğitim yolculuğunda onları desteklemeli ve teşvik etmelidir.
Bu yazıda belirtilen öneriler ve kaynaklar, 3. sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerini daha verimli ve etkili hale getirmelerine yardımcı olacaktır.
İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 116 Sayfa Cevapları öğrencilerin günlük yaşam becerilerini geliştirmeleri için özenle hazırlanmıştır. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları, konuları öğrencilerin anlayabileceği şekilde sade bir dil ile sunar. Bu sayede çocuklar hem çevrelerini tanımayı hem de güvenli davranışlar sergilemeyi öğrenirler. Ayrıca kitap, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden etkinlikler ve sorular içerir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 116 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT : 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler güvenli yaşam alışkanlıklarını pekiştirir. Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayınları Kitabı Sayfa 116 Cevapları, çocukların günlük hayatta karşılaşabileceği tehlikelere karşı bilinçlenmesine yardımcı olur. Bu içerikler, hem öğretmenlerin derslerini daha etkili anlatmasına destek olur hem de ailelerin çocuklarının güvenli davranışlar geliştirmesine katkı sağlar.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 116
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları
Soru : Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Bildiğiniz trafik kurallarını söyleyiniz.
TRAFİK KURALINA UYALIM
Evden çıkınca yola,
Çok dikkatli olalım;
Trafik kuralına,
Sıkı sıkı uyalım.
Kaldırımdan gidelim,
Caddeye inmeyelim;
Trafik kazasına,
Hiç meydan vermeyelim.
Trafik lambasında,
Kırmızıda duralım;
Yeşil ışık yanınca
Geçmeye başlayalım.
Dikkatli olan insan,
Uyar bu kurallara;
Kurallara uyanlar
Uğramaz kazalara.
Naim YALNIZ (Kısaltılmıştır.)
Cevap:
Şiirde yer alan ve günlük hayatta da uymamız gereken trafik kuralları şunlardır:
Kaldırımdan yürümek, yola inmeyip araçların geçtiği caddede yürümemek.
Trafik lambalarına dikkat etmek; kırmızı ışıkta durmak, yeşil ışık yandığında geçmek.
Evden çıkınca yolda dikkatli olmak ve çevremizi kontrol etmek.
Trafik kazasına yol açacak davranışlardan kaçınmak.
Genel olarak tüm trafik kurallarına uymak ve dikkatli olmak.
Bu kurallar, hem yayaların hem de sürücülerin güvenliğini sağlamak için çok önemlidir.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metni Etkinlik Cevapları
2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Cevapları, öğrencilerin derslerde işlenen konuları daha iyi anlamasına yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa Cevapları, konuların adım adım pekiştirilmesini sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Cem Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına katkıda bulunur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı içeriğiyle birlikte bu cevaplar, konuların anlaşılmasını kolaylaştırır ve başarıyı artırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41. Sayfa Cevapları için tıklayınız.
1. ÜNİTE : GEZEGENİMİZİ TANIYALIM / DÜNYA VE EVREN
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık ve ses konularını tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda görme için ışığın gerekliliği, ışık kaynakları, sesin oluşumu, ses şiddeti ve işitme sağlığı gibi konular değerlendirme soruları ile gözden geçirilir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini test etmesini sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar gözden geçirmesine ve eksiklerini fark etmesine destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konuların kalıcı şekilde anlaşılmasına katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 170 Cevapları
1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.
Cevap:
D – Çevremizdeki varlıkları görmek için ışığa ihtiyacımız vardır.
Y – Işık kaynakları ikiye ayrılır (doğal ve yapay), üçe ayrılmaz.
Y – Ampuller yapay ışık kaynağıdır, doğal değildir.
D – Yapay ışık kaynaklarının enerjileri tükenebilir (örneğin ampulün elektriği bitebilir).
Y – İnsan kulağı bütün sesleri duyamaz; çok düşük ya da çok yüksek sesleri işitemez.
Y – İşittiğimiz bir ses giderek çoğalıyorsa ses kaynağı bize yaklaşıyordur, uzaklaşmıyordur.
D – Köpekler doğal ses kaynağıdır (havlama sesleri doğaldır).
D – İnsanların etkisiyle oluşan seslere yapay sesler denir.
Y – Ses kaynağına ne kadar uzaksak sesi daha az işitiriz, daha iyi değil.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 171 Cevapları
2. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanı kullanarak tamamlayınız.
Cevap:
Kendiliğinden ışık yayan ışık kaynaklarına doğal ışık kaynağı adı verilir.
Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışık gerekir.
Sesin işitilebilmesini sağlayan özelliğe ses şiddeti adı verilir.
Yağmur sesi doğal ses kaynağına örnektir.
Yüksek sesli ortamlarda uzun süre kalmak işitme kaybına neden olabilir.
El feneri bir yapay ışık kaynağıdır.
Ses kaynağından çıkan ses her yöne yayılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 172 Cevapları
3. Aşağıdaki ortamlardan aydınlık olanların altındaki kutuya “A”, karanlık olanların altındaki kutuya “K” yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 172 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 173 Cevapları
4. Aşağıdaki görsellerden doğal ışık kaynağı olanların altındaki kutuya “D”, yapay ışık kaynağı olanların altındaki kutuya “Y“ yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 173 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 174 Cevapları
5. Aşağıdaki cümleleri eşleştirerek anlamlı cümleler oluşturunuz.
Cevap:
Varlıkları net olarak görebilmek için ortamdan gözümüze yeterli ışık gelmelidir.
Bitkilerin büyümesi için mutlaka Güneş ışığı gerekir.
Karanlık ortamlarda görme olayı gerçekleşmez.
Geceleri görebilmek için ortamı aydınlatmak gerekir.
6. Ses üretebilen varlıklara ses kaynağı denir. Buna göre aşağıdaki görsellerden ses kaynağı olanların altındaki kutucuğu “X“ ile işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 175 Cevapları
7. Aşağıdaki ses kaynağı ikililerini ses şiddeti açısından karşılaştırınız. Ses şiddeti çok olana “Ç”, ses şiddeti az olana “A” yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 175 Cevapları”
8. Aşağıda verilen cümlelerden işitme kaybına neden olabilecekleri “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Kütüphanede kitap okumak.
X İnşaatta uzun süre koruyucu önlem almadan çalışmak.
X Şiddetli sesle ve kulaklıkla müzik dinlemek.
Deniz kenarında dalgaların sesini dinlemek.
X Konser salonunda hoparlörün yakınında durmak.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 176 Cevapları
9. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki görsellerde verilen varlıklardan doğal ışık kaynağı olanların altına “D”, yapay ışık kaynağı olanların altına “Y” yazınız.
Cevap: 1 ve 2. görsel yapay iken, 3. görsel doğal ışık kaynağıdır.
2. Aşağıdakilerden doğal ses kaynağı olan görselin altındaki kutuyu kırmızıya boyayınız.
Cevap: 1 ve 2. görseller de yer alan kuş ve arı kutuları işaretleyiniz.
3. Esra Öğretmen tahtaya “Ambulansın sesi giderek artıyor.” cümlesini yazıyor. Buna göre hangi öğrencinin ifadesi doğrudur? İşaretleyiniz.
Cevap: Neşe : Ambulans giderek yaklaşıyordur. ifadesi doğrudur.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 177 Cevapları
10.Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. İnsanlar niçin yapay ışık kaynaklarını icat etmeye ihtiyaç duymuşlardır?
Cevap: Çünkü gece veya karanlık ortamlarda görebilmek ve işlerini yapabilmek için ışığa ihtiyaç duymuşlardır. Güneş olmadığı zaman etrafı aydınlatmak için insanlar lamba, mum, ampul gibi yapay ışık kaynakları icat etmiştir.
2. Bülent’in evinin yakınında hastane vardır. Bülent, hastaneye gelen ambulansların siren seslerini özellikle geceleri daha iyi duymaktadır. Sizce bu durumun sebebi nedir?
Cevap: Gece vakti çevre daha sessiz olduğu için başka sesler ambulans sesini bastırmaz. Bu yüzden ambulans sirenleri geceleri daha net ve yüksek duyulur.
3. Gürültülü ortamlarda uzun süre kalmanın ne gibi etkileri olabilir?
Cevap: Uzun süre gürültüye maruz kalmak işitme kaybına, kulak çınlamasına ve baş ağrısına yol açabilir. Ayrıca insanı rahatsız eder, dikkatini dağıtır ve sağlığı olumsuz etkiler.
4. Karanlık ortamlarda görme olayı neden gerçekleşmez?
Cevap: Çünkü görme için ışık gerekir. Işık olmayınca gözlerimize görüntü ulaşmaz ve çevremizdeki varlıkları göremeyiz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 178 Cevapları
11. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.
Cevap:
Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğunu bilirim. = EVET
Çevremdeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırırım. = EVET
Her sesin bir kaynağı olduğunu ve sesin her yöne yayıldığını bilirim. = EVET
Ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi açıklayabilirim. = EVET
İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunabilirim. = EVET
Çevremdeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları olarak sınıflandırabilirim. = EVET
Ses şiddetinin, işitme olayı bakımından önemini ve her sesin insan kulağı tarafından işitilip işitilemeyeceğini açıklayabilirim. = EVET
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 179 Cevapları
12.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız.
Cevap:
Işık ve Sesin Hayatımızdaki Önemi
Çevremizde gördüğümüz her şeyin görünmesini sağlayan şey ışıktır. Bir varlığı görebilmek için ortamda mutlaka bir ışık kaynağı olmalıdır. Güneş bir doğal ve çok güçlü ışık kaynağıdır. Gece olduğunda ise insanlar yapay ışık kaynakları icat etmiştir. Ampul, lamba ve fener birer yapay ışık kaynağıdır. Bu sayede karanlıkta da görme olayı gerçekleşebilir.
Hayatımızda yalnızca ışık değil, ses de çok önemlidir. Sesler bir ses kaynağı tarafından çıkarılır. Kuşlar ve rüzgâr doğal ses kaynaklarıdır, araba kornası ve televizyon ise yapay ses kaynaklarıdır. Sesin kulağımıza ulaşmasıyla işitme gerçekleşir. Bazı sesler çok yüksek ses çıkarır ve ses şiddeti fazla olur. Bu tür ortamlarda uzun süre kalmak kulak sağlığımıza zarar verebilir.
Işık ve ses sayesinde çevremizi görür, işitir ve günlük hayatımızı sürdürebiliriz.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 167-168-169 Sayfa Cevapları, öğrencilerin şiddetli seslerin işitme sağlığına olan etkilerini anlamasını sağlar. Bu sayfalarda yüksek seslerin kulaklarımıza zarar verebileceği ve işitme kaybına yol açabileceği örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yüksek seslerden korunma yollarını öğrenmesini ve işitme sağlığını koruma bilinci kazanmasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 167, 168, 169 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek kulak sağlığının önemini kavramayı kolaylaştırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169
1. Şiddetli seslerin bulunduğu yerlerde kulaklarınızı neden ellerinizle kapatırsınız?
Cevap: Çünkü şiddetli sesler kulaklarımıza zarar verebilir ve rahatsız edebilir. Ellerimizle kulaklarımızı kapatarak sesin şiddetini azaltır ve kulaklarımızı koruruz.
2. Gürültülü bir yerden çıktıktan sonra kulaklarınızın çınladığını hissettiğiniz oldu mu? Anlatınız.
Cevap: Evet, oldu. Çok gürültülü bir yerde (örneğin düğünde, konserde ya da inşaat yakınında) uzun süre kaldığımda kulaklarımda çınlama ve uğultu hissettim. Bu durum, yüksek sesin kulaklarımı etkilediğini gösteriyor.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 168 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Yüksek sesli ortamlarda yapılan işlerin neler olduğunu anlamaya çalışalım. Bu kişilerin kulak sağlığını korumak için ne yapmaları gerektiğini söyleyelim.
Cevap:
Davul çalmak ve inşaatta çalışmak çok yüksek ses çıkaran işlerdir. Bu kadar yüksek sese uzun süre maruz kalmak kulak sağlığına zarar verebilir. Bu nedenle bu kişiler:
Kulak tıkacı veya kulaklık (gürültü önleyici) kullanmalıdır.
Çok yüksek sesli ortamlarda uzun süre kalmamalıdır.
Mümkünse daha sessiz alanlarda ara vermelidir. Böylece kulaklarını koruyabilir ve işitme kaybı yaşamazlar.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 169 Cevapları
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Kalabalık toplantılarda konuşmacılar neden mikrofon kullanır? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü mikrofon sesi yükseltir ve uzaktaki insanların da rahatça duymasını sağlar. Büyük ve kalabalık ortamlarda sesin herkes tarafından duyulabilmesi için mikrofon kullanılır.
2. İnsanlar neden bazen fısıldayarak konuşurlar? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü dikkat çekmeden ya da başkalarının duymasını istemediklerinde sessiz konuşmak için fısıldarlar. Ayrıca sessiz ortamlarda kimseyi rahatsız etmemek için de fısıldayabilirler.
3. İnsan kulağı, kar yağışının sesini ya da bir böceğin yürüyüş sesini neden işitemez? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü bu sesler çok hafif ve zayıftır; insan kulağı yalnızca belli bir şiddetin üzerindeki sesleri duyabilir. Karın düşme sesi ya da bir böceğin yürüme sesi kulağımız için çok düşük şiddetlidir, bu yüzden işitemeyiz.
4. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamların bulunduğu görselleri işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 167-168-169 Cevapları”
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 165-166 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda ses kaynağı yaklaştıkça sesin daha güçlü, uzaklaştıkça ise daha zayıf duyulduğu örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine destek olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 165-166 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin uzaklıkla nasıl değiştiğini fark etmelerini sağlar ve işitme duyusunu daha bilinçli kullanmalarına yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 165, 166 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 165-166
1. Kendi sokağınızdan geçen bir satıcının sesini mi, yoksa arka sokaktan geçen bir satıcının sesini mi daha rahat işitebilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Kendi sokağımdan geçen satıcının sesini daha rahat işitebilirim. Çünkü ses kaynağı bana daha yakın olduğunda ses daha güçlü ve net gelir, uzaktaki sesler ise zayıflar.
2. Çok uzaktan geçen bir arabayı gördüğünüzde onun sesini işitebilir misiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Genellikle hayır, işitemem. Çünkü çok uzaktaki arabanın sesi kulağımıza gelene kadar zayıflar ve duyulmaz hâle gelir.
Okul bahçesinde, okula farklı uzaklıktaki beş öğrenci, zil sesini aynı şiddette işitmez. Okula en yakın olan öğrenci, ses kaynağına daha yakın olduğu için zil sesini daha rahat işitir. En uzakta olan öğrenci ise aynı şiddette işitemez.
Soru : Yukarıdaki görsele bakarak hangi öğrencinin zil sesini daha iyi işitebileceğini söyleyiniz.
Cevap: Okula en yakın olan öğrenci zil sesini daha iyi işitebilir. Çünkü ses kaynağına ne kadar yakınsak ses o kadar güçlü ve net duyulur, uzaklaştıkça ses zayıflar ve daha az işitilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 166 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi öğreneceksiniz.
Sesi İşitmek İçin Ne Yapmalıyım?
Nasıl Yapacağız?
* Evinizde televizyonun olduğu odaya giderek televizyonu açınız. Televizyonun sesini rahatlıkla duyabileceğiniz şekilde ayarlayınız. Sonra odadan çıkınız.
* Sesi daha önceden olduğu gibi net bir şekilde işitebiliyor musunuz?
Televizyonun olduğu yerden uzaklaştığınızda ses şiddetinin azaldığını fark edebildiniz.
Soru: Televizyona tekrar yaklaştığınızda ses şiddetinde değişiklik oldu mu?
Cevap: Evet, televizyona yaklaştığımda ses daha güçlü ve net duyulmaya başladı.