3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 161-162-163-164 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda sesin şiddeti arttıkça nasıl daha kolay duyulduğu, azaldığında ise işitmenin zorlaştığı örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin şiddetini fark etmesini ve işitme süreciyle olan bağlantısını anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164


1. Arkadaşınız alçak sesle konuştuğunda onun ne söylediğini anlayamazsanız ondan ne yapmasını istersiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Daha yüksek sesle konuşmasını veya söylediklerini tekrar etmesini isterim.


2. Uzaktaki bir arabanın sesini mi, yakındaki bir arabanın sesini mi daha iyi işitirsiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Yakındaki bir arabanın sesini daha iyi işitiriz, çünkü ses yakından daha yüksek ve net gelir.


3. Çalışan bir iş makinesinin yanında uzun süre durmak ister misiniz? Nedenini söyleyiniz.


Cevap : Hayır, istemem. Çünkü iş makineleri çok gürültülü ses çıkarır ve bu sesler rahatsız edici ve sağlığa zararlı olabilir. Kulaklarımızı korumamız gerekir.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Meltem, arkadaşı Müge ile ders çalışıyordu. Annesi mutfaktaydı. Seslerin onları rahatsız etmemesi için odanın kapısını kapatmışlardı. Ev çok sessizdi. Müge fısıltı ile,

– Ben bu konuyu anlayamadım, dedi. Meltem, arkadaşının fısıltısını duydu ama ne söylediğini anlayamadı.

– Efendim, ne söyledin? Anlayamadım, dedi. Müge tekrar fısıldadı. Bunun üzerine Meltem gülmeye başladı:

– Neden fısıldıyorsun ki, dedi. Yüksek sesle konuşabilirsin.

İkisi birden gülmeye başladı. O kadar yüksek sesle gülüyorlardı ki sesleri mutfaktan duyuluyordu. O anda bir gürültü duydular. Kızlar yerlerinden fırlayıp mutfağa koştular. Meltem’in annesi, elindeki tencereyi düşürmüştü. Müge ve Meltem, tencerenin yere düştüğü anda çıkardığı sesi duymuşlardı.


* Müge fısıldadığında Meltem onun ne söylediğini neden anlayamamış olabilir?


Cevap : Çünkü fısıltı sesi çok düşük ve zayıftır, bu yüzden Meltem Müge’nin söylediklerini net olarak duyamamış olabilir.


* Meltem ve Müge neden hemen mutfağa koştular? Söyleyiniz.


Cevap : Çünkü mutfaktan tencerenin yere düşmesiyle çıkan gürültüyü duydular ve ne olduğunu merak ederek hemen mutfağa koştular.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 162 Cevapları


Soru : Bir sineğin vızıltısını mı daha iyi işitirsiniz, yoksa bir bebeğin ağlamasını mı? Söyleyiniz.


Cevap : Bir bebeğin ağlamasını daha iyi işitiriz. Çünkü bebeğin ağlaması daha yüksek ve güçlü bir sestir, sineğin vızıltısı ise çok hafif ve zayıf bir sestir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 164 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi öğrenelim.


Nasıl Yapacağız?

* Etkinliğinizi sınıfta yapınız.
* Önce, iki elinizin işaret parmaklarını alkış yapar gibi birbirine vurunuz.
* Daha sonra ellerinizi birbirine hafifçe vurarak alkış yapınız.
* Şimdi ellerinizi birbirine kuvvetle vurarak alkışlayınız.
* Hangi durumda sesi en şiddetli duydunuz ? Söyleyiniz,
* Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda ses duyabildiniz mi?
* Şimdi bir uygulama daha yapınız.
* Yılan tıslaması gibi hafif 1 Yss”” sesi çıkartınız.
* Daha sonra tıslamanızı biraz daha yüksek sesle yapalım.
* Hangi şekilde tısladığınızda ses daha iyi işitildi? Söyleyelim.


1. Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda sesi neden işitemediniz?


Cevap : Çünkü parmaklarımızı hafifçe vurduğumuzda ses çok zayıf ve şiddetsiz olur. Bu yüzden kulaklarımız o sesi iyi işitemez.


2. Yaptığınız etkinliklerde, ses en fazla hangi uygulamada işitildi? Söyleyiniz.


Cevap : Ellerimizi kuvvetle vurup alkışladığımızda ve tıslamayı yüksek sesle yaptığımızda ses en fazla işitildi.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Sesin şiddeti arttıkça (ses daha güçlü çıktıkça) onu daha iyi duyarız. Zayıf sesler uzaktan ya da hafif çıkarıldığında daha az işitilir, güçlü sesler ise daha net duyulur.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 158-159 Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal ve yapay sesleri ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda kuş cıvıltısı, rüzgâr sesi gibi doğal sesler ile araba kornası, telefon zili gibi yapay sesler örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki seslerin kaynağını tanımasını ve günlük hayatta sesleri sınıflandırabilmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 158, 159 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek seslerin daha kolay anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Sesler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159


1. Çevrenizde duyduğunuz seslere örnek veriniz. 


Cevap : Kuş cıvıltısı, rüzgâr sesi, yağmur sesi, araba sesi, televizyon sesi, insan konuşmaları, kapı gıcırtısı, telefon zili, köpek havlaması.


2. Duyduğunuz bu sesler kendiliğinden mi oluşuyor? Söyleyiniz. 


Cevap : Bazı sesler kendiliğinden oluşur (örneğin rüzgâr, yağmur, kuş cıvıltısı). Bazı sesler ise insanlar tarafından üretilir (örneğin televizyon, araba, telefon, konuşma sesi).


3. Duyduğunuz sesler arasında insanlar tarafından yapılan araçlardan çıkan seslere örnekler veriniz.


Cevap : Araba motoru ve kornası, otobüs sesi, motosiklet sesi, televizyon ve radyo sesi, telefon zili, bilgisayar veya müzik çalar sesi.


Soru : Aşağıdaki görsellerde doğal ses kaynaklarından örnekler verilmiştir. Görselleri dikkatle inceleyiniz ve doğal ses kaynaklarının neler olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Doğada kendi kendi etki edilmeden oluşan seslerdir. Rüzgar sesi, hayvan sesi, insan sesi gibi örnekler verilebilir. 


Soru : Siz de çevrenizdeki doğal ses kaynaklarını düşününüz ve bunlardan hangisinin hoşunuza gittiğini söyleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Çevremdeki doğal ses kaynakları ve hoşuma gidenler:

  1. Kuş cıvıltısı – Sabahları kuş seslerini duymayı çok severim.

  2. Rüzgârın sesi – Özellikle ağaçların yapraklarını salladığında hoşuma gider.

  3. Yağmur sesi – Pencereden yağmur damlalarının sesini dinlemek beni rahatlatır.

  4. Dere şırıltısı – Akan suyun sesi huzur verir.

  5. Dalga sesi – Deniz kenarında dalgaların kıyıya vurma sesi çok güzel gelir.

  6. Cırcır böceği sesi – Yaz akşamları bu sesleri duymak hoşuma gider.

  7. Arı vızıltısı – Çiçekler arasında gezerken çıkan ses hoşuma gider.

  8. Yaprak hışırtısı – Rüzgârda sallanan yaprakların sesi güzel gelir.

  9. At nalı sesi – Düz yolda atların tıkırtısını duymak keyifli olur.

  10. Gökgürültüsü (hafif olanı) – Çok yüksek değilse yağmur öncesi gök gürültüsünü dinlemek ilginç gelir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 159 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve yapay ses kaynaklarının neler olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Helikopter sesi, fön makinesi ve televizyon birer yapay ses kaynağıdır. Çünkü bu sesler insanlar tarafından üretilen araç ve cihazlardan çıkar.


Soru : Siz de çevrenizde duyduğunuz sesleri düşününüz ve bunlar arasında yapay ses kaynağı olanları söyleyiniz.


Cevap : Araba kornası, motosiklet sesi, telefon zil sesi, çalar saat sesi, bilgisayar sesi, kapı zili, hoparlörden gelen müzik, tren düdüğü, uçak sesi, elektrikli süpürge sesi. Bu seslerin hepsi insan yapımı araçlardan veya cihazlardan çıkar, bu yüzden yapay ses kaynaklarıdır.


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Çevresine ses veren varlıklara ne ad verilir? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Ses kaynağı denir.


2. Bir davul sesi işittiğinizde sesin kaynağı davul mudur, davulu çalan kişi midir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Sesin kaynağı davuldur. Çünkü sesi çıkaran davulun kendisidir; davulu çalan kişi sadece onu hareket ettirir.


3. Kaç çeşit ses kaynağı vardır? Bunlara ikişer örnek vererek aşağıya yazınız. 


Cevap :

İki çeşit ses kaynağı vardır:

  • Doğal ses kaynakları: Kuş, rüzgâr

  • Yapay ses kaynakları: Davul, araba kornası



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 156-157 Sayfa Cevapları, öğrencilerin sesin kaynağının uzaklığı ya da yakınlığına göre nasıl değiştiğini anlamasını sağlar. Bu sayfalarda sesin şiddetinin ve duyulma durumunun mesafeye göre nasıl farklılaştığı örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevresindeki seslerin nereden geldiğini anlamalarına ve mesafe farkını ayırt etmelerine destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 156, 157 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek sesin kaynağıyla olan ilişkiyi kavramayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157


1. Bir arkadaşınızın arkasından seslendiğinizde arkadaşınız sizi duymazsa ona sesinizi duyurmak için ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Sesimi biraz daha yükseltirim ya da arkadaşımın yanına gidip yakın mesafeden konuşurum ki beni duyabilsin.


2. Yanınızda bir arkadaşınızla fısıltı ile konuşurken uzağınızdaki arkadaşınız sizin söylediklerinizi duyabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, duyamaz. Çünkü fısıltı sesi çok düşük ve zayıftır; uzağa gidemez. Ancak yüksek sesle konuşursak uzaklardaki kişiler de duyabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 157 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak işitme duyusu sayesinde ses kaynağının yerini tespit edelim.

Yakın mı Uzak mı? Nasıl Yapacağız?

* Bu oyunu sınıfta ya da bahçede oynayabilirsiniz.
* Bir arkadaşınızın gözlerini bağlayınız.
* Daha sonra bir arkadaşınız, gözleri bağlı arkadaşınızın arkasına geçsin. El çırpsın.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınızdan da el çırpan arkadaşınızın nerede bulunduğunu tahmin etmesini isteyelim.
* El çırpan arkadaşınız bu kez, gözleri bağlı olan arkadaşınızın önüne geçsin ve tekrar el çırpsın. Gözleri bağlı arkadaşınız, el çırpan arkadaşınızın yerini tahmin etsin.
* Bu kez farklı iki arkadaşınız, sınıfın ayrı köşelerine gitsin ve birbirleri ile konuşsun.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınız, diğer iki arkadaşının nerede bulunduklarını tahmin etsin.


Soru: Gözleri bağlı olan arkadaşınız, el çırpan ve konuşan arkadaşlarını görmediği hâlde onların nerede olduklarını nasıl tahmin etmiş olabilir?


Cevap : Çünkü sesin geldiği yönü kulaklarıyla duyarak tahmin etmiştir. Ses hangi taraftan geliyorsa o yönde arkadaşlarının olduğunu anlamıştır.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : İşitme duyumuz sayesinde sesin yönünü ve kaynağının yerini belirleyebiliriz. Görmesek bile sesin geldiği taraftan kimin nerede olduğunu anlayabiliriz.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 153-154-155 Sayfa Cevapları, öğrencilerin sesin nasıl oluştuğunu ve her sesin bir kaynağı olduğunu anlamasını sağlar. Bu sayfalarda farklı seslerin hangi kaynaklardan çıktığı örneklerle açıklanır ve öğrencilerin günlük hayatta sesleri tanıması hedeflenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki sesleri ayırt etme ve kaynağını bulma becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 153, 154, 155 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek seslerin nasıl oluştuğunu daha iyi anlamaya katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155


1. Arkanızdan seslenen bir arkadaşınızı görmeseniz de sesin kime ait olduğunu bilebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, bilebilirim. Çünkü her insanın ses tonu ve konuşma şekli farklıdır. Bu sayede arkadaşımın sesini tanıyabilirim.


2. Yan odadan duyduğunuz sesin ne sesi olduğunu tahmin edebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, tahmin edebilirim. Çünkü sesler farklı çıkar; örneğin kapı gıcırtısı, suyun akma sesi veya birinin konuşması gibi sesler ayırt edilebilir.


3. Bir ambulans sireni duyduğunuzda ambulansın uzakta mı, yakında mı olduğunu anlayabilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, anlayabilirim. Çünkü ses yakından daha yüksek ve net gelir, uzaktaysa daha az ve kısık duyulur. Bu sayede ambulansın mesafesini tahmin edebiliriz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Dışarıda bardaktan boşanır gibi yağmur yağıyordu. Sokaktaki yağmur suları, küçük bir derenin şırıltısı gibi ses çıkarıyordu.

Aylin, pencerenin kenarına oturmuştu. Kedisi Tekir ile birlikte yağmurun sesini dinliyordu. Birdenbire gök gürledi. Aylin, bir çığlık atarak ayağa fırladı. Tekir de korkmuş, gözlerini açıvermişti. İncecik sesiyle miyavlıyordu.

O gece sabaha kadar yağmur yağdı, gök gürledi. Ertesi sabah pırıl pırıl güneş açtı. Kuşlar ötmeye başladı. Ege, elindeki oyuncak borazanla Aylin’in kapısını  tıklattı. Sonra içeri girip borazanı çalmaya başladı.

Aylin, “Bu saatte borazan sesini hiç sevmiyorum.” dedi. Ege, elindeki borazanı bıraktı ama bu kez de masaya vurarak ses çıkarmaya başladı


* Aylin ve Tekir, gök gürültüsünden neden korkmuş olabilirler? Açıklayınız.


Cevap : Çünkü gök gürültüsü çok ani ve yüksek seslidir. Beklenmedik bir anda geldiği için Aylin ve kedisi Tekir korkmuş olabilir.


* Okuduğunuz parçada hangi seslerden söz ediliyor? Bu sesler nasıl oluşuyor? Söyleyiniz.


Cevap :

Yağmurun şırıltı sesi (yağmur damlalarının düşmesiyle oluşur), Gök gürültüsü (şimşek çaktıktan sonra bulutlar arasındaki hava hareketiyle oluşur), Kuş sesleri (kuşların ötmesiyle oluşur).


* Okuduğunuz parçada, Ege’nin yaptığı gürültüler nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Önce oyuncak borazanı çalarak, sonra da masaya vurarak gürültü çıkarmıştır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 154 Cevapları


1. Çevrenizde en fazla hangi sesleri duyarsınız? Bu sesler nereden gelmektedir?


Cevap : Günlük hayatta en çok insan sesleri, araç sesleri, kuş cıvıltıları, rüzgâr sesi, televizyon veya müzik sesleri duyarım. Bu sesler insanların konuşmasından, arabaların kornasından ve motorlarından, kuşların ötüşünden, rüzgârın esmesinden ve evdeki cihazlardan gelir.


2. Kapalı bir radyodan ses gelmesi için ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz. 


Cevap : Radyonun düğmesini açmak ve elektriğe veya pile bağlı olduğundan emin olmak gerekir. Böylece radyo çalışır ve ses çıkarmaya başlar.


Soru : Çevremizde pek çok farklı ses işitiriz. Her sesin bir kaynağı vardır. Seslerin çıkmasına bu kaynaklar sebep olur. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerde duyulabilecek seslerin neler olduğunu ve kaynaklarını söyleyiniz. 


Cevap :

  • Dalga sesi → Kaynağı denizdir.
  • Yağmur sesi → Kaynağı yağmurdur.
  • Çalar saat sesi → Kaynağı saattir.
  • Araç sesleri → Kaynağı arabalardır.
  • Horoz ve tavuk sesi → Kaynağı hayvanlardır.
  • Piyano sesi → Kaynağı piyanodur.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 155 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin her yöne yayıldığını öğrenelim.

Sesimiz Yayılıyor. Nasıl Yapacağız?

* Bir arkadaşınız, tahtanın önüne geçerek bir şiir okusun.
* Daha sonra sınıfın ortasına gelerek aynı şiiri tekrar okusun.
* Bu kez, sınıfa arkasını dönerek şiiri okusun.
* Kapının yanına giderek bir kez daha şiiri okusun.


1. Arkadaşınız farklı yerlerde şiir okuduğunda onu her seferinde işitebildiniz mi?


Cevap : Evet, her seferinde işitebildik.


2. Arkadaşınız sınıfa arkasını döndüğünde onu yine işitebildiniz mi?


Cevap : Evet, arkasını dönse bile sesini duyabildik.


3. Arkadaşınızdan çıkan sesin kaynağını söyleyiniz.


Cevap : Sesin kaynağı arkadaşımızın ağzıdır (ses telleri).


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Ses her yöne yayılır ve kaynağından çıktıktan sonra yön değiştirse bile işitilebilir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151 


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 146-147-148-149-150-151 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık kaynaklarını tanımasını ve doğal ile yapay ışık kaynaklarını ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda Güneş, yıldızlar gibi doğal ışık kaynakları ile lamba, el feneri gibi yapay ışık kaynakları örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 2. Bölüm: Işık Kaynakları : Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta ışık kaynaklarını tanımasını kolaylaştırır ve görme için ışığın önemini anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işık Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150-151


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 147 Cevapları


1. Çevrenizde ışık kaynağı olan hangi varlıkları görüyorsunuz? Söyleyiniz. 


Cevap : Güneş, lamba, ampul, mum, fener, sokak lambası, araba farı gibi ışık yayan varlıkları görüyorum.


2. Karanlık bir ortamda yanan bir mum, çevrenizi görmenizi sağlayabilir mi? 


Cevap : Evet, yanan bir mum ışık verdiği için karanlıkta çevremizi görmemizi sağlar.


3. Yanmayan bir mum, çevresine kendiliğinden ışık verir mi? Söyleyiniz. 


Cevap : Hayır, yanmayan bir mum ışık vermez. Aydınlatabilmesi için yanması gerekir.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek diyalogları okuyunuz.

Hava çok güzel.
Güneş pırıl pırıl parlıyor. Çevremizi aydınlatıyor.

Kamp yapmayı seviyorum.
Kamp ateşi çevremizi aydınlatıyor.


Cevap : Güneş gündüzleri ışık vererek çevremizi aydınlatır. Gece ya da karanlık ortamlarda ise kamp ateşi gibi ışık kaynakları çevremizi görmemizi sağlar. Yani çevremizi görebilmek için ışık kaynaklarına ihtiyaç duyarız; gündüz Güneş, gece ise ateş, lamba veya mum gibi kaynaklar bizi aydınlatır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 148 Cevapları


Soru : Karanlık bir gecede gökyüzüne baktığınızda ışık yayan hangi cisimleri görürsünüz? Söyleyiniz.


Cevap : Karanlık bir gecede gökyüzüne baktığımda Ay, yıldızlar ve eğer görünüyorsa gezegenler gibi ışık yayan cisimleri görürüm. Ayrıca bazen uçak ışıkları veya uydu ışıkları da görebilirim.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Çevresine ışık yayan ve yaymayan varlıkları ayırt etmeye çalışınız.


Cevap :

Işık yayan varlıklar: Mum, deniz feneri, Güneş.

Işık yaymayan varlıklar: Taşlar, şelale.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 149 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerde doğal ışık kaynakları verilmiştir. Görselleri inceleyerek doğal ışık kaynağının ne demek olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Doğal ışık kaynağı, insanlar tarafından yapılmamış, kendiliğinden ışık yayan varlıklara denir. Örneğin Güneş, yıldızlar ve yıldırım doğal ışık kaynaklarıdır. Çünkü kendi ışıklarını üretirler ve insan eliyle yapılmamışlardır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 150 Cevapları


İnsanlar tarafından üretilmiş olan ve ışık yayan cisimlere yapay ışık kaynakları denir. Ampul, sokak lambası, mum, fener, ateş, araba farları birer yapay ışık kaynağıdır. 

Soru : Peki, çevremizde başka hangi yapay ışık kaynakları vardır?


Cevap : Çevremizdeki diğer yapay ışık kaynaklarına televizyon ekranı, bilgisayar ekranı, telefon ışığı, projektör, el feneri, lamba, trafik ışıkları, tabelalar, ışıklı reklam panoları, lambalarla süslenmiş sokak direkleri ve motosiklet farları örnek verilebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 151 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloya çevrenizdeki ışık kaynaklarından örnekler yazınız. Bunların doğal ışık kaynağı mı, yapay ışık kaynağı mı olduğunu belirtiniz. Nedenini yazınız.


Cevap :

Işık Kaynakları Doğal Işık Kaynağı Yapay Işık Kaynağı Nedeni
Güneş Kendi ışığını üretir, insan yapımı değildir.
Ay ✅ (Güneş ışığını yansıtır) Doğal bir gök cismidir, insan yapımı değildir.
Yıldızlar Kendi ışıklarını üretirler.
Yıldırım Doğada kendiliğinden oluşur, insan yapımı değildir.
Ateş İnsanlar tarafından yakılarak ışık oluşturulur.
Mum İnsanlar tarafından yapılır ve yakılınca ışık verir.
Ampul Elektrikle çalışır ve insan yapımıdır.
Sokak lambası Elektrik enerjisiyle ışık verir, insanlar yapmıştır.
Telefon ekranı Elektronik cihazdır ve insan yapımıdır.
Araba farı Araçlarda kullanılan insan yapımı ışık kaynağıdır.

1. Bir cismin ışık kaynağı olabilmesi için hangi özelliğe sahip olması gerekir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Kendi ışığını yayabilmesi gerekir. Yani etrafını aydınlatacak şekilde ışık üretebilmelidir.


2. Işığı hiç tükenmeyen ve çevresine ışık veren maddelere ne isim verilir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Doğal ışık kaynakları denir. (Örneğin Güneş ve yıldızlar kendi ışıklarını sürekli yayar.)


3. Yapay ışık kaynakları ile doğal ışık kaynakları arasındaki farkın ne olduğunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Doğal ışık kaynakları kendiliğinden ışık yayan ve insanlar tarafından yapılmamış olan varlıklardır (Güneş, yıldızlar, yıldırım gibi).

Yapay ışık kaynakları ise insanlar tarafından üretilen ve sonradan ışık vermesi sağlanan kaynaklardır (ampul, mum, fener, sokak lambası gibi).



 

error: Content is protected !!