3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görme üzerindeki etkisini daha iyi anlamasını sağlar. Bu sayfalarda karanlıkta neden göremediğimiz ve görmenin gerçekleşebilmesi için ışığın neden gerekli olduğu açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları, ışığın olmadığı ortamda göremeyeceğimizi ve görme için ışığın temel bir gereklilik olduğunu vurgular. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 144, 145 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun anlaşılmasını kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145


1. Işıkları kapattığınızda çevrenizdeki cisimleri görebilir misiniz? 


Cevap : Hayır, göremem. Çünkü karanlıkta ışık olmadığı için eşyalar görünmez.


2. Cadde ve sokaklar geceleri neden aydınlatılır? Düşüncelerinizi söyleyiniz. 


Cevap : İnsanların yolu görebilmesi, güvenli bir şekilde yürüyüp araç kullanabilmesi için aydınlatılır. Ayrıca kazaları önlemek ve çevrede güvenliği sağlamak için geceleri sokak ve caddeler ışıklarla aydınlatılır.


Soru : Işığın olmadığı bir ortamda çevremizdeki varlıkları tam olarak göremeyiz. Bunu anlayabilmek için evde kendimizin de kolayca gerçekleştirebileceği bir etkinlik yapalım.


Kalemle Silgi Acaba Nerede?

Neler Kullanacağız?

* Kalem
* Silgi
* Kitap

Nasıl Yapacağız?

Etkinliği gece yapınız. Bunu yapmak için aile üyelerinden bir kişiden yardım isteyin.

* Ailenizden bir kişi odanıza girsin. Bir kitap, silgi ve kalemi odada görünür bir yere bıraksın ve sonra odadan çıksın.
* Daha sonra odanıza girin ve ışığı açın. Kitap, silgi ve kalemi bulun. Bunları size yardım eden kişiye geri verin.
* Aynı kişi tekrar odanıza girsin. Kitap, silgi ve kalemi bu kez rahatça görülebilecek başka bir yere bıraksın. Odanın ışığını kapatarak odadan çıksın.
* Odanıza tekrar gidin ancak bu kez ışığı açmayın. Kitap, silgi ve kalemi bulmaya çalışın.


Soru: Yaptığınız etkinlik sonucunda varlıkları görebilmek için ışığa ihtiyacımız olduğunu söyleyebilir miyiz?


Cevap : Evet, söyleyebiliriz. Çünkü ışık olmadığı zaman eşyaları göremedik, ama ışık varken kolayca bulabildik.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Çevremizdeki varlıkları görebilmemiz için ışık gerekir. Karanlıkta eşyaları seçemeyiz; ışık varsa her şeyi rahatça görürüz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 145 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Birinci görselde varlıkları tam olarak görebiliyor musunuz? İkinci görselde tüm varlıkları rahatça görebiliyor musunuz? İki görsel arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap : Birinci görselde (akşam vakti) etraf karanlık olduğu için varlıkları tam olarak göremiyoruz.
İkinci görselde (sabah aydınlık) güneş ışığı sayesinde bütün varlıkları rahatça görebiliyoruz.
İki görsel arasındaki fark, ışığın varlığıdır. Gündüz ışık olduğu için her şey görünür; gece ışık olmayınca varlıklar net görülmez.


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Geceleri çevremizi görebilmek için neler kullanırız? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Lamba, ampul, mum, fener, sokak lambası, el feneri gibi ışık veren araçlar kullanırız.


2. Gündüzleri mum, ampul gibi ışık veren maddeleri niçin kullanma gereği duymayız? Aşağıya yazınız.


Cevap : Çünkü gündüz Güneş ışık verir ve etrafı aydınlatır. Güneş olduğu için ekstra ışığa ihtiyaç duymayız.


3. Güneş olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Güneş olmasaydı dünyamız karanlık ve soğuk olurdu. Bitkiler büyüyemez, hayvanlar ve insanlar yaşayamazdı. Dünyada hayat olmazdı çünkü ışık ve ısıya ihtiyacımız var.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 142-143 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görmedeki önemini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda ışığın olmadığı durumlarda görmenin mümkün olmadığı ve ışık kaynaklarının önemi üzerinde durulur. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ışığın görme sürecindeki rolünü anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 142, 143 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konunun daha kolay kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 143 Cevapları


Soru : Karanlıkta yürürken çevrenizdeki cisimleri nasıl görebilirsiniz?


Cevap : Karanlıkta çevremizdeki cisimleri görebilmemiz için ışık gereklidir. Eğer ortamda ışık yoksa cisimleri göremeyiz. Bu yüzden karanlıkta yürürken bir el feneri, sokak lambası ya da başka bir ışık kaynağı sayesinde çevremizi görebiliriz. Işık, cisimlere çarparak gözlerimize ulaşır ve bu sayede onları görürüz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Ahmet ve ailesi, akşam yemeği yiyorlardı. Yemeklerin çok lezzetli ve güzel göründüğünden söz ediyorlardı. Ahmet’in annesi, çok güzel bir yemek masası hazırlamıştı.

Ahmet de yemeklere iştahla bakıyordu. Her şey çok güzeldi. Ama beklenmedik bir şey oldu. Birdenbire karanlıkta kaldılar. Elektrik kesilmişti. Oysa Ahmet, tam o anda kaşığını tabağa uzatmıştı. Tabağından yemek alacaktı. Şimdi ise hiçbir şey göremiyordu.

Ahmet’in babası hemen bir mum buldu ve mumu yaktı. Masanın ortasına koydu. Masa tekrar aydınlandı. Çok fazla ışık yoktu ama yine de yemekleri görebiliyorlardı. Bu durum Ahmet’i çok mutlu etti.


* Ahmet, tabağındaki yemeği neden göremedi? Söyleyiniz.


Cevap : Çünkü elektrik kesildi ve ışık olmadığı için karanlıkta kaldı.


* Masadaki yemeklerin güzel görüntüsü en rahat ne zaman görülebiliyordu? Açıklayınız.


Cevap : Işık varken, yani elektrik olduğu ya da mum yandığı zaman yemeklerin güzel görüntüsü rahatça görülebiliyordu.


* Işığın hayatımızdaki önemi hakkında neler söylersiniz?


Cevap : Işık sayesinde çevremizi görürüz, karanlıkta yolumuzu buluruz ve işlerimizi yapabiliriz. Işık olmazsa hiçbir şeyi göremeyiz, güvenliğimiz zorlaşır. Ayrıca ışık evlerimizi, okullarımızı ve çalışma alanlarımızı aydınlatır.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin hâlleri konusunu tekrar etmesini ve öğrendiklerini pekiştirmesini sağlar. Bu bölümlerde katı, sıvı ve gaz maddelerin özellikleriyle ilgili sorular, günlük yaşamdan örneklerle desteklenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinliklere verdikleri cevapları kontrol ederek bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tüm ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmesini ve eksiklerini fark etmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konuların daha sağlam pekişmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları


1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altına varlıkların özelliklerini yazınız (sert, yumuşak, pürüzlü, esnek, kırılgan, tatlı, acı, ekşi gibi). (Bazı görseller, birden fazla özelliğe sahip olabilir.) 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 126 Cevapları


2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Y – Maddenin sert mi, yumuşak mı olduğunu dokunarak anlarız, koklayarak değil.
  2. Y – İşitme organımızla tatlı mı tuzlu mu olduğunu anlayamayız, bunun için dilimiz gerekir.
  3. D – Maddelerin özelliklerini anlamak için beş duyumuzu kullanırız.
  4. Y – Bütün maddelerin özellikleri aynı değildir, farklı olabilir.
  5. D – Tanımadığımız maddeleri tatmaktan ve koklamaktan kaçınmalıyız.
  6. D – Etkinliklerde maddeleri kullanırken arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeliyiz.
  7. Y – Maddenin sadece iki değil, üç hâli vardır (katı, sıvı, gaz).
  8. D – Sıvı maddeler donunca katı hâle geçer.
  9. Y – Gaz hâlindeki maddeleri elimizle tutamayız, gözümüzle göremeyiz (çoğu görünmezdir).
  10. D – Bir madde eriyip donarak farklı hâllere geçebilir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları


3. Aşağıda verilen maddeleri hangi duyu organlarıyla algıladığınızı örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 128 Cevapları


4. Aşağıda verilen kavramları hangi duyumuzu kullanarak algıladığımızı belirleyerek karşılarına yazınız.


Cevap :

  • Acı → Tadarak
  • Sesli → Duyarak
  • Esnek → Dokunarak
  • Kokusuz → Koklayarak
  • Kırılgan → Dokunarak
  • Kokulu → Koklayarak
  • Mat → Görerek
  • Renkli → Görerek
  • Pürüzsüz → Dokunarak
  • Pürüzlü → Dokunarak
  • Tuzlu → Tadarak
  • Yumuşak → Dokunarak
  • Saydam → Görerek
  • Parlak → Görerek
  • Tatlı → Tadarak
  • Ekşi → Tadarak

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 129 Cevapları


5. Aşağıdaki özelliklere sahip maddelere örnekler veriniz. 


Cevap :

Sert maddeler: Taş, masa, tahta, çekiç, metal kaşık, demir kapı, tuğla, mermer

Esnek maddeler: Paket lastiği, balon, sünger top, lastik bant, yay, plastik şişe (biraz esner), şişme top, esnek ip

Pürüzlü maddeler: Tahta, zımpara kâğıdı, taş, tuğla, sünger, halı, kabuklu portakal, kaya

Kokulu maddeler: Parfüm, sabun, çiçek, yemek, kahve, meyve, deterjan, çilekli dondurma

Kırılgan maddeler: Cam bardak, tabak, porselen vazo, ampul, aynalar, kristal süs eşyası, yumurta kabuğu, telefon ekranı

Yumuşak maddeler: Yastık, peluş oyuncak, sünger, pamuk, battaniye, yün kazak, minder, yumuşak ekmek


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları


6. Sağlığımız için tehlikeli olan maddelerle çalışırken kullanmamız gereken koruyucu ekipmanlarla ilgili açıklamaları okuyunuz. Verilen görselleri uygun açıklama ile eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları


7. Aşağıda görselleri verilen maddeleri hâl özelliklerine göre ilgili kutuya götürünüz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları


8. Bazı maddelere dokunmak, onları tatmak veya koklamak canlı vücuduna zarar verebilir. Aşağıdakilerden hangisi bu maddelere örnektir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 133 Cevapları


9. Aşağıdaki maddeleri niteleyen özellikleri dikkate alarak tabloya maddelere ait numaraları yazınız (Bir madde birden çok özellikle nitelendirilebilir.)


Cevap :

  • Yumuşak : 2
  • Sert : 1, 4 ve 5
  • Pürüzlü : 9
  • Pürüzsüz : 3
  • Esnek : 9 ve 16
  • Kırılgan : 12, 13 ve 14
  • Renk : 6 ve 15
  • Koku : 6
  • Tat : 6

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları


10.Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları


11. Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 136 Cevapları


12.Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdaki görsellerde verilen maddelerden yüzeyi daha pürüzlü olanın altındaki kutuyu sarıya boyayınız.


Cevap : 2. görseldeki tenis topu.


2. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin ifadesi doğru bir davranıştır? İşaretleyiniz. 


Cevap : Emin : Bilmediğimiz maddeleri yememeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 137 Cevapları


13. Aşağıdaki soru ve yönergelerin cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


1. Aşağıdaki durumlarda alınması gereken güvenlik tedbirleri nelerdir?


Cevap :

Makas kullanarak poster çalışması yaparken: Makası dikkatli tutmalı, uç kısmını kimseye çevirmemeli, koşarken makas taşımamalı, keserken parmaklarımızı bıçak kısmına yaklaştırmamalıyız.

Sınıf içi etkinlik yaparken: Arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeli, eşyaları fırlatmamalı, tanımadığımız maddelere dokunmamalı veya tatmamalı, öğretmenin yönlendirmelerine uymalıyız.


2. Maddenin her hâli için birer örnek veriniz.


Cevap :

Katı maddeler: Taş, tahta, masa, sandalye, kalem, kitap, tuğla, demir

Sıvı maddeler: Su, süt, zeytinyağı, sirke, meyve suyu, benzin, çorba, limonata

Gaz maddeler: Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, helyum, doğalgaz, parfüm kokusu, balon gazı


3. Maddeyi niteleyen özelliklerden beş tanesini yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Maddeyi niteleyen özellik şunlardır:

  • Sertlik
  • Yumuşaklık
  • Esneklik
  • Kırılganlık
  • Pürüzlü olma
  • Pürüzsüz olma
  • Renk
  • Koku (kokulu/kokusuz)
  • Tat (tatlı, ekşi, acı, tuzlu)
  • Saydamlık (ışığı geçirme durumu)

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 138 Cevapları


14.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

Duyu organlarımı kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklarım. = Evet
Bazı maddelere dokunmanın, bakmanın, onları tatmanın ve koklamanın  vücuduma nasıl zarar verebileceğini söyleyebilirim. = Evet
Maddelerle çalışırken gerekli güvenlik önlemlerini almam gerektiğini bilirim. = Evet
Çevremdeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırırım. = Evet


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 139 Cevapları


15.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Nedir Bu Maddenin Özellikleri 

Çevremizde gördüğümüz her şey birer maddedir. Maddeler farklı özelliklere sahip olabilir.

Bazı maddeler katıdır; taş gibi sert ve pürüzlü olabilir ya da cam gibi pürüzsüz ama kırılgan olabilir. Bazı maddeler ise esnektir; paket lastiği gibi çekilip uzayabilir.

Maddeler sadece katı olmaz; sıvı maddeler de vardır. Örneğin su akışkandır ve içine konduğu kabın şeklini alır. Havada bulunan gaz hâlindeki maddeler ise görünmez ama kokularını hissedebiliriz.

Maddelerin farklı renkleri, tatları ve kokuları olabilir. Bazı maddeler yumuşak, bazıları ise çok serttir.

İşte maddeleri tanımak için onların rengine, sertliğine, yumuşaklığına, kokusuna ve tadına bakar, pürüzlü mü pürüzsüz mü olduklarını anlamaya çalışırız (tehlikeli maddeleri tatmadan!).



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâllerini tekrar ederek öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı olur. Bu bölümde günlük yaşamdan örnekler verilerek maddelerin hâllerine dair bilgilerin değerlendirilmesi amaçlanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını göstererek öğrencilerin konuyu anlamasını kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin maddenin hâlleri konusundaki bilgilerini pekiştirir ve öğrenme sürecini tamamlamalarına destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 124 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için dersin değerlendirme kısmında rehberlik ederek konunun daha iyi anlaşılmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 124 Cevapları


1. Aşağıdaki görsellerin altlarına maddenin hangi hâllerini gördüğünüzü yazınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 124 Cevapları”

2. Aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

Doğru / Yanlış değerlendirmesi:

  • Su; katı, sıvı ve gaz hâlde bulunabilir. (Doğru — buz, su ve su buharı)

  • Hava, gaz hâlindedir. (Doğru)

  • Sıvı maddeler bulundukları kabın şeklini alır. (Doğru)

  • Benzin ve maden suyu, katı hâldeki maddelere örnektir. (Yanlış — benzin ve maden suyu sıvıdır)


3. Aşağıda maddenin üç hâli yazılmıştır. Maddenin belirtilen hâllerine uygun üçer örnek yazınız.


Cevap :

Katı: Taş, masa, sandalye, kitap, kalem, tahta, demir, plastik şişe, elma, tuğla

Sıvı: Su, süt, meyve suyu, zeytinyağı, sirke, çorba, benzin, limonata, bal, sabunlu su

Gaz: Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, helyum, parfüm kokusu, doğalgaz, nefesimizdeki gazlar, balon gazı, duman


4. Aşağıdaki metinde maddenin hangi hâllerinden söz edilmiştir? Aşağıya yazınız. 

Hava çok sıcaktı. Bu sıcak havada ayran içmek iyi gelebilirdi. Demet, annesinden ayran istedi. Annesi ona bir bardak ayran yaptı. Demet’in kardeşi Emir ise limonata içmek istiyordu. Annesi dolaptan bir limon aldı. Emir ve kendisi için limonata yaptı ve limonatanın içine bir de buz attı. O sırada Emir’in burnuna fırında pişmekte olan kekin kokusu geldi.


Cevap :

Metinde maddenin üç hâlinden de söz edilmiştir:

  • Gaz: Hava, kekin kokusu

  • Sıvı: Ayran, limonata

  • Katı: Limon, buz, kek



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 120-121-122-123 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 120-121-122-123 Sayfa Cevapları, öğrencilerin katı, sıvı ve gaz maddeleri daha iyi tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin hâlleri arasındaki farklar günlük yaşamdan örneklerle açıklanır ve öğrencilerin gözlem yaparak öğrenmeleri desteklenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru cevaplarını göstererek konunun pekiştirilmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 120-121-122-123 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin maddenin hâllerini kavramasını kolaylaştırır ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin pekişmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 120-121-122-123


1. Bir bardak suyun içine attığınız buz, bir süre sonra görünmez olur. Buz neden görünmez olmuştur? Söyleyiniz.


Cevap : Buz, sıcaklıkla birlikte eriyerek suya dönüşür. Eriyen buz suyun içinde karıştığı için artık ayrı görünmez.


2. Bir kaptaki su, uzun süre kaynarsa azalır. Kabın içindeki su nereye gitmiş olabilir? Açıklayınız.


Cevap : Kaynayan su buhara dönüşüp havaya karışır. Bu yüzden kaptaki su azalır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Soru : Aylin Öğretmen öğrencilerinden maddenin kaç hâli olduğunu birer örnekle açıklamalarını istedi. Siz de arkadaşınızla onların konuşmalarına benzer bir konuşma yaparak çevrenizden örnekler veriniz.


Cevap :

Ben: Maddenin üç hâli vardır: katı, sıvı ve gaz.
Arkadaşım: Evet! Mesela taş katıdır çünkü şekli değişmez.
Ben: Su sıvıdır, bulunduğu kabın şeklini alır.
Arkadaşım: Hava da gazdır, her yere yayılır ve görünmez.
Ben: Evet, böylece maddelerin üç hâlini çevremizde görebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 123 Cevapları


Soru : Şimdi, yapacağımız etkinlikle çevremizdeki maddelerin hangi hâllerde bulunabileceğini görelim.

Buza Ne Oldu? Neler Kullanacağız?

* Buz parçaları
* Cam bir kap

Nasıl Yapacağız?

* Önce cam kap içerisine buz parçalarını atınız.
* Cam kabı masanın üzerine koyunuz. Buzun kap içerisindeki değişimini dikkatle izleyiniz.


Soru: Buz parçasının özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Buz soğuk, sert ve katı hâlde bir maddedir.


Soru: Kapta bulunan buz parçaları nasıl bir değişikliğe uğradı?


Cevap : Buzlar yavaş yavaş eriyerek suya dönüştü.


Soru: Buz parçaları tamamen gözden kayboldu mu?


Cevap : Evet, buzlar tamamen eriyince su hâline geldi ve artık buz şeklinde görünmedi.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Katı hâlde bulunan buz, ısının etkisiyle erir ve sıvı hâle dönüşür.



 

error: Content is protected !!