İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 3. Sınıf
3. Sınıf: Öğrenciler İçin Eğitim ve Gelişim Rehberi Anahtar Kelimeler: 3. sınıf, ilkokul eğitimi, 3. sınıf dersleri, 3. sınıf kaynakları, 3. sınıf müfredatı
Giriş
3. sınıf, ilkokul eğitiminde öğrencilerin akademik ve sosyal becerilerini önemli ölçüde geliştirdikleri bir dönemdir. Bu yazıda, 3. sınıf eğitiminin önemi, ders içerikleri, kaynaklar ve öğrenci başarısını artırmak için ipuçları hakkında bilgi verilecektir.
3. Sınıf Eğitiminin Önemi
3. sınıf, öğrencilerin temel akademik becerilerini pekiştirdikleri ve yeni konularla tanıştıkları kritik bir eğitim dönemidir. Bu dönemde öğrenciler, daha karmaşık matematik problemleri çözmeyi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi ve çevreleri hakkında daha fazla bilgi edinmeyi öğrenirler. Aynı zamanda, sosyal becerilerini ve bağımsız çalışma alışkanlıklarını da geliştirirler.
3. Sınıf Ders İçerikleri
sınıf müfredatı, çeşitli temel dersleri kapsar. İşte bu derslerden bazıları ve içerikleri:
Matematik: Toplama, çıkarma, çarpma, bölme, kesirler, zaman ölçümleri, temel geometri ve problem çözme. Türkçe: Okuma-anlama, yazma, dil bilgisi, kelime dağarcığı ve hikaye yazma. Hayat Bilgisi: Çevre bilinci, toplumsal kurallar, kişisel hijyen, sağlıklı yaşam, ve temel coğrafi bilgiler. Fen Bilimleri: Canlılar, çevre, madde ve doğa olayları. Sosyal Bilgiler: Tarih, coğrafya, vatandaşlık bilgisi ve kültürel değerler.
3. Sınıf İçin En İyi Kaynaklar
Başarılı bir 3. sınıf eğitimi için çeşitli kaynaklardan faydalanmak önemlidir. İşte önerilen bazı kaynaklar:
Ders Kitapları: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı ders kitapları, müfredata uygun içerik sunar ve güvenilirdir. Çalışma Kitapları ve Testler: Öğrencilerin konuları pekiştirmeleri ve öğrendiklerini test etmeleri için idealdir. Eğitici Oyunlar ve Uygulamalar: Çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlar. Öğretmen ve Veli Rehberleri: Öğretmenler ve veliler için hazırlanmış rehberler, öğrencilerin eğitim süreçlerini destekler.
3. Sınıf Öğrencilerinin Başarısını Artırmak İçin İpuçları
Düzenli Çalışma: Öğrencilerin düzenli çalışma alışkanlığı kazanmaları önemlidir. Günlük çalışma planları oluşturmak faydalı olabilir. Aktif Katılım: Derslere aktif katılım, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Eğlenceli Öğrenme: Eğitici oyunlar ve aktivitelerle öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek, öğrencilerin motivasyonunu artırır. Okuma Alışkanlığı: Düzenli okuma, öğrencilerin kelime dağarcığını ve okuma-anlama becerilerini geliştirir. Aile Desteği: Velilerin öğrencilere destek olması, onların özgüvenini ve başarısını artırır.
Sonuç
3. sınıf, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimleri için kritik bir dönemdir. Doğru kaynaklar ve etkili çalışma yöntemleri ile öğrencilerin bu süreçte başarılı olmaları sağlanabilir. Öğretmenler ve veliler, öğrencilerin eğitim yolculuğunda onları desteklemeli ve teşvik etmelidir.
Bu yazıda belirtilen öneriler ve kaynaklar, 3. sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerini daha verimli ve etkili hale getirmelerine yardımcı olacaktır.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görme üzerindeki etkisini daha iyi anlamasını sağlar. Bu sayfalarda karanlıkta neden göremediğimiz ve görmenin gerçekleşebilmesi için ışığın neden gerekli olduğu açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları, ışığın olmadığı ortamda göremeyeceğimizi ve görme için ışığın temel bir gereklilik olduğunu vurgular. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 144, 145 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun anlaşılmasını kolaylaştırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni”
Cevap: Hayır, göremem. Çünkü karanlıkta ışık olmadığı için eşyalar görünmez.
2. Cadde ve sokaklar geceleri neden aydınlatılır? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: İnsanların yolu görebilmesi, güvenli bir şekilde yürüyüp araç kullanabilmesi için aydınlatılır. Ayrıca kazaları önlemek ve çevrede güvenliği sağlamak için geceleri sokak ve caddeler ışıklarla aydınlatılır.
Soru : Işığın olmadığı bir ortamda çevremizdeki varlıkları tam olarak göremeyiz. Bunu anlayabilmek için evde kendimizin de kolayca gerçekleştirebileceği bir etkinlik yapalım.
Kalemle Silgi Acaba Nerede?
Neler Kullanacağız?
* Kalem
* Silgi
* Kitap
Nasıl Yapacağız?
Etkinliği gece yapınız. Bunu yapmak için aile üyelerinden bir kişiden yardım isteyin.
* Ailenizden bir kişi odanıza girsin. Bir kitap, silgi ve kalemi odada görünür bir yere bıraksın ve sonra odadan çıksın.
* Daha sonra odanıza girin ve ışığı açın. Kitap, silgi ve kalemi bulun. Bunları size yardım eden kişiye geri verin.
* Aynı kişi tekrar odanıza girsin. Kitap, silgi ve kalemi bu kez rahatça görülebilecek başka bir yere bıraksın. Odanın ışığını kapatarak odadan çıksın.
* Odanıza tekrar gidin ancak bu kez ışığı açmayın. Kitap, silgi ve kalemi bulmaya çalışın.
Soru: Yaptığınız etkinlik sonucunda varlıkları görebilmek için ışığa ihtiyacımız olduğunu söyleyebilir miyiz?
Cevap: Evet, söyleyebiliriz. Çünkü ışık olmadığı zaman eşyaları göremedik, ama ışık varken kolayca bulabildik.
Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.
Cevap: Çevremizdeki varlıkları görebilmemiz için ışık gerekir. Karanlıkta eşyaları seçemeyiz; ışık varsa her şeyi rahatça görürüz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 145 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Birinci görselde varlıkları tam olarak görebiliyor musunuz? İkinci görselde tüm varlıkları rahatça görebiliyor musunuz? İki görsel arasındaki farkı söyleyiniz.
Cevap: Birinci görselde (akşam vakti) etraf karanlık olduğu için varlıkları tam olarak göremiyoruz. İkinci görselde (sabah aydınlık) güneş ışığı sayesinde bütün varlıkları rahatça görebiliyoruz. İki görsel arasındaki fark, ışığın varlığıdır. Gündüz ışık olduğu için her şey görünür; gece ışık olmayınca varlıklar net görülmez.
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Geceleri çevremizi görebilmek için neler kullanırız? Aşağıya yazınız.
Cevap: Lamba, ampul, mum, fener, sokak lambası, el feneri gibi ışık veren araçlar kullanırız.
2. Gündüzleri mum, ampul gibi ışık veren maddeleri niçin kullanma gereği duymayız? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü gündüz Güneş ışık verir ve etrafı aydınlatır. Güneş olduğu için ekstra ışığa ihtiyaç duymayız.
3. Güneş olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? Aşağıya yazınız.
Cevap: Güneş olmasaydı dünyamız karanlık ve soğuk olurdu. Bitkiler büyüyemez, hayvanlar ve insanlar yaşayamazdı. Dünyada hayat olmazdı çünkü ışık ve ısıya ihtiyacımız var.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 142-143 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görmedeki önemini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda ışığın olmadığı durumlarda görmenin mümkün olmadığı ve ışık kaynaklarının önemi üzerinde durulur. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ışığın görme sürecindeki rolünü anlamalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 142, 143 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konunun daha kolay kavranmasına katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 143 Cevapları
Soru : Karanlıkta yürürken çevrenizdeki cisimleri nasıl görebilirsiniz?
Cevap: Karanlıkta çevremizdeki cisimleri görebilmemiz için ışık gereklidir. Eğer ortamda ışık yoksa cisimleri göremeyiz. Bu yüzden karanlıkta yürürken bir el feneri, sokak lambası ya da başka bir ışık kaynağı sayesinde çevremizi görebiliriz. Işık, cisimlere çarparak gözlerimize ulaşır ve bu sayede onları görürüz.
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Ahmet ve ailesi, akşam yemeği yiyorlardı. Yemeklerin çok lezzetli ve güzel göründüğünden söz ediyorlardı. Ahmet’in annesi, çok güzel bir yemek masası hazırlamıştı.
Ahmet de yemeklere iştahla bakıyordu. Her şey çok güzeldi. Ama beklenmedik bir şey oldu. Birdenbire karanlıkta kaldılar. Elektrik kesilmişti. Oysa Ahmet, tam o anda kaşığını tabağa uzatmıştı. Tabağından yemek alacaktı. Şimdi ise hiçbir şey göremiyordu.
Ahmet’in babası hemen bir mum buldu ve mumu yaktı. Masanın ortasına koydu. Masa tekrar aydınlandı. Çok fazla ışık yoktu ama yine de yemekleri görebiliyorlardı. Bu durum Ahmet’i çok mutlu etti.
* Ahmet, tabağındaki yemeği neden göremedi? Söyleyiniz.
Cevap: Çünkü elektrik kesildi ve ışık olmadığı için karanlıkta kaldı.
* Masadaki yemeklerin güzel görüntüsü en rahat ne zaman görülebiliyordu? Açıklayınız.
Cevap: Işık varken, yani elektrik olduğu ya da mum yandığı zaman yemeklerin güzel görüntüsü rahatça görülebiliyordu.
* Işığın hayatımızdaki önemi hakkında neler söylersiniz?
Cevap: Işık sayesinde çevremizi görürüz, karanlıkta yolumuzu buluruz ve işlerimizi yapabiliriz. Işık olmazsa hiçbir şeyi göremeyiz, güvenliğimiz zorlaşır. Ayrıca ışık evlerimizi, okullarımızı ve çalışma alanlarımızı aydınlatır.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin hâlleri konusunu tekrar etmesini ve öğrendiklerini pekiştirmesini sağlar. Bu bölümlerde katı, sıvı ve gaz maddelerin özellikleriyle ilgili sorular, günlük yaşamdan örneklerle desteklenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinliklere verdikleri cevapları kontrol ederek bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tüm ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmesini ve eksiklerini fark etmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konuların daha sağlam pekişmesine katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları
1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altına varlıkların özelliklerini yazınız (sert, yumuşak, pürüzlü, esnek, kırılgan, tatlı, acı, ekşi gibi). (Bazı görseller, birden fazla özelliğe sahip olabilir.)
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 126 Cevapları
2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.
Cevap:
Y – Maddenin sert mi, yumuşak mı olduğunu dokunarak anlarız, koklayarak değil.
Y – İşitme organımızla tatlı mı tuzlu mu olduğunu anlayamayız, bunun için dilimiz gerekir.
D – Maddelerin özelliklerini anlamak için beş duyumuzu kullanırız.
Y – Bütün maddelerin özellikleri aynı değildir, farklı olabilir.
D – Tanımadığımız maddeleri tatmaktan ve koklamaktan kaçınmalıyız.
D – Etkinliklerde maddeleri kullanırken arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeliyiz.
Y – Maddenin sadece iki değil, üç hâli vardır (katı, sıvı, gaz).
D – Sıvı maddeler donunca katı hâle geçer.
Y – Gaz hâlindeki maddeleri elimizle tutamayız, gözümüzle göremeyiz (çoğu görünmezdir).
D – Bir madde eriyip donarak farklı hâllere geçebilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları
3. Aşağıda verilen maddeleri hangi duyu organlarıyla algıladığınızı örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 128 Cevapları
4. Aşağıda verilen kavramları hangi duyumuzu kullanarak algıladığımızı belirleyerek karşılarına yazınız.
Cevap:
Acı → Tadarak
Sesli → Duyarak
Esnek → Dokunarak
Kokusuz → Koklayarak
Kırılgan → Dokunarak
Kokulu → Koklayarak
Mat → Görerek
Renkli → Görerek
Pürüzsüz → Dokunarak
Pürüzlü → Dokunarak
Tuzlu → Tadarak
Yumuşak → Dokunarak
Saydam → Görerek
Parlak → Görerek
Tatlı → Tadarak
Ekşi → Tadarak
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 129 Cevapları
5. Aşağıdaki özelliklere sahip maddelere örnekler veriniz.
Cevap:
Sert maddeler: Taş, masa, tahta, çekiç, metal kaşık, demir kapı, tuğla, mermer
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları
6. Sağlığımız için tehlikeli olan maddelerle çalışırken kullanmamız gereken koruyucu ekipmanlarla ilgili açıklamaları okuyunuz. Verilen görselleri uygun açıklama ile eşleştiriniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları
7. Aşağıda görselleri verilen maddeleri hâl özelliklerine göre ilgili kutuya götürünüz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları
8. Bazı maddelere dokunmak, onları tatmak veya koklamak canlı vücuduna zarar verebilir. Aşağıdakilerden hangisi bu maddelere örnektir? İşaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 133 Cevapları
9. Aşağıdaki maddeleri niteleyen özellikleri dikkate alarak tabloya maddelere ait numaraları yazınız (Bir madde birden çok özellikle nitelendirilebilir.)
Cevap:
Yumuşak : 2
Sert : 1, 4 ve 5
Pürüzlü : 9
Pürüzsüz : 3
Esnek : 9 ve 16
Kırılgan : 12, 13 ve 14
Renk : 6 ve 15
Koku : 6
Tat : 6
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları
10.Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları
11. Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 136 Cevapları
12.Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki görsellerde verilen maddelerden yüzeyi daha pürüzlü olanın altındaki kutuyu sarıya boyayınız.
Cevap: 2. görseldeki tenis topu.
2. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin ifadesi doğru bir davranıştır? İşaretleyiniz.
Cevap: Emin : Bilmediğimiz maddeleri yememeliyiz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 137 Cevapları
13. Aşağıdaki soru ve yönergelerin cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. Aşağıdaki durumlarda alınması gereken güvenlik tedbirleri nelerdir?
Cevap:
Makas kullanarak poster çalışması yaparken: Makası dikkatli tutmalı, uç kısmını kimseye çevirmemeli, koşarken makas taşımamalı, keserken parmaklarımızı bıçak kısmına yaklaştırmamalıyız.
Sınıf içi etkinlik yaparken: Arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeli, eşyaları fırlatmamalı, tanımadığımız maddelere dokunmamalı veya tatmamalı, öğretmenin yönlendirmelerine uymalıyız.
2. Maddenin her hâli için birer örnek veriniz.
Cevap:
Katı maddeler: Taş, tahta, masa, sandalye, kalem, kitap, tuğla, demir
Sıvı maddeler: Su, süt, zeytinyağı, sirke, meyve suyu, benzin, çorba, limonata
Gaz maddeler: Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, helyum, doğalgaz, parfüm kokusu, balon gazı
3. Maddeyi niteleyen özelliklerden beş tanesini yazınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Maddeyi niteleyen özellik şunlardır:
Sertlik
Yumuşaklık
Esneklik
Kırılganlık
Pürüzlü olma
Pürüzsüz olma
Renk
Koku (kokulu/kokusuz)
Tat (tatlı, ekşi, acı, tuzlu)
Saydamlık (ışığı geçirme durumu)
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 138 Cevapları
14.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.
Cevap:
Duyu organlarımı kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklarım. = Evet
Bazı maddelere dokunmanın, bakmanın, onları tatmanın ve koklamanın vücuduma nasıl zarar verebileceğini söyleyebilirim. = Evet
Maddelerle çalışırken gerekli güvenlik önlemlerini almam gerektiğini bilirim. = Evet
Çevremdeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırırım. = Evet
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 139 Cevapları
15.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız.
Cevap:
Nedir Bu Maddenin Özellikleri
Çevremizde gördüğümüz her şey birer maddedir. Maddeler farklı özelliklere sahip olabilir.
Bazı maddeler katıdır; taş gibi sert ve pürüzlü olabilir ya da cam gibi pürüzsüz ama kırılgan olabilir. Bazı maddeler ise esnektir; paket lastiği gibi çekilip uzayabilir.
Maddeler sadece katı olmaz; sıvı maddeler de vardır. Örneğin su akışkandır ve içine konduğu kabın şeklini alır. Havada bulunan gaz hâlindeki maddeler ise görünmez ama kokularını hissedebiliriz.
Maddelerin farklı renkleri, tatları ve kokuları olabilir. Bazı maddeler yumuşak, bazıları ise çok serttir.
İşte maddeleri tanımak için onların rengine, sertliğine, yumuşaklığına, kokusuna ve tadına bakar, pürüzlü mü pürüzsüz mü olduklarını anlamaya çalışırız (tehlikeli maddeleri tatmadan!).
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâllerini tekrar ederek öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı olur. Bu bölümde günlük yaşamdan örnekler verilerek maddelerin hâllerine dair bilgilerin değerlendirilmesi amaçlanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını göstererek öğrencilerin konuyu anlamasını kolaylaştırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin maddenin hâlleri konusundaki bilgilerini pekiştirir ve öğrenme sürecini tamamlamalarına destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 124 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için dersin değerlendirme kısmında rehberlik ederek konunun daha iyi anlaşılmasını sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 124 Cevapları
1. Aşağıdaki görsellerin altlarına maddenin hangi hâllerini gördüğünüzü yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 124 Cevapları”
2. Aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? İşaretleyiniz.
Cevap:
Doğru / Yanlış değerlendirmesi:
✅ Su; katı, sıvı ve gaz hâlde bulunabilir. (Doğru — buz, su ve su buharı)
✅ Hava, gaz hâlindedir. (Doğru)
✅ Sıvı maddeler bulundukları kabın şeklini alır. (Doğru)
❌ Benzin ve maden suyu, katı hâldeki maddelere örnektir. (Yanlış — benzin ve maden suyu sıvıdır)
3. Aşağıda maddenin üç hâli yazılmıştır. Maddenin belirtilen hâllerine uygun üçer örnek yazınız.
4. Aşağıdaki metinde maddenin hangi hâllerinden söz edilmiştir? Aşağıya yazınız.
Hava çok sıcaktı. Bu sıcak havada ayran içmek iyi gelebilirdi. Demet, annesinden ayran istedi. Annesi ona bir bardak ayran yaptı. Demet’in kardeşi Emir ise limonata içmek istiyordu. Annesi dolaptan bir limon aldı. Emir ve kendisi için limonata yaptı ve limonatanın içine bir de buz attı. O sırada Emir’in burnuna fırında pişmekte olan kekin kokusu geldi.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 120-121-122-123 Sayfa Cevapları, öğrencilerin katı, sıvı ve gaz maddeleri daha iyi tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin hâlleri arasındaki farklar günlük yaşamdan örneklerle açıklanır ve öğrencilerin gözlem yaparak öğrenmeleri desteklenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru cevaplarını göstererek konunun pekiştirilmesini sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 120-121-122-123 Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin maddenin hâllerini kavramasını kolaylaştırır ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin pekişmesine katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 120-121-122-123
1. Bir bardak suyun içine attığınız buz, bir süre sonra görünmez olur. Buz neden görünmez olmuştur? Söyleyiniz.
Cevap: Buz, sıcaklıkla birlikte eriyerek suya dönüşür. Eriyen buz suyun içinde karıştığı için artık ayrı görünmez.
2. Bir kaptaki su, uzun süre kaynarsa azalır. Kabın içindeki su nereye gitmiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Kaynayan su buhara dönüşüp havaya karışır. Bu yüzden kaptaki su azalır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 122 Cevapları
Soru : Aylin Öğretmen öğrencilerinden maddenin kaç hâli olduğunu birer örnekle açıklamalarını istedi. Siz de arkadaşınızla onların konuşmalarına benzer bir konuşma yaparak çevrenizden örnekler veriniz.
Cevap:
Ben: Maddenin üç hâli vardır: katı, sıvı ve gaz. Arkadaşım: Evet! Mesela taş katıdır çünkü şekli değişmez. Ben:Su sıvıdır, bulunduğu kabın şeklini alır. Arkadaşım:Hava da gazdır, her yere yayılır ve görünmez. Ben: Evet, böylece maddelerin üç hâlini çevremizde görebiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 123 Cevapları