3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâllerini tanımasını sağlar. Bu bölümde maddelerin hâlleri arasındaki farklar örneklerle açıklanır ve günlük hayattan verilen nesnelerle öğrencilerin konuyu pekiştirmesi hedeflenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını göstererek öğrencilerin bilgilerini kontrol etmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları, katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini anlamayı kolaylaştırır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 118, 119 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için konunun daha net anlaşılmasını sağlayarak öğrenme sürecine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 119 Cevapları


1. Buz eridiği zaman ne olur? Söyleyiniz. 


Cevap : Buz eridiği zaman katı hâlden sıvı hâle geçer ve suya dönüşür.


2. Çaydanlıktaki sudan ne zaman buhar çıkmaya başlar? Açıklayınız. 


Cevap : Çaydanlıktaki su ısındıkça kaynamaya başlar. Su kaynadığında su buhara dönüşür ve buhar çıkmaya başlar.


3. Sudan buz elde etmek isterseniz ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz. 


Cevap : Suyu soğutarak dondurucuya koymak gerekir. Su çok soğuyunca donar ve buza dönüşür.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Hava çok sıcaktı. Merve’nin canı dondurma istedi.

Annesi, Merve’ye bir kâse dondurma verdi. Merve, çilekli ve çikolatalı dondurmayı yerken pencerenin önündeki kuşları gördü. Hemen bir kâsenin içine su koyarak pencerenin önüne gitti. Suyu dışarı bıraktı. Gülümseyerek onları izledi.

Merve, kuşları izlerken dondurmayı unutmuştu. Dondurma kâsesini eline aldığında dondurmanın erimiş olduğunu gördü. Şimdi tabağın içinde kahverengi, pembe bir sıvı vardı. Annesi, Merve’ye tekrar dondurma verdi. Ocaktaki çaydanlıktan duman gibi buharlar çıkıyordu. Merve’nin annesi:

– Kuşlar yazın su bulmakta güçlük çekiyor. Şu çaydanlıktaki su gibi dışarıdaki sular da buhar olup uçuyor, dedi. Merve dondurmasını yerken bundan sonra kuşlar için pencerenin dışına her zaman su bırakmaya karar verdi.


* Merve’nin dondurması neden erimiş olabilir?


Cevap : Hava çok sıcak olduğu için dondurma ısındı ve katı hâlden sıvı hâle geçerek eridi.


* Erimiş dondurma ile buzdolabından çıkan dondurma birbirine benzer mi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, benzer değildir. Çünkü buzdolabındaki dondurma katı ve soğuktur, erimiş dondurma ise sıvı ve ılıktır. Hâlleri farklıdır.


* Merve’nin pencere dışına bıraktığı su, bir süre orada kaldıktan sonra sizce ne olur? Söyleyiniz.


Cevap : Hava sıcak olduğu için su yavaş yavaş buharlaşır ve azalır. Bir süre sonra tamamen buhar olup uçabilir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 116-117 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 116-117 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddeyi niteleyen özellikler konusunu tekrar etmesini ve öğrendiklerini pekiştirmesini sağlar. Bu bölümde renk, koku, sertlik ve esneklik gibi maddelerin ayırt edici özellikleri hakkında değerlendirme soruları yer alır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin doğru cevapları görerek bilgilerini test etmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 116-117 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri uygulamalarla pekiştirmesine destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 116, 117 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konuların daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 116-117


1. Aşağıdaki maddelerin özelliklerini altlarına yazınız. 


Cevap :

  • Tahta: Sert, pürüzlü
  • Buzdolabı: Sert, pürüzsüz
  • Bardak: Sert, kırılgan
  • Yastık: Yumuşak, hafif
  • Külahta dondurma: Soğuk, tatlı
  • Alyans: Sert, parlak
  • Stres yayı: Esnek, parlak
  • Plastik eldiven: Esnek, pürüzsüz
  • Parfüm: Sıvı, kokulu

2. Aşağıda verilen maddelere ait iki özelliği yanına yazınız. 


Cevap :

  • Yeşil erik: Ekşi, yuvarlak
  • Kuş tüyü yastık: Yumuşak, hafif
  • Karton kutu: Sert, pürüzlü
  • Çaydanlık: Sert, parlak
  • Cam: Sert, kırılgan
  • Buz: Soğuk, kaygan
  • Tencere: Sert, ısıya dayanıklı
  • Kitap: Sert (kapak kısmı), renkli (sayfaları yazı ve resimli)
  • Şeftali: Yumuşak, tüylü
  • Kalem: Sert, renkli
  • Lastik: Esnek, pürüzsüz
  • Peçete: Yumuşak, emici
  • Duvar: Sert, pürüzlü

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 117 Cevapları


3. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


* Maddelerin özellikleri hangi organlar sayesinde fark edilir?


Cevap : Gözlerimiz (görme), ellerimiz (dokunma), burnumuz (koku alma), dilimiz (tat alma) ve kulaklarımız (işitme) sayesinde maddelerin özelliklerini fark ederiz.


* Maddeleri tanımaya çalışırken hangi yöntemlerden kaçınmanız gerekir?


Cevap : Bilmediğimiz maddeleri tatmamalı ve koklamamalıyız. Çünkü bazı maddeler zehirli veya sağlığa zararlı olabilir.


* Kimya laboratuvarında çalışan bir kimyagerin alması gereken güvenlik önlemleri nelerdir?


Cevap :

  • Koruyucu gözlük takmalıdır.

  • Eldiven ve önlük giymelidir.

  • Deney sırasında maskesini takmalıdır.

  • Maddeleri koklamamalı ve tatmamalıdır.

  • Tehlikeli maddelerle dikkatli çalışmalı ve talimatlara uymalıdır.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 114-115 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerle çalışırken güvenlik önlemlerine dikkat etmesini sağlar. Bu sayfalarda maddelerle temas ederken eldiven kullanma, koklamama ve dikkatli olma gibi önemli kurallar öğretilir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin güvenli çalışma alışkanlıkları kazanmasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere laboratuvar ve günlük yaşamda alması gereken tedbirleri hatırlatır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için güvenli bir öğrenme ortamı oluşturulmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115


Soru : Etkinlik yaparken makas kullandığınızda nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap :

Makas kullanırken çok dikkatli olurum.

  • Makası uç kısmı bana ya da arkadaşlarıma dönük olmayacak şekilde tutarım.

  • Koşarken makas taşımam, sadece otururken veya sabit dururken kullanırım.

  • Keserken parmaklarımı bıçak kısmına yaklaştırmam.

  • Kullanmadığım zaman makası kapalı halde ve güvenli bir yere koyarım.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 115 Cevapları


Soru : Sınıf içi etkinlik yaparken almamız gereken bazı güvenlik önlemleri aşağıda verilmiştir.


Cevap :

Maddelerle çalışırken uymamız gereken kurallar:

* Çalışma sırasında birbirimize şaka yapmamalıyız.
* Çalışma sırasında bir şeyler yiyip içmemeliyiz.
* Çalışmaya başlamadan önce çalışacağımız masayı düzenlemeliyiz.
* Kullanacağımız araç gereçlerin kırık, çatlak ya da bozuk olmamasına dikkat etmeliyiz. Bunları önceden kontrol etmeliyiz.
* Cam araç gereçleri kullanırken dikkatli olmalıyız.
* Bıçak gibi keskin aletleri kullanırken yetişkinlerden yardım almalıyız.
* Isı kaynağı kullanacaksak yetişkinlerden yardım almalıyız.
* Gözlerimize zarar verebilecek çalışmaları yaparken koruyucu gözlük kullanmalıyız.
* Sınıf içi etkinliklerde önlük giymeliyiz.
* Çalışma sırasında maske ve eldiven kullanmalıyız.
* Kimyasal maddeleri kullanırken eldiven takmalıyız.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilmedikleri maddelere karşı dikkatli olmalarını öğretir. Bu bölümde zararlı olabilecek ya da tanımadığımız maddelerle temas etmememiz gerektiği vurgulanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklere uygun doğru yanıtlar sunarak öğrencilerin konuyu güvenli bir şekilde anlamasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere günlük hayatta karşılaştıkları bilinmeyen maddelere karşı dikkatli davranmayı öğretir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için ders sürecinde rehberlik ederek güvenli davranışlar geliştirilmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım  Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 111 Cevapları


1. Yan taraftaki görselde bir kaktüs bitkisi verilmiştir.- Bu bitkinin sert mi yumuşak mı olduğunu nasıl anlarsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Kaktüsün sert mi yumuşak mı olduğunu anlamak için dokunma duyumuzu kullanırız. Elimizle dikkatlice dokunduğumuzda gövdesinin sert ve dikenli olduğunu fark ederiz.


2. İlaçları neden çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir? Açıklayınız.


Cevap : İlaçlar çocuklara zarar verebilir, yanlışlıkla içildiğinde zehirlenmelere ve hastalanmalara yol açabilir. Bu yüzden ilaçları çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir; böylece çocuklar yanlışlıkla içmez ve kendilerini tehlikeye atmazlar.


Soru : Aşağıdaki haberi okuyunuz.


Kastamonu’da Cide’ye bağlı Yeniköy köyünde ikamet eden bir aile, ormanlık alandan topladığı mantarları akşam eve gelince pişirerek yedi. Bir süre sonra mide bulantısı, kusma ve hâlsizlik şikâyetiyle hastaneye müracaat eden ailenin yedikleri mantardan zehirlendikleri tespit edildi.


Yukarıdaki haberde bilmedikleri türde bir mantar yiyen kişilerin bundan olumsuz etkilendikleri bildiriliyor. Bu habere göre özelliklerini bilmediğiniz maddeleri tatmak tehlikeli olabilir mi? 


Cevap : Evet, özelliklerini bilmediğimiz maddeleri tatmak çok tehlikelidir. Çünkü bazı maddeler veya mantarlar zehirli olabilir, sağlığımıza zarar verebilir ve hastalanmamıza yol açabilir. Bu nedenle tanımadığımız ya da emin olmadığımız yiyecekleri asla tatmamalıyız.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, maddelerin renk, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini tanımayı kolaylaştırır. Bu sayfalarda öğrenciler çevresindeki nesneleri gözlemleyerek maddeleri ayırt etmeyi öğrenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, maddelerin benzerlik ve farklılıklarını anlamayı destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecini kolaylaştırır ve dersin daha anlaşılır olmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110


Soru : En sevdiğiniz meyveyi tarif ediniz. Bu meyveyi niçin sevdiğinizi söyleyiniz.


Cevap :

En sevdiğim meyve çilek. Küçük, kırmızı ve üzeri minik çekirdeklerle kaplıdır. Üzeri bazen parlak ve hafif pütürlüdür. İç kısmı yumuşak ve sulu olur. Tatlı ve biraz ekşi bir tadı vardır. Çok güzel kokar.

Çileği seviyorum çünkü çok lezzetli, sulu ve ferahlatıcıdır. Ayrıca yazın sıcak günlerinde serinletir ve tatlılara da çok yakışır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 107 Cevapları


Soru : Aşağıdaki iki görseli inceleyiniz. Görsellerdeki maddelerin özelliklerini anlamaya çalışınız. Görsellerdeki maddelerin hangisi sert, hangisi yumuşaktır? Bunu hangi duyu organınızla anlayabilirsiniz?


Cevap : Sünger yumuşaktır, tahta serttir. Bu farkı dokunma duyumuzla, yani ellerimizle anlayabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 109 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin özelliklerini tanıyalım.

ETKİNLİK Maddeleri Tanıyalım.

Neler Kullanacağız?

➡️Paket lastiği
➡️Kurşun kalem
➡️Cam bardak
➡️Kalemtıraş
➡️Sünger
➡️Taş

Nasıl Yapacağız?

* Sınıfınızda beşerli gruplar oluşturunuz.
* Grubunuzla birlikte elinizdeki malzemeleri inceleyiniz.
* Duyu organlarınızı kullanarak maddeleri sert, yumuşak, esnek, kırılgan, renkli, kokulu, pürüzlü ve pürüzsüz olarak ayırınız.


Soru: Araştırmanızın sonuçlarını aşağıdaki tabloda işaretleyiniz.


Cevap :

Maddenin Adı Sert Yumuşak Esnek Kırılgan Pürüzlü Pürüzsüz
Paket lastiği
Kalemtıraş
Kurşun kalem
Taş
Cam bardak
Sünger

Soru: Maddelerin özelliklerini anlamak için hangi duyu organlarınızı kullandınız!


Cevap :

Ellerimizle dokunarak sert, yumuşak, pürüzlü ya da pürüzsüz olduğunu anladık.

Gözlerimizle bakarak renklerini ve şekillerini gördük.

Burnumuzla koklayarak kokulu olup olmadıklarını anladık.


Soru: İncelediğiniz maddeler içinde birden fazla özelliği (yumuşak, pürüzlü vb.) olan var mı? Varsa bunlar hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, var. Örneğin:

  • Paket lastiği: Hem esnek hem pürüzsüzdür.
  • Kalemtıraş: Hem sert hem pürüzlüdür.
  • Kurşun kalem: Hem sert hem pürüzlüdür.
  • Cam bardak: Hem sert hem kırılgan hem de pürüzsüzdür.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin pürüzsüzlük ve pürüzlülük özelliklerini pekiştiriniz.

Neler Kullanacağız?

* Kurşun kalem
* Kum
* Yapıştırıcı
* Zımpara kâğıdı
* Karton

Pürüzsüz Tüzeyi Pürüzlü Hale Getirelim.

Nasıl Yapacağız?

* Kartonun üzerine istediğiniz bir şekli çiziniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerinde elinizi gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerine yapıştırıcı sürerek kumları şeklin üzerine yapıştırınız.
* Yapıştırıcı kuruduktan sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Şeklin üzerine zımpara kâğıdını sürterek üzerine yapıştırdığınız kumların dökülmesini sağlayınız,
* Kumlar temizlendikten sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.


Soru: Pürüzsüz bir yüzeyi pürüzlü hâle getirmek için neler yapılabilir?


Cevap : Pürüzsüz bir yüzeye yapıştırıcı sürüp üzerine kum, talaş gibi küçük taneler yapıştırabiliriz. Ayrıca yüzeye çentikler açmak, kazımak veya farklı malzemeler eklemek de yüzeyi pürüzlü hâle getirir.


Soru: Pürüzlü bir yüzeyi pürüzsüz hâle getirmek için neler yapılabilir?


Cevap : Pürüzlü bir yüzeyi zımpara kâğıdıyla sürterek veya düzeltip cilalayarak pürüzleri yok edebiliriz. Böylece yüzey tekrar pürüzsüz hâle gelir.



 

error: Content is protected !!