4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin hallerini tanımasını sağlayan etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda katı, sıvı ve gaz hâllerinin özelliklerini örneklerle açıklar. Öğrenciler, maddelerin hâl değişimlerini gözlemleyerek günlük yaşamda karşılaştıkları olayları fen kavramlarıyla ilişkilendirirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 3. BÖLÜM: MADDENİN HÂLLERİ : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, ısı etkisiyle meydana gelen hâl değişimlerini deneylerle öğrenir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları ise öğrencilerin gözlem, karşılaştırma ve çıkarım yapma becerilerini geliştirerek fen bilimlerine karşı ilgilerini artırır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138


Soru : Yukarıdaki görselde yer alan ailenin içtiği içecekleri dikkatlice gözlemleyelim. Anne ve babanın çayının üzerinden çıkan nedir? Çocuğun içeceğinin içinde ne olabilir?


Cevap : Anne ve babanın çayının üzerinden çıkan şey buhardır. Bu, çayın sıcak olduğu için içindeki suyun bir kısmının gaz hâline dönüşmesiyle oluşur. Çocuğun içeceğinin içinde ise buz parçaları vardır. Bu buzlar, içeceği soğutmak için konulmuştur ve katı hâlde sudur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 135 Cevapları


MADDENİN HÂLLERİ 

Kullanılacak Malzemeler
■ Su ■ Buz ■ Balon ■ Kurşun kalem ■ Süt ■ Kalemlik ■ Meyve suyu ■ Pipet ■ Bardak
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Balonu şişiriniz. Balonun ağzını yüzünüze tutarak hafifçe açınız.
▲ Bardağın içerisine su doldurunuz. Pipeti bardaktaki suyun içine daldırarak pipete hafifçe üfleyiniz. Bardaktaki suda oluşan kabarcıkları gözlemleyiniz.
▲ Bardağın içindeki suyu boşaltınız ve buz koyunuz. Bardağı sınıfta sıcak bir ortama koyarak buzdaki değişimi gözlemleyiniz.

Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikteki maddeleri katı, sıvı ve gaz oluşlarına göre sınıflandırarak tabloyu doldurunuz.


Cevap :

Maddenin Hâlleri Maddeler
Katı Buz, kurşun kalem, kalemlik, pipet, bardak
Sıvı Su, süt, meyve suyu
Gaz Hava

● Balonun içinden çıkan hava hangi hâldedir?


Cevap : Balonun içinden çıkan hava, gaz hâlindedir.


● Pipetle bardakta bulunan suya üflediğinizde suda oluşan kabarcıklar maddenin hangi hâlidir?


Cevap : Pipetle bardaktaki suya üflediğimizde suda oluşan kabarcıklar da gaz hâlindedir, çünkü içindeki hava sudan geçerken kabarcıklar oluşturur.


● Bardaktaki buzda zaman içinde nasıl bir hâl değişimi gözlemlediniz?


Cevap : Bardaktaki buz, zamanla eriyerek sıvı hâline (suya) dönüşür. Yani katıdan sıvıya hâl değişimi olur.


● Hangi maddeler katı, hangi maddeler sıvı, hangi maddeler gaz hâlindedir?


Cevap :

Katı maddeler: Buz, kurşun kalem, kalemlik, pipet, bardak
Sıvı maddeler: Su, süt, meyve suyu
Gaz maddeler: Hava


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 136 Cevapları


Soru : Siz de katı maddelere örnekler veriniz.


Cevap : Taş, kalem, silgi, kitap, masa, sandalye, demir, tahta, telefon, bardak.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 137 Cevapları


Soru : Siz de sıvı maddelere örnekler veriniz.


Cevap : Sıvı maddelere örnekler : Su, süt, meyve suyu, zeytinyağı, sirke, kolonya, sıvı sabun, benzin, çorba, limonata.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 138 Cevapları


Soru : Siz de gaz maddelere örnekler veriniz.


Cevap : Gaz maddelere örnekler : Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, helyum, doğalgaz, nefesimizdeki hava, balon gazı, deodorant gazı, araba egzoz gazı.



 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddeyle ilgili ölçülebilir özellikleri pekiştirmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfada yer alan etkinliklerle öğrencilerin kütle ve hacim arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlar. Böylece öğrenciler, ölçme kavramlarını günlük yaşamda uygulayarak öğrenirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları bölümünde öğrenciler, farklı maddelerin ölçüm sonuçlarını karşılaştırarak analiz yapar. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 133 Cevapları ise öğrencilere bilimsel düşünme, gözlem yapma ve sonuç çıkarma becerileri kazandırır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları


1. Aşağıda verilen görsellerdeki varlıkların kütlelerini tahmin ediniz. Tahmininize en yakın olan değeri işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları”

2. Aşağıdaki sıvıların hacimlerini karşılaştırınız. Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak aşağıdaki noktalı alana yazınız.


Cevap : Su Şişesi > Kola Şişesi > Süt şişesi > Ayran Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayabiliriz. 



 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hacim kavramını anlamalarına yardımcı olacak etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda, maddelerin kapladığı alanın nasıl ölçüldüğünü örneklerle açıklar. Öğrenciler, sıvıların ve katıların hacmini ölçmeyi öğrenirken ölçme araçlarını doğru kullanma becerisi kazanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Hacim Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hacim ölçme etkinlikleri yaparak bilgilerini pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 129, 130, 131, 132 Cevapları ise öğrencilerin hem deneysel hem de gözlemsel öğrenme becerilerini geliştirir, fen bilimlerini daha eğlenceli ve anlaşılır hale getirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hacim Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132


Soru : Peki süt, su veya meyve suyu gibi sıvı bir madde satın alacağımız zaman ürünleri bu maddelerin kütlesine göre mi satın alırız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Hayır, süt, su veya meyve suyu gibi sıvı maddeleri kütlesine göre değil, hacmine göre satın alırız. Bu tür ürünlerin miktarı litre (L) veya mililitre (ml) cinsinden ölçülür ve ambalajlarının üzerinde bu şekilde belirtilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 130 Cevapları


Soru : . Peki miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini nasıl ölçebiliriz? Şimdi sıvıların hacmini nasıl ölçebileceğimizi keşfetmeye çalışalım.


Cevap : Miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini dereceli silindir, ölçü kabı veya beherglas gibi ölçü araçlarıyla ölçeriz. Bu araçlardaki ölçek çizgileri, sıvının kaç mililitre veya litre olduğunu gösterir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 132 Cevapları


HACİMLERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR 

Kullanılacak Malzemeler
■ Dereceli silindir ■ Kap (farklı büyüklükte iki adet) ■ Su (bir miktar) ■ Süt ■ Sıvı yağ (bir miktar) ■ Taş ■ Silgi ■ Meyve suyu (bir miktar)
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın hacimlerini dereceli silindir ile ölçünüz.
▲ Kaplardan küçük olanı büyük kabın içine koyunuz. Küçük kabı ağzına kadar su ile doldurunuz ve kabın içine silgiyi atınız. Silgiyi atınca büyük kap içine taşan su miktarını dereceli silindir ile ölçünüz. Aynı işlemi taş için de uygulayınız.

Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.


Cevap :

Maddeler Hacim (ml)
Su 100 ml
Süt 100 ml
Sıvı yağ 80 ml
Meyve suyu 120 ml
Silgi 40 ml
Taş 60 ml

● Hacmi en fazla olan madde hangisidir?


Cevap : Hacmi en fazla olan madde: Meyve suyu (120 ml)


● Hacmi en az olan madde hangisidir?


Cevap : Hacmi en az olan madde: Silgi (40 ml)


● Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.


Cevap : Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız: Silgiyi ve taşı su dolu kaba attığımızda taşan su miktarını dereceli silindirle ölçtük. Taşan suyun hacmi, cismin hacmini verir.


● Etkinlikte kullandığınız su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi kaç mililitredir?


Cevap : Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi: 100 ml + 100 ml + 120 ml + 80 ml = 400 ml



 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Kütle Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin ölçülebilir özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda, kütle kavramını günlük yaşam örnekleriyle açıklar. Öğrenciler, farklı maddelerin kütlelerini karşılaştırarak ölçme kavramını öğrenir ve denge kurallarını deneyerek keşfederler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Kütle Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kütle ile hacim arasındaki farkı kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128 Cevapları bölümünde yer alan etkinlikler, çocuklara ölçme araçlarını doğru kullanmayı öğretir ve fen bilimlerine karşı merak duygusunu güçlendirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kütle Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Sizce süt ile domatesin miktarını aynı ölçme aracı ile mi ölçüyoruz? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Hayır, süt ile domatesin miktarını aynı ölçme aracıyla ölçmeyiz. Çünkü süt sıvı bir madde, domates ise katı bir maddedir. Sütün miktarını litre ya da mililitre ile, ölçü kabı veya şişe kullanarak ölçeriz. Domatesin miktarını ise kilogram ile, terazi kullanarak ölçeriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 126 Cevapları


Soru : Siz kütlenizin kaç kilogram olduğunu biliyor musunuz?


Cevap : Evet, biliyorum. Kütlem yaklaşık 30 kilogram (örnek olarak verilmiştir). Kütlemizi terazi veya baskül kullanarak kilogram cinsinden ölçeriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 128 Cevapları


KÜTLELERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR 

Kullanılacak Malzemeler
■ Eşit kollu terazi ■ Tartım takımı ■ Beherglas ■ Bir kutu süt (1 litre) ■ Domates (1 adet) ■ Patates (1 adet) ■ Kitap (1 adet) ■ Defter (1 adet) ■ Taş (1 adet)
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Domates, patates, kitap, defter ve taşın kütlelerini eşit kollu terazi ile ölçünüz.
▲ Beherglasın kütlesini boşken ölçerek darasını alınız.
▲ Beherglasa bir miktar süt koyarak eşit kollu terazi ile süt dolu beherglasın kütlesini ölçünüz. Sütün kütlesini hesaplayınız.

Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.


Cevap :

Maddeler Kütlesi (Gram)
Domates 150 g
Patates 200 g
Kitap 400 g
Defter 250 g
Taş 300 g
Beherglas (Boş) 100 g
Beherglas (Sütle dolu) 1100 g
Süt 1000 g

● Kütlesi en fazla olan madde hangisidir?


Cevap : Kütlesi en fazla olan madde: Süt (1000 gram)


● Kütlesi en az olan madde hangisidir?


Cevap : Kütlesi en az olan madde: Beherglas (boş) (100 gram)


● Sütün kütlesini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.


Cevap : Sütün kütlesini nasıl hesapladınız: Süt dolu beherglasın kütlesinden boş beherglasın kütlesini çıkardım.  1100 g – 100 g = 1000 g


● Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır?


Cevap :

Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır:

  • Kitap (400 g) + Defter (250 g) = 650 g
  • Taş (300 g)
  • 650 g – 300 g = 350 gram fazladır.


 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddeyi niteleyen özellikler konusunu pekiştirmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları bu sayfalarda yer alan etkinliklerle, öğrencilerin maddelerin renk, koku, tat, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini gözlemleyerek öğrenmelerini sağlar. Bu sayede öğrenciler çevrelerindeki maddeleri tanımayı ve karşılaştırmayı öğrenirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler öğrendiklerini etkinliklerle pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123 Cevapları ise bilgileri düzenli bir şekilde tekrar etmelerini sağlar. Böylece fen bilimleri dersi, öğrencilerin hem gözlem yeteneğini hem de bilimsel düşünme becerisini geliştirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121 Cevapları


Soru : Siz de suyu emen ve emmeyen maddelere örnekler veriniz.


Cevap :

Suyu emen maddeler: Kâğıt havlu, sünger, pamuk, bez, kâğıt, karton, havlu, kumaş, peçete, tahta.

Suyu emmeyen maddeler: Cam, plastik, metal, taş, naylon poşet, demir, alüminyum folyo, seramik tabak, lastik, bakır tel.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Soru : Görsel 4.6’daki buzdolabı kapağı üzerindeki nesneler görülmektedir. Sizce bu nesneler, buzdolabı kapağında düşmeden nasıl duruyor olabilir? Açıklayınız.


Cevap : Buzdolabı kapağındaki süsler, arkalarındaki mıknatıslar sayesinde düşmeden durur. Mıknatıslar, buzdolabının metal yüzeyini çeker ve bu sayede süsler kapakta sabit kalır.


Soru : Peki bu süsleri ahşaptan yapılmış kitaplığımıza yapıştırmak isteseydik süsteki mıknatıs ahşabı çeker miydi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, süslerdeki mıknatıs ahşabı çekmez. Çünkü mıknatıslar sadece metal maddeleri çeker; ahşap, plastik veya cam gibi maddeleri çekemez.


Soru : Siz de mıknatıs tarafından çekilebilen ve çekilemeyen nesnelere örnekler veriniz.


Cevap :

Mıknatıs tarafından çekilebilen nesneler: Toplu iğne, çivi, ataş, demir çubuk, vida, çelik kaşık, madenî para, tel zımba, anahtar, kapı menteşesi.

Mıknatıs tarafından çekilemeyen nesneler: Tahta, plastik, cam, kâğıt, kumaş, sünger, taş, lastik, alüminyum folyo, naylon poşet.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 123 Cevapları


1. Aşağıdaki maddelerin numaralarını, maddeleri niteleyen temel özelliklerin bulunduğu kutucuklara yazarak eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121-122-123 Cevapları”


 

error: Content is protected !!