4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 19-22-23-24-25-26 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sürpriiiiiiiz! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 19-20-21-22-23-24-25-26-27 Sayfa Cevapları, öğrencilerin eğlenceli ve öğretici etkinliklerle Türkçe becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan metinler, öğrencilerin okuma, anlama ve düşüncelerini ifade etme yeteneklerini destekler. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24-25-26 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Sürpriiiiiiiz! Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanarak soruları yanıtlamalarını ve öğrendiklerini uygulamalarını teşvik eder. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sürpriiiiiiiz! Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24-25-26


1. Sevdiğiniz bir kişi size sürpriz yaptığında neler hissedersiniz? 


Cevap : Sevdiğim bir kişi bana sürpriz yaptığında çok mutlu, heyecanlı ve şaşırmış hissederim.


2. Daha önce, sevdiğiniz birine sürpriz yaptınız mı? Yaptıysanız yaşadıklarınızı anlatınız.


Cevap : Daha önce sevdiğim birine sürpriz yaptım; onun mutlu olduğunu görünce ben de çok sevindim ve keyif aldım.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin anlamlarını cümledeki bağlamından hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğünüzden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazarak bunları birer cümlede kullanınız. 


Cevap :

  • sürpriz: Beklenmedik güzel bir olay veya hediye
    Cümlem: Öğretmenimizin hazırladığı sürpriz bizi çok mutlu etti.

  • öykü: Kısa anlatım şeklinde hikâye
    Cümlem: Öğretmenimiz sınıfta ilginç bir öykü okudu.

  • fikir: Düşünce veya görüş
    Cümlem: Masal hakkında kendi fikirlerimizi paylaştık.

  • müthiş: Çok etkileyici, harika
    Cümlem: Arkadaşımın çizdiği resim gerçekten müthişti.

  • tayin: Görev yerinin değiştirilmesi
    Cümlem: Babamın tayini nedeniyle İstanbul’a taşındık.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne, iki farklı başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve belirleme nedenlerinizi yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Sürpriz Gün
Belirleme nedenim: Metnin ana konusu öğretmenin sınıfa yaptığı sürprizdir; öğrencilerin sabırsızlıkla ve heyecanla bu sürprizi beklemesi metnin merkezinde yer alır.

İkinci başlığım: Yeni Arkadaşımız Hamza
Belirleme nedenim: Sürprizin içeriği Hamza adlı yeni bir öğrencinin sınıfa katılmasıdır; metinde öğrencilerin Hamza’yı tanıması ve ona yardımcı olmaları önemli bir yer tutar.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

4. ETKİNLİK 


Soru : Buna göre aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir? İşaretleyiniz.


Cevap : Sürprizler, düşünmediklerimizin ve beklemediklerimizin gerçekleşmesidir.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Öğretmen, öğrencilerine sürpriz yapacağını ne zaman söylüyor?


Cevap : Öğretmen, Cuma günü son derste öğrencilere pazartesi günü bir sürpriz yapacağını söylüyor.


2. Öğretmenin, öğrencilerine sürprizi nedir?


Cevap : Öğretmenin sürprizi, sınıfa yeni bir arkadaşın katılmasıdır; adı Hamza’dır.


3. Öğrenciler, sürprizi gördüklerinde nasıl davranıyorlar?


Cevap : Öğrenciler sürprizi gördüklerinde şaşkınlıkla bakıyor ve Hamza’yı hoş geldin diyerek karşılıyorlar.


4. Hamza İstanbul’a neden geliyor?


Cevap : Hamza, babası polis olduğu için Ankara’dan İstanbul’a tayini çıktığından İstanbul’a geliyor.


5. Sürprizden sonra sınıfta neler yaşanıyor?


Cevap : Sürprizden sonra sınıfta Hamza tanıtılıyor, öğrenciler ona yardımcı olacaklarını söylüyor ve masal okumaya devam ediliyor.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


6. ETKİNLİK 


“Ahmet kırmızı bir gömlek giymişti.” “Özge kendine al bir etek aldı.”

Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin yerlerini değiştirdiğinizde cümlelerin anlamlarında bir değişiklik meydana geliyor mu? Düşününüz.


Cevap : Evet, cümlelerdeki “kırmızı” ve “al” kelimelerinin yerlerini değiştirirsek, cümlelerin anlamı değişir; örneğin “Ahmet bir kırmızı gömlek giymişti” yerine “Ahmet bir gömlek kırmızı giymişti” dendiğinde anlam bozulur veya anlaşılması zorlaşır.


Yazılışları farklı, anlamları aynı olan kelimelere eş anlamlı kelimeler denir. “Kırmızı” ve “al”, yazılışları farklı olmasına rağmen anlamları aynı olan eş anlamlı iki kelimedir.

Soru : Bu bilgiye göre aşağıda verilen kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Eş anlamlı kelimeler:

  • yaşlı – ihtiyar
  • hediye – armağan
  • kirli – pis
  • yanıt – cevap
  • temiz – temiz (zaten kendisi anlamlı)

7. ETKİNLİK 


Soru : “Okulum Açılıyor” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : “Sürpriiiiiiiz!” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini söyleyiniz.


Cevap :

Konuşma çizgisi (—): Konuşmaları göstermek için kullanılır.
Nokta (.): Cümleleri bitirmek için kullanılır.
Virgül (,): Cümlede sözleri ayırmak için kullanılır.


Soru : Yukarıda verilen bilgilerden faydalanarak aşağıdaki cümlelerde ( ) gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

– Yarınki geziye Ahmet, Nehir ve Filiz de gelecek.

– Belki ben gelemem; kendimi iyi hissetmiyor; arabaya binince daha kötü olacağımdan korkuyorum.

– Dişlerimi fırçaladım, saçlarımı taradım, kıyafetlerimi giyindikten sonra evden çıktım.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma doğrultusunda hazırlamış olduğunuz yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. Siz de onların yazdıklarını dinleyiniz. İstiyorsanız öğretmeninizin kontrolünde tahtaya çıkarak yazdıklarınızı okuyabilirsiniz. Ardından arkadaşlarınızla boş vakitlerinizde zamanınızı nasıl geçirdiğiniz hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken kelimeleri anlamına uygun kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : Boş vakitlerimi genellikle kitap okuyarak, resim yaparak ve oyun oynayarak değerlendiriyorum. Ayrıca arkadaşlarımla vakit geçirip spor yaparak da hem eğleniyor hem de sağlıklı kalıyorum. Bu sayede hem keyifli zaman geçiriyorum hem de yeni şeyler öğreniyorum.


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen görseli inceleyerek paragrafı okuyunuz.

Savaşlar yüzünden birçok çocuk ülkesini, evini hatta ailesini terk etmek zorunda kalıyor. Bu çocuklardan şanslı olanlar farklı ülkelerde okullara gidebiliyorken birçoğu büyük bir özlem içinde bir yerden başka bir yere savruluyor. Dünyaca bilinen Türk misafirperverliğinin de etkisiyle birçok ülkeden çok sayıda çocuk ülkemizde eğitim alıp hayatlarına devam edebiliyor.


Soru : Sınıfınıza yabancı bir ülkeden yeni bir öğrencinin geldiğini düşününüz. Onun kendini daha iyi hissetmesi ve okulunuza alışması için neler yapar, ona nasıl davranırdınız? Aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızda anlamını  yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak yazınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra tekrar okuyunuz. Yazım ve noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Yazınızı arkadaşlarınıza okuyarak paylaşınız.


Cevap :

Başlık: Yeni Arkadaşımızı Tanıyoruz

Sınıfımıza yabancı bir ülkeden yeni bir öğrenci geldiğinde, onun kendini daha iyi hissetmesi için yardımcı olur, arkadaşça davranır ve onu sınıfa tanıtırdım. Ona sıcakkanlı bir şekilde yaklaşır, soruları olursa cevaplar ve derslerde onu desteklerdim. Oyun oynarken veya etkinlik yaparken yanında olurdum ki okulumuza alışması kolaylaşsın. Böylece yeni arkadaşımız hem mutlu olur hem de kısa sürede sınıfımıza uyum sağlar.


Soru : Aile büyüklerinizden yardım alarak bir uçurtma yapınız. Yaptığınız uçurtmayı “Haydi Uçurtma Yapalım” metninin işleniş sürecinde sınıfa getiriniz.


Cevap : Aile büyüklerimle birlikte bir uçurtma yaptım. Malzemeleri birlikte hazırladık, uçurtmayı birleştirdik ve süsledik. Yaptığımız uçurtmayı “Haydi Uçurtma Yapalım” metninde öğrendiklerimizi uygulayarak sınıfa getirdim ve arkadaşlarıma gösterdim.



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Okulum Açılıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 12-13-14-15-16-17-18 Sayfa Cevapları, öğrencilerin okul ve sınıf ortamına uyum sağlamalarını destekleyen etkinliklerle hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan metinler, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz şekilde tamamlanmasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Okulum Açılıyor Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamla bağlantılı sorulara yanıt vermelerini ve öğrendiklerini uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 Sayfa Cevapları öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine ve dil becerilerini güvenle kullanmalarına katkıda bulunur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Okulum Açılıyor Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18


1. Okula gelince neler hissediyorsunuz? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Okula gelince hem heyecan hem de mutluluk hissediyorum, arkadaşlarımı ve öğretmenimi görmek beni sevindiriyor.


2. Yaz tatili süresince okulunuzu özlediniz mi? Okulunuza döndüğünüzde aşağıdaki görsellerde yer alan durumlardan hangisini, diğerlerinden önce yaptınız? Neden?


Cevap : Evet, okulumu özledim. Geri döndüğümde ilk işim, çok özlediğim öğretmenime sarılmak oldu.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Şiirde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki yazma alanına yazınız. Ardından kelimelerin yer aldığı dizeleri bir kez daha okuyarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. 


Cevap :

Kelimeler Tahminlerim
Coşku Çok sevinç, heyecan
Serilip Rahatça yayılmak
Süslenmiş Dekoratif, güzel yapılmış
Engin Çok geniş, sınırsız
Dizi dizi Sıralanmış, ardışık
Yuvam Güvenli ve sevgi dolu yer
Hasretle Özlemle, sabırsızlıkla
Dile Söz, ağız, ifade etmek

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Bu açıklamaya göre “Okulum Açılıyor” metninin konusu aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18 Cevapları”

3. ETKİNLİK 


Soru : Siz de “Okulum Açılıyor” şiirinin ana duygusunu belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Şiirin ana duygusu, okula kavuşmanın sevinci ve mutluluğudur.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Çocuğun mutlu olmasının sebebi nedir?


Cevap : Çocuğun mutlu olmasının sebebi, okulunun açılması ve arkadaşlarıyla, öğretmeniyle yeniden buluşacak olmasıdır.


2. Çocuk, okulu açılacağı için sevincini nasıl gösteriyor?


Cevap : Çocuk sevincini bebek ve kelebek gibi sevinçli hislerini sözlerle ve coşkusuyla göstererek ifade ediyor.


3. Çocuk, okulunu “sevgi denizine” benzeterek ne demek istiyor?


Cevap : Çocuk, okulunu “sevgi denizi”ne benzeterek, okulda çok sevgi olduğunu ve oranın sıcak, güvenli bir yer olduğunu anlatmak istiyor.


4. Çocuk okulunu nasıl görüyor? Ona katılır mısınız?


Cevap : Çocuk okulunu yuvam gibi bildiği, güldüğü ve rahat hissettiği bir yer olarak görüyor; ben de buna katılıyorum çünkü okul hem öğrenme hem de arkadaşlarla birlikte olma yeri olarak mutluluk verir.


Soru : b. Siz de “Okulum Açılıyor” şiiriyle ilgili iki soru hazırlayarak arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Soru: Çocuk okula döndüğünde nasıl hissediyor?
Cevap : Çok mutlu ve heyecanlı hissediyor.

Soru: Çocuk sevincini hangi benzetmelerle ifade ediyor?
Cevap : Bebek gibi, kelebek gibi ve süslenmiş çiçek gibi.

Soru: “Engin sevgi denizi” neyi anlatıyor?
Cevap : Okulun sevgi dolu ve sıcak bir yer olduğunu anlatıyor.

Soru: Çocuk öğretmeniyle buluştuğunda ne oluyor?
Cevap : Bilgiler öğrenmeye başlıyor ve mutlu oluyor.

Soru: Çocuk okulu hangi kelimeyle kendine yakın buluyor?
Cevap :Yuvam gibi bildiği bir yer olarak görüyor.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri inceleyerek zıt anlamlı olanları örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • yavaş – hızlı
  • ağır – hafif
  • tembel – çalışkan
  • gece – gündüz

Soru : “Okulum Açılıyor” şiirinde geçen zıt anlamlı iki kelime belirleyiniz. Bu kelimelerin zıt anlamlılarının içinde geçtiği iki cümle yazınız.


Cevap :

Zıt anlamlı kelimeler: gece – gündüz, az – çok

Cümleler:

  1. “Her gün rüyama giren / Okulum açılıyor.” (gece – gündüz)

  2. “Bu coşku azdır bile / Okulum açılıyor.” (az – çok)


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen KEP (Kızların Eğitim Projesi) II ile ilgili yandaki görseli inceleyerek verilen bilgileri okuyunuz. Ardından dünyanın birçok yerinde çeşitli sebeplerden kaynaklı olarak okula gidemeyen çocukları düşününüz. Bu çocukların okula gidebilmeleri için neler yapılması gerektiği hakkında bir konuşma yapınız. 


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,
Dünyanın birçok yerinde çeşitli sebeplerle okula gidemeyen çocuklar vardır. Bu çocukların eğitim alabilmesi için öncelikle eğitim olanaklarının artırılması gerekir. Okulların daha ulaşılabilir ve güvenli hâle getirilmesi, gerekli eğitim araçlarının sağlanması çok önemlidir. Ayrıca çocuk işçiliğinin önlenmesi, ailelerin bilinçlendirilmesi ve eşit eğitim fırsatlarının sunulması gerekir. Böylece her çocuk, rüyalarını gerçekleştirebileceği okula gidebilir ve geleceğe umutla bakabilir.

Teşekkür ederim.


b. Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. 


Cevap :

Konuşmamda konu dışına çıkmadım. = EVET
Konuşurken gereksiz hareketlerden kaçınarak beden dilimi etkili bir şekilde kullandım. = EVET
Dinleyici arkadaşlarımla göz teması kurdum. = EVET
İşitilebilir bir ses tonuyla konuştum. = EVET
Konuşma esnasında anlamını yeni öğrendiğim kelimeleri kullandım = EVET


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : “Okulum Açılıyor” şiirine ait görseli inceleyiniz. Görselin, şiirde anlatılmak istenen düşünceye uygun olup olmadığını nedenleriyle birlikte söyleyiniz. Siz de aşağıdaki çizim alanına “Okulum Açılıyor” şiirinin bir bölümüne uygun bir resim çiziniz.


Cevap :

Giriş: Okul, öğrencilerin bilgi edindiği ve arkadaşlıklar kurduğu önemli bir yerdir. Yaz tatilinin ardından okula dönmek, her çocuk için heyecan verici bir durumdur. “Okulum Açılıyor” şiiri de bu heyecanı ve mutluluğu anlatmaktadır.

Gelişme: Şiirde çocuk, okulunun açılacak olmasından dolayı büyük bir sevinç duymaktadır. Okulunu bebeğe, kelebeğe, çiçeğe ve sevgi dolu bir denize benzeterek, duyduğu özlemi ve sevgiyi ifade eder. Görselde ise çocuklar öğretmenleriyle buluşmakta, ders çalışmakta ve oyun oynamaktadır. Bu durum, şiirde anlatılan sevinç ve mutluluk duygularıyla örtüşmektedir. Şiir ve görsel, okulun öğrenciler için ne kadar değerli bir yer olduğunu göstermektedir.

Sonuç: “Okulum Açılıyor” şiiri, okul sevgisini ve özlemi başarıyla yansıtmaktadır. Görseller de bu duyguları destekleyerek şiirin anlatımını güçlendirmektedir.


“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları”

Soru : Defterinize, okulun size kazandırdığı özellikler ve beceriler hakkında bir yazı yazınız.


Cevap :

Başlık: Okulun Bana Kazandırdıkları

Giriş:
Okul, çocuklara sadece bilgi vermekle kalmaz, aynı zamanda çeşitli beceri ve özellikler kazandırır.

Gelişme:
Okula gelerek hem akademik bilgiler öğreniyorum hem de sosyal becerilerimi geliştiriyorum. Örneğin, sınıfta arkadaşlarımla birlikte çalışarak iş birliği yapmayı ve paylaşmayı öğreniyorum. Matematik, Türkçe ve fen derslerinde problem çözme, dikkat ve düşünme becerilerimi artırıyorum. Spor ve sanat etkinliklerinde ise yaratıcılık, fiziksel beceri ve disiplin kazanıyorum. Öğretmenlerim sayesinde sorumluluk sahibi olmayı, düzenli çalışmayı ve zamanı verimli kullanmayı öğreniyorum. Ayrıca okul, arkadaşlık, empati ve iletişim gibi sosyal değerleri kazanmamı sağlıyor.

Sonuç:
Okul, bana sadece bilgi kazandırmakla kalmayıp, aynı zamanda kişisel ve sosyal becerilerimi geliştiren önemli bir eğitim ortamıdır. Bu sayede hem kendime hem de çevreme faydalı bireyler olabilirim.


Soru : Boş vakitlerinizi nasıl değerlendirdiğiniz konusunda defterinize kısa bir yazı yazınız.


Cevap : Boş vakitlerimi genellikle kitap okuyarak, resim yaparak ve oyun oynayarak değerlendiriyorum. Ayrıca arkadaşlarımla vakit geçirip spor yaparak da hem eğleniyor hem de sağlıklı kalıyorum. Bu sayede hem keyifli zaman geçiriyorum hem de yeni şeyler öğreniyorum.



 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları, öğrencilerin Tarladaki Hazine dinleme metnini anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmış etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikri ve karakterleri hakkında düşünmeyi teşvik ederken, çocukların dinleme becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni derinlemesine anlamalarını ve metinden çıkarılacak dersleri keşfetmelerini sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin metni doğru şekilde dinlemeleri, analiz etmeleri ve çıkarımlar yapmaları için çeşitli sorular sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165


Hazırlanalım


Soru : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse neler yaşanabilir? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse ailede bazı sıkıntılar yaşanabilir. Öncelikle, ailenin temel ihtiyaçları olan yiyecek, giyecek, barınma gibi ihtiyaçlar karşılanamayabilir. Bu durum ailede ekonomik sorunlara ve stresli bir ortama yol açabilir. Ayrıca, eğitim ve sağlık gibi ihtiyaçlar da aksayabilir. Aile bireyleri arasındaki ilişkilerde gerginlikler artabilir ve aile içi huzursuzluk yaşanabilir. Bu nedenle, geçimini sağlayan kişinin sorumluluklarını yerine getirmesi, ailenin mutluluğu ve huzuru için çok önemlidir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. “Tarladaki Hazine” metnini dinlerken “İhtiyar adam, bu sözleri söyledikten birkaç gün sonra hayata gözlerini yummuş.” cümlesinden sonra dinlemeyi durdurunuz. Bu aşamadan sonra olayın nasıl gelişeceğini tahmin ediniz. Tahmininizi aşağıya yazınız.


Cevap : İhtiyar adam hayatını kaybettikten sonra çocuklar tarladaki hazine için tarlayı kazmış, altını üstüne getirmişler. Ancak tarlada hazineyi bulamışlar. O sene tarla temizlendiği için ekinler fazla olmuş ve İhtiyar adamın çocukları zengin olmuş. 5 kardeş bundan ders alarak çalışkan olmuşlar ve köyün zenginlerinden olmuşlar.


Soru : b. Metnin tamamını dinledikten sonra tahminlerinizin doğruluğunu değerlendirmek için ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Tahminim doğru çıktı.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Dinlediğiniz metinde geçen bazı kelimeler görsellerle birlikte verilmiştir. Bu
kelimelerin ve görsellerin size çağrıştırdığı kelimeleri ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

  • Hazine: Altın, değerli, define, zenginlik
  • Tarla: Ekin, toprak, çiftlik, tarım
  • Kayalık: Dağ, taş, deniz, dik

Soru : b. Kelimelerin anlamlarını görsellerinden yararlanarak tahmin ediniz.


Cevap :

  • Hazine: Değerli eşyaların saklandığı yer, genellikle altın, mücevher gibi zenginlikler.
  • Tarla: Tarım yapılan geniş alan, ekinlerin yetiştirildiği toprak parçası.
  • Kayalık: Taşlarla dolu, sert ve dik arazi yapısı.

Soru : c. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını
öğrendiğiniz kelimeleri aşağıda birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Hazine Kelimesi:
    • Anlamı: Değerli taşlar, altın, para ve benzeri kıymetli eşyaların saklandığı yer.
    • Cümle: Arkeologlar, eski bir şehirde büyük bir hazine bulmuşlar.
  • Tarla Kelimesi:
    • Anlamı: Tarım amacıyla kullanılan, ekinlerin yetiştirildiği toprak parçası.
    • Cümle: Çiftçi sabahları erken saatlerde tarlasına gidip ekinlerini sulamaya başlar.
  • Kayalık Kelimesi:
    • Anlamı: Taşlık, sert ve dik yüzeylere sahip, taşlarla kaplı alan.
    • Cümle: Dağcılar kayalıkları aşarak zirveye doğru ilerliyorlar.

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Zengin adam neden üzülüyormuş?


Cevap : Çocuklarının çok tembel olmasına üzülüyormuş.


2. Zengin adam, çocuklarından ne istemiş?


Cevap : Zengin adam, çocuklarından tarladaki hazineyi bulmalarını istemiş.


3. Çocuklar hazineyi nerede aramış?


Cevap : Çocuklar hazineyi tarlada aramışlar.


4. Ambarlar ne zaman dolup taşmaya başlamış?


Cevap : Hazine için tarlayı kazdıkları zaman ambarlar dolup taşmaya başlamış.


5. Çocuklar yaşadıklarından nasıl bir ders çıkarmış?


Cevap : Çalışkanlığın ne kadar önemli olduğu hakkında ders çıkarmışlar.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : “Tarladaki Hazine” metnini ana hatlarıyla arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  1. Yaşlı adamın hastalanarak yatağa düşmesi
  2. Çocuklarını çağırması
  3. Çocuklarına tarlada hazine olduğunu söylemesi
  4. Çocukların tarlanın altını üstüne getirerek hazineyi araması
  5. Çocukların defineyi bulmaması
  6. O sene ekinlerin çok fazla verim vermesi
  7. Çocukların bundan ders çıkarması ve zengin olmaları

5. ETKİNLİK


Soru : Siz olsaydınız “Tarladaki Hazine” metnine nasıl bir başlık verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap : En Büyük Hazine Çalışmak


6. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metni rol paylaşımı yaparak sınıf arkadaşlarınızla canlandırınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği arkadaşlarınızla sınıfta yapmanız gerekmektedir.


Soru : Siz hangi rolü canlandırdınız? Canlandırma yaparken nelere dikkat ettiğinizi
aşağıya yazınız.


Cevap : Bu kısmı sizin doldurmanız gerekiyor.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : EBA’dan okuduğunuz masalı arkadaşlarınıza anlatınız. Masal ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi belirtiniz. Anlatırken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Beden dilinizi etkin kullanınız ve nezaket kurallarına uygun konuşunuz.


Cevap :

Alakarga ile Tilki: Alakarga ve Tilki’nin mücadele ettiği bu masalda, Tilki, Alakarga’yı kandırarak bir tavuk almak ister. Ancak, Alakarga zekice bir hamle yaparak Tilki’yi alt eder. Masalda, zekanın ve stratejinin, kaba kuvvetten daha güçlü olduğu vurgulanır.

Av Köpeği ile Bekçi Köpeği: Bu masalda, av köpeği ve bekçi köpeği karşılaştırılır. Av köpeği, avı takip etmek için eğitilmiştir, bekçi köpeği ise sahiplerini korur. Her köpek kendi işini en iyi şekilde yapmaya çalışır. Masalda, her bireyin kendi yeteneklerine göre farklı görevlerde başarılı olabileceği anlatılmaktadır.


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda yay ayracın [( )] kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki metinde numaralanmış ifadelerin hangisinde yay ayraç kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : (1)

Yay ayraç (parantez) kullanılması gereken ifade, “İbrahim Örs Trabzon 1982–1992” ifadesindeki tarih aralığıdır. Bu aralık, kişinin eğitim veya çalıştığı yılları belirttiği için, yay ayraç içinde sunulmalıdır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Yaşadığınız çevrede bir hazine olduğunu düşününüz. Bu hazinenin yerini tarif ediniz.


Cevap : Yaşadığım çevredeki hazine, eski bir ormanın derinliklerinde gizli bir mağaranın içinde saklı. Mağaranın girişi, yüksek kayalıkların arasında dar bir geçit şeklinde ve neredeyse gözle görülmesi imkansız. İçeri girdiğinizde ise, duvarları pırıl pırıl parlayan değerli taşlarla kaplı. Işık, taşlardan yansıyarak etrafa büyülü bir parıltı yayıyor. Hazine, bu taşların arasında gömülü ve kimse tarafından keşfedilmemiş durumda. Burası, yalnızca cesur olanların ulaşabileceği, gizemli bir yer.


Soru : b. Aşağıya hazinenin yerini gösteren bir kroki çiziniz


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları”

Soru : “Kuraklığın nedenleri” hakkında bir sunum hazırlayınız. (“Meke Gölü” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.


Cevap :

1. İklim Değişikliği: Son yıllarda yaşanan küresel ısınma, dünya iklimini önemli ölçüde değiştirdi. Sıcaklık artışı, su buharının daha hızlı buharlaşmasına ve yağışların düzensizleşmesine yol açtı. Bu da, özellikle kurak bölgelerde su kaynaklarının azalmasına neden oldu. Meke Gölü gibi göllerin kuruması, bu etkilerin bir sonucudur.

2. Ağaç Kesimi ve Ormansızlaşma: Ormanlar, suyun toprağa emilmesine yardımcı olan ve su döngüsünü düzenleyen önemli ekosistemlerdir. Ağaçların kesilmesi, erozyonun artmasına, suyun toprakta tutunamamasına ve yeraltı su seviyelerinin düşmesine yol açar. Bu da kuraklık riskini artırır.

3. Su Kirliliği: Sanayi, tarım ve evsel atıklar nedeniyle su kaynakları kirlenir. Bu durum, suyun kullanılabilirliğini azaltır ve insan ihtiyacını karşılayacak temiz su miktarını düşürür. Temiz su kaynağı azaldıkça kuraklık daha belirgin hale gelir.

4. Aşırı Su Tüketimi: Tarımda kullanılan suyun aşırı miktarda olması, yeraltı su seviyelerinin hızla düşmesine yol açar. Ayrıca, sanayinin suyu aşırı tüketmesi ve yerleşim alanlarındaki artan nüfus da su kaynaklarının tükenmesine neden olur.

5. Yanlış Tarım Uygulamaları: Tarımda bilinçsiz sulama yöntemleri, yeraltı sularının hızla tükenmesine yol açar. Ayrıca, tarım alanlarında gereksiz su kullanımını artıran uygulamalar, sulama verimliliğini düşürerek kuraklık riskini artırır.

Sonuç: Kuraklık, çeşitli nedenlere bağlı olarak meydana gelir ve bu, doğal dengeyi bozar. İklim değişikliği, ağaç kesimi, su kirliliği ve aşırı su tüketimi gibi faktörler, kuraklığın şiddetini artırmaktadır. Bu nedenle, su kaynaklarını verimli kullanmak, ormanları korumak ve çevresel faktörlere duyarlı tarım uygulamaları hayata geçirmek büyük önem taşımaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166, 167 Cevapları, öğrencilere Toprak Ana serbest okuma metniyle doğaya ve toprağa olan sevgiyi aşılamayı amaçlayan etkinlikler sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara doğanın korunması, toprağın önemi gibi değerleri aktarırken, okuma ve anlama becerilerini geliştirmeyi hedefler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metin üzerine düşünmeyi ve çocukların kendi görüşlerini ifade etmelerini destekler. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin doğa sevgisini ve sorumluluk bilincini pekiştirecek şekilde hazırlanmıştır.


TOPRAK ANA

Ben de ağır ağır yürürken düşünüyordum: Ancak benim oğullarım gibi yiğitler halkı düşmandan koruyabilirdi. Tek sağ olsunlar… Sağ olsunlar ve zaferle dönsünler. Ondan sonrası kolaydı, bir deri bir kemik kalsak bile her engeli aşar, her güçlüğün üstesinden gelirdik. Önemli olan sağ kalmak. Ama zafer de gecikmesin artık, çabuk gelsin! Çabuk gelsin! Elbette yalnız benim dileğim değildi bu. Bütün halkın amacı, umudu, hayali bu idi. Bu yüzden de ben, her fedakârlığa, her güçlüğe katlanmaya hazırdım.

En küçük oğlum Caynak daha on sekizini bile doldurmadan cepheye gönderildiği zaman bile dişimi sıktım, dilimi tuttum ve acılarımı içime attım.

Kış sonuna doğru askerlik şubesine sık sık çağrılmış, kendi yaşındaki gençlerle birlikte yat-kalk ve silah kullanma talimleri yapmıştı. Zaten bu talimler âdet olmuş ve buna hepimiz alışmıştık. Bir endişe duymuyordum. Eğitim görüyor, manevra yapıyorlardı: “Yat! Kalk!.. Sağa bak, sola bak!” gibi on beş günlük bir talimden sonra dönüp geliyorlardı.

Bir defasında gidişinin ikinci gününde döndü. Buna çok şaştım:

— Niye bu kadar çabuk bıraktılar, umarım bir daha hiç çağırmazlar, dedim.
— Bırakmadılar ana, yarın yine gideceğim, dedi Caynak. Bu defa biraz daha fazla


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Ona inandım. Şüphelenmek aklıma bile gelmedi. Caynak o gün bir tuhaf davranıyordu. Çıkacağı uzun bir yolculuğa hazırlanıyordu sanki. Öğleden evvel elinde çekiç ve çivilerle avluda, ahırda, ambarda dolaştı durdu. Gevşeyen çivilere bir çekiç vuruyor, düşen çivilerin yerine yenisini çakıyor. Daha sonra koca bir yığın yakacak odun hazırladığını, arka avluda gübreliği temizlediğini, ambarın damına attığımız otları kurutmak için aktardığını fark ettim. Akşam üzeri eve geldiğimde avluyu iyice temizlediğini, at yemliğini onardığını gördüm. O yemliğe de ihtiyacımız vardı. Babamız evdeyken bir atın her zaman el altında, emrinde bulunmasını isterdi…

— A evladım, bütün bu işlerin hepsini birden yapmana ne gerek var, o onarımları yapman için yazın bol bol vaktin olacak, demiştim.

Bana, eli değmişken, vakti de varken yapmak istediğini, sonra belki vakit bulamayacağını söylemişti. O bu cevabı verdiği zaman da uyanmamış, bir şey anlayamamıştım. Sadece (…) işlerinin çokluğu gelmişti aklıma. Gerçek sebebi ancak gitmesinden sonra öğrendik. Bize bir mektup yazmış ve bunu istasyondan bir arkadaşı ile göndermişti! Tanrım! Bu ne çocukluk, bu ne maskaralık! Ah yavrum ah! Mektup yazmak iyi de veda etmeden gitmek olur mu hiç? O haberi duyduğum zaman aklımı yitirecek olsam bile gideceğini bana söylemeliydin.

Konuşmadan, veda edemeden gittiği için bizden çok özür diliyordu. Böylesinin daha kolay, acıları uzatmaktansa her şeyin bir çırpıda bitivermesinin daha iyi olacağını düşünüyormuş. “Daha az acı çekesiniz, olayı bir anda öğrenip kararımdan dolayı bana hak veresiniz istedim.” diyordu. Ne bileyim, belki o haklıdır. Elbette acı haberi yüzüme söylemek onun için pek güç bir şeydi. Belki seller gibi gözyaşı dökerek ağlayacaktım. Belki yalvararak onu caydırmaya çalışacağımdan korkuyordu…


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, 5. ünite kapsamındaki değerlendirme soruları ile öğrencilere geniş bir tekrar olanağı sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları, konuların anlaşılmasını güçlendirirken öğrencilere özgüven kazandırmayı amaçlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, detaylı açıklamalarla her soruya yönelik rehberlik yapar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin Türkçe bilgilerini gözden geçirmeleri ve pekiştirmeleri için ideal bir kaynak sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172


5. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI


BERABERLİĞİN GETİRDİĞİ

Padişah bir gün üç oğlunu sırayla yanına çağırır. Büyük olanın eline sağlam iple sarılmış bir deste ok verir ve kırmasını ister. Uğraşır, didinir ama nafile… Oklar kırılmaz.

İkinci oğlu yanına geldiğinde, ondan da aynısını ister ama o da oku kıramaz. En son küçük kardeş gelir ve ona da aynısını söyler. Küçük kardeş önce oklara, sonra ağabeylerine bakar. Destenin içinden bir ok çıkartır kırar. Sonra iki, üç derken bütün oklar kırılmıştır.

Padişah da: “İşte oğullarım. Eğer benden sonra birlik ve beraberlik içinde olursanız: bütün dünya bir araya gelse, sizi kimse yenemez. Ama aranıza fitne, kin, nefretlik düşmanlık girerse, bu dünyada iz bırakmadan yok olup gidersiniz.”

Cengiz Erşahin Başarı Öyküleri


A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Çocuklar okları niçin kıramamıştır?


Cevap : Çünkü oklar bir arada, sağlam bir ip ile bağlanmıştır ve bu şekilde kırmak imkânsız hale gelmiştir.


2. Küçük kardeş, okları kırmak için nasıl bir yol izlemiştir?


Cevap : Küçük kardeş, deste içinden okları teker teker çıkararak kırmayı başarmıştır.


3. Padişahın oğullarına hangi öğüdü verdiğini parçadan belirleyerek yazınız.


Cevap : Padişah, oğullarına birlik ve beraberlik içinde olmalarını öğütlemiştir. Birlikte olduklarında kimsenin onları yenemeyeceğini, ancak aralarına düşmanlık ve nefret girerse yok olup gideceklerini söylemiştir.


4. Bu metni en iyi anlatan atasözü aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


B. A sütununda bazı deyimlerin anlamları, B sütununda ise bu deyimlerin kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu deyimleri belirleyerek örnekteki gibi ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

  • Korkudan ayakta duramayacak duruma gelmek.
    (dizlerinin bağı çözülmek)
  • Farkında olmadan karşısındakini kıracak ya da kötü bir sonuca yol açacak söz söylemek, davranışta bulunmak.
    (çam devirmek)
  • Davranış ve yetenekleriyle ilgi ve önem kazanmak.
    (gözüne girmek)
  • Çok öfkelenmek, olan bitenler karşısında taşkınlık göstermek.
    (çileden çıkmak)
  • Genişleyip yayılmak, gittikçe büyüyerek karışık bir durum almak.
    (dal budak salmak)

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. Aşağıda “sürmek” kelimesinin anlamının yanlış verildiği cümleyi belirleyip ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : ç. Her odanın ziyareti bir saat sürmüştü


2. Aşağıda verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını bulup ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : c. Sabah mas mavi bir gökyüzüne uyandım.


3. Niçin hep birlikte barış ve uyum içinde yaşamayalım? Hepimiz aynı yıldızlara bakıyoruz, aynı gezegenin üzerindeki yol arkadaşlarıyız ve aynı gökyüzünün altında yaşıyoruz. Biz el eleyken daha mutlu ve daha umut dolu yarınlara ulaşacağız. Genel ağdan alınmıştır. (Kısaltılmıştır.)

3. Bu metinde nelere değinilmiştir? Yazınız.


Cevap : Bu metinde, barış ve uyum içinde yaşamanın önemi vurgulanmıştır. Tüm insanların aynı gezegende yaşadığı, aynı gökyüzünü ve yıldızları paylaştığı hatırlatılarak, birlik ve beraberlik içinde daha mutlu ve umut dolu bir geleceğe ulaşılabileceği ifade edilmiştir.


 

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


Soru : (4 ve 5. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)


I) Dibine kurulduğu ağacın başında hayatını meyve yiyerek sürdüren kumru, dişi aslana demiş ki:
(II) Dişi aslan (…) avlanmaya son vermiş, et yemeyi terk edip meyvelere dadanmış.
(III) Bunlardan beslenen hayvanlara yazık değil mi? Sen dengeyi bozar da onların payına düşen rızka dadanırsan kısa zamanda açlıktan helak olmaz mı bu zavallılar?
(IV) Bu yıl su olmadığı için ağaçlar meyve vermedi sanıyordum. Oysa ağaçlar  meyve vermiş de senin buraya dadanmandan ötürü ortalıkta meyve kalmamış! Sen et yiyicisin, Allah’ın sana taksim ettiği rızkı terk ettin, başkalarının payına düşene dadandın!
(V) Dişi aslan kumrunun sözlerinden etkilenerek meyve yemeyi de bırakmış, ot yemeye başlamış.

Beydaba
Kelile ve Dimne
haz: Abuzer Kalyon
(Kısaltılmıştır.)


4. Numaralanmış ifadeleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde sıralayınız.


Cevap : Metindeki anlam sıralaması şu şekilde olabilir: I – IV – III – II – V


5. Bu metinde verilmek istenen ileti aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu
işaretleyiniz.


Cevap : Bu metinde verilmek istenen ileti: Kişi, kendine uygun olan işleri yapmalı; başkalarının payına düşenle yetinmemeli.


6. Bu konuşmada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu konuşmada boş bırakılan yere “Yüksek sesle okumaya” ifadesi getirilemez. Şiir dinletisinde tonlama, vurgu ve telaffuz önemlidir, ancak yüksek sesle okumak dinletinin amacına uygun olmayabilir; şiirin duygusuna göre sesin ayarlanması daha önemlidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


7. Aşağıda Ankara pilavının malzemeleri ve hazırlanışı verilmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Cevapları”

Hazırlanış aşamalarının tamamlanması için numaralanmış yerlerden hangisine “Kavrulan etin üzerine şehriye eklenerek etin yağında şehriyeler kavrulur.” cümlesi getirilmelidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu cümle, (2) numaralı aşamaya getirilmelidir. Çünkü et, suyunu iyice çektikten sonra sıvı yağ ve tereyağı ile kavrulur. Bu aşamadan hemen sonra, kavrulan etin üzerine şehriye eklenip kavrulması en uygun sıradır.


8. Aşağıdaki noktalama işaretleri belirtilen işleve uygun kullanılmışsa başına “D”, kullanılmamışsa “Y” yazınız.


Cevap :

a. (Doğru) – Nokta, tamamlanmış cümlelerin sonunda doğru kullanılmıştır.

b. (Yanlış) – Kısa çizgi, burada hecelerin gösterilmesi için değil, iki yer arasındaki mesafeyi belirtmek için kullanılmıştır. Heceleri ayırmak için örnek uygun değildir.

c. (Doğru) – Tırnak işareti, özel olarak vurgulanmak istenen sözcüğü belirtmek için doğru kullanılmıştır.

ç. (Doğru) – Yay ayraç içindeki ünlem işareti, cümleye kinaye anlamı katmak için doğru kullanılmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!