4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-51-52-53-54 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 46-47-48-49-50-51-52-53-54 Sayfa Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle hazırlanmıştır. Metinleri dikkatlice inceleyen öğrenciler, sorulara verdikleri cevaplarla hem dil bilgisi hem de düşünme yetilerini pekiştirir. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin çalışmaları sırasında karşılaştıkları etkinliklerde doğru yönlendirmeler sunarak öğrenme sürecine katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54 Cevapları Ada Yayıncılık”

Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hayal gücünü geliştirmesine ve duygu dünyasını daha etkili ifade etmesine yardımcı olur. Aynı zamanda 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 Sayfa Cevapları, etkinliklerin düzenli bir şekilde yapılmasını sağlayarak Türkçe dersinde başarıya ulaşmaları için önemli bir kaynak niteliği taşır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Ömrümün En Güzel Rüyası Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54


1. Rüya görüyor musunuz? Görüyorsanız bir rüyanızı anlatınız. 


Cevap : Evet, rüya görüyorum. Bir keresinde rüyamda gökyüzünde rengârenk uçurtmalar uçurduğumu görmüştüm, çok mutlu hissetmiştim.


2. Daha önce okulunuzu kimler ziyaret etti? Bu ziyaretler esnasında neler hissettiniz? Açıklayınız. 


Cevap : Daha önce okulumuza kaymakam ve polisler gelmişti. Onları görünce heyecanlandım ve gurur duydum çünkü bizimle ilgilendiler, bize değer verdiklerini hissettirdiler.


3. Aşağıda görselleri verilen kişiler okulunuzu ziyaret etseydi neler hissederdiniz? Neden?


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk: Onu okulda görseydim çok gururlanırdım çünkü ülkemizi özgürlüğe kavuşturan liderdir.

Fatih Sultan Mehmet: Onu okulda görseydim çok heyecanlanırdım çünkü İstanbul’u fethederek tarihe damga vurmuştur.

Mehmet Âkif Ersoy: Onu okulda görseydim duygulanırdım çünkü İstiklâl Marşı’nı yazan büyük bir şairdir.

Mimar Sinan: Onu okulda görseydim hayranlık duyardım çünkü dünyaya eşsiz eserler bırakmış büyük bir mimardır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen kelimeleri ve kelime gruplarını örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından bu kelimeleri ve kelime gruplarını bulmacada bulup işaretledikten sonra sözlü olarak birer cümlede kullanınız. Bulmacada kelimeler sağdan sola, yukarıdan aşağıya ve çapraz olarak verilmiştir. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri ve anlamlarını sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.


Cevap :

1. Tekrarlanması, uzun sürmesi dolayısıyla bir şeyden hoşlanmaz veya sıkılır duruma gelmek. (Usanmak)
2. Bilinip unutulan bir şeyi akla getirmek, hatırlamak. (Anımsamak)
3. Belirmek, ortaya çıkmak.(Baş göstermek)
4. Öğrencilerin, bir öğretmenin gözetimi altında; anlatma, araştırma, küme çalışması vb. yollarla ve türlü eğitim araç ve gereçlerinden de yararlanarak ders yaptıkları yer, sınıf. (Dershane)
5. Temel düşünce, temel inanç. (İlke)
6. Bir şeye hafifçe dokunmak, takılmak. (İlişmek)
7. Üst baş. (Giyim kuşam)
8. Belli bir alanda hızlı, köklü ve nitelikli değişiklik. (Devrim)

Kelimelerle İlgili Cemleler

1. Usanmak

  • Aynı oyunu defalarca oynayınca usanıyorum.
  • Hep aynı yemeği yemekten usandım.
  • Uzun süren tartışmalardan usanmıştım.

2. Anımsamak

  • Dün gördüğüm kişiyi anımsadım.
  • Çocukluğumdaki oyunları hâlâ anımsıyorum.
  • Öğretmenimin sözlerini anımsayınca gülümsedim.

3. Baş göstermek

  • Akşam üstü yağmur baş gösterdi.
  • Küçük bir hastalık aniden baş gösterebilir.
  • Sorunlar çözülmezse büyük sıkıntılar baş gösterebilir.

4. Dershane

  • Dershanede yeni konular öğrendik.
  • Arkadaşlarımla dershanede çalıştım.
  • Dershane çok kalabalıktı.

5. İlke

  • Doğruluk benim en önemli ilkemdir.
  • Atatürk’ün ilkeleri bize yol gösterir.
  • Adalet ilkesi toplumu ayakta tutar.

6. İlişmek

  • Top ayağıma ilişti.
  • Yolda yürürken çantam kapıya ilişti.
  • Küçük taş ayağına ilişti.

7. Giyim kuşam

  • Onun giyim kuşamı çok şıktı.
  • Bayramda herkes giyim kuşamına özen gösterir.
  • Düğüne özel giyim kuşam hazırladılar.

8. Devrim

  • Cumhuriyet, büyük bir devrimdir.
  • Teknolojideki devrim hayatımızı kolaylaştırdı.
  • Eğitimde yapılan devrim, gençlerin önünü açtı.

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Metnin kahramanı kimdir? Bu kişi okuyucularına başından geçen hangi olayı anlatıyor?


Cevap : Kahraman bir öğrencidir. Okula Atatürk’ün geldiğini gördüğü rüyasını anlatıyor.


2. Çocuklar bahçede neden toplanıyorlar?


Cevap : Okula Mustafa Kemal Atatürk geleceği için bahçede toplanıyorlar.


3. Çocuklar, Mustafa Kemal Atatürk’ün okula geleceğini öğrendiğinde nasıl davranıyorlar?


Cevap : Önce şaşırıyorlar, sonra sevinç ve heyecanla alkışlıyorlar.


4. Mustafa Kemal Atatürk, kaç kişilik bir grupla okula geliyor?


Cevap : On kişilik bir grupla geliyor.


5. Mustafa Kemal Atatürk’ün giyim kuşamı nasıldır? Giysilerinin dikkat çekmesinin nedeni ne olabilir?


Cevap : Şık ve düzenli giyinmiştir. Çünkü Atatürk her zaman temiz ve özenli görünürdü.


6. Anlatıcının rüyasında aşırı heyecanlanmasının nedeni nedir? Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?


Cevap : Çünkü Atatürk yanına gelip sırasına dokunmuştur. Ben de çok heyecanlanır, saygı ve mutlulukla davranırdım.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Bir öğrencinin Atatürk’ü gördüğü rüya.

Metnin ana fikri: Atatürk, çocuklar için daima sevgi, saygı ve gurur kaynağıdır.


4. ETKİNLİK 


Soru : Metni bir kez daha okuduktan sonra metindeki olayları oluş sırasına göre özetleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Öğrenciler bahçeye toplanır.
  • Okul müdürü, Atatürk’ün geleceğini söyler.
  • Bir süre sonra Atatürk on kişilik grupla okula gelir.
  • Çocuklar sevinçle alkışlar.
  • Atatürk müdürle birlikte sınıfları dolaşır.
  • Sonra tek başına sınıfa girer, kendini tanıtır.
  • Ders devam ederken anlatıcıya çok yakın durur.
  • Atatürk sınıftan çıkarken çocuklara “İyi günler” der.
  • Çocuklar coşkuyla karşılık verir.
  • Anlatıcı heyecanla bağırarak uyanır.

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin, bulundukları cümleye kattıkları anlamın aynı olup olmadığını düşününüz.


Cevap :

  1. Anlam (yiyecek): Sabah kahvaltısı için mis gibi ekmek aldım.

  2. Anlam (toprağa tohum koymak): Köylüler tarlalarına mısır ekmeye başladılar.


6. ETKİNLİK 


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün okulunuzu ziyaret edeceğini hayal ediniz. Okulunuzda ve sınıfınızda ne gibi hazırlıklar yapar, ona neler sorar, onunla neler hakkında konuşurdunuz? Nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap : Eğer Mustafa Kemal Atatürk okulumuzu ziyaret edecek olsaydı, öncelikle sınıfımızı temizler, sıralarımızı düzenler ve duvarlara bayraklar ile Atatürk resimleri asardık. Hepimiz temiz ve düzenli kıyafetlerimizi giyerdik. Ona Cumhuriyet’i kurarken karşılaştığı zorlukları, çocuklara ve eğitime verdiği önemi sormak isterdim. Ayrıca gelecekte bizden neler beklediğini öğrenmek çok değerli olurdu. Onunla ülkemizin ilerlemesi için çalışmamız gerektiğini konuşurdum. Çünkü Atatürk’ün fikirleri bize ışık tutar ve bizi daima doğruya yönlendirir.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma doğrultusunda sunumunuzu yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını anlatacağım.

Atatürk, 1881 yılında Selanik’te doğdu. Babasının adı Ali Rıza Efendi, annesinin adı Zübeyde Hanım’dır. Küçük yaşta öğrenmeye meraklı ve çalışkan bir çocuktu. Önce mahalle mektebinde, sonra Şemsi Efendi okulunda okudu. Daha sonra askerî okullara gitti ve Harp Okulu’ndan subay olarak mezun oldu.

Atatürk, Çanakkale Savaşı’nda büyük başarılar göstererek tüm dünyada tanındı. 1919’da Samsun’a çıkarak Millî Mücadele’yi başlattı. Halkı örgütledi ve düşmanlara karşı mücadele ederek 1923’te Cumhuriyet’i kurdu. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk Cumhurbaşkanı oldu.

Atatürk, hayatı boyunca halkı için çalıştı, eğitime, bilime, sanata çok önem verdi. 10 Kasım 1938’de hayata gözlerini yumdu. Ama fikirleri ve eserleriyle bugün hâlâ yaşıyor.

Teşekkür ederim.


8. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız çalışmadan hareketle Atatürk hakkındaki konuşmanızı yapınız.


Cevap :

Sevgili öğretmenim ve arkadaşlarım,
Bugün sizlere Mustafa Kemal Atatürk’ü anlatmak istiyorum. Atatürk, 1881 yılında Selanik’te doğdu. Küçük yaşlardan itibaren çalışkan, kararlı ve vatanını çok seven bir insandı. Millî Mücadele’yi başlatarak milletimizi düşmanlardan kurtardı ve 1923’te Cumhuriyet’i kurdu.

Atatürk, sadece bir asker değil, aynı zamanda büyük bir devlet adamıdır. Eğitim, bilim ve sanatın gelişmesi için önemli inkılaplar yapmıştır. Bizlere en büyük mirası olan Cumhuriyet’i emanet etmiştir.

Onu saygı ve minnetle anıyor, bizlere bıraktığı değerleri sonsuza kadar koruyacağımıza söz veriyoruz.


Soru : Millî Mücadele’nin kahramanlarını güvenilir genel ağ sitelerinden yararlanarak araştırınız. Bu kişilerden birinin hayatını kısaca defterinize yazınız.


Cevap :

  • Mustafa Kemal Atatürk =  1881’de Selanik’te doğdu, Millî Mücadele’yi başlattı, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdu, 1938’de vefat etti.

  • İsmet İnönü =  1884’te İzmir’de doğdu, Kurtuluş Savaşı’nda önemli komutanlardan biri oldu, Cumhuriyet’in ikinci Cumhurbaşkanı oldu.

  • Fevzi Çakmak =  1876’da İstanbul’da doğdu, askeri alanda önemli görevler üstlendi, Millî Mücadele’de genelkurmay başkanlığı yaptı.

  • Kazım Karabekir =  1882’de İstanbul’da doğdu, Doğu cephesinde görev yaptı, TBMM’de etkin rol oynadı.

  •  Refet Bele =  1881’de Manastır’da doğdu, Kurtuluş Savaşı’nda çeşitli cephelerde görev aldı.

  • Ali Fuat Cebesoy =  1882’de İstanbul’da doğdu, Millî Mücadele sırasında önemli askeri görevler üstlendi, TBMM’de görev aldı.

  • Rauf Orbay =  1881’de İstanbul’da doğdu, Trablusgarp Savaşı’nda görev aldı, Millî Mücadele’de siyasi ve askeri destek sağladı.

  • Mehmet Akif Ersoy =  1873’te İstanbul’da doğdu, İstiklal Marşı’nın yazarıdır ve halkı Millî Mücadele’ye teşvik etti.

  • Halide Edip Adıvar =  1884’te İstanbul’da doğdu, Millî Mücadele’de halkı bilinçlendirdi, eğitim ve propaganda çalışmalarında yer aldı.

  • Şerife Bacı =  1895’te Kastamonu’da doğdu, Kurtuluş Savaşı sırasında cepheye cephane taşırken şehit oldu, fedakârlığı ile tanındı.



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 41-42-43-44 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri konuları pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metinleri dikkatle okuyarak soruları eksiksiz ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha kolay ve etkili bir şekilde tamamlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tema ve içerik bilgilerini değerlendirmelerini ve düşüncelerini ifade etmelerini destekler. Bu bağlamda 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 41, 42, 43, 44 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecini güçlendirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44


KARANLIKTAKİ UÇURTMA 

“Çok güzel rüzgâr esiyor, tam uçurtma havası!”
Babasının sözlerini duyan Oğuzkaan, ders çalıştığı masadan kalkıp babasının ellerinden tutarak “Babacığım hadi dışarı çıkalım, (…) birlikte uçurtma uçuracaktık!” dedi. Alaattin Bey, “Elbette evladım” derken bir taraftan saatine bakıyordu. Akşam ezanına yarım saat kalmıştı. Feyza Hanım mutfakta iftar sofrası hazırlıyordu. Saatinden başını kaldıran Alaattin Bey, “İftarı yapalım da çıkalım, hem anne ve kardeşin Hale de gelir oğlum” dedi. Babasının sözleri karşısında şaşıran Oğuzkaan “Karanlıkta nasıl uçuracağız ki?” diye sorsa da babası gülümsemekle yetindi.
(…)
İftar yemeği bitmişti ki “Hadi çıkıyoruz” dedi babaları. Sadece Oğuzkaan değil, kardeşi Hale ve annesi Feyza Hamın da şaşırmıştı. “Karanlık ama… ” sözlerine aldırmadan kapıya yönelen Alaattin Bey’in kararlılığı karşısında tüm aiie hazırlanarak sokağa çıktı. Yanlarında iki uçurtma vardı. Feyza Hanım, demlediği çayı da yanına almıştı.
Sokağa çıkınca Oğuzkaan’ın “Çok şaşırdım, hava karanlık değilmiş!” demesiyle hepsi göğe baktılar. Akşam ezanı okunalı bir saat geçmesine rağmen hava çok karanlık değildi. Göğe bakarken aydınlığın sebebini de anlamışlardı; gökte kocaman bir dolunay vardı. Dolunay ile şehirdeki ışıklar, geceyi aydınlatmıştı.
Oğuzkaan’ın “Baba nasıl bildin bunu?” sorusuna annesi cevap verdi:
“Oğlum, bugün ramazanın yarısı, dolunay olduğunu biliyor baban.”

İlk defa gece uçurtma uçurmuşlardı. Uçurtma tepesinde onlardan başka kimse yoktu. Çok eğlenmişlerdi.

(1-5. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Metnin hikâye unsurlarını yazınız.  


Cevap :

Olay: Oğuzkaan ve ailesi ramazan ayında akşam iftarından sonra gece uçurtma uçuruyor.
Yer: Sokağın açık alanı, ev ve gökyüzü.
Zaman: Ramazanın ortası, akşam ezanı sonrası, dolunaylı gece.
Kahramanlar: Oğuzkaan, babası Alaattin Bey, annesi Feyza Hanım, kardeşi Hale.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


2. Oğuzkaan, babasından ne istiyor? 


Cevap : Oğuzkaan, babasından dışarı çıkıp birlikte uçurtma uçurmayı istiyor.


3. İftardan sonra baba, “Hadi çıkıyoruz” dediğinde Oğuzkaan, Hale ve Feyza Hanım neden şaşırıyorlar?


Cevap : Çünkü hava karanlık olduğu için gece uçurtma uçuracaklarını düşünmüşlerdi.


4. Akşam ezanının okunmasının üzerinden bir saat geçmesine rağmen havanın kararmamasının sebebi nedir?


Cevap : Gökyüzünde kocaman bir dolunayın olması ve şehir ışıklarının geceyi aydınlatması sebebiyle hava kararmamıştı.


5. O gece ailece nasıl zaman geçiriyorlar? 


Cevap : Ailecek ilk defa gece uçurtma uçurarak eğlenceli ve keyifli vakit geçiriyorlar.


6. Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız. 


Cevap :

Konu: Ailenin ramazan akşamında gece uçurtma uçurması.

Ana fikir: Aileyle birlikte geçirilen zaman, küçük etkinliklerle bile mutlu ve unutulmaz olabilir.


7. Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yanlarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelimeler Zıt Anlamlıları Cümlelerim
çok az Bu oda çok kalabalıktı, diğer oda ise az kişiydi.
tembellik çalışkanlık Tembellik yaparsan başarılı olamazsın; çalışkanlık ise her zaman kazandırır.
acı tatlı Limon çok acıydı ama çikolatayı tatlı buldum.
tüketim birikim Fazla tüketim yerine tasarruf ve birikim yapmak önemlidir.

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


8. Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yanlarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelimeler Eş Anlamlıları Cümlelerim
hikâye öykü Bu akşam dedem bana ilginç bir hikâye anlattı.
yıl sene Gelecek sene tatile gitmeyi planlıyoruz.
okul mektep Çocuklar her sabah mektebe gidiyor.
şans talih Bugün bana büyük bir şans gülümsedi.

9. Aşağıda verilen noktalama işaretlerinden hangileri okuduğunuz metinde kullanılmaktadır? İşaretleyiniz. Ardından işaretlediğiniz noktalama işaretlerini birer cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

Nokta (.)

  1. Bugün hava çok güzel.
  2. Kitap okumayı çok seviyorum.
  3. Sabah erken kalktım.
  4. Annem yemek hazırlıyor.
  5. Sokakta çocuklar oynuyor.

İki Nokta (:)

  1. Bugün yapılacaklar şunlar: ödev, alışveriş ve temizlik.
  2. Öğretmen şunları söyledi: “Derslere dikkat edin.”
  3. Çantamda şunlar vardı: kalem, defter ve silgi.
  4. Menüde üç seçenek vardı: çorba, pilav ve salata.
  5. Bana bir soru sordu: “Ne yapıyorsun?”

Ünlem İşareti (!)

  1. Ne kadar güzel bir gün!
  2. Dikkat et!
  3. Harika bir sürpriz!
  4. Yardım edin!
  5. Hadi çabuk ol!

Üç Nokta (…)

  1. Sanırım bugün dışarı çıkamayacağız…
  2. Hikâyenin devamını merak ediyorum…
  3. Bunu ona söylemeli miyim…
  4. Yavaşça kapıyı açtı…
  5. Akşam yemeği hazır değilmiş…

Virgül (,)

  1. Elma, armut, muz ve kiraz aldım.
  2. Ders çalışırken müzik dinlerim, çay içerim.
  3. Annem beni okula gönderdi, babam uğurladı.
  4. Hava soğuk, rüzgâr çok sert.
  5. Kitap, defter, kalem ve silgi masada duruyordu.

Kısa Çizgi (-)

  1. Bugün Ayşe-Elif ile buluştuk.
  2. Sınav-öncesi çalışmam gerekiyor.
  3. Kahve-çay molası verdik.
  4. Kitap-lık çok düzenli.
  5. Yaz tatili-nde çok eğlendik.

10. “Çocuk Dünyası” teması süresince okuduğunuz kitaplardan birini tanıtınız.


Cevap :

Kitabın adı: Küçük Prens

Kitabın yazarı: Antoine de Saint-Exupéry

Kitabın konusu: Küçük Prens’in farklı gezegenleri gezerek dostluk, sevgi ve hayatın anlamını keşfetmesi.

Kitabın özeti: Küçük Prens, kendi gezegeninden ayrılıp farklı gezegenleri ziyaret eder. Her gezegende farklı karakterlerle tanışır ve onların yaşam biçimlerini gözlemler. Dünyaya geldiğinde bir pilotla tanışır ve onunla dost olur. Küçük Prens, saf bir kalple sevginin ve dostluğun değerini anlatır.
Kitap hakkındaki düşüncelerim: Kitap, arkadaşlığın, sevginin ve hayal gücünün önemini çok güzel anlatıyor; beni düşündürdü ve duygulandırdı.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


11. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44 Cevapları”

12. Aşağıdaki cümlelerde verilen bilgiler doğruysa “D” yi, yanlışsa “Y” yi işaretleyiniz. 


Cevap :

Metnin konusunu bulmak için “Bu metinde ne anlatılıyor?” sorusunu sormalıyız. = Doğru 
Metinlerin ana fikri varken şiirlerin ana duygusu vardır. = Doğru 
“O yıl çok kötü bir tatil geçirdik.” cümlesinde zıt anlamlısı olan sadece bir kelime vardır. = Doğru 
“Babam, eve girdiğinde yüzünde gülücükler açıyordu.” cümlesinde eş anlamlı kelime yoktur. = Yanlış
Metinde örneklerden önce gelen cümlenin sonuna ünlem işareti konur. = Yanlış


Soru : www.atam.gov.tr adresinden Atatürk’ün hayatını araştırınız. Araştırma sonucundan yararlanarak Atatürk’le ilgili bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızın etkileyici olması için birkaç kez deneyiniz.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Mustafa Kemal Atatürk, 1881’de Selanik’te doğmuş ve Türk milletinin bağımsızlığı için büyük mücadeleler vermiştir. Kurtuluş Savaşı’nı başlatmış, 29 Ekim 1923’te Cumhuriyetimizi ilan ederek milletimize özgürlük ve egemenlik kazandırmıştır.

Atatürk, eğitimden hukuka, ekonomiden kültüre birçok alanda reformlar yapmış, Türk gençliğine ışık tutmuştur. Bizler de onun izinden giderek Cumhuriyetimizi korumalı ve geliştirmeliyiz.

Teşekkür ederim.



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sözün Gücü (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 40 Sayfa Cevapları, öğrencilerin serbest okuma ve anlam çıkarma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. Bu sayfada yer alan etkinlikler, öğrencilerin metni dikkatle okuyarak soruları doğru şekilde yanıtlamalarını sağlar. Aynı zamanda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz ve doğru bir biçimde tamamlamalarına destek olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Sözün Gücü (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlayarak kendi yorumlarını yazmalarını ve düşüncelerini ifade etmelerini teşvik eder. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 40 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecini pekiştirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sözün Gücü Serbest Okuma Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40 Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


SÖZÜN GÜCÜ

Kullanmadığım sözcükler,
Hemen bana küserler.
Birçok güzellik ile
İlişkimi keserler.

Her sözcük bir altındır,
Kullandıkça parıldar.
Sözü doğru diyeni,
Başlara taç yaparlar.

Yaşamın anlamını,
Sözcüklerdir çoğaltan.
Dilin temiz alnını,
Onlardır hep ağartan.

Çok söz öğren ve kullan,
Çoğalsın güzel yanın.
Geride kalan olma,
Öncüsü ol dünyanın.

Mustafa IŞIK
Sözün Gücü



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Çocukluğum Bitti Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 36-37-38-39 Sayfa Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metni dikkatle dinlemelerini ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarını sağlar. Aynı zamanda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz ve doğru bir biçimde tamamlamalarına destek olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Çocukluğum Bitti Mi? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlayarak cevaplar üretmelerini ve düşüncelerini ifade etmelerini teşvik eder. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 36, 37, 38, 39 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecini pekiştirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğum Bitti Mi? Dinleme Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39


1. Daha önce kütüphaneye gittiniz mi? Kütüphanede nasıl davranmanız gerektiğini biliyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet, daha önce kütüphaneye gittim. Kütüphanede sessiz olmalı, kitaplara zarar vermemeli, kitapları düzenli yerine koymalı ve diğer kişilere saygı göstermeliyiz.


2. Sevdiğiniz yazarlar kimlerdir? Bu yazarların kitaplarından birini neden sevdiğinizi açıklayınız.


Cevap : Sevdiğim yazarlar arasında Reha Erdem ve Sevim Ak var. Sevim Ak’ın kitaplarını seviyorum çünkü hikâyeleri hem eğlenceli hem de öğretici, karakterlerle kolayca empati kurabiliyorum.


Soru : Metni dinlemeden önce aşağıdaki görselleri inceleyerek metnin konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi 1. etkinliğe yazınız. Metni öğretmeninizin kontrolünde dikkatlice dinleyiniz.


Cevap : Tahminim: Metin, yazarın çocukluk yıllarını, kitaplarla ve oyunlarla geçen zamanını, çocukluk anılarını ve yazarlık yolculuğunu anlatıyor olabilir.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne ait görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıdaki yazma alanına yazınız. 


Cevap : Tahminim: Metin, yazarın çocukluk anılarını, kitaplarla ve oyunlarla geçen zamanını, kütüphane ve masallarla kurduğu bağları ve yazarlık yolculuğuna etkilerini anlatıyor olabilir.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri metinden ve anlamlarından hareketle bulmacada uygun yere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

  • FABL → Kahramanları çoklukla hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı güden hikâye.

  • BEZİRGÂN → Alışverişte çok kâr amacı güden kimse.

  • HARÇLIK → Ufak tefek gereksinimler için harcanacak para.

  • YANIT → Bir soruya, bir isteğe, bir söz, bir davranış veya yazıya verilen karşılık.

  • ÖYKÜ → Ayrıntılarıyla anlatılan olay.

  • YATILI → Geceleri de kalınıp yatılan.

  • SADIK → Dostluğu ve bağlılığı içten olan.

  • SOLUK → Akciğerlere çekilen, akciğerlerden atılan hava.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Konusu: Yazarın çocukluk dönemi, kitaplarla ve oyunlarla geçen zamanı, yaşadığı aile ve okul hayatı.

Ana Fikir: Çocukluk anıları ve kitaplarla kurulan bağ, insanın içindeki çocuğu canlı tutar ve yaşam boyu hayal gücünü, sevgiyi ve umudu besler.


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.


1. Yazar çocukluğunda nasıl biridir?


Cevap : Yazar çocukluğunda sessiz, içine kapanık ve kitaplarla dost bir çocuk olarak tanımlanıyor.


2. Yazar okula kaç yaşında gidiyor?


Cevap : Yazar okula beş yaşında gidiyor.


3. Yazar kütüphanede neler yapıyor?


Cevap : Kütüphanede kitaplarla ilgileniyor, masada uyuyakalıyor ve görevli amca onun okuduğu kitapları kaydediyor.


4. Yazar hangi kitapları okuyor?


Cevap : Andersen, Binbirgece Masalları, La Fontaine’in Fablleri, Jul Vernes ve Kemalettin Tuğcu’nun kitaplarını okuyor.


5. Yazar ilk ödülünü kaçıncı sınıfta alıyor?


Cevap : Yazar ilk ödülünü ilkokul dördüncü sınıfta alıyor.


6. Yazar okulda hangi oyunları oynuyor?


Cevap : Okulda ip atlama, küçük lastik toplarla yakan top, köşe kapmaca, saklambaç ve bezirgân oyunlarını oynuyor.


7. Metni beğendiniz mi? Neden?


Cevap : Metni beğendim çünkü yazarın çocukluk anılarını ve kitap sevgisini içten bir şekilde anlatması, çocuklukla ilgili duyguları bize hissettirmesi etkileyici.


5. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metne farklı iki başlık önererek bu başlıkları, seçme nedenlerinizle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Çocukluğum ve Kitaplarla Dostluğum
Seçme nedenim: Yazarın çocukluğunda kitaplarla kurduğu yakın ilişki ve kütüphanede yaşadığı anılar metnin temel konusunu oluşturuyor.

İkinci başlığım: İçimdeki Çocuğu Yeniden Keşfetmek
Seçme nedenim: Yazarın büyüdükten sonra çocukluğunu ve içindeki çocuğu yazdığı masal ve öykülerle yeniden canlandırması, metnin ana fikrine ışık tutuyor.


6. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metne ait görselleri beğendiniz mi? Neden? Siz olsaydınız metin için hangi görselleri kullanırdınız? Nedenleriyle yazınız.


Cevap : Evet, görselleri beğendim çünkü metindeki konuları yansıtıyordu. Ben olsaydım kütüphanede kitap okuyan bir çocuk, masal anlatan bir anne ve ip atlayan çocukların görsellerini de eklerdim; böylece metindeki olaylar ve kişiler daha net anlaşılırdı.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aile büyüklerinizin oynadıkları oyunlarla sizin oynadığınız oyunları karşılaştırarak bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız çalışmayı göz önünde bulundurunuz. Konuşmanızda oyunlarınızın benzer ve farklı özelliklerine örneklerle değininiz. 


Cevap :

Merhaba arkadaşlar, bugün aile büyüklerimizin oynadıkları oyunlarla bizim oynadığımız oyunları karşılaştıracağım. Benim oynadığım oyunlar genellikle bilgisayar oyunları, saklambaç ve ip atlama gibi okul bahçesinde oynanan oyunlar.

Aile büyüklerim çocukken daha çok köşe kapmaca, bezirgân ve sokakta kendi yaptıkları oyuncaklarla oyunlar oynarlarmış. Benim oyunlarım daha çok teknolojik ve hızlı geçerken, onların oyunları daha basit ama hayal gücünü ve birlikte hareket etmeyi gerektiriyormuş. Bu fark, hem zamanın değişmesinden hem de teknolojinin gelişmesinden kaynaklanıyor. Teşekkür ederim.


8. ETKİNLİK 


Soru : Bir zaman makinesiyle geleceğe gittiğinizi düşününüz. Sizce gelecekteki çocuklar hangi oyunları oynuyor olabilirler? Hayal ediniz. Hayalinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız. Metninize başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Geleceğin Oyunları

Bir zaman makinesiyle geleceğe gittiğimi hayal ediyorum. Gelecekteki çocuklar belki de sanal gerçeklik gözlükleriyle oyunlar oynuyor olacaklar. Sokaklarda robotlarla yarışlar yapacak, hologramlarla saklambaç oynayacaklar.

Oyuncaklar yerine akıllı cihazlar ve yapay zekâ ile etkileşimli oyunlar olacak. Belki de kendi oyun dünyalarını kendileri tasarlayıp arkadaşlarıyla paylaşacaklar. Geleceğin oyunları, hayal gücünü daha fazla geliştirecek ve teknoloji ile iç içe olacak.



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-30-31-32-33-34-35 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 27-28-29-30-31-32-33-34-35 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde etkin ve yaratıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlar. Bu sayfalarda yer alan aktiviteler, öğrencilerin okuma-anlama ve yazma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Aynı zamanda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34-35 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak soruları cevaplamalarını ve öğrendiklerini uygulamalarını teşvik eder. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Haydi Uçurtma Yapalım Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34-35


1. Daha önce hiç uçurtma uçurdunuz mu? 


Cevap : Evet, daha önce uçurtma uçurdum ve çok keyif aldım.


2. Uçurtmanın nasıl uçtuğunu biliyor musunuz? Açıklayınız. 


Cevap : Uçurtma, rüzgârın etkisiyle havalanır; rüzgâr uçurtmanın kanatlarına çarpar ve ipi tutarak yönlendirdiğimizde uçurtma gökyüzünde uçar.


3. Aşağıda görselleri verilen uçurtmalardan en çok hangisini beğendiniz? Nedenleriyle birlikte söyleyiniz.


Cevap : Hepsi birbirinden güzel ama ben en çok pembe olan uçurtmayı beğendim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinden alınan ve görselleri verilen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından kelimeleri birer cümlede kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

Kelimeler ve anlamları:

  • Makara: Üzerine iplik, tel, şerit vb. sarılan, kenarları çıkıntılı, ekseni boyunca delik silindir.
    Cümle: Uçurtmamın ipini makaraya sardım.

  • Uçurtma: İple bağlanarak rüzgâr yardımıyla uçurulan bir çeşit oyuncak.
    Cümle: Rüzgârı iyi hissedince uçurtmamı gökyüzüne uçurdum.

  • Merkez: Belirli bir yerin ortası.
    Cümle: Uçurtmamın merkezine makarasını yerleştirdim.

  • Çıta: Düzgün biçilmiş uzun ve ensiz tahta.
    Cümle: Uçurtmamın iskeletini çıtalardan yaptım.

  • Kap: İçi gaz, sıvı veya katı herhangi bir maddeyi alabilen oyuk nesne.
    Cümle: Boyayı bir kap içinde karıştırdım.

  • Tutkal: Deri, kıkırdak vb. hayvansal maddelerden elde edilen, katılaşıp sertleşme özelliğiyle tahta, kâğıt vb. yapıştırmaya yarayan madde.
    Cümle: Çıtaları birbirine tutkal ile yapıştırdım.

  • Çivi: İki şeyi birbirine tutturmak, bir nesneyi bir yere sabitlemek için çakılan, ucu sivri, başlı, metal veya ağaçtan yapılmış ufak çubuk.
    Cümle: Uçurtmanın çıtalarını çivi ile sabitledim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu söyleyiniz. Ardından metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Uçurtmanın nasıl yapılacağını adım adım anlatmak.

Metni beğendim çünkü: Adım adım ve görsellerle birlikte anlatıldığı için uçurtma yapımı çok kolay anlaşılıyor.

Metni beğenmedim çünkü: Bazı bölümler uzun ve karmaşık, dikkatlice okumazsak yanlış yapabiliriz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1) Uçurtma yapımı için gerekli olan malzemeler nelerdir?


Cevap : Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.


2) Uçurtma yapımı kaç aşamada anlatılmıştır?


Cevap : Uçurtma yapımı üç aşamada anlatılmıştır: iskeletin hazırlanması, kâğıdın yapıştırılması ve ip ile kuyruk bağlanması.


3) İkinci aşamada uçurtma yapımıyla ilgili hangi bilgiler verilmiştir?


Cevap : İkinci aşamada kâğıdın uçurtma iskeletine nasıl yapıştırılacağı, kesiklerin açılması ve kâğıdın kenarlarının düzgün yerleştirilmesi anlatılmıştır.


4) Uçurtmanın en son yapılan kısmı neresidir?


Cevap : Uçurtmanın en son yapılan kısmı kuyruk ve ip makarasının bağlanmasıdır.


5) Uçurtmanın uçabilmesi için nasıl bir alana ihtiyacı vardır? Neden? 


Cevap : Uçurtmanın uçabilmesi için rüzgâr alan, açık ve geniş bir alana ihtiyacı vardır; çünkü dar veya kapalı alanlarda uçurtma rüzgârı alamaz ve sağlıklı şekilde uçamaz.


4. ETKİNLİK 


Soru : Haydi Uçurtma Yapalım” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz. İki metin arasındaki farklar hakkında konuşunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : “Haydi Uçurtma Yapalım” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini daha önce görüp görmediğinizi düşününüz. Ardından bu işaretlerin adlarını söyleyiniz.


Cevap :

“Üstelik yapımı da çok kolay… Haydi başlayalım!”
“Malzemeler:
Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.”

Cümlelerde kullanılan noktalama işaretleri nokta (.), virgül (,), üç nokta (…), iki nokta (:) ve ünlemdir (!). Nokta ve virgülün görevlerini öğrendiniz.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Uçurtma yaparken takip ettiğiniz aşamaları, aşamalarda yaptığınız işlemleri, karşılaştığınız sorunları nasıl çözdüğünüzü aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ve noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz.


Cevap :

UÇURTMA YAPARKEN İZLEDİĞİM AŞAMALAR

  1. Önce malzemeleri hazırladım: çıta, cam çivisi, ip, kâğıt, tutkal ve makas.

  2. Çıtaları üst üste koyup cam çivisi ile ortasından sabitledim ve ipi dört tur sarıp düğümledim.

  3. Kâğıdı iskeletin üzerine yerleştirip kenarlarından kesikler açarak tutkal ile yapıştırdım.

  4. Uçurtmanın üst kenarına ip bağlayıp düğümledim, ipin ortası çiviye değdi.

  5. Kuyruğu hazırladım ve ipine bağlayarak dengeli olmasını sağladım.

  6. Son olarak ip makarasını bağlayarak uçurtmayı uçurmaya hazır hale getirdim.

KARŞILAŞTIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARIM

  • İp düğümleri gevşedi → daha sıkı düğüm attım.

  • Kâğıt bazı yerlerden yırtıldı → fazla germeden yapıştırdım ve kesikleri düzgün açtım.

  • Çıtalar eşit durmadı → ölçerek ve düzelterek yerleştirdim.

  • Kuyruğun dengesi bozuldu → V şeklinde bağlayıp ipi sabitledim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Aşağıda istenilen bilgileri özelliklerinize uygun olacak şekilde doldurunuz.


Cevap :

Nelerden hoşlanırım: Kitap okumaktan, resim yapmaktan ve arkadaşlarımla oyun oynamaktan hoşlanırım.
Doğa yürüyüşleri ve hayvanlarla vakit geçirmek de ilgimi çeker.

Nasıl vakit geçiririm: Boş zamanlarımda resim çizer, kitap okur ve arkadaşlarımla oyunlar oynarım.
Bazen de müzik dinleyip hikâyeler yazarak vakit geçiririm.

En sevdiğim oyun: Saklambaç ve ip atlama en sevdiğim oyunlardır.

Yeteneklerim: Resim yapma, şiir yazma ve matematik problemlerini hızlı çözme yeteneğim var.
Arkadaşlarımın zorlandığı konularda onlara yardımcı olabilirim.

Çocuk olmayı çok seviyorum çünkü: Her gün yeni şeyler öğrenebiliyor ve oyun oynayarak eğlenebiliyorum.
Arkadaşlarımla birlikte zaman geçirmek çok keyifli ve özgür hissettiriyor.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen görseli inceleyerek haberi okuyunuz.


Cevap :

Şebinkarahisar’da Uçurtma Şenliği

Giresun’un Şebinkarahisar ilçesinde düzenlenen Uçurtma Şenliği hem minik öğrencilere hem de velilere unutulmaz bir gün yaşattı.

İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinlik, okul öncesi ve ana sınıfı öğrencileri ile ailelerini bir araya getirerek ilçenin stadında renkli görüntülere sahne oldu.

Gökyüzü, rengârenk uçurtmalarla dolarken katılımcılar için pek çok eğlenceli aktivite de hazırlandı. Müzik eşliğinde oyunlar oynanırken ebru sanatı, yüz ve taş boyama, akılzeka oyunları, duyu masalları ve geleneksel Türk oyunları gibi etkinlikler büyük ilgi gördü.


Soru : a. Bu tür haberlerin gazetelerde yayımlanmasının amacı ne olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

a. Bu tür haberlerin gazetelerde yayımlanmasının amacı: Böyle haberler, yapılan etkinlikleri duyurmak, toplumu bilgilendirmek ve etkinliklerin önemini göstermek için yayımlanır. İnsanlar etkinliklerden haberdar olur ve benzer sosyal aktiviteler düzenlemeleri için ilham alır.


Soru : b. Siz de okulunuzda bir uçurtma şenliği düzenleyiniz. Uçurtma şenliğinin düzenleneceği alan, bu alana nasıl gidileceği ve şenliğe kimlerin katılacağı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

b. Okulda uçurtma şenliği düzenleme planı: Uçurtma şenliğini okul bahçesinde geniş ve açık bir alanda düzenleriz. Şenliğe öğrenciler, öğretmenler ve veliler katılır. Okula ulaşım için yaya veya servislerle gelmek uygun olur. Etkinlikte herkes kendi uçurtmasını getirir ve birlikte uçurtma uçurup oyunlar oynarız.


Soru : Aile büyüklerinize çocukluk zamanlarında nasıl vakit geçirdikleri ve hangi oyunları oynadıkları hakkında sorular sorunuz. Edindiğiniz bilgileri bir kâğıda yazarak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Soru: Çocukken en çok hangi oyunları oynardınız?
Cevap: En çok saklambaç ve körebe oynardık.

2. Soru: Oyun oynarken arkadaşlarınızla mı yoksa kardeşlerinizle mi vakit geçirirdiniz?
Cevap: Hem arkadaşlarımla hem de kardeşlerimle oynardım.

3. Soru: O zamanlar hangi oyuncaklarla oynardınız?
Cevap: Top, ip, misket ve tahta arabalarla oynardık.

4. Soru: Oyunları genellikle nerede oynardınız?
Cevap: Sokakta, bahçede veya okulun oyun alanında oynardık.

5. Soru: En sevdiğiniz mevsim hangi oyunlar için daha uygundu?
Cevap: Yazın açık alan oyunları, kışın ise ev oyunları daha uygundu.

6. Soru: Oyun oynarken en çok hangi kurallara dikkat ederdiniz?
Cevap: Adil olmak ve sırayla oynamak önemliydi.

7. Soru: Oyun oynarken en çok hangi anılarınız aklınızda kaldı?
Cevap: Arkadaşlarla saklambaç oynarken birbirimizi bulmaya çalıştığımız anlar çok eğlenceliydi.

8. Soru: Çocukken hangi yarışmaları yapardınız?
Cevap: Koşu ve ip atlama yarışmaları yapardık.

9. Soru: Oyun oynarken en çok neyi öğrenirdiniz?
Cevap: Sabırlı olmayı, paylaşmayı ve takım çalışmasını öğrenirdik.

10. Soru: Oyunlar çocukluk zamanınızda ne kadar önemliydi?
Cevap: Oyunlar hem eğlenceli hem de arkadaşlıkları güçlendirdiği için çok önemliydi.



 

error: Content is protected !!