İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 4. Sınıf Türkçe Kitabı
İlkokul 4. sınıf Türkçe kitabı Tuna Yayınları, öğrencilere Türkçe dil becerilerini geliştirmeleri için kapsamlı bir içerik sunmaktadır. Bu kitabın yanında, 4. sınıf Türkçe ders kitabı cevap anahtarı da eğitim sürecine destek olur. Öğrenciler, 4. sınıf Tuna Yayıncılık Türkçe ders kitabı cevapları ile sorularını kontrol edebilir ve öğrenmelerini pekiştirebilir.
Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı 4. sınıf Türkçe kitabı cevapları MEB yayınları ve Tuna yayınları gibi kaynaklar, öğrencilere farklı bakış açıları sunarak öğrenimlerini zenginleştirir.
Son olarak, 4. sınıf Türkçe kitabı cevapları MEB yayınları ve 4.sınıf Türkçe ders kitabı cevapları gibi yardımcı materyaller, öğrencilerin eğitim hayatında önemli bir yer tutar. Bu tür kaynaklar, 4.sınıf Türkçe ders kitabı cevapları 2024-2025 yılına yönelik olarak güncellenmiş bilgileri içermektedir.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 74-75-76 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmesi için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerde doğru ve eksiksiz cevaplar vermeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 Cevapları Ada Yayıncılık”
Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin temayı anlamalarını ve bilgilerini değerlendirmelerini sağlar. Bu nedenle 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 74, 75, 76 Sayfa Cevapları, derslerin etkin ve verimli geçmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76
SAKARYA’NIN RESMİ
Atatürk cumhurbaşkanı iken bir ressam ona, Sakarya Savaşı’nı konu alan bir tablo armağan etmek istiyordu.
Randevu alıp armağanı kendi getirdi. Paketi heyecanla açıp tabloyu gösterdi.
Tabloda, Atatürk, güçlü, yağız bir atın üzerinde resmedilmekteydi. Bunu görünce, Atatürk’ün kaşları çatıldı.
“Bu tabloyu kimseye göstermeyin,” dedi.
Herkesin büyük bir şaşkınlık içinde kendisine baktığını görünce, ressama şu açıklamayı yaptı.
“Savaşa katılmış olan herkes bilir ki hayvanlarımız bir deri, bir kemikti… Bizim de onlardan farkımız yoktu. Hepimiz iskelet gibiydik. Atları da savaşçıları da böyle güçlü kuvvetli göstermekle Sakarya’nın değerini küçültmüş oluyorsunuz.”
Behçet Kemal ÇAĞLAR Büyük Atatürk’ten Küçük Öyküler
(1-6. soruları metne göre cevaplayınız.)
1. Atatürk’e hediye edilen tablonun konusu nedir?
Cevap : Tablonun konusu Sakarya Savaşı’dır.
2. Tabloyu yapan ressam hangi duygular içindedir?
Cevap : Ressam, Atatürk’e saygı ve hayranlık duygularıyla tablosunu hediye etme heyecanı içindedir.
3. Tabloda Atatürk’ün atı nasıl resmedilmiştir?
Cevap : Atatürk’ün atı güçlü ve yağız bir şekilde resmedilmiştir.
4. Atatürk, tabloyu görünce nasıl bir tepki veriyor?
Cevap : Atatürk kaşlarını çatıyor ve tabloyu kimseye göstermemelerini söylüyor; çünkü atların ve savaşçıların gerçekte çok zayıf olduğunu belirtiyor.
5. Metnin ana fikri nedir?
Cevap : Gerçekleri abartmadan ve olduğu gibi anlatmak önemlidir.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
6. Metinden gerçek ögelere üç örnek veriniz.
Cevap :
Atatürk’ün cumhurbaşkanı olması
Sakarya Savaşı’nın yapılmış olması
Ressamın Atatürk’e tablo hediye etmesi
7. Aşağıda verilen eş sesli kelimeleri iki anlamı için de birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Kelime
Cümle 1
Cümle 2
tablo
Sergide çok güzel bir tablo gördüm.
Ders kitabında tarih konusunu özetleyen bir tablo vardı.
bin
Babam bana bir yüzük için bin lira verdi.
At arabasına çıkıp hızla bindim.
yaz
Okullar tatilde, artık yaz geldi.
Defterime ödevimi yazdım.
dal
Ağaçta kuşlar dallarda şarkı söylüyordu.
Yeni bir iş için projeye bir dal ekledik.
aç
Lütfen pencereyi aç.
Annem bana bir paket açtı.
8. Aşağıda verilen ifadelerden hayalî olanların başına “H”, gerçek olanların başına “G” yazınız.
Cevap :
H Ay Dede benimle konuştu! H Orman bize gülümsüyordu. G Araba bozulunca yolda kaldık. G Küçük kedinin canı sıkılıyordu. G Başarılı olmak istiyorsan çok çalışmalısın. G Ben de sizinle oynamak istiyorum. H Dere, kocaman kollarıyla beni kucaklıyordu. H Rüzgâr büyük bir öfkeyle esiyordu.
9. Aşağıdaki cümleleri okuyarak cümlelerdeki altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Bu kelimelerin gerçek mi, mecaz mı, terim anlamıyla mı kullanıldığını yanlarına yazınız.
Cevap :
Defterime bir üçgen çizdim. (Terimanlam)
Babamla annem koyu bir sohbete daldılar. (Mecazanlam)
Kaçan köpeği son anda yakaladı. (Gerçek anlam)
Öğretmenimi çok seviyorum. (Mecazanlam)
Kendini zayıf hissettiğin alanlarda çok çalışmalısın. (Mecazanlam)
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
10. Fatmanur, Atatürk’ün hayatı konusunda bir konuşma yapacaktır. Fatmanur konuşmasında sizce aşağıdaki bilgilerden hangilerine değinmelidir? İşaretleyiniz.
Cevap :
✅ Mustafa Kemal’in okul yılları
✅ Atatürk’ün eğitime verdiği önem
✅ Cumhuriyetin kazandırdıkları
✅ Mustafa Kemal’in ailesi
✅ Mustafa Kemal’in Millî Mücadele’yi başlatması
✅ Atatürk’ün cumhurbaşkanı olması
✅ Atatürk’ün insan sevgisi
11. “güçlü” kelimesinin anlamlarını uygun olan cümlelerle eşleştiriniz.
Cevap :
“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74-75-76 Cevapları”
Soru : Güvenilir genel ağ siteleri, dergi, gazete ve kitaplardan yardımlaşmayla ilgili atasözü ve deyimler bularak sınıfa getiriniz.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Şişli’deki Ev (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 72-73 Sayfa Cevapları, öğrencilerin serbest okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, metinleri anlamlı şekilde yorumlamayı destekler ve etkinliklerde doğru yanıtlar vermeyi sağlar.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73 Cevapları Ada Yayıncılık”
Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Şişli’deki Ev (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hikâyeyi dinleyip anlamalarını kolaylaştırır. Bu sayede 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 72, 73 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekişmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Türkçe KitabıŞişli’deki Ev (Serbest Okuma Metni)”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları
ŞİŞLİ’DEKİ EV
15 Mayıs günü Atatürk Şişli’deki evini ziyarete gelen arkadaşlarını uğurluyordu. Onlara şöyle dedi:
“Bu geceyi annem ve kız kardeşimle geçireceğim. Size veda ziyaretine gelemeyeceğim için kusura bakmayın. Size şimdiden veda etmiş olayım.”
Evin üst katında sokağa bakan odada kalbinden rahatsız olan ve bir süredir dışarı çıkmayan Zübeyde Hanım yatıyordu.
Atatürk konuklarını uğurladıktan sonra üçüncü kata, kız kardeşi Makbule Hanım’ın yanına gitti.
“Makbule, bu akşam eve kimse gelmeyecek. Ben annemin odasında yemek yemek istiyorum. Onun karyolasının karşısına bana bir yer sofrası hazırlattır. Yarın Anadolu’ya gideceğim. Hayat bu… Belki ölürüm. Gelemem. Size söyleyeceklerim var.”
Sofra hazırlanır. Atatürk odaya gider ve annesinin elini öper. Hatırlarını sorar ve hazırlanan yer sofrasına bağdaş kurarak oturur. (…) Heyecanla söze başlar.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
“Anne ben yarın Anadolu’ya gidiyorum. Burada nelerin olacağı belli değil. Selânik nasıl elden gittiyse burada da aynısı olabilir. Ama biz millet olarak ülkemizi kurtarmaya çalışacağız. Elimizden ne gelirse onu yapacağız yine de bu işin tehlikesi çok. Bu işi başarabilmemiz için iç dirliği ile çalışmamız gerek. Beni kaygı ve tasada bırakmayın. Giderken gözüm arkada kalmasın, elimi ayağımı bağlamayın. Yurt için çalışırken sizden yana üzüntüye düşmek istemem. Hesapta ölmek, gidip de gelememek var. Anne hakkını helal et. Sen de bunları iyi dinle kardeşim, işler fenaya dönerse sakın buradan ayrılmayın. Paranız biterse halılarınızı, değerli eşyalarınızı satarsınız. Bir kez daha söylüyorum, ne olursa olsun yola çıkmayacaksınız. Başaramazsam zaten sizi öldürürler. O zaman elbette ben de ölmüş olurum.”
Mustafa Kemal’in bu sözleri annesini ve kız kardeşini son derece duygulandırır. Zübeyde Hanım çok sevdiği biricik oğlunun bu sözleri karşısında kalp çarpıntısından sarsılmaya başlar. Bir ara, kendisinden geçer. Nefes alabilmesi için pencereler açılır. Kucakta taşınıp sofaya çıkarılır. Hemen Doktor Rasim Ferit Bey’e haber gönderilir. Zübeyde Hanım ölümden döner. Bir süre sonra Mustafa Kemal söylediği sözlerin etkisini gidermek için;
“Anne üzülme.” der. “Ben size en kötü ihtimali anlattım. Bu işi başarma ihtimali çok kuvvetli.”
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 67-68-69-70-71 Sayfa Cevapları, öğrencilerin tarihi değerlerimizi ve milli duygularımızı anlamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerde doğru yanıtlar vererek öğrenilen bilgilerin pekişmesine yardımcı olur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71 Cevapları Ada Yayıncılık”
Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni dinleyerek yorum yapma ve anlama becerilerini geliştirir. Bu sayede 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 67, 68, 69, 70, 71 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin etkili bir şekilde pekişmesini sağlar.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni)”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71
Soru : Millî Mücadele’yle veya Atatürk’le ilgili bildiğiniz türkü ya da şarkılar var mıdır? Varsa bunlardan birini arkadaşlarınıza söyleyiniz. İsterseniz gruplar hâlinde de söyleyebilirsiniz.
Cevap : Evet, Millî Mücadele ve Atatürk’le ilgili bildiğim türkü “Çanakkale İçinde”dir. Arkadaşlarıma bu türküyü söyleyerek savaşta gösterilen cesareti, vatan sevgisini ve askerlerin fedakârlığını anlatabilirim. İstersem bunu sınıfta grup hâlinde de söyleyebiliriz.
Soru : Türküyü ana duygusunu hissetmeye çalışacak şekilde dikkatlice dinlerken 1. etkinliği yapınız.
Cevap : Türküyü dinlerken aklıma Çanakkale Savaşı’nda verilen büyük mücadele ve askerlerin gösterdiği cesaret geldi. Her dize, savaşın zorluklarını ve vatan sevgisini anlatıyor. “Gençliğim eyvah” ifadesiyle hem korku hem de özlem duygusu hissediliyor. Bu türküde hem acı hem de gurur bir arada yaşanıyor. Dinlerken kendimi o günleri yaşayan askerlerin yerine koydum ve onların fedakârlıklarını derinden hissettim.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metni dikkatlice dinleyiniz. Aşağıdaki dizelerde verilmeyen ifadeleri yazınız.
Cevap :
Çanakkale içinde Aynalı Çarşı, Ana ben gidiyom düşmana karşı Of gençliğim eyvah Çanakkale içinde bir uzun selvi Kimimiz nişanlı, kimimiz evli Of gençliğim eyvah
2. ETKİNLİK
Soru : Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yanlarına yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlüklerinizden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Çarşı: Alışveriş yapılan yer. Cümle: Hafta sonu pazara gidip çarşıyı gezdim.
Selvi: Uzun, dik yetişen bir ağaç türü. Cümle: Bahçenin köşesinde ince uzun bir selvi vardı.
Bürümek: Sarmak, kaplamak. Cümle: Sabah serinliğinde kendimi kalın bir battaniyeye bürüdüm.
Fırka: Askerî birlik, kolordu. Cümle: Tarih dersinde Osmanlı ordusundaki fırkalar hakkında bilgi aldık.
Harp: Savaş. Cümle: Atalarımız vatan için büyük bir harp vermiştir.
Testi: Sıvı saklamak için kullanılan toprak veya seramik kap. Cümle: Evde suyu taze tutmak için testi kullandık.
Ümit: Umut, beklenti. Cümle: Yeni yıl için büyük bir ümit besliyorum.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap :
“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları”
4. ETKİNLİK
Soru : Türküyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Türküde hangi dönem anlatılmaktadır?
Cevap : Türküde Çanakkale Savaşı dönemi anlatılmaktadır.
2. Çanakkale’ye giden gençlerin özellikleri nelerdir?
Cevap : Gençler cesur, vatanını seven ve fedakâr kişiler olarak anlatılmaktadır.
Cevap : Savaşın şiddetli geçtiği ve askerlerin cepheye ilerlediği anlatılmak istenmiştir.
5. Türküde en yoğun hissedilen duygu hangisidir? Neden?
Cevap : Türküde en yoğun duygu kahramanlık ve fedakârlık duygusudur; çünkü gençler vatan için canlarını ortaya koymaktadır.
5. ETKİNLİK
Soru : Metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap : Metni beğendim; çünkü savaşın zorluklarını, gençlerin cesaretini ve vatan sevgisini etkileyici bir şekilde anlatıyor.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerinin adlarını söyleyiniz.
Cevap :
Emre de bizimle gelecek mi? → Soru işareti (?)
Mehmet’in “Onu bir daha görmek istemiyorum!” demesine çok kırıldım. → Kesme işareti (’), tırnak işareti (“ ”), ünlem işareti (!)
Soru : Aşağıdaki cümlelerde verilmeyen noktalama işaretlerini ( ) içine yazınız.
Cevap :
Cahit(’)in evini biliyor musun(?)
Ömer Seyfettin(’)in (“)Kaşağı(”) adlı eseri çocuk edebiyatının klasiklerindendir(.)
Annesi balkondan (“)Çabuk eve gel(!) (”) diye bağırıyordu(.)
Sabah kalktığında Ayşe(’)sini yanında göremeyince çok korktu(.)
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında izlediğiniz 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili kamu spotunu eğer imkânınız varsa bir kez de sınıfta izleyiniz. Aşağıdaki soruları kamu spotuna göre cevaplandırınız
1. Kamu spotunun konusu nedir?
Cevap : Kamu spotunun konusu 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü ve milletimizin darbe girişimine karşı gösterdiği direniştir.
2. Sizce bu kamu spotu kimler için hazırlanmış olabilir? Neden?
Cevap : Bu kamu spotu halk, özellikle gençler için hazırlanmış olabilir; çünkü demokrasiye sahip çıkmanın önemi ve milli birlik bilinci vurgulanmaktadır.
3. Kamu spotunu beğendiniz mi? Neden?
Cevap : Evet, beğendim; çünkü gerçek olayları etkileyici şekilde anlatıyor ve izleyiciye milli birlik ve demokrasi bilincini hissettiriyor.
4. Bir kamu spotu hazırlamış olsaydınız kimler için, nasıl bir video hazırlardınız? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap : Ben bir kamu spotunu gençler için hazırlardım; video, okullarda ve sokaklarda halkın birlik içinde olduğu, demokrasiye sahip çıktığı sahneleri gösterirdi. Böylece izleyiciler hem olayın önemini kavrar hem de birlik olmanın değerini hisseder.
8. ETKİNLİK
Soru : Defterinize, izlediğiniz veya okuduğunuz haberlerden, büyüklerinizden duyduklarınızdan hareketle 15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü’nün önemini anlatan bir yazı yazınız. Yazınızda çevrenizden örnekler veriniz. Ayrıca kelimeleri, gerçek, mecaz veya terim anlamlarıyla doğru yerlerde kullanınız.
Cevap :
15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü, ülkemizin bağımsızlığı ve halkımızın birliği açısından çok önemli bir gündür. Bu gün, halkımızın vatan sevgisiyle birlik olup hain bir darbe girişimine karşı nasıl direndiğini hatırlatır.
Çevremde büyüklerim, o gece insanların sokaklara çıkarak tanklara ve silahlara karşı durduğunu, camilerden ezan seslerinin yükseldiğini anlatıyorlar. İnsanlar canlarını tehlikeye atarak demokrasiye sahip çıktılar; işte bu cesaret, gerçek anlamda kahramanlığın göstergesidir.
O geceyi anlatan haberlerde ve anılarda, darbecilerin planlarını bozan halkın mücadelesi terim anlamıyla “demokrasi nöbeti” olarak geçiyor. Biz de bu günü her yıl saygı ve minnetle anıyor, milletimizin birliğini güçlendiren bu olayın önemini kavrıyoruz. Cumhuriyetimize ve özgürlüğümüze sahip çıkmanın ne kadar değerli olduğunu bilmek, biz gençler için bir ders niteliğindedir.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Türk Bayrağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 61-62-63-64-65-66 Sayfa Cevapları, öğrencilerin milli değerlerimizi anlamalarını ve Türk Bayrağı konusundaki bilgilerini pekiştirmelerini sağlar. Bu kapsamda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerde soruları doğru yanıtlamalarına yardımcı olur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevapları Ada Yayıncılık”
Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Türk Bayrağı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin görsel ve metin üzerinden yorum yapma becerilerini geliştirir. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 61, 62, 63, 64, 65, 66 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekişmesine önemli katkı sunar.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Türk Bayrağı Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66
1. Aşağıdaki alana bayrağımızın resmini çiziniz.
Cevap :
“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevapları”
2. Aşağıda verilen bayrakları inceleyiniz. Türk bayrağını diğer bayraklardan ayıran özellikleri söyleyiniz.
Cevap : Türk bayrağı, kırmızı bir arka plan üzerinde beyaz ay ve yıldız simgesine sahiptir. Diğer bayraklar farklı renkler ve şekiller içerir. Türk bayrağını öne çıkaran özellik, sadeliği ve kırmızı zemin üzerinde beyaz ay-yıldızın yer almasıdır. Bu özellik, onu diğer bayraklardan farklı kılar.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
Cevap : Şiiri beğendim çünkü Türk bayrağına duyulan sevgi ve saygıyı güçlü bir şekilde ifade ediyor. Şiirde kullanılan imgeler ve vurgular duyguları etkileyici biçimde aktarıyor, bayrağın önemini ve millet için değerini anlamamı sağladı.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda karışık verilen harflerden anlamlı kelimeler oluşturarak anlamlarının yazılı olduğu kutucuklardaki noktalı yerlere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.
Cevap :
iğyti → iyi (İstek, dilek) Cümle: Tatilde dinlenmek en büyük iyimdir.
ereşf → şeref (Başkasının, birine gösterdiği saygının dayandığı kişisel değer, onur) Cümle: Babamın söylediklerine uymak bana şeref verir.
heşit alek → yiğit kahraman (Güçlü ve yürekli, alp, kahraman, mert) Cümle: Düşmanla savaşan askerler çok yiğit kahramandır.
mektüt → tütek (Duman veya buhar çıkarmak) Cümle: Sobadan çıkan tütek odanın her yanını sardı.
uratm → martu → şehit (Kutsal bir ülkü veya inanç uğrunda ölen kimse) Cümle: Vatan için savaşan şehitlerimizi rahmetle anıyoruz.
ermfan → ferman (Düşmanın gelmesi beklenilen yollar üzerinde, askerî önem taşıyan şehirlerde güvenliği sağlamak için yapılan kalın duvarlı yapı) Cümle: Kale, düşmandan korunmak için sağlam bir ferman ile çevrilmişti.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiirden hareketle cevaplayınız.
1. Bayrağımızın rengi nereden gelmektedir?
Cevap : Bayrağımızın kırmızı rengi, şehitlerin kanlarından gelmektedir.
2. Türk evlatlarının muradı nedir?
Cevap : Türk evlatlarının muradı, gölgesinde can vermek ve bayrağı korumaktır.
3. “Seni ister şu toprağın her yanı” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?
Cevap : Şair, Türk milletinin her yerinin bayrağına bağlı olduğunu ve onu sevdiğini anlatmak istemektedir.
4. Şair, bayrağımıza karşı hangi duygular içerisindedir?
Cevap : Şair, bayrağımıza karşı sevgi, saygı ve gurur duyguları içerisindedir.
4. ETKİNLİK
Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap :
Şiirin Konusu: Türk bayrağı ve önemi.
Şiirin Ana duygusu: Bayrağa duyulan sevgi, saygı ve bağlılık.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak “ocak” kelimesinin anlamı üzerinde düşününüz. Ardından “ocak” kelimesinin sözlük anlamlarını okuyunuz. Cümlelerdeki “ocak” kelimesinin hangi sözlük anlamıyla kullanıldığını açıklayınız.
Cevap :
Cümlelerdeki “ocak” kelimesinin anlamını belirlemek için önce sözlük anlamlarını hatırlayalım:
Ocak kelimesinin sözlük anlamları:
Evin veya iş yerinin ısınmak için kullandığı yer, soba.
Yiğitlerin, kahramanların, askerlerin toplandığı yer veya yuva.
Aile, soy, soyun devam ettiği bir yuva.
Şimdi cümleleri inceleyelim ve hangi anlamla kullanıldığını yazalım:
Soru : Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine zıt anlamlılarını koyarak cümleleri yeniden yazınız. Cümlelerin anlamında meydana gelen değişiklikleri söyleyiniz.
Cevap :
Orijinal cümle: Nice düşman kalesine uzandın. Zıt anlamlı kelime: düşman → dost Yeni cümle: Nice dost kalesine uzandın. Anlam değişikliği: Saldırı anlamı yerine barış ve dostluk anlamı geliyor.
Orijinal cümle: Gökyüzüne çıkmak mıdır muradın? Zıt anlamlı kelime: çıkmak → inmek Yeni cümle: Gökyüzünden inmek midir muradın? Anlam değişikliği: Yükselme yerine alçalma anlamı ortaya çıkıyor.
Orijinal cümle: O, sınıfımızın en çalışkan öğrencisidir. Zıt anlamlı kelime: çalışkan → tembel Yeni cümle: O, sınıfımızın en tembel öğrencisidir. Anlam değişikliği: Öğrencinin üstün başarısı yerine başarısızlığı ifade ediliyor.
Orijinal cümle: Dostlarımın varlığı beni hep mutlu etmiştir. Zıt anlamlı kelime: mutlu → üzgün Yeni cümle: Dostlarımın varlığı beni hep üzgün etmiştir. Anlam değişikliği: Mutluluk yerine üzüntü duygusu geliyor.
Orijinal cümle: O şartlarda mücadele etmek kolay değildi. Zıt anlamlı kelime: kolay → zor Yeni cümle: O şartlarda mücadele etmek zor değildi. Anlam değişikliği: Mücadele kolay bir hale geliyor, zorlayıcı değil.
Orijinal cümle: Askerlerim gece boyunca sessizce ilerlediler. Zıt anlamlı kelime: sessizce → gürültüyle Yeni cümle: Askerlerim gece boyunca gürültüyle ilerlediler. Anlam değişikliği: Gizli ve dikkatli ilerleme yerine dikkat çeken ve yüksek sesle hareket etme anlamı ortaya çıkıyor.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Bayrağımıza karşı hissettiklerinizden hareketle bir şiir yazınız.
Cevap :
1. Şiir: Bayrağıma Selam
Gökte dalgalanır kırmızı kan gibi, Yıldızın parlar umut içinde gizli. Şehitlerin kanıyla boyanmış sen, Sana selam olsun, ey bayrağım sevgili.
Rüzgârla savrulurken yükseklerde, Kalbimde yanan bir ateş gibi, Senin gölgen altında huzur bulurum, Seninle gurur duyarım her daim, ey bayrağım.
2. Şiir: Şanlı Bayrağım
Kızıl zemininde yıldız parlar, Her bakışımda gururla dolar. Şehitlerin emeğiyle yükselirsin, Sana bağlı kalır tüm vatan, ey bayrağım.
Gökte süzülürken nazlı nazlı, Rüzgârla dans eder gururlu nazlı. Kalbimde sevgi, yüreğimde özlem, Seninle büyür her Türk çocuğu, ey bayrağım.
9. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen araştırma sonuçlarını da kullanarak “ülkemizin bağımsızlığı” konusunda bir konuşma yapınız. Konuşmanızda defterinize yazdığınız sözleri doğru yerde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Ülkemizin bağımsızlığı, bizler için paha biçilemez bir değerdir. Bağımsız olmak demek, kendi kararlarımızı özgürce alabilmek, vatanımızı koruyabilmek ve geleceğimizi güvence altına almak demektir. Mustafa Kemal Atatürk ve Millî Mücadele kahramanlarımız, bu değer için her şeylerini ortaya koymuş, bizlere özgür bir vatan bırakmışlardır.
Atatürk’ün dediği gibi: “Bağımsızlık benim karakterimdir.” Bu söz, bize bağımsızlığın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Ayrıca başka bir sözde de belirtildiği gibi: “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.” Biz de vatanımızı sevmek için eğitimimizi iyi almalı, sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz.
Sevgili arkadaşlar, bağımsız bir ülkede yaşamak, bizlere özgürce düşünme ve yaşama hakkı verir. Bu yüzden bağımsızlığımızı korumak, gelecek nesillere bırakacağımız en değerli mirasımızdır. Hep birlikte bu bilinçle hareket edersek, ülkemiz her zaman güçlü ve özgür kalacaktır.
Soru : Çoklu medya kaynaklarından yararlanarak 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü konulu kamu spotları izleyiniz.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün hayatı ve kahramanlıklarıyla ilgili metinleri anlamalarını destekler. Bu sayede öğrenciler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları ile etkinliklerde soruları doğru yanıtlayarak okuma ve anlama becerilerini geliştirebilir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 Cevapları Ada Yayıncılık”
Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tarih bilincini artırırken yorum yapma yetilerini de güçlendirir. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 55, 56, 57, 58, 59, 60 Sayfa Cevapları, düzenli bir kaynak olarak öğrenme sürecine önemli katkı sağlar ve ders başarılarını pekiştirir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk Dumlupınar’da Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60
1. Millî Mücadele denince aklınıza neler geliyor?
Cevap : Millî Mücadele denince aklıma; vatanın bağımsızlığı için savaşan askerler, halkın birlik ve dayanışması, Atatürk’ün önderliği, kahramanlık ve cesaret geliyor.
2. Sizce Millî Mücadele’den zaferle çıkmamızın nedenleri nelerdir?
Cevap : Millî Mücadele’den zaferle çıkmamızın nedenleri; milletin azmi ve birliği, Atatürk’ün liderliği, askerlerin ve halkın fedakârlığı ile stratejik ve planlı savaş yürütülmesidir.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metni okumaya başlamadan önce metnin başlığından ve metne ait görsellerden faydalanarak metinle ilgili üç soru yazınız. Metni okuduktan sonra sorularınızı cevaplayınız.
Cevap :
Birinci sorum: Atatürk Dumlupınar’a hangi amaçla gitmiştir? Cevabım: Başkomutanlık Meydan Savaşı’nın ikinci yıl dönümünü kutlamak ve Şehit Asker Anıtı’nın temelini atmak için gitmiştir.
İkinci sorum: Atatürk Dumlupınar’da neler yapmıştır? Cevabım: Tören alanına gelmiş, Şehit Asker Anıtı’nın ilk taşını koymuş, halkla ve devlet yetkilileriyle görüşmüş, bir söylev yapmıştır.
Üçüncü sorum: Atatürk gençlere hangi mesajı vermiştir? Cevabım: Gençlerin cesaret ve bilgilerini artırarak cumhuriyeti yükseltip koruyacaklarını vurgulamıştır.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen “Kelimeyi Bul” oyunuyla ilgili verilen bilgileri okuduktan sonra oyunu öğretmeninizin kontrolünde oynayınız.
Cevap :
KELİMEYİ BUL
Metinde geçen anlamını bilmediğiniz bir kelimeyi aklınızda tutunuz. Daha sonra bu kelimenin anlamını sözlüğünüzden bulunuz.
Öğretmeninizin yönlendirmesiyle kelimenin anlamını tahtaya yazınız. Arkadaşlarınızdan aklınızda tuttuğunuz kelimeyi bulmalarını isteyiniz. Her yanlış cevaptan sonra kelimeye ait bir harfi tahtaya yazınız. Tuttuğunuz kelime bulunana kadar arkadaşlarınıza söz hakkı vermeye devam ediniz. Kelimeyi bulan arkadaşınızı tebrik ederek onu tahtaya davet ediniz.
Öğretmeninizin uygun gördüğü süre boyunca oyunu oynamaya devam edebilirsiniz. Oyunu oynarken nezaket ve sınıf kurallarına uymayı unutmayınız.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Atatürk il ve ilçe gezilerine ne zaman başlıyor?
Cevap : Atatürk, cumhurbaşkanı seçildikten sonra yurdumuzun birçok il ve ilçesini gezmeye başlıyor.
2. Bu gezilerinde neler yapıyor?
Cevap : Kurtuluş törenlerine katılıyor, yaptığı konuşmalarla halkı aydınlatmaya çalışıyor.
3. Dumlupınar gezisinin düzenlenmesinin amacı nedir?
Cevap : Başkomutanlık Meydan Savaşı’nın ikinci yıl dönümünü kutlamak ve Şehit Asker Anıtı’nın temelini atmak için düzenlenmiştir.
4. Atatürk Dumlupınar gezisine kimlerle katılıyor?
Cevap : Yanında bazı devlet adamları, milletvekilleri ve generallerle katılıyor.
5. Atatürk tören alanına vardığında neler yapıyor?
Cevap : Önce çadırda dinleniyor, sonra Şehit Asker Anıtı’nın yapılacağı tepeye çıkıyor, anıtın ilk taşını koyuyor ve konuşma kürsüsünün yanında oturuyor.
6. Atatürk törende neler söylüyor?
Cevap : Türk ulusunun kazandığı zaferin önemini, savaşın özelliklerini, şehitlerin ve gazilerin değerini vurguluyor; özellikle gençlere güveniyor ve onlara düşen görevleri anlatıyor.
7. Atatürk’ü dinleyenler nasıl bir tepki veriyorlar?
Cevap : Söylevini sessizlik içinde dikkatle dinliyorlar ve Atatürk’ün “Şehit Asker’i hep birlikte saygı ile selamlayalım” sözlerini dakikalarca alkışlayarak karşılıyorlar.
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde anlatılan olayların hayal mi yoksa gerçek mi olduğunu söyleyiniz.
“Tören yerinde çadırlar kurulmuştu.”
“Atatürk, kendisi için hazırlanmış olan çadırda önce bir süre dinlendi.”
Cevap : Bu cümlelerde anlatılan olaylar gerçektir. Çünkü metin, Atatürk’ün Dumlupınar gezisinde yaşanan gerçek bir töreni anlatmaktadır.
Soru : Siz de içinde hayalî unsurlar barındıran cümleler yazınız.
Cevap :
Gökyüzünde pembe bulutların üzerinde yürüyordum.
Kedim bana konuşarak yol tarifi verdi.
Evimiz, bir anda dev bir çikolata kalesine dönüştü.
Bahçedeki çiçekler bana şarkı söylemeye başladı.
Rüzgar, uçurtmamı yakalayıp göğe doğru çekti.
Ay, gece boyunca bana masallar anlattı.
Okyanus dalgaları bana gizli bir hazine haritası gösterdi.
Oyuncaklarım gece gizlice hareket ediyordu.
Bulutlar bir anda renkli gökkuşaklarına dönüştü.
Rüyamda kendi kendime kanat takıp gökyüzünde süzülüyordum.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : “Atatürk Dumlupınar’da” metninin paragraflarını numaralandırınız. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde yer alan paragrafların numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap :
Giriş: 1. ve 2. paragraflar Gelişme: 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. paragraflar Sonuç: 9. ve 10. paragraflar
6. ETKİNLİK
Soru : Kitabınızın “İçindekiler” bölümünü inceleyiniz. “Atatürk Dumlupınar’da” metninin yer aldığı sayfa numarası ile “İçindekiler” bölümünde yazan sayfa numarasının uyumlu olup olmadığını söyleyiniz. Ardından kitabınızın “Kaynakça” bölümünü inceleyerek metinlerin alındığı kaynaklardan daha önce okuduklarınız hakkında konuşunuz.
Cevap :
Atatürk Dumlupınar’da’ metninin bulunduğu sayfa ile kitabın ‘İçindekiler’ bölümündeki sayfa numarası birbirini tutmaktadır. Kitabın ‘Kaynakça’ kısmında metinlerin alındığı eserler ve yazarları açıkça belirtilmiştir. Daha önce okuduğum ‘Martı Jonathan Livingston’ ve ‘Birlikten Kuvvet Doğar’ gibi eserlerdeki bilgilerin de hem öğretici hem düşündürücü olduğunu fark ettim. Bu kaynakların gösterilmesi, metinlerin güvenilirliğini artırmaktadır.
7. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırma sonucunda defterinize yazdığınız Millî Mücadele Dönemi’nin kahramanı hakkındaki bilgileri okuyunuz. Millî Mücadele’de her şeyini ortaya koyan bu kahramanların varlığının ülkemiz için, bizler için ve sonraki nesiller için önemi hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere Millî Mücadele kahramanlarından ve onların fedakârlıklarından bahsetmek istiyorum. Bu kahramanlar, vatanımızın bağımsızlığı için her şeylerini ortaya koymuş, büyük bir cesaret ve kararlılıkla mücadele etmişlerdir. Onların varlığı, bizler için güven, umut ve gurur kaynağıdır. Gelecek nesillerin özgür ve bağımsız bir ülkede yaşayabilmesi, işte bu kahramanların sayesinde mümkün olmuştur.
Onların cesaretini ve özverisini hatırlamak, bizlere sorumluluklarımızı hatırlatır. Bu yüzden tarihimize sahip çıkmalı, değerlerimizi öğrenmeli ve ülkemizi daha iyi yerlere taşımak için çalışmalıyız.
Teşekkür ederim.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
8 . ETKİNLİK
Soru : Başkomutanlık Meydan Muharebesi, Millî Mücadele Dönemi’nin askerî mücadelesini bitiren savaş olmuştur. Bundan sonra siyasi mücadele başlamıştır. Aşağıda verilen fotoğraflar Millî Mücadele Dönemi’ne aittir. Fotoğrafları inceleyerek Atatürk’ün Türk milleti için yaptıklarını anlatan bir metin yazınız. Metninizde eş sesli kelimeleri anlamına uygun olacak şekilde kullanınız. Metninizi bitirdikten sonra kontrol edip varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. İsterseniz metninizi arkadaşlarınıza okuyabilir, bir A4 kâğıdına yazarak öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyebilirsiniz.
Cevap :
Atatürk ve Millî Mücadele
Başkomutanlık Meydan Muharebesi ile Türk milleti, düşman kuvvetlerini topraklarından temizleyerek özgürlüğünü kazanmıştır. Atatürk, askerî zekâsı ve kararlılığı ile milletine yol göstermiştir. Savaş boyunca askerlerin yanında olmuş, onlara güven vermiştir.
Siyasi mücadele ise savaşın ardından başlamıştır. Atatürk, yalnızca silahla değil, aklı ve bilgisiyle de ülkesini kurtarmak için çalışmıştır. Milletin eğitim almasını, hukukunu bilmesini ve haklarını savunmasını istemiştir.
Atatürk’ün azmi ve fedakârlığı sayesinde milletimiz bağımsızlık kazanmış, ulusal bir devlet kurulmuştur. Onun gösterdiği yol, günümüzde de gençler için bir örnek teşkil etmektedir.
Metindeki eş sesli kelimeler:
Savaş / Savunmak: Savaş sırasında askerler vatanı savundu.
Akıl / Akıl: Atatürk, aklı ile milletine yol gösterdi.
Soru : Ülkemizin bağımsız olmasının önemi konusunda söylenmiş sözleri araştırınız. Ulaştığınız sözleri defterinize yazınız.
Cevap :
Ülkemizin bağımsızlığı ve önemi ile ilgili sözler :
Mustafa Kemal Atatürk: “Bağımsızlık benim karakterimdir.”
Mustafa Kemal Atatürk: “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir.”
Mehmet Akif Ersoy: “İstiklal ve hürriyet, en kıymetli hazinedir.”
Namık Kemal: “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.”
Ziya Gökalp: “Millet, bağımsızlık için birleştiği sürece yıkılmaz.”
Atatürk: “Hâkimiyet, millete aittir; hiçbir kuvvet milleti esir edemez.”
Mehmet Akif Ersoy: “Bağımsızlık uğrunda yapılan her fedakârlık kutsaldır.”
Mustafa Kemal Atatürk: “Vatan sevgisi, her şeyin üstündedir.”
Namık Kemal: “Hürriyet ve bağımsızlık, milletin en büyük kazanımıdır.”
Atatürk: “Bağımsızlık, milletin onurudur ve sonsuza dek korunmalıdır.”