4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 23-24-25-26. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ilk ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları gözden geçirirken ve ödevleri tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, insan haklarının temel kavramlarını doğru bir şekilde öğrenir ve öğrendiklerini günlük hayata uyarlayabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26 Cevapları, sınavlara hazırlık yaparken ve ünite sonunda genel tekrar yapmak isteyen öğrenciler için önemli bir rehberdir. Bu içerikler, öğrencilerin öğrendiklerini değerlendirmesine ve insan hakları bilincini güçlendirmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Yanlış – Nefes almak tüm canlıların ortak özelliğidir, insanı diğer canlılardan ayırmaz.

  2. Doğru – Sevgi ve saygı, insanı insan yapan değerlerdendir.

  3. Yanlış – Çocukların en büyük sorumluluğu evin ihtiyaçlarını karşılamak değil, eğitim almak ve kurallara uymaktır.

  4. Doğru – Çoğalmak ve beslenmek tüm canlıların ortak özelliklerindendir.

  5. Yanlış – Eğitim almak tüm çocukların hakkıdır, sadece bazı çocukların değil.

  6. Yanlış – Ders çalışmak ve ödev yapmak öğrencilerin/çocukların sorumluluğudur.

  7. Doğru – İnsan hakları, herkes için geçerlidir.

  8. Doğru – Haklarımız, devlet tarafından anayasa ile güvence altına alınmıştır.

  9. Doğru – Çocuklar oyun oynama ve eğlenme hakkına sahiptir.

  10. Yanlış – Temel haklar devredilemez; başkalarına aktarılamaz.


B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcük veya sözcük gruplarından uygun olan ile tamamlayınız. 


Cevap :

  1. Sevgi, saygı, dayanışma, paylaşma insanı insan yapan değerlerdir.

  2. Haklarımız, devlet tarafından anayasa ile güvence altına alınmıştır.

  3. İnsanlar, çocukluktan yetişkinliğe geçtiğinde daha fazla sorumluluk üstlenirler.

  4. Eğitim hakkı, sağlık hakkı, vatandaşlık hakkı gibi haklar temel haklarımız arasında yer almaktadır.

  5. Dünyanın herhangi bir yerinde bir çocuğun en temel hakları çiğneniyorsa buna dur diyebilmek için Çocuk Haklarına Dair Sözleşme vardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları


C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23-24-25-26 Cevapları”

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını verilen noktalı yerlere yazınız. 


1. Bir çocuk olarak öğrendiğiniz haklardan başka hangi haklarınızın olmasını isterdiniz? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

Ben bir çocuk olarak öğrendiğim hakların yanında şu haklara da sahip olmak isterdim:

  • Daha fazla oyun ve spor alanı hakkı: Çocukların güvenli parklar ve spor sahalarında rahatça oynayabilmesi için.

  • Teknolojiye güvenli erişim hakkı: İnterneti ve teknolojiyi güvenli ve faydalı bir şekilde kullanabilmek için.

  • Sanat ve yaratıcılık hakkı: Resim, müzik, tiyatro gibi sanat dallarında kendimizi geliştirebilmek için imkânlar sunulması.

  • Doğa ile iç içe olma hakkı: Daha fazla yeşil alan, park ve doğa gezisi hakkı.

  • Karar süreçlerine katılma hakkı: Okulda veya yaşadığımız çevrede çocukların fikirlerinin daha çok dinlenmesi.

✅ Böylece çocuklar hem kendilerini geliştirebilir hem de güvenli ve mutlu bir ortamda büyüyebilirler.


2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere uygun olan çocuk haklarını yazınız. 


Cevap :

  • a. Sağlık Hakkı
  • b. Beslenme Hakkı
  • c. Barınma Hakkı
  • ç. Oyun Hakkı
  • d. Eğitim Hakkı

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 26 Cevapları


D. Tabloda yer alan harf ve rakamların kesişiminden elde ettiğiniz harfleri örnekteki gibi (Ç5) kutulara sırasıyla yerleştirerek şifreyi çözünüz.


Cevap :

“BÜTÜN İNSANLAR ÖZGÜR, ONUR VE HAKLAR BAKIMINDAN EŞİT DOĞARLAR.”

Bu cümle İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin ilk maddesidir ve insanların doğuştan eşit ve özgür olduklarını anlatır.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 21-22. Sayfa Cevapları, öğrencilerin çocuk haklarını anlamasına ve ödevlerini doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve sorulara doğru yanıtlar bulurken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, çocukların haklarını tanımasına ve kendilerini daha iyi ifade etmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21, 22 Cevapları, öğrencilerin hem kendi haklarını öğrenmelerini hem de yetişkinlerden farklı olduklarını anlamalarını sağlar. Bu sayede öğrenciler, hak bilincini geliştirerek günlük yaşamda daha bilinçli bireyler olabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22


1. Ailenizdeki bireyler, hangi görev ve sorumluluklara sahiptir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ailemizdeki bireylerin farklı görev ve sorumlulukları vardır:

  • Anne ve baba: Ailenin ihtiyaçlarını karşılamak, çalışıp evin geçimini sağlamak, çocukların eğitimine destek olmak, onlara sevgi ve ilgi göstermek, aileyi koruyup kollamak.

  • Çocuklar: Derslerine çalışmak, aile büyüklerine saygı göstermek, verilen sorumlulukları yerine getirmek, evi kirletmemek ve yardımcı olmak.

  • Kardeşler: Birbirine destek olmak, eşyaları paylaşmak, kavga etmeden anlaşmak, birlikte oyun oynayıp yardımlaşmak.


2. Çocukların yetiştirilmesinde anne ve babanın sorumlulukları nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Anne ve babanın çocuk yetiştirmedeki sorumlulukları şunlardır:

  • Çocuklara sevgi, şefkat ve güven vermek.

  • Onların eğitim almasını sağlamak ve okul hayatını desteklemek.

  • Sağlıklı beslenme ve güvenli bir ortam sağlamak.

  • Doğruyu ve yanlışı öğreterek ahlaklı ve sorumlu bireyler olarak yetiştirmek.

  • Çocukların yeteneğini ve ilgisini keşfetmesine destek olmak.

  • Onlara haklarını ve sorumluluklarını öğretmek.

✅ Böylece aile içinde herkes üzerine düşeni yapar ve mutlu, düzenli bir yaşam sağlanır.


Soru : Aşağıdaki dönemlere ait hak, özgürlük ve sorumlulukları yazınız. 


Cevap :

Çocukluk Dönemine Ait Hak, Özgürlük ve Sorumluluklarımız

Haklarımız:

  1. Eğitim hakkı (okula gitme ve öğrenme)

  2. Sağlık hakkı (muayene ve tedavi olma)

  3. Oyun ve dinlenme hakkı

  4. Sevgi ve ilgi görme hakkı

  5. Özel hayatın gizliliği hakkı (kişisel eşyalarına saygı)

Sorumluluklarımız:

  1. Derslerimizi düzenli çalışmak ve ödevleri yapmak

  2. Aile büyüklerine saygı göstermek

  3. Okul kurallarına uymak

  4. Eşyalarımıza ve çevremize özen göstermek

  5. Oyun oynarken başkalarına zarar vermemek


Yetişkinlik Dönemine Ait Hak, Özgürlük ve Sorumluluklarımız

Haklarımız:

  1. Seçme ve seçilme hakkı (oy kullanmak)

  2. Çalışma ve meslek seçme hakkı

  3. Özel mülkiyet hakkı (ev, araba sahibi olma)

  4. Düşünce ve ifade özgürlüğü

  5. Sosyal güvenlik ve emeklilik hakkı

Sorumluluklarımız:

  1. Çalışarak ailemizi geçindirmek ve ihtiyaçları karşılamak

  2. Vergi vermek

  3. Kanunlara ve kurallara uymak

  4. Topluma ve çevreye saygılı olmak

  5. Oy kullanarak ülkenin yönetimine katkıda bulunmak


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıda anne-baba ve çocuğa ait bazı hak ve sorumluluklara yer verilmiştir. Uygun olanları örnekteki gibi eşleştiriniz. Anne-baba ve çocuğun hak ve sorumlulukları ile ilgili birer örnek de siz yazınız.


Cevap :

Şemadaki uygun eşleştirmeler şöyle yapılabilir:

👧 ÇOCUK

Oyun oynamak

Okula gitmek

Ders çalışmak (örnek ek)

👨‍👩‍👧‍👦 ANNE – BABA

Evin düzenini sağlamak

Yemek yapmak

Evin ihtiyaçları için alışveriş yapmak

Yemek masasını hazırlamaya yardım etmek (anne-baba çocuğun yardımını isteyebilir)

Çocuğun eğitimini desteklemek (örnek ek)


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyerek soruları cevaplayınız.


1. Çocuk, geziye gitmeye neden tek başına karar veremiyor? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çocuk, geziye gitmeye tek başına karar veremiyor; çünkü henüz reşit değil ve güvenliğinden anne babası sorumlu. Ayrıca çocuklar, okul dışındaki etkinliklerde ebeveynlerinin iznine ihtiyaç duyarlar. Anne ve babalar, çocuğun gideceği yerin güvenli olup olmadığını, etkinliğin uygunluğunu değerlendirir ve izin verirler.


2. Böyle bir durumda yetişkinlerin kendi anne ve babasından izin almasına gerek var mıdır? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Yetişkinlerin böyle bir durumda kendi anne ve babasından izin almasına gerek yoktur; çünkü yetişkinler kendi kararlarını verebilir ve hukuken bağımsızdırlar. Yetişkinler, kendilerinden sorumludur ve başka birinin iznine ihtiyaç duymazlar.


Soru : Kendi kararlarınızı verdiğiniz durumlar nelerdir? Hangi durumlarda yetişkinler sizin adınıza karar verebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kendi kararlarımı verdiğim durumlar:

    • Hangi oyunu oynayacağıma karar veriyorum.

    • Hangi kitabı okuyacağımı seçiyorum.

    • Arkadaşlarımla nasıl vakit geçireceğime karar veriyorum.

    • Odama hangi eşyaları koyacağıma ya da nasıl düzenleyeceğime karar veriyorum.

    • Hangi hobilerle ilgileneceğime (örneğin resim yapmak, müzik dinlemek) kendim karar veriyorum.

Yetişkinlerin benim adıma karar verdiği durumlar:

    • Hangi okula gideceğime ve eğitimimle ilgili konulara anne babam karar veriyor.

    • Sağlığım için hangi tedaviyi görmem gerektiğine doktor ve ailem karar veriyor.

    • Evde hangi kurallara uymam gerektiğine anne babam karar veriyor.

    • Güvenliğim için hangi yerlere gidip gidemeyeceğime ailem karar veriyor.

    • Tatilde hangi şehre gideceğimize ya da hangi ulaşım aracını kullanacağımıza ailem karar veriyor.

✅ Böylece; küçük yaşta çocuklar daha çok kendi günlük seçimlerini yapabilirken, güvenlik, eğitim ve sağlık gibi önemli konularda yetişkinler karar verir.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19-20 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Haklarımla Varım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 18-19-20. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konularını daha iyi kavramasına ve ödevlerini doğru bir şekilde yapmasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve sorulara doğru yanıtlar verirken büyük kolaylık sağlar. Bu sayede öğrenciler, hak kavramını günlük hayatla ilişkilendirerek daha bilinçli hale gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19-20 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Haklarımla Varım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 18, 19, 20 Cevapları, konuların anlaşılmasını kolaylaştırır ve sınavlara hazırlanırken öğrencilere rehberlik eder. Bu içerikler sayesinde öğrenciler, sahip oldukları hakların farkına vararak insan hakları bilincini geliştirebilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Haklarımla Varım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19-20


1. Günlük yaşamınızda kullandığınız haklarınız nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Günlük yaşamda kullandığımız bazı temel haklar şunlardır:

  • Eğitim hakkı
  • Sağlık hakkı
  • Barınma hakkı
  • Düşünce ve ifade özgürlüğü
  • Özel hayatın gizliliği hakkı
  • Haberleşme hakkı
  • Oyun ve dinlenme hakkı

2. Sahip olduğunuz bu haklarınızı nasıl ve nerede kullandığınızı kendi yaşamınızdan örnekler vererek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Eğitim hakkı: Her gün okula giderek derslere katılıyorum, öğretmenlerimden bilgi alıyorum.

  • Sağlık hakkı: Hasta olduğumda hastaneye gidip muayene oluyor ve tedavi olabiliyorum.

  • Özel hayatın gizliliği hakkı: Kendi odamda özel eşyalarımı saklıyorum ve izinsiz girilmesini istemiyorum.

  • Haberleşme hakkı: Telefon ve internet kullanarak arkadaşlarım ve ailemle iletişim kuruyorum.

  • Oyun ve dinlenme hakkı: Okuldan sonra parkta arkadaşlarımla oyun oynuyorum.

✅ Bu örnekler, haklarımızı günlük yaşamda nasıl kullandığımızı gösterir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 20 Cevapları


Soru : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin hazırlanmasına neden gerek duyulmuştur? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin hazırlanmasına gerek duyulmuştur; çünkü dünyada pek çok çocuk eğitim, sağlık, barınma, beslenme ve korunma gibi temel haklardan yeterince yararlanamıyordu. Çocuklar savaş, yoksulluk, kötü çalışma koşulları ve şiddet gibi tehlikelerle karşı karşıya kalabiliyordu. Bu nedenle tüm çocukların eşit haklara sahip olduğunu güvence altına almak ve onları korumak için bu sözleşme hazırlanmıştır.


Soru : Bir çocuk olarak dinlenme ve oyun haklarının kullanımı ile ilgili günlük hayatınızdan örnekleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Okuldan sonra parka gidip arkadaşlarımla oyun oynuyorum.

  • Evde boş zamanlarımda oyun oynuyor, müzik dinliyor veya kitap okuyarak dinleniyorum.

  • Hafta sonları bisiklete biniyor ve arkadaşlarımla futbol oynuyorum.

  • Tatillerde ailemle birlikte gezilere gidiyor, eğlenip dinleniyorum.

✅ Bu örnekler, çocukların dinlenme ve oyun hakkını günlük yaşamda nasıl kullandığını gösterir.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 15-16-17 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusunu daha iyi anlamalarına ve ödevlerini doğru şekilde yapmalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ders kitabındaki soruları çözerken ve konuları pekiştirirken büyük kolaylık sağlar. Bu sayede öğrenciler, insan haklarının temelini ve günlük hayattaki önemini kavrayarak bilinçlenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 15-16-17 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 15, 16, 17 Cevapları, konuları tekrar ederken veya sınavlara hazırlanırken öğrencilere rehberlik eder. Bu içerikler sayesinde öğrenciler, doğuştan sahip oldukları hakları öğrenerek hak bilincini geliştirebilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Doğuştan Gelen Haklarım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 15-16-17


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyarak soruları cevaplayınız.

İNSAN HAKLARI 

Dil, din, ırk gözetilmez
Eşit bütün insanlar,
Her birine verilmiş
Temelde bütün haklar.

Hür doğar ve hür yaşar
İnsanların tamamı,
Esir olamaz kimse
Özgürlük gibi var mı?

Haberleşme, seyahat
Hakkı vardır herkesin,
Düşünce ve dinine
Karışılmaz kimsenin.

Sevgi ile saygıdır
Tüm hakların temeli,
Saygı duymalı buna
İnsanları sevmeli.
Atila ÇAKIROĞLU, Şiir Bahçesi


1. İnsan Hakları şiirinde geçen haklar hangileridir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şiirde geçen haklar şunlardır:

  • Eşitlik hakkı (Dil, din, ırk gözetmeden herkesin eşit olması)

  • Temel haklar (Herkese verilmiş temel haklara sahip olmak)

  • Özgürlük hakkı (Hür doğmak ve hür yaşamak, esir olmamak)

  • Haberleşme hakkı

  • Seyahat etme hakkı

  • Düşünce ve inanç özgürlüğü (Kimsenin dinine, düşüncesine karışılmaması)

  • Sevgi ve saygı görme hakkı


2. İnsan Hakları şiirinde geçen temel haklar dışında başka hangi haklara sahip olduğunuzu araştırınız.


Cevap :

Şiirde yer almayan ama insanların sahip olduğu bazı diğer haklar şunlardır:

  • Eğitim hakkı (Okula gitmek ve eğitim almak)

  • Sağlık hakkı (Tedavi görmek, hastanelerden yararlanmak)

  • Barınma hakkı (Güvenli bir evde yaşama hakkı)

  • Çalışma hakkı (Bir işte çalışma ve emeğinin karşılığını alma hakkı)

  • Yaşama hakkı (Hayatını güven içinde sürdürme hakkı)

  • Güvenlik hakkı (Can ve mal güvenliğinin korunması)

  • Seçme ve seçilme hakkı (Seçimlerde oy kullanabilmek ve aday olabilmek)

✅ İnsan hakları; insanların doğuştan sahip olduğu, eşit ve özgür bir şekilde yaşamasını sağlayan haklardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerin tablodaki hangi temel haklarla ilgili olduğunu örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • a. Gökçe’nin, ablasının odasına girerken kapıyı çalması → 3 (Özel Yaşamın Gizliliği Hakkı) ✅ (örnekte verilmiş)

  • b. Türkiye’de doğan Bahar’ın Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesine sahip olması → 5 (Vatandaşlık Hakkı)

  • c. Begüm’ün hastaneye giderek tedavi olması → 1 (Sağlık Hakkı)

  • ç. İş yerinde düzenlenen toplantıda Mustafa’nın düşüncelerini ifade etmesi → 6 (Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı)

  • d. Emre’nin kendi evine yakın olan ilkokula gitmek istemesi → 2 (Eğitim Hakkı)

✅ Doğru eşleştirme:
b → 5, c → 1, ç → 6, d → 2


Soru : Yukarıdaki şemada yer alan temel haklarımızın ortak özellikleri üzerinde düşününüz. Bu özelliklere “Neden?” sorusunu sorarak özellikleri örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Temel haklarımızın ortak özellikleri ve bunların nedenleri şöyledir:

  • Vazgeçilmezdir → Çünkü insan hakları, insanların doğuştan sahip olduğu haklardır; hiç kimse bu haklardan kendi isteğiyle bile vazgeçemez.
    Örnek: Yaşama hakkı herkes için zorunludur, kimse “Ben yaşama hakkımdan vazgeçiyorum” diyemez.

  • Devredilemezdir → Çünkü haklar kişiye aittir ve başkasına verilemez.
    Örnek: Oy kullanma hakkı, bir kişinin başka birine devredemeyeceği bir haktır.

  • Dokunulmazdır → Çünkü devlet veya başka bir kişi bu haklara müdahale edemez.
    Örnek: Özel hayatın gizliliğine kimse izinsiz karışamaz, kişinin odasına zorla giremez.

  • Evrenseldir → Çünkü bütün insanlar, hangi ülkede yaşarsa yaşasın aynı temel haklara sahiptir.
    Örnek: Özgürlük ve eşitlik her insan için geçerlidir; Türk, Alman, Japon fark etmez.

  • Anayasa ile güvence altına alınmıştır → Çünkü haklarımızın korunması için devletin en üst yasası olan anayasada yer alırlar.
    Örnek: Eğitim hakkı anayasa ile garanti altına alınmıştır; devlet herkese eğitim imkânı sağlamak zorundadır.

✅ Bu nedenle temel haklarımız; doğuştan gelir, devredilemez, dokunulamaz, tüm dünyada geçerlidir ve anayasa tarafından korunur.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 12-13-14. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerini pekiştirmesi ve konuları daha iyi anlaması için önemli bir kaynaktır. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ödev yaparken ve sınıf içinde işlenen konuları tekrar ederken büyük kolaylık sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, insan hakları ile ilgili temel kavramları daha net öğrenir ve etkinliklerde doğru çözümler bulabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14 Cevapları, konuları anlamada ve sınavlara hazırlanırken öğrencilere rehberlik eder. Bu kaynaklar, öğrencilerin insan olmanın değerini kavramasına ve insan hakları bilincini geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben İnsanım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14


1. Verilen görseli inceleyiniz. Görselde hangi canlı varlıklara yer verilmiştir? Bu canlıların ortak özellikleri neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görselde birçok canlı varlık yer almaktadır:

  • İnsanlar: İki çocuk ağaç dikiyor, bir kişi el arabasıyla çalışıyor.

  • Hayvanlar: Ağaçta bir sincap, gökyüzünde uçan kuşlar, tavuk ve civcivler, bir horoz, ördek ve ördek yavruları, kaz, tavşanlar, gölette kurbağa, gölette balıklar (veya kurbağa dışında küçük su canlıları olabilir), kelebekler.

  • Bitkiler: Büyük bir ağaç, çimenler, çiçekler, göletin kenarında su bitkileri ve nilüfer yaprakları.

Canlıların Ortak Özellikleri

  • Büyüyüp gelişebilirler: Hem insanlar hem hayvanlar hem de bitkiler büyür ve gelişir.

  • Üreyebilirler: Civcivler tavuktan, yavru ördekler ördekten doğar; bitkiler tohumla çoğalır.

  • Beslenmeye ihtiyaç duyarlar: İnsanlar ve hayvanlar yiyecek tüketir; bitkiler güneş ışığı ve suyla beslenir.

  • Çevreye tepki verirler: Hayvanlar tehlikeden kaçar, insanlar çevresini düzenler; bitkiler ışığa yönelir.

  • Yaşamlarını sürdürmek için hava, su ve güneş ışığına ihtiyaç duyarlar.

Bu görselde doğanın içindeki canlı çeşitliliği ve insanların doğayı koruma ve geliştirme çabaları (örneğin ağaç dikme) vurgulanmıştır.


2. İnsanı diğer canlılardan ayıran temel özellikler neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İnsanı diğer canlılardan ayıran bazı temel özellikler şunlardır:

  • Akıl ve düşünme yeteneği: İnsanlar olayları sorgular, sebep-sonuç ilişkisi kurar, plan yapar ve soyut düşünebilir.

  • Konuşma ve dil kullanma: İnsanlar duygu ve düşüncelerini karmaşık bir şekilde ifade edebilir, yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.

  • Bilgi biriktirme ve öğrenme: Geçmiş deneyimlerden ders çıkarır, bilim ve teknoloji geliştirir, bilgiyi nesiller boyu aktarır.

  • Sanat ve estetik duygusu: Resim, müzik, edebiyat gibi sanat dallarıyla duygularını ifade eder ve güzellik arayışı içindedir.

  • Alet yapma ve kullanma: Karmaşık aletler üretir, onları hayatı kolaylaştırmak için kullanır.

  • Değerler ve ahlak geliştirme: Doğru–yanlış, iyi–kötü gibi kavramlara göre hareket eder; toplum kuralları oluşturur.

Bu özellikler sayesinde insanlar çevrelerini değiştirebilir, doğayı düzenleyebilir ve gelecek için planlar yapabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13 Cevapları


Soru : Suzan’ın aklına takılan bazı sorulara aşağıda yer verilmiştir. Bu soruların cevaplarını düşününüz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kediler bilgisayar kullanabilir mi?
    Hayır. Çünkü bilgisayar kullanmak için elleriyle tuşlara basma, yazıları anlama ve akıl yürütme gerekir; kedilerin böyle bir düşünme ve anlama yeteneği yoktur.

  • Filler kitap okuyabilir mi?
    Hayır. Çünkü kitap okumak için harfleri tanıma ve anlamını çözme gerekir; filler harfleri anlayamaz ve okuma yetenekleri yoktur.

  • Bitkiler seyahat edebilir mi?
    Hayır. Çünkü bitkiler kökleriyle toprağa bağlıdır ve kendi başlarına hareket edemezler.

  • Balıklar resim çizebilir mi?
    Hayır. Çünkü resim yapmak için eller, parmaklar ve hayal gücü gerekir; balıkların böyle organları ve yetenekleri yoktur.

  • Köpekler gitar çalabilir mi?
    Hayır. Çünkü gitar çalmak için ellerle telleri tutma, ritim duygusu ve öğrenme gerekir; köpeklerin elleri ve bu becerileri yoktur.

  • Zürafalar deney yapabilir mi?
    Hayır. Çünkü deney yapmak için düşünme, planlama, araç kullanma ve bilimsel bilgi gerekir; zürafalar bu şekilde düşünemez ve araçları kullanamaz.

Sonuç: Bu tür karmaşık işler sadece insanlar tarafından yapılabilir; çünkü insanlar düşünebilen, öğrenebilen ve alet kullanabilen varlıklardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 14 Cevapları


Soru : İnsanları diğer canlılardan ayıran özelliklerden bazıları aşağıda verilmiştir. Siz de boş bırakılan konuşma balonlarına bu özelliklerden bildiklerinizi yazınız.


Cevap :

  • düşünmek

  • karar vermek

  • icat yapmak

  • okumak ve yazmak

  • sanat yapmak (resim, müzik, heykel vb.)

  • alet kullanmak ve geliştirmek

  • 👥 toplum kurmak ve kurallar koymak

👉 Bu şekilde boş balonlara örneğin şunları yazabilirsiniz:

  • okumak-yazmak

  • sanat yapmak

  • alet kullanmak


Soru : Duyarlı olmak, insanı insan yapan değerlerden biridir. Aşağıdaki görsellerden hangilerinde duyarlı bir insana ait davranışlara yer verilmiştir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14 Cevapları”

Soru : İnsanlar, hangi değerlere sahip olmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İnsanlar hem kendilerine hem de çevrelerine faydalı olmak için bazı önemli değerlere sahip olmalıdır. Bunlardan bazıları şunlardır:

  • Sevgi: İnsanlar birbirlerini sevmeli ve canlılara karşı şefkatli olmalıdır.

  • Saygı: Başkalarının haklarına, düşüncelerine ve doğaya saygı göstermelidir.

  • Dürüstlük: Her zaman doğruyu söylemeli ve güvenilir olmalıdır.

  • Sorumluluk: Kendi görevlerini yerine getirmeli ve yaptığı işlerin sonuçlarını üstlenmelidir.

  • Paylaşmak: Yardıma ihtiyacı olanlara destek olmalı, sahip olduklarını paylaşmalıdır.

  • Adalet: Herkese eşit ve adil davranmalıdır.

  • Çalışkanlık: Hedeflerine ulaşmak için emek vermelidir.

✅ Bu değerler, insanların hem toplum içinde uyumlu yaşamasına hem de dünyayı daha iyi bir yer hâline getirmesine yardımcı olur.



 

error: Content is protected !!