4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150, 151, 152, 153, 154 Cevapları, öğrencilerin özgürlük ve insan hakları konularında düşünmelerini teşvik eden etkinliklerle hazırlanan sorular içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara özgürlüğün anlamını, önemini ve bireysel hakları anlatan metinler ve sorular sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni daha iyi anlamalarına ve özgürlüğü daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilere özgürlük kavramını yaşadıkları toplum ve kültürle ilişkilendirerek öğretir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154


Hazırlanalım


Soru : Özgürlük kavramının size neler çağrıştırdığını aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

Madde Madde özgürlük kavramının çağrıştırdığı kelime şunlar olabilir:

  • Bağımsızlık
  • Huzur
  • Eşitlik
  • Adalet
  • Seçim
  • Barış
  • Özgünlük
  • Sorumluluk
  • Hak
  • Cesaret

Soru : “Özgürlük” şiirini vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra şiiri ezberlemeye çalışınız.


Cevap :

ÖZGÜRLÜK

Eğer kuvvetim yetse benim
Rıhtıma koşarım yalınayak.
Halatlarını bütün gemilerin
Bıçağımla keserim.
Gemiler açılır sallanarak
Ben de artlarından bakarak
Gülerim,
Bütün kuvvetimle bağırarak.
Azat olun gemilerim, azat olun gemilerim!

Eğer kuvvetim yetse benim
Kentin bütün çocuklarını alırım evlerinden
Hepsine kiraz çiçeklerinden
Bir çift kanat takarım.
Çocuklar havalanır uçarak
Ben de artlarından bakarak
Gülerim,
Bütün kuvvetimle bağırarak.
Azat olun bebeklerim, azat olun bebeklerim!

Sonra da kendi kendime
Artık işin kalmadı derim,
Çeker arabamı giderim.

Cahit Külebi Bütün Şiirleri


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirde “azat olmak” kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre defterinize cevaplayınız.


1. Şairin gücü yetse neleri yapmak istiyor?


Cevap : Şair, gemilerin halatlarını keserek onları serbest bırakmak ve çocuklara kanatlar takarak özgürce uçmalarını sağlamak istiyor.


2. Gemilerin özgür olmadığını düşünüyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet, şairin bakış açısına göre gemiler halatlarla bağlı oldukları için özgür değiller. Onların halatları kesilince özgür kalacaklarına inanıyor.


3. Şairin çocuklar için nasıl bir düşüncesi vardır?


Cevap : Şair, çocuklara kiraz çiçeklerinden kanatlar takıp onları özgürce uçurmak istiyor; çocukların bağımsız ve özgür olmalarını hayal ediyor.


4. Sizce bu şiirde söylenenlerden hangisinin gerçekleşmesi mümkün değildir? Neden?


Cevap : Çocuklara kanat takıp uçurmamız fiziksel olarak mümkün değil; bu, şairin özgürlük arzusunu simgeleyen bir hayaldir.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda Mustafa Kemal Atatürk’e ait bazı sözler verilmiştir. Farklı yazı karakterlerinin kullanıldığı bu sözleri okuyunuz. Sizce neden bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilir? Açıklayınız.


Cevap : Bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilmesinin amacı, önemli ve dikkat çekici kısımları vurgulamaktır. Bu şekilde okuyucunun ilgisini çekmek, metindeki belirli kelimelere veya ifadelere dikkatini yönlendirmek amaçlanır. Özellikle etkili ve anlam yüklü cümleler, farklı yazı karakterleriyle yazıldığında daha belirgin hale gelir ve okuyucuda güçlü bir izlenim bırakır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezbere okuyunuz. İstiklâl Marşı’nı okurken; Kelimeleri doğru telaffuz etmeye, Vurguya, Tonlamaya, Sesinizi sınıf ortamına göre ayarlamaya dikkat ediniz.


Cevap : Ezberlediğiniz İstiklal Marşını sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen iletiyi boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : Bu afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen ileti, “Zafer Bayramı’nın önemini vurgulamak, bağımsızlık ve vatan sevgisiyle şehitlerimize ve gazilerimize duyulan minneti ifade etmektir.”


6. ETKİNLİK


Soru : Bir şiir okuma yarışması düzenleyiniz. Bu yarışmada “Özgürlük” şiirini okuyunuz.


Cevap :

Özgürlük

Bir kuşun kanadında esen rüzgar,
Uçsuz bucaksız göklere uzanır.
Engel tanımaz, yolunu bulur,
Özgürlük, yüreğe sığmaz, taşar.

Bir çocuğun düşünde renkli umut,
Gözlerinde parlayan saf sevinç.
Özgürlük, her yeni güne umut,
Zincir tanımaz, sonsuz bir bilmece.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda tırnak işaretinin (“ ”) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Cevapları”

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin hangisinde tırnak işareti (“ ”) yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : “İnsanlar köprü” kuracakları yerde, duvar ördükleri için yalnız kalıyor.


 9. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz şiirden hareketle oluşturulan aşağıdaki kelime havuzundan istediklerinizi kullanarak bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanabilirsiniz.

özgürlük, uçmak, havalanmak kanatlanmak, azat olmak, gitmek


Cevap :

Özgürlüğün Anlamı

Özgürlük, insanın kendini sınırlandırmadan ifade edebilmesi, hayallerine kanatlanarak ulaşmasıdır. Tıpkı gökyüzünde uçan bir kuş gibi, özgürlük de sınır tanımayan bir güçtür. Bir kuşun havalanıp azat olduğu an, onun için tam anlamıyla özgürlüğe kavuştuğu andır. İnsan da, düşünceleri ve seçimleriyle kendi yolunu çizdiğinde, özgürlüğün tadına varır. Özgürlük, engellerin olmadığı bir gökyüzü gibi sınırsızdır; bize ilerlemenin, gitmenin, yeni ufuklara ulaşmanın yollarını açar.

Soru : b. Yazınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki ölçütlere göre düzenleyiniz. Daha sonra yazınızı sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


Soru : Alın teri, emek, çalışma” konulu atasözlerini araştırınız. (“Atasözleri” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Alın Teri, Emek ve Çalışma Konulu Atasözleri:

Emek olmadan yemek olmaz. Anlamı: Bir şey elde etmek için çaba ve emek göstermek gerekir.

Ne ekersen onu biçersin. Anlamı: İnsan ne kadar çalışırsa, o oranda karşılık alır.

Ayağını yorganına göre uzat. Anlamı: Kazancına göre harcama yap; aşırıya kaçma.

Damlaya damlaya göl olur. Anlamı: Küçük çabalar biriktiğinde büyük sonuçlar doğurur.

Tırnağın varsa başını kaşı. Anlamı: İnsanın kendi emeği ve çabası en güvenilir olandır; başkasından beklemek yerine kendi gücüne güvenmelidir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları, bu masalsı hikaye aracılığıyla dostluk ve yardımlaşma temalarını işlerken, öğrencilerin metin içindeki anlamı kavramalarını kolaylaştırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, metnin ana fikrini ve karakterler arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık sayfaları, öğrencilere metin üzerinde düşünme ve eleştirel bakış açısı geliştirme fırsatı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


Hazırlanalım


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yardımlaşma = İnsanların zor zamanlarında birbirlerine destek olmaları, dayanışma içinde hareket etmeleri.

İyilik = Başkalarının hayatını güzelleştirmek, onları mutlu etmek için yapılan güzel davranışlar.

Merhamet = Başkalarının acısını hissedebilmek ve onlara yardım etmek için içten bir istek duymak.


1. ETKİNLİK


Soru : Sizce Büşra Öğretmen’in ifadesi aşağıdakilerin hangileriyle tamamlanabilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

duygu ve düşünceleri daha açık ifade etmemizi sağlar,
(✓) okumayı ve anlamayı kolaylaştırır,
yavaş okumamızı sağlar,
(✓) durak ve vurgu yerlerini belirler.
(✓) konuşurken yaptığımız vurgu ve tonlamaların yazıdaki karşılığıdır,
(✓)  metinlerde oluşabilecek herhangi bir karışıklığı önler.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadelerde geçen altı çizili deyimlerin anlamlarını belirleyerek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Büyüklük göstermek: Kendine yapılan bir hata veya haksızlığa karşı hoşgörülü davranmak, olgunluk sergilemek.

Aklına gelmek: Bir şeyi aniden hatırlamak ya da düşünmek.

İşi düşmek: Birisinden bir konuda yardım ya da destek almak zorunda kalmak.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi “Aslanla Fare” metnini anlatmak için kullanılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden, bazen hiç beklemediğimiz kişilerden yardım alabileceğimizi, başkalarını küçümsememek gerektiğini anlıyorum. Herkesin farklı bir yeteneği ve yardımı dokunabilir.


2. Aslan, fareyi görünce ne yapıyor? Bu davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz?


Cevap : Aslan, fareyi görünce ona zarar vermiyor, bir büyüklük gösteriyor. Bu davranış, aslanın merhametli ve anlayışlı bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor.


3. Aslanın fareye ne zaman işi düşüyor?


Cevap : Aslanın fareye işi, avcıların kurduğu tuzağa düştüğünde düşüyor. O zaman, kendisinden çok daha küçük olan farenin yardımı ona gereklilik haline geliyor.


4. Aslan, tuzaktan kurtulmak için neler yapıyor? Neden başarılı olamıyor?


Cevap : Aslan, tuzaktan kurtulmak için çırpınıyor ve kükreyerek kendini kurtarmaya çalışıyor; ancak gücü, tuzaktan kurtulmasına yetmiyor. Bu yüzden başarılı olamıyor.


5. Fare, aslanı tuzaktan nasıl kurtarıyor?


Cevap : Fare, aslanın ağını dişleriyle kemirerek onu tuzaktan kurtarıyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

● Güneş, kara bulutların arkasında kayboldu.
● Güneş, sabah olduğunu dört bir yana müjdeliyordu.

Birinci cümlede gerçek bir olay söz konusudur. Güneşin önüne kara bulutlar gelince güneş görünmez olur. Bu olay gerçek hayatta olabilecek bir durumdur. İkinci cümlede hayalî bir durum söz konusudur. Güneşin sabah olduğunu dört bir yana müjdelemesi, gerçek hayatta karşılaşılması mümkün olmayan bir durumdur.


Soru : b. Bu açıklamaya göre okuduğunuz metindeki gerçek ögeler ile hayalî ögeleri belirleyerek defterinize yazınız.


Cevap :

Gerçek Öğeler:

  • Aslan ve fare gibi hayvanların ormanda yaşamaları.
  • Aslanın güçlü bir hayvan olması.
  • Hayvanların avcılar tarafından tuzağa düşürülebileceği.

Hayalî Öğeler:

  • Fare ve aslanın birbirleriyle konuşması ve anlaşması.
  • Fare gibi küçük bir hayvanın, aslan gibi güçlü bir hayvana yardım edebilmesi.
  • Hayvanların insanlara özgü davranışlar sergileyerek karşılıklı iyilik yapması ve birbirlerine saygı göstermeleri.

6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini aşağıdaki tabloya yazarak karşılaştırınız.


Cevap :

Aslan

Fiziksel Özellikleri : Güçlü, büyük, ormanın sultanı

Kişilik Özellikleri : Merhametli, büyüklük gösteren, yardımsever

Fare

Fiziksel Özellikleri : Küçük, zayıf

Kişilik Özellikleri : Sadık, vefalı, cesur, dostlarına yardım eden


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde aslan, fareye niçin dokunmamıştır? Bu iyiliğin karşılığını nasıl almıştır?


Cevap : Aslan, fareyi görünce onu küçük bir canlı olarak görüp zarar vermemiş, ona merhamet göstermiştir. Bu iyiliğinin karşılığını ise, tuzağa düştüğünde fare tarafından kurtarılarak almıştır.


8. ETKİNLİK


Soru : “İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden hareketle yardımseverlik ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkin kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : “İyilik eden iyilik bulur” atasözü, başkalarına yardım eden kişilerin zamanla kendilerinin de yardım göreceğini anlatır. Yardımsever olmak, insanları bir araya getiren, güven ve sevgi oluşturan bir özelliktir. Biz birine destek olduğumuzda, yalnızca o kişiyi değil, toplumun bütününü güçlendirmiş oluruz. Yardımlaşmanın gücüne inanmalı ve bunu hayatımızın bir parçası yapmalıyız.


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda “Karga ile Tilki” metnini anlatan görseller verilmiştir. “Karga ile
Tilki” metnini araştırınız. Yaptığınız araştırmadan hareketle görselleri olayların oluşuna göre numaralandırınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : b. “Karga ile Tilki” metninde geçen olayları oluş sırasına dikkat ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. Karga bir parça peynir bulur ve ağzına alarak bir dala konar.
  2. Tilki, kargayı görür ve peyniri almak için bir plan yapar.
  3. Tilki, kargaya güzel sözler söyleyerek onun sesini duymak istediğini belirtir.
  4. Karga, tilkinin iltifatlarına kanar ve ötmeye başlar.
  5. Karga öterken ağzındaki peynir yere düşer.
  6. Tilki, yere düşen peyniri alır ve amacına ulaşmış olur.

10. ETKİNLİK


Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları”

Soru : b. Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesinde gördüğü yazım
yanlışı nedir? Yazım yanlışını düzelterek cümlenin doğru hâlini aşağıya yazınız.


Cevap : Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesindeki yazım yanlışı, “doktorumuzda” kelimesinde bulunur. Doğru hali, “Dâhiliye doktorumuz da bulunur.” şeklinde olmalıdır.


Soru : c. Defterinize içinde hayalî ögeler olan bir metin yazınız.


Cevap :

Bir zamanlar, gökyüzünde yalnızca bir güneş değil, parıldayan iki güneş vardı. Bu güneşlerden biri gündüz doğar, diğeri geceyi aydınlatırdı. İnsanlar geceleri de gün gibi parlak bir dünyada yaşar, tarlalarında çalışır, gecenin serinliğinde daha rahat nefes alırlardı.

Bir gün, iki güneş arasında bir anlaşmazlık çıkınca gökyüzü bir yıldırım gibi çatırdadı ve iki güneş bir araya gelemez oldu.

O günden sonra insanlar geceleri yıldızların solgun ışığında, gündüzleri ise tek güneşin altında yaşamaya başladılar. Ama gökyüzüne bakıldığında, iki güneşin birbirine ulaşmak için uzanan ışık izleri hâlâ seçilebiliyor…


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilere imece usulünün değerini tanıtan ve toplumsal dayanışmanın önemini anlatan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları, kadınların el birliğiyle ürettikleri Soğanlı bebekleri sayesinde ekonomik bir kazanç sağladıkları süreci ele alarak, öğrencilerde paylaşma ve yardımlaşma bilinci oluşturur. Bu metin, imece usulü çalışmanın toplumsal faydalarını vurgulayan örnekler sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okudukları metinden edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yönelik etkinliklerle desteklenmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık bölümlerindeki alıştırmalar, çocukların imece kültürünü daha iyi kavramalarını sağlarken, toplumsal iş birliği ve paylaşım gibi değerleri öğrenmelerine de katkı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97


Hazırlanalım


Soru : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden anladıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözü, birlikte çalışmanın, yardımlaşmanın ve iş birliğinin önemini vurgulamaktadır. Bu sözden anladığımız, tek başına yapılan işlerin sınırlı olabileceği, ancak bir araya gelindiğinde güçlerin birleşmesiyle daha büyük işler başarılabileceğidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Ayça, aşağıdaki kelimelerden bazılarını verilen anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştirmiştir. Diğer kelimeleri de siz yerleştirerek bulmacayı çözünüz.


Cevap :

Soldan Sağa

1. Karşılıklı konuşma. (diyalog)
2. Plastik, tahta, bez vb.nden yapılan insan biçiminde oyuncak. (bebek)
3. Bir otomobilin arkasına takılan hem taşıt hem konut olarak kullanılan üstü kapalı araç. (karavan)
4. Birçok kimsenin toplanıp el birliğiyle bir kişinin veya bir topluluğun işini görmesi ve böylece işlerin sıra ile bitirilmesi. (imece)
5. Devletin, bir kuruluşun, bir aile veya bir kimsenin gelecekteki belirli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerinin tümü. (bütçe)

Yukarıdan Aşağı

6. Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vb. amaçlarla geziye çıkan kimse, gezgin, gezmen, seyyah. (turist)
7. Bir buluş ya da icadın yetkilerinin bir kişi veya şirkete ait olduğunu gösteren resmî koruma belgesi. (patent)
8. Aileye evlenme yoluyla girmiş olan kadın. (gelin)


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : “Ev hanımlarının el emeği göz nuruyla yapılan Soğanlı bebeği, mahallede yaşayan birçok aileye ek gelir imkânı sağlıyor.” cümlesindeki altı çizili söz grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı nasıl paylaşmaktadır?


Cevap : Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı imece usulü bir havuz sistemi oluşturarak paylaşmakta ve geliri eşit şekilde bölüşmektedir.


2. Kadınların Soğanlı bebeği yapması ile yaşanan olumlu gelişmeler nelerdir?


Cevap : Kadınların Soğanlı bebeği yapması sayesinde aile bütçelerine katkı sağlanmakta, mahalledeki kadınlar arasında dayanışma güçlenmekte ve turizm aracılığıyla mahalleye gelir kazandırılmaktadır.


3. Ayşe A. nasıl yabancı dil öğrenmiştir? Öğrendiği diller sayesinde hangi ülkelerden arkadaş edinmiştir?


Cevap : Ayşe A., turistlerle iletişim kurarak yabancı dil öğrenmiştir. Bu sayede Fransa ve İtalya’dan arkadaşlar edinmiştir.


4. Dudu K. hangi durumdan şikâyet etmektedir?


Cevap : Dudu K., mahalleye eskisi gibi turistlerin yoğun şekilde gelmemesinden ve eski canlılığın olmamasından şikâyet etmektedir.


Soru : b. “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusunu söyleyiniz.


Cevap : “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusu, Soğanlı Mahallesi’nde yaşayan kadınların imece usulü Soğanlı bebeği yaparak aile bütçelerine katkı sağlamaları ve turizme katkıda bulunmalarıdır.


4. ETKİNLİK


Soru : Kemal’in belirlediği konu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Planlama yapmanın önemi


 

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki aşamaları takip ederek bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere doğanın dengesinde çok önemli bir rol oynayan arılardan bahsetmek istiyorum. Arılar, bitkiler arasında polen taşıyarak hem çevremizdeki bitkilerin üremesine yardım eder hem de bize bal gibi sağlıklı bir gıda sunar. Bu küçük canlılar sayesinde meyvelerimiz, sebzelerimiz ve birçok bitki türü gelişir. Yani, doğanın bu kusursuz dengesinde, arılar büyük bir öneme sahiptir.

Ancak arıların yaşamı, maalesef çeşitli nedenlerle tehlike altında. İlaçlama, çevre kirliliği ve iklim değişikliği gibi faktörler, arı popülasyonlarının azalmasına sebep oluyor. Bu yüzden çevremizi korumak, onlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak bizlerin görevi olmalı.

Unutmayalım, arılar olmazsa doğanın dengesi bozulur, bu da bize kadar yansır. Bu nedenle hep birlikte arıları ve doğayı koruyalım. Teşekkür ederim!


6. ETKİNLİK


Soru : Bu açıklamaya göre aşağıdakilerden hangilerinde bu ek veya bağlacın yazımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Durumu oğlunda bildirdi.
  • Ne evde nede okulda onu görebildim.
  • Aslıhan yada Batuhan evde olmalı.

7. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlarınızla veya ailenizle yaptığınız bir işi aşağıya yazınız.


Cevap : Geçen hafta sonu ailemle birlikte bahçedeki ağaçları budama işi yaptık. Babam ağaç dallarını keserken biz de annemle birlikte dalları topladık ve düzenli bir şekilde yığın yaptık. Hep beraber çalışınca işimiz çabuk bitti ve eğlenceli bir gün geçirdik.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Ünlem işaretinin cümleye kattığı anlamları belirleyerek ilgili kutucuklarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97 Cevapları”

9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.


Cevap :

● Okulunuz için kitap toplama kampanyası düzenleyiniz.
● Bu kampanya için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
● Aranızda görev dağılımı yapınız.
● Kampanya duyurusunu yapacak kişileri ve toplanan kitaplarla ilgilenecekleri belirleyiniz.


Soru : b. Yukarıdaki çalışmaların dışında başka nelerin yapılabileceğini aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Kitap bağışı yapabilecek yerel kütüphaneler, kitapçılar ve yayınevleri ile iletişime geçilebilir.
  • Kampanya için sosyal medya üzerinden duyurular yapılarak daha geniş bir kitleye ulaşılabilir.
  • Okulun belirli bir alanında kitap bağış kutuları yerleştirilerek öğrencilerin ve velilerin daha kolay erişim sağlaması sağlanabilir.
  • Kampanya sürecinde bağış yapanlara teşekkür sertifikası veya küçük hatıra hediyeleri hazırlanabilir.
  • Toplanan kitapların en iyi şekilde değerlendirilmesi için, kampanya sonunda kitapların okul kütüphanesine veya ihtiyaç sahibi okullara teslim edilmesi planlanabilir.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, öğrencilere paylaşmanın ve bereketin değerini anlatan etkileyici bir metin sunmaktadır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara buğdayın eksilmemesi ile ilgili hikâye üzerinden yardımlaşmanın ve dayanışmanın önemini öğretir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini geliştirirken; 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinliklerle, bu değerleri kavramalarını sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103


Hazırlanalım


Soru : Aslıhan bir hikâye yazmaktadır. Aslıhan’ın hikâyesinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce Aslıhan’ın hikâyesinin teması nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Aslıhan’ın hikâyesinin teması fedakârlık olarak değerlendirilebilir; çünkü metindeki temel kavram fedakârlıktır.


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Eksilmeyen Buğday” adlı bir metin okuyacaksınız. Sizce bu metin neden söz ediyor? Tahmininizi aşağıya yazınız.


Cevap : Bence bu metin, başkalarına yardım eden bir kişinin buğdaylarının bereketlenmesi hakkında olabilir.


2. “Eksilmeyen Buğday” metninin görselini inceleyiniz. Görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız.


Cevap : Görsele bakarak metnin konusu, birbirine bağlı iki kardeşin ya da iki dostun hikâyesi olabilir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarının başında boş bırakılan yerlere yazınız. Daha sonra kelimelerdeki renkli harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

  • Fedakârlık : Bir amaç uğruna veya gerçekleştirilmesi istenen herhangi bir şey için kendi çıkarlarından vazgeçme, özveri.
  • Çuval : Pamuk, kenevir veya sentetik iplikten dokunmuş büyük torba.
  • Ambar : Genellikle tahıl saklanan yer.
  • Bölüşmek : İki veya daha çok kimse aralarında herhangi bir şeyi paylaşmak, üleşmek, payını almak, taksim etmek.
  • Evli : Evlenmiş olan (kadın veya erkek).
  • Gizli : Başkalarından saklanan, duyurulmayan, saklı kalan.
  • Sarılmak : Kollarını dolamak, kucaklamak.

Şifre : KARDEŞLİK


3. ETKİNLİK


Soru : a. “Geçim konusunda kimse kimseye yük olmamalıdır.” anlamına gelen atasözünün kelimeleri karışık olarak verilmiştir. Bu atasözünü belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Allah kardeşi kardeş yaratmış, kesesini ayrı yaratmış.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : b. Atasözlerinin bir metne ne gibi katkısı olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Atasözleri, metne derinlik ve anlam katar; mesajı etkili bir şekilde iletir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. İki kardeş ne işle uğraşıyormuş?


Cevap : Çiftçilik yapıyorlarmış.


2. Kardeşler buğdayları nasıl paylaşıyormuş?


Cevap : Topladıkları buğdayı her akşam eşit şekilde bölüşüyorlarmış.


3. Küçük kardeş ağabeyi hakkında ne düşünüyormuş?


Cevap : Küçük kardeş, ağabeyinin ailesi ve çocukları olduğu için daha fazla buğdaya ihtiyacı olduğunu düşünüyormuş.


4. Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyor musunuz? Nedenini açıklayınız.


Cevap : Evet, doğru buluyorum. Büyük kardeş, kardeşini düşünerek ona destek olmak istemiş ve fedakârlık yapmıştır.


5. İki kardeşin de ambarındaki buğday neden azalmıyormuş? 


Cevap : Çünkü her gece birbirlerinden habersiz olarak birbirlerinin ambarına buğday taşıyorlarmış.


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Kardeşler arasında karşılıklı fedakârlık ve sevgi, birlikte bereket getirir.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Bu açıklamaya göre “Eksilmeyen Buğday” metninin serim, düğüm ve çözüm
bölümlerinde neler anlatıldığını aşağıya yazınız.


Cevap :

Serim: İki kardeşin birlikte yaşadıkları ve buğdaylarını eşit şekilde paylaştıkları anlatılır.

Düğüm: Kardeşlerin, birbirlerine gizlice buğday bırakmaları.

Çözüm: Gerçeği anladıkları an, birbirlerine sarılarak fedakârlığın kıymetini fark etmeleri.


Soru : b. Hikâye edici metinlerde şahıs kadrosu, olay, mekân ve zaman gibi unsurlar
bulunur. Buna göre “Eksilmeyen Buğday” metninin unsurlarını aşağıya yazınız.


Cevap :

Şahıs Kadrosu: Büyük kardeş ve küçük kardeş.

Mekân: Kardeşlerin yaşadığı çiftlik ve ambarlar.

Zaman: Belirtilmemiş, geçmiş zaman.

Olay: Kardeşlerin birbirlerine buğday taşıyarak fedakârlık yapmaları.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin kahramanlarının kişilik özelliklerini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

Büyük Kardeş Kişilik Özellikleri: Fedakâr, düşünceli, yardımsever.

Küçük Kardeş Kişilik Özellikleri: Alçakgönüllü, yardımsever, fedakâr.


8. ETKİNLİK


Soru : “Küçük kardeş evli olmadığı için buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.” cümlesinin neden ve sonuç bölümlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Neden: Küçük kardeş evli olmadığı için.

Sonuç: Buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.


9. ETKİNLİK


Aslı = Kardeşlik konusunda ne düşünüyorsunuz?
Melis = Ben kardeşliğin fedakârlık olduğunu düşünüyorum.
Yağız = Ben bu konudaki fikrimi söylemek istemiyorum.
Mert = Bence kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışmadır.

Soru : Dört arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyarak soruları
cevaplayınız.


1. Arkadaşlarınızla bir konuda farklı düşündüğünüz oldu mu? Olduysa bu durumda neler hissettiniz?


Cevap : Evet, arkadaşlarımla bazen farklı düşündüğümüz oldu. Böyle durumlarda kendimi şaşırmış ve meraklı hissediyorum çünkü onların bakış açısını da anlamak istiyorum. Farklı düşüncelerin olması zenginlik katıyor.


2. Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün müdür? Neden?


Cevap : Herkesin aynı düşünmesi her zaman mümkün değildir. Çünkü herkesin deneyimleri, bakış açıları ve karakterleri farklıdır. Bu çeşitlilik, düşüncelerin de farklı olmasına yol açar.


3. Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine karşı nasıl davranmalıdır?


Cevap : Farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine saygılı olmalıdır. Herkesin fikrine değer vermek, sağlıklı ve yapıcı bir iletişim sağlar.


4. “Kardeşlik” konusundaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kardeşlik, destek olmak, paylaşmak ve fedakârlık yapmaktır. Kardeşler birbirinin her zaman yanında olmalı ve birbirine yardım etmelidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda soru işaretinin kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden sonuna soru işareti (?) getirilmesi gerekenlerin yanındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

Hava karardı mı hemen eve geleceksin
(✔) Yozgatlı mısın yoksa Kırıkkaleli mi
(✔)  Ne zaman bitecek toplantı
(✔)  Amcanız orada bulunanlara ne diyordu
Uzak akrabalarının neden gelmediğini sordu
Akşam oldu mu sürüler döner
(✔) Yeni açılan okul hakkında ne düşünüyorsunuz
(✔) Çok yakından mı geliyor bu sesler
Uzak mı uzak bir kente taşınırlar


Soru : c. Aşağıya “Kardeşlik fedakârlıktır.” ana fikrini işleyen karşılıklı bir konuşma yazınız. Yazınızda soru cümlelerine de yer veriniz.


Cevap :

Aslı: Sence kardeşlik nedir?

Mert: Bence kardeşlik, zor zamanlarda birbirine destek olmaktır. Sen nasıl düşünüyorsun?

Aslı: Katılıyorum. Kardeşlik aynı zamanda fedakârlık yapabilmektir. Mesela, kendi isteklerimizden bile vazgeçebiliriz, değil mi?

Mert: Evet, bazen kardeşin için kendi ihtiyaçlarını bile ikinci plana atarsın. Bu da kardeşliğin değerini gösterir.

Aslı: Peki, sen kardeşin için en son ne gibi bir fedakârlık yaptın?

Mert: Geçen hafta istediğim bir oyunu almak yerine kardeşime hediye aldım. Çünkü onun mutlu olması beni de mutlu etti!


Soru : Toplum olarak kimlere ya da nelere saygı duyduğumuzu araştırınız (“Saygı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Madde Madde Toplum olarak saygı duyduğumuz kişiler ve değerler genellikle şunlardır:

  • Aile büyükleri (anne, baba, dede, nine)
  • Öğretmenler ve eğitimciler
  • Şehitler ve gaziler
  • Yaşlılar ve deneyimli kişiler
  • Milli ve manevi değerler
  • Sanatçılar, yazarlar ve düşünürler
  • Doğa ve çevre
  • Gelenek ve görenekler

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107, 108 Cevapları, öğrencilere saygının önemini anlatan değerli etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların saygı kavramını daha iyi anlamaları için hazırlanmış olup, toplumsal ilişkilerde saygının rolünü vurgular.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere saygılı davranışların toplumda oluşturduğu olumlu etkileri kavratmayı amaçlarken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin empati ve hoşgörü gibi değerleri de öğrenmelerine katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108


Hazırlanalım


Soru : Türk toplumunda saygı duyulan unsurları araştırarak edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Türk toplumunda saygı duyulan unsurlar: Türk toplumunda büyüklere, öğretmenlere, şehitlere, tarihi değerlere, milli bayramlara, bayrağa ve dinî değerlere saygı duyulur. Ayrıca aile bağları, komşuluk ilişkileri ve misafirperverlik de toplumda saygıyla karşılanır.


Soru : Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğunuz durumlarla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız bunlardan birini arkadaşlarımızla paylaşınız.


Cevap : Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğum bir durum: Toplu taşımada özellikle yüksek sesle telefonla konuşulması beni rahatsız ediyor. Bu tür bir durumda, insanların sessiz olması gerektiğini düşünüyorum çünkü başkalarının özel konuşmalarını duymak zorunda kalıyoruz.


1. ETKİNLİK


Soru : “Saygı” metnini dinlerken kendinizi otobüsteki yolculardan birinin yerine koyunuz. Yazarın rahatsız olduğu duruma nasıl tepki verirdiniz? Aşağıya yazınız.


Cevap : O durumda ben, kişinin yanında oturuyorsam, nazik bir dille sarımsak kokusunun otobüs içinde rahatsızlık verebileceğini hatırlatırdım. Yanımda varsa naneli bir sakız ya da şeker ikram ederek durumu yumuşatmaya çalışırdım.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümledeki anlamlarını tahmin ederek tabloya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

  • Şunu bunu rahatsız edeceklermiş, umurlarında değil. (umursamamak)
  • Şu adama bir çatayım, dedim içimden. (terslemek veya çıkışmak)
  • Belki bir de alaturkalık, alafrangalık tartışması açarlar. (doğu-batı kültür farkı tartışması)

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Yazarı rahatsız eden durum nedir?


Cevap : Otobüste bulunan bir yolcudan yayılan yoğun sarımsak kokusu.


2. Yazar, karşılaştığı durum karşısında nasıl bir tepki vermeyi aklından geçiriyor?


Cevap : Yolcuya gidip onu uyarmayı ve sitem etmeyi düşünüyor.


3. Yazarın sarımsak yemeyle ilgili görüşleri nedir?


Cevap : Sarımsağın faydalı olduğunu kabul etse de, insanların kokusu rahatsız edici olabilir diye insan içine çıkmadan önce dikkat etmeleri gerektiğini savunuyor.


4. Yazarın “Bu, bir yurttaşlık görevidir.” şeklinde ifade ettiği görev nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?


Cevap : Başkalarını rahatsız eden durumlarda, kişileri nazikçe uyarmanın bir yurttaşlık görevi olduğuna inanıyor. Katılıyorum, çünkü toplum içinde saygılı davranmak, herkesin sorumluluğudur.


4. ETKİNLİK


Soru : “Saygı” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Metnin Konusu: Otobüste, bir yolcunun yediği sarımsak nedeniyle diğer yolcuların rahatsız olması.
  • Metnin Ana Fikri: Toplum içinde diğer insanlara saygı gösterilmeli, başkalarını rahatsız edebilecek davranışlardan kaçınılmalıdır; ayrıca gerektiğinde başkalarını da nazikçe uyarmak önemlidir.

5. ETKİNLİK


Soru : Çevrenizdeki kişilerin beden dillerini nasıl kullandığını gözlemleyiniz. Gözlemlerinizden hareketle aşağıya kişilerin sözlü olmayan mesajlarına örnekler yazınız.


Cevap :

  • Başını sallamak: Onay veya kabul ifadesi olarak kullanılır.
  • Kaşlarını çatmak: Hoşnutsuzluk veya kızgınlık belirtisidir.
  • Gözlerini devirmek: İlgisizlik ya da sıkılma anlamına gelir.
  • Kolları kavuşturmak: Kendini savunma veya kapalı bir tutum sergileme ifadesidir.
  • Omuz silkmek: Bilgisizlik veya umursamazlık anlamında kullanılır.
  • Gülümsemek: Sıcaklık, samimiyet veya hoşnutluk belirtisidir.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : “Saygı” metnini sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma yaparken aşağıda verilen hususları göz önünde bulundurunuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız. 


7. ETKİNLİK


Soru : Saygı konusunda neler düşündüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Saygı, insanlar arasındaki ilişkilerin temelini oluşturan önemli bir değerdir. Farklı görüşlere, düşüncelere ve yaşam tarzlarına saygı göstermek, sosyal uyumu artırır ve huzurlu bir ortam yaratır. Saygı, sadece kelimelerle değil, davranışlarla da gösterilmelidir.

Bireylerin kişisel alanlarına, duygularına ve haklarına saygı göstermek, karşılıklı güveni güçlendirir. Ayrıca, saygı duyulan kişiler, kendilerini daha değerli hisseder ve bu durum, toplumsal ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunur. Kısacası, saygı, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde sağlıklı ilişkilerin kurulmasında vazgeçilmez bir unsurdur.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları”

Soru : b. Bu konuşmada geçen “ki”lerin altını çiziniz. Bunların yazımlarında herhangi bir farklılık var mı? Belirtiniz.


Cevap : Evet, farklılık var. Ek olan “-ki” bitişik, bağlaç olan “ki” ise ayrı yazılıyor.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru :c.  Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere bağlaç olan “ki” ya da ek olan “-ki”den uygun olanı getiriniz.


Cevap :

• Buzdolabındaki etler bozulmuş.
• Baktı ki olacak gibi değil, vazgeçti.
• Baktım ki ortadan kaybolmuş!
• Demek ki konuyu iyi anlamış.
• Sınıftaki öğrenciler bahçeye çıkacak.
• O, ne yapacağını bilmez ki.
• Kendi kitabımı bulamıyorum seninki nerede?
• Seni öyle göreceğim geldi ki.


9. ETKİNLİK


“Saygı” konulu hikâye edici metin yazma yarışması yapılacağını varsayınız. Bu yarışma kapsamında yarışmaya katılacak metinlerin taşıması gereken özellikler aşağıda verilmiştir.

Soru : Defterinize bu özellikleri taşıyan hikâye edici bir metin yazınız.


Cevap :

Saygının Gücü

Bir zamanlar küçük bir kasabada yaşayan Ayşe adında bir kız vardı. Ayşe, kasabanın en saygılı insanlarından biri olarak biliniyordu. Herkese nazik davranır, büyüklerine saygı gösterir ve arkadaşlarıyla olan ilişkilerinde de her zaman hoşgörülü olmaya özen gösterirdi.

Bir gün kasabanın en yaşlı kadını olan Fatma Nine, bir sorunla karşılaştı. Bahçesindeki ağaçların meyve vermediğini düşünüyordu ve bu konuda yardıma ihtiyacı vardı. Ancak, kasabada herkes meşguldü ve kimse ona yardımcı olmak istemedi. Bu durumu gören Ayşe, hemen Fatma Nine’nin evine gitti. “Fatma Nine, size yardım etmek istiyorum. Bahçenizi birlikte temizleyelim,” dedi.

Fatma Nine, Ayşe’nin yardım teklifine çok sevindi. İkisi birlikte bahçeye gitti ve meyve ağaçlarının etrafındaki yabani otları temizlemeye başladılar. Ayşe, yaşlı kadının hikâyelerini dinlerken, Fatma Nine de genç kızın nazik davranışına hayran kaldı. Bir süre sonra, birlikte çalıştıkları için aralarında bir dostluk bağı oluştu.

Bu olay kasabada yayıldı ve herkes Ayşe’nin saygı dolu davranışlarını konuşmaya başladı. Ayşe, sadece Fatma Nine’ye değil, her yaştan insana saygı göstererek, kasabanın örnek genci oldu. Kasabalılar, onun sayesinde saygının ne kadar önemli olduğunu anladılar.

Zamanla, Ayşe’nin bu davranışları diğer gençlere de örnek oldu. Herkes, yaşlılara daha fazla saygı göstermeye ve onlara yardımcı olmaya başladı. Ayşe, bir gün bu saygı dolu davranışların kasabada nasıl bir etki yarattığını düşündüğünde, içi mutlulukla doldu.

Bu olay, Ayşe’ye ve kasabaya saygının gücünü bir kez daha hatırlattı. Saygı, sadece bir kelime değil, insanları bir arada tutan bir bağdı. Kasabanın insanları, birbirlerine duydukları saygıyla daha güçlü bir topluluk oluşturdular ve bu saygı, nesiller boyunca sürdü.

Sonuç olarak, Ayşe’nin hikâyesi, saygının yalnızca bireyler arasında değil, toplumda da nasıl büyük bir etki yaratabileceğini gösterdi. Saygı, her zaman güzellikleri beraberinde getirir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!