İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 4. Sınıf
İlkokul eğitiminde, öğrencilerin çeşitli derslerle kapsamlı bir şekilde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı, öğrencilere matematiksel düşünme becerileri kazandırırken, temel kavramları ve işlemleri öğretmektedir. Aynı zamanda, 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile dil becerileri geliştirilmekte, okuma ve yazma yetenekleri pekiştirilmektedir.
Öğrencilerin dünyayı daha iyi anlamaları için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı bilimin temel ilkelerini öğretirken, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ise tarih, coğrafya ve kültürel değerleri tanıtmaktadır. Ayrıca, 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, dini değerler ve ahlaki eğitimi desteklemekte, öğrencilerin manevi gelişimlerine katkıda bulunmaktadır.
Eğitim sürecinde güvenli bir yaşam için 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı, trafik kurallarını öğretmekte ve öğrencilerin güvenliğini artırmaktadır. Ayrıca, 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı ile birey hakları ve toplumsal değerler üzerinde durulmakta, öğrencilerin bilinçlenmesi sağlanmaktadır. Tüm bu dersler, İlkokul 4. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı ile desteklenerek, öğrencilerin derslerde daha iyi başarı göstermeleri hedeflenmektedir.
İlkokul 4. SınıfTürkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama ve bilgiye dayalı yorum yapma becerilerini destekleyen etkinlikleri içerir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, teknolojik gelişmelerle ilgili farkındalık oluştururken, öğrencilerin metindeki bilgileri anlamalarına yardımcı olur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık”
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile öğrenciler, yeni konular hakkında düşüncelerini ifade ederken okuma becerilerini de geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık çalışmaları, öğrencilerin detaylı inceleme ve çıkarım yapma yetilerini güçlendirir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Cevapları
TÜBİTAK DESTEĞİYLE 6 BACAKLI ROBOT GELİŞTİRİLDİ
ODTÜ’lü bilim insanları zor arazi koşullarında böceklerdeki gibi yüksek hareket kabiliyetine ve hayatta kalma becerisine sahip altı bacaklı robot “SensoRHex”in (Sensörheks) tasarım ve üretimini tamamladı. (…)
Projede 4 araştırmacı ve ıo öğrencinin yer aldığını söyleyen A.S. 3 yı! süren proje için TÜBİTAK’tan yaklaşık 250 bin TL kaynak aldıklarını belirtti. A.S. projedeki uzun vadeli ana amacın taşlık, kayalık, ağaçlık mekânlar gibi zor arazi koşullarında yüksek hareket kabiliyetine sahip ve kendi başına var olabilecek robotların tasarlanması olduğunu kaydetti.
Robota pek çok davranış kabiliyeti kazandırıldığını anlatan A.S. “Bir engelle karşılaştığı zaman o eVıgelin üzerinden nasıl atlayacağı, bir çukurla karşılaştığında onu nasıl geçebileceği, merdivenlere nasıl tırmanacağı gibi konularda robotun kendi kendine karar verme ve kontrol yetilerini kazabilmesi şimdi ve gelecekteki araştırma odağımızı oluşturuyor.” dedi. Tamamlanan bu projenin sağladığı robot platformunun iki yeni TÜBİTAK projesine de sebep olduğunu kaydeden A.S. bu projelerden birinin “Bacaklı robotlarda görme” üzerine, diğerinin ise “Mantık temelli hareket planlama ve kontrolü” alanında olduğunu belirtti.
Bu tür robotların zor arazi koşullarında insanların görev yükünü azaltabileceğini, bilgi kaynağı olarak hizmet edebileceğini dile getiren A.S. “Bu tür arazi kabiliyetine sahip robotlar, deprem gibi bir doğal afette yaralıların tespitinde mayınlı arazilerde uygun bir dedektörü taşıyarak arazinin risk haritasının çıkarılmasında kullanılabilecektir. Ancak bacaklı robotların tüm vaatlerinin gerçekleşmesi uzun ve sebatlı araştırma çalışmalarının yapılmasına bağlı.” diye konuştu.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 4. SınıfTürkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83, 84 Cevapları, öğrencilerin ikinci ünite kapsamındaki konuları pekiştirmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, öğrencilere okuduklarını anlama, yorumlama ve metin çözümleme becerilerini kazandırır.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık”
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile öğrenciler, farklı sorulara yanıt verirken dil becerilerini geliştirirler. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık etkinlikleri ise konuların detaylarını anlamaya yönelik çalışmaları içerir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84
2. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI
ANTARKTİKA’DAKİ BUZ ÖRTÜSÜ GEÇMİŞ İKLİMLERİN TANIĞI
Burası, Antarktika. Dünyanın en soğuk, en kuru ve en rüzgârlı iklimine sahip kıtası… Antarktika, yaz-kış kalın bir buz örtüsüyle kaplı. Buz örtüsünün kalınlığı, kıtanın kimi yerlerinde birkaç bin metreyi buluyor! Kışın, Antarktika’yı çevreleyen denizlerde de çok kalın buzlar oluşuyor. Kimi zaman kıyılardan büyük buz parçaları kopuyor. Denizde yüzen bu büyük buz parçalarına “buzdağı” adı verildiğini duymuşsunuzdur. Yazın, kıyılardaki buzlar çözülüyor.
Ancak, buzların çözüldüğü alanlar, yine de kıtanın ancak %1’ini oluşturuyor. Kısacası, burada yaşam güçlüklerle dolu. Antarktika’da, bu soğuk ortama uyum sağlamış canlılar yaşıyor. Foklar, balinalar ve penguenler gibi. Kıtada yalnızca birkaç bitki ve böcek türü var. Bir de araştırmacılar! Antarktika’da
kalıcı yerleşim yerleri yok. Ancak, “istasyon” olarak adlandırılan 100 kadar araştırma merkezi var. Bu araştırma merkezlerinde, çeşitli ülkelerden çok sayıda araştırmacı çalışıyor. Araştırmacıların üzerinde çalıştıkları konuların hepsi de birbirinden ilginç. Bunlardan biri de buzullardan alınan buz örneklerinin incelenmesi.
Aslı Zülal Bilim Çocuk Dergisi (Kısaltılmıştır.)
A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
1. Antarktika neden dünyanın en soğuk yeridir?
Cevap : Antarktika, kalın bir buz örtüsüyle kaplıdır ve bu, güneş ışığını emmeyerek düşük sıcaklıkların devam etmesine neden olur. Ayrıca, en kuru ve rüzgârlı iklim koşullarına sahip olması da burada sıcaklığın düşük kalmasını sağlar.
2. Aşağıdakilerden hangisi metinde sözü edilen buzdağı olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”
3. Antarktika’nın soğuk ortamına uyum sağlayan canlılar hangileridir?
Cevap : Antarktika’nın soğuk ortamına uyum sağlayan canlılar arasında foklar, balinalar ve penguenler bulunmaktadır.
4. Araştırmacılar buzullardan alınan buz örneklerini niçin inceliyor olabilir?
Cevap : Araştırmacılar, buzullardan alınan buz örneklerini inceleyerek geçmiş iklimler hakkında bilgi edinmek, iklim değişikliği ve çevresel değişimlerin etkilerini anlamak amacıyla araştırmalar yapıyor olabilirler.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
B. Aşağıdaki kuralları örnekleyen birer cümle yazınız.
Dünya, güneş ve ay kelimeleri gezegen anlamı dışında kullanıldıklarında küçük harfle başlar.
Cevap: Güneş her sabah doğuyor ve akşam batıyor.
Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.
Cevap: “Küçük Prens” adlı kitabı çok severim.
Kendisinden sonra örnek verilecek cümlenin sonuna iki nokta (:) konur.
Cevap: Şunları unutmamalısın: su içmek, sağlıklı beslenmek ve düzenli uyumak.
Tamamlanmamış cümlelerin sonuna üç nokta (…) konur.
Cevap: Okuldan sonra parka gideceğim ama önce biraz dinlenmeliyim…
C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.
1. “Yatmak” kelimesini aşağıda verilen anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Boş yere beklemek = Ödevimi bitirmeden yatmamalıyım; boş yere beklemek zaman kaybı.
Yatay veya yataya yakın bir duruma gelmek = Yatmak için yastığın üzerine uzandım ve derin bir nefes aldım.
2. Bu kutucuklardan hangisinde yer alan kelimelerin arasında eş anlamlılık ilişkisi yoktur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : gece-gündüz
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
3. Aşağıda verilen deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Cevapları”
4. “Okulda iki perdelik oyunumuz cuma günü izleyiciyle buluşacak.” cümlesinde “perde” kelimesi terim anlamıyla kullanılmıştır. Siz de bu kelimeyi gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Gerçek anlamıyla: Tiyatroda izlediğimiz oyunun ilk perdesi çok etkileyiciydi.
Mecaz anlamıyla: Hayatında yeni bir perde açmak için bazı alışkanlıklarını değiştirmelisin.
5. Mustafa Kemal Atatürk bir toplantıda yeni Türkiye’nin genç beyinlerini yetiştirecek olan öğretmenlere şöyle seslenir “Öğretmenler Yeni nesil sizin eseriniz olacaktır ” cümlesinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap : Mustafa Kemal Atatürk bir toplantıda, yeni Türkiye’nin genç beyinlerini yetiştirecek olan öğretmenlere şöyle seslenir: “Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.”
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
6. a. Bu görsel aşağıdaki metinlerden hangisini daha iyi yansıtmaktadır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz
Cevap : Kardeşim de ben de karpuz yemeye bayılıyoruz. Bunu bilen babam ne zaman pikniğe gitsek kocaman bir karpuz alır, karpuzu kocaman kocaman dilimler. Biz de tadını çıkararak yeriz.
b) Siz de boş bırakılan yerlere bu görseli anlatan bir metin yazınız.
Cevap : Yazın piknikte babam kocaman bir karpuz getirir. Karpuzu dilimler ve hep birlikte keyifle yeriz. Bu, yaz günlerinin en güzel anlarından biridir.
7. Bu afişten hareketle Ara Tatil Kampı ile ilgili Genel ağdan alınmıştır. aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Kayıt işlemlerinde istenen belgelere
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
(8-10. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)
8. Mustafa Öğretmen’in bu sunumu hazırlama amacı sizce ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap : Mustafa Öğretmen’in sunumu, Türk bilim insanlarının bilim dünyasına katkılarını ve başarılarını tanıtmak için hazırlanmış olabilir. Bu sayede öğrencilerin ve dinleyicilerin bilime olan ilgisini artırmak, bu bilim insanlarının yaptığı önemli çalışmaları öğrenmelerini sağlamak ve Türk biliminin uluslararası alandaki yerini vurgulamak istemiştir.
9. Yukarıdaki bilim insanlarından hangisi sadece bir alanda bilimsel çalışma yapmıştır? Yazınız.
Cevap : Cabir Bin Hayyam, sadece kimya alanında bilimsel çalışmalar yapmıştır.
10. Yaptığı çalışmalarla ödüle layık görülen bilim insanı kimdir? Yazınız.
Cevap : Yaptığı çalışmalarla ödüle layık görülen bilim insanı Aziz Sancar’dır.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 4. SınıfTürkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin derslerini etkili bir şekilde takip etmelerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeleri için önemli bir kaynaktır. Ayrıca, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, her sayfada yer alan etkinliklerin çözümlerini sunarak öğrenme sürecini destekler.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayıncılık”
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Türkçe dil bilgisi ve okuma yeteneklerini artırmaya yönelik kapsamlı bir içerik sunmaktadır. 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrenme süreçlerini pekiştirmelerine olanak tanırken, öğretmenlerin de öğrenci gelişimini değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarına katkıda bulunur.
“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı”
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders KitabıAçıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Açıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları, öğrencilerin doğa sevgisini pekiştiren ve doğanın güzelliklerini anlamalarına yardımcı olan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Açıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara çiçeklerin açması ve doğanın canlanması üzerinden empati kurmayı öğretir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık”
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, doğaya saygı ve sevgi gibi değerleri kazandırmaya yönelik sorularla zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık sayfasındaki etkinlikler, çocukların okuma-anlama becerilerini geliştirmeye katkı sağlarken doğayla olan bağlarını güçlendirmelerine de yardımcı olur.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları
AÇIL ÇİÇEK
Açıl çiçek, açıl çiçek.
Bahçelere saçıl çiçek.
Seni bekler tüm çocuklar
Sen açıl da gelsin bahar.
Tuttuk seni saksılarda
Dondurucu kışta, karda
Açıl artık kaygu bitsin
Dallarında kuşlar ötsün.
Morca çiçek, alca çiçek…
Tatlı balın bolca çiçek
Saksılardan çıkıp gel de,
Bahar olsun bahçelerde.
Açıl çiçek, açıl çiçek
Gönüllere saçıl çiçek.
Hasan Karahüseyin Genel ağdan alınmıştır.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110, 111, 112, 113, 114 Cevapları, öğrencilerin öğrenim sürecini değerlendirmeye yönelik önemli etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, çocukların ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlarken, bilgi düzeylerini de ölçer.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık”
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metin anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış sorularla zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocukların ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, aynı zamanda eleştirel düşünme becerilerini de destekler.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114
3. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI
OĞLUM!
Ben de düşkündüm oyuna,
Ben de kumları avuçlar
Kazardım tırnaklarımla toprağı.
O zaman da çocuklar oynardı,
Ama benzemiyor bütün oyunlarımız.
Gezdirdim ceplerimde şıkır şıkır
Deniz kokulu taşları,
En güzellerini topladım
Midye kabuklarının.
Saldım bahar rüzgârına
Uçurtmaların en süslüsünü.
Ne kurulunca koşan tramvaylarım vardı,
Ne çekince giden develerim.
Balıklarımızı tanırdım,
Adlarını bilirdim kuşların;
Seçerdim düdüğünden
Limanımıza uğrayan vapurları.
Bilirdim yanık yüzlü kaptanlarını
Denizkızı’nın Selâmet’in;
Ben de ayırırdım onlar kadar
Poyrazı karayelden. (…)
Rıfat Ilgaz Uzak Değil (Şiirler) (Kısaltılmıştır.)
Soru : A. 1-5. soruları yukarıdaki şiire göre cevaplayınız.
1. Okuduğunuz şiire bir başlık öneriniz.
Cevap: Çocukluk Hatı
2. Şiirdeki altı çizili kelimenin anlamını TDK Türkçe Sözlük’ten bulup yazınız.
Cevap: Ayırmak: Bir şeyleri ya da insanları birbirinden uzak tutmak, farklı kılmak.
3. Şair, çocukken neler yaparmış
Cevap: Şair çocukken kumlarla oynar, midye kabukları toplar, deniz kokulu taşları ceplerine koyar, uçurtma uçururmuş. Ayrıca denizdeki balıkları tanır, kuşların isimlerini bilir ve vapurları tanırmış.
4. Aşağıdakilerden hangisi şairin çocukken oynadığı oyuncaklardır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
a. midye kabukları (✓)
b. kurulunca koşan tramvay ()
c. çekince giden deve ()
ç. süslü uçurtma (✓)
d. deniz kokulu taşlar (✓)
5. Şair, çocukken neleri bilirmiş?
Cevap: Şair, çocukken balıkları, kuşların isimlerini, vapurları ve kaptanları tanırmış. Ayrıca rüzgarları (poyraz ve karayel) ayırt edebilirmiş.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları
Soru : B. Aşağıdaki ifadelerle birer cümle kurunuz.
Cevap :
Vah: Vah, olanlara inanamıyorum!
Oh: Oh, sonunda işler yoluna girdi.
Ay: Ay, bu gerçekten çok güzelmiş!
Hey: Hey, dikkat et oraya!
Aaa: Aaa, seni burada görmek ne güzel!
Eh: Eh, artık her şey ortaya çıktı.
Soru : C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.
1. Aşağıdaki kartın arka yüzünde bir deyimin açıklaması verilmiştir. Açıklaması verilen deyim, kartın ön yüzüne yazılacaktır. Bu deyimi TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden bulup yazınız.
Cevap: Göze Almak
2. Aşağıdaki cümlelerin sonunda yer alan kutucuklara uygun noktalama işaretlerini getiriniz.
Cevap:
a. Güzel mi güzel bir araba aldılar (.)
b. Gümrük memurunu gördün mü (?)
c. Hay Allah. Cüzdanımı unuttum (!)
ç. Babamlar geldi mi biz gideriz değil mi (?)
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları
3. Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Cevapları”
Soru : (4 ve 5. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)
Değer, bir toplumun maddi ve manevi gelişimi için o toplumun mensupları tarafından uygun bulunmuş ortak duygu ve düşünceleri ifade eden ilkeler bütünüdür. Değerler eğitimi de toplumca benimsenen değerlerin gelecek kuşaklara aktarımı demektir. Tüm değerler hem ailede hem sınıfta hem de toplumda geçerliliği ve uygulanabilirliği olan değerlerdir. Bu değerlerin davranış olarak yerleşmesi birçok problemin kendiliğinden ortadan kalkmasını sağlayacaktır. Ancak hem aile hem de biz eğitimcilerin üzerine birçok sorumluluk düşmektedir.
Nuran Koyuncu, Şakir Uçar (Kısaltılmıştır.)
4. Bu metinle ilgili tablodaki özellikler doğruysa “✔” yanlışsa “✘” işareti koyunuz.
Cevap:
(✔) a. Paragraf hâlinde yazılmıştır. (✘) b. Duygu ön plandadır. (✔) c. Değerler eğitiminin tanımı yapılmıştır. (✔) ç. Düşünce ön plandadır. (✘) d. Sadece bağlaç olan “de” kullanılmıştır.
5. Metne göre toplumdaki olumsuzluklar ne zaman ortadan kalkacaktır?
Cevap: Metne göre, toplumdaki olumsuzluklar değerlerin davranış olarak yerleşmesiyle, yani toplumca benimsenen değerlerin benimsenip uygulanmasıyla kendiliğinden ortadan kalkacaktır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları
6. Buna göre Burcu hangi atasözünü söylemiş olabilir? Yazınız.
Cevap: “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünü söylemiş olabilir.
7. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan “de”leri belirleyiniz. Yanlış yazılanların başına “✘” işareti koyup doğrularını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
✘ Çoban da silah bile yoktu.
Doğru yazım: Çobanın da silahı bile yoktu.
✘ Koyun ve kuzularda çok korktu.
Doğru yazım : Koyun ve kuzular da çok korktu.
Diğer cümlelerde “de” bağlacı doğru yazılmıştır.
8. Aşağıda verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını belirleyip cümlelerin doğrularını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
✘ San ki dünya başıma yıkıldı.
Doğru yazım : Sanki dünya başıma yıkıldı.
✘ Ödevlerini zamanın da yapki okul da başarılı olasın.
Doğru yazım : Ödevlerini zamanında yap ki okulda başarılı olasın.
✘ Kitabını temiz kullanki kardeşinde okusun.
Doğru yazım : Kitabını temiz kullan ki kardeşin de okusun.
✘ Gömlekte ki leke nasıl çıkarılabilir?
Doğru yazım : Gömlekteki leke nasıl çıkarılabilir?
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları
9. Aşağıda bazı kelimelerin anlamları ve kelimelerin bu anlamda kullanıldıkları cümleler verilmiştir. Kelimeleri cümlelerin içinden bularak bulmacanın satırlarına yazınız.
Buna göre bulmacanın 3. sütununda yer alan harfleri bularak sarıya boyayınız.
Cevap:
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Cevapları”
10. Söz, kelime ve seslerin benzerliklerinden faydalanılarak söylenen, birbiriyle uyumlu
hazır söz kalıbına tekerleme denir.
• Her top bir kelimeyi karşılamaktadır.
• Kelimeler soldan sağa doğru (okunduğu gibi) dizilmiştir.
• Yukarıdaki top düzeni aşağıdaki tekerlemelerden birini karşılamaktadır.
Buna göre topların düzenine aşağıdaki tekerleme ifadelerinden hangisi uygundur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.