4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149 Cevapları, öğrencilerin atasözlerinin anlamlarını kavramalarına yönelik etkinliklerle zenginleştirilmiştir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara bu atasözünün anlamını eğlenceli ve öğretici etkinliklerle açıklamayı hedefler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin atasözleri aracılığıyla dil zenginliğini keşfetmelerine olanak tanır. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, atasözlerinin kültürel ve ahlaki değerlerimizi nasıl yansıttığını anlamalarına yardımcı olur.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149


Hazırlanalım


Soru : Adaletli olmak sizce neden önemlidir?


Cevap : Adaletli olmak, toplumda güven ve huzurun sağlanması için çok önemlidir. Herkesin hakkını alması, başkalarına zarar vermemesi ve eşit bir şekilde muamele görmesi sağlanır. Adalet, insanların birbirine güvenerek birlikte yaşamalarını sağlar ve toplumda sosyal dengenin korunmasına yardımcı olur. Ayrıca, adaletli bir insan, doğru ve dürüst bir kişilik sergileyerek çevresindekilere örnek olur.


Soru : İnsanlar birbirine adaletli davranmazsa neler olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Eğer insanlar birbirine adaletli davranmazsa, toplumda haksızlık, güvensizlik ve çatışmalar artar. İnsanlar, hak ettikleri şeyleri alamadıklarında hayal kırıklığına uğrar, bu da öfke ve karamsarlığa yol açar. Sonuç olarak, insanlar arasında sağlıklı ilişkiler kurulması zorlaşır, toplumda huzur bozulur ve adaletin sağlanması imkansız hale gelir.


Soru : Araştırmalarınızdan ulaştığınız Nasrettin Hoca fıkralarından birini arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Nasrettin Hoca fıkrası:

Bir gün Nasrettin Hoca pazara gitmek üzere yola çıkmış. Yolda bir köylüye rastlamış ve ona: – Benden, bu kadar uzak mesafedeki pazara gitmek için ne kadar ücret alırsın? diye sormuş. Köylü, Hoca’ya: – Beş altın, demiş. Nasrettin Hoca biraz düşünmüş ve: – Peki, geri dönüşü de var mı? demiş. Köylü şaşkın bir şekilde: – Geri dönüşü de var, tabiî ki! demiş. Nasrettin Hoca gülerek: – O zaman ücreti iki katına çıkar! demiş. Çünkü ben geri dönüşte de seni taşırım!


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimeler aşağıda harfleri karışık olarak verilmiştir. Anlamlarından yola çıkarak bu kelimeleri ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

becüb: cübbe

Anlamı : Hukukçular, üniversite öğretim üyeleri ve din adamlarının giydiği uzun, yanları geniş, düğmesiz giysi.

raziti: itiraz

Anlamı : Bir düşünce veya kararı benimsemeyerek karşı çıkma.

ledehmek: dehlemek

Anlamı : Hayvanı “deh” diyerek yürütmek.


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerdeki altı çizili deyimlerin anlamını TDK Türkçe Sözlük’ten bularak ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Yolunu tutmak: Bir yere gitmek, bir yere doğru yönelmek.

Örnek: Hoca, Akşehir Pazarı’na gitmek için sabah erkenden yola çıkmıştır.

Eline tutuşturmak: Birine bir şey vermek, bir şeyi eline almak için vermek.

Örnek : Çocuk, cebindeki parayı Hoca Efendi’ye vermek için eline tutuşturur.

Yolunu gözlemek: Birinin gelmesini beklemek, birinin geleceği yolu gözlemek.

Örnek : Çocuklar, Hoca’nın o saatlerde döneceğini bildikleri için onu beklerler.

Yola koyulmak: Yola çıkmak, bir yere doğru hareket etmek.

Örnek : Hoca eşeğini dehleyip, yola çıkmak üzere hareket eder.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Nasrettin Hoca, evinin eksikliklerini tamamlamak için nereye gitmiştir?


Cevap : Nasrettin Hoca, Akşehir Pazarı’na gitmiştir.


2. Çocuklar, Nasrettin Hoca’dan ne almasını istemiştir?


Cevap : Çocuklar, Nasrettin Hoca’dan düdük almasını istemiştir.


3. Çocuklardan biri Nasrettin Hoca’ya neden para vermiştir?


Cevap : Çocuklardan biri, Nasrettin Hoca’ya düdüğünü alması için para vermiştir.


4. Çocuklar niçin Nasrettin Hoca’nın pazardan dönüşünü beklemiştir?


Cevap : Çocuklar, Nasrettin Hoca’dan düdüklerini almak için onun dönüşünü beklemişlerdir.


5. Nasrettin Hoca kime düdük almıştır? Niçin?


Cevap : Nasrettin Hoca, düdüğü sabah para veren Ahmet’e almıştır, çünkü sadece para veren çocuğa düdük almıştır.


4. ETKİNLİK


Soru : “Parayı veren düdüğü çalar.” sözünden aşağıdakilerin hangisi çıkarılabilir?


Cevap : Bir kişi, karşılığını ödediği zaman istediğini elde edebilir.


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Konusu: Nasrettin Hoca’nın pazara gidip çocuklardan birinin verdiği para karşılığında düdük alması.

Olay Örgüsü:

  1. Nasrettin Hoca pazara gitmek için yola çıkar.
  2. Çocuklar Hoca’dan düdük ister.
  3. Hoca, sadece para veren çocuğa düdük alır.
  4. Diğer çocuklar, parayı vermedikleri için düdük alamazlar.
  5. Hoca, “Parayı veren düdüğü çalar.” diyerek öğüt verir.

Zaman: Bir sabah ve ikindi üzeri, pazara gidiş ve dönüş zamanı.

Mekân: Akşehir Pazarı, Hoca’nın evi, yol.

Şahıs ve Varlık Kadrosu: Nasrettin Hoca, çocuklar (Ahmet ve diğerleri).


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden birini seçerek Nasrettin Hoca fıkralarından birini anlatınız. Anlatımınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”

Cevap :

Eşeğe Ters Binme

Nasrettin Hoca bir gün eşeğine ters binmiş, sırtı öne dönük halde kasabaya gidiyormuş. Bunu gören köylüler şaşkınlıkla sorar:

  • “Hoca, niye eşeğe ters bindin böyle?”

Hoca kendinden emin bir şekilde cevap verir:

  • “Böylece herkes nereye gittiğimi görebilir. Hem de ben arkamdan gelenleri gözlerimle takip ederim!”

Hoca’nın bu cevabı köylüleri gülümsetir. Hoca, ters binmeyi bile kendine göre mantıklı bir hale getirmiştir.


7. ETKİNLİK


Soru : Nasrettin Hoca’nın sadece parayı veren çocuğa düdük almasıyla ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Cevap : Nasrettin Hoca’nın sadece parayı veren çocuğa düdük alması, bizlere her isteğin bir karşılığı olduğunu ve emek veya maddi destek olmadan her şeyin elde edilemeyeceğini göstermektedir. Hoca, bu davranışıyla çocuklara hak edilenin karşılığını alma dersi vermiştir. Bu olay, çalışmanın, çabanın ve emeğin önemini vurgulamaktadır.


8. ETKİNLİK


Soru : Bu açıklamaya göre aşağıdaki kelimelere “m, p, r, s” harflerinden uygun olanı getirerek pekiştirmeli kelimeler oluşturunuz. Daha sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-148-149 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden alınan bu ifadeler aşağıda verilenlerden hangisi için bir ipucu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu ifadeler, “Metnin ana fikri” için bir ipucu olabilir. Çünkü ana fikir, her isteğin bir karşılığı olması gerektiği ve karşılıksız isteklerin yerine getirilmemesi gerektiği düşüncesini vurgulamaktadır. Bu, metnin genel mesajını yansıtır.


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya adaletli olmak konusunda bir metin yazınız ve metnin sonuna imzanızı atınız. Yazınızda pekiştirmeli kelimeler kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Adalet, toplumun huzuru ve düzeni için çok önemlidir. Adaletli olmak, herkese eşit davranmayı, haklı olanı korumayı gerektirir. Her insan, eşit muamele görmeyi hak eder. Eğer insanlar birbirine adaletli davranırsa toplum daha güçlü olur ve insanlar arasında güven artar. Adaletli olmayan bir toplumda ise haksızlık, öfke ve karmaşa ortaya çıkar. Bu yüzden, her durumda adaletli olmalıyız. Adaletli olmak, vicdanımızı rahatlatır ve insanlara güven verir.

Adaletli davranmak bir erdemdir, adaletsizlik ise toplumun düzenini bozar.

İmza: [Adınız]


Soru : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezberleyiniz (“Özgürlük” metninin 4. etkinliğine yöneliktir.).


Cevap : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezberleyiniz.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75, 76, 77, 78 Cevapları, öğrencilere dinleme ve anlama becerilerini geliştirme imkanı sunar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler, merak duygularını besleyerek öğrenme isteklerini artırırlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, dinleme etkinlikleri sayesinde metin içindeki önemli bilgileri anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin düşüncelerini ifade etme ve analitik düşünme yeteneklerini pekiştirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78


Hazırlanalım


Soru : Unutamadığınız bir anınız var mı? Varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, unutamadığım bir anım var. Bir yaz tatilinde ailemle ilk defa deniz kenarına gitmiştik. O gün yüzme bilmediğim için biraz tedirgindim. Ancak babamın yardımıyla yüzmeyi öğrendim ve ilk kez suyun üstünde kalabilmenin heyecanını yaşadım. Bu anı benim için çok özel çünkü korkularımı yenip yeni bir şey başarmanın mutluluğunu hissettim.


1. ETKİNLİK


Soru : “Merak Virüsü” metniyle ilgili aşağıda bazı görseller verilmiştir. Bu görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek ilgili yere yazınız.


Cevap : “Merak Virüsü” metniyle ilgili olarak Deniz kaplumbağalarını merak ederek araştıran çocuklar olabilir.


2. ETKİNLİK


Soru :“Merak Virüsü” metnini dinlerken metinde geçen ve anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Belgesel kelimesi

  • Tahminim: Gerçek olayları veya doğayı anlatan film ya da program
  • Sözlük anlamı: Belge niteliğinde, bilgi verici film veya program

Soy kelimesi

  • Tahminim: Aile kökeni veya atalar
  • Sözlük anlamı: Bir aile ya da ulus içinde aynı kökenden gelen kimselerin tümü

Kulaç kelimesi

  • Tahminim: Yüzerken ellerin ve kolların suya uzanarak yapılması gereken hareket
  • Sözlük anlamı: Yüzerken iki kolun suya uzanıp çekilmesi hareketi

Popüler kelimesi

  • Tahminim: Herkes tarafından bilinen, tanınan veya sevilen
  • Sözlük anlamı: Halk arasında yaygın, çok tanınmış

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Yazarla ilgili aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Yaz tatilinde nereye gitmiştir? 


Cevap : Yazar, yaz tatilini Muğla’nın Dalyan bölgesinde geçirmiştir.


2. Caretta carettayı (karetta karetta) görünce ne yapmıştır? 


Cevap : Yazar, caretta carettayı görünce yüzme hızını artırarak onu takip etmeye başlamıştır.


3. Neyi merak etmiştir? 


Cevap : : Yazar, caretta carettanın yumurtalarını nereye bırakacağını ve diğer kaplumbağalarla karşılaşıp karşılaşmayacağını merak etmiştir.


4. Caretta carettalarla ilgili araştırmalara ne zaman başlamıştır?


Cevap : Yazar, ailesinin yanına döndükten sonra caretta carettalar hakkında araştırmalar yapmaya başlamıştır.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi aşağıdaki boşlukları doldurarak belirtiniz.


Cevap : Dinlediğimiz metin bilgilendirici bir nitelik taşımaktadır. Yazar, hem kendi anısını paylaşmış hem de caretta carettalar hakkında bilgi sunmuştur. Dinleyicileri okumaya ve araştırmaya teşvik etmiş, ayrıca bir kitabı tanıtarak merak uyandırmıştır.


5. ETKİNLİK


Soru : İzlediğiniz kamu spotunun içeriğini değerlendirmek için aşağıdaki ilgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Erkan Öğretmen ile Hakan arasında geçen konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.


a. Siz konuşmalarınızda nelere dikkat ediyorsunuz?


Cevap : Konuşmalarımda net ve anlaşılır olmaya dikkat ediyorum. Duygularımı ve düşüncelerimi açıkça ifade etmeye çalışıyorum. Ayrıca, dinleyicilerimin dikkatini çekmek için göz teması kurmaya özen gösteriyorum. Kullandığım dilin uygun ve saygılı olmasına, ses tonumun da konuştuğum konuya uygun olmasına özen gösteriyorum.


b. Bilim insanlarının insanlığa katkılarını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışırken kendi düşüncelerinizi uygun şekilde ifade ediniz. Sizden farklı düşünen arkadaşlarınıza anlayışla yaklaşınız.


Cevap :Bilim insanları, insanlığın gelişiminde çok önemli bir rol oynamaktadır. Örneğin, sağlık alanında yapılan araştırmalar sayesinde birçok hastalığın tedavisi mümkün hale gelmiştir. Ayrıca, teknolojik yenilikler sayesinde günlük yaşamımızda büyük kolaylıklar sağlanmaktadır. Örneğin, iletişim alanındaki gelişmeler insanların birbirleriyle daha kolay bağlantı kurmasına yardımcı olmuştur.

Fakat, bazı arkadaşlarım bilim insanlarının yaptığı çalışmaların her zaman olumlu sonuçlar doğurmadığını savunuyor. Bu noktada haklılar; bazı bilimsel gelişmeler etik sorunlara neden olabilir. Ancak, bilim insanlarının yaptığı çalışmaların genel olarak insanlığın ilerlemesi için önemli olduğunu düşünüyorum. Farklı görüşlere saygı duyarak bu konuyu tartışmak, farklı bakış açılarını anlamak açısından faydalı olabilir.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.


Fatma Öğretmen, öğrencilerinden “Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.” kuralını örnekleyen cümleler yazmalarını istemiştir.

Öğrencilerin cümleleri şöyledir:

Ayşen: Son olarak “Uçtu Uçtu Şiir Uçtu” adlı şiir kitabını okudum.

Ekrem: Arkadaşımın mektubunu “bilim çocuk” dergisinde okumuştum.

Cevdet: Yazar, “Sakız Kızın Günleri” öyküsünde Sakız’ın hayatına değinmiştir.

Yeliz: Rıfat Ilgaz, “Halime Kaptan” adlı eserinde Kurtuluş Savaşı yıllarını anlatır.

Soru : Buna göre öğrencilerden hangisinin verdiği örnek yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Ekrem


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Verilen metni aşağıdaki görselden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

Uras öğretmen, deney öncesinde dikkatli olunması gerektiğini vurguladı. Bunun için koruyucu gözlük ve eldiven gibi ekipmanları kullandı. Deneyin amacı, yaprakların farklı sıcaklıklardaki ortamlara nasıl tepki verdiğini gözlemlemek ve maddelerin ısıtıldığında ya da soğutulduğunda gösterdikleri özellikleri anlamaktı.

Deneyde ağaç yaprakları, cam şişeler, sıcak su ve buzlu su kullanıldı. Yaprakların bir kısmı sıcak su dolu şişeye, diğer kısmı ise buzlu su dolu şişeye yerleştirildi. Bir süre bekledikten sonra, sıcak suya konulan yaprakların yumuşadığı ve renklerinin solduğu gözlemlendi. Uras öğretmen, bunun nedeninin hücrelerin ısındıkça su kaybetmesi ve dokuların zarar görmesi olduğunu açıkladı.

Buzlu sudaki yaprakların ise daha sert hale geldiği ve büzüldüğü görüldü; bu durum düşük sıcaklıkta hücrelerin su alımının azalmasından kaynaklanıyordu. Bu deney sonucunda, maddelerin ısıtıldığında veya soğutulduğunda fiziksel değişiklikler yaşadığı sonucu elde edildi.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama ve bilgiye dayalı yorum yapma becerilerini destekleyen etkinlikleri içerir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, teknolojik gelişmelerle ilgili farkındalık oluştururken, öğrencilerin metindeki bilgileri anlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile öğrenciler, yeni konular hakkında düşüncelerini ifade ederken okuma becerilerini de geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık çalışmaları, öğrencilerin detaylı inceleme ve çıkarım yapma yetilerini güçlendirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Cevapları


TÜBİTAK DESTEĞİYLE 6 BACAKLI ROBOT GELİŞTİRİLDİ

ODTÜ’lü bilim insanları zor arazi koşullarında böceklerdeki gibi yüksek hareket kabiliyetine ve hayatta kalma becerisine sahip altı bacaklı robot “SensoRHex”in (Sensörheks) tasarım ve üretimini tamamladı. (…)

Projede 4 araştırmacı ve ıo öğrencinin yer aldığını söyleyen A.S. 3 yı! süren proje için TÜBİTAK’tan yaklaşık 250 bin TL kaynak aldıklarını belirtti. A.S. projedeki uzun vadeli ana amacın taşlık, kayalık, ağaçlık mekânlar gibi zor arazi koşullarında yüksek hareket kabiliyetine sahip ve kendi başına var olabilecek robotların tasarlanması olduğunu kaydetti.

Robota pek çok davranış kabiliyeti kazandırıldığını anlatan A.S. “Bir engelle karşılaştığı zaman o eVıgelin üzerinden nasıl atlayacağı, bir çukurla karşılaştığında onu nasıl geçebileceği, merdivenlere nasıl tırmanacağı gibi konularda robotun kendi kendine karar verme ve kontrol yetilerini kazabilmesi şimdi ve gelecekteki araştırma odağımızı oluşturuyor.” dedi. Tamamlanan bu projenin sağladığı robot platformunun iki yeni TÜBİTAK projesine de sebep olduğunu kaydeden A.S. bu projelerden birinin “Bacaklı robotlarda görme” üzerine, diğerinin ise “Mantık temelli hareket planlama ve kontrolü” alanında olduğunu belirtti.

Bu tür robotların zor arazi koşullarında insanların görev yükünü azaltabileceğini, bilgi kaynağı olarak hizmet edebileceğini dile getiren A.S. “Bu tür arazi kabiliyetine sahip robotlar, deprem gibi bir doğal afette yaralıların tespitinde mayınlı arazilerde uygun bir dedektörü taşıyarak arazinin risk haritasının çıkarılmasında kullanılabilecektir. Ancak bacaklı robotların tüm vaatlerinin gerçekleşmesi uzun ve sebatlı araştırma çalışmalarının yapılmasına bağlı.” diye konuştu.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları, bu masalsı hikaye aracılığıyla dostluk ve yardımlaşma temalarını işlerken, öğrencilerin metin içindeki anlamı kavramalarını kolaylaştırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, metnin ana fikrini ve karakterler arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık sayfaları, öğrencilere metin üzerinde düşünme ve eleştirel bakış açısı geliştirme fırsatı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


Hazırlanalım


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yardımlaşma = İnsanların zor zamanlarında birbirlerine destek olmaları, dayanışma içinde hareket etmeleri.

İyilik = Başkalarının hayatını güzelleştirmek, onları mutlu etmek için yapılan güzel davranışlar.

Merhamet = Başkalarının acısını hissedebilmek ve onlara yardım etmek için içten bir istek duymak.


1. ETKİNLİK


Soru : Sizce Büşra Öğretmen’in ifadesi aşağıdakilerin hangileriyle tamamlanabilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

duygu ve düşünceleri daha açık ifade etmemizi sağlar,
(✓) okumayı ve anlamayı kolaylaştırır,
yavaş okumamızı sağlar,
(✓) durak ve vurgu yerlerini belirler.
(✓) konuşurken yaptığımız vurgu ve tonlamaların yazıdaki karşılığıdır,
(✓)  metinlerde oluşabilecek herhangi bir karışıklığı önler.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadelerde geçen altı çizili deyimlerin anlamlarını belirleyerek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Büyüklük göstermek: Kendine yapılan bir hata veya haksızlığa karşı hoşgörülü davranmak, olgunluk sergilemek.

Aklına gelmek: Bir şeyi aniden hatırlamak ya da düşünmek.

İşi düşmek: Birisinden bir konuda yardım ya da destek almak zorunda kalmak.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi “Aslanla Fare” metnini anlatmak için kullanılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden, bazen hiç beklemediğimiz kişilerden yardım alabileceğimizi, başkalarını küçümsememek gerektiğini anlıyorum. Herkesin farklı bir yeteneği ve yardımı dokunabilir.


2. Aslan, fareyi görünce ne yapıyor? Bu davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz?


Cevap : Aslan, fareyi görünce ona zarar vermiyor, bir büyüklük gösteriyor. Bu davranış, aslanın merhametli ve anlayışlı bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor.


3. Aslanın fareye ne zaman işi düşüyor?


Cevap : Aslanın fareye işi, avcıların kurduğu tuzağa düştüğünde düşüyor. O zaman, kendisinden çok daha küçük olan farenin yardımı ona gereklilik haline geliyor.


4. Aslan, tuzaktan kurtulmak için neler yapıyor? Neden başarılı olamıyor?


Cevap : Aslan, tuzaktan kurtulmak için çırpınıyor ve kükreyerek kendini kurtarmaya çalışıyor; ancak gücü, tuzaktan kurtulmasına yetmiyor. Bu yüzden başarılı olamıyor.


5. Fare, aslanı tuzaktan nasıl kurtarıyor?


Cevap : Fare, aslanın ağını dişleriyle kemirerek onu tuzaktan kurtarıyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

● Güneş, kara bulutların arkasında kayboldu.
● Güneş, sabah olduğunu dört bir yana müjdeliyordu.

Birinci cümlede gerçek bir olay söz konusudur. Güneşin önüne kara bulutlar gelince güneş görünmez olur. Bu olay gerçek hayatta olabilecek bir durumdur. İkinci cümlede hayalî bir durum söz konusudur. Güneşin sabah olduğunu dört bir yana müjdelemesi, gerçek hayatta karşılaşılması mümkün olmayan bir durumdur.


Soru : b. Bu açıklamaya göre okuduğunuz metindeki gerçek ögeler ile hayalî ögeleri belirleyerek defterinize yazınız.


Cevap :

Gerçek Öğeler:

  • Aslan ve fare gibi hayvanların ormanda yaşamaları.
  • Aslanın güçlü bir hayvan olması.
  • Hayvanların avcılar tarafından tuzağa düşürülebileceği.

Hayalî Öğeler:

  • Fare ve aslanın birbirleriyle konuşması ve anlaşması.
  • Fare gibi küçük bir hayvanın, aslan gibi güçlü bir hayvana yardım edebilmesi.
  • Hayvanların insanlara özgü davranışlar sergileyerek karşılıklı iyilik yapması ve birbirlerine saygı göstermeleri.

6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini aşağıdaki tabloya yazarak karşılaştırınız.


Cevap :

Aslan

Fiziksel Özellikleri : Güçlü, büyük, ormanın sultanı

Kişilik Özellikleri : Merhametli, büyüklük gösteren, yardımsever

Fare

Fiziksel Özellikleri : Küçük, zayıf

Kişilik Özellikleri : Sadık, vefalı, cesur, dostlarına yardım eden


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde aslan, fareye niçin dokunmamıştır? Bu iyiliğin karşılığını nasıl almıştır?


Cevap : Aslan, fareyi görünce onu küçük bir canlı olarak görüp zarar vermemiş, ona merhamet göstermiştir. Bu iyiliğinin karşılığını ise, tuzağa düştüğünde fare tarafından kurtarılarak almıştır.


8. ETKİNLİK


Soru : “İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden hareketle yardımseverlik ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkin kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : “İyilik eden iyilik bulur” atasözü, başkalarına yardım eden kişilerin zamanla kendilerinin de yardım göreceğini anlatır. Yardımsever olmak, insanları bir araya getiren, güven ve sevgi oluşturan bir özelliktir. Biz birine destek olduğumuzda, yalnızca o kişiyi değil, toplumun bütününü güçlendirmiş oluruz. Yardımlaşmanın gücüne inanmalı ve bunu hayatımızın bir parçası yapmalıyız.


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda “Karga ile Tilki” metnini anlatan görseller verilmiştir. “Karga ile
Tilki” metnini araştırınız. Yaptığınız araştırmadan hareketle görselleri olayların oluşuna göre numaralandırınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : b. “Karga ile Tilki” metninde geçen olayları oluş sırasına dikkat ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. Karga bir parça peynir bulur ve ağzına alarak bir dala konar.
  2. Tilki, kargayı görür ve peyniri almak için bir plan yapar.
  3. Tilki, kargaya güzel sözler söyleyerek onun sesini duymak istediğini belirtir.
  4. Karga, tilkinin iltifatlarına kanar ve ötmeye başlar.
  5. Karga öterken ağzındaki peynir yere düşer.
  6. Tilki, yere düşen peyniri alır ve amacına ulaşmış olur.

10. ETKİNLİK


Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları”

Soru : b. Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesinde gördüğü yazım
yanlışı nedir? Yazım yanlışını düzelterek cümlenin doğru hâlini aşağıya yazınız.


Cevap : Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesindeki yazım yanlışı, “doktorumuzda” kelimesinde bulunur. Doğru hali, “Dâhiliye doktorumuz da bulunur.” şeklinde olmalıdır.


Soru : c. Defterinize içinde hayalî ögeler olan bir metin yazınız.


Cevap :

Bir zamanlar, gökyüzünde yalnızca bir güneş değil, parıldayan iki güneş vardı. Bu güneşlerden biri gündüz doğar, diğeri geceyi aydınlatırdı. İnsanlar geceleri de gün gibi parlak bir dünyada yaşar, tarlalarında çalışır, gecenin serinliğinde daha rahat nefes alırlardı.

Bir gün, iki güneş arasında bir anlaşmazlık çıkınca gökyüzü bir yıldırım gibi çatırdadı ve iki güneş bir araya gelemez oldu.

O günden sonra insanlar geceleri yıldızların solgun ışığında, gündüzleri ise tek güneşin altında yaşamaya başladılar. Ama gökyüzüne bakıldığında, iki güneşin birbirine ulaşmak için uzanan ışık izleri hâlâ seçilebiliyor…


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilere imece usulünün değerini tanıtan ve toplumsal dayanışmanın önemini anlatan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları, kadınların el birliğiyle ürettikleri Soğanlı bebekleri sayesinde ekonomik bir kazanç sağladıkları süreci ele alarak, öğrencilerde paylaşma ve yardımlaşma bilinci oluşturur. Bu metin, imece usulü çalışmanın toplumsal faydalarını vurgulayan örnekler sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okudukları metinden edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yönelik etkinliklerle desteklenmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık bölümlerindeki alıştırmalar, çocukların imece kültürünü daha iyi kavramalarını sağlarken, toplumsal iş birliği ve paylaşım gibi değerleri öğrenmelerine de katkı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97


Hazırlanalım


Soru : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden anladıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözü, birlikte çalışmanın, yardımlaşmanın ve iş birliğinin önemini vurgulamaktadır. Bu sözden anladığımız, tek başına yapılan işlerin sınırlı olabileceği, ancak bir araya gelindiğinde güçlerin birleşmesiyle daha büyük işler başarılabileceğidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Ayça, aşağıdaki kelimelerden bazılarını verilen anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştirmiştir. Diğer kelimeleri de siz yerleştirerek bulmacayı çözünüz.


Cevap :

Soldan Sağa

1. Karşılıklı konuşma. (diyalog)
2. Plastik, tahta, bez vb.nden yapılan insan biçiminde oyuncak. (bebek)
3. Bir otomobilin arkasına takılan hem taşıt hem konut olarak kullanılan üstü kapalı araç. (karavan)
4. Birçok kimsenin toplanıp el birliğiyle bir kişinin veya bir topluluğun işini görmesi ve böylece işlerin sıra ile bitirilmesi. (imece)
5. Devletin, bir kuruluşun, bir aile veya bir kimsenin gelecekteki belirli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerinin tümü. (bütçe)

Yukarıdan Aşağı

6. Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vb. amaçlarla geziye çıkan kimse, gezgin, gezmen, seyyah. (turist)
7. Bir buluş ya da icadın yetkilerinin bir kişi veya şirkete ait olduğunu gösteren resmî koruma belgesi. (patent)
8. Aileye evlenme yoluyla girmiş olan kadın. (gelin)


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : “Ev hanımlarının el emeği göz nuruyla yapılan Soğanlı bebeği, mahallede yaşayan birçok aileye ek gelir imkânı sağlıyor.” cümlesindeki altı çizili söz grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı nasıl paylaşmaktadır?


Cevap : Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı imece usulü bir havuz sistemi oluşturarak paylaşmakta ve geliri eşit şekilde bölüşmektedir.


2. Kadınların Soğanlı bebeği yapması ile yaşanan olumlu gelişmeler nelerdir?


Cevap : Kadınların Soğanlı bebeği yapması sayesinde aile bütçelerine katkı sağlanmakta, mahalledeki kadınlar arasında dayanışma güçlenmekte ve turizm aracılığıyla mahalleye gelir kazandırılmaktadır.


3. Ayşe A. nasıl yabancı dil öğrenmiştir? Öğrendiği diller sayesinde hangi ülkelerden arkadaş edinmiştir?


Cevap : Ayşe A., turistlerle iletişim kurarak yabancı dil öğrenmiştir. Bu sayede Fransa ve İtalya’dan arkadaşlar edinmiştir.


4. Dudu K. hangi durumdan şikâyet etmektedir?


Cevap : Dudu K., mahalleye eskisi gibi turistlerin yoğun şekilde gelmemesinden ve eski canlılığın olmamasından şikâyet etmektedir.


Soru : b. “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusunu söyleyiniz.


Cevap : “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusu, Soğanlı Mahallesi’nde yaşayan kadınların imece usulü Soğanlı bebeği yaparak aile bütçelerine katkı sağlamaları ve turizme katkıda bulunmalarıdır.


4. ETKİNLİK


Soru : Kemal’in belirlediği konu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Planlama yapmanın önemi


 

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki aşamaları takip ederek bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere doğanın dengesinde çok önemli bir rol oynayan arılardan bahsetmek istiyorum. Arılar, bitkiler arasında polen taşıyarak hem çevremizdeki bitkilerin üremesine yardım eder hem de bize bal gibi sağlıklı bir gıda sunar. Bu küçük canlılar sayesinde meyvelerimiz, sebzelerimiz ve birçok bitki türü gelişir. Yani, doğanın bu kusursuz dengesinde, arılar büyük bir öneme sahiptir.

Ancak arıların yaşamı, maalesef çeşitli nedenlerle tehlike altında. İlaçlama, çevre kirliliği ve iklim değişikliği gibi faktörler, arı popülasyonlarının azalmasına sebep oluyor. Bu yüzden çevremizi korumak, onlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak bizlerin görevi olmalı.

Unutmayalım, arılar olmazsa doğanın dengesi bozulur, bu da bize kadar yansır. Bu nedenle hep birlikte arıları ve doğayı koruyalım. Teşekkür ederim!


6. ETKİNLİK


Soru : Bu açıklamaya göre aşağıdakilerden hangilerinde bu ek veya bağlacın yazımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Durumu oğlunda bildirdi.
  • Ne evde nede okulda onu görebildim.
  • Aslıhan yada Batuhan evde olmalı.

7. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlarınızla veya ailenizle yaptığınız bir işi aşağıya yazınız.


Cevap : Geçen hafta sonu ailemle birlikte bahçedeki ağaçları budama işi yaptık. Babam ağaç dallarını keserken biz de annemle birlikte dalları topladık ve düzenli bir şekilde yığın yaptık. Hep beraber çalışınca işimiz çabuk bitti ve eğlenceli bir gün geçirdik.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Ünlem işaretinin cümleye kattığı anlamları belirleyerek ilgili kutucuklarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97 Cevapları”

9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.


Cevap :

● Okulunuz için kitap toplama kampanyası düzenleyiniz.
● Bu kampanya için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
● Aranızda görev dağılımı yapınız.
● Kampanya duyurusunu yapacak kişileri ve toplanan kitaplarla ilgilenecekleri belirleyiniz.


Soru : b. Yukarıdaki çalışmaların dışında başka nelerin yapılabileceğini aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Kitap bağışı yapabilecek yerel kütüphaneler, kitapçılar ve yayınevleri ile iletişime geçilebilir.
  • Kampanya için sosyal medya üzerinden duyurular yapılarak daha geniş bir kitleye ulaşılabilir.
  • Okulun belirli bir alanında kitap bağış kutuları yerleştirilerek öğrencilerin ve velilerin daha kolay erişim sağlaması sağlanabilir.
  • Kampanya sürecinde bağış yapanlara teşekkür sertifikası veya küçük hatıra hediyeleri hazırlanabilir.
  • Toplanan kitapların en iyi şekilde değerlendirilmesi için, kampanya sonunda kitapların okul kütüphanesine veya ihtiyaç sahibi okullara teslim edilmesi planlanabilir.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!