5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları”, öğrencilerin “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları” konusunu detaylıca öğrenmelerine katkı sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin namaz çeşitleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olurken aynı zamanda ibadet bilincini geliştirmeye yönelik bir rehber niteliği taşır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” etkinlikleri, öğrencilerin namaz ile ilgili kavramları daha iyi kavramalarını ve öğrendiklerini uygulamalarını destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64


Soru : Hazırladığınız kavram haritasından yararlanarak namaz ibadetinin İslam’daki yerini kısaca açıklayınız.


Cevap : Namaz, İslam dininin en temel ibadetlerinden biridir. Beş vakit kılınması farz kılınmış olup Müslümanların Allah’a olan bağlılığını ve teslimiyetini ifade eder. Namaz, bireyin manevi temizliğini, disiplinini ve Allah ile olan bağını güçlendirir. İslam’ın temel şartlarından biri olması, onun dinin direği olduğunu gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki tabloda bazı namaz çeşitleri verilmiştir. Namaz çeşitlerinden

• Farz olanların yazılı olduğu kutucukları maviye
• Vacip olanların yazılı olduğu kutucukları sarıya
• Sünnet olanların yazılı olduğu kutucukları kırmızıya boyayınız.


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 Cevapları”

Soru : Boyadığınız kutucukların doğru olup olmadığını öğretmeninizle değerlendiriniz.


Cevap : Kutucukları boyadıktan sonra öğretmenimle kontrol ettik ve namazların farz, vacip ve sünnet olarak doğru bir şekilde sınıflandırıldığını fark ettik. Bu sayede namazların hükümlerini daha iyi öğrenmiş oldum.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


1. Allah (cc) tarafından, kılınması kesin olarak emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Mavi renge boyadım.


2. Farz kadar kesin olmamakla birlikte kılınması emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Sarı renge boyadım.


3. Hz. Peygamber’in kıldığı ve kılınmasını tavsiye ettiği namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Kırmızı renge boyadım.


Etkinlik-3


Adı Namaz Panosu
Amaç Namaz ibadetini özetleyebilme
Beceri Özetleme

1. İslam’ın şartları arasında namazın yeri ve önemi hakkında öğrendiklerinizi en az üç cümle olacak şekilde defterinize yazınız.


Cevap : Namaz, İslam’ın beş şartından biridir ve Müslümanların günlük yaşamında düzenli olarak yerine getirmesi gereken bir ibadettir. Allah’a olan kulluk bilincini pekiştirir ve bireyin manevi huzura kavuşmasını sağlar. Aynı zamanda namaz, insanın ahlaki ve toplumsal sorumluluklarını hatırlatan bir ibadettir.


2. Yazdığınız cümleleri sesli okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
3. Konuyu en iyi ifade ettiğini düşündüğünüz cümlenizi küçük bir kâğıda yazınız.
4. Cümlelerinizi, öğretmen rehberliğinde belirlenen panoya asarak “Namaz Panosu” oluşturunuz.
5. Panoda yazılanları okuyunuz ve arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

1. Bu etkinlik, namaz hakkında neleri fark etmenizi sağladı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Namazın, insanın Allah’a olan sevgisini ve bağlılığını güçlendiren önemli bir ibadet olduğunu fark ettim. Ayrıca, namazın bireysel disiplin ve toplumda birlik oluşturmadaki etkisini daha iyi anladım.


2. Namaz panosunda en çok hangi ifadeler dikkatinizi çekti? Nedeniyle yazınız.


Cevap : En çok dikkatimi çeken ifade, “Namaz, insanı kötülüklerden alıkoyar” oldu. Çünkü bu ifade, namazın sadece bir ibadet değil, aynı zamanda insanın hayatında rehberlik eden bir yol olduğunu gösteriyor.


3. Bu etkinlikten sonra namazın, kişinin Allah’a (cc) olan sevgisine etkisi konusunda neler söyleyebilirsiniz? Bir slogan yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Namaz, Allah’a açılan en güzel kapıdır!”


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145


5. Sınıf Din Kültürü  Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143, 144, 145 Cevapları” sayesinde, öğrenciler Hz. İsa’nın öğretilerini ve hayatını daha iyi anlayabilirler. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları”, ilgili metinle ilgili etkinliklerin çözümüne yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ders kitaplarında karşılaştıkları soruları çözmelerine rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları”, Hz. İsa’nın hayatına dair önemli bilgileri detaylı bir şekilde sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


Soru : Kitabınızın 4.2.4. numaralı Hz. İsa başlıklı kıssasından hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı boş bırakılan yerlere yazınız ve öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.

Hz. İsa kıssasından çıkarılabilecek hisseler

  • Allah’a (cc) hiçbir şey şirk koşulmamalıdır.
  • Peygamberler yaşadığı toplumda kendilerine inanmayanların tehditlerine aldırmamıştır.
  • İnsan, görevini yerine getirirken sabırlı ve kararlı olmalıdır.

1. Sabır nedir? 


Cevap : Sabır, zorluklar karşısında yılmadan, kararlı bir şekilde beklemek, dayanmak ve doğru yolda ilerlemektir. İnsan sabırlı olduğunda, karşılaştığı güçlükler karşısında üzülmeden, sabırla çözüm arar.


2. Sabırlı insan nasıl davranır?


Cevap : Sabırlı insan, zor durumlarda pes etmez, sakin kalır ve çözüm arar. Kendi duygularını kontrol edebilir, başkalarına karşı anlayışlıdır. Hedeflerine ulaşmak için kararlı bir şekilde çabalarını sürdürür.


3. Hz. İsa kıssasından sabır ile ilgili bir örnek bulunuz.


Cevap : Hz. İsa, kendisine inanmayan ve ona düşmanlık besleyenlere karşı sabırlı olmuştur. Onlar ona eziyet etse de Hz. İsa, doğruyu anlatmaya devam etmiş ve onlara karşı sabırla davranmıştır. Bu, sabrın ne kadar değerli olduğunu gösterir.


4. Sabırlı insan nasıl davranmaz?


Cevap : Sabırlı insan, kolayca sinirlenmez, sabırsızca tepki vermez. Zorluklar karşısında hemen pes etmez ve aceleci davranmaz. Ayrıca, başkalarına karşı kırıcı veya saldırgan olmaz.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


1. Aşağıdaki cümleyi kendinize uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap : Hz. İsa kıssasından ben şu öğüdü aldım: İnsan, zor zamanlarda bile sabırlı olmalı, doğruyu anlatmaya devam etmeli ve her durumda kararlı olmalıdır.


2. Karedkodla verilen öz değerlendirme formunu doldurunuz.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre sizin yapmanız gerekmektedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü  Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148


5. Sınıf Din Kültürü  Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148 Cevapları“, Peygamber kıssalarıyla ilgili önemli mesajların işlendiği sayfalarda yer alan soruların cevaplarını sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları”, bu kıssaların derin anlamlarını öğrenciler için açıklığa kavuşturur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere kitaplarındaki etkinlikleri doğru bir şekilde çözme konusunda rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları”, öğrencilerin peygamberlerin hayatlarından alacağı dersleri anlamalarına yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Soru : Tabloda bazı peygamber kıssalarıyla ilgili ipuçları verilmiştir. Aşağıda ise bu kıssalarla ilgili sorular yer almaktadır.


1. Dört grup oluşturunuz. 

2. Verilen ipuçlarının hangi peygamber kıssasıyla ilgili olduğunu grup arkadaşlarınızla belirleyerek altındaki kutulara yazınız.

3. Her bir kıssadan aldığınız öğütleri yanındaki kutuya yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruları aranızda tartışınız ve uygun gördüğünüz cevapları yazınız. Verilen cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


1. Bu öğütlerdeki ortak noktalar sizce nelerdir? Listeleyiniz.


Cevap :

Listem:

  • İnanç ve sabır.
  • Doğruyu savunma ve bunun için mücadele etme.
  • Zorluklar karşısında pes etmeme.
  • Allah’a güvenme.
  • Başkalarına rehberlik etme.

2. Tespit ettiğiniz ortak noktalardan yola çıkarak kıssaların verdiği ortak mesajı bir slogan şeklinde yazınız.


Cevap : “İnançla sabret, doğru yolda ilerle!”


Soru : Sizi en çok etkileyen peygamber kıssasını sebebiyle yazınız.


Cevap : Beni en çok etkileyen kıssa Hz. İbrahim’in kıssasıdır. Çünkü Hz. İbrahim’in inandığı değerlere olan bağlılığı, karşılaştığı zorluklara rağmen sabırlı ve kararlı duruşu, doğrulardan sapmama konusundaki azmi bana büyük bir ilham veriyor. Onun sabrı ve kararlılığı, kişisel inançlarımdan ödün vermemem gerektiğini ve zorluklar karşısında yılmadan doğru yolda ilerlememin önemini bana hatırlatıyor.


Soru : Aşağıda verilen ayetlerin hangi peygamberle ilgili olduğunu üstündeki kutulara yazınız.


  • “Gözetimimiz altında ve vahyimize göre gemiyi yap. Zulmedenler hakkında bana bir şey söyleme. Çünkü onlar suda boğulacaklardır.” (Hud 11/37.)

Cevap : Peygamber: Hz. Nuh

  • “Meryem oğlu Mesih sadece bir peygamberdir. Ondan önce de nice peygamberler geldi geçti. Onun annesi de dosdoğru bir kadındır…” (Maide 5/75.)

Cevap : Peygamber: Hz. İsa

  • “Hani o babasına ve kavmine, ‘Ne bu tapınıp durduğunuz heykeller?’ demişti. ‘Babalarımızı bunlara ibadet ediyor bulduk.’ dediler.” (Enbiya 21/52-53.)

Cevap : Peygamber: Hz. İbrahim

  • “Bunun üzerine Firavun askerleriyle birlikte onların peşine düştü de deniz onları görülmedik bir şekilde kuşatıp yuttu.” (Taha 20/78.)

Cevap : Peygamber: Hz. Musa


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


Soru : Aşağıdaki yapılandırılmış gridde kıssalarda geçen bazı isimlere ve kavramlara yer verilmiştir. Kutucuk numaralarını kullanarak soruları cevaplayınız.


Cevap :

  • Hz. Nuh kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 4, 10.
  • Hz. İbrahim kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 2, 7.
  • Hz. Musa kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 1, 11.
  • Hz. İsa kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 5, 9.
  • Hz. Nuh hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12.
  • Hz. İbrahim hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12.
  • Hz. Musa hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12.
  • Hz. İsa hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12. 

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149, 150, 151 Cevapları“, Kureyş Suresi’ni öğretmeye yönelik önemli sorular ve açıklamalar içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin surenin anlamını kavrayarak doğru cevaplar vermelerine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere etkinliklerin doğru şekilde çözülmesinde rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları”, Kureyş Suresi’ne dair detaylı açıklamalar ve etkinlikleri sunarak öğrencilerin dersleri daha iyi anlamalarını sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151


Soru : Hz. Muhammed (sav) Kur’an-ı Kerim’de bahsedilen ülülazm peygamberlerden biridir. Ailesi, Mekke’nin yerli halkı olan Kureyş kabilesine mensuptur. Kur’an’daki surelerden biri, ismini Kureyş kabilesinden almaktadır. Siz Kureyş suresi hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Kureyş suresi, Kur’an-ı Kerim’in 106. suresidir ve adını Kureyş kabilesinden alır. Bu sure, Kureyş kabilesine verilen nimetleri ve Allah’ın onlara sağladığı güvenliği hatırlatır. Surenin başında Kureyş’in kış ve yaz yolculuklarında sağladığı güvenlikten bahsedilir. Bu güvenlik, Kabe’nin etrafındaki emniyetin sağlanmasından kaynaklanmaktadır. Kureyş kabilesine Allah’ın nimetlerini unutmamaları ve şükretmeleri öğütlenir. Ayrıca bu surede, Kureyş’e Allah’ın ihsan ettiği nimetler hatırlatılarak, O’na şükretmeleri gerektiği vurgulanır. Bu sure, aynı zamanda halkın Allah’a olan bağlılıklarını arttırmayı hedefler.

Surenin özünde, Allah’ın Kureyş’e verdiği nimetlerin karşılığında, bu nimetlere şükretmeleri gerektiği mesajı verilmektedir. Kureyş suresi, aynı zamanda peygamberlik mücadelesi veren Hz. Muhammed (sav)’in de içinde yer aldığı Kureyş kabilesinin, Allah’ın yüce kudretiyle korunduğunun bir hatırlatmasıdır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


Soru : Aşağıda karışık şekilde verilen Kureyş suresinin ayetlerini doğru şekilde sıralayarak numaralarını tabloya yazınız.


Cevap : Sıralama : 3-1-2-4

1 Felya’büdû rabbe hâẕelbeyt
3 Liîlâfi Ḳurayş
2 Îlâfihim riḥleteşşitâi vessayf
4 Elleẕî et’amehüm min cûivveâmenehüm min ḫavf


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Yaptığınız sıralamayı öğretmen rehberliğinde kontrol ediniz. Varsa hatalarınızı düzelterek sureyi sesli bir şekilde okuyunuz.


Cevap : Liîlâfi Ḳurayş, Felya’büdû rabbe hâẕelbeyt, Îlâfihim riḥleteşşitâi vessayf, Elleẕî et’amehüm min cûivveâmenehüm min ḫavf


Soru : Kureyş suresinin anlamını inceleyerek çıkarabileceğiniz mesajları aşağıya listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kureyş suresinin anlamını inceleyerek çıkarabileceğiniz mesajlar:

  1. Allah, Kureyş kabilesine büyük nimetler vermiştir, onlara güvenlik sağlamıştır.
  2. Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek önemlidir.
  3. İnsanlar, Allah’ın ihsan ettiği nimetlere karşı sorumludur ve bu nimetleri unutmamalıdır.
  4. Kureyş kabilesi, Allah’ın nimetlerine şükretmeli ve ona ibadet etmelidir.
  5. Allah’ın yardımı ve koruması, insanlar için bir değerdir ve bunun kıymeti bilinmelidir.

Soru : Kureyş suresinin vermek istediği mesajlara uygun davranışlarda bulunmak için neler yapabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Şükretmek: Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek için düzenli olarak dua edebilir ve sahip olduğumuz şeylerin kıymetini bilerek yaşayabiliriz.
  • Güvenlik ve huzuru sağlamak: Kendi çevremizde güvenli ve huzurlu bir ortam yaratmak için topluma faydalı işler yapabiliriz.
  • Sorumluluk: Sahip olduğumuz imkanları doğru kullanmak ve başkalarına zarar vermemek, Allah’ın bize verdiği nimetlere şükretmenin bir yolu olabilir.
  • İbadet ve Allah’a yönelmek: Allah’a olan bağlılığımızı artırarak, dini yükümlülüklerimizi yerine getirebiliriz.

Soru : Kureyş suresinin anlamından ne anladığınızı iki cümle ile özetleyiniz.


Cevap : Kureyş suresi, Allah’ın Kureyş kabilesine verdiği büyük nimetleri ve sağladığı güvenliği hatırlatarak, bu nimetlere şükretmenin önemini vurgular. İnsanların, Allah’ın verdiği nimetlere karşı sorumluluk taşıması gerektiğini öğütler.


Soru : Tabloda Kureyş suresi ve anlamıyla ilgili bilgiler verilmiştir. Verilen bilgileri okuyarak doğru olanlar için “D” yanlış olanlar için “Y” harfini işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin altındaki kutuya doğrusunu yazınız.


Cevap :

a. Y – Surede Hz. İbrahim’in ailesi Kureyş’ten bahsedilmez. Kureyş suresi, Kureyş kabilesine verilen nimetlere ve onların güvenliğine dikkat çeker.

b. Y – Kureyş kabilesi geçimini hayvancılıkla sağlamamıştır. Kureyş kabilesi, ticaretle geçimini sağlamaktadır.

c. D – Surede Allah’ın (cc) Kureyş’e verdiği nimetler hatırlatılır.

ç. Y – Kureyş suresinde tevhit inancına doğrudan dikkat çekilmez. Ancak, Allah’a olan güven ve nimetlerin hatırlatılması, iman ve şükür öğretileriyle ilişkilidir.

d. D – Allah (cc) Kureyş kabilesinin güvenliğini sağlamıştır. Surede, Kureyş’in güvenliği ve ticaret yollarının korunması hatırlatılır.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152, 153 Cevapları“, öğrencilerin 4. üniteyi ne kadar kavradıklarını ölçen önemli soruları içermektedir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, bu soruları doğru yanıtlamaya yardımcı olacak açıklamalara ve ipuçlarına sahiptir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin doğru şekilde yapılmasını sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları”, öğrencilere 4. üniteyi tamamlayıp başarılı bir şekilde performans görevini yerine getirmeleri için gerekli bilgileri sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153


Soru : Kur’an-ı Kerim’deki Hz. Yunus, Hz. Eyüp, Hz. Süleyman, Hz. Davut, Hz. Salih kıssalarından istediğiniz üç tanesini seçiniz.

Soru : Seçtiğiniz kıssalarla ilgili güvenilir kaynaklardan (ayet, hadis, TDV İslam Ansiklopedisi vb.) bilgi toplayınız.


Cevap :

  • Hz. Yunus Kıssası (Kur’an-ı Kerim, Saffat, 139-148; Yunus, 98):
    Hz. Yunus, Allah’ın mesajını kavmine iletmek için gönderilen peygamberdir. Kavmi onu reddedince, Allah’ın emriyle onları terk etmiştir. Daha sonra büyük bir balığın karnına yutulmuş, orada Allah’a dua ederek tövbe etmiş ve Allah’ın rahmetiyle kurtulmuştur. Bu kıssa, sabır, tövbe ve Allah’a güvenmeyi öğütler.
  • Hz. Eyüp Kıssası (Kur’an-ı Kerim, Sad, 41-44; Enbiya, 83-84):
    Hz. Eyüp, Allah tarafından sabır ve imanla sınanan bir peygamberdir. Allah, Eyüp’ü büyük bir hastalıkla ve malını kaybetmesiyle sınamıştır. Ancak Eyüp sabırla bu zorluklara dayanmış ve sonunda Allah ona tekrar sağlık, mal ve çocuklar vermiştir. Bu kıssa, sabır, şükür ve Allah’ın kullarını test etmesi hakkında dersler verir.
  • Hz. Süleyman Kıssası (Kur’an-ı Kerim, Sad, 30-40; Neml, 38-40):
    Hz. Süleyman, Allah tarafından hikmet ve hükümet yetkisiyle donatılmış bir peygamberdir. Süleyman, kuşlar, cinler ve diğer hayvanlarla iletişim kurabilen bir liderdi. O, adaletli bir hükümdar olarak halkına örnek olmuştur. Bu kıssa, adaletli yönetim, hikmet ve Allah’a olan güveni vurgular.

Soru : . Edindiğiniz bilgilere göre aşağıdaki çizelgeyi her kıssa için ayrı ayrı doldurunuz.


Cevap :

1. Hz. Yunus

  • Hangi kavim için gönderilmiştir?
    • Ninevî kavmi.
  • Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
    • Kavmini Allah’a iman etmeye çağırmış, doğru yola davet etmiştir.
  • Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
    • Sabır, ihlâs, ve Allah’a teslimiyet.
  • Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
    • Kavminin şirk ve ahlaki bozukluk içinde olması, düzeltmeleri için.
  • Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
    • Allah’a iman etmeli ve sabırla bu yolda kalmalıyız. Sabırsızlık, yanlışa sürükler.

2. Hz. Eyüp

  • Hangi kavim için gönderilmiştir?
    • İslam literatüründe belirli bir kavme hitap etmeyen bir peygamberdir, Eyüp’ün kavmi hastalıklara ve sıkıntılara sabretmeleri gerektiği dersini almıştır.
  • Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
    • Sabırlı ve metinli olarak halkını Allah’a yönlendirmiştir.
  • Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
    • Sabır, metin, ve Allah’a tevekkül.
  • Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
    • Kavmi, sabır ve şükür bilincine ulaşamamış ve Eyüp’ün hastalık sürecindeki tavırlarıyla onlara örnek olmuştur.
  • Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
    • Musibetler karşısında sabır gösterilmeli ve Allah’a güvenilmelidir.

3. Hz. Süleyman

  • Hangi kavim için gönderilmiştir?
    • İsrailoğulları.
  • Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
    • Adaletli yönetim, halkını doğru yola yönlendirme.
  • Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
    • Adalet, hikmet, ve tevazu.
  • Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
    • Halkının adaletli yönetim ve hikmetle doğru yolda olmaları için.
  • Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
    • Adaletli olmak, güçlü ve hikmetli yönetim sergilemek gereklidir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


4. Çizelgeye yazdığınız notlardan yararlanarak bir araştırma raporu hazırlayınız ve bu raporla ilgili arkadaşlarınıza sunum yapınız. Yazdığınız raporda,

• hangi peygamberlerin kıssalarını incelediğinizi belirtiniz.
• kıssalardan hareketle peygamberlerin görevleriyle ilgili ulaştığınız çıkarımları açıklayınız.
• kıssalarda verilen öğütlerden kendiniz için ilkeler çıkarınız. Bu ilkelere uygun yaşamak isteyen birinin ne yapması gerektiğine örnek veriniz.

5. Hazırlamış olduğunuz raporu sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Araştırma Raporu Hazırlama

İncelediğim Peygamberler ve Kıssalar:

  • Hz. Yunus
  • Hz. Eyüp
  • Hz. Süleyman

Peygamberlerin Görevleri ile İlgili Çıkarımlar:

  • Hz. Yunus: Allah’a inanmayı, sabırlı olmayı ve kavmi doğru yola çağırmayı görev edinmiştir. O, kavmini terk etse de Allah’a güvenerek geri dönmüş ve başarısızlık karşısında yılmamıştır.
  • Hz. Eyüp: Sabır ve şükür peygamberidir. Sabırlı olmak, Allah’a güvenmek ve zorluklar karşısında dayanmak onun göreviydi.
  • Hz. Süleyman: Adaletli yönetim ve hikmetli kararlar alma konusunda örnek bir liderdir. İnsanlara doğru yolu göstermek ve adaletli yönetmek onun göreviydi.

Kıssalardan Çıkarılan İlkelere Uygun Yaşamak İsteyen Birinin Yapması Gerekenler:

  • Sabırlı olmak: Hayatın zorlukları karşısında sabır göstermek, imanla Allah’a güvenmek.
  • Adaletli olmak: Hem kendine hem de başkalarına adaletli davranmak, dürüstlükten ayrılmamak.
  • Şükretmek ve tövbe etmek: Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek ve hata yapıldığında tövbe etmek.
  • Allah’a güvenmek: Zorluklar karşısında Allah’a sığınmak ve ondan yardım dilemek.

Arkadaşlarıma Sunum:
Bu raporda incelediğim üç peygamberin kıssalarından önemli çıkarımlar elde ettim. Kıssalardan aldığım öğütler, hayatta sabırlı, adaletli ve şükrederek yaşamamıza rehberlik etmektedir. Bu ilkelere uygun yaşamak için her durumda sabırlı olmalı, Allah’a güvenmeli ve doğruyu savunmalıyız.


Değerlendirme Ölçütleri


Bu çalışmada ortaya koyduğunuz ürün aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirilecektir:
• Tümdengelime dayalı akıl yürütebilme: Toplanan bilgilerle ilgili akıl yürüterek çıkarım yapma.
• Sentezleme: Topladığı bilgilerden yola çıkarak ilkeler oluşturma.
• İçerik: Yönergede istenen bilgilere yer verme.
• Sunma: Hazırlanan araştırma raporu açık ve anlaşılır bir dille sunulmalı.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!