7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı  Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilerin Yerin Dayanılmaz Çekiciliği teması üzerinden düşünmelerini sağlar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları, metin içeriğini anlamak ve yorumlamak için önemli fırsatlar sunar. Bu etkinlikler, yer bilimlerine olan ilgiyi artırırken, doğanın ve çevrenin güzelliklerine de dikkat çeker.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin konu hakkında daha derinlemesine bilgi edinmelerini sağlarken, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları etkinlikleri, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Bu bağlamda, yerin çekiciliği ve insanın doğayla olan ilişkisi üzerine yapılan tartışmalar, öğrencilerin çevre bilinci kazanmalarına katkıda bulunur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Araştırdığınız “bilim” konulu vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşarak bu vecizeler üzerinde tartışınız.


Cevap :

  • Albert Einstein: “Bilim, doğru yanıtların değil, doğru soruların peşindedir.”
  • Galileo Galilei: “Bilim, karanlıkta yürümek gibidir; bir adım attığınızda daha fazlasını görebilirsiniz.”
  • Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuk gibi deniz kıyısında oyun oynayan, derin denizlerin keşfine çıkanlardan daha azını biliyorum.”
  • Marie Curie: “Hayatta hiçbir şeyden korkmamalıyız. Sadece anlamalıyız.”
  • Stephen Hawking: “Eğer bilimin izini süremezsek, hayallerimiz gerçekleşmeyecek.”
  • Richard Feynman: “Bilim, doğanın sırlarını çözmeye çalışmaktır; doğa bunları gizlice gösterir.”
  • Carl Sagan: “Bilim, düşünme yeteneğimizin en büyük tezahürüdür.”
  • Charles Darwin: “Hayatta kalma, en güçlü veya en zeki olanların değil, en çok değişime ayak uyduranların meselesidir.”

Soru : Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Metindeki görseller ve başlık incelendiğinde, yer çekiminin yaşamımızdaki rolü üzerine bir içerik olabileceği sonucuna varıyorum.

Görsellerde Newton’ın yer çekimi yasasını keşfi, astronotlar ve yer çekimsiz ortam gibi temalar öne çıkıyor.

Bu durum, metnin yer çekimi yasasının keşfi, etkileri ve yokluğunun hayatımız üzerindeki olası etkileri hakkında bir tartışma sunduğunu düşündürüyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinden alınmış bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını okuyunuz.


Cevap :

1. Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
2. Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
3. Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
4. Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
5. Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
6. Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
7. Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
8. Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.


Soru : Aşağıda bazı harfleri verilen kelimeler yer almaktadır. Yukarıdaki anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak aşağıya yazınız. Kelimeleri, anlamların numaralarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Galaksi – (1) Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
  2. Cisim – (2) Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
  3. Atom – (3) Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
  4. Kütle – (4) Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
  5. Astronot – (5) Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
  6. Dramatik – (6) Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
  7. Netice – (7) Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
  8. Kainat – (8) Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Newton, yer çekimi kanununu nasıl keşfetmiştir? Anlatınız.


Cevap :

Newton, bir elma ağacının altında otururken elmanın düştüğünü görür. Bu olay, cisimlerin kütleleri ve mesafeleri ile çekim kuvveti arasında bir ilişki olduğunu fark etmesine yol açar.


2. Metinde yer çekimi kanunuyla ilgili hangi bilgiler yer almaktadır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi, cisimlerin birbirini çekmesini sağlar. Kütlesi büyük olan cisimler daha fazla çekim gücüne sahiptir. Örneğin, Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi ve Ay’ın Dünya’ya bağlı olması.


3. Yer çekimi kanununun keşfedilmesi ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Yer çekimi kanunu, insanların Dünya’nın yuvarlaklığına inanmasını sağladı ve cisimlerin boşluğa neden düşmediğini anlamalarına yardımcı oldu.


4. Yer çekiminin Dünya ve insanlara faydaları nelerdir? Anlatınız.


Cevap :

Yer çekimi, nesnelerin yerinde durmasını sağlar. Ayrıca, uzayda yer çekimsiz ortamda yaşayan astronotlar için büyük zorluklar yaratır.


5. Metindeki “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde beğendiğiniz ifadeler hangileridir? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

“Havada takla atmak” ifadesi, yer çekimsiz ortamda eğlenceli bir hayal sunuyor. Ancak bu durumun zorluklarını da vurgulaması, yer çekiminin önemini gösteriyor.


3. Etkinlik


Soru : Yazar “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde yer çekimsiz bir günü anlatmaktadır. Bu bölümün devamını hayal ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

Devamını Hayal Etme: Yer çekimi kalkınca, insanlar ve eşyalar odanın içinde uçuşur. Mürekkep şişeleri patlar, her şey dağılır. İnsanlar, eşyalara çarparak zorluklarla karşılaşır ve yer çekimsiz ortamda dengesizce hareket eder. Her şey karmaşaya döner ve hayatın eğlenceli değil, zorlayıcı olduğunu anlarlar.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini, önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

Soru : Gazete haberlerinde okuduklarınızdan hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

1. GAZETE

Savunulan Düşünce Göz sağlığını etkileyen yanlış bilgiler, çocuklar üzerinde korku yaratmaktadır. Uzun süreli odaklanma gerektiren işler göz sağlığına zarar verebilir.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Tanımlama Karşılaştırma

2. GAZETE

Savunulan Düşünce görüşlerine başvurulmuş, bilimsel açıklamalar verilmiştir. Göz zorlama belirtileri ve tedavi yöntemleri açıklanmıştır.

Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Örneklendirme


Soru : Okuduğunuz gazete haberlerindeki farklı bakış açıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıkladığınız eleştirel bir konuşma yapınız


Cevap :

Gazete haberlerine farklı perspektiflerle baktığımızda, ilk yazıda göz sağlığıyla ilgili yaygın yanlış inançların hatalı olduğu vurgulanıyor. Yazar, kitap okumanın, televizyon izlemenin ya da bilgisayar oyunları oynamanın gözlere ciddi zarar vermediğini, aksine uzun süre odaklanmanın yalnızca geçici bir yorgunluğa yol açtığını savunuyor. Bu, toplumda yerleşmiş yanlış anlayışları düzeltmeye yönelik önemli bir adım.

İkinci yazıda ise bilgisayar görme sendromuna odaklanılıyor ve bu durumun belirtileri ile beraber uzun vadeli göz sağlığı sorunlarına yol açabileceği üzerinde duruluyor. Bilgisayar kullanımının artışıyla bu sendromun daha yaygın hale geldiği ve ihmal edilmesi durumunda ciddi sorunlar yaratabileceği ifade ediliyor.

Her iki yazı da göz sağlığı konusuna odaklanıyor; biri yaygın yanlış bilgileri düzeltirken, diğeri modern bir hastalığın risklerini öne çıkarıyor. Bu çeşitlilik, konuyu farklı açılardan değerlendirmemizi sağlıyor ve göz sağlığına dair daha bilinçli olmamıza yardımcı oluyor.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıda bazı gözlük çeşitleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Monokl
18 ve 19. yüzyıllarda, henüz saplı gözlükler geliştirilmeden önce kullanılan tek camlı bir gözlük tipiydi. Daire biçimli bir mercek camı ve çerçeveden oluşurdu. Kullanıcı, bu çerçeveye bağlı olan ipi boynuna geçirirdi. Gözlük, göz çukurunun çevresine yerleştirilip kullanılırdı.

Güneş Tutulması Gözlüğü
Güneş’e çıplak gözle bakmak, gözlerimizin zarar görmesine yol açar. Tam Güneş tutulması sırasında Ay, kısa bir süreliğine Güneş’in önünü kapatır. Bu sırada çok özel filtreler kullanılarak yapılmış bu gözlüklerle gözlem yapılabilir.

Laboratuvar Gözlüğü
Araştırma laboratuvarlarındaki çalışmalar sırasında kullanılan gözlüklerdir. Bu gözlükler, üzerinde çalışılan sıvıların göze sıçrama olasılığına karşı kullanılır. Gözleri gazlardan ve tozdan da korur.


Soru : Bir mucit olsaydınız nasıl bir gözlük icat etmek isterdiniz? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek formu doldurup icadınızın resmini çiziniz.


Cevap :

İcadımın Adı: Akıllı Gözlük

Kullanacağım Malzemeler:

  • Hafif ve dayanıklı plastik çerçeve
  • LCD ekran
  • Sensörler (ışık, sıcaklık, mesafe)
  • Bluetooth modülü
  • Şarj edilebilir batarya
  • Sesli asistan yazılımı

İcadımın Özellikleri:

  • Görme yeteneğini destekleyen ekran
  • Otomatik parlaklık ayarı
  • Sağlık izleme (kalp atışı, adım sayısı)
  • Bildirimleri gösterme (mesaj, arama)
  • Göz yorgunluğunu azaltan özel filtre
  • Sesli komutla kontrol imkanı

İcadımın Açıklaması: Akıllı gözlük, kullanıcıların günlük yaşamlarını kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Gözlüğün üzerinde bulunan LCD ekran, bildirimleri ve sağlık verilerini kullanıcıya gösterir. Sensörler sayesinde ortam ışığına göre otomatik parlaklık ayarı yapar.

Ayrıca, sesli asistan yazılımı ile kullanıcılar, gözlüğü ellerini kullanmadan kontrol edebilir. Göz yorgunluğunu azaltmak için özel bir filtreye sahip olan bu gözlük, kullanıcıların sağlığını da izler ve bu bilgileri gösterir. Akıllı gözlük, teknolojiyle sağlığı birleştirerek modern yaşamın gereksinimlerini karşılar.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiillerin altını çiziniz. Bu fiillerin hangi haber kipiyle çekimlendiğini bularak cümlenin karşısındaki ilgili bölüme örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Yüksek bir tepede kurulan rasathanede gözlem yapıyoruz. Şimdiki zaman
  2. Bilim insanları yakın zamanda büyük buluşlar yaptılar. Geçmiş zaman
  3. Okulu bitirdiğinde bilimsel çalışmalar yapmaya başlayacak. Gelecek zaman
  4. Merakımdan dolayı geceleri yıldızları seyrederim. Geniş zaman
  5. Evren, olağanüstü bir denge içinde çalışır. Geniş zaman
  6. Üniversitede yakıt teknolojisi üzerine bir çalışma başlatılmış. Geçmiş zaman
  7. Laboratuvarımızı düzenlemek için hep birlikte çalışacağız. Gelecek zaman
  8. Bilimsel çalışmaların sonuçları kanıtlara dayanır. Geniş zaman
  9. Her şeye rağmen Mars’a gidişimiz 100 yılı bulacak. Gelecek zaman
  10. Kütüphanedeki kitaplar türlerine göre düzenlendi. Geçmiş zaman

7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlam kayması olanların başındaki kutuyu
çarpı (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :
(X) 1. Proje yarışmasının sonuçları gelecek hafta açıklanıyor.
2. Yaptığı buluşun patentini geçen yıl almış.
(X) 3. İcatların bir kısmı, 20. yy. başında büyük ses getirir.
4. Gelecekte sürdürülebilir enerji kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyacağız.
(X) 5. Bilim insanları, asırlardır büyük bir gayretle çalışıyor.
6. İbni Sina, fikirleriyle sadece çağını değil geleceği de etkiledi.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bilgisayarın tarihçesini araştırınız.


Cevap :

Bilgisayarın tarihi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın “analitik makine” fikriyle başlar. 1940’larda ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak tanıtıldı. 1950’lerde transistörler ile bilgisayarlar daha küçük ve hızlı hale geldi.

1970’lerde mikroişlemcilerin icadı, kişisel bilgisayarların gelişimini sağladı. 1980’lerde IBM PC ve Apple Macintosh’un piyasaya sürülmesi, bilgisayarları yaygınlaştırdı.

1990’lar, internetin ortaya çıkmasıyla bilgisayar kullanımını artırdı. Günümüzde dizüstü bilgisayarlar ve mobil cihazlar, teknolojinin taşınabilirliğini sağladı. Bilgisayarlar, yapay zeka ve bulut bilişim gibi yeniliklerle evrim geçirmeye devam ediyor.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Kitabı Ders Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101 Cevapları, öğrencilerin teknoloji ve yapay zekâ konularını ele alan bir metinle karşılaşmalarını sağlar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, bu çağdaş konu üzerine yapılan etkinliklerle öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirir ve onların yapay zekânın hayatımıza nasıl entegre olduğunu daha iyi anlamalarını sağlar.

“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metinle ilgili soruları ve etkinlikleri çözmeye yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları öğrencilerin yapay zekâ ile ilgili kavramları öğrenmelerine katkıda bulunur ve metnin ana fikrini kavramalarına yardımcı olur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Bilgisayarın tarihçesi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bilgisayarın tarihi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın geliştirdiği “analitik makine” fikriyle başlar. İlk elektronik bilgisayar ENIAC, 1940’larda yapıldı. 1970’lerde mikroişlemcilerin icadı, kişisel bilgisayarların yaygınlaşmasını sağladı. 1980’lerde Apple ve IBM, bilgisayar devrimini hızlandırdı. Günümüzde, bilgisayarlar günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu.


Soru : Günlük yaşamınızda bilgisayarı hangi amaçlarla ve ne kadar süre kullanıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Bilgisayarı ödev yapmak, araştırma yapmak, oyun oynamak ve eğlenceli içerikler izlemek için kullanıyorum. Genellikle günde 2-3 saat bilgisayar başında geçiriyorum.


1. Etkinlik


Soru : Not aldığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :  

  • Zeki Kelimesi
    • Tahmin: Akıllı, çabuk düşünebilen.
    • Sözlük Anlamı: Kavrayış gücü yüksek, çabuk öğrenen, akıllı kişi.
  • Yapay Zeka Kelimesi
    • Tahmin: İnsan gibi düşünme ve öğrenme yeteneğine sahip bilgisayar sistemleri.
    • Sözlük Anlamı: Bilgisayarların ya da makinelerin insan zekasına benzer şekilde görevleri yerine getirmesini sağlayan teknoloji.
  • İşlem Kelimesi
    • Tahmin: Bir işi yerine getirme veya yapma süreci.
    • Sözlük Anlamı: Bir sonuç elde etmek için yapılan işlemler bütünü.
  • Hata Kelimesi
    • Tahmin: Yanlışlık, bir işin istenmeyen şekilde sonuçlanması.
    • Sözlük Anlamı: Yanlışlık, istenmeyen veya beklenmeyen bir durum.
  • Tahmin Kelimesi
    • Tahmin: Önceden kestirmek, bilmek.
    • Sözlük Anlamı: Bir şeyin sonucunu, ne olacağını önceden kestirme.
  • Geliştirme Kelimesi
    • Tahmin: Bir şeyin daha iyi hale getirilmesi, ilerletilmesi.
    • Sözlük Anlamı: Daha ileri bir düzeye ulaştırma, ilerletme.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde bilgisayarların son elli yıldaki gelişimi nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Bilgisayarların ilk başta basit işlemler yapabildiği, sadece sayı toplama ve çıkarma gibi basit görevleri yerine getirdiği, ancak günümüzde saniyede milyonlarca işlem yapabilen ve bu sonuçları görüntü ya da sesle aktarabilen güçlü cihazlara dönüştüğü belirtilmiştir.


2. Bilgisayarları niçin “zeki” olarak nitelendiremiyoruz? Açıklayınız.


Cevap :

Çünkü zeka, sadece hızlı işlem yapma yeteneği değil, aynı zamanda hatalardan ders çıkarma ve kendini geliştirme yeteneğidir. Bilgisayarlar insan kontrolü olmadan işlem yapamaz ve hatalarını kendi kendine düzeltemezler.


3. Yapay zekânın gelişimi için yapılan uygulamalar nelerdir? Örnekler veriniz.


Cevap :

Yapay zekanın gelişimi için bilgisayarlar, hatalarından öğrenmeleri için eğitilir. Örneğin, bir bilgisayara fotoğraflardaki arabaları bulması öğretilir ve birçok deneme yaparak doğru tahminlerde bulunması sağlanır.


4. “Öğrenmeyi öğrenmek” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Bu söz, bir kişinin ya da sistemin sadece bilgi edinmekle kalmayıp, nasıl daha iyi öğrenileceğini, hatalardan nasıl ders çıkarılacağını ve kendini geliştirme sürecini öğrenmesi anlamına gelir.


5. İnsanlar yapay zekânın geleceğiyle ilgili hangi düşüncelere sahiptir? Bu düşünceleri nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Bazı insanlar yapay zekanın insanlığın sonunu getirebileceğini savunurken, diğerleri bu teknolojinin hayatı kolaylaştıracağına inanıyor. Her iki düşünce de teknolojinin potansiyel risk ve faydalarına dikkat çekiyor. Ben bu düşünceleri yapay zekanın kontrollü kullanımı ve etik kuralların belirlenmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum.


Soru : Dinlediğiniz metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap :

Karşılaştırma ve örneklendirme yöntemleri kullanılmıştır. Bilgisayarların 50 yıl önceki durumuyla bugünkü hali karşılaştırılmış, bebeklerin yürümeyi öğrenme süreciyle yapay zekanın öğrenme süreci arasında benzerlik kurulmuştur.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili bir münazara gerçekleştiriniz. Bunun için öncelikle öğretmeninizle belirleyeceğiniz grubunuz için bir konu seçiniz.


Cevap :

Konu: “Teknoloji, insan hayatını daha çok kolaylaştırıyor mu yoksa zorlaştırıyor mu?”

Bu münazara için iki grup oluşturulacak. Bir grup teknolojinin yararlarını savunurken, diğer grup zararlarını tartışacak. İşte iki grup için temel savlar:

  • Teknolojinin Yararları:
    • Teknoloji, eğitim, sağlık, ulaşım ve iletişim alanında hayatı büyük ölçüde kolaylaştırıyor.
    • Bilgiye hızlı erişim sağlıyor ve günlük yaşamda zaman kazandırıyor.
    • Yapay zeka ve otomasyon sayesinde birçok iş hızlanıyor, üretim verimliliği artıyor.
  • Teknolojinin Zararları:
    • İnsanlar arasındaki yüz yüze iletişimi azalttı, sosyal izolasyona neden oldu.
    • Teknoloji bağımlılığı ve aşırı kullanımı sağlığa zarar verebiliyor.
    • Çevresel kirlilik ve etik sorunlar yaratarak doğaya zarar veriyor.

4. Etkinlik


Soru : Kip ekleri ile ilgili elektronik içeriği yapınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Otuz yıl sonraki dünyada en iyi arkadaşınızın bir robot olduğunu hayal ediniz. Konuşturma sanatını kullanacağınız öyküleyici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: “Robo ile 30 Yıl Sonra”

Sabah gözlerimi açtığımda, odanın köşesinde duran Robo’ya baktım. Üç yıldır en iyi arkadaşımdı.

“Bugün ne yapmak istersin?” diye sordu.

“Parka gidelim,” dedim gülümseyerek.

Yolda, Robo insanları izliyordu. “Neden herkes farklı hissediyor?” diye merakla sordu.

“Duygularımız var,” dedim. “Yaşadıklarımızla şekillenir.”

Gün batarken eve döndüğümüzde, “Bir gün hissedebilir miyim?” diye sordu.

“Belki,” dedim. “Ama sen her halinle benim en iyi dostumsun.”


6. Etkinlik


Soru : Dijital çağda bireylerin yaratıcılığını artırmak için algoritmaya dayalı kodlama eğitimi verilmektedir. Aşağıda bir arabanın takip etmesi gereken yolla ilgili bir kodlama örneği verilmiştir.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Aşağıdaki arabanın komutlarını belirleyerek kodlamaya bir adım atmaya ne dersiniz? Arabanın hedefe ulaşmak için takip etmesi gereken yolu işaretleyiniz


Cevap : D Şıkkı


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin haber (bildirme) kipiyle mi, dilek kipiyle mi çekimlendiğini belirleyerek tablodaki ilgili yere örnekteki gibi çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

  1. Bu yıl düzenlenecek teknoloji festivaline biz de katılacağız. = Haber kipi
  2. Programlı çalışsanız daha verimli sonuçlara ulaşırsınız. = Dilek kipi
  3. Merkezimizdeki bilimsel çalışmalar titizlikle yürütülür. = Haber kipi
  4. Bilgisayar başında geçireceğiniz zamanı iyi programlamalısınız. = Dilek kipi
  5. Çalışmalarımızın buraya kadar olan bölümünü gözden geçirelim. = Dilek kipi
  6. Türk bilim insanları dünya tarihinde önemli bir yer edindi. = Haber kipi
  7. Bilim, olaylar ve olgular arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar. = Haber kipi
  8. Çağımızın iletişim teknolojileri çok hızlı gelişiyor. = Haber kipi
  9. Bilim insanları, doğanın korunması gerektiğini unutmamalılar. = Dilek kipi
  10. Bilgisayarlar pek çok alanda işlerimizi kolaylaştırdı. = Haber kipi
  11. Okuldaki birkaç projede çalışmak için ben de seçilmişim. = Haber kipi
  12. Arkadaşlarımız bizi yurt dışında başarıyla temsil etmeli. = Dilek kipi

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevgi, dostluk ve kardeşlik konulu şiirler araştırınız.


Cevap :

Sevginin Gücü

Sevgiyle bakan gözlerde,
Mutluluğun izleri var,
Gönüllerde yeşerirken,
Sevgiyle açar bahar.

Bir gül gibi büyür içte,
Her kalpte bir umut var,
Sevgi varsa dünyamızda,
Her an daha güzel yarınlar.


Dostluğun Değeri

Dost dediğin sırtını yaslarsın,
Zor gününde elini uzatır,
Kalpten kalbe bir köprü kurar,
Dostluk, hiçbir zaman yıkılmaz.

Beraber güler, beraber ağlar,
Birlikte aşılır her zorluk,
Dostluğun değerini bilen,
Her zaman mutlu kalır, dolup taşar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Ders Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102, 103 Cevapları, öğrencilerin bilim ve doğa arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olan önemli etkinlikler içerir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, doğanın bilimsel araştırmalardaki rolünü vurgulayan sorularla doludur ve öğrencilerin doğal olayları anlamalarına destek olur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metindeki ana temaları pekiştirerek öğrencilerin konuyla ilgili düşüncelerini geliştirmelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları, öğrencilerin bilimin doğayla olan bağlantısını keşfetmelerini ve bu ilişkiden ilham almalarını sağlar.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103


BİLİMİN İÇİNDE DOĞA VAR

Bilim insanları, mühendisler ve tasarımcılar pek çok konuda doğadan esinleniyor. Rüzgâr türbinlerinden planörlere, trenlerden yüzey kaplamalarına kadar pek çok ürünün tasarımında doğadaki canlılardan yola çıkılıyor. Var olan ürünlerse yine doğadaki canlıların özellikleri keşfedildikçe geliştiriliyor. İşte içinde doğadan esintilerin yer aldığı ürünlerden yalnızca birkaçı…

Dört metreye ulaşabilen kanat açıklığıyla, kanatlarını neredeyse hiç çırpmadan açık denizlerin üzerinde saatlerce uçabilen albatrosların, robotik bir planöre esin kaynağı olduğunu biliyor musunuz? Bunu havanın hareket hızından yararlanarak yapıyorlar ve uçuş süresince süzülerek çok az enerji harcıyorlar. Albatroslar yükseklerde bulunan ve hızlı hareket eden hava katmanlarına girip bir itme gücü kazanarak, yükseldikten sonra da dalışa geçerek yavaş hareket eden hava katmanlarına iniyor. Böylece kanatlarını çırpma gereksinimi duymadan ilerleyebiliyorlar. İşte bu benzersiz özellikleriyle dikkat çeken albatroslar sayesinde ABD’de (Amerika Birleşik Devletleri) hem havada hem de suda ilerleyebilen bir robot planör geliştirildi. Geliştirilen robot planör, bota bağlanmış bir oltanın ucuna takıldı. Bot yeterince hızlandığında robot planör havalanıp havada süzülmeyi başardı. Uzaktan kontrol edilerek tekrar suya daldırılan robot planör, sonrasında da uzaktan kontrolle tekrar havalanabildi.

Bir yüksek hızlı trenin tasarımına yalıçapkınlarının ne gibi bir katkısı olabilir diye düşünebilirsiniz. Japon bilim insanları yüksek hızlı trenleri ilk tasarladıkları zamanlarda bir sorunla karşı karşıya kaldılar. Bu trenler tünellerden çıkarken hava basıncında meydana gelen ani değişiklik nedeniyle çok yüksek bir ses çıkıyordu. Öyle ki bu ses kilometrelerce uzaktan bile rahatlıkla duyulabiliyordu. İşte tam da bu sorunu çözmek için yalıçapkınlarının gaga biçimini örnek aldılar. Yalıçapkınları avlanmak için suya dalış yaparken gagaları sayesinde suyu “yarar”. Bilim insanları da yüksek hızlı trenin ön kısmını, havayı yarmasını sağlayacak biçimde yeniden tasarladılar. Tıpkı yalıçapkınlarının gagasının suyu yardığı gibi… Böylece trenler tünelden çıkarken ortaya çıkan yüksek sesin önüne geçilmiş oldu.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Peki, su altı dünyasının en büyüklerinden biri olan kambur balinaların bir rüzgâr türbini tasarımına esin kaynağı olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Kambur balinalar kocaman vücutlarına rağmen çok hızlı hareket edebiliyor. Bu dev balinalar bu özelliklerini yüzgeçlerinin yapısına borçlu. Çünkü yüzgeçlerinde tüberkül adı verilen tümsekler bulunuyor. Yüzerken bu tümsekler suyun içinde bir hava akımı oluşturuyor. Böylece suyun kaldırma kuvvetine ek bir kaldırma kuvveti oluşuyor. Kambur balinalar da bu sayede az enerji harcayarak suyun içinde hızla ilerleyebiliyor. ABD’li bilim insanlarıysa kambur balinaların yüzgeçlerinin bu özelliğinden yararlanarak rüzgâr türbini pervanesi tasarladı. Bu sayede rüzgârın şiddetinin az olduğu havalarda bile yüksek verimle enerji elde edebilen rüzgâr türbinleri hayata geçmiş oldu.

Bilim insanlarına esin kaynağı olan canlılar yalnızca yalıçapkını, albatros ve kambur balina değil elbette. Bilim ve teknolojinin doğadan esinlendiği sayısız örnek var. Örneğin daha bu yıl küçücük bir böceğin bir özelliğinden yola çıkılarak yeni bir ürün geliştirildi. Tayland ve Endonezya’da görülen ve kınkanatlılar takımından olan bu böcek çok sıcak ortamlarda bile yaşayabiliyor. Böceğin bu özelliği kanatlarının üzerindeki piramit benzeri yapılardan kaynaklanıyor. Bu yapılar güneş ışığını yansıtıyor ve böceğin vücut ısısını çevresine yaymasını sağlıyor. Böylece böceğin vücut ısısı düşüyor. İşte Çin ve ABD’den bilim insanları da bir tür polimer kullanarak bu böceğin kanat yapısına benzeyen esnek bir yüzey kaplama malzemesi üretti. Yapılan deneylerde bu malzemeyle kaplanan ürünlerin güneş ışığı altındaki sıcaklıklarının yaklaşık 9 santigrat derece düştüğü gözlendi.

Tuğçe INROGA-Nihan YAPICI


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104, 105 Cevapları, 3. Ünite Tema Değerlendirme Etkinlikleri ile öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine olanak tanır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı içinde yer alan bu sayfalar, dil becerilerini geliştirmek ve konu hakimiyetini artırmak amacıyla hazırlanan çeşitli sorularla doludur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklerdeki soruların çözümlerini içerir ve öğrencilerin doğru yanıtlara ulaşmalarını kolaylaştırır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları ile ilgili bu içerikler, öğrenmeyi daha etkili hale getirirken, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini de geliştirmelerine katkı sağlar. Bu sayfalar, Türkçe derslerinde başarıyı artırmak ve öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini güçlendirmek için önemli bir kaynaktır.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105


TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞINDAN KURTULMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

(…) Teknoloji Kullanımını Tam Zıt Saatlere Kaydırmak

Teknolojinin günlük olarak kullanıldığı mekânlar ve zamanlar bağımlılığa sebep olacak kadar uzun kullanıma müsait olduğu için bağımlılık oluşmuştur. Bu anlamda teknoloji kullanılan zamanları tam zıt saatlere kaydırmak ve mekânı değiştirmek ilk adım olarak faydalı olabilir. Mesela bir kişi en çok akşamları teknoloji kullanıyorsa sabah kullanmaya, odasında kullanıyorsa herkesin olduğu bir zamanda oturma odasında kullanmaya başlayabilir. (…)

Teknoloji Kullanımıyla İlgili Hedefler Belirlemek

Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her hâlükârda tetikleyecektir. Bu nedenle mutlaka kullanıma makul bir zaman sınırlaması getirmek şarttır. Bu zaman sınırlaması başta sık ama kısa süreli aralar verme ile başlar ve sonrasında günlük limit belirlenip buna uyulur.

Çok Kullanılan Belli İşlevlerden Uzak Durmak

Teknolojinin en çok kullanılma sebebi olan belli işlevlerden uzak durmaya çalışmak önemli bir adımdır. Uzak durulamıyorsa sayı ve süre koymak işe yarayabilir.

Hatırlatıcı Kartlar Kullanmak

Teknolojinin bağımlı kullanımının neler kaybettirdiğini ya da bağımlı kullanım olmasa neler kazanılacağını ifade eden hatırlatıcı kartların evin belli yerlerine asılması faydalı olabilir. (…)

Türkiye Yeşilay Cemiyeti (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1-4. soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. “Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her hâlükârda tetikleyecektir.” cümlesindeki “ucu açık kullanım” ifadesinden ne anladığınızı örneklerle açıklayınız.


Cevap :

“Ucu açık bir kullanım” ifadesinden, belirli bir süre veya sınır koymadan teknolojiyi kullanmayı anlıyorum. Örneğin, saatlerce sosyal medyada gezinmek veya video izlemek gibi bir faaliyet sınırsız ve kontrolsüz bir kullanıma örnek olabilir.


2. Metindeki önerilerden farklı olarak teknoloji bağımlılığından kurtulmak için bir öneri de siz yazınız. Önerinizin niçin faydalı olacağını açıklayınız.


Cevap :

Öneri: Teknoloji kullanımını düzenlemek için dijital detoks günleri belirlemek faydalı olabilir. Haftada en az bir gün teknolojiden tamamen uzak durmak, hem zihni dinlendirecek hem de bağımlılığı azaltacaktır.


3. Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için kullanılabilecek hatırlatıcı kartların üzerine yazılabilecek iki not öneriniz.


Cevap :

  • “Hayat ekrandan ibaret değil, dışarıda seni bekleyen bir dünya var!”
  • “Teknolojiyi yönet, seni yönetmesine izin verme!”

4. Metnin anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Öyküleyici B) Açıklayıcı C) Tartışmacı D) Betimleyici

Cevap B) Açıklayıcı 


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde koşul anlamı vardır?


A) Bilimsel gelişmeleri takip etmezsek çağın gerisinde kalırız.
B) Merak ettiği birkaç konuyu araştırmak için kütüphaneye gitti.
C) Teknolojinin hızlı gelişimi bilgi kirliliğine de yol açmaktadır.
D) Ders sırasında aldığı notları eve gidince defterine geçiriyor.

CevapA) Bilimsel gelişmeleri takip etmezsek çağın gerisinde kalırız.


6. Gezegenimiz için geç kalmadan bir şeyler yapmalıyız.(I) Gerekli tedbirleri almadığımız zaman gelecekte üzerinde yaşayabileceğimiz bir gezegen kalmayacak.(II) Çevremizi ve doğamızı bu hızla yok etmesek(III) hiçbir sorun olmayacak. Ama teknoloji gelişirken doğayı yok ettiğimiz için büyük bir tehlikeyle burun buruna yaşıyoruz (IV) artık.

6. Bu metinde numaralanmış çekimli fiillerden hangilerinde zaman anlamı yoktur?


A) I ve II B) I ve III C) II ve IV D) III ve IV

Cevap : D) III ve IV


7. Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili fiilin çekimlendiği dilek kipi yay ayraç içinde
yanlış belirtilmiştir?


A) Öğrenme gayreti olan bir insan ne kadar araştırsa o kadar iyidir. (Koşul kipi)
B) Ülkemizin geleceği için bilimsel çalışmaları yakından izleyelim. (İstek kipi)
C) Günümüzün bilim dünyasını anlayabilmek için bol bol okuyun. (Gereklilik kipi)
D) Bu yılki fuarda bizim çalışmalarımızı ziyaretçilere Filiz sunsun. (Emir kipi)

CevapA) Öğrenme gayreti olan bir insan ne kadar araştırsa o kadar iyidir. (Koşul kipi)


8. Aşağıdaki dizelerin hangisinde insan dışında bir varlık konuşturulmuştur?


A) Dost dost diye nicesine sarıldım, Benim sadık yârim kara topraktır.
B) Kaldırımda yalnız taşlardan biriyim, Üstüme basıp geçenleri iyi bilirim.
C) Açılan bir gülsün sen yaprak yaprak, Ben, aşkımla bahar getirdim sana.
D) Tam otların sarardığı zamanlar, Yere yüzükoyun uzanıyorum.

CevapB) Kaldırımda yalnız taşlardan biriyim, Üstüme basıp geçenleri iyi bilirim.


9. Araştırma ve gözlemlere göre kurtlar, yaşamlarını yüksek dağ tepelerine yakın ağaçlık ya da ormanlık alanlarda sürdüren sıcakkanlı hayvanlardır. Bu özelliklerinden dolayı da pire, bit ve kene gibi asalakların hedefi olurlar. – – – – Bu asalaklar yumurtalarını toprağa bırakır. Bunu bilen kurt, tozlu topraklar üzerine yatarak kendini toza bular. Sonra kalkıp silkelenerek asalakların bir bölümünü üzerinden atar.

9. Bu metinde boş bırakılan yere metnin anlam bütünlüğünü sağlamak için aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Kurtlar bunlardan bir türlü kurtulamaz.
B) Böylece kışı daha rahat geçirebilirler.
C) Ama bu sorunu nasıl çözeceğini iyi bilir.
D) Kurtların yaşam döngüleri de böyledir.

Cevap C) Ama bu sorunu nasıl çözeceğini iyi bilir.


10. Aşağıdakilerin hangisinde anlam kayması vardır?


A) Yarın teknoloji festivaline katılıyoruz.
B) Merak, öğrenme isteğini artırır.
C) Projelerini tamamlayıp gerekli yerlere teslim ettiler.
D) Robotlar yakın zamanda ameliyat yapmaya başlayacak.

CevapA) Yarın teknoloji festivaline katılıyoruz.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün vatanseverlik ve milletseverlik anlayışını derinlemesine kavramalarına yardımcı olmaktadır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, bu önemli konunun işlenmesine katkıda bulunarak öğrencilerin milli değerlerini pekiştirmektedir. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ders içeriğini zenginleştiren kaynaklar arasında yer almakta ve 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları ile birlikte, Atatürk’ün mirasını anlamaya yönelik etkinlikler sunmaktadır.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”

Bu sayfalardaki çalışmalar, öğrencilerin Atatürk’ün vatan sevgisi konusundaki düşüncelerini ifade etmelerine ve bu değerleri günlük hayatlarında nasıl uygulayabileceklerini düşünmelerine olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları, milli birlik ve beraberliğin önemini vurgularken, aynı zamanda öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini de geliştirmektedir. Bu sayede, gelecek nesillerin Atatürk’ün değerlerini benimseyen, bilinçli bireyler olarak yetişmeleri sağlanmaktadır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73


ATATÜRK, VATANSEVERLİK VE MİLLETSEVERLİK

Vatan sevgisi Atatürk’ün en önemli özelliğidir. Millet sevgisinin ayrılmaz bir parçası olan vatan sevgisi, onun fedakârlıklarla dolu hayatının her döneminde hayranlıkla söz edilecek hatıralarla doludur. Her şeyi göze alarak Ulusal Kurtuluş Mücadelesi’ne girişmesi, ondaki vatan ve millet sevgisinin üstünlüğünü ve fedakârlığını açıkça göstermektedir. Vatan savunmasını her şeyden önemli gören Atatürk’e Ulusal Kurtuluş Savaşı kararını aldıran ve sonucunda kazandıran da bu eşsiz vatan sevgisi ve milletine olan büyük güveni olmuştur. (…) Onun vatan sevgisini gösteren önemli olaylardan birisi İngiltere Kralı Edward’ın (Edvırd) Türkiye ziyareti sırasında yaşanmıştır.

İngiltere Kralı Edward İstanbul’a geldiği zaman yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na gelmişti. Deniz dalgalı olduğu için kralın bindiği motor dalgalar nedeniyle bir aşağıya bir yukarıya çıkıp iniyordu. Kral, rıhtıma çıkmak istediği bir sırada eli yere değdi ve tozlandı. O sırada Atatürk de kralı rıhtımdan almak üzere kıyıdaydı. Kral, elini silmek isteyince Atatürk “Vatanımın toprağı temizdir, elimi ve elinizi kirletmez!..” diyerek elinden tutup kralı rıhtıma çıkardı Bu örnek Atatürk’ün vatanseverliğine nasıl toz kondurmadığını açıkça göstermektedir. (…)

Atatürk, vatanı ve milleti için yaptıklarını asla yeterli bulmayan engin bir ruh yüceliğine sahipti. Sahip olduğu mal varlıklarını millete bağışladığı günlerde şöyle demişti: “Ben icap ettiği zaman en büyük hediyem olmak üzere Türk milletine canımı vereceğim.” Aslında Atatürk denilince “vatan, millet”; vatan, millet denilince de “Atatürk” akla gelir.

Atatürk, vatanını karış karış gezmiş, tanımıştı. Bu konuda şöyle diyordu: “Yurt toprağı, sana her şey feda olsun! Kutlu olan sensin. Hepimiz senin için birer fedaiyiz. Fakat sen Türk ulusunu ebedi hayatta yaşatmak için hep feyizli kalacaksın.”

Atatürk’ün vatanseverliği, milletseverliği Türk toplumunun üstün gücüne dayanıyordu. Aslında millet, genel kabul gören anlamıyla aynı topraklar üzerinde yaşayan; aralarında dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek ve görenek birliği olan insanların topluluğudur. Milletin üzerinde yaşadığı toprak da vatan olarak adlandırılır. Ancak vatan yalnızca üzerinde yaşanılan toprak parçası olarak algılanamaz. Çünkü bir insanın hayatında sahip olduğu en önemli varlıklardan birisidir. (…) Vatanını ve milletini her şeyin üstünde tutan bu derin sevgi için gerektiğinde kendi canını dahi tehlikeye atan büyük Atatürk’ün bize bıraktığı en önemli miraslardan biri vatanseverlik ve millet aşkıdır. Mustafa Kemal Atatürk şu sözleri ile bize hedefe ulaşacak en kısa yolu göstermektedir:

“Benim Türk milleti için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. Benden sonra beni benimsemek isteyenler bu temel mihver üzerinde aklın ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse manevi mirasçılarım olurlar.”


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Burada bir de Mahmut Esat Bozkurt’un bu konudaki bir anısına değinmek istiyorum: “Bir gece beraber oturuyorduk. Yanımızda Siirt milletvekili Mahmut Soydan, şimdiki Macaristan elçimiz Ruşen Eşref Onaydın, bir de Soysallı vardı. Atatürk, ertesi gün Büyük Millet Meclisi’nde okuyacağı söylevi hazırlıyordu. Mahmut’la Ruşen Eşref not tutuyorlardı. Atatürk ara sıra bana da “Ne dersin?” diye soruyordu. Ben ne diyebilirim? Hiç… Sonra Atatürk bana döndü ve dedi ki: “Bu memleketin efendisi kimdir?” Düşündüm. Karşılığı o verdi: “Türk köylüsüdür.” dedi ve devam etti: “Türk köylüsü bir ‘efendi’ hâline getirilmedikçe memleket ve millet yükselmez!” (…)

Hanri BENAZUS (Henri BENAZUS)
(Kısaltılmıştır.)


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!