7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102, 103 Cevapları, öğrencilerin bilim ve doğa arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olan önemli etkinlikler içerir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, doğanın bilimsel araştırmalardaki rolünü vurgulayan sorularla doludur ve öğrencilerin doğal olayları anlamalarına destek olur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metindeki ana temaları pekiştirerek öğrencilerin konuyla ilgili düşüncelerini geliştirmelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları, öğrencilerin bilimin doğayla olan bağlantısını keşfetmelerini ve bu ilişkiden ilham almalarını sağlar.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103


BİLİMİN İÇİNDE DOĞA VAR

Bilim insanları, mühendisler ve tasarımcılar pek çok konuda doğadan esinleniyor. Rüzgâr türbinlerinden planörlere, trenlerden yüzey kaplamalarına kadar pek çok ürünün tasarımında doğadaki canlılardan yola çıkılıyor. Var olan ürünlerse yine doğadaki canlıların özellikleri keşfedildikçe geliştiriliyor. İşte içinde doğadan esintilerin yer aldığı ürünlerden yalnızca birkaçı…

Dört metreye ulaşabilen kanat açıklığıyla, kanatlarını neredeyse hiç çırpmadan açık denizlerin üzerinde saatlerce uçabilen albatrosların, robotik bir planöre esin kaynağı olduğunu biliyor musunuz? Bunu havanın hareket hızından yararlanarak yapıyorlar ve uçuş süresince süzülerek çok az enerji harcıyorlar. Albatroslar yükseklerde bulunan ve hızlı hareket eden hava katmanlarına girip bir itme gücü kazanarak, yükseldikten sonra da dalışa geçerek yavaş hareket eden hava katmanlarına iniyor. Böylece kanatlarını çırpma gereksinimi duymadan ilerleyebiliyorlar. İşte bu benzersiz özellikleriyle dikkat çeken albatroslar sayesinde ABD’de (Amerika Birleşik Devletleri) hem havada hem de suda ilerleyebilen bir robot planör geliştirildi. Geliştirilen robot planör, bota bağlanmış bir oltanın ucuna takıldı. Bot yeterince hızlandığında robot planör havalanıp havada süzülmeyi başardı. Uzaktan kontrol edilerek tekrar suya daldırılan robot planör, sonrasında da uzaktan kontrolle tekrar havalanabildi.

Bir yüksek hızlı trenin tasarımına yalıçapkınlarının ne gibi bir katkısı olabilir diye düşünebilirsiniz. Japon bilim insanları yüksek hızlı trenleri ilk tasarladıkları zamanlarda bir sorunla karşı karşıya kaldılar. Bu trenler tünellerden çıkarken hava basıncında meydana gelen ani değişiklik nedeniyle çok yüksek bir ses çıkıyordu. Öyle ki bu ses kilometrelerce uzaktan bile rahatlıkla duyulabiliyordu. İşte tam da bu sorunu çözmek için yalıçapkınlarının gaga biçimini örnek aldılar. Yalıçapkınları avlanmak için suya dalış yaparken gagaları sayesinde suyu “yarar”. Bilim insanları da yüksek hızlı trenin ön kısmını, havayı yarmasını sağlayacak biçimde yeniden tasarladılar. Tıpkı yalıçapkınlarının gagasının suyu yardığı gibi… Böylece trenler tünelden çıkarken ortaya çıkan yüksek sesin önüne geçilmiş oldu.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Peki, su altı dünyasının en büyüklerinden biri olan kambur balinaların bir rüzgâr türbini tasarımına esin kaynağı olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Kambur balinalar kocaman vücutlarına rağmen çok hızlı hareket edebiliyor. Bu dev balinalar bu özelliklerini yüzgeçlerinin yapısına borçlu. Çünkü yüzgeçlerinde tüberkül adı verilen tümsekler bulunuyor. Yüzerken bu tümsekler suyun içinde bir hava akımı oluşturuyor. Böylece suyun kaldırma kuvvetine ek bir kaldırma kuvveti oluşuyor. Kambur balinalar da bu sayede az enerji harcayarak suyun içinde hızla ilerleyebiliyor. ABD’li bilim insanlarıysa kambur balinaların yüzgeçlerinin bu özelliğinden yararlanarak rüzgâr türbini pervanesi tasarladı. Bu sayede rüzgârın şiddetinin az olduğu havalarda bile yüksek verimle enerji elde edebilen rüzgâr türbinleri hayata geçmiş oldu.

Bilim insanlarına esin kaynağı olan canlılar yalnızca yalıçapkını, albatros ve kambur balina değil elbette. Bilim ve teknolojinin doğadan esinlendiği sayısız örnek var. Örneğin daha bu yıl küçücük bir böceğin bir özelliğinden yola çıkılarak yeni bir ürün geliştirildi. Tayland ve Endonezya’da görülen ve kınkanatlılar takımından olan bu böcek çok sıcak ortamlarda bile yaşayabiliyor. Böceğin bu özelliği kanatlarının üzerindeki piramit benzeri yapılardan kaynaklanıyor. Bu yapılar güneş ışığını yansıtıyor ve böceğin vücut ısısını çevresine yaymasını sağlıyor. Böylece böceğin vücut ısısı düşüyor. İşte Çin ve ABD’den bilim insanları da bir tür polimer kullanarak bu böceğin kanat yapısına benzeyen esnek bir yüzey kaplama malzemesi üretti. Yapılan deneylerde bu malzemeyle kaplanan ürünlerin güneş ışığı altındaki sıcaklıklarının yaklaşık 9 santigrat derece düştüğü gözlendi.

Tuğçe INROGA-Nihan YAPICI


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün vatanseverlik ve milletseverlik anlayışını derinlemesine kavramalarına yardımcı olmaktadır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, bu önemli konunun işlenmesine katkıda bulunarak öğrencilerin milli değerlerini pekiştirmektedir. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ders içeriğini zenginleştiren kaynaklar arasında yer almakta ve 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları ile birlikte, Atatürk’ün mirasını anlamaya yönelik etkinlikler sunmaktadır.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”

Bu sayfalardaki çalışmalar, öğrencilerin Atatürk’ün vatan sevgisi konusundaki düşüncelerini ifade etmelerine ve bu değerleri günlük hayatlarında nasıl uygulayabileceklerini düşünmelerine olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları, milli birlik ve beraberliğin önemini vurgularken, aynı zamanda öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini de geliştirmektedir. Bu sayede, gelecek nesillerin Atatürk’ün değerlerini benimseyen, bilinçli bireyler olarak yetişmeleri sağlanmaktadır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73


ATATÜRK, VATANSEVERLİK VE MİLLETSEVERLİK

Vatan sevgisi Atatürk’ün en önemli özelliğidir. Millet sevgisinin ayrılmaz bir parçası olan vatan sevgisi, onun fedakârlıklarla dolu hayatının her döneminde hayranlıkla söz edilecek hatıralarla doludur. Her şeyi göze alarak Ulusal Kurtuluş Mücadelesi’ne girişmesi, ondaki vatan ve millet sevgisinin üstünlüğünü ve fedakârlığını açıkça göstermektedir. Vatan savunmasını her şeyden önemli gören Atatürk’e Ulusal Kurtuluş Savaşı kararını aldıran ve sonucunda kazandıran da bu eşsiz vatan sevgisi ve milletine olan büyük güveni olmuştur. (…) Onun vatan sevgisini gösteren önemli olaylardan birisi İngiltere Kralı Edward’ın (Edvırd) Türkiye ziyareti sırasında yaşanmıştır.

İngiltere Kralı Edward İstanbul’a geldiği zaman yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na gelmişti. Deniz dalgalı olduğu için kralın bindiği motor dalgalar nedeniyle bir aşağıya bir yukarıya çıkıp iniyordu. Kral, rıhtıma çıkmak istediği bir sırada eli yere değdi ve tozlandı. O sırada Atatürk de kralı rıhtımdan almak üzere kıyıdaydı. Kral, elini silmek isteyince Atatürk “Vatanımın toprağı temizdir, elimi ve elinizi kirletmez!..” diyerek elinden tutup kralı rıhtıma çıkardı Bu örnek Atatürk’ün vatanseverliğine nasıl toz kondurmadığını açıkça göstermektedir. (…)

Atatürk, vatanı ve milleti için yaptıklarını asla yeterli bulmayan engin bir ruh yüceliğine sahipti. Sahip olduğu mal varlıklarını millete bağışladığı günlerde şöyle demişti: “Ben icap ettiği zaman en büyük hediyem olmak üzere Türk milletine canımı vereceğim.” Aslında Atatürk denilince “vatan, millet”; vatan, millet denilince de “Atatürk” akla gelir.

Atatürk, vatanını karış karış gezmiş, tanımıştı. Bu konuda şöyle diyordu: “Yurt toprağı, sana her şey feda olsun! Kutlu olan sensin. Hepimiz senin için birer fedaiyiz. Fakat sen Türk ulusunu ebedi hayatta yaşatmak için hep feyizli kalacaksın.”

Atatürk’ün vatanseverliği, milletseverliği Türk toplumunun üstün gücüne dayanıyordu. Aslında millet, genel kabul gören anlamıyla aynı topraklar üzerinde yaşayan; aralarında dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek ve görenek birliği olan insanların topluluğudur. Milletin üzerinde yaşadığı toprak da vatan olarak adlandırılır. Ancak vatan yalnızca üzerinde yaşanılan toprak parçası olarak algılanamaz. Çünkü bir insanın hayatında sahip olduğu en önemli varlıklardan birisidir. (…) Vatanını ve milletini her şeyin üstünde tutan bu derin sevgi için gerektiğinde kendi canını dahi tehlikeye atan büyük Atatürk’ün bize bıraktığı en önemli miraslardan biri vatanseverlik ve millet aşkıdır. Mustafa Kemal Atatürk şu sözleri ile bize hedefe ulaşacak en kısa yolu göstermektedir:

“Benim Türk milleti için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. Benden sonra beni benimsemek isteyenler bu temel mihver üzerinde aklın ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse manevi mirasçılarım olurlar.”


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Burada bir de Mahmut Esat Bozkurt’un bu konudaki bir anısına değinmek istiyorum: “Bir gece beraber oturuyorduk. Yanımızda Siirt milletvekili Mahmut Soydan, şimdiki Macaristan elçimiz Ruşen Eşref Onaydın, bir de Soysallı vardı. Atatürk, ertesi gün Büyük Millet Meclisi’nde okuyacağı söylevi hazırlıyordu. Mahmut’la Ruşen Eşref not tutuyorlardı. Atatürk ara sıra bana da “Ne dersin?” diye soruyordu. Ben ne diyebilirim? Hiç… Sonra Atatürk bana döndü ve dedi ki: “Bu memleketin efendisi kimdir?” Düşündüm. Karşılığı o verdi: “Türk köylüsüdür.” dedi ve devam etti: “Türk köylüsü bir ‘efendi’ hâline getirilmedikçe memleket ve millet yükselmez!” (…)

Hanri BENAZUS (Henri BENAZUS)
(Kısaltılmıştır.)


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimini destekleyen etkinliklerin yer aldığı bir kaynaktır. Bu sayfalarda öğrenciler, okuma, yazma ve dil bilgisi becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinliklerle karşılaşırlar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere metin çözümleme becerilerini geliştirmeleri için fırsatlar sunar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerde işledikleri konulara dair bilgileri pekiştirmeleri için bir platform sağlar. Özellikle İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, hem dil eğitimi hem de ahlaki gelişime yönelik içeriklerle zenginleştirilmiştir. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilere dilin inceliklerini öğretirken aynı zamanda yaratıcı düşünmeyi teşvik eder.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Yazdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Güzel bir anınızı bu kısma yazmanız gerekmektedir.


2. Sizce hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı nasıl etkiler? Tartışınız.


Cevap :

Hayallerimizin peşinden gitmek, yaşamımızı daha anlamlı ve tatmin edici hale getirir. İnsan, hedefleri ve hayalleri doğrultusunda motive olur, bu da ona yaşam enerjisi ve amacını kazandırır.

Hayallerini gerçekleştirmek için çaba sarf eden kişiler, zorluklar karşısında daha dirençli olur ve hayal kırıklıklarından ders çıkararak büyür. Aynı zamanda, başarıya ulaştıklarında özgüvenleri artar ve kendilerine olan inançları pekişir.

Ancak, hayallerin peşinden gitmek, planlama, sabır ve kararlılık gerektirir. Hayallerin gerçekleşmesi her zaman kolay olmasa da bu süreçte yaşanan deneyimler kişisel gelişimi olumlu yönde etkiler.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime
gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu: Zirai mücadele
Tahminim: Tarımda zararlı böceklerle veya hastalıklarla mücadele

Kelime veya Kelime Grubu: Yağmur bombası
Tahminim: Yağmur yağdırmak için kullanılan bir yöntem

Kelime veya Kelime Grubu: Cesaret
Tahminim: Korkusuzca bir şey yapma gücü

Kelime veya Kelime Grubu: Tereddüt
Tahminim: Karar verememe durumu

Kelime veya Kelime Grubu: Olanaksız
Tahminim: Gerçekleşmesi imkansız


Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu: Zirai mücadele
Sözlük Anlamı: Tarımda bitki zararlıları ve hastalıklarıyla mücadele etme yöntemleri

Kelime veya Kelime Grubu: Yağmur bombası
Sözlük Anlamı: Yağmur yağdırmak amacıyla bulutlara atılan kimyasal madde içeren bomba

Kelime veya Kelime Grubu: Cesaret
Sözlük Anlamı: Korku ve tehlikeye karşı dirayetli olma durumu, yüreklilik

Kelime veya Kelime Grubu: Tereddüt
Sözlük Anlamı: Kararsızlık, bir konuda kesin bir sonuca varamama hali

Kelime veya Kelime Grubu: Olanaksız
Sözlük Anlamı: Gerçekleşmesi mümkün olmayan, imkansız


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Jean’in hayalleri hangi olaydan sonra yıkılmıştır? Anlatınız.


Cevap :  Jean’in hayalleri, üçüncü sınıftayken hayalini yazdığı raporu öğretmeninin bir “peri masalı” olarak değerlendirmesi ve ödevi “F” ile değerlendirmesinden sonra yıkılmıştır.


2. Bayan Slaton nasıl bir öğretmendir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :  Bayan Slaton, ödün vermeyen, yüksek standartlara sahip ve bahanelere izin vermeyen bir öğretmendir. Jean’in önce ondan korkmasına rağmen, hakça davranışları ve tutarlılığıyla Jean’in saygısını kazanmıştır. Öğrencilerini birer yetişkin olarak görmesi, disiplinli ve ilkeli tutumunu gösteren örneklerdir.


3. Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına verdiği ödev nedir? Anlatınız.


Cevap :  Bayan Slaton, öğrencilere önlerindeki on yıl içinde ne yapacaklarını yazmalarını istemiştir. Daha sonra, hiçbir maddi kısıtlamaları ve yetenek sınırlamaları olmasa ne yapmak istediklerini yazmalarını istemiştir.


4. Bayan Slaton’ın kâğıtları öğrencilere yeniden dağıtmasını nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :  Bayan Slaton, öğrencilere kısıtlamalar ve şartlar olmadığında neyi gerçekten istediklerini düşündürmek istemiştir. Bu, öğrencilere hayallerini yeniden hatırlatmak ve gerçek isteklerine odaklanmalarını sağlamak amacı taşıyan bir yöntemdir.


5. “Eğer bir şeyi yeterince istersen elde edebilirsin.” cümlesinin size çağrıştırdığı duygu
ve düşünceler nelerdir?


Cevap :  Bu cümle, azim ve kararlılıkla bir insanın hayallerine ulaşabileceğini düşündürüyor. Yeterince inanç ve çaba ile zorlukların üstesinden gelinebileceği ve hedeflere ulaşılabileceği mesajını veriyor.


6. Jean, pilot olma serüveninde sizce neler yaşamıştır? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.


Cevap :  Jean, pilot olma sürecinde birçok zorluk yaşamıştır. Cinsiyeti nedeniyle ayrımcılıkla karşılaşmış, işverenlerinin tereddütleri ve başkalarının alaycı tavırlarıyla mücadele etmiştir. Ancak, kararlılığı ve inancı sayesinde bu engelleri aşmayı başarmıştır.


7. Yaşamınızda “olanaksız” gibi görünen bir şeyi başaran insanlar tanıdınız mı? Anlatınız.


Cevap :  Evet, tanıdığım bir kişi maddi ve sosyal imkansızlıklara rağmen üniversiteyi başarıyla bitirip iyi bir kariyer sahibi oldu. Hem çalışıp hem de okudu, pek çok engelle karşılaştı, ancak azmi sayesinde hayalini gerçekleştirdi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Gelecek ile ilgili hayallerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :

Gelecek Hayallerim

Gelecek ile ilgili hayallerim, hem kişisel hem de profesyonel anlamda sürekli bir gelişim içinde olmayı içeriyor. Öncelikle, sevdiğim bir meslekte çalışarak, hem kendime hem de topluma faydalı olmayı hayal ediyorum. Öğrenmeyi ve kendimi geliştirmeyi hiç bırakmayarak, bu yolda karşımıza çıkan engelleri aşabileceğimize inanıyorum. Kendi ilgi alanlarım doğrultusunda, belki bir gün dünyanın farklı yerlerini görmeyi ve yeni kültürler tanımayı da hayal ediyorum.

Ayrıca, bir hedefe ulaşmanın sadece başarı değil, aynı zamanda süreç boyunca öğrenilen dersler olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden, gelecekte sadece kariyerimde değil, sosyal hayatta da güçlü ilişkiler kurarak, insanlara ilham verecek projelerde yer almak istiyorum. En önemlisi, başkalarına yardım ederek daha iyi bir dünyaya katkıda bulunmayı hedefliyorum.

Gelecek belirsizliklerle dolu olsa da hayallerime inanarak, sabır ve azimle çalışmanın bana başarıyı getireceğine inanıyorum.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiilleri, anlam özelliklerine göre ilgili başlıkların altına örnekteki
gibi yazınız.


Cevap :

İş (Kılış) Fiilleri: sev, yürü, düşün , iste, yaz

Durum Fiilleri: yorul, otur, zayıfla

Oluş Fiilleri: hastalan, araştır, büyü, düş


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Japonya’da bir çocuk on yaşlarındayken bir trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş. Oysa çocuğun büyük bir ideali varmış: Büyüyünce iyi bir judo ustası olmak istiyormuş. Sol kolunu kaybetmesiyle birlikte bu hayali de yıkılan çocuğunun büyük bir depresyona girdiğini gören babası belki bir ümit ışığı olabilir düşüncesiyle Japonya’nın ünlü bir judo hocasına gidip çocuğunun durumunu anlatarak yapılacak bir şey olup olmadığını sormuş. Judo hocası:

— Çocuğu getir bir bakalım, demiş.

Ertesi gün baba oğul çıkmışlar hocanın karşısına. Hoca çocuğu şöyle bir süzmüş ve:

— Tamam, demiş. Yarın çocuğun eşyalarını getir, çalışmalara başlıyoruz. Ertesi gün çocuk geldiğinde hocası ona bir hareket göstermiş ve “Bu harekete çalış.” demiş. Çocuk bir hafta aynı hareketi çalışmış. Sonra hocasının yanına gidip “Bu hareketi öğrendim, başka hareket göstermeyecek misiniz?” diye sormuş. Hocanın cevabı:

— Çalışmaya devam et, olmuş. İki ay, üç ay, altı ay derken çocuk okuldaki bir yılını doldurmuş. Bu bir yıl boyunca da hep o aynı hareketi tekrarlamış. Hocasının yanına tekrar gitmiş:

— Hocam bir yıldır aynı hareketi çalışıyorum, iyi de yapıyorum. Bana yeni bir hareket göstermeyecek misiniz?

— Sen aynı hareketi çalış oğlum. Zamanı gelince yeni harekete geçeriz. İki yıl, üç yıl derken çocuk hocasının nezaretinde beş yılını doldurmuş. Bir gün hocası çocuğun yanına gelip “Hazır ol!” demiş. “Seni büyük turnuvaya yazdırdım. Yarın maça çıkacaksın.” (…)

Ziya BARAN-Canten KAYA
(Kısaltılmıştır.)


Soru : Okuduğunuz bu hikâye sizce nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü kurgulayarak defterinize yazınız.


Cevap :

Hikâyenin Devamı:

Ertesi gün, çocuk turnuvada maçına çıkar. Karşısındaki rakip oldukça tecrübelidir ve görünüşte güçlüdür. Çocuk ilk başta biraz endişe duysa da hocasının yıllardır öğrettiği tek hareketi düşünerek kendine güven duymaya başlar. Maç başladığında rakibi güçlü saldırılar yapar, ancak çocuk ustalıkla öğrendiği hareketi savunma ve saldırı amacıyla kullanır. Birkaç denemeden sonra rakibini yere düşürmeyi başarır ve maçı kazanır.

Çocuk turnuvadaki diğer maçlarda da aynı tekniği kullanarak başarılı olur. Herkesi şaşkınlığa uğratan bir performans sergiler ve turnuvayı kazanan isim olur. Zaferin ardından hocasının yanına gidip, “Hocam, nasıl kazandım?” diye sorar. Hocası ona şu cevabı verir:

“Beş yıldır sana aynı hareketi öğrettim çünkü bu judo hareketini savunmak neredeyse imkansızdır. Ancak daha önemli bir şey var: Senin zayıf noktan olan sol kolunun olmaması, bu hareketi daha da güçlü ve karşı konulmaz hale getiriyor. Rakiplerin senin sol koluna saldırmayı düşündü ama bu onların açık vermesine neden oldu. Eksik bir yanını güce dönüştürdün.”

Çocuk, hocasının bu sözleri üzerine eksikliklerin bazen bir avantaja dönüşebileceğini ve sabırla çalışmanın meyvelerini verdiğini anlar.


Soru : Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık bularak aşağıya yazınız


Cevap

  • Başlık: Eksiklikten Güce

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki grafikte bir grup ortaokul öğrencisi tarafından 2018 yılında hazırlanan proje sayıları verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.


Cevap :

Öğrenciler tarafından 2019 yılında hazırlanan proje sayıları hakkında şunlar bilinmektedir:
• En çok sayıda proje hazırlanan alan, 2018’den farklıdır.
• Bütün alanlardan farklı sayıda proje hazırlanmıştır.
• Sosyal bilimler alanından üç proje hazırlanmıştır.
• Bütün alanlardan en az iki, en fazla beş proje hazırlanmıştır.
• En az proje üretilen alan, sanat alanıdır.


Soru : Bu bilgilere göre öğrencilerin 2019 yılında hazırladıkları proje sayılarını gösteren grafiği aşağıdaki alana çiziniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Verilen görselin altındaki cümlelerden hangileri bu görselden hareketle yazılmış bir hikâyede yer alabilir? Bu cümleleri belirleyerek yanlarına çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Otuz yaşınızda olduğunuzu hayal ediniz. Bir gününüzü anlatacağınız hikâye
edici bir metin yazınız.

Metninizde iş (kılış), durum ve oluş anlamlı fiiller kullanınız. Kullandığınız fiillerin altını çizerek bu fiilleri anlam özelliklerine göre alttaki kutulara yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: Bir Günüm

Sabah erkenden uyandım ve yatağımdan kalkarak güne başlamak için hazırlanmak üzere banyoya girdim. Güne başlarken kendimi her zaman zinde hissetmek istediğimden soğuk suyla yüzümü yıkadım. Ardından, mutfağa geçip kahvaltı hazırladım. Kahvaltıda sağlıklı beslenmeye özen gösterdiğim için taze meyve ve yulafla dolu bir kase yaptım. Kahvaltımı bitirdikten sonra çalışma masama oturdum ve iş bilgisayarımı açtım.

Bugün önemli bir iş toplantısı yapacağım, bu yüzden sunum dosyalarını gözden geçirdim. Toplantı saatine kadar biraz daha çalıştıktan sonra giyinip ofise gitmek için evden çıktım. Ofise vardığımda, ekip arkadaşlarımla kısa bir değerlendirme yaptık ve toplantıya başladık. Toplantı beklediğimden daha verimli geçti ve sunumum büyük ilgi gördü. Günün yorgunluğu üzerimdeydi, ancak başarıyla geçen toplantı beni mutlu etti.

İşten çıktıktan sonra, spor salonuna uğradım ve düzenli yaptığım egzersizleri yaptım. Spor yaptıktan sonra eve dönüp sıcak bir duş aldım. Akşam yemeği olarak hafif bir salata yaptım ve televizyon karşısında rahat bir akşam geçirdim. Gün sonunda, kitap okumak için koltuğa oturdum ve keyifle birkaç bölüm okuduktan sonra yatağıma geçip gözlerimi kapattım.


Kılış Fiilleri: uyandım, yüzümü yıkadım, bitirdikten, geçirdim, oturdum, açtım, yaptım, gözden geçirdim, yaptık, uğradım, aldım, kapattım
Durum Fiilleri: kalktım, hissetmek, bitirdim, geçtim, vardım, başlamak
Oluş Fiilleri: oldu, geçti, yorgundum, oldum, kapandı


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevdiğiniz bir şarkının sözlerini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.


Cevap : Gelecek derse sevdiğiniz bir şarkı veya türküyü getiriniz.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimini destekleyen önemli etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan metinler ve sorular, öğrencilerin okuduğunu anlama, yazılı anlatım becerilerini geliştirme ve dil bilgisi kurallarını pekiştirmelerine yardımcı olur. Özellikle 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı “Ne Dinleyelim?” Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek için önemli bir bölümdür. Metin dinleme etkinlikleri, öğrencilere ana fikri çıkarma, detayları yakalama ve verilen bilgileri doğru şekilde analiz etme fırsatı sunar. Bu tür etkinlikler, dinleme ve anlama becerilerini üst düzeye çıkarmayı hedefler.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı gibi kaynaklar, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yönelik etkinlik cevaplarını bulabilecekleri önemli rehberlerdir. Bu kitaplar, öğrencilere konular üzerinde düşünme, yorum yapma ve eleştirel bakış açısı kazandırma konusunda yardımcı olur. Aynı zamanda, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları sayesinde öğrenciler, günlük hayatta dil bilgisi kullanımını daha etkin bir şekilde öğrenir ve bu bilgilerle sınavlarda da başarılı olabilirler.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız.


Cevap : Bu kısmı kendi müzik zevkinize göre yapmanız gerekmektedir.


2. Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız.


Cevap :

Dinlediğimiz şarkılar, hem duygu hem de düşüncelerimizi derin bir şekilde etkiler. Müzik, içindeki ritimler, melodiler ve sözler aracılığıyla insanlar üzerinde duygusal bir etki yaratır.

Örneğin, neşeli bir şarkı dinlemek moralimizi yükseltebilirken, hüzünlü bir şarkı melankoli hissetmemize neden olabilir.

Aynı şekilde, şarkı sözleri de düşüncelerimizi şekillendirebilir, olaylara farklı açılardan bakmamıza yol açabilir. Bu nedenle, müziğin insanın ruh haline ve düşünce yapısına önemli bir etkisi vardır.


1. ETKİNLİK


Soru : Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Kelime veya Kelime Grubu: Evrensel
Tahminim: Her yerde ve herkes tarafından kabul edilen, genel geçer.

Kelime veya Kelime Grubu: Aşinalık
Tahminim: Bir şeye ya da duruma alışık olma, tanıdık olma durumu.

Kelime veya Kelime Grubu: Felsefi
Tahminim: Felsefe ile ilgili, derin düşüncelerle ilgili.

Kelime veya Kelime Grubu: Şive
Tahminim: Bir dilin, belli bir bölge veya topluma özgü söyleyiş biçimi.

Kelime veya Kelime Grubu: Melankoli
Tahminim: Derin üzüntü, iç sıkıntısı ve hüzün hali.

Kelime veya Kelime Grubu: Nasihat
Tahminim: Birine yol gösterme, öğüt verme durumu.

Kelime veya Kelime Grubu: Derman
Tahminim: Çare, şifa, iyileştiren şey.

Kelime veya Kelime Grubu: Kıymet
Tahminim: Değer, önem, paha.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap : Müziğin evrenselliği, farklı kültürlerle bağ kurmamı sağlar. Aşinalık duyduğum melodiler, melankoli ve coşkuyu bir arada hissettirir. Aşık Veysel’in türkülerindeki derinlik, yaşamı daha iyi anlamama yardımcı olur. Müzik, benim için bir eğlenceden öte, iç dünyamı zenginleştiren bir kaynaktır.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir? Anlatınız.


Cevap : Yazar, müziğin evrensel bir dil olduğundan ve her toplumun kültürünü yansıttığından bahsetmektedir. Ayrıca müziğin insanın hüznünü, mutluluğunu, özlemini ve coşkusunu ifade eden bir araç olduğuna vurgu yapmaktadır.


2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır? Açıklayınız.


Cevap : Aile ve toplum, müziğin evrenselliği sayesinde çocuklarının ve vatandaşlarının insan olarak gelişimini destekler. Müziği dinleyerek başka kültürlerdeki insanların duygularını anlayabilir, ortak bir paydada buluşabilirler.


3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır? 


Cevap : Farklı toplumların müzikleri, insanın özünü yansıtan duyguları ifade eder. Hüzün, mutluluk, özlem, coşku gibi evrensel duygular her müzikte kendini gösterir.


4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır? Açıklayınız.


Cevap : Yazar, klasik batı müziği, pop müzik, sahne müziği, Meksika ve Amerika halk müziği, Akdeniz kültürlerine ait Yunan, İtalyan, Fransız, İspanyol müzikleri ve özellikle Anadolu’nun gönül dilini yansıtan müziklerden hoşlandığını belirtmektedir.


5. Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıp katılmadığınızı nedenleriyle açıklayınız.


Cevap : Yazarın müzikle ilgili düşüncelerine katılıyorum. Müzik evrensel bir dil olup, farklı kültürlerin duygularını anlamamızı sağlar. Ruh halimize derin bir etki yapar; hüzünlüyken melankolik, mutlu anlarda coşkulu bir his verir. Ayrıca, müziğin yaşamı anlama yolunda bir rehber olduğunu düşünüyorum.


6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Yazar, Âşık Veysel’in felsefi derinliğini vurgulamaktadır. Veysel’in yalnızlığını, hakikat arayışını ve dünyayı algılayışını dizeleriyle çok sade ve anlaşılır bir şekilde ifade ettiğini düşünmektedir. “Benim sadık yârim kara topraktır” ve “Uzun ince bir yoldayım” dizeleri buna örnektir.


7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.


Cevap : Bu dizeden, hayatta her güzelliğin bir zorluğu olduğunu anlıyorum. Örneğin, eğitim hayatımda başarı elde etmek için birçok zorlukla karşılaştım, ancak bu zorluklar bana daha güçlü olmayı öğretti.


8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır? Açıklayınız.


Cevap : Âşık Veysel’in dizeleri, yaşamın zorlukları ve bunların kaçınılmaz olduğunu, ancak bu zorluklarla başa çıkmanın insana olgunluk kattığını düşündürtüyor. Ayrıca yalnızlık, hakikat arayışı ve hayatın geçiciliği üzerine derin bir duygu uyandırıyor.


9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir?


Cevap : Türküler, toplumumuzun kültürel mirasını, duygularını ve tarihini yansıtır. Yeni nesillerin bu türkülerden öğrenmesi, kültürün devamlılığı ve geçmişle bağ kurmaları açısından büyük önem taşır.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız.

Gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim.” sözünden ne anladığını duymak isterdim. Ne anlıyorlar, “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.”dan? Bu tür sohbetlerle çocukların iç dünyasının zenginleşeceğinden eminim.


Cevap :

Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım? Sevgili arkadaşlar, değerli öğretmenim.

Konuşmamın içeriğinde neler olacak? Sözlerin anlamlarını, hayattaki zorlukların öğretici yanlarını anlatacağım.

Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım? Doğal, vurgulu bir ses tonu; destekleyici el hareketleri ve göz teması kullanacağım.

Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim? Zorlukların hayatın bir parçası olduğunu unutmayalım. Teşekkür ederim.


Soru : Konuşmanızı, hazırladığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap : Yukarıda yer alan bilgileri sunabilirsiniz. 


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin başlığı ile içerik uyumunu değerlendiriniz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :Metnin başlığı olan “Ne Dinleyelim” ile içerik uyumludur. Başlık, müziğin evrenselliği ve insanların hangi tür müziklerden hoşlandıkları üzerine düşüncelerle ilgili olduğu için metnin içeriğini yansıtmaktadır.


Soru : Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz.


Cevap : “Müziği Hissederek Anlamak”, “Farklı Kültürlerle Buluşmak”, “Duyguların Evrensel Dili”, “Müziğin Derinliklerinde Yolculuk”.


5. ETKİNLİK


Soru : “Kelime Bulutu” isimli elektronik içeriği yapınız.


Cevap :

“Kelime Bulutu” oluşturmak için aşağıdaki kelimeleri kullanabilirsiniz:

  • Müziğin
  • Evrensel
  • Duygular
  • Kültür
  • Aşık Veysel
  • Zorluklar
  • Melankoli
  • Bağlantı
  • Anlam
  • Dinlemek
  • Türküler
  • Ortak
  • Anılar
  • Gül
  • Diken

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.


Cevap :

Müzik, kişisel gelişimimizde bizi özgür kılar. Ayrıca ruhumuz üzerinde derin bir etki bırakır. Yaşamımızla iç içe olan her türlü duyguyu içerir. O, düşlerin alanıdır. Düşlerimiz müzikle daha anlamlı hale gelir. Bu nedenle müzik eğitimi, bireylerin hayal dünyasını zenginleştirir ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine olanak sağlar.

Müzik, sadece bir sanat dalı değil, aynı zamanda insanın iç dünyasıyla olan bağlantısının güçlü bir ifadesidir. Kişinin kendini ifade etme biçimlerinden biri olan müzik, insanları bir araya getirir ve toplumları kaynaştırır. Bu yüzden müzik, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmalıdır.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler
bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız.

(1) Ben Silifke yörüklerindenim. (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden. (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana. (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri. (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum. (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm. (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret… (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır. (…)


Cevap :

Öznel Yargılar:

  1. (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana.
  2. (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum.
  3. (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm.
  4. (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret…
  5. (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır.

Nesnel Yargılar:

  1. (1) Ben Silifke yörüklerindenim.
  2. (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden.
  3. (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız.

NANE LİMON KABUĞU
Eski adamlar doğruyu söylemiş
Bir çiçekle bahar olmaz
Kişi kendin bilip sağa sola sormalı
Can pazarı bu, oyun olmaz
Zürefanın düşkünü
Beyaz giyer kış günü
Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca
Bana gel, beni dinle, iyi yaz
Defteri kalemi al, iyi yaz
Nane limon kabuğu bir güzel kaynasın
İçine hatmi çiçeği, biraz çörek otu katasın
Hatta biraz tarçın, bir tutam zencefil
Bin derde deva geliyor, biraz daha sabret güzelim
Hapşu, çok yaşa, sen de gör, rahat ve iyi yaşa
Sen tedbirini al, önünü kış tut
Bırak yine de yaz gelsin
Çoğu zaman hesap çarşıya uymaz
Sonra dizini döversin
Barış iğneyi kendine batırır
Çuvaldızı başkasına
Bol keseden aklı ona buna dağıtır
Darısı kendi başına
Barış MANÇO


Cevap :

  • Bir çiçekle bahar olmaz: Tek başına bir şeyin yeterli olamayacağını ifade eder. (Atasözü)
  • Can pazarı bu, oyun olmaz: Hayatın ciddiyetine vurgu yapar; ciddi ve tehlikeli durumlarda şaka yapılamayacağını belirtir. (Deyim)
  • Zürefanın düşkünü: İhtişam ve gösterişe düşkün olanları tanımlar. (Deyim)
  • Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca: Beklenmedik bir durumla karşılaştıktan sonra çözüm aramak. (Deyim)
  • Bırak yine de yaz gelsin: Zorluklara rağmen umutlu olmak gerektiğini ifade eder. (Deyim)
  • Hesap çarşıya uymaz: Planların genellikle beklendiği gibi sonuçlanmadığını belirtir. (Atasözü)
  • Sonra dizini döversin: Geç kalındığında pişmanlık duymak anlamında kullanılır. (Deyim)
  • Barış iğneyi kendine batırır, çuvaldızı başkasına: Kendi hatalarını görmemek, başkalarını eleştirmek anlamına gelir. (Atasözü)
  • Bol keseden aklı ona buna dağıtır: Başkalarının parasını ya da kaynaklarını düşünmeden harcamak. (Deyim)
  • Darısı kendi başına: Başkasına olan iyi dileklerin, kendisine de olmasını istemek. (Deyim)

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? 


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap :

Türk Bayrağının Rengi ve Sembolleri:

  1. Kırmızı Renk:
    • Kırmızı, Türk bayrağının ana rengidir. Genellikle cesaret, kahramanlık ve şehitlik gibi duyguları temsil eder. Tarih boyunca Türk milletinin savaşlarda gösterdiği cesareti simgeler.
  2. Beyaz Ay Yıldız:
    • Bayrağın ortasında yer alan beyaz ay ve yıldız, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusunu simgeler.
    • Ay: Aylık döngüyü ve yenilenmeyi temsil eder. Ayrıca, barış ve huzuru simgeler.
    • Yıldız: Türk milletinin umutlarını, hedeflerini ve başarılarını ifade eder. Genellikle beş köşeli bir yıldızdır ve milli kimliği simgeler.
  3. Sembolizmi:
    • Türk bayrağı, Türk milletinin geçmişten gelen kültürel mirasını, bağımsızlık mücadelesini ve ulusal birliğini temsil eder.
    • Bayrak, Türk milletinin bir araya geldiği, milli kimliğini ve değerlerini yansıtan önemli bir semboldür.
  4. Tarihsel Bağlam:
    • Türk bayrağının kökleri, Selçuklu Devleti’ne kadar uzanır. Kırmızı zemin üzerinde ay ve yıldız, Osmanlı İmparatorluğu döneminde de kullanılmıştır. Cumhuriyetin ilanıyla birlikte, 1936 yılında Türk bayrağı resmen kabul edilmiştir.

Türk bayrağı, bu semboller aracılığıyla milletin değerlerini, tarihini ve birliğini temsil eden önemli bir ulusal simgedir.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


7. Sınıf Türkçe Kitabı Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42, 43 Cevapları bölümünde yer alan etkinlikler, öğrencilerin metni doğru anlama ve analiz yapma yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalarda bulunan sorular, MEB Yayınları tarafından hazırlanan ders kitabında, dil bilgisi ve metin incelemeye dair kapsamlı alıştırmalar içerir. Özellikle İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile paralel olan etkinlikler, dinî ve edebî metinlerle bağlantılı çalışmalar yapmayı amaçlar.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43 MEB Yayınları”

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ise Paulo Coelho’nun Simyacı adlı eserinden alınan metinle ilgili sorulara verilen yanıtlardan oluşur. Bu etkinliklerde, öğrenciler hem edebî hem de felsefi anlamda düşünme becerilerini geliştirirler. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, öğrencilerin düşüncelerini sistematik bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olur ve onları sınavlara hazırlar. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43 MEB Yayınları ile sunulan bu içerikler, öğrencilere Türkçe dersinde farklı yetenekler kazandırmayı hedefler.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43


(…)(Simyacı, İspanya’dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago’nun masalsı yaşamını anlatan bir romandır. Aşağıda Santiago’nun bu gizemli yolculuğu sırasında kendisine anlatılan bir hikâye yer almaktadır.) Bir tüccar, mutluluğun gizini öğrenmesi için oğlunu insanların en bilgesinin yanına yollamış. Delikanlı, bir çölde kırk gün yürüdükten sonra sonunda bir tepenin üzerinde bulunan güzel bir saraya varmış. Söz konusu bilge burada yaşıyormuş.

Bir ermişle karşılaşmayı bekleyen bizim kahraman, girdiği salonda hummalı bir manzarayla karşılaşmış. Tüccarlar girip çıkıyor, insanlar bir köşede sohbet ediyor, bir orkestra tatlı ezgiler çalıyormuş. Dünyanın dört bir yanından gelmiş lezzetli yiyeceklerle dolu bir masa da varmış. Bilge sırayla bu insanlarla konuşuyormuş. Bizim delikanlı kendi sırasının gelmesi için iki saat beklemek zorunda kalmış.

Delikanlının ziyaret nedenini açıklamasını dikkatle dinlemiş bilge. Ama mutluluğun gizini açıklayacak zamanının olmadığını söylemiş ona. Gidip sarayda dolaşmasını, kendisini iki saat sonra görmeye gelmesini salık vermiş. “Ama sizden bir ricada bulunacağım.” diye eklemiş bilge, delikanlının eline bir kaşık verip sonra bu kaşığa iki damla sıvı yağ koymuş. “Sarayı dolaşırken bu kaşığı elinizde tutacak ve yağı dökmeyeceksiniz.”


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Delikanlı, sarayın merdivenlerini inip çıkmaya başlamış; gözünü kaşıktan ayırmıyormuş. İki saat sonra bilgenin huzuruna çıkmış. “Güzel.” demiş bilge, “Peki, yemek salonumdaki Acem halılarını gördünüz mü? Bahçıvanbaşının yaratmak için on yıl çalıştığı bahçeyi gördünüz mü? Kütüphanemdeki güzel parşömenleri fark ettiniz mi?”

Utanan delikanlı hiçbir şey görmediğini itiraf etmek zorunda kalmış. Çünkü bilgenin kendisine verdiği iki damla yağı dökmemeye çabaladığından başka bir şeye dikkat edememiş. “Öyleyse git, evrenimin harikalarını tanı.” demiş ona bilge. “Oturduğu evi tanımadan bir insana güvenemezsin.”

İçi rahatlayan delikanlı kaşığı alıp sarayı gezmeye çıkmış. Bu kez; duvarlara asılmış, tavanları süsleyen sanat yapıtlarına dikkat ediyormuş. Bahçeleri, çevredeki dağları, çiçeklerin güzelliğini, bulundukları yerlere yakışan sanat yapıtlarının zarafetini görmüş. Bilgenin yanına dönünce gördüklerini bütün ayrıntılarıyla anlatmış.

“Peki, sana emanet ettiğim iki damla yağ nerede?” diye sormuş bilge. Kaşığa bakan delikanlı, iki damla yağın dökülmüş olduğunu görmüş. “Peki.” demiş bunun üzerine bilgeler bilgesi, “Sana verebileceğim tek bir öğüt var: Mutluluğun gizi, dünyanın bütün harikalarını görmektir ama kaşıktaki iki damla yağı unutmadan.” (…)

Paulo COELHO (Paulo KOELHO)
Çev.: Özdemir İNCE
(Kısaltılmıştır.)


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!