8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitabı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek, okuma ve anlama düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanmıştır. “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları” öğrencilere, kitabın etkinlik ve metin analizlerine dair çözümler sunarak ders çalışmalarında kolaylık sağlar. “8. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları” ve “8. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları” ise metin incelemeleri, okuduğunu anlama ve dil bilgisi kurallarını pekiştirme açısından önemli bir rol oynar. Ayrıca, “İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” değerler eğitimi ile Türkçeyi birleştirerek, öğrencilere hem dil becerileri hem de manevi gelişim kazandırmayı hedefler.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

“8. Sınıf Türkçe Kitabı”, öğrencilere zengin içerikler sunarken, “Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Cevapları” gibi platformlar da öğrencilere yardımcı kaynak olarak destek sağlar. Bu platformlar üzerinden sunulan cevaplar, öğrencilerin sorulara verdikleri yanıtları kontrol etmelerine ve eksikliklerini tamamlamalarına olanak tanır. Böylelikle, “8. Sınıf Türkçe Cevapları” ve diğer etkinlik çözümleri ile öğrenciler, daha etkili bir öğrenme süreci geçirirler.


“8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı”


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER 


Tuzağa Düşen Ceylan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Forsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Türkçenin Söz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


Dostluğun Değeri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Anadolu’da Tuzun da Bir Sözü Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43


1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: DOĞA VE EVREN 


Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


Kestane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 


Türk Plastik Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Ergenekon Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113


Atasözleri Üzerine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116


 Güldüren Gerçek: Nasrettin Hoca Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120


3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Duatepe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


Şu Sonsuz Koşu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Atatürk ve Millî Eğitim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Türk İstiklâl Marşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


Mustafa Kemal’in Kağnısı Serbest Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: VATANDAŞLIK 


Selim’i Anarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


Bebeklerin Ulusu Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175


Birey-Toplumsallık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


Kurtla Köpek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


Çömlekçi Baba Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188, 189


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: SAĞLIK VE SPOR 


Kahvaltının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203


Güreş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


Lokman Hekim’in Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217


Obezite ile Mücadele Etmenin Altı Yolu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220


Hastahane Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: SANAT 


Ressam İçin Zili Çalın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238


Geleneksel El Sanatları Çarşısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


San’at Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251


Armağan Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254


Bir Kış Öyküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


7. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274


Akıl Aydınlığında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


Pastör’ün Savaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288


Harezmî Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 289, 290, 291


Sosyal Medya Bağımlılığı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 292, 293, 294


8. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 295, 296, 297, 298


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


8. Sınıf Türkçe Kitabı Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul öğrencileri, Türkçe derslerinde başarılı olmak için çeşitli kaynaklardan yararlanabilirler. “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” bu kaynaklar arasında oldukça faydalıdır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin dil bilgisi becerilerini geliştirmelerine ve okuma-anlama yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur. Ayrıca, “8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Kitabı”, öğrencilere zengin bir edebi içerik sunarak yazılı anlatım becerilerini güçlendirir.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık”

Diğer yandan, “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları”, belirli metinler üzerinden çalışarak öğrencilere derinlemesine anlama sağlar. “İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları”, öğrencilerin derslerde edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, “Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları”, farklı bakış açıları kazandırarak konulara dair zenginleştirici içerikler sunar. Son olarak, “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık” bölümleri, derslerde uygulanan aktivitelerle birlikte evde yapılacak alıştırmalar için önemli bir kaynak niteliği taşır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-55-56-57-58-59


Soru : “Uzay” kavramı ile ilgili bir araştırma yapınız. Yaptığınız araştırmadan yararlanarak gök bilimi hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Uzay, Dünya’nın atmosferinin dışında kalan ve sonsuz gibi görünen büyük bir boşluktur. İçinde milyarlarca yıldız, gezegen, galaksi ve diğer gök cisimleri barınır. Bu geniş boşluk, insanlık için uzun yıllar boyunca büyük bir merak konusu olmuştur. Uzayı inceleyen bilim dalına ise gök bilimi ya da astronomi denir. Astronomi, yıldızlar, gezegenler, uydular, kuyruklu yıldızlar, karadelikler gibi gök cisimlerini ve evrenin genel yapısını inceleyen bir bilim dalıdır.

Gök bilimciler, teleskoplar ve uydular gibi teknolojiler yardımıyla bu cisimleri gözlemleyerek onların hareketlerini, yapılarını ve nasıl oluşup yok olduklarını araştırırlar. Örneğin, Güneş Sistemi’nde yer alan gezegenlerin Güneş etrafında döndüğünü ve her gezegenin farklı bir atmosfer ve yapıya sahip olduğunu öğrenmiş bulunuyoruz. Ayrıca astronomi, evrenin genişlemekte olduğunu ve galaksilerin birbirinden uzaklaştığını da ortaya koymuştur.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Harfleri karışık verilen kelime veya kelime gruplarını sözlük anlamından da yararlanarak yazınız.


Cevap :

Gök Bilimi : Sözlük Anlamı: Gök bilimiyle uğraşan bilgin; yıldız bilimci, astronom.

Gözlemevi : Sözlük Anlamı: Gök gözlemleri yapan, gök cisimlerini ve olaylarını inceleyen yer; rasathane.

Kutup : Sözlük Anlamı: Yer yuvarlağının, Ekvator’dan en uzak olan yer ekseninin geçtiği varsayılan iki noktasından her biri.

Buzul : Sözlük Anlamı: Kutup bölgelerinde veya daimî kar sınırının üzerindeki yükseltilerde bulunan buz kütlesi.

Atmosfer : Sözlük Anlamı: Yeri veya herhangi bir gök cismini saran gaz tabakası.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Avrupa ve Amerika’daki Mars tutkusu nasıl başlamıştır? 


Cevap : Giovanni Schiaparelli’nin Mars yüzeyindeki vadi sistemini yanlış yorumlamasıyla Mars’ta akıllı canlıların olduğu düşünülmüş ve bu, büyük bir Mars tutkusu başlatmıştır.


2. Mars’a yapılan ilk uçuş sonrasında gezegen hakkında hangi bilgilere ulaşılmıştır? 


Cevap : Mars’ın yüzeyinde devasa çarpışma izleri, yanardağlar ve kanyonlar olduğu görülmüş, atmosferinin ince ve yaşam için elverişsiz olduğu anlaşılmıştır.


3. Mars’ta canlıların yaşayıp yaşamadığını tespit etmek için nasıl bir araştırma yapılmıştır? 


Cevap : Viking 1 ve 2 araçlarıyla Mars toprağı ve atmosferi incelenmiş, canlı izine rastlanmamıştır.


4. Bilim insanları, neden Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüş?


Cevap : Mars’ta bir zamanlar su bulunduğunu düşündüren ipuçları bulunmuştur.


5. 18. yüzyılın sonlarında Mars ile ilgili ortaya atılan varsayımlar nelerdir?


Cevap : Mars’ta akıllı canlıların yaşadığı ve bu canlıların kanallar inşa ettiği varsayılmıştır.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Mars keşifleri ve Mars’taki yaşam ihtimali.

Ana fikir: Mars, bilimsel çalışmalarla keşfedilmesine rağmen, yaşam barındırma ihtimali hâlâ araştırılmaktadır.


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde yazar düşünceyi geliştirme yollarından (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) hangisini ya da hangilerini kullanmıştır? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : Yazar, örneklendirme ve sayısal verilerden yararlanma yollarını kullanmıştır. Örneklendirme ile bilimsel keşifler anlatılmış, sayısal veriler ise Mars uçuşlarıyla ilgili bilgi vermek için kullanılmıştır.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflarla ilgili soruları cevaplayınız.


1. Fotoğraflarda neler görüyorsunuz? 


Cevap : Uzay, kara delik ve astronot görüyorum.


2. Fotoğrafları gördüğünüzde neler düşündünüz? 


Cevap : Evrenin sonsuz ve eşsiz olduğunu düşündük.


3. Fotoğrafların sizi etkileyen yönleri nelerdir? 


Cevap : İnsanların evrende ne kadar küçük olduğu beni etkiledi. 


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyla ilgili verilen soruları cevaplayınız.


1. Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı kaç milyon kilometredir? 


Cevap : Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı 150 milyon kilometredir.


2. Uydusu olmayan gezegenler hangileridir? 


Cevap : Uydusu olmayan gezegenler Merkür, Venüs, Mars’tır.


3. Güneş’e en uzak olan gezegen hangisidir? 


Cevap : Güneş’e en uzak olan gezegen Neptün’dür.


4. 5’ten az uydusu olan gezegenleri yazınız. 


Cevap : 5’ten az uydusu olan gezegen Merkür, Venüs , Dünya  ve Mars’tır.


5. Uydusu en fazla olan gezegen hangisidir? 


Cevap : Uydusu en fazla olan gezegen Satürn’dür.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “uzay” konulu bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Değerli arkadaşlar, bugün uzayla ilgili bazı önemli noktaları sizlerle paylaşmak istiyorum. Uzay, sadece yıldızlar, gezegenler ve gök cisimleriyle sınırlı olmayan, aynı zamanda insanlık için büyük bir keşif ve merak alanıdır. Hepimiz biliyoruz ki, uzay bilimi sayesinde yeni gezegenler keşfediliyor ve evrenin derinlikleri daha fazla anlaşılıyor. Arkadaşlarımızın konuşmalarında Mars’a yapılan yolculuklardan ve suyun yaşam için ne kadar önemli olduğundan bahsedildi. Ben de bu konuya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum.

Mars’ta yaşam olup olmadığı konusu bizi heyecanlandırsa da aslında uzayda su bulunması, sadece Mars ile sınırlı değil. Diğer gezegenlerde de su izlerine rastlanabilir ve bu, gelecekte insanların başka gezegenlerde yaşam sürdürebileceği anlamına gelir. Bu yüzden, uzay araştırmaları sadece bilim insanları için değil, hepimiz için büyük bir öneme sahip.

Konuşmalarımızda da belirtildiği gibi, gelecekte uzaya olan ilgi artarak devam edecek. Ancak burada önemli olan, dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine, Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen göstermemizdir. Bu da dilimize sahip çıkmak adına önemli bir adımdır. Teşekkür ederim.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yönergelere uyarak “uzay” kavramıyla ilgili bilgilendirici bir metin yazınız. Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.


• Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap : Uzayın insanlık için önemi ve keşiflerin gelecekteki etkileri.

• Yazacağınız metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap : Uzay keşifleri, hem bilimsel gelişmeler hem de insanlığın gelecekteki yaşam koşulları açısından büyük önem taşımaktadır.

• Belirlediğiniz konu ve ana fikre göre yazacağınız metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin taslağını aşağıya yazınız.

Cevap :

Giriş Bölümü Taslağı:
Uzay, insanlık tarihi boyunca merak edilen bir alan olmuştur. Gözle görülemeyen galaksiler, yıldızlar ve gezegenler, insanoğlunu uzay araştırmalarına yönlendirmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte uzay hakkında daha fazla bilgi edinilmeye başlanmıştır.

Gelişme Bölümü Taslağı:
Uzay araştırmaları, bilimsel gelişmelerin en büyük itici gücü olmuştur. Mars’a yapılan yolculuklar ve suyun izlerinin bulunması, insanlık için yeni yaşam alanlarının araştırılmasına olanak sağlamıştır. Ayrıca, uzayda keşfedilen yeni gezegenler ve teknolojik gelişmeler, gelecekte uzayda koloniler kurma hayalini mümkün kılabilir.

Sonuç Bölümü Taslağı:
Uzayın keşfi, insanlığın sınırlarını genişletmektedir. Gelecek yıllarda yapılacak çalışmalarla, uzay hakkında daha fazla bilgi edinilecek ve belki de başka gezegenlerde yaşam bulunacaktır. Uzay, sadece bir merak alanı değil, aynı zamanda insanlığın geleceğini şekillendiren bir bilim dalıdır.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


8. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 8. sınıf öğrencileri, Türkçe derslerinde etkinlikleri başarıyla tamamlamak için çeşitli kaynaklardan yardım alabilirler. “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları”, bu sayfalardaki soruların ve etkinliklerin doğru anlaşılmasına katkı sağlar. Özellikle “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları”, metinle ilgili analiz yaparak öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini güçlendiren önemli bir kaynaktır.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık”

“İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları” da öğrencilerin ders içeriklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Aynı şekilde, “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık”, özellikle bu sayfalardaki etkinlikler ve sorular üzerinde yoğunlaşarak, öğrencilere sınav ve ödevlerinde yol gösterici olmaktadır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65


Soru : Kendinizi hangi mevsimde daha mutlu hissediyorsunuz? Neden? Anlatınız.


Cevap :

Kendimi en mutlu hissettiğim mevsim bahardır. Çünkü doğanın uyanışı, ağaçların çiçek açması ve kuşların cıvıldaması bana huzur verir.

Havanın ne çok soğuk ne de çok sıcak olması, dışarıda daha fazla vakit geçirmeme olanak sağlar. Ayrıca bahar, yeni başlangıçları ve tazelenmeyi simgeler, bu da bana enerji ve mutluluk verir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu:

  1. Kuğul
    Tahminî Anlamı: Güzel, melodik ses çıkarma
    Cümlem: Kuğul ötüşüyle sabahları neşelendiriyorlar.

Kelime/Kelime Grubu:
2. Mevce
Tahminî Anlamı: Hareketlenme, canlanma
Cümlem: Baharın gelişiyle toprak mevce geldi, yeşillendi.

Kelime/Kelime Grubu:
3. Meleşir
Tahminî Anlamı: Koyun ve kuzuların çıkardığı ses
Cümlem: Çayırda kuzular meleşir durur.

Kelime/Kelime Grubu:
4. Körpe
Tahminî Anlamı: Taze, genç
Cümlem: Bahçedeki körpe sebzeler büyümeye başladı.

Kelime/Kelime Grubu:
5. Ziyade
Tahminî Anlamı: Fazla, çok
Cümlem: Bahçedeki meyve ağaçlarının bu yılki verimi ziyade oldu.

Kelime/Kelime Grubu:
6. Sıla
Tahminî Anlamı: Memleket
Cümlem: Gurbetteyken sıla özlemi ağır gelir insana.

Kelime/Kelime Grubu:
7. Karar
Tahminî Anlamı: Sükunet, sabır
Cümlem: Beklerken sabrım ve kararım kalmadı.

Kelime/Kelime Grubu:
8. Turna
Tahminî Anlamı: Bir kuş türü, haberci
Cümlem: Turnalar gökyüzünde süzülerek geçti.

Kelime/Kelime Grubu:
9. Çiğdem
Tahminî Anlamı: Baharda açan bir çiçek türü
Cümlem: Dağda ilk açan çiçeklerden biri çiğdemdir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Bahar mevsiminde doğada hangi değişiklikler olmuştur? 


Cevap : Ağaçlar çiçek açmış, kuşlar ötmeye başlamış, toprak canlanmış, koyunlar ve kuzular meleşmiştir.


2. Şairin turnalardan memleketine selam göndermesinin sebebi sizce ne olabilir? 


Cevap : Şair, memleket hasreti çektiği için turnalardan memleketine selam göndermektedir.


3. Şair neden üzgündür? 


Cevap : Şair, sılasına yani memleketine olan özlemden dolayı üzgündür.


4. “Ağaçlar al giydi kuşlar dillendi.” dizesiyle şairin anlatmak istediği nedir? 


Cevap : Şair, baharın gelişiyle doğanın canlandığını, ağaçların çiçek açtığını ve kuşların neşeyle öttüğünü anlatmak istemiştir.


5. Şair “Mektup yok sıladan dağlar kar mıdır/ Kuşlar eşin bulmuş ilkbahar mıdır” sorularına bir cevap beklemekte midir? Neden? 


Cevap : Şair bu sorulara bir cevap beklememektedir. Memleket hasretiyle içinden gelen duyguları dile getirmektedir.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin Konusu: Bahar mevsiminde doğanın canlanması ve memleket özlemi.

Ana Duygu: Memleket özlemi ve baharın gelişiyle duyulan hüzün ve umut.


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap :

Okuduğunuz şiire uygun başlıklar:

  • Baharın Gelişi ve Memleket Özlemi
  • Ada’nın Çiçekleri
  • Turnaların Selamı

5. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen söz sanatlarını ve bu söz sanatlarının bulunduğu dizeyi aşağıya yazınız.


Cevap :

Söz Sanatları ve Bulunduğu Dizeler:

  1. Teşhis (Kişileştirme):
    “Ağaçlar al giydi kuşlar dillendi.” – Ağaçlara ve kuşlara insan özellikleri verilmiştir.
  2. İstiare (Eğretileme):
    “Toprak mevce geldi” – Toprağın canlanması, insan hareketi gibi ifade edilmiştir.
  3. Mübalağa (Abartma):
    “Yâr elinden yaralarım ziyade” – Yaraların çok olduğu abartılı bir şekilde anlatılmıştır.

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “mevsim değişikliklerinin insanlar üzerindeki etkileri” konulu bir tartışma düzenleyiniz.

Tartışma sırasında düşüncelerinizi ifade ederken arkadaşlarınıza karşı saygı ve anlayış içerisinde olmaya, onların sözünü kesmemeye, konu dışına çıkmadan konuşmaya özen gösteriniz. Tartışmanın ardından aşağıda verilen değerlendirme formunu doldurunuz.


Cevap :

Tartışma sırasında, mevsim değişikliklerinin insanlar üzerindeki etkilerinden bahsederken, her bireyin farklı tepkiler verdiğini belirttim.

Bazı insanlar kış mevsiminde daha enerjik ve huzurlu hissederken, bazıları yaz mevsiminde daha mutlu olabilir. Arkadaşlarımın düşüncelerine saygı gösterdim ve sözlerini kesmeden dinledim.

Herkesin görüşünü dikkate alarak kendi fikirlerimi konu dışına çıkmadan ifade ettim ve farklı bakış açılarından öğrenmeye çalıştım.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Bir sonraki sayfaya hayal gücünüzü kullanarak “mevsim değişikliklerinin canlılar
üzerindeki etkileri” konulu hikâye edici (masal, fabl, hikâye vb.) bir metin yazınız.

Metni yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız. Metniniz için uygun bir başlık belirleyiniz.


Cevap :

Bir zamanlar ormanda yaşayan hayvanlar, mevsim değişiklikleriyle nasıl başa çıkacaklarını çok iyi bilirlerdi. İlk olarak, sonbaharın gelişiyle sincaplar, kışa hazırlık olarak yiyeceklerini toplardı.

Kış geldiğinde, ayılar kış uykusuna yatar ve bahar uyanana kadar dinlenirlerdi. Oysaki kuşlar, soğuk havalardan korunmak için göç ederlerdi.

İlkbahar geldiğinde ise, bütün orman canlanır, hayvanlar yiyecek bulmak için dışarı çıkardı. Böylece mevsim değişiklikleri her bir canlı için yeni bir başlangıcı simgelerdi.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


8. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 Cevapları”, öğrencilerin Türkçe dersinde işledikleri konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olur. Özellikle “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları”, Jack London’ın ünlü eserine dair analizler yapmayı teşvik ederek metin anlama becerilerini geliştirir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilere derinlemesine düşünme imkânı sunar.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık”

“İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Kitabı” ve Forum MEB sitesi 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerine özgü içerikleriyle farklı ders müfredatlarını destekler. Aynı zamanda, “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık”, Hecce Yayıncılık’ın sunduğu zengin içeriğiyle Türkçe dersinde başarıyı artırmak için önemli bir kaynaktır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74


Soru : Vahşi hayvanların ehlîleştirilmesiyle ilgili bir araştırma yapınız. Araştırma
sonucunda edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Vahşi hayvanların ehlîleştirilmesi, insanlarla etkileşim kurabilen ve belirli özellikler taşıyan hayvanların seçilmesiyle başlar. Bu süreç üç ana aşamada gerçekleşir:

  1. Eğitim: Vahşi hayvanlar, insanlarla iletişim kurmayı öğrenir ve olumlu pekiştirme yöntemleriyle eğitilir.
  2. Sosyalizasyon: Hayvanlar, farklı insanlarla tanışarak sosyal beceriler geliştirir.
  3. Bağlılık: Zamanla hayvanlar, insanlara duygusal bağ kurar.

Ehlîleştirme, tarımda ve evcil hayvan olarak faydalar sağlar, ancak hayvanların refahını korumak da önemlidir.


Soru : Metni göz atarak okuma stratejisine uygun olarak okuyunuz. Bunun için öncelikle metnin başlığına, türüne ve görsellerine bakarak metni değerlendiriniz.


Cevap :

Metnin başlığı ve görselleri, bir doğa olayı ya da hayatta kalma mücadelesine odaklandığını ima ediyor. Türü muhtemelen bir macera hikayesi veya öyküsü şeklinde görünüyor.


Soru : Bu yöntemi uygularken metnin konusunu tahmin etmeye çalışınız. Metni, türünün özelliklerine ve noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Bu yöntemle metnin konusunu tahmin ederken, metnin iki karakterin vahşi doğada hayatta kalma çabalarını ve karşılaştıkları zorlukları ele aldığını öne sürebiliriz.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bularak numaralandırılmış yerlere yazınız.


Cevap :

Yukarıdan Aşağı:

2. Yararsız = Fuzuli

4. Alışılmışın sınırlarını aşan, pek yüce = Ulu

5. Bilge = Arif

Soldan Sağa:

1. Sonsuzluk = Ebediyet

3. Tanrı’nın insanlar tarafından anlaşılamayan amacı = Kader

6. Kar veya buz üzerinde kayarak yol alan tekerleksiz taşıt = Kızak

7. Park ve yol kenarlarını süsleyen önemli süs bitkileri = Çınar


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bularak numaralandırılmış yerlere yazınız.


1. Henry ile Bill, nerede kamp kurmuştur? 


Cevap : Henry ile Bill, donmuş su yolunun kıyısındaki bir ladin ağacı kümesinin yakınında kamp kurmuştur.


2. Henry ile Bill’in duydukları çığlıklar ne olabilir? Açıklayınız. 


Cevap : Duydukları çığlıklar, muhtemelen peşlerindeki avcı hayvanlardan veya kurtlardan gelmektedir. Bu durum, vahşi doğanın tehlikelerini hissettiriyor.


3. Bill, köpeklerin sayısının yedi olduğunu ısrar etmesine rağmen Henry ona neden
inanmamıştır? 


Cevap : Henry, kamp alanında sadece altı köpek olduğunu düşündüğü için Bill’in gördüğünü yetersiz bir izlenim olarak değerlendiriyor.


4. Bill, Henry’yi yedi köpek gördüğüne nasıl ikna etmiştir? 


Cevap : Bill, yedi köpek gördüğünü kanıtlamak için kar üzerinde bıraktıkları izleri göstermeyi teklif etmiştir.


5. Köpekler niçin korkmaktadır? 


Cevap : Köpekler, av çığlıklarının yankılandığı ve tehlikeli bir ortamda bulundukları için korkmaktadır.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, Bill ve Henry’nin zorlu bir yolculukta karşılaştıkları tehlikeler ve kaybolan köpekleri üzerine.

Ana fikir ise, vahşi doğanın acımasızlığı ve insanın hayatta kalma mücadelesidir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Vahşi Doğada Hayatta Kalma
  • Kayıp Köpekler
  • Soğukta Mücadele

5. ETKİNLİK


Soru : Metni tekrar okuyunuz. Metnin özetini “özet çıkarma” yöntemine uygun olarak aşağıya yazınız. Özetinizi kendi ifadelerinizle ve bir bütünlük içinde yazmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Bill ve Henry, donmuş su yolunda zorlu bir yolculuk yaparken köpeklerinin kaybolduğunu fark ederler. Korku ve belirsizlik içinde, doğanın acımasız şartlarıyla mücadele ederler. İki adam, köpeklerin sayısını ve tehlikeleri tartışarak hayatta kalma içgüdüsüyle hareket ederler.


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin türü aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap : Roman


Soru : b) Metnin türünü nasıl belirlediğinizi yazınız.


Cevap : Metin, Beyaz Diş’in hayatta kalma mücadelesini ve yaşadığı olayları detaylı bir şekilde ele alarak, roman türünün unsurlarını (zaman, mekân, karakterler) kapsamlı bir anlatı içinde sunmaktadır. Bu derinlemesine inceleme, romanın kurgusunu oluşturur.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen örneklerde cümlelerin temel ögeleri olan özne ve yüklemler belirtilmiştir.


Cevap :

Evimiz bir tepenin yamacındaydı.

Öğretmenimiz, güzel konuştuğumuzu söyledi.


Soru : Aşağıda verilen cümleler özne ve yüklemden oluşmuştur. Cümlelerdeki özne ve
yüklemlerin altını çiziniz.


Cevap :

  • Evin her tarafı düzenliydi.
    • Özne: Evin
    • Yüklem: düzenliydi
    • Açıklama: Düzenli olma durumu eve aittir. “Evin” özne, “düzenliydi” yüklemdir.
  • Sayısız kitabın bulunacağı bir kütüphane yaptırılacak.
    • Özne: Sayısız kitabın bulunacağı bir kütüphane
    • Yüklem: yaptırılacak
    • Açıklama: Yaptırılacak olan şey kütüphanedir. Özne kütüphane, yüklem ise “yaptırılacak”tır.
  • Kapı önlerinde oturup konuşmak, annelerimize iyi gelen bir şeydi.
    • Özne: Kapı önlerinde oturup konuşmak
    • Yüklem: iyi gelen bir şeydi
    • Açıklama: Oturup konuşmak, annelerimize iyi gelen bir durumdur. Özne oturup konuşmak, yüklem ise “iyi gelen bir şeydi”dir.
  • Çocuklarımız, bizim geleceğimizdir.
    • Özne: Çocuklarımız
    • Yüklem: geleceğimizdir
    • Açıklama: Geleceğimiz olanlar çocuklarımızdır. Özne “çocuklarımız”, yüklem ise “geleceğimizdir”dir.
  • İşe zamanında gelmemesi, sıkıntılı bir durumdu.
    • Özne: İşe zamanında gelmemesi
    • Yüklem: sıkıntılı bir durumdu
    • Açıklama: Sıkıntı olan durum, işe zamanında gelmemekle ilgilidir. Özne “işe zamanında gelmemesi”, yüklem ise “sıkıntılı bir durumdu”dur.
  • Onun yaklaşmasını bekleyenler bağırıyordu.
    • Özne: Onun yaklaşmasını bekleyenler
    • Yüklem: bağırıyordu
    • Açıklama: Bağıranlar, onun yaklaşmasını bekleyenlerdir. Özne “bekleyenler”, yüklem ise “bağırıyordu”dur.
  • Fazıl Hüsnü Dağlarca, Türk edebiyatının önde gelen şairlerindendir.
    • Özne: Fazıl Hüsnü Dağlarca
    • Yüklem: önde gelen şairlerindendir
    • Açıklama: Fazıl Hüsnü Dağlarca şairler arasında yer alır. Özne “Fazıl Hüsnü Dağlarca”, yüklem “önde gelen şairlerindendir”dir.
  • Evimizin yakınına taşınmıştı.
    • Özne: Evimizin yakınına
    • Yüklem: taşınmıştı
    • Açıklama: Yakın bir yere taşınan kişidir. Özne “evimizin yakınına”, yüklem “taşınmıştı”dır.
  • Deve dikeni çiçekleri, iki yumruk büyüklüğündedir.
    • Özne: Deve dikeni çiçekleri
    • Yüklem: büyüklüğündedir
    • Açıklama: Çiçeklerin büyüklüğü ifade ediliyor. Özne “deve dikeni çiçekleri”, yüklem “büyüklüğündedir”dir.

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin belirtili nesnelerini gösteriniz. Belirtili nesneyi bulmak için
yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

Belirtili nesneleri bulmak için yükleme “neyi?” veya “kimi?” soruları sorulur.

  1. Güneşin sıcaklığını iyice hissettik.
    • Yüklem: hissettik
    • Soru: Neyi hissettik?
    • Belirtili nesne: Güneşin sıcaklığını
  2. Geleceğimi onlara telefonla bildirdim.
    • Yüklem: bildirdim
    • Soru: Neyi bildirdim?
    • Belirtili nesne: Geleceğimi
  3. Eski kitapların hasar görmesi beni üzüyor.
    • Yüklem: üzüyor
    • Soru: Kimi üzüyor?
    • Belirtili nesne: Beni

Soru : Aşağıdaki cümlelerin belirtisiz nesnelerini gösteriniz. Belirtisiz nesneyi bulmak
için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

Belirtisiz nesneleri bulmak için yükleme “ne?” sorusu sorulur.

  1. Sana güzel bir kitap alacağım.
    • Yüklem: alacağım
    • Soru: Ne alacağım?
    • Belirtisiz nesne: Güzel bir kitap
  2. Koca bir tabak yemek yedi.
    • Yüklem: yedi
    • Soru: Ne yedi?
    • Belirtisiz nesne: Koca bir tabak yemek
  3. Bayramda çocuklara şeker ikram ettik.
    • Yüklem: ikram ettik
    • Soru: Ne ikram ettik?
    • Belirtisiz nesne: Şeker

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin dolaylı tümleçlerini gösteriniz. Dolaylı tümlecini bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

  • Bilge dikkatli bir şekilde tahtaya bakıyordu.
    • Yüklem: bakıyordu
    • Soru: Neye bakıyordu?
    • Dolaylı tümleç: Tahtaya
  • Seni görür görmez aşağıya indim.
    • Yüklem: indim
    • Soru: Nereye indim?
    • Dolaylı tümleç: Aşağıya

10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin zarf tümleçlerini gösteriniz. Zarf tümlecini bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

  • Her akşam parkta yürürüz.
    • Yüklem: yürürüz
    • Soru: Ne zaman yürürüz?
    • Zarf tümleci: Her akşam
  • Öğretmenimiz yukarı çıkmış.
    • Yüklem: çıkmış
    • Soru: Nereye çıkmış?
    • Zarf tümleci: Yukarı

11. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “evcil hayvanlar” konulu bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda ikna etme  stratejisini uygulayınız. Fikirlerinizin arkadaşlarınız tarafından kabul edilmesini sağlamak için fikirlerinizi destekleyen kaynaklardan, güvenilir delillerden ve verilerden yararlanınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere evcil hayvanların hayatımızdaki öneminden bahsetmek istiyorum. Evcil hayvanlar, sadece birer arkadaş değil, aynı zamanda yaşam kalitemizi artıran önemli canlılardır.

Araştırmalar, evcil hayvan sahiplerinin daha mutlu ve daha az stresli olduğunu göstermektedir. Örneğin, American Heart Association’ın bir çalışması, köpek sahibi olmanın kalp hastalığı riskini %30 oranında azalttığını ortaya koymuştur. Ayrıca, hayvanlarla oynamak, özellikle çocukların sosyalleşmesine ve duygusal gelişimlerine katkı sağlar.

Dolayısıyla, evcil hayvan edinmenin sadece bir hobi değil, sağlıklı bir yaşam tarzı olduğunu unutmayalım. Siz de evcil bir hayvan edinerek hayatınıza neşe katabilir, onunla birlikte büyüyebilir ve birçok güzel anı biriktirebilirsiniz. Teşekkür ederim.


12. ETKİNLİK


Soru : Defterinize doğada yaşadıklarınızla ilgili bir anınızı kısaca yazınız.

Yazınızı gözden geçirirken varsa yazınızdaki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız anıyı sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Geçen yaz, ailemle birlikte doğada kamp yapmaya gittik. Sabah erken saatlerde kalkıp göl kenarına yerleştik. Doğanın sesleri beni çok etkiledi; kuşların cıvıltısı ve rüzgarın ağaçlarda çıkardığı ses harikaydı.

Gün boyunca yürüyüşe çıktık ve birçok farklı bitki ve hayvan gördük. En unutulmaz anım, gölün üzerinde bir grup ördeğin yüzdüğünü izlemekti. Doğanın güzelliklerini bu kadar yakından görmek, beni çok mutlu etti ve doğaya olan sevgimi artırdı.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


8. Sınıf Türkçe Kitabı Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75, 76, 77, 78 bölümleri, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için önemli kaynaklardır. Bu sayfalarda yer alan Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı içeriği, farklı konularla zenginleştirilmiştir. Özellikle 8. Sınıf Türkçe Kitabı Son Kuşlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlamalarını pekiştirmektedir.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları gibi ek kaynaklardan yararlanarak bilgilerini artırabilir. Ayrıca, 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Kitabı, ders materyalleri açısından geniş bir içerik sunarak öğrenme sürecini desteklemektedir. Bu sayfalar, 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Hecce Yayıncılık kapsamında Türkçe dersine katkı sağlamaktadır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78


Soru : Hayvanların doğal ortamlarından uzaklaştırılmasıyla ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap :

Hayvanların doğal ortamlarından uzaklaştırılması, ekosistem dengesi ve hayvanların yaşam kalitesi açısından olumsuz sonuçlar doğurur.

Hayvanlar, doğal ortamlarında beslenme, üreme ve korunma gibi temel ihtiyaçlarını karşılayabilirler. Doğal yaşam alanlarından uzaklaştırılmaları, bu süreçleri olumsuz etkileyerek türlerin yok olma riskini artırır. Ayrıca, hayvanların doğal ortamlarında kalmaları, biyolojik çeşitliliğin korunması ve ekolojik dengenin sürdürülebilirliği için büyük önem taşır.

İnsanların, bu dengeyi bozmadan doğaya saygı göstermesi ve hayvanları doğal ortamlarında koruması gerekmektedir.


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız.

Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu: pasaport
Cümlem: Pasaportumun yenileme işlemlerini tamamladım.

Kelime/Kelime Grubu: ihtişam
Cümlem: Sarayın ihtişamı karşısında herkes hayran kaldı.

Kelime/Kelime Grubu: vapur
Cümlem: Vapur, denizdeki dalgalara aldırış etmeden ilerliyordu.

Kelime/Kelime Grubu: zahire
Cümlem: Kış hazırlıkları için zahire depomuzu doldurduk.

Kelime/Kelime Grubu: güzergah
Cümlem: Güzergah değişikliği sayesinde yolculuğumuz daha kısa sürdü.

Kelime/Kelime Grubu: güz
Cümlem: Güz geldiğinde ağaçların yaprakları sarıya döner.

Kelime/Kelime Grubu: iskemle
Cümlem: İskemleler bahçede misafirler için hazırlandı.

Kelime/Kelime Grubu: sulh
Cümlem: Dünya barışı için her bireyin sulh çabalarına katılması gerekiyor.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Yazara göre kuşlar adaya niçin gelmiyorlarmış? 


Cevap : Yazar, adanın kuşların üzerinden geçtikleri bir uçak güzergahı olabileceğini ve bu yüzden kuşların artık adaya gelmediğini düşünmektedir.


2. İnsanlar sonbahara doğru kuşları nasıl avlıyorlarmış? 


Cevap : Ellerinde çomaklarla bir çığırtkan kafesi koyarlar ve çıkan sese dayanamayıp yardıma gelen kuşları avlarlarmış.


3. Çocuklar, yol kenarındaki yeşillikleri neden söküyorlarmış? 


Cevap : Mühendis Ahmet Bey’in bahçesine bu çimleri ekmek için söküyorlarmış, çünkü bu çimler kaliteliymiş ve karşılığında onlara para veriliyormuş.


4. Konstantin Efendi’nin kişilik özelliklerini ve fiziksel özelliklerini belirtiniz. 


Cevap : Konstantin Efendi, Galata’da bir yazıhanesi olan bir zahire tüccarıdır. Kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan kara benekli burnu, deriyi yırtmış gibi fırlamış saçları ve kısa kısa yürümesi vardır. Ayrıca gülüşü kalın kalındır.


5. Yazar “Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük. Sizin için kötü olacak.” cümleleri ile ne anlatmak istiyor? 


Cevap : Yazar, doğanın bu şekilde tahrip edilmesi sonucu kuşların yok olacağını ve gelecekte onları yalnızca kitaplardan görebileceğimizi ifade etmektedir. Metnin adı bile “Son Kuşlar”dır, bu da kuşların neslinin tükenişine işaret etmektedir.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Kuşların avlanması, doğanın tahrip edilmesi ve kuşların artık adaya gelmemesi

Metnin Ana Fikri: Doğayı koruma gerekliliği ve nesli tükenmekte olan canlılara saygı duyulması


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanmıştır? Metinde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların metnin hangi bölümünde geçtiğini aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Betimleme: “Kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara kara benekli bir burnu…”
  • Açıklama: “Seneler var ki kuşlar gelmiyor.”
  • Benzetme: “Ama, güz mevsiminde birdenbire canavar kesilirdi.”
  • Sayısal verilerden yararlanma: “Bin tanesi 250 gram et vermeyen sakaları, isketeleri, floryaları…”

5. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinde anlatılan olaylar tutarlı mıdır? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap :

Metindeki olaylar tutarlıdır çünkü yazar baştan sona kadar aynı düşünceyi korumaktadır. Kuşların adaya artık gelmediğini vurgulayan yazar, bu olayın sonucunu ve doğanın nasıl değiştiğini tutarlı bir şekilde anlatmaktadır.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin üzerinde yazan ögeyi bulunuz. Ögeyi bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

Özne

Bütün sesler kesilmiştir.
Kim kesilmiştir? → Bütün sesler

Kahvecinin kendisi sevimsiz bir adamdır.
Kim sevimsiz bir adamdır? → Kahvecinin kendisi

Çocukları bu işe seferber eden de oydu.
Kim seferber eden? → O


Yüklem

Bizim pilavlıklar geldi.
Ne oldu? → Geldi

Senelerdir kuşlar gelmiyor.
Ne oluyor? → Gelmiyor

Bu yeşilliklerin bazı yerleri sökülmüş.
Ne oldu? → Sökülmüş


Dolaylı Tümleç

Yeşilliklerin en güzel yerinde duruyorlar.
Nerede duruyorlar? → Yeşilliklerin en güzel yerinde

Polislere haber verdim.
Kime haber verdim? → Polislere

Kuşlar pek yakından geçmiş.
Nereden geçmiş? → Pek yakından


Zarf Tümleci

Güz mevsiminde birdenbire böyle canavar kesilirdi.
Ne zaman canavar kesilirdi? → Güz mevsiminde
Nasıl canavar kesilirdi? → Birdenbire

Sabahleyin işine kısa kısa adımlarla koşarsın.
Ne zaman koşarsın? → Sabahleyin
Nasıl koşarsın? → Kısa kısa adımlarla

Kuşların üşüştüğü ağaca doğru yavaş yavaş yürürlerdi.
Nasıl yürürlerdi? → Yavaş yavaş


Nesne

Yeşilköy’e inecek yolcuları düşündüm.
Kimi düşündüm? → Yolcuları

Bu işin peşinde olduğunu biliyorum.
Neyi biliyorum? → Bu işin peşinde olduğunu

Çocuğun elindeki minik mavi kuşu hepimiz sevmiştik.
Neyi sevmiştik? → Minik mavi kuşu


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : “Dinlediğiniz metindeki olaylar çevrenizde yaşanıyor olsaydı ne yapardınız?” sorusundan hareketle sınıfınızda bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda eleştirel konuşma stratejisini uygulayınız. Ayrıca konuşmanızda anlattığınız olayı olumlu ya da olumsuz yanlarıyla, tarafsız bir bakış açısıyla değerlendirip bu olayla ilgili fikir ve çözüm yolları üretiniz. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Eğer bu durum benim çevremde gerçekleşseydi, öncelikle çocukları uyarmakla başlardım. Onların aileleriyle iletişime geçerek bu olumsuz davranışlardan uzaklaşmaları gerektiğini anlatırdım.

Ayrıca, çimlerin korunmasıyla ilgili olarak yetkililere, özellikle de polise durumu sürekli hatırlatırdım. Doğanın ve onun güzel canlılarının kimsenin mülkü olmadığını vurgulayarak, bu konuda daha fazla farkındalık yaratmaya çalışırdım.

Böylelikle hem doğayı korumuş hem de muhteşem kuşları gelecek nesillere aktarabilirdik.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya dinlediğiniz metinle aynı konuda olan hikâye edici bir metin yazınız.

Metni yazarken öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerini kullanınız. Metninize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Hikâye: SON KUŞLAR’I KORUYALIM

Bir zamanlar, bu bölge renk cümbüşü içinde süzülen, farklı tüy renkleriyle göz kamaştıran kuşların yuvasıydı. Bahar geldiğinde ağaçlarda neşeyle dolaşan bu kuşların melodik sesleri, hepimize huzur verir, sanki ninni gibi yankılanırdı.

Fakat bir gün, bu huzurlu manzaranın yerini korkunç bir ses aldı: silah sesleri. Gözlerimizi etrafa çevirdiğimizde, mahallenin pek sevilmeyen kişisi Kötümser Okan’ın elinde silahıyla kuşları avladığını gördük. Onları, kasaba satıp karşılığında gazoz alıyordu.

Bunu gören gençler bir araya geldi ve hemen harekete geçtik. Okan’a karşı durarak silahını elinden aldık. Ona, her gün gazozunu biz sağlayacağımıza dair söz verdik. Böylece, hem kuşları kurtardık hem de doğanın bu harika varlıklarının korunması için önemli bir adım attık.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!