İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129 Cevapları, öğrencilerin “Doğal Afetler” metnini doğru şekilde anlamalarını kolaylaştırır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, metinle ilgili sorulara verilen örnek yanıtlarla derslerde daha verimli çalışmayı destekler.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129 Cevapları, öğrencilerin afetler konusunda bilinçlenmesine ve konuyu daha iyi kavramasına yardımcı olur. Bu etkinlik cevapları sayesinde öğrenciler hem okuduğunu anlama hem de düşüncelerini ifade etme becerilerini geliştirir.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Doğal Afetler Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.
Cevap : Metnin konusu doğal afetler ve onlarla mücadele eden kurum ve kuruluşlardır. Metinde doğal afetler anlatılmaktadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 126 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap : Metnin konusu doğal afetler ve onlardan korunma yollarıdır. Okuma öncesi tahminimle metnin konusu aynıdır.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap :
Dayanışma Kelimesi
-
Tahminim: İnsanların birbirine yardım etmesi.
-
Sözlük Anlamı: Bir topluluğu oluşturanların duygu ve çıkar birliğiyle birbirlerine yardım etmesi.
Yamaç Kelimesi
-
Tahminim: Dağın ya da tepenin eğik yüzü.
-
Sözlük Anlamı: Dağın, tepenin ya da yüksek bir yerin eğimli yanı.
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap :
Dayanışma Kelimesi ile Cümleler:
-
Depremde komşularımızla dayanışma içinde olduk.
-
Arkadaşlarıma yardım ederek dayanışma gösterdim.
-
Okulda projede grupça dayanışma yaptık.
-
Dayanışma sayesinde zor işleri kolay yaptık.
Yamaç Kelimesi ile Cümleler:
-
Dağın yamaçlarında yürüyüş yaptık.
-
Evimiz yamaçta olduğu için manzarası çok güzel.
-
Sel yamaçtan gelen suyla oluştu.
-
Yamaçta ağaç dikerek toprak kaymasını önledik.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 127 Cevapları
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Doğal afet nedir?
Cevap : Doğal afet, doğa olayları sonucunda ve kontrolümüz dışında gerçekleşen, insanların, evlerin ve eşyaların zarar görebileceği olaylardır.
2. Ülkemizde sık meydana gelen doğal afetler nelerdir?
Cevap : Deprem, sel, toprak kayması, orman yangını, çığ, fırtına ve hortum ülkemizde sık görülen doğal afetlerdir.
3. Doğal afetlerden sonra insanlara yardım etmek amacıyla kurulan kurum ve kuruluşlar nelerdir?
Cevap : AFAD, JAK, UMKE, Türk Kızılay ve AKUT doğal afetlerde yardım için kurulan kuruluşlardır.
Soru : Metinden hareketle cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
Cevap :
Kat sayısı az ve sağlam binalar yapılmalıdır.
Evler ve yollar dere yatağından uzağa yapılmalıdır.
Dik ve ağaç olmayan yamaçlar ağaçlandırılmalıdır.
Fırtınanın etkilerinden korunmak için çatılar sağlam yapılmalıdır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları
Soru : Afet ve acil durum çantasında neler olmalıdır? Görsellerden yararlanarak anlatınız. Çantada olması gerekenlerin görsellerini çantayla eşleştiriniz.
Cevap :

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 129 Cevapları
Soru : Sözcüklerin numaralarını ilgili olduğu cümlelerin altına yazınız.
Cevap :
Doğa olayları sonucu ve kontrolümüz dışında gerçekleşen olaylardır. = 1- sel, 3- Toprak kayması, 3- Orman Yangını, 6- Hortum, 8- Deprem, 5- Çığ
Rüzgârın şiddetine göre adlandırılan doğal afetlerdir. = 4- Fırtına, 6- Hortum
Dik yamaçlarda meydana gelen doğal afetlerdir. = 3- Toprak kayması, 5- Çığ
Doğal afet sonrası insanlara yardım eden kurum ve kuruluşlardır. = 2- AKUT, 7- UMKE, 9- AFAD, 10- Türk Kızılayı
“İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Doğal Afetler metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin doğal afetleri tanıma ve güvenli davranışları öğrenme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur; sayfa 124-129’daki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”