Ortaokul 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı 2. Tema Üretmek Gibisi Yok! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 110-111. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri daha kolay anlamasına ve doğru cevaplar bulmasına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, konuların pekiştirilmesi için önemli bir kaynak görevi görür.

Bunun yanında 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 2. TEMA- BAĞIMSIZLIK YOLU : 2. Tema Üretmek Gibisi Yok! Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metnin ana fikrini kavramasına katkı sağlar. Aynı zamanda 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 110-111 Cevapları, planlı ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırarak başarıya olumlu etki eder.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) 2. Tema Üretmek Gibisi Yok! Metni”
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 110-111
Soru : a. Aşağıda verilen kavramların sizin için çağrıştırdıklarını ilgili yerlere yazınız.
Cevap :
-
Millî mücadele: Vatanı korumak için verilen bağımsızlık savaşı, kahramanlık.
-
Çalışkanlık: Azimle ve yorulmadan görevini yerine getirmek.
-
Azim ve kararlılık: Zorluklara rağmen yılmadan hedefe ulaşma isteği.
-
Millî bilinç: Milletin değerlerini, tarihini ve bağımsızlığını sahiplenme.
-
Cumhuriyet: Halkın kendi iradesiyle seçtiği yönetim biçimi, özgürlük.
-
Vatanseverlik: Vatanı sevme, uğruna fedakârlık yapma.
-
Bağımsızlık: Kendi kararlarını özgürce alabilme, başka devletlere boyun eğmeme.
Soru : b. Arkadaşlarınızla üçer veya dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşlarınızla yukarıda verilen kavramlardan birini her grup farklı bir kavramı alacak şekilde paylaşınız. Her biriniz grup olarak seçtiğiniz kavramla ilgili güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Elde ettiğiniz verileri not alınız.
Cevap :
Her grup farklı kavramı seçerek araştırma yapabilir:
-
Bir grup millî mücadele üzerine,
-
Bir grup cumhuriyet,
-
Diğerleri bağımsızlık, vatanseverlik, millî bilinç, azim ve kararlılık gibi konuları alabilir.
Her grup, seçtiği kavramın tanımını, tarihî örneklerini ve günümüzdeki önemini araştırarak not alır.
Soru : c. Araştırma yaptığınız kavramla ilgili güvenilir kaynaklardan görseller bulunuz. Kendi görsellerinizi de çizebilirsiniz.
Cevap :
-
Millî mücadele için cephede asker resmi,
-
Cumhuriyet için TBMM’nin açılış fotoğrafı,
-
Bağımsızlık için Türk bayrağı,
-
Vatanseverlik için Çanakkale şehitliği resmi gibi görseller kullanılabilir.
İstenirse kavramlarla ilgili kendi çizimleriniz de eklenebilir.
Soru : ç. Araştırma süreci sonunda elde ettiğiniz verilerle ilgili değerlendirmeyi grup arkadaşlarınızla yapınız. Sunum hazırlamak üzere görev dağılımı yapınız ve bir çalışma takvimi hazırlayınız. Tema boyunca öğrendiklerinizi ve araştırma sürecinde elde ettiğiniz verileri kullanarak bir sunum hazırlayınız. Sunumunuzu dijital araçlarla hazırlayabileceğiniz gibi basılı olarak da hazırlayabilirsiniz. Hazırlıklarınızı çalışma takviminde belirlediğiniz sürede tamamlamaya dikkat ediniz.
Cevap :
Sunum: Vatanseverlik
Giriş Herkese merhaba,
Bugün sizlere, toplumların varlığını sürdürmesinde en önemli değerlerden biri olan vatanseverlik hakkında bir sunum yapacağım.
Vatanseverlik Nedir?
Vatanseverlik, insanın doğup büyüdüğü, bağımsızlığını ve özgürlüğünü kazandığı vatanına duyduğu derin sevgi ve bağlılıktır. Bu duygu, sadece sözlerle değil, gerektiğinde fedakârlıklarla da gösterilir.
Tarihimizde Vatanseverlik
Türk milleti tarih boyunca vatanına bağlılığıyla tanınmıştır.
-
Çanakkale Savaşı’nda Mehmetçik, canı pahasına vatanını savunmuştur.
-
Kurtuluş Savaşı’nda ise milletimiz, bağımsızlığı uğruna büyük bir mücadele vermiştir.
Bu örnekler, vatanseverliğin milletimizin karakterinde ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu göstermektedir.
Vatanseverliğin Günümüzdeki Önemi
Bugün de vatanseverlik;
-
Ülkemizi korumak,
-
Kurallarına uymak,
-
Çalışmak, üretmek ve ülkemizi ileriye taşımakla kendini gösterir.
Yani vatanseverlik yalnızca savaş meydanlarında değil, günlük yaşamda da sorumluluklarımızı yerine getirmektir.
Atatürk’ün Sözü Mustafa Kemal Atatürk’ün şu sözü vatanseverliği çok güzel özetler:
“Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.”
Bu söz, hepimize çalışkan, dürüst ve sorumluluk sahibi bir birey olmayı öğütler.
Sonuç Kısacası, vatanseverlik bir milletin bağımsızlığının ve geleceğinin teminatıdır. Bizler de ülkemize karşı sorumluluklarımızı yerine getirerek, bu değeri yaşatmalı ve gelecek nesillere aktarmalıyız.
Teşekkür ederim.
Soru : d. Hazırladığınız çalışmayı arkadaşlarınıza sununuz. Sunum yaparken aşağıdaki yönergeleri uygulamaya özen gösteriniz.
Cevap :
-
Sesinizi sınıftaki herkesin duyabileceği şekilde ayarlayın.
-
Başlangıçta dinleyicilere “Saygıdeğer öğretmenim ve arkadaşlarım” gibi ifadelerle hitap edin.
-
Sunumda kısa ve anlaşılır cümleler kurun.
-
Konu ile ilgili soruları saygılı şekilde cevaplayın.
-
Görseller, kısa film ya da materyallerle sunumu zenginleştirin.
Soru : e. Konuşmanızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap :
Ölçütler ve Puanım
- Beden dilimi ve mekânı etkili kullandım. → (4)
- Uygun selamlama, hitap ve sonlandırma ifadelerini kullandım. → (5)
- Dinleyicilerin sorularını saygılı ve açık bir şekilde yanıtladım. → (5)
- Konuşma sürecimdeki güçlü ve geliştirmem gereken yönleri belirleyerek gelecek çalışmalarım için kendime hedefler koydum. → (4)
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 111 Cevapları
Soru : a. Kendinizi Millî Mücadele Dönemi’ndeki bir çocuk olarak düşününüz ve o çocuğun gözünden o dönemle ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Ben Millî Mücadele döneminde yaşayan bir çocuğum. Etrafımda büyük bir savaş var, ama ben de bu mücadelenin bir parçası olduğumu hissediyorum. Herkes vatanı için fedakârlık yapıyor. Kimi cephede savaşıyor, kimi cephane taşıyor, kimi de yaralı askerlerle ilgileniyor. Ben de küçüğüm ama elimden geleni yapmaya çalışıyorum. En büyük hayalim, bir gün ülkemizin özgürlüğüne kavuşmasıdır.
Soru : b. Millî Mücadele Dönemi’ndeki bir çocuk olarak askerdeki bir yakınınıza yazacağınız bir mektubu planlayınız.
Cevap :
Ben kimim, neredeyim, neler yapıyorum?
Ben köyde yaşayan küçük bir çocuğum. Cephedeki askerlerimize yiyecek ve ekmek hazırlıyoruz.
Kime yazıyorum, yazdığım kişi nerede, görevi ne?
Cephede savaşan dayıma yazıyorum. O, düşmana karşı vatanı koruyor.
Nelerden söz etmek istiyorum?
Ona ne kadar özlediğimden, köyde herkesin onu düşündüğünden, dualarımızın onunla olduğundan ve zafer kazanacağımıza olan inancımdan söz etmek istiyorum.
Soru : c. Etkinliğin “a” ve “b” maddelerinde yazdıklarınızdan hareketle yönergelere dikkat ederek mektubunuzu defterinize yazınız.
Cevap :
Sevgili Dayıcığım,
Sana bu satırları köyümüzden yazıyorum. Her gün seni düşünüyor ve sağ salim dönmen için dua ediyorum. Annem senin için ekmek yapıyor, biz çocuklar da yaralılara yardım ediyoruz. Hepimiz, sizlerin kahramanca savaştığını biliyor ve sizinle gurur duyuyoruz.
Ne kadar zorluk çektiğinizi tahmin edebiliyorum ama bil ki vatanımızı kurtarmak için verdiğiniz mücadele hiçbir zaman unutulmayacak. Seninle tekrar kavuşacağımız günleri sabırsızlıkla bekliyorum. Allah yardımcınız olsun.
Sevgi ve özlemle, Yeğenin
Soru : ç. Yazınızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap :
- Uygun selam ve hitap ifadelerini kullandım. → (5)
- Yazma amacıma uygun metin yapısını seçtim. → (5)
- Yazım kurallarına uyum, noktalama işaretlerini uygun biçimde kullandım. → (4)
- Yazma sürecimde güçlü ve geliştirmem gereken yönleri belirledim. → (4)