6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından, öğrencilerin dil becerilerini ve okuduğunu anlama yeteneklerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Kitap, farklı metin türleri ve etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

6. Sınıf Türkçe Kitabı Metin Etkinlik Cevapları ve 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin metinleri doğru anlamalarına ve dil bilgisi kurallarını uygulamalı olarak öğrenmelerine yardımcı olur. İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Cevapları da İmam Hatip öğrencileri için rehber niteliğindedir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları, öğrencilerin Türkçe dersindeki başarılarını artırmak ve eksiklerini tamamlamak için önemli araçlardır.


“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


Anadolu Adı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 42, 43, 44


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Vatan Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Kastamonulu Şerife Bacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk Çiçeği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : DOĞA VE EVREN


İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105, 106


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


Gülbik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Adsız Çeşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119


Aslan ile Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Keloğlan’ın Sihirli Tası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


İnsanla Güzel Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131


4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 132, 133, 134


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


İnsansı Robotlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Uçmanın Tarihi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Zaman Bisikleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Akıl Aydınlığında Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


Matematikle Uçuran Astronot Ali Kuşçu (1400-1474) Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161


5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 162, 163, 164


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI


Yılların Emeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Pulsuz Dilekçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


Bilmecе Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Kentlerde Yaşayan Çocuklar da Oyun Oynamak İster Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195


6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 196, 197, 198


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Spor ve Kültür Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


Bocut Nine ve Yoğurdun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


Nedir Şu GDO Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221


Yiyeceğin Serüveni-Ekmek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


Stresten Arındıran Hobî Doğa Yürüyüşü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228


7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 229, 230, 231, 232


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Pisagor ve Müzik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236


Simit ve Peynir’le “Bilim İnsanı Öyküleri” Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245


Şirin Evler Müzesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254


Herkes Sanatkâr Olamaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257, 258


Kemal Sunal Güldürüsünün Türk Sinemasındaki Yeri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259


8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261, 262


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024-2025”  konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, 6. Sınıf Türkçe Yıldırım Yayınları tarafından hazırlanmıştır ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik kapsamlı bir içerik sunar. Bu kitap, farklı metin türleri ve etkinlikler ile zenginleştirilmiştir.

Öğrenciler, 6. Sınıf Türkçe Kitabı Metin Etkinlik Cevapları sayesinde metinlerdeki ana fikirleri kavrayabilir ve detayları analiz edebilirler. Ayrıca, 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, ders kitabındaki soruların ve etkinliklerin çözümünü sunarak öğrenme sürecini destekler.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları”

İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Cevapları da, bu öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir. Tüm bu kaynaklar, öğrencilerin dil gelişimini pekiştirmek ve eksiklerini tamamlamak için önemli bir rehber niteliği taşır.


“6. Sınıf Türkçe Yıldırım Yayınları Ders Kitabı”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : ERDEMLER


Emine Teyze’nin Çilek Reçeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Adsız Çeşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


Kaynatılmış Tohum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


Ceylan, Kaplumbağa, Fare ve Karga Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38


Mehmet Âkif Ersoy’dan Anılar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39


1. Ünite 1. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 40, 41, 42


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Ordumuzun Hepimize İhtiyacı Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


Ağustos Şafağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


Çankaya’da Hediye Edilmek İstenen Ev Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66


Cumhuriyetin İlanı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70


Ertuğrul’un Kader Uçuşu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72


2. Ünite 2. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM


İyimserlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82


Benim Kırmızı Pabuçlarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Pulsuz Dilekçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


Akıp Giderken Zaman Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Gelecek Senin Çocuğum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104


3. Ünite 3. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türkiye Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115


Bayram Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


Atasözleri Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129


Keloğlan ve Gül Kız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135


Kilim Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136


4. Ünite 4. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : SANAT


Gökkuşağı Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Yüzyılın Fotoğrafı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155


Ölümsüzleşen Bahçe Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164


Bam Telimiz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169


Sinema Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170


5. Ünite 5. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN


Güz Patikaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


Yüksek Evde Oturanın Türküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191


Sığırık Kayası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199


Hava Soğuk, Güneş Çok Uzakta Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204


Bugün Yağmur Yağar Mı? Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 205, 206


6. Ünite 6. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Çocuklar Doğuştan Bilim İnsanıdır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219


Televizyon En İyi Arkadaşımı Yedi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


Alo… Graham Bell! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237


Bankamatik İçin Kurs Açan Yok Mu? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 238, 239, 240, 241, 242, 243


Simit ve Peynir’le “Bilim Adamı Öyküleri” Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 244, 245


7. Ünite 7. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 246, 247, 248


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : DUYGULAR


Sevgi Kurtaracak Bizi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251, 252, 253, 254, 255


Anılar İçinde Bir Anı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264


Şehir Faresi ile Kır Faresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272


Yeşil Çağ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 273, 274, 275, 276


Iskarmozların Hüzünlü Gıcırdısı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 277


8. Ünite 8. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 278, 279, 280



 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları” ve Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere doğanın önemini ve ekosistemlerin hassas dengesini anlatan bir hikaye sunar. Bu metin, ardıç ağacı ile ardıç kuşunun karşılıklı ilişkisini ve doğanın birbirine bağımlı yapısını anlamaya yönelik çeşitli etkinliklerle zenginleştirilmiştir. Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrenciler, bu etkileyici öyküyü daha derinlemesine anlayarak yorumlayabilirler.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları” etkinlikleri ise öğrencilerin okuma, anlama ve analiz becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan sorular, hem metnin anlamını kavramayı kolaylaştırır hem de öğrencilerin doğa ile insan arasındaki bağı daha iyi fark etmelerini sağlar. Böylece metnin ana mesajı, çevre bilinci ve doğayı koruma konularında duyarlı bireyler yetiştirmeye yardımcı olur.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91


HAZIRLIK


1. “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap : “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözü, doğanın dengesi ve etkileşimi üzerinde durur. Çiçekler, ağaçların güzelliğini ve yaşamını gösterirken, kuşlar da ağaçların canlılığını ve iletişimini temsil eder. Bu ifade, doğadaki her canlının birbirine bağlı olduğunu vurgular.


2. Yaşadığınız çevrede hangi ağaç ve kuş türleri bulunmaktadır? Bu türlerin gözlemleyebildiğiniz özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yaşadığım çevrede meşe ve çam ağaçları ile serçe ve güvercin kuşları bulunuyor. Meşe ağaçları geniş gövdeye sahipken, çam ağaçları iğne yapraklıdır. Serçeler neşeli sesleriyle tanınırken, güvercinler ise genellikle sakin ve sessizdir.


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğe aittir. Aşağıda, sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı yapraktaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili yere yazınız.


Cevap :

1. Öfke, kızgınlık. (Hiddet)
2. Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak. (Kozalak)
3. Övünmek işi, övünç, iftihar. (Kıvanç)
4. Dalından yeni koparılmış, tazeliği üstünde, daha büyümemiş (bitki), kart karşıtı. (Körpe)
5. Yurdumuzda yetişen meşe türlerinin uzunca, fındığa benzeyen, sert ve pürüzlü, bir yüksük içinde bulunan, tanen bakımından zengin meyvesi, pelit. (Palamut)
6. Çimlenmek işi. (Çimlenme)
7. Elinden iş gelme durumu, ustalık, beceri. (Maharet)
8. İnsanların içinde yaşadıkları ev, apartman vb. yer, ikametgâh. (Mesken)
9. İnsan gövdesi. (Cüsse)


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Yeryüzünün ilk sahibi kimlerdir?


Cevap : Yeryüzünün ilk sahipleri ağaçlardır.


2. Ağaçlar nesillerini sürdürmek için neler yapmıştır?


Cevap : Ağaçlar, dallarında tohumlar, meyveler, kozalaklar yetiştirip toprağa bırakmış, köklerini dört bir yana yaymışlardır.


3. Adsız kuş adsız ağacın hâline üzülünce nasıl davranmıştır?


Cevap : Adsız kuş, adsız ağacın tohumlarını yemiş ve ona destek olmaya çalışmıştır. Onun yanında olmuş, ona umut vermiştir.


4. Ardıç ağacı ile kuşun dostluğu nasıl başlamıştır?


Cevap : Adsız kuş, adsız ağacın derdine ortak olmuş, ona umut vermiş ve tohumlarını yemeye başlamıştır. Böylece dostlukları gelişmiştir.


5. Ardıç ağacının asırlardır gerçekleşmeyen dileği bir mevsimde nasıl gerçekleşmiştir?


Cevap : Adsız kuşun yediği tohumlar, onun içinde sevgi ve umutla yumuşayarak çimlenmeye hazır hâle gelmiş ve filizlenmiştir.


6. İnsan dışındaki canlıların birbirleriyle iletişim hâlinde olduğunu düşünüyor musunuz?


Cevap : Evet, doğadaki canlılar birbiriyle uyum içinde yaşayarak çeşitli şekillerde iletişim hâlindedir. Bu öyküde de ardıç ağacı ve kuşun arasında derin bir dostluk bağı kurulmuştur.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metnin konusu nedir? 


Cevap : Metin, ardıç ağacı ile ardıç kuşu arasındaki dostluk ve doğanın döngüsünü anlatmaktadır.


2. Metnin ana fikri nedir?


Cevap : Sabır, umut ve dostlukla yapılan yardımlar, beklenmeyen mucizelere yol açabilir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz.


Cevap :

Metinde Anlatılan Olay : Adsız bir ağacın tohumlarının çimlenmemesi ve bu nedenle yaşadığı yalnızlık, ardından adsız bir kuşla kurduğu dostluk sonucu dileğinin gerçekleşmesi.

Metinde Yer veya Yerlerle İlgili Bilgiler : Olay, ormanlık bir alanda, ağaçların ve diğer canlıların yaşadığı doğal bir ortamda geçmektedir.

Metinde Zamanla İlgili Yer Alan Bilgiler : Olaylar asırlar boyunca sürmüş, ancak adsız ağacın dileği bir mevsimde gerçekleşmiştir.

Metindeki Şahıs ve Varlık Kadrosu : Adsız ağaç, adsız kuş ve diğer ağaçlar.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda bir ek eklenerek yeni bir anlam kazandırılmış olan sözcükleri I numaralı alana, aldığı ekle anlamı değişmemiş veya ek almamış sözcükleri II numaralı alana yazınız.


Cevap :

I. Anlamı değişmiş sözcükler (Ek alarak yeni bir anlam kazanmış olanlar):

  • yaprağın (Yaprak + ın: Yaprağa ait)
  • fidanı (Fidan + ı: Fidana ait)
  • tohumda (Tohum + da: Tohum içinde veya üzerinde)
  • ağaca (Ağaç + a: Ağaca yönelme)
  • ormancı (Orman + cı: Ormanda çalışan kişi)

II. Anlamı değişmemiş sözcükler (Aldığı ekle anlamı değişmemiş ya da ek almamış olanlar):

  • yağmur
  • güzellik
  • adsız
  • sevgi
  • bilge
  • kuşlar
  • balık

Soru : b. “Atatürk, Şanlıurfa, bilgisayar, Kırıkkale, ayakkabı, hanımeli” sözcüklerinin ortak özelliği nedir? Açıklayınız.


Cevap : Bu sözcüklerin ortak özelliği, hepsinin birleşik sözcük olmasıdır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyerek bunları ilgili yere yazınız.


Cevap :

Basit Sözcükler: kuştan, orman, bulut, denizler

Türemiş Sözcükler: ağaçlık, oduncu, köylü, simitçi

Birleşik Sözcükler: hanımefendi, Eskişehir, başkent, ağabey


7. ETKİNLİK 


Soru : İstediğiniz konuda bir konuşma metni hazırlayınız ve bu metinde 1. etkinlik sırasında öğrendiğiniz sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanınız. Metninizi yazdıktan sonra konuşmanızı yapmaya hazırlanınız ve konuşmanızı yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün doğanın önemi üzerine konuşmak istiyorum. Doğa, yaşamımız için hayati bir kaynaktır. Ağaçlar, çiçekler ve hayvanlar, hayatımızın vazgeçilmez parçalarıdır.

Ağaçların kozalakları, yeni nesillerini büyütme çabasını simgeler. Bizler de doğayı korumalı ve ona sahip çıkmalıyız. Herkesin bir mesken olarak gördüğü bu dünyayı temiz tutmak, hepimizin sorumluluğudur.

Körpe fidanların büyümesi için gereken ortamı sağlamalı ve doğanın sunduğu güzellikleri korumalıyız. Unutmayalım ki, doğayı korumak, aslında kendimizi korumaktır.

Teşekkür ederim.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden hareketle “ormanın faydaları” konulu istediğiniz türde bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz.


Cevap :

Ormanın Faydaları

Ormanlar, yaşam kaynağımız olan oksijen üretir ve havadaki karbondioksiti emer. Biyoçeşitlilik açısından zengindirler, birçok bitki ve hayvana ev sahipliği yaparak ekosistem dengesini sağlarlar. Ayrıca, su kaynaklarını korur, toprak erozyonunu önler ve sel riskini azaltır.

Ormanlar ekonomik açıdan da önemlidir. Ahşap, reçine gibi ürünler sunar ve turizm için cazip alanlar oluşturur. Doğayı korumak, insan hayatı için büyük önem taşımaktadır.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : “Doğa ve evren” temalı şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirleri fotokopi ile çoğaltarak veya yazarak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Gözlerin Gökyüzü

Gözlerin gökyüzü,
Bulutlar içinde hayal,
Düşlerime doluyor,
Rüzgârın nağmesiyle.

Yıldızlar parlıyor,
Geceye umut katıyor,
Her bir ışık, bir sır,
Kalbimde sevgi saklıyor.


2. Ormanın Sesi

Ormanın derin sesi,
Ağaçlar fısıldar rüzgârda,
Kuşların cıvıltısı,
Doğanın şarkısı her yerde.

Toprağın sıcak kokusu,
Çiçekler açar baharda,
Her canlı bir bütün,
Doğa, hayatın kaynağıdır da.


ÖĞRETMENDEN İSTENEN HAZIRLIK 


Soru : Şiir dinletisi etkinliği için fon müziği ve gerekli araç gereci hazırlayınız.


Cevap : Gelecek ders için araç gereçlerini unutmayınız.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları” bölümü, öğrencilerin Türkçe dersinde işledikleri konuları pekiştirmeleri için hazırlanmış sorular ve etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, okuma-anlama, dil bilgisi ve metin inceleme gibi temel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları ise, “Gün Doğuyor” adlı metnin analizini yapmak, metindeki duygusal ve edebi unsurları kavramak için öğrencilere rehberlik eder.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile bu metin üzerindeki soruların yanıtları sunularak, öğrencilerin metni daha iyi anlamaları sağlanır. “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları”, öğrencilerin okuma-anlama becerilerini geliştirirken aynı zamanda dil bilgisi kurallarını pratik yaparak öğrenmelerine yardımcı olur.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96


HAZIRLIK


1. Sizden güneşe iltifat etmeniz istenseydi ona ne söylerdiniz?


Cevap :

Güneşe iltifat edecek olsaydım, şöyle derdim:

“Ey gökyüzünün en parlak yıldızı, her sabah doğarak dünyayı aydınlatan ışığınla hayatı yeniden başlatıyorsun. Senin sıcaklığınla doğa canlanıyor, umutlar tazeleniyor. Varoluşunla karanlığı dağıtıyor, güzelliğinle her yere renk katıyorsun.”


2. Aşağıdaki şiirin başlığını okuyunuz ve görselini inceleyiniz. Ardından şiirde ne anlatılıyor olabileceğini, hangi duygunun verilmek istendiğini tahmin ediniz?


Cevap : Güneşin doğduğu ilk anları, doğuşunu anlatıyor olabilir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Bu sözcükleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Çözülmek Kelimesi 

Tahminim: Kapanan bir şeyin açılması, çözülmesi.
Cümlem: Gecenin sessizliği yavaş yavaş çözülüyor.
TDK Sözlük Anlamı: Bağlı, düğümlü veya katlanmış bir şeyin açılması.

Şekil Almak Kelimesi 

Tahminim: Bir biçime bürünmek, bir şekil kazanmak.
Cümlem: Bacalar sabahın ilk ışıklarıyla şekil alıyor.
TDK Sözlük Anlamı: Bir biçim veya görünüm kazanmak.

Hücum Kelimesi 

Tahminim: Ani bir saldırı veya büyük bir akın.
Cümlem: Güneş, deniz hücumu gibi birden şehre yayıldı.
TDK Sözlük Anlamı: Toplu olarak saldırı veya büyük akın.

Derin Kelimesi 

Tahminim: Çok aşağıya inen, dipte olan.
Cümlem: Gölgeler, karanlığın derinliğine doğru kaçışıyordu.
TDK Sözlük Anlamı: Yüzeyi ile tabanı arasındaki uzaklık fazla olan.

Fısıldamak Kelimesi 

Tahminim: Çok alçak bir sesle konuşmak.
Cümlem: Rüzgâr dallara hafifçe fısıldıyordu.
TDK Sözlük Anlamı: Çok hafif bir sesle, duyulacak kadar alçak sesle konuşmak.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metinde, günün doğmasıyla birlikte meydana gelen hangi değişiklikler anlatılmaktadır?


Cevap : Gecenin sona ermesi, gölgelerin kaybolması, şehrin ve doğanın uyanışı anlatılmaktadır.


2. Şairin “Bembeyaz gece çiçeklerine / Sabahla düşüyor bir damla yaş.” dizeleriyle
anlatmak istediği nedir?


Cevap : Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte çiçeklere düşen çiy tanelerini ifade etmektedir.


3. Sizce toprak, kımıldadığını nasıl gösteriyor olabilir?


Cevap : Toprak, sabahın ilk saatlerinde bitkilerin uyanışıyla veya canlıların hareketiyle canlanıyor olabilir.


4. Etrafın rengârenk olduğu şiirin hangi dizesinden anlaşılmaktadır?


Cevap : “Renk renk hacimle doluyor her yer” dizesinden anlaşılmaktadır.


5. “Gün Doğuyor” adlı metni etkileyici buldunuz mu? Açıklayınız. 


Cevap : Evet, çünkü şair sabahın güzelliklerini ve doğanın uyanışını etkileyici bir şekilde anlatmıştır.


6. Güneşin doğuş vakti sizi nasıl etkiler, sizde hangi duyguları uyandırır?


Cevap : Güneşin doğuşu bende huzur ve yenilenme duygusu uyandırır, yeni bir günün başlangıcını simgeler.


3. ETKİNLİK 


Soru : 83. sayfadaki “Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü” adlı metnin yazı karakteriyle (yazı tipiyle) 92. sayfadaki “Gün Doğuyor” adlı metnin yazı karakterini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. a. Hangi metnin yazı karakterini daha çok beğendiniz? Niçin?


Cevap : “Gün Doğuyor” metninin yazı karakterini daha çok beğendim çünkü şiirsel yapısına uygun bir karakter kullanılmış.


2. b. “Gün Doğuyor” adlı metnin ders kitabında görmeye alışmış olduğunuz yazı karakterinden farklı karakterde yazılmış olması, bu metnin anlaşılmasını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.


Cevap : Farklı bir yazı karakteri, metne farklı bir estetik kazandırmış ancak anlaşılmasını zorlaştırmamıştır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Güneşin doğuşuyla birlikte doğada meydana gelen değişiklikler.

Metnin Ana Duygu: Güneşin doğuşunun doğaya getirdiği canlılık ve tazelik hissi.


5. ETKİNLİK 


Soru : “Gün Doğuyor” adlı şiirin devamı olabilecek bir dörtlük tasarlayınız. Dörtlüğü tasarlarken şiirdeki ahenk unsurlarına dikkat ediniz. Dörtlüğünüzü aşağıya yazınız ve sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Güneş doğarken yavaş yavaş,
Renklenir her yan, başlar telaş.
Doğa uyanır, sarar kucak,
Sabahla dolar ışık, ferah.


6. ETKİNLİK 


Soru : “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :

Saygıdeğer arkadaşlar,

Bugün sizlerle “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar” sözü üzerine düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Bu söz, aslında günlük yaşamın başlangıcını simgeler. Güneş doğarken karanlık sona erer, doğa uyanır ve yeni bir gün başlar. Bu sadece fiziksel bir uyanış değil, aynı zamanda umut, tazelik ve yenilenme anlamına gelir. Güneşin her doğuşu, bize yeni fırsatlar sunar. Bitkiler güneş ışığıyla enerji depolar, hayvanlar güne başlar ve biz insanlar da yeni bir güne umutla uyanırız.

Güneş, hayatın devamlılığını sağlayan en temel unsurlardan biridir. Onsuz, yaşam mümkün olmazdı. Güneşin doğuşuyla birlikte etrafımız aydınlanır, ısınır ve enerjimiz yerine gelir. Aynı zamanda, bu durum metaforik olarak da bize bir şeyler öğretir: Karanlıktan sonra her zaman bir aydınlık gelir. Zorlukların ardından yeni bir başlangıç yapabiliriz.

Bu düşüncelerle, her yeni günü bir fırsat olarak değerlendirelim. Güneşin doğuşu ile birlikte biz de umutla, enerjiyle ve pozitiflikle yeni güne başlayalım.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Şiir dinletisi etkinliği gerçekleştireceksiniz. Bunun için sınıfa getirdiğiniz “doğa ve evren” temalı şiirleri öğretmen masasının üstüne koyunuz. Bütün şiirleri inceleyiniz ve getirdikleriniz dışındakilerden bir tanesini seçip ezberlemeye çalışınız. Öğretmeninizin rehberliğinde bir şiir okuması sırası belirleyiniz. Öğretmeniniz fon müziğini başlatınca sıranız geldiğinde şiirinizi okuyunuz.


Cevap :

Evrenin Nefesi

Gökyüzünde yıldızlar parlar,
Gecenin içinde sessizce ağlar.
Doğa uyanır sabah rüzgarında,
Her nefeste hayat yeniden var.

Rüzgar eser, dağlar yankılanır,
Denizler coşar, dalgalar çırpınır.
Her ağaç, her yaprak bir sır saklar,
Evrenin nefesi dünyaya akınır.

Toprakta yaşam, gökte huzur,
Her adımda doğanın kutsal bir sürur.
Evrenin sonsuz derinliğinde,
Bizler de bir nefes, bir umut, bir durur.


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.


Dünya mirası Nemrut ziyaretçilerini ağırlamaya başladı

UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’nde yer alan, “güneşin doğuşu ve batışının dünyada en güzel izlendiği yer” olarak nitelendirilen Nemrut Dağı’nı her gün yaklaşık 1000 kişi ziyaret ediyor.

Dünyanın dört bir yanında gelen ziyaretçiler, Nemrut’ta bir yandan tarihî görme imkânı bulurken bir yan- dan da güneşin doğuşu ve batışı sırasındaki eşsiz manzaranın keyfini sürüyor.


Soru : b. Siz de güneşin doğuşunu izlemek için sınıfça Adıyaman’a gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki formu doldurarak bu gezinin planını yapınız.


Cevap :

Okulun Adı: Cumhuriyet Ortaokulu

Gezi Tarihi: 10.01.2025

Kafile Başkanı:  Ümran Öğretmen

Gezinin Amacı: Güneşin doğuşunu izlemek, doğa ile iç içe olmak, Adıyaman’ın doğal güzelliklerini keşfetmek ve çevre bilincini artırmak.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda verilen cümleleri devam ettirerek bir hikâye yazınız. Hikâyenizi zaman, mekân, olay ve varlık kadrosu unsurlarını dikkat ederek yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.

Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu…


Cevap :

Beklenmeyen Yolculuk

Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu. Yolcular aceleyle perona çıkarken, ben etrafa bakındım. Bir sessizlik çökmüştü sanki her şeyin üzerine. İstasyonda beni bekleyen kimse yoktu, ama o an bir şeylerin değişeceğini hissettim.

Birden, eski püskü bir valiz taşıyan yaşlı bir adam yanıma yaklaştı. “Yanında yer var mı?” diye sordu. Başımı salladım. Oturdu ve kısa süre sonra trende tanıştık. O yolculuğun, hayatımı değiştiren anılarla dolu bir başlangıç olduğunu bilmiyordum.


Soru : b. Metnin yazımının tamamlanmasının ardından varsa metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Cevap : Gür bir sesle okuyunuz.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü getiriniz.


Cevap : Gelecek derse hazırlık için  TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü unutmayınız.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


6. Sınıf Türkçe Kitabı Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları”, Türkçe dersinde öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler sunmaktadır. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Parbat Dağı’nın Esrarı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, bu metnin detaylı analizi için gereken sorular ve cevaplar içerir. Öğrenciler, metni dinleyerek not alma, anlam çıkarma ve kritik düşünme becerilerini pekiştirme fırsatı bulurlar.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları”

Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilerin yanıtlarını doğrulamak ve öğrenme süreçlerini geliştirmek için önemli bir kaynak sunar. “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları”, dinleme etkinlikleri ile birlikte dil bilgisi ve kelime dağarcığını zenginleştirerek öğrencilere kapsamlı bir öğrenme deneyimi sağlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102


HAZIRLIK


1. Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirin size hissettirdiklerini arkadaşlarınızla paylaşınız.

YÜKSEK EVDE OTURANIM TÜRKÜSÜ

Evleri yüksek kurdular
Önlerinde uzun balkon
Sular aşağıda kaldı
Aşağıda kaldı ağaçlar

Evleri yüksek kurdular
On bin basamak merdiven
Bakışlar uzakta kaldı
Uzakta kaldı dostluklar

Evleri yüksek kurdular
Cama betona boğdular
Usumuzdaydı unuttuk
Topraktan uzakta kaldı
Toprağa bağlı olanlar

Gülten AKIN


Cevap :

Şiir, modern yaşamın yüksek binalarla doğadan kopmayı ve insan ilişkilerinin zayıflamasını ele alıyor. Yüksek evlerin inşa edilmesi, insanların doğa ile olan bağlarını kopardığı gibi, dostlukları ve sosyal ilişkileri de etkiliyor. Şair, bu durumu “toprak” ve “doğa” ile “beton” ve “cam” arasındaki çatışma ile ifade ediyor. Sonuç olarak, şiir, okuyucuyu yaşam alanlarını sorgulamaya ve doğayla olan ilişkisini yeniden değerlendirmeye yönlendiriyor.


2. Metni, önemli gördüğünüz yerlerini defterinize not ederek dinleyiniz.


Cevap :

Metinde, bitkilerin insanlardan duyduğu rahatsızlık ve çevresel sorunlarla ilgili kaygıları vurgulanmaktadır. İşte metinle ilgili soruların cevapları:

  1. Bitkileri ürküten şey nedir?
    Bitkileri ürküten şey, çevresel kirlilik, savaşlar ve insanların doğaya karşı kayıtsızlığıdır.
  2. Bitkiler en çok nelerden yakınmaktadır?
    Bitkiler, insanların bencilliğinden, savaşlardan ve doğal yaşam alanlarının yok edilmesinden yakınmaktadır.
  3. İnsanlar, bitkileri neden gözden çıkarmışlardır?
    İnsanlar, modern yaşamın gereksinimleri ve kendi çıkarları doğrultusunda bitkilere karşı duyarsızlaşmış ve onları gözden çıkarmıştır.
  4. Bitkilerin eskisi gibi tozlaşıp çoğalamamasının nedeni nedir?
    Çevresel kirlilik, betonlaşma ve tarımsal kimyasallar bitkilerin sağlıklı bir şekilde tozlaşmasını ve çoğalmasını engellemektedir.
  5. Böcekler için kullanılan öldürücü ilaçların bitkilere zararı nedir?
    Bu ilaçlar, sadece zararlı böcekleri değil, bitkilere faydalı olan canlıları da yok ederek ekosistemi olumsuz etkiler.
  6. Metinden çıkardığınız sonuçlar nelerdir?
    Metin, insanın doğaya zarar vermesinin sonuçlarını ve bitkilerin yaşadığı zorlukları vurgulayarak, doğa ile insan arasındaki ilişkinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini ifade etmektedir.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, dinlediğiniz metinden bazı cümleler birer sözcük çıkarılarak verilmiştir. Her boşluğu, verilen sözcüklerden uygun olanıyla doldurunuz.


Cevap :

1. Yaprak kasırgası sona erdiğinde, yeryüzü kalın bir yaprak katmanıyla örtülmüştü.
2. Onlara neden böyle hırçınlaştıklarını sordular.
3. Bu dertleri dile getirirken yakınma yarışına girmiş gibiydiler.
4. Çiftçilerin toprağa karıştırdığı yapay tozlardan da hoşnut değiliz.
5. Bu yolla üretilen bitkiler doğal çeşnisini yitiriyor.
6. Kısacası, yeryüzü bitkileri binlerce yıldır süregelen insan savaşlarından bezmişlerdi.
7. Şifalı türlerimizle acılarını dindirip sağlığa kavuşturuyoruz.


Soru : b. Aşağıda, verilen sözcüklerden her birinin dinlediğiniz metindeki anlamı yer almaktadır. Anlamları okuyunuz ve her birinin karşısına verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

1. Rüzgâr çizelgesinde hızı 64 deniz mili olan rüzgâr: (kasırga)
2. Şikâyet, hoşnutsuzluk belirten söz veya yazı: (yakınma)
3. Hırçınlık etmek, hırçın davranmak: (hırçınlaşmak)
4. Hoşa giden tat, lezzet: (çeşni)
5. Bir davranış, bir durum veya bir kimseden memnun olan: (hoşnut)
6. Bezgin duruma gelmek, bezginlik getirmek, bıkıp usanmak: (bezmek)
7. Sağlığa yararlı olan: (şifalı)


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bitkileri ürküten şey nedir?


Cevap : Bitkileri ürküten şey, çevresel kirlilik ve insan savaşlarının doğaya verdiği zarardır.


2. Bitkiler en çok nelerden yakınmaktadır?


Cevap : Bitkiler, insanların doğaya karşı kayıtsızlığından, savaşların getirdiği tahribattan ve yaşam alanlarının yok edilmesinden yakınmaktadır.


3. İnsanlar, bitkileri neden gözden çıkarmışlardır?


Cevap : Modern yaşamın getirdiği bencillik, tüketim alışkanlıkları ve çevresel farkındalığın azalması nedeniyle insanlar bitkilere duyarsızlaşmış ve onları gözden çıkarmıştır.


4. Bitkilerin eskisi gibi tozlaşıp çoğalamamasının nedeni nedir?


Cevap : Betonlaşma, tarımsal kimyasallar ve kirlilik gibi faktörler, bitkilerin sağlıklı bir şekilde tozlaşmasını ve çoğalmasını engellemektedir.


5. Böcekler için kullanılan öldürücü ilaçların bitkilere zararı nedir?


Cevap : Bu ilaçlar, hem zararlı hem de yararlı böcekleri öldürerek ekosistem dengesini bozmakta ve bitkilerin sağlığını olumsuz etkilemektedir.


6. Metinden çıkardığınız sonuçlar nelerdir?


Cevap : Metin, doğanın korunması gerekliliğini vurgularken, insanların bitkilere olan saygısını ve sevgisini yeniden kazanması gerektiğini ifade etmektedir. İnsanların doğaya olan sorumlulukları konusunda daha duyarlı hale gelmesi gerektiği sonucuna varılmaktadır.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki yazışmanın dâhil olduğunuz anlık mesajlaşma uygulaması grubunda gerçekleştiğini düşününüz. En alttaki boşluğu, uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :

  • Belediye’ye dilekçe ile yardım isteyebilir.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Dinlediğiniz metinde kullanılan, aşağıdaki cümlelerden hareketle altları çizilmiş olan deyimlerin anlamlarını tahmin ediniz ve tahminlerinizi aşağıda ilgili yere yazınız. TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden deyimlerin anlamlarını bularak ilgili yere yazınız. Tahmininiz doğruysa deyimin üstündeki kutuya “✓” işareti koyunuz.


Cevap :

Can derdine düşmek

  • Tahminim: Birinin veya bir şeyin acı çekmesi ya da sıkıntıya düşmesi durumu.
  • Sözlük Anlamı: Birinin veya bir şeyin ruhsal veya fiziksel olarak zor durumda olması.

Ağız birliği etmek

  • Tahminim: Bir konuda herkesin aynı fikirde olması veya aynı şeyi düşünmesi durumu.
  • Sözlük Anlamı: Aynı görüş veya düşüncede birleşmek, fikir birliği sağlamak.

Gözden çıkarmak

  • Tahminim: Bir şeyi ya da birini değerini kaybetmiş olarak görmek ve önemsememek.
  • Sözlük Anlamı: Bir şeyin ya da bir kişinin artık önemli olmadığını düşünerek göz ardı etmek veya vazgeçmek.

Söküp atmak

  • Tahminim: Bir şeyi ya da bir durumu köklü bir şekilde ortadan kaldırmak.
  • Sözlük Anlamı: Bir şeyi yerinden çıkarmak ya da tamamen yok etmek.

Soru : b. Anlamlarını öğrendiğiniz deyimlerin metnin anlamını nasıl etkilediğini, metnin anlamına nasıl bir katkı sağladığını açıklayınız. Siz de bu deyimleri birer cümlede kullanınız. Ardından kurduğunuz cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bu dört deyim, metnin anlamını ve temalarını derinlemesine anlamamıza yardımcı olan önemli unsurlardır. Her biri, insanların doğaya karşı sorumsuz davranışlarını ve bu davranışların sonuçlarını vurguluyor. İşte bu deyimlerin metnin anlamına katkısı ve örnek cümleleri:

  1. Can derdine düşmek: Bu deyim, insanların günlük yaşamın zorlukları içinde doğayı unutmalarını ifade ediyor. Metinde, insanların savaştan ve hayatta kalma mücadelesinden dolayı doğayı ihmal ettikleri anlatılıyor. Bu durum, doğanın yok oluşuna neden oluyor.Cümle: “Doğayı korumak yerine, herkes can derdine düşerek sadece kendi hayatta kalmalarını düşündü.”
  2. Ağız birliği etmek: Bitkilerin, insanların doğaya karşı duyarsızlığından ve savaşların zararlarından dolayı ortak bir şikayet içinde olduklarını gösteriyor. Bu deyim, bitkilerin bir araya gelerek ortak bir ses çıkarmasını simgeliyor.Cümle: “Topluluk, çevre kirliliği konusunda ağız birliği ederek daha fazla önlem alınması gerektiğini savundu.”
  3. Gözden çıkarmak: İnsanların bitkilere olan duyarsızlıkları ve onlara karşı geliştirdikleri umursamazlık bu deyimle ifade ediliyor. İnsanlar, doğayı önemsememeye başladıkça bitkilerin yaşam alanları da daralıyor.Cümle: “Son yıllarda insanlar, çevreyi gözden çıkararak sadece kendi çıkarlarını ön plana koymaya başladılar.”
  4. Söküp atmak: Bu deyim, insanların betonlaşma ile doğayı yok etme çabasını anlatıyor. Betona kurban giden doğa, bu eylemin ne kadar yıkıcı olduğunu gösteriyor.Cümle: “Şehirleşme, yeşil alanların söküp atılmasına ve doğanın büyük ölçüde zarar görmesine neden oldu.”

Bu deyimler, metnin ana mesajını daha etkili bir şekilde iletirken, doğa ile insan arasındaki ilişkiyi de derinlemesine sorgulamamıza olanak tanıyor. Doğanın insan yaşamındaki yeri ve önemi, bu deyimlerin kullanımıyla daha iyi anlaşılabiliyor.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.


PENGUENLER İÇİN ÖRÜYORLAR

Dünya’nın en zorlu iklim koşullarında yaşıyor olabilirler ancak zaman zaman penguenlerin bile kendilerini saracak sıcacık bir kazağa ihtiyacı var. Gönüllülerin ördüğü minik kazaklar, yüzlerce pengueni deniz kazalarında denize yayılan petrolden ve kirliliğin zehirli etkilerinden korudu. Avustralya’daki Penguen Vakfının yürüttüğü “Doğa İçin Ör” kampanyasına katılan gönüllüler, Melbourne’ün (Melbörn) 140 km güneydoğusundaki Phillip (Filip) Adası’nda yaşayan penguenler için minik kazaklar örüyor. Phillip Adası Doğa Parkı’ndan Lyn Blom (Lin Blum), “İnsanlar, bu sevimli hayvanlara yardım etmeye bayılıyor.” diyor.

Adada, Avustralya ve Yeni Zelanda’ya özgü “kororo” cinsi penguenler yaşıyor. Kororolar, ortalama 33 cm’lik boyları ve ancak bir kilograma erişen ağırlıklarıyla penguen ailesinin en minyon ve belki de en komik yürüyüşlü üyeleri. Ancak bu sevimli canlılar için tüylerine tırnak büyüklüğündeki bir petrolün bulanması bile ölümcül olabiliyor. Çünkü petrol, hayvanın tüylerini keçeleştirerek tüylerin oluşturduğu su ve soğuk geçirmez korumada bir “delik” açıyor. Penguen Vakfı, yılda ortalama 20 kuşu kurtarıyor. 2001 yılında Phillip Adası açıklarında yaşanan benzer kazalara karşı ellerinde sıkı bir kazak stoku var. O kazada petrolden etkilenen 453 penguenin yüzde 96’sı penguen kazakları sayesinde kurtarıldı.


Soru : b.“Parpat Dağı’nın Esrarı” adlı metin ve “Penguenler İçin Örüyorlar” adlı gazete haberinden hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

Parbat Dağı’nın Esrarı:

  • Sorun: Bitkilerin insan savaşları ve çevresel kirlilikten etkilenmesi.
  • Çözüm: Bitkilerle iletişime geçerek sorunlarının dinlenmesi ve korunması.
  • Öneri: İnsanların doğa ile ilişkilerini güçlendirmesi.

Penguenler İçin Örüyorlar:

  • Sorun: Penguenlerin petrol kirliliğinden etkilenmesi.
  • Çözüm: Gönüllülerin penguenler için kazak örmesi.
  • Öneri: Daha fazla insanın bu tür koruma kampanyalarına katılması.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Sınıfta “betonlaşmanın zararları” ile ilgili bir tartışma gerçekleştiriniz. Tartışmadan elden edilen sonuçları tahtaya yazınız.


Cevap :

Betonlaşmanın Zararları Tartışma Sonuçları

  1. Doğal Denge Bozulması: Betonlaşma, doğal yaşam alanlarını yok eder ve ekosistem dengesini bozar.
  2. Hava Kirliliği: Beton yapılar, hava sirkülasyonunu engelleyerek kirliliğin artmasına neden olur.
  3. Su Yönetimi Sorunları: Beton zeminler yağmur sularının yer altına sızmasını engeller, bu da sel riskini artırır.
  4. Isı Adası Etkisi: Şehirlerde betonun yaygın kullanımı, sıcaklıkların artmasına ve “ısı adası” etkisinin oluşmasına yol açar.
  5. Yeşil Alanların Azalması: Betonlaşma ile birlikte parklar ve yeşil alanlar azalır, bu da insanların doğa ile olan bağlarını zayıflatır.
  6. Hayvanların Yaşam Alanı: Betonlaşma, birçok canlı türünün yaşam alanlarını daraltır ve bazı türlerin yok olmasına neden olabilir.

Bu sonuçlar, betonlaşmanın doğaya, insan sağlığına ve genel çevreye olan olumsuz etkilerini ortaya koymaktadır. Tartışma, betonlaşmanın azaltılması ve doğal alanların korunması yönünde farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır.


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki sloganları okuyunuz.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları”

Soru : b. Siz de “Doğa ve Evren” temasına uygun iki slogan üretip bunları aşağıya yazınız.


Cevap :

“Doğa ve Evren” temasına uygun iki slogan örnekleri :

  1. “Doğa bizim evimiz, ona sahip çıkalım!”
  2. “Evrenin sırlarını keşfet, doğayı koru!”
  3. “Yeşil bir dünya, sağlıklı bir gelecek!”
  4. “Doğa ile uyum içinde yaşa, huzuru bul!”
  5. “Her ağaç bir nefes, her çiçek bir umut!”
  6. “Evren geniş, ama doğa yüreğimizde!”
  7. “Dünyayı sev, doğayı koru!”
  8. “Doğa, yaşamın kaynağı; ona saygı göster!”
  9. “Yıldızlar kadar parlak bir gelecek için doğaya sahip çık!”
  10. “Doğa ve evren, birlikte daha güçlü!”

8. ETKİNLİK 


Soru : a. “Parbat Dağı’nın Esrarı” adlı metni tekrar dinleyiniz. Sizce metnin bittiği yerden sonra neler olmuş olabilir? Kurgulayarak defterinize bir metin yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız yeniden düzenleyiniz.


Cevap :

Metnin Devamı Kurgusu:

Yaprak kasırgası sona erdiğinde, bilgin kalanlar, bitkilerin sorunlarını dinleyip onlara yardımcı olmaya karar verdiler. İnsanlarla iletişim kurarak, doğanın korunmasının önemini vurguladılar. Zamanla, insanlar doğaya zarar veren alışkanlıklarını bıraktılar. Eski sevgilerini yeniden kazandılar ve bitkileri koruma çalışmalarına katıldılar.

Tarımda doğal yöntemler benimsendi, fabrikalardan çıkan zehirli atıklar azaltıldı. Parbat Dağı’nın eteklerinde, insanlar ve bitkiler arasındaki sevgi bağı güçlendi. Böylece, doğa ile insan arasındaki ilişki yeniden canlandı ve gelecekteki nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakıldı.


Soru : Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Verilen örneği sınıfta arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!