4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini geliştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlık durumlarında doğru iletişim kurma, karşısındakini dinleme ve empati kurma becerisi kazandırır. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65


Soru : Sıra arkadaşınız ile bir sorun yaşadığınızı düşününüz.

1. Aşama: Bu sorunu hiç konuşmadan jest ve mimiklerinizi kullanarak çözmeye çalışınız.
2. Aşama: İkiniz aynı anda konuşarak bu sorunu çözmeye çalışınız.
3. Aşama: Bu sorunu birbirinizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözmeye çalışınız.
Bu sorunu hangi aşamada çözebildiniz. Neden? Söyleyiniz.


Cevap :

Bu sorunu 3. aşamada, birbirimizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözebildik.

Çünkü ilk aşamada sadece jest ve mimiklerle derdimizi anlatmak zor oldu, birbirimizi tam olarak anlayamadık.

İkinci aşamada aynı anda konuştuğumuz için yine birbirimizi dinleyemedik ve karışıklık oldu.

Ancak üçüncü aşamada sakin bir şekilde birbirimizi dinledik, sırayla konuştuk ve ikimizin de fikrini dikkate alarak ortak bir çözüm bulduk. Bu yüzden sorun ancak dinleyerek ve uzlaşarak çözülebildi. 


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları


Konuşarak Çözebiliriz 

Arkadaşım Arda ile eve gitmek için okul çıkışında buluştuk. Evimiz okula yakın olduğu için eve beraber yürüyecektik. Fakat Arda yürümek istemediğini, otobüse binmek istediğini söyledi.

Eve yürüyerek mi otobüsle mi gideceğiz bir türlü karar veremedik. Arda sinirlenerek otobüs durağına yöneldi.

Bense üzülüp eve doğru yürümeye başladım. Birden Arda arkamdan koşarak geldi. Yağmur yağacağı için şimşek çakmasından korktuğunu, eve beraber gitmek istediğini söyledi. Bunu düşününce Arda’nın kararına saygı duyarak onunla otobüs durağına yöneldim.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Arda ve arkadaşı hangi konuda anlaşamamıştır?


Cevap : Arda ve arkadaşı, okuldan eve yürüyerek mi yoksa otobüsle mi gidecekleri konusunda anlaşamamışlardır.


2. Arda ve arkadaşı uzlaşmak için neler yaptılar?


Cevap : Önce tartıştılar ve ayrı yönlere gittiler. Daha sonra Arda geri dönüp korktuğunu ve otobüse binmek istediğini söyledi. Arkadaşı da Arda’nın korkusunu anlayarak onun fikrine saygı duydu ve otobüsle gitmeye karar verdiler.


3. Benzer bir durumda siz nasıl davranırdınız?


Cevap : Önce arkadaşımın neden öyle düşündüğünü anlamaya çalışır, onu dinlerdim. Kendi fikrimi de sakin bir şekilde açıklardım. Sonra ikimiz için de uygun bir yol bulmaya çalışırdım. Örneğin, arkadaşım korkuyorsa onun yanında olur ve güven vermek için önerisine uyabilirdim.


Soru : Bu etkinlik ile uzlaşmanın önemini fark edeceğiz.

Öğretmeninizden yardım alarak üçer kişilik gruplara ayrılınız. Öğretmeniniz, size sosyal veya doğal çevrenizde yaşanan bir problem durumu verecektir.

Üç kişilik grupta öğrencilerden ikisi arasında söz konusu problem durumunun çözümüne ilişkin bir anlaşmazlık olduğu düşünülecek ve tartışma buna göre sürdürülecektir. Diğer öğrenci ise uzlaştırıcı rolünü üstlenecektir.

Öğrenciler ilk olarak gruplarında verilen problemi tartışır. Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayan öğrenciler, ayrılarak kendi aralarında bir grup oluştururlar. Birbirleriyle tartışma deneyimlerini paylaşırlar.

Kendi aralarında tartışan öğrenciler aynı gruptaki arkadaşlarıyla yeniden bir araya gelirler.

Problemin çözümüne ilişkin oluşturulan düşünceler tüm sınıfla paylaşılır.


Cevap :

Etkinlikte, gruplarda verilen problemi önce tartıştık. İki kişi arasında anlaşmazlık olurken, bir kişi uzlaştırıcı rolünde oldu. Uzlaştırıcı, iki tarafı dinleyip ortak bir çözüm bulmamıza yardım etti.

Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayanlar ayrı gruplara ayrılarak deneyimlerini paylaştı. Sonra tekrar birleşip problemi uzlaşarak çözmenin daha kolay ve doğru olduğunu gördük.

Bu etkinlik sayesinde karşılıklı konuşmanın, birbirini dinlemenin ve uzlaşmanın çok önemli olduğunu anladık. Kavgaların önlenmesine ve herkesin fikrine saygı duyulmasına yardımcı olduğunu gördük.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!