4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sadece Millî Şair Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları öğrencilerin dinleme, anlama ve yorum yapma becerilerini geliştirmek için hazırlanmış etkinlikleri kapsamaktadır. Bu bölümde verilen çalışmalar, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları içerisinde önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler, sorulara verdikleri yanıtlarla hem metni daha iyi kavrar hem de yazılı anlatım yeteneklerini pekiştirir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ : Sadece Millî Şair Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin millî değerleri ve edebiyatımızın önemli şahsiyetlerini daha yakından tanımalarına katkı sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem kültürel hem de düşünsel gelişimine destek olur. Tüm içerikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış ve öğrencilere derslerde yol gösterici nitelikte sunulmuştur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sadece Millî Şair Mi? (Dinleme Metni) Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138


1. Mehmet Âkif Ersoy kimdir? 


Cevap : Mehmet Âkif Ersoy, 1873 yılında İstanbul’da doğmuş, Türk milletinin millî şairi olarak tanınan önemli bir edebiyatçıdır. Aynı zamanda veteriner, öğretmen, vaiz ve milletvekilliği yapmıştır. En büyük eseri, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini anlatan İstiklâl Marşıdır. Safahat adlı şiir kitabıyla da edebiyatımıza değerli katkılar sunmuştur.


2. İstiklâl Marşımızı ezbere bilmek neden önemlidir? Bu konudaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap : İstiklâl Marşı, milletimizin bağımsızlık sembolüdür. Onu ezbere bilmek, tarihimize ve şehitlerimize olan saygımızın göstergesidir. Marşımızı söylediğimizde hem vatan sevgimizi hem de birlik ve beraberliğimizi ortaya koyarız. Ayrıca İstiklâl Marşı’nı bilmek, millî kimliğimizi korumak ve gelecek nesillere aktarmak açısından çok önemlidir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 135 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metni dinlerken önemli bulduğunuz bilgileri aşağıya yazınız.


Cevap : Mehmet Âkif’in eşyalarının sergilendiği özel bir odası vardır. İstiklâl Marşı’nı Ankara’da kaleme almıştır. Yarışmaya yalnızca ödül almamak şartıyla katılmıştır. Marş, 12 Mart 1921’de kabul edilmiştir. “O benim değil, milletimindir.” diyerek marşın millete ait olduğunu vurgulamıştır.

Ayrıca “Allah bu millete bir daha İstiklâl Marşı yazdırmasın.” sözüyle milletin bir daha böyle zorluklarla karşılaşmamasını dilemiştir. 1925-1936 yılları arasında Mısır’da yaşamış, Safahat adlı tek eserini kaleme almıştır.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Ardından tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :

Kelimeler – Tahminim – Cümleler

  • Safahat – Tahminim: Mehmet Âkif’in kitabının adı, hayat evreleri anlamına geliyor.
    Cümle: Türk edebiyatında Safahat önemli bir eser kabul edilir.

  • Kördüğüm – Tahminim: Çözülemeyen sıkı düğüm.
    Cümle: Halat öyle bir kördüğüm olmuştu ki açmak çok zor oldu.

  • Darphane – Tahminim: Paranın basıldığı yer.
    Cümle: Osmanlı döneminde çeşitli şehirlerde darphaneler bulunuyordu.

  • Sikke – Tahminim: Tarihî ve değerli para.
    Cümle: Müzedeki altın sikkeler büyük ilgi çekiyordu.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, eserleri ve İstiklâl Marşı’nı yazış süreci.

Metnin ana fikri: Mehmet Âkif, milletini çok seven, bağımsızlık mücadelesine gönülden inanan ve eserleriyle halkına ışık tutan bir şairdir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Metinde Mehmet Âkif Ersoy’un hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?


Cevap : Onun güçlü şairliği, milletine olan sevgisi, dürüstlüğü ve sağlam inancı üzerinde durulmuştur.


2. Mehmet Âkif Ersoy, iyi bir şair olmasının dışında başka hangi özellikleri taşımaktadır?


Cevap : O, aynı zamanda başarılı bir öğretmen, mücadeleden vazgeçmeyen kararlı bir insan ve vatanına yürekten bağlı bir kişidir.


3. Mehmet Âkif Ersoy, hangi ünlü güreşcimizin huzurunda güreşmiştir?


Cevap : Türk güreşinin efsane ismi Koca Yusuf’un huzurunda güreşmiştir.


4. Dinlediğiniz metinden hareketle Mehmet Âkif Ersoy için neler diyebilirsiniz?


Cevap : Mehmet Âkif, milletini candan seven, inançlı, vatanperver ve örnek bir şahsiyettir. Onun hayatı bizlere ilham veren bir örnektir.


5. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metinde Mehmet Âkif Ersoy’la ilgili verilen bilgileri yeterli buldunuz mu? Siz olsaydınız bu metinde başka ne gibi bilgiler sunardınız? Yazınız.


Cevap : Metindeki bilgiler değerliydi fakat ben olsaydım Mehmet Âkif’in çocukluk günlerine ve ailesine de yer verirdim. Ayrıca onun dürüstlüğünü, yardımseverliğini ve insanlara karşı merhametini gösteren hatıralardan söz ederdim. Böylece onun kişiliğini daha yakından tanımak mümkün olurdu.


6. ETKİNLİK 


Soru : Mehmet Âkif Ersoy spora önem veriyordu. Bu bilgiden hareketle Mehmet Âkif Ersoy aşağıdaki sporlardan hangilerini yapmış olabilir? Söyleyiniz. Bu sporlardan ata sporumuz olanları işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki “de” ve “ki” nin neden ayrı yazıldığını söyleyiniz. Bağlaçlarla ilgili verilen bilgileri okuyunuz.


“Mehmet Âkif Ersoy’u da okumalısın.”
“Çok sayıda kitap oku ki zihnin daha iyi çalışsın.”

Cümle içinde aynı görevde olan ya da anlamca birbiriyle ilgisi bulunan kelimeleri, kelime gruplarını, anlam bakımından birbiri ile ilgili cümleleri bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Bağlaçlar tek başına anlamı olmayan ama cümlede bir görevi olan sözcüklerdir. Cümleden çıkarıldıklarında cümlenin anlamında bozulma olmaz ve kendinden önceki ve sonraki kelimelerden ayrı yazılırlar. Dilimizde yaygın olarak kullanılan bazı bağlaçlar şunlardır: ama, fakat, ancak, yalnız, oysa, ve, ile, ki, de, çünkü


Soru : Defterinize “de” ve “ki” bağlaçlarının içinde geçtiği üç cümle yazınız.


Cevap :

  • Ben de seninle gelmek istiyorum.
  • Kitapları getirdi, defteri de masanın üstüne koydu.
  • O da bu oyunu çok seviyor.
  • Sınav kolaydı, öğretmen de soruları güzel hazırlamıştı.
  • Çocuklar bahçeye çıktı, öğretmenleri de peşlerinden gitti.
  • Biliyorum ki sen bu işi başaracaksın.
  • Öğretmenimiz söyledi ki yarın geziye çıkacağız.
  • Anladım ki düzenli çalışınca başarı geliyor.
  • Duydum ki yeni bir park açılmış.
  • Görüyorum ki herkes bu etkinliğe çok hevesli.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un “Allah bir daha bu millete İstiklâl Marşı yazdırmasın.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızın ardından kendinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


Cevap :

Mehmet Âkif Ersoy’un “Allah bir daha bu millete İstiklâl Marşı yazdırmasın.” sözü, milletimizin yaşadığı büyük zorlukları ve acıları anlatır. İstiklâl Marşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesi sırasında yazılmıştır.

O günlerde halkımız yokluk içinde vatanını korumak için canını feda etmiştir. Mehmet Âkif bu sözle, milletimizin bir daha aynı acıları yaşamamasını dilemiştir.

Çünkü İstiklâl Marşı, sadece bir şiir değil, bir milletin özgürlüğe duyduğu özlemin ve kahramanca mücadelesinin sembolüdür. Bu yüzden Mehmet Âkif, milletimizin bir daha böyle zor şartlara düşmemesini, barış ve özgürlük içinde yaşamasını istemiştir.


Öz Değerlendirme:

  • Yazımda konuyu anladım mı? ✅
  • Düşüncelerimi açık ve anlaşılır biçimde yazdım mı? ✅
  • Noktalama işaretlerini doğru kullandım mı? ✅
  • Yazım kurallarına dikkat ettim mi? ✅
  • Kendimi ifade ederken duygu ve düşüncelerimi yansıtabildim mi? ✅

9. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından İstiklâl Marşımızın tamamını sınıfça okuyunuz. İstiklâl Marşı’nı okurken hissettiğiniz duygular üzerine arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken konuşma kurallarına uygun hareket ediniz.


Cevap :

Sevgili öğretmenim, değerli arkadaşlarım,

“Sonraki Derse Hazırlık” bölümünde yaptığım araştırmalarda, İstiklâl Marşımızın Kurtuluş Savaşı yıllarında, milletimizin en zor günlerinde yazıldığını öğrendim. Mehmet Âkif Ersoy, bu marşı para ödülü için değil, milletine armağan etmek için kaleme almıştır. Marşımız, milletimizin bağımsızlık mücadelesini, vatan sevgisini ve inancını en güçlü şekilde anlatır.

İstiklâl Marşı’nı hep birlikte okuduğumuzda içimde büyük bir gurur ve coşku hissettim. Çünkü o marş, bize atalarımızın ne kadar fedakârlık yaptığını ve vatanı için canını ortaya koyduğunu hatırlatıyor. Aynı zamanda bize özgürlüğün ne kadar kıymetli olduğunu da anlatıyor.

Bence İstiklâl Marşı’nı her okuduğumuzda aynı duyguyu hissetmeli ve milletimize olan sevgimizi daima canlı tutmalıyız.

Teşekkür ederim.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!