4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-30-31-32-33-34-35 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 27-28-29-30-31-32-33-34-35 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde etkin ve yaratıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlar. Bu sayfalarda yer alan aktiviteler, öğrencilerin okuma-anlama ve yazma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Aynı zamanda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34-35 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak soruları cevaplamalarını ve öğrendiklerini uygulamalarını teşvik eder. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Haydi Uçurtma Yapalım Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34-35


1. Daha önce hiç uçurtma uçurdunuz mu? 


Cevap : Evet, daha önce uçurtma uçurdum ve çok keyif aldım.


2. Uçurtmanın nasıl uçtuğunu biliyor musunuz? Açıklayınız. 


Cevap : Uçurtma, rüzgârın etkisiyle havalanır; rüzgâr uçurtmanın kanatlarına çarpar ve ipi tutarak yönlendirdiğimizde uçurtma gökyüzünde uçar.


3. Aşağıda görselleri verilen uçurtmalardan en çok hangisini beğendiniz? Nedenleriyle birlikte söyleyiniz.


Cevap : Hepsi birbirinden güzel ama ben en çok pembe olan uçurtmayı beğendim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinden alınan ve görselleri verilen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından kelimeleri birer cümlede kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

Kelimeler ve anlamları:

  • Makara: Üzerine iplik, tel, şerit vb. sarılan, kenarları çıkıntılı, ekseni boyunca delik silindir.
    Cümle: Uçurtmamın ipini makaraya sardım.

  • Uçurtma: İple bağlanarak rüzgâr yardımıyla uçurulan bir çeşit oyuncak.
    Cümle: Rüzgârı iyi hissedince uçurtmamı gökyüzüne uçurdum.

  • Merkez: Belirli bir yerin ortası.
    Cümle: Uçurtmamın merkezine makarasını yerleştirdim.

  • Çıta: Düzgün biçilmiş uzun ve ensiz tahta.
    Cümle: Uçurtmamın iskeletini çıtalardan yaptım.

  • Kap: İçi gaz, sıvı veya katı herhangi bir maddeyi alabilen oyuk nesne.
    Cümle: Boyayı bir kap içinde karıştırdım.

  • Tutkal: Deri, kıkırdak vb. hayvansal maddelerden elde edilen, katılaşıp sertleşme özelliğiyle tahta, kâğıt vb. yapıştırmaya yarayan madde.
    Cümle: Çıtaları birbirine tutkal ile yapıştırdım.

  • Çivi: İki şeyi birbirine tutturmak, bir nesneyi bir yere sabitlemek için çakılan, ucu sivri, başlı, metal veya ağaçtan yapılmış ufak çubuk.
    Cümle: Uçurtmanın çıtalarını çivi ile sabitledim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu söyleyiniz. Ardından metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Uçurtmanın nasıl yapılacağını adım adım anlatmak.

Metni beğendim çünkü: Adım adım ve görsellerle birlikte anlatıldığı için uçurtma yapımı çok kolay anlaşılıyor.

Metni beğenmedim çünkü: Bazı bölümler uzun ve karmaşık, dikkatlice okumazsak yanlış yapabiliriz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1) Uçurtma yapımı için gerekli olan malzemeler nelerdir?


Cevap : Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.


2) Uçurtma yapımı kaç aşamada anlatılmıştır?


Cevap : Uçurtma yapımı üç aşamada anlatılmıştır: iskeletin hazırlanması, kâğıdın yapıştırılması ve ip ile kuyruk bağlanması.


3) İkinci aşamada uçurtma yapımıyla ilgili hangi bilgiler verilmiştir?


Cevap : İkinci aşamada kâğıdın uçurtma iskeletine nasıl yapıştırılacağı, kesiklerin açılması ve kâğıdın kenarlarının düzgün yerleştirilmesi anlatılmıştır.


4) Uçurtmanın en son yapılan kısmı neresidir?


Cevap : Uçurtmanın en son yapılan kısmı kuyruk ve ip makarasının bağlanmasıdır.


5) Uçurtmanın uçabilmesi için nasıl bir alana ihtiyacı vardır? Neden? 


Cevap : Uçurtmanın uçabilmesi için rüzgâr alan, açık ve geniş bir alana ihtiyacı vardır; çünkü dar veya kapalı alanlarda uçurtma rüzgârı alamaz ve sağlıklı şekilde uçamaz.


4. ETKİNLİK 


Soru : Haydi Uçurtma Yapalım” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz. İki metin arasındaki farklar hakkında konuşunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : “Haydi Uçurtma Yapalım” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini daha önce görüp görmediğinizi düşününüz. Ardından bu işaretlerin adlarını söyleyiniz.


Cevap :

“Üstelik yapımı da çok kolay… Haydi başlayalım!”
“Malzemeler:
Aynı boy 3 çıta, 1 cam çivisi, çekiç, 2 kap kâğıdı, bant ya da tutkal, ip, makas.”

Cümlelerde kullanılan noktalama işaretleri nokta (.), virgül (,), üç nokta (…), iki nokta (:) ve ünlemdir (!). Nokta ve virgülün görevlerini öğrendiniz.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Uçurtma yaparken takip ettiğiniz aşamaları, aşamalarda yaptığınız işlemleri, karşılaştığınız sorunları nasıl çözdüğünüzü aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ve noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz.


Cevap :

UÇURTMA YAPARKEN İZLEDİĞİM AŞAMALAR

  1. Önce malzemeleri hazırladım: çıta, cam çivisi, ip, kâğıt, tutkal ve makas.

  2. Çıtaları üst üste koyup cam çivisi ile ortasından sabitledim ve ipi dört tur sarıp düğümledim.

  3. Kâğıdı iskeletin üzerine yerleştirip kenarlarından kesikler açarak tutkal ile yapıştırdım.

  4. Uçurtmanın üst kenarına ip bağlayıp düğümledim, ipin ortası çiviye değdi.

  5. Kuyruğu hazırladım ve ipine bağlayarak dengeli olmasını sağladım.

  6. Son olarak ip makarasını bağlayarak uçurtmayı uçurmaya hazır hale getirdim.

KARŞILAŞTIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARIM

  • İp düğümleri gevşedi → daha sıkı düğüm attım.

  • Kâğıt bazı yerlerden yırtıldı → fazla germeden yapıştırdım ve kesikleri düzgün açtım.

  • Çıtalar eşit durmadı → ölçerek ve düzelterek yerleştirdim.

  • Kuyruğun dengesi bozuldu → V şeklinde bağlayıp ipi sabitledim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Aşağıda istenilen bilgileri özelliklerinize uygun olacak şekilde doldurunuz.


Cevap :

Nelerden hoşlanırım: Kitap okumaktan, resim yapmaktan ve arkadaşlarımla oyun oynamaktan hoşlanırım.
Doğa yürüyüşleri ve hayvanlarla vakit geçirmek de ilgimi çeker.

Nasıl vakit geçiririm: Boş zamanlarımda resim çizer, kitap okur ve arkadaşlarımla oyunlar oynarım.
Bazen de müzik dinleyip hikâyeler yazarak vakit geçiririm.

En sevdiğim oyun: Saklambaç ve ip atlama en sevdiğim oyunlardır.

Yeteneklerim: Resim yapma, şiir yazma ve matematik problemlerini hızlı çözme yeteneğim var.
Arkadaşlarımın zorlandığı konularda onlara yardımcı olabilirim.

Çocuk olmayı çok seviyorum çünkü: Her gün yeni şeyler öğrenebiliyor ve oyun oynayarak eğlenebiliyorum.
Arkadaşlarımla birlikte zaman geçirmek çok keyifli ve özgür hissettiriyor.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen görseli inceleyerek haberi okuyunuz.


Cevap :

Şebinkarahisar’da Uçurtma Şenliği

Giresun’un Şebinkarahisar ilçesinde düzenlenen Uçurtma Şenliği hem minik öğrencilere hem de velilere unutulmaz bir gün yaşattı.

İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinlik, okul öncesi ve ana sınıfı öğrencileri ile ailelerini bir araya getirerek ilçenin stadında renkli görüntülere sahne oldu.

Gökyüzü, rengârenk uçurtmalarla dolarken katılımcılar için pek çok eğlenceli aktivite de hazırlandı. Müzik eşliğinde oyunlar oynanırken ebru sanatı, yüz ve taş boyama, akılzeka oyunları, duyu masalları ve geleneksel Türk oyunları gibi etkinlikler büyük ilgi gördü.


Soru : a. Bu tür haberlerin gazetelerde yayımlanmasının amacı ne olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

a. Bu tür haberlerin gazetelerde yayımlanmasının amacı: Böyle haberler, yapılan etkinlikleri duyurmak, toplumu bilgilendirmek ve etkinliklerin önemini göstermek için yayımlanır. İnsanlar etkinliklerden haberdar olur ve benzer sosyal aktiviteler düzenlemeleri için ilham alır.


Soru : b. Siz de okulunuzda bir uçurtma şenliği düzenleyiniz. Uçurtma şenliğinin düzenleneceği alan, bu alana nasıl gidileceği ve şenliğe kimlerin katılacağı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

b. Okulda uçurtma şenliği düzenleme planı: Uçurtma şenliğini okul bahçesinde geniş ve açık bir alanda düzenleriz. Şenliğe öğrenciler, öğretmenler ve veliler katılır. Okula ulaşım için yaya veya servislerle gelmek uygun olur. Etkinlikte herkes kendi uçurtmasını getirir ve birlikte uçurtma uçurup oyunlar oynarız.


Soru : Aile büyüklerinize çocukluk zamanlarında nasıl vakit geçirdikleri ve hangi oyunları oynadıkları hakkında sorular sorunuz. Edindiğiniz bilgileri bir kâğıda yazarak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Soru: Çocukken en çok hangi oyunları oynardınız?
Cevap: En çok saklambaç ve körebe oynardık.

2. Soru: Oyun oynarken arkadaşlarınızla mı yoksa kardeşlerinizle mi vakit geçirirdiniz?
Cevap: Hem arkadaşlarımla hem de kardeşlerimle oynardım.

3. Soru: O zamanlar hangi oyuncaklarla oynardınız?
Cevap: Top, ip, misket ve tahta arabalarla oynardık.

4. Soru: Oyunları genellikle nerede oynardınız?
Cevap: Sokakta, bahçede veya okulun oyun alanında oynardık.

5. Soru: En sevdiğiniz mevsim hangi oyunlar için daha uygundu?
Cevap: Yazın açık alan oyunları, kışın ise ev oyunları daha uygundu.

6. Soru: Oyun oynarken en çok hangi kurallara dikkat ederdiniz?
Cevap: Adil olmak ve sırayla oynamak önemliydi.

7. Soru: Oyun oynarken en çok hangi anılarınız aklınızda kaldı?
Cevap: Arkadaşlarla saklambaç oynarken birbirimizi bulmaya çalıştığımız anlar çok eğlenceliydi.

8. Soru: Çocukken hangi yarışmaları yapardınız?
Cevap: Koşu ve ip atlama yarışmaları yapardık.

9. Soru: Oyun oynarken en çok neyi öğrenirdiniz?
Cevap: Sabırlı olmayı, paylaşmayı ve takım çalışmasını öğrenirdik.

10. Soru: Oyunlar çocukluk zamanınızda ne kadar önemliydi?
Cevap: Oyunlar hem eğlenceli hem de arkadaşlıkları güçlendirdiği için çok önemliydi.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!