4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 67-68-69-70-71 Sayfa Cevapları, öğrencilerin tarihi değerlerimizi ve milli duygularımızı anlamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerde doğru yanıtlar vererek öğrenilen bilgilerin pekişmesine yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71 Cevapları Ada Yayıncılık”

Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni dinleyerek yorum yapma ve anlama becerilerini geliştirir. Bu sayede 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 67, 68, 69, 70, 71 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin etkili bir şekilde pekişmesini sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni)”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71


Soru : Millî Mücadele’yle veya Atatürk’le ilgili bildiğiniz türkü ya da şarkılar var mıdır? Varsa bunlardan birini arkadaşlarınıza söyleyiniz. İsterseniz gruplar hâlinde de söyleyebilirsiniz.


Cevap : Evet, Millî Mücadele ve Atatürk’le ilgili bildiğim türkü “Çanakkale İçinde”dir. Arkadaşlarıma bu türküyü söyleyerek savaşta gösterilen cesareti, vatan sevgisini ve askerlerin fedakârlığını anlatabilirim. İstersem bunu sınıfta grup hâlinde de söyleyebiliriz.


Soru : Türküyü ana duygusunu hissetmeye çalışacak şekilde dikkatlice dinlerken 1. etkinliği yapınız.


Cevap : Türküyü dinlerken aklıma Çanakkale Savaşı’nda verilen büyük mücadele ve askerlerin gösterdiği cesaret geldi. Her dize, savaşın zorluklarını ve vatan sevgisini anlatıyor. “Gençliğim eyvah” ifadesiyle hem korku hem de özlem duygusu hissediliyor. Bu türküde hem acı hem de gurur bir arada yaşanıyor. Dinlerken kendimi o günleri yaşayan askerlerin yerine koydum ve onların fedakârlıklarını derinden hissettim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metni dikkatlice dinleyiniz. Aşağıdaki dizelerde verilmeyen ifadeleri yazınız. 


Cevap :

Çanakkale içinde Aynalı Çarşı,
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı, kimimiz evli
Of gençliğim eyvah


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yanlarına yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlüklerinizden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Çarşı: Alışveriş yapılan yer.
    Cümle : Hafta sonu pazara gidip çarşıyı gezdim.

  • Selvi: Uzun, dik yetişen bir ağaç türü.
    Cümle :  Bahçenin köşesinde ince uzun bir selvi vardı.

  • Bürümek: Sarmak, kaplamak.
    Cümle : Sabah serinliğinde kendimi kalın bir battaniyeye bürüdüm.

  • Fırka: Askerî birlik, kolordu.
    Cümle : Tarih dersinde Osmanlı ordusundaki fırkalar hakkında bilgi aldık.

  • Harp: Savaş.
    Cümle : Atalarımız vatan için büyük bir harp vermiştir.

  • Testi: Sıvı saklamak için kullanılan toprak veya seramik kap.
    Cümle : Evde suyu taze tutmak için testi kullandık.

  • Ümit: Umut, beklenti.
    Cümle : Yeni yıl için büyük bir ümit besliyorum.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları”

4. ETKİNLİK 


Soru : Türküyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Türküde hangi dönem anlatılmaktadır?


Cevap : Türküde Çanakkale Savaşı dönemi anlatılmaktadır.


2. Çanakkale’ye giden gençlerin özellikleri nelerdir?


Cevap : Gençler cesur, vatanını seven ve fedakâr kişiler olarak anlatılmaktadır.


3. Çanakkale içindeki çarşının adı nedir?


Cevap : Aynalı Çarşı.


4. “Çanakkale üstünü duman bürüdü/on üçüncü fırka harbe yürüdü.” dizeleriyle anlatılmak istenen nedir?


Cevap : Savaşın şiddetli geçtiği ve askerlerin cepheye ilerlediği anlatılmak istenmiştir.


5. Türküde en yoğun hissedilen duygu hangisidir? Neden?


Cevap : Türküde en yoğun duygu kahramanlık ve fedakârlık duygusudur; çünkü gençler vatan için canlarını ortaya koymaktadır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : Metni beğendim; çünkü savaşın zorluklarını, gençlerin cesaretini ve vatan sevgisini etkileyici bir şekilde anlatıyor.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerinin adlarını söyleyiniz.


Cevap :

  • Emre de bizimle gelecek mi? → Soru işareti (?)

  • Mehmet’in “Onu bir daha görmek istemiyorum!” demesine çok kırıldım. → Kesme işareti (’), tırnak işareti (“ ”), ünlem işareti (!)


Soru : Aşağıdaki cümlelerde verilmeyen noktalama işaretlerini ( ) içine yazınız.


Cevap :

  • Cahit()in evini biliyor musun(?)

  • Ömer Seyfettin()in ()Kaşağı() adlı eseri çocuk edebiyatının klasiklerindendir(.)

  • Annesi balkondan ()Çabuk eve gel(!) () diye bağırıyordu(.)

  • Sabah kalktığında Ayşe()sini yanında göremeyince çok korktu(.)


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında izlediğiniz 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili kamu spotunu eğer imkânınız varsa bir kez de sınıfta izleyiniz. Aşağıdaki soruları kamu spotuna göre cevaplandırınız


1. Kamu spotunun konusu nedir?


Cevap : Kamu spotunun konusu 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü ve milletimizin darbe girişimine karşı gösterdiği direniştir.


2. Sizce bu kamu spotu kimler için hazırlanmış olabilir? Neden?


Cevap : Bu kamu spotu halk, özellikle gençler için hazırlanmış olabilir; çünkü demokrasiye sahip çıkmanın önemi ve milli birlik bilinci vurgulanmaktadır.


3. Kamu spotunu beğendiniz mi? Neden?


Cevap : Evet, beğendim; çünkü gerçek olayları etkileyici şekilde anlatıyor ve izleyiciye milli birlik ve demokrasi bilincini hissettiriyor.


4. Bir kamu spotu hazırlamış olsaydınız kimler için, nasıl bir video hazırlardınız? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.


Cevap : Ben bir kamu spotunu gençler için hazırlardım; video, okullarda ve sokaklarda halkın birlik içinde olduğu, demokrasiye sahip çıktığı sahneleri gösterirdi. Böylece izleyiciler hem olayın önemini kavrar hem de birlik olmanın değerini hisseder.


8. ETKİNLİK 


Soru : Defterinize, izlediğiniz veya okuduğunuz haberlerden, büyüklerinizden duyduklarınızdan hareketle 15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü’nün önemini anlatan bir yazı yazınız. Yazınızda çevrenizden örnekler veriniz. Ayrıca kelimeleri, gerçek, mecaz veya terim anlamlarıyla doğru yerlerde kullanınız.


Cevap :

15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü, ülkemizin bağımsızlığı ve halkımızın birliği açısından çok önemli bir gündür. Bu gün, halkımızın vatan sevgisiyle birlik olup hain bir darbe girişimine karşı nasıl direndiğini hatırlatır.

Çevremde büyüklerim, o gece insanların sokaklara çıkarak tanklara ve silahlara karşı durduğunu, camilerden ezan seslerinin yükseldiğini anlatıyorlar. İnsanlar canlarını tehlikeye atarak demokrasiye sahip çıktılar; işte bu cesaret, gerçek anlamda kahramanlığın göstergesidir.

O geceyi anlatan haberlerde ve anılarda, darbecilerin planlarını bozan halkın mücadelesi terim anlamıyla “demokrasi nöbeti” olarak geçiyor. Biz de bu günü her yıl saygı ve minnetle anıyor, milletimizin birliğini güçlendiren bu olayın önemini kavrıyoruz. Cumhuriyetimize ve özgürlüğümüze sahip çıkmanın ne kadar değerli olduğunu bilmek, biz gençler için bir ders niteliğindedir.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!