4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 87-89-90-91-92 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 87-88-89-90-91-92 Sayfa Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu kapsamda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, metinlerdeki anlamı kavrama ve etkinliklerde doğru çözümler üretme konusunda öğrencilere yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92 Cevapları Ada Yayıncılık”

Ayrıca, 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hem tarihi bir kişiliği tanımalarını hem de metin çözümleme çalışmalarını destekler. Bu etkinlikler sayesinde 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 87, 88, 89, 90, 91, 92 Sayfa Cevapları, derslerin daha verimli ve kalıcı öğrenmeye katkı sağlayacak şekilde işlenmesine imkân verir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92


1. Gerçekleştirmek istediğiniz bir hayaliniz var mı? Söyleyiniz. 


Cevap : Evet, ileride başarılı bir meslek sahibi olmayı hayal ediyorum.


2. Bu hayali gerçekleştirmek için neler yapıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Derslerime düzenli çalışıyor, kitap okuyarak kendimi geliştiriyor ve hayalim için azimle çaba gösteriyorum.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru :  “Baş Harflerin Sırrı” oyunuyla ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyarak oyunu öğretmeninizin kontrolünde oynayınız.


Cevap :

BAŞ HARFLERİN SIRRI OYUNU

Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz. Daha sonra öğretmeninizin kontrolünde tahtaya çıkınız. Anlamını bilmediğiniz kelimelerden bir tanesini seçerek bu kelimenin harfleriyle başlayan kelimeler yazınız.

Örnek: Seçtiğiniz kelime “külliye” olsun. Tahtaya bu kelimenin baş harfleriyle başlayan “kar – ütü – lacivert – leğen – iğne – yaşlı – eşya” kelimelerini yazınız.

Arkadaşlarınızdan anlamını bilmediğiniz kelimeyi tahmin etmelerini isteyiniz. Yanlış tahminde bulunan arkadaşlarınıza ikinci bir söz hakkı vermeyiniz. Kelimeyi bulan arkadaşınızdan da kelimenin anlamını tahmin etmesini isteyiniz. Tahminden sonra kelimenin anlamını sözlüğünüzden bularak okuyunuz. Yerinize oturmadan önce arkadaşınızı tebrik ediniz. Oyun esnasında sınıf kurallarına uyunuz.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız. 


Cevap :

Metnin Konusu : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve çok yönlü kişiliği.

Metnin Ana Fikri : Mimar Sinan, sadece bir mimar değil; aynı zamanda asker, mühendis, öğretmen ve bilim insanı olarak birçok alanda üstün başarı göstermiştir.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Mimar Sinan, ne tür tarihî eserler yapmıştır?


Cevap : Camiler, köprüler, su yolları, kervansaraylar, külliyeler ve daha birçok tarihî eser yapmıştır.


2. Bazı bilim adamları, Mimar Sinan için hangi tanımı kullanıyorlar. Bu tanımı kullanmalarının sebepleri neler olabilir?


Cevap : “Uzaydan gelmiş gibi” tanımını kullanıyorlar. Çünkü onun sanatı erişilmez derecede yüksektir ve eserleri günümüzde bile hayranlık uyandırmaktadır.


3. Mimar Sinan, mimarlık dışında başka hangi özellikleri taşıyordu?


Cevap : Asker, öğretmen, mühendis, insan kaynakları yöneticisi ve imar bakanı özellikleri taşıyordu.


4. Mimar Sinan’ın pek çok alanda başarılı olmasının nedenleri neler olabilir?


Cevap : Çok yetenekli, çalışkan, disiplinli, üstün dehaya sahip ve azimli olmasından dolayıdır.


5. Mimar Sinan, eserlerini yaklaşık olarak kaç yılda yapmıştır?


Cevap : 50 yılda yaklaşık 500 eser yapmıştır.


6. Yazar, “Mimar Sinan, bunların hepsini ve çok daha fazlasını yapmıştır.” diyor. Sizce çok daha fazlası neler olabilir?


Cevap : Pek çok öğrenci yetiştirmesi, Osmanlı’ya yön veren projeler üretmesi, çağının ötesinde buluşlara imza atması olabilir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Önceki bilgilerinizden hareketle “Ustalar Ustası Mimar Sinan” metninin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerindeki bilgileri kısaca yazınız. 


Cevap :

Giriş : Mimar Sinan’ın herkesçe tanınan büyük bir mimar olduğu ve sanatına duyulan hayranlık anlatılır.

Gelişme : Onun yalnız mimarlıkta değil, mühendislik, askerlik, öğretmenlik gibi birçok alanda üstün başarılar gösterdiği açıklanır.

Sonuç : 50 yılda 500’e yakın eser yapmış, Osmanlı’ya büyük katkılar sağlamış ve bunların çok daha fazlasını başarmış bir deha olduğu vurgulanır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen cümleleri okuyarak cümlelerdeki noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap :

“Bunu (ilk kez) Mimar Sinan başardı.”
“Babam, 22/11/1985 tarihinde doğmuş.”

Cümlelerde kullanılan noktalama işaretleri yay ayraç ( ), nokta (.), virgül (,) ve eğik çizgidir ( / ). Noktanın ve virgülün görevlerini öğrendiniz.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. 


Cevap :

Sabah erkenden kalktı(.) Takvimde işaretli yere baktı(.) Tarih 28.01.2019’du(.)

Onun doğum günüydü bugün(.) Alacağı hediyeyi önceden seçmişti(.) Biricik kızına, İdil’ine güzel bir bebek almıştı(.) Birazdan otobüse binecek(.) Otobüs demeye bin şahit ister(!) Kızına, karısına doğru gidecekti(.) Dört aydır görmüyordu onları(.)

Yeni görev yerinde işler o kadar yoğundu ki, bir türlü fırsat bulup gidememişti yanlarına(.)

Acaba nasıllardı(?) İdil’in boyu uzamış mıydı(?) Babasını çok özlemiş miydi(?)

Merak etmesine gerek yoktu(.) Nasılsa birkaç saat sonra onların yanında, sıcacık yuvasında olacaktı(.)


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Hayallerinizi ve bunları gerçekleştirmek için neler yapabileceğini anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili öğretmenim ve arkadaşlarım,

Hepimizin geleceğe dair hayalleri vardır. Benim de en büyük hayalim, başarılı bir eğitim hayatı geçirerek sevdiğim bir mesleğe sahip olmaktır. Bunun için derslerime düzenli çalışıyor, öğretmenlerimi dikkatle dinliyor ve sorumluluklarımı yerine getirmeye gayret ediyorum.

Biliyorum ki hayaller sadece istemekle gerçekleşmez, emek ve azim ister. Bu yüzden sabırlı olacak, karşıma çıkan engelleri aşmaya çalışacağım. Hayallerimi gerçekleştirdiğimde hem kendim hem de ailem çok mutlu olacak.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Sınıf içerisinde beşerli gruplara ayrılınız. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma sonucunda defterinize yazdığınız atasözlerini okuyunuz. Grup kararı olarak bu atasözlerinden biri hakkında bir metin çalışması yapınız. Bunun için grup içerisinde bir kişiyi yazman olarak seçiniz.

Metnin başlığına; giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde yer vereceğiniz bilgilere, örneklere tartışarak karar veriniz.


Cevap :

Başlık: Damlaya Damlaya Göl Olur

Giriş:
Atalarımızın söylediği atasözleri, hayatımıza yön veren öğütler taşır. “Damlaya damlaya göl olur” atasözü de bize küçük çabaların, sabırla devam edildiğinde büyük sonuçlar doğuracağını anlatır.

Gelişme:
Hayatta bir anda büyük şeylere ulaşmak zordur. Örneğin, para biriktirmek isteyen biri her gün küçük miktarlarda kenara koyarsa zamanla büyük birikime ulaşır. Ders çalışırken de aynı durum geçerlidir. Her gün düzenli çalışmak, sonunda büyük bir başarı getirir. Başarıya ulaşmak için sabırla ve kararlılıkla küçük adımlar atmak gerekir.

Sonuç:
Küçük bir damla zamanla göle dönüşüyorsa, bizim de emeklerimiz ve sabrımız büyük sonuçlara dönüşecektir. Bu atasözü bize azimli olmayı, sabretmeyi ve küçük adımları küçümsememeyi öğretir.


Soru : Sınıfınıza hoşgörü, paylaşma ve yardımseverlik temalı tekerleme ve mâniler getiriniz.


Cevap :

Tekerleme

Hoşgörüyle güler yüz,
Sevgi dolu oluruz biz.
Paylaşınca çoğalır,
Yardımlaşınca büyürüz biz.

Mani

Komşum geldi kapıma,
Sevgi doldu yapına.
Paylaşmak güzelliktir,
Hoşgörü var kalbimde.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!