3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için özenle hazırlanmış etkinlikler içermektedir. Bu sayfalarda bulunan İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin toplum bilinci ve değerler üzerine düşünmelerine olanak tanırken, aynı zamanda ifade yeteneklerini de güçlendirir. Metin, öğrencilere sosyal sorumluluklarını hatırlatır ve birlikte hareket etmenin önemini vurgular.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için ders materyallerinin daha etkili kullanılmasını sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık, çeşitli etkinliklerle dolu olup, öğrencilerin dil becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmeye yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrenmeyi pekiştirmek için yaratıcı yaklaşımlar sunarak, öğrencilerin derse olan ilgisini artırır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığı ve halkımızın savaşta hangi fedakârlıklarda bulunduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 19 Mayıs 1919’da Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başladı. Osmanlı İmparatorluğu’nun I. Dünya Savaşı’ndan yenilgiyle çıkması ve toprakların işgali, ulusal direnişi ateşledi.

Halkımız, savaşta birçok fedakârlıkta bulundu:

  1. Gönüllü Askerlik: Gençler cepheye gitmek için gönüllü oldular.
  2. Kadınların Rolü: Kadınlar, hemşirelik yaparak ve fabrikalarda çalışarak destek sağladı.
  3. Yardım Toplama: Halk, cepheye yiyecek ve malzeme gönderdi.
  4. Tarım ve Hayvancılık: Köylüler, üretimi sürdürerek iç cepheyi destekledi.

Bu fedakârlıklar, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde önemli bir yer tuttu.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Okuyacağınız metnin görsellerini incelediğimizde Atatürk’ün yaşlı bir adamla aralarında geçen konuşmalarını konu almaktadır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra
bu kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.


Cevap :

1. Kelime: Örgütlemek

  • Kelime Anlamı: Bir araya getirmek, düzenlemek.
  • Kelimenin Sözlük Anlamı: Belirli bir amaç için bir araya getirilmiş insan grubu veya faaliyetleri düzenlemek.

2. Kelime: Göçmen

  • Kelime Anlamı: Başka bir yere göç eden kişi.
  • Kelimenin Sözlük Anlamı: Bir ülkeden ya da bölgeden başka bir ülkeye ya da bölgeye göç eden kişi.

3. Kelime: Kafile

  • Kelime Anlamı: Bir araya gelmiş insan grubu, topluluk.
  • Kelimenin Sözlük Anlamı: Seyahat eden ya da bir amaç doğrultusunda bir araya gelen insan topluluğu.

4. Kelime: Nasır

  • Kelime Anlamı: Ciltte kalınlaşmış bölge, sertleşmiş deri.
  • Kelimenin Sözlük Anlamı: Sürekli sürtünme veya basınç nedeniyle oluşan ciltteki kalınlaşma.

5. Kelime: Dinç

  • Kelime Anlamı: Enerjik, sağlıklı, güçlü.
  • Kelimenin Sözlük Anlamı: Zinde, sağlıklı ve güçlü; fiziksel olarak formda olan.

2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız..


1. Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı için hazırlıklara ne zaman başladı?


Cevap : Mustafa Kemal, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıktıktan hemen sonra Kurtuluş Savaşı hazırlıklarına başladı.


2. Mustafa Kemal, Anadolu’yu neden adım adım dolaştı?


Cevap : Mustafa Kemal, halkı savaşın gerekliliği konusunda bilgilendirmek ve kendisi gibi düşünen kişileri örgütlemek amacıyla Anadolu’yu dolaştı.


3. Mustafa Kemal, göçmen kafilesine nerede rastladı?


Cevap : Mustafa Kemal, Erzurum’da bulunduğu sırada yolda bir göçmen kafilesine rastladı.


4. Mustafa Kemal, yaşlı adama hangi soruları sordu?


Cevap : Mustafa Kemal, yaşlı adama “Böyle nereden geliyorsunuz?” ve “Oralarda geçinemediniz mi?” gibi sorular sordu.


5. Yaşlı adam, Erzurum’a dönme nedenlerini nasıl açıkladı?


Cevap : Yaşlı adam, Çukurova’nın verimli olduğunu belirtti, ancak son günlerde Erzurum’un Ermenilere verileceği söylentisi nedeniyle köyüne dönmek istediklerini açıkladı.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, Mustafa Kemal Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı hazırlıkları sırasında halkla kurduğu diyalog ve göçmen bir adamla yaşadığı duygu dolu anıdır.

Metnin Ana fikri , Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde gösterdiği azim ve dayanışmanın önemidir.


Soru : b. Metnin hikâye unsurlarını belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Karakterler: Mustafa Kemal Atatürk, yaşlı göçmen adam, Atatürk’ün arkadaşları.
  • Mekan: Erzurum ve çevresi.
  • Zaman: 19 Mayıs 1919 sonrasındaki dönem.
  • Olay: Mustafa Kemal’in göçmen kafilesiyle karşılaşması ve onlarla yaptığı kısa sohbet.
  • Tema: Vatan sevgisi ve bağımsızlık mücadelesinin önemi.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki tabloda Kurtuluş Savaşı’ındaki dayanışma anlatılmaktadır. Tabloyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :Tabloda, halkımızın çocuk, genç, yaşlı, kadın ve erkek demeden Kurtuluş Savaşı için hep birlikte mücadele ettiğini görüyoruz. Zorluklara ve yoksulluklara rağmen bu savaşın kazanılmasındaki en önemli etken, halkın gösterdiği birlik ve beraberlik ruhudur. Eğer böyle bir dayanışma olmasaydı, zafer kazanmak mümkün olmazdı. Bugün de aynı kararlılıkla, vatanımıza ve ülkemize sahip çıkarak her türlü zorluğun üstesinden gelmeliyiz.


5. ETKİNLİK


Soru : Metinden hareketle “vatan sevgisi” denince ne anlıyorsunuz? Anlamlarını
yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Kurtuluş Savaşı’ndaki dayanışma, milletin bir araya gelerek zorlukları aşma iradesini simgeler. Herkesin vatan için el birliğiyle çalışması, fedakarlık ve kararlılık örnekleriyle doludur. Bu dayanışma, bağımsızlık için duyulan ortak sevgi ve azmin bir göstergesidir. Bu ruh, Türk milletinin gücünü ve birlikteliğini pekiştirmiştir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulunuz.


Cevap :

Uzun deniz yolculuğunun ardından kara göründü.
Kara gözleri yaşla dolmuştu.

Cevap:
Sözlük Anlamı: Denizle kaplı olmayan yeryüzü kısmı; toprak.
Sözlük Anlamı: Siyah olan.


Atatürk, yaşlı adamın selamına gülümseyerek yanıt verdi.
Büyük asker, yaşlı gözlerle arkadaşına baktı.

Cevap:
Sözlük Anlamı: Yaşça ilerlemiş, kocaman saçları beyazlamış kişi; ihtiyar.
Sözlük Anlamı: Yaşla dolu olan göz.


Bugün çok şık bir elbise giymişti.
Doğru seçeneği hemen buldu.

Cevap:
Sözlük Anlamı: Zarif, güzel, modaya uygun.
Sözlük Anlamı: Tercih edilen seçenek.


Çukurova’nın toprakları oldukça verimlidir; bir tohum ek, yüz alırsın.
Yaşlı adamın yüzünde bir gülümseme belirdi.

Cevap:
Sözlük Anlamı: Doksan dokuzdan sonra gelen sayı.
Sözlük Anlamı: Baş, alın, göz, burun, ağız, yanak ve çenenin bulunduğu ön yüz; sima.


Ayakkabısının bağı çözüldüğünün farkında değildi.
Üzüm bağının sahibinden izin alarak üzüm topladık.

Cevap:
Sözlük Anlamı: Bir şeyi başka bir şeye tutturmak için kullanılan ip.
Sözlük Anlamı: Üzüm kütüklerinin bulunduğu tarım arazisi.


Söylenişleri ve yazılışları aynı olan bu kelimelerin farklı anlamları vardır. Bu tür kelimelere “eş sesli” veya “sesteş” kelimeleri denir.


Soru : b. Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • El Kelimesi
    • Ahmet, güzel bir tabloyu eline aldı.
    • Bahçede arıların çiçeklerden nektar topladığını gördüm.
  • Arı Kelimesi
    • Elimdeki kalemi masanın üzerine koydum.
    • Arı, polen toplamak için çiçeklerin etrafında uçuyordu.
  • Ben Kelimesi
    • Ben bu kitabı çok beğendim.
    • O gün ben de seni ziyaret edeceğim.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki özdeyişleri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Özdeyişler ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Bu özdeyişler, vatan sevgisinin ve sorumluluğun önemini vurgulayan derin anlamlara sahiptir.

  1. “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.” (M. Kemal Atatürk)
    • Bu özdeyiş, vatan sevgisinin sadece duygusal bir bağlılık değil, aynı zamanda sorumluluk ve görev bilinciyle ifade edilmesi gerektiğini anlatıyor. Vatanımıza olan sevgimizi, görevlerimizi en iyi şekilde yerine getirerek gösteririz. Bu düşünce, ülkemize katkıda bulunma arzusunu pekiştiriyor.
  2. “Vatan bir milletin evidir.” (Ahmet Mithat)
    • Vatanın, milletimizin bir parçası olduğu, kimliğimizin ve kültürümüzün temeli olduğu hissini uyandırıyor. Evimiz, ailemiz gibi, vatan da bizi bir arada tutan, bizlere aidiyet hissi veren bir yerdir. Bu özdeyiş, vatanımıza duyduğumuz bağlılığın özünü ifade ediyor.
  3. “Benden eyerimi isteyiniz vereyim, atımı isteyiniz vereyim fakat vatanımdan hiç kimse bir karış toprak istemesin, veremem.” (Mete Han)
    • Bu söz, vatanın her şeyden önde geldiğini ve onu korumanın en büyük görev olduğunu belirtiyor. Vatan sevgisi, sadece maddi değil, manevi bir değer olarak ön plana çıkıyor. Bu özdeyişi duyduğumda, vatan için yapılacak her fedakarlığın değerli olduğunu düşünüyorum.

Bu özdeyişler, vatanın kıymetini, sevginin ve fedakarlığın gerekliliğini bizlere hatırlatıyor. Her birinin derin anlamı, vatan sevgisinin sadece bir duygu değil, aynı zamanda bir yaşam biçimi olduğunu gösteriyor.


Soru : b. Özdeyişleri, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.


Cevap : Özenli bir şekilde boşluklara yazınız.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Seçmek istediğiniz mesleğin özelliklerini araştırınız.


Cevap :

  • Polis: Suçları önlemek ve kamu güvenliğini sağlamakla görevli. Adalet sistemine hizmet eder, problem çözme ve iletişim becerileri önemlidir.
  • Doktor: Hastalıkları teşhis edip tedavi eder. Sağlık alanında uzmanlaşmış, empati kurabilen ve uzun süre eğitim alan bir meslek dalıdır.
  • Asker: Ülkenin savunmasını sağlamakla yükümlüdür. Disiplin, dayanıklılık ve takım çalışması önemlidir.
  • Öğretmen: Bilgi aktarımını sağlayarak bireylerin gelişimine katkıda bulunur. Sabırlı, iletişim becerileri yüksek ve öğretme yeteneği olan kişilerdir.
  • Bilim İnsanı: Araştırma yaparak yeni bilgiler üretir. Analitik düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerileri gerektirir.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yönelik çeşitli etkinlikler içermektedir. Bu bölümlerdeki sorular ve alıştırmalar, metin anlama, yazma ve okuma becerilerinin pekiştirilmesine katkı sağlar. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin toplumsal sorumluluk bilincini artırarak, gönüllülük kavramını daha yakından tanımalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık”

Aynı zamanda, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin derslerde karşılaştıkları soruları çözmeleri ve ders başarılarını artırmaları açısından önemli bir rehberdir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık, Türkçe dersini daha eğlenceli ve verimli kılmak için hazırlanmış etkinliklerle dolu olup, öğrencilerin dil öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirir.


1. Çanakkale Savaşı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Savaşı, Birinci Dünya Savaşı sırasında 1915-1916 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında gerçekleşmiş büyük bir savaştır. İtilaf Devletleri’nin amacı, Çanakkale Boğazı’nı ele geçirerek İstanbul’a ulaşmak ve Osmanlı’yı savaş dışı bırakmaktı.

Ancak Osmanlı ordusu, başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere birçok kahraman komutanın önderliğinde büyük bir direniş gösterdi ve İtilaf kuvvetlerine ağır kayıplar verdirdi. Savaşın en önemli cephelerinden biri olan Gelibolu Yarımadası’nda yaşanan bu mücadelede, Osmanlı askerleri büyük fedakârlıklarla vatanlarını savundu. Çanakkale Zaferi, Türk milletinin bağımsızlık ve vatanseverlik ruhunu simgeler ve “Çanakkale geçilmez” sözünü tarihe kazandırmıştır.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Başlığa ve görsellere bakarak metnin, ailelerinden habersiz bir şekilde gönüllü olarak savaşa katılmayı planlayan öğrencilerle ilgili olduğunu düşünüyorum. Öğrenciler, vatan sevgisi ve sorumluluk duygusuyla hareket ederek, ailelerine danışmadan cepheye gitmeye kararlıdır. Bu gençlerin yaşadıkları içsel çatışmalar, bir yandan vatan için duydukları görev bilinci, diğer yandan ise ailelerine karşı hissettikleri sorumluluk ve kaygıyla harmanlanmaktadır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak anlamlarına uygun kelimeleri metinden bulup örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • Bir işi yapmayı hiçbir zorunluluğu yokken isteyerek üstlenen: gönüllü
  • Üzerinde savaşın sürdüğü bölge: cephe
  • Küçük bir kâğıda yazılmış kısa mektup: pusula
  • İsteği, dileği belirtmek için herhangi bir işlem başlatmak: başvuru
  • Birinin bir yere gelmesini isteme, davet: çağrı
  • Ortalıkta gürültü olmama durumu: sessizlik

Soru : b. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. İstanbul’da pek çok gencin askerlik şubeleri önünde sıra olmalarının sebebi nedir?


Cevap : Çanakkale Savaşları sırasında vatanlarını savunmak için gönüllü olarak askere gitmek istemeleridir.


2. Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdırmayı başaran kimdir? Bu duruma arkadaşları ne tepki vermiştir?


Cevap : Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdıran kişi Celal İbrahim’dir. Arkadaşları ona hem tebrik hem de kıskançlıkla yaklaşmışlardır.


3. Mehmet Muzaffer, arkadaşı Celal Ibrahim’in Çanakkale Cephesi’ne gitmesi üzerine okuldaki arkadaşlarına neler söyledi?


Cevap : Mehmet Muzaffer, “Vatan bizden hizmet bekliyor. Bizler de gönüllü yazılmalıyız.” demiştir.


4. Çağrı pusulasını alan Mehmet Muzaffer neler hissetti??


Cevap : Mehmet Muzaffer hem sevinmiş hem de üzüntü yaşamıştır. Sevindiği konu vatanını savunma fırsatını bulmasıdır, ancak ailesine bunu nasıl açıklayacağını bilememiştir.


5. Mehmet Muzaffer’in annesi ve babası, onun cepheye gideceğini öğrenince nasıl tepki verdiler?


Cevap : İlk başta şaşırdılar, ama sonra gurur duyarak ona haklarını helal ettiler. Babası, savaşın zorluklarını hatırlatarak dikkatli olmasını söyledi.


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Konu: Çanakkale Savaşı sırasında gençlerin vatanseverlik duygusuyla gönüllü olarak askere gitmeleri.

Ana Fikir: Vatan savunması, aileyi ve kişisel korkuları aşan yüce bir görevdir.


Soru : b. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Savaşları sırasında İstanbul’da pek çok genç gönüllü olarak askere gitmek için sıraya girmiştir. Celal İbrahim, bu gençlerden biri olarak birinci sıraya yazılmış ve arkadaşları tarafından hem kıskanılmış hem de tebrik edilmiştir.

Mehmet Muzaffer ise arkadaşlarını gönüllü olmaya teşvik etmiştir. Çağrı pusulası alınca, Mehmet hem sevindi hem de ailesine nasıl açıklayacağını düşündü. Sonunda ailesine cepheye gideceğini söyledi ve ailesi gururla ona haklarını helal etti.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Mehmet Muzaffer, çağrıyı aldığı gün yaşadıklarını günlüğünde nasıl anlatmış olabilir? Kendinizi Mehmet Muzaffer’in yerine koyarak olayların oluş sırasına göre tahminlerinizi aşağıdaki günlük sayfasına yazınız. Harfleri, yapısal özelliklerine uygun olarak yazmaya, kelimeler arasında uygun boşluklar bırakmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Sevgili Günlük,

Bugün, askerlik şubesinden bir çağrı aldım. Duygularım karmakarışıktı. Bir yandan vatanıma hizmet edeceğim için mutluydum, ama diğer yandan aileme ne söyleyeceğimi bilmiyordum. Akşam yemeğinde cesaretimi topladım ve annemle babama gönüllü askere gitmek istediğimi söyledim. İlk başta çok şaşırdılar, ama sonunda bana haklarını helal ettiler. Babam, savaşın ne kadar zor olacağını hatırlatarak dikkatli olmamı söyledi. Annem ise sessizce ağlıyordu. Aileme söz verdim, onları utandıracak hiçbir şey yapmayacağım. Artık kararımı verdim, vatanım için elimden geleni yapacağım.


Soru : b. Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanın size sağlayacağı katkılar neler olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Evet, günlük tutuyorum. Günlük tutmanın bana sağlayacağı katkılar oldukça fazla. Öncelikle, duygularımı ve düşüncelerimi yazıya dökerek kendimi daha iyi ifade edebiliyorum. Yaşadığım olayları yazarken içsel bir değerlendirme yapma fırsatı buluyorum, bu da beni daha bilinçli ve farkındalığı yüksek biri haline getiriyor. Ayrıca, zamanla geçmişe dönüp günlüklerime baktığımda, nasıl bir gelişim gösterdiğimi görmek motivasyon kaynağı oluyor. Aynı zamanda stresli ya da zorlayıcı durumlarla başa çıkmamı kolaylaştırıyor çünkü duygularımı paylaşacak bir alan bulmuş oluyorum.


Soru : c. Bir arkadaşınızı günlük tutmaya özendirmek için ona neler söylersiniz? Aşağıdaki ifadelerden size uygun olanların başındaki yıldızı boyayınız.


Cevap : Bütün hepsinin yanındaki yıldızı boyayınız.

Günlük tutmak yazma alışkanlığı kazandırır.
Yaşadığı olayların günü gününe yazıldığı bir türdür.
Günlerini daha verimli geçirmesini sağlar.
Günlükler tarihi belge özelliği taşır.
Günlük anlatımları özgün ve kişiseldir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin, okuduğunuz metnin içeriğiyle ilişkisini açıklayınız.


Cevap :Metinde, Çanakkale Savaşı’na gönüllü olarak katılmak isteyen gençlerin hikayesi anlatılmaktadır. Görsellerde ise Çanakkale Savaşı’nda şehit olan askerlerimiz için yapılan anıtlar ve savaşın seyrini değiştiren kahramanlardan biri olan Seyit Onbaşı’nın devasa top mermisini kaldırdığı heykeli yer alıyor. Bu görseller, metindeki vatanseverlik ve fedakarlık temalarıyla uyum içerisindedir.


Soru : b. Çanakkale Savaşları’nda ordumuz, zorluklar karşısında yılmadan mücadele ederek büyük bir zafer kazandı. Siz karşılaştığınız zorlukları aşmak için neler yaparsınız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Karşılaştığım zorlukları aşmak için öncelikle sakin kalmaya ve durum üzerinde düşünmeye çalışırım. Sorunun kaynağını belirlemek, çözüm üretmek için ilk adımdır. Daha sonra planlı ve sabırlı bir şekilde adım adım ilerlerim. Gerektiğinde çevremden destek alırım, çünkü başkalarının tecrübeleri bana farklı bakış açıları kazandırabilir. Ayrıca, kendime olan inancımı kaybetmemeye çalışırım. Tıpkı Çanakkale Savaşı’ndaki askerlerimizin yılmadan mücadele ettiği gibi, ben de kararlılık göstererek zorlukların üstesinden gelmeye çalışırım.


6. ETKİNLİK


Soru :Aşağıdaki cümlelerde yıldızların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Meraklı Minik dergisine abone oldunuz mu (?)
Av (.) Azra Hanım duruşmaya katılacak (.)
Çantamı (,) kıyafetlerimi (,) ayakkabılarımı akşamdan hazırlarım (.)
Yarışmayı 3 (.) olarak mı bitirdin (?)
Kardeşim 12 (.) 06 (.) 2015 tarihinde doğdu (.)
Bu dersi soru () cevap yöntemiyle işleyelim mi (?)
Mektubunu yazdı (,) katladı (,) zarfa koyup postaneye gitti (.)


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. . Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.


Hikâye edici metin yazarken

• Önce hikâyenizin konusunu belirleyiniz.
• Hikâye unsurlarını da belirledikten sonra hikâyenizde neler anlatacağınızı planlayınız.
• Duygu ve düşüncelerinizi açık, anlaşılır cümlelerle ifade ederek ve yaptığınız planlamaya uygun olarak hikâyenizi yazınız.
• Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.


Soru : b. Yukarıdaki açıklamaları dikkate alarak defterinize aşağıdaki görsellere
uygun hikâye edici kısa bir metin yazınız.


Cevap :

Başlık: Gönüllü Kahramanlar

Ahmet, Türkçe dersinde okuduğu “Öğrenciler Gönüllü Oluyor” hikâyesinden çok etkilenmişti. Hikayeyi okurken gözleri dolmuş ve duygularını arkadaşlarından gizlemeye çalışmıştı.

Aynı zamanda okulun tiyatro kulübünde yer alan Ahmet ve arkadaşları, yıl sonunda sahneleyecekleri bir oyun arıyordu. Bir türlü karar verememişlerdi. Tam o sırada Ahmet’in aklına okudukları hikaye geldi ve heyecanla, “Buldum! Derste okuduğumuz hikayeyi sahneye taşıyalım!” dedi. Fikir herkesin hoşuna gitmişti.

Roller dağıtıldı; Celal İbrahim’i Enes, Mehmet Muzaffer’i Ahmet, diğer karakterleri de arkadaşları canlandıracaktı. Uzun provaların ardından oyun günü gelip çattı. Hepsi çok heyecanlıydı, ama sahneye çıktıklarında o heyecan kayboldu ve herkes rolünü büyük bir başarıyla oynadı. İzleyenler, hikayenin duygusal anlarında gözyaşlarını tutamadılar. Ahmet’in annesi de izleyenler arasındaydı ve oyun sona erdiğinde tüm izleyiciler, oyuncuları uzun süre alkışladılar.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığını ve halkımızın savaşta yaptığı fedakârlıkları araştırınız.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 19 Mayıs 1919’da Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla başlamıştır. Bu tarih, işgal altındaki Anadolu’nun kurtuluşu için atılan ilk adım olarak kabul edilir. Atatürk, burada Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini başlatmak amacıyla çeşitli çalışmalara yöneldi. 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) açılarak, ulusal irade esas alınarak bir yönetim biçimi oluşturuldu.

Halk, Kurtuluş Savaşı sırasında büyük fedakârlıklar göstermiştir. Kadınlar, erkekler, yaşlılar ve çocuklar; cepheye gidecek askerler için yiyecek, giyecek ve mermi göndermiştir. Kimi insanlar, evlerini, tarlalarını terk ederek savaşa destek vermek amacıyla Anadolu’nun farklı bölgelerine gitmiştir. Özellikle Anadolu kadınları, hem cephe gerisinde hem de cephede büyük görevler üstlenmiş, yaralı askerlerin bakımını üstlenmiş ve çeşitli madenlerde çalışarak mermi üretimine katkı sağlamıştır.

Ayrıca, birçok kişi ekonomik durumunu zorlayarak, bağışta bulunmuş, savaş için gerekli malzeme ve yardım kampanyalarına katılmıştır. Tüm bu fedakârlıklar, Türk milletinin bağımsızlık için ne denli azimli ve kararlı olduğunu göstermektedir. 1922’de zaferle sonuçlanan Kurtuluş Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerini atmış ve bağımsız bir ulus olma yolunda önemli bir adım atılmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67-68-69 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirirken, önemli bilgiler sunan bir kaynak niteliğindedir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metinleri anlama ve yorumlama becerilerini pekiştirmekte yardımcı olur. Özellikle İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün hayatı ve ilkeleri hakkında bilgi edinmelerini sağlarken, tarih bilincini de artırır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin derslerde kullanabilecekleri pratik bilgiler sunarak, öğrencilerin daha etkin bir şekilde öğrenmelerine olanak tanır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık, Türkçe derslerinin daha etkili ve eğlenceli hale gelmesine katkıda bulunarak, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırır. Bu tür kaynaklar, öğrencilerin dil becerilerini güçlendirirken, Türkçe derslerine olan ilgilerini de olumlu yönde etkiler.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. .Defterinize yazdığınız Atatürk’ün çocuklarla ilgili sözlerini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Atatürk’ün çocuklarla ilgili bazı sözleri:

  1. “Bir milleti yaşatacak olan, o milletin çocuklarıdır.”
  2. “Çocuklar, geleceğimizin teminatıdır.”
  3. “Yarınlarımızın teminatı olan çocuklarımıza, iyi bir eğitim vererek onları yetiştirmek hepimizin görevidir.”
  4. “Çocuklar, en güzel varlıklarımızdır.”

2. Atatürk’ün çocuklarla iletişimi hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

tatürk, çocuklarla kurduğu iletişimde son derece samimi ve sıcak bir yaklaşım sergilemiştir. Onlara değer vermiş, her zaman göz önünde bulundurarak onların geleceği için en iyi şartları sağlamaya çalışmıştır.

Çocuklara yaptığı konuşmalarda, onların düşüncelerine önem vermiş ve onları cesaretlendirmiştir. Atatürk, çocukların oyun oynamasının, eğitim süreçlerinin bir parçası olduğuna inanıyordu. Ayrıca, çocukların milli duygularla yetişmesi gerektiğini savunmuş ve bu nedenle çeşitli organizasyonlar ve etkinlikler düzenlemiştir. Onların sosyal hayata aktif katılımlarını teşvik etmiştir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup boş bırakılan kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • katılmak: Bir etkinliğe, faaliyete veya duruma dahil olmak.
  • bayram: Millî veya dinî bakımdan önemi olan ve kutlanan gün veya günler.
  • barış: Uyum, karşılıklı anlayış ve hoşgörü ile oluşturulan ortam.
  • çınlamak: Yüksek sesle veya gür bir şekilde yankılanmak, ses vermek.
  • gözlerinin içi gülmek : Çok sevindiği yüzünden gözlerinden belli olmak.

Soru : b. Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Bayram: Kutlama, sevinçli bir gün.
  • Sevinç: Mutluluk, neşe.
  • Kardeş: Akraba olan, yakın arkadaş.
  • Çınlamak: Yüksek sesle yankılanmak, duyulmak.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Atatürk, çocukların arasına ne zaman katıldı?


Cevap : Atatürk, Çocuk Bayramı’nda çocukların arasına katıldı.


2. Şair neden Atatürk’ün çocuk olduğunu söyledi?


Cevap : Şair, Atatürk’ü çocuk gibi masum, neşeli ve sevgi dolu bir şekilde tasvir ederek, onun çocuklara duyduğu sevgiyi ve bayram coşkusunu vurgulamak istedi.


3. Atatürk, çocuklar için ne diledi?


Cevap : Atatürk, çocukların gülüp oynayıp, barış içinde kardeş olmalarını diledi.


b. Siz de şiirle ilgili üç soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Cevap :

  • Şair, Atatürk’ün çocuklara olan sevgisini nasıl ifade ediyor?
    Cevap: Şair, Atatürk’ü çocuk bayramında çocuklarla birlikte oynarken ve gülümserken tasvir ederek, onun çocuklara olan derin sevgisini ve neşesini vurguluyor.
  • Atatürk, çocuklar için ne gibi dileklerde bulunuyor?
    Cevap: Atatürk, yurdun çocuklarının mutlu ve huzurlu bir şekilde gülüp oynamasını, acıda ve sevinçte kardeş olmalarını diliyor.
  • “Barış türküleri” ifadesi ne anlama geliyor?
    Cevap: “Barış türküleri,” insanların bir arada huzur içinde yaşamasını simgeleyen ve barışı kutlayan şarkılar olarak yorumlanabilir; bu ifade, dünya genelinde barışın önemini vurguluyor.

3. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirden hareketle aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Atatürk Çocuk Olmuş” başlıklı metnin türü şiirdir. Ana duygusu çocuklara duyulan sevgi ve barışın önemidir.

Şiirde Atatürk’ün çocuklarla birlikte mutlu bir şekilde oynadığı, onlara bayram verdikleri ve tüm çocukların sevinçte bir arada olmalarını istediği vurgulanmaktadır.


Soru : b. Okuduğunuz şiirin kaç dizeden oluştuğunu, şiirde kaç dörtlük bulunduğunu söyleyiniz.


Cevap : Okuduğumuz şiir bir dörtlük, iki beşlik ve toplam on dört dizeden oluşmaktadır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin içeriğine uygun bir başlık belirleyerek noktalı yere yazınız.


Cevap : “Atatürk’ün Kızı: Sabiha Gökçen”


Soru : b. Aşağıdaki açıklamaya göre bu metnin kaç paragraftan oluştuğunu söyleyiniz. Her bir paragrafın kaç cümleden oluştuğunu belirleyiniz.


Cevap : Metin 3 paragraftan oluşmaktadır. 1.paragraf üç, 2.paragraf on altı, 3.paragraf altı cümleden oluşmaktadır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara olan sevgisi ifade edilmektedir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : b. Görsellerdeki olayları okuduğunuz metinle ilişkilendirerek duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görseller, Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara duyduğu derin sevgiyi gösteriyor. Onların oyun oynaması ve mutluluğu, Atatürk’ün çocukların geleceği için yaptığı çalışmaları hatırlatıyor. Çocukların neşesi, barış ve kardeşlik içinde büyümeleri gerektiğini vurguluyor. Atatürk’ün hayali, her çocuğun güvende ve mutlu olduğu bir dünyaydı; bu nedenle, onlara özel bayramlar düzenlemişti. Bu bağlamda, hepimizin çocukların mutluluğu için birlikte çalışması gerekiyor.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Listedeki kelimelerin zıt anlamlılarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. yumuşak
  2. yukarı
  3. temiz
  4. çirkin
  5. çalışkan
  6. sıcak
  7. gülmek
  8. geri
  9. kapalı
  10. çok
  11. alçak
  12. güçlü
  13. kış
  14. kuru
  15. taze
  16. uzak
  17. sevinç
  18. erken
  19. eksi

Soru : b. Bulmacanın içindeki numaralara denk gelen harfleri aşağıya sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap Şifre : Atatürk Çocuklarıyız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Virgül ve kısa çizginin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

1. Dostluk kimler için bu kadar önemlidir?
Cevap: Dostluk, büyük küçük bütün insanlar için bu kadar önemlidir.
Örnek Cümle:

2. Bir hatamız olduğunda ne yapmalıyız?
Cevap: Bir hatamız olduğunda özür dilemeli ve aramızdaki kırgınlığın büyümesini engellemeliyiz.
Örnek Cümle:

3. Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ne yapmalıyız?
Cevap: Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ona teşekkür etmeyi ihmal etmemeliyiz.
Örnek Cümle:

4. Dostumuz bir hata işlediğinde ne yapmalıyız?
Cevap: Dostumuz bir hata işlediğinde onu güzellikle uyarmalı ve doğru davranmaya çağırmalıyız.
Örnek Cümle:


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Bir arkadaşınıza hitaben Atatürk’le ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatacağınız bir mektup yazınız.


Cevap :

Sevgili Ümran,

Umarım iyisindir. Bugün Atatürk hakkında birkaç düşüncemi paylaşmak istiyorum.

Atatürk, çocuklara büyük bir sevgi ve önem verirdi. “Çocuklar, geleceğimizin teminatıdır” diyerek, onların gelecekteki rolüne dikkat çekmiştir. Çocuk Bayramı’nı kutlaması, onlara olan bağlılığını gösteriyor.

Eğitime yaptığı katkılarla gençlerin aydın bir gelecek için yetişmelerine öncülük etti. Bu nedenle, bizler de Atatürk’ün izinden giderek çocuklarımıza sevgi ve destek vermeliyiz.

Sevgiyle, Nuran


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Çanakkale Savaşı hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.


Cevap :

Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında, I. Dünya Savaşı sırasında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri (Britanya, Fransa, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi) arasında gerçekleşmiştir. Bu savaş, stratejik önemi ve savaşın gidişatını değiştiren sonuçlarıyla tarihe geçmiştir. İşte bu savaşa dair bazı önemli bilgiler:

  1. Sebep: Çanakkale Boğazı, Osmanlı İmparatorluğu’nun kontrolünde bulunuyordu ve İtilaf Devletleri, Rusya’ya yardım etmek ve İstanbul’u ele geçirmek için bu boğazı geçmek istiyordu.
  2. Başlangıç Tarihi: Savaş, 18 Mart 1915’te deniz saldırılarıyla başladı. Bu saldırılar, İtilaf Devletleri’nin büyük bir donanma ile gerçekleştirdiği bombalamalarla şekillendi.
  3. Kara Savaşları: 25 Nisan 1915’te kara çıkarmaları başladı. Ana hatlarıyla, Gelibolu Yarımadası’na yapılan bu çıkarmalarda Türk kuvvetleri büyük bir direniş gösterdi. Özellikle Anafartalar ve Conkbayırı bölgelerinde meydana gelen muharebeler, Türk askerinin cesaret ve kahramanlığını simgelemektedir.
  4. Sonuçlar: Savaş, İtilaf Devletleri için büyük kayıplar ve başarısızlıkla sonuçlandı. Çanakkale Savaşı, Osmanlı İmparatorluğu’nun direnişini pekiştirdi ve Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin temellerini attı.
  5. Anlamı: Çanakkale, sadece askeri bir zafer değil, aynı zamanda Türk ulusunun bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin sembolüdür. Her yıl 18 Mart’ta Çanakkale Şehitlerini Anma Günü olarak anılmaktadır.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-51-52 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50, 51, 52 Cevapları, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde önemli bir destek sağlayan kapsamlı etkinlikler içermektedir. Bu sayfalarda, Türkçe dil bilgisi kurallarının pekiştirilmesine yönelik alıştırmalar ve aktiviteler yer alarak, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, birinci ünitenin sonunda öğrencilerin öğrendiklerini gözden geçirmeleri ve pekiştirmeleri için değerli bir fırsat sunmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-51-52 İlke Yayıncılık”

Ayrıca, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için derste karşılaşılan sorulara çözüm sağlayarak, derslerin daha verimli geçmesine katkıda bulunur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-51-52 İlke Yayıncılık, dil gelişimine katkı sağlayacak eğlenceli ve öğretici içerikler sunarak, öğrencilerin Türkçe derslerinde daha başarılı olmalarına yardımcı olur. Bu tür kaynaklar, çocukların akademik başarılarının yanı sıra, Türkçe dersine olan ilgilerini de artırır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-51-52


A. Aşağıdaki metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sessiz okuyunuz.


DOSTLUK

(…) Hepimiz zaman zaman zorluklarla karşılaşır, bazen de bize mutluluk veren güzel şeyler yaşarız. İşte tüm bunlar olurken de etrafımızda duygularımızı paylaşacağımız, güvenebileceğimiz dostlar ararız. Onlara derdimizi döksek rahatlar, sevincimizi paylaşsak mutlu oluruz. (…) Mademki dostluk büyük küçük bütün insanlar için bu kadar önemlidir. Öyleyse dostluklarımızın uzun ve sağlıklı sürmesi için de yapmamız gereken davranışlar vardır.

Gelin şimdi de bunları sıralayalım:

• Dostumuzu yalnızca işimiz düştüğünde değil, her zaman aramalı, hâlini hatırını sormalı, güler yüzlü olmalı, ona verdiğimiz değeri göstermeliyiz.
• Bir hatamız olduğunda özür dilemeyi bilmeli, aramızdaki kırgınlığın büyümesini engellemeliyiz.
• Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ise teşekkür etmeyi ihmal etmemeliyiz. (…)
• Dostumuz bir hata işlediğinde onu güzellikle uyarmalı, doğru davranmaya çağırmalıyız. (…)

Dostluk
ed.: Nehir AYDIN GÖKDUMAN
(Kısaltılmıştır.)


B. Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Dostluk kimler için bu kadar önemlidir?


Cevap : Dostluk, büyük küçük bütün insanlar için bu kadar önemlidir.


2. Bir hatamız olduğunda ne yapmalıyız?


Cevap : Bir hatamız olduğunda özür dilemeli ve aramızdaki kırgınlığın büyümesini engellemeliyiz.


3. Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ne yapmalıyız?


Cevap : Dostumuzdan güzel bir davranış gördüğümüzde ona teşekkür etmeyi ihmal etmemeliyiz.


4. Dostumuz bir hata işlediğinde ne yapmalıyız?


Cevap : Dostumuz bir hata işlediğinde onu güzellikle uyarmalı ve doğru davranmaya çağırmalıyız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerin yazımını inceleyiniz. Büyük harflerin kullanımı ve noktalama açısından yazımı doğru olan cümlelerin başına “D”,yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Barış ilkokuluna gidiyorum.
  • (Yanlış) Kardeşimi Prof. Dr. Ece Okur muayene etti.
  • (Doğru) Bu yılki okul gezimizin ilk durağı Çanakkale olacak.
  • (Yanlış) Şiir yarışmasında 2. oldum.
  • (Doğru) Öğretmenimiz sordu, İlay cevapladı.
  • (Yanlış) Köpeğim Kırpık’la parkta oynadık.
  • (Doğru) Kampanyamızı Sağlık Bakanlığı destekledi.
  • (Yanlış) 12. kattaki yeni evimize taşındık.
  • (Yanlış) Konsere ne zaman gittiler, bilmiyorum?
  • (Doğru) Derslerimiz sabah 9:00’da başlıyor.

Ç. Aşağıdaki kelimeleri zıt anlamlılarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • batı – doğu
  • gece – gündüz
  • iyi – kötü
  • yaş – kuru
  • alt – üst
  • acı – tatlı
  • uzun – kısa
  • kalın – ince

D. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazınız.


Cevap :

  • hatıra – anı
  • cümle – ifade
  • beyaz – ak
  • fakir – yoksul
  • öğrenci – talebe
  • lisan – dil
  • sene – yıl
  • doğa – tabiat

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


E. Yukarıdaki tabloyu inceleyiniz. Aşağıdaki ifadelere uyan kelimelere ait numaraları ilgili kutucuklara yazınız.


1. Hangilerinin içerisinde en fazla ünsüz harf vardır?

Cevap : Paylaşmak


2. Hangilerinin içerisinde en fazla ünlü harf vardır?

Cevap : Çalışkan, Aile, Paylaşmak


3. Hangilerinin içerisinde en az ünsüz harf vardır?

Cevap : Aile


F. Sincabın elinde tuttuğu fermandan seçtiğiniz üç kelimeyi de kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler yazınız.


Cevap :

  • Dürüstlük: Dürüstlük, insanlar arasındaki güveni artırarak sağlıklı ilişkilerin temelini oluşturur.
  • Dayanışma: Zor zamanlarda dayanışma içinde olmak, toplumun güçlü kalmasına yardımcı olur.
  • İyilik: İyilik yapmak, hem başkalarının hem de kendi mutluluğumuz için önemli bir davranıştır.

Soru : Bu temada öğrendiklerinizle ilgili daha fazla soru çözmek isterseniz yandaki karekodu okutarak ilgili sorulara ulaşabilirsiniz.


Cevap : Bu etkinliği öğrenci yapması gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Atatürk’ün çocuklarla ilgili sözlerini araştırıp defterinize yazınız.


Cevap :

Atatürk’ün çocuklarla ilgili anlamlı sözlerine örnekler ;

  1. “Çocuklar, geleceğimizdir.” – Bu söz, Atatürk’ün çocukların toplumun geleceğini şekillendiren en önemli bireyler olduğunu vurguladığını göstermektedir.
  2. “En büyük eserim, Cumhuriyet.” – Atatürk, Cumhuriyet’in kurulmasının en büyük başarısı olduğunu söylerken, bunun arkasındaki en büyük gücün çocuklar olduğunu da ifade etmektedir.
  3. “Dünyanın en güzel şeyi, insanlara yardım etmektir.” – Bu söz, Atatürk’ün çocuklara, yardımlaşma ve dayanışmanın önemini öğretmeye çalıştığını göstermektedir.
  4. “Bugünkü küçük çocuklar, yarının büyükleridir.” – Atatürk, çocukların eğitimine ve gelişimine büyük önem vererek, onların yarının liderleri olacağına inandığını belirtmektedir.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Paytak Ördek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49


3. Sınıf Türkçe Kitabı Paytak Ördek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları, öğrencilerin serbest okuma becerilerini geliştirmelerine yönelik etkili bir kaynak sunmaktadır. Bu sayfada yer alan etkinlikler, çocukların metin okuma, anlama ve yorumlama yeteneklerini güçlendirirken, okuma alışkanlıklarını da pekiştirir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Paytak Ördek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini teşvik ederek, hikayenin içeriği hakkında derinlemesine düşünmelerini sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49 İlke Yayıncılık”

Bunun yanı sıra, Forum MEB 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Cevapları, öğretmenlerin ders planlamasında ve öğrencilerin öğrenim süreçlerinde önemli bir rehberlik işlevi görmektedir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49 İlke Yayıncılık, öğrencilerin dil gelişimine katkı sağlayarak, öğrenme süreçlerini daha eğlenceli ve etkili hale getirir. Bu tür kaynaklar, öğrencilerin akademik başarılarını artırmalarının yanı sıra, Türkçe derslerine olan ilgilerini de olumlu yönde etkiler.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49 Cevapları


PAYTAK ÖRDEK

Merhaba, benim adım Paytak Ördek. İki yana sallanarak yürüdüğüm için bu yürüyüşümü beğenmiyordum. Hatta bir ara yemeden içmeden bile kesilmiştim. Dışarı çıkamıyordum ve kendimi çok mutsuz hissediyordum. Annem bir gün bana çimen kurabiyesi yaptı. Kurabiye tepsisini önüme koyup “Şu kurabiyelere baksana, altı yanmış.” dedi.

Ben de anneme, “Ama üstü nar gibi kızarmış.” dedim. Annem bu kez, “İyi de şeklini tutturamamışım, hiçbiri birbirine benzemiyor ki!” dedi. “Anneciğim, böylesi daha güzel; kurabiyeler kır çiçekleri gibi olmuş. Kimisi susamlı, kimisi susamsız, kimisi büyük, kimisi küçük… Hangisinden başlasam bilemiyorum, aklım karıştı.” dedim.

Tam da bu sırada annem, bana ömür boyu unutamayacağım şu sözü söyledi: “Dış görünüşünle ilgili kaygıların, korkuların, beğenmediğin yanların elini kolunu bağlamasın. Sen içindeki güzelliklere bak. Oradaki iyilik cıvıltılarını dinle ve bunları dışarı çıkar. Yani faydalı ve güzel işler yap.” Ben de öyle yaptım. Yani içimdeki iyilikleri ortaya çıkardım. Yaptığım güzel ve faydalı şeyleri düşündüm. Örneğin, paylaşmayı seviyordum. Daha başka, ben aralarında olmayınca arkadaşlarım hep eksik oynuyordu. Yani bir kişi eksik olunca takım tamamlanamıyordu.

Ya sen, içindeki iyilik cıvıltılarına kulak verdiğinde ne gibi faydalı ve güzel işler yapabileceğini biliyor musun?

Yaşar KOCA Diyanet Çocuk dergisi


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!