4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 12-13-14. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerini pekiştirmesi ve konuları daha iyi anlaması için önemli bir kaynaktır. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ödev yaparken ve sınıf içinde işlenen konuları tekrar ederken büyük kolaylık sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, insan hakları ile ilgili temel kavramları daha net öğrenir ve etkinliklerde doğru çözümler bulabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14 Cevapları, konuları anlamada ve sınavlara hazırlanırken öğrencilere rehberlik eder. Bu kaynaklar, öğrencilerin insan olmanın değerini kavramasına ve insan hakları bilincini geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben İnsanım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14


1. Verilen görseli inceleyiniz. Görselde hangi canlı varlıklara yer verilmiştir? Bu canlıların ortak özellikleri neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görselde birçok canlı varlık yer almaktadır:

  • İnsanlar: İki çocuk ağaç dikiyor, bir kişi el arabasıyla çalışıyor.

  • Hayvanlar: Ağaçta bir sincap, gökyüzünde uçan kuşlar, tavuk ve civcivler, bir horoz, ördek ve ördek yavruları, kaz, tavşanlar, gölette kurbağa, gölette balıklar (veya kurbağa dışında küçük su canlıları olabilir), kelebekler.

  • Bitkiler: Büyük bir ağaç, çimenler, çiçekler, göletin kenarında su bitkileri ve nilüfer yaprakları.

Canlıların Ortak Özellikleri

  • Büyüyüp gelişebilirler: Hem insanlar hem hayvanlar hem de bitkiler büyür ve gelişir.

  • Üreyebilirler: Civcivler tavuktan, yavru ördekler ördekten doğar; bitkiler tohumla çoğalır.

  • Beslenmeye ihtiyaç duyarlar: İnsanlar ve hayvanlar yiyecek tüketir; bitkiler güneş ışığı ve suyla beslenir.

  • Çevreye tepki verirler: Hayvanlar tehlikeden kaçar, insanlar çevresini düzenler; bitkiler ışığa yönelir.

  • Yaşamlarını sürdürmek için hava, su ve güneş ışığına ihtiyaç duyarlar.

Bu görselde doğanın içindeki canlı çeşitliliği ve insanların doğayı koruma ve geliştirme çabaları (örneğin ağaç dikme) vurgulanmıştır.


2. İnsanı diğer canlılardan ayıran temel özellikler neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İnsanı diğer canlılardan ayıran bazı temel özellikler şunlardır:

  • Akıl ve düşünme yeteneği: İnsanlar olayları sorgular, sebep-sonuç ilişkisi kurar, plan yapar ve soyut düşünebilir.

  • Konuşma ve dil kullanma: İnsanlar duygu ve düşüncelerini karmaşık bir şekilde ifade edebilir, yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.

  • Bilgi biriktirme ve öğrenme: Geçmiş deneyimlerden ders çıkarır, bilim ve teknoloji geliştirir, bilgiyi nesiller boyu aktarır.

  • Sanat ve estetik duygusu: Resim, müzik, edebiyat gibi sanat dallarıyla duygularını ifade eder ve güzellik arayışı içindedir.

  • Alet yapma ve kullanma: Karmaşık aletler üretir, onları hayatı kolaylaştırmak için kullanır.

  • Değerler ve ahlak geliştirme: Doğru–yanlış, iyi–kötü gibi kavramlara göre hareket eder; toplum kuralları oluşturur.

Bu özellikler sayesinde insanlar çevrelerini değiştirebilir, doğayı düzenleyebilir ve gelecek için planlar yapabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13 Cevapları


Soru : Suzan’ın aklına takılan bazı sorulara aşağıda yer verilmiştir. Bu soruların cevaplarını düşününüz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kediler bilgisayar kullanabilir mi?
    Hayır. Çünkü bilgisayar kullanmak için elleriyle tuşlara basma, yazıları anlama ve akıl yürütme gerekir; kedilerin böyle bir düşünme ve anlama yeteneği yoktur.

  • Filler kitap okuyabilir mi?
    Hayır. Çünkü kitap okumak için harfleri tanıma ve anlamını çözme gerekir; filler harfleri anlayamaz ve okuma yetenekleri yoktur.

  • Bitkiler seyahat edebilir mi?
    Hayır. Çünkü bitkiler kökleriyle toprağa bağlıdır ve kendi başlarına hareket edemezler.

  • Balıklar resim çizebilir mi?
    Hayır. Çünkü resim yapmak için eller, parmaklar ve hayal gücü gerekir; balıkların böyle organları ve yetenekleri yoktur.

  • Köpekler gitar çalabilir mi?
    Hayır. Çünkü gitar çalmak için ellerle telleri tutma, ritim duygusu ve öğrenme gerekir; köpeklerin elleri ve bu becerileri yoktur.

  • Zürafalar deney yapabilir mi?
    Hayır. Çünkü deney yapmak için düşünme, planlama, araç kullanma ve bilimsel bilgi gerekir; zürafalar bu şekilde düşünemez ve araçları kullanamaz.

Sonuç: Bu tür karmaşık işler sadece insanlar tarafından yapılabilir; çünkü insanlar düşünebilen, öğrenebilen ve alet kullanabilen varlıklardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 14 Cevapları


Soru : İnsanları diğer canlılardan ayıran özelliklerden bazıları aşağıda verilmiştir. Siz de boş bırakılan konuşma balonlarına bu özelliklerden bildiklerinizi yazınız.


Cevap :

  • düşünmek

  • karar vermek

  • icat yapmak

  • okumak ve yazmak

  • sanat yapmak (resim, müzik, heykel vb.)

  • alet kullanmak ve geliştirmek

  • 👥 toplum kurmak ve kurallar koymak

👉 Bu şekilde boş balonlara örneğin şunları yazabilirsiniz:

  • okumak-yazmak

  • sanat yapmak

  • alet kullanmak


Soru : Duyarlı olmak, insanı insan yapan değerlerden biridir. Aşağıdaki görsellerden hangilerinde duyarlı bir insana ait davranışlara yer verilmiştir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14 Cevapları”

Soru : İnsanlar, hangi değerlere sahip olmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İnsanlar hem kendilerine hem de çevrelerine faydalı olmak için bazı önemli değerlere sahip olmalıdır. Bunlardan bazıları şunlardır:

  • Sevgi: İnsanlar birbirlerini sevmeli ve canlılara karşı şefkatli olmalıdır.

  • Saygı: Başkalarının haklarına, düşüncelerine ve doğaya saygı göstermelidir.

  • Dürüstlük: Her zaman doğruyu söylemeli ve güvenilir olmalıdır.

  • Sorumluluk: Kendi görevlerini yerine getirmeli ve yaptığı işlerin sonuçlarını üstlenmelidir.

  • Paylaşmak: Yardıma ihtiyacı olanlara destek olmalı, sahip olduklarını paylaşmalıdır.

  • Adalet: Herkese eşit ve adil davranmalıdır.

  • Çalışkanlık: Hedeflerine ulaşmak için emek vermelidir.

✅ Bu değerler, insanların hem toplum içinde uyumlu yaşamasına hem de dünyayı daha iyi bir yer hâline getirmesine yardımcı olur.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 68-69-70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerde öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere uzlaşı, anlaşmazlık ve iletişim konularını tekrar etme ve bilgilerini pekiştirme fırsatı sunar. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69-70-71


A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. İki ya da daha çok tarafın düşünce ve amaçları arasındaki uyuşmama durumuna anlaşmazlık denir.

  2. İnsanların, aralarındaki görüş ve çıkar ayrılıklarını karşılıklı ödünler vererek kaldırıp anlaşmasına uzlaşı denir.

  3. Anlaşmazlıkları çözmek için yapılması gereken ilk ve en önemli şey, karşı tarafla iletişim kurmaktır.

  4. Kişilerin empati yapamaması, anlaşmazlık yaşanmasına neden olur.

  5. Devlet tarafından konulan yasalar tüm toplumun uzlaştığı temel değerlerdir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Yanlış – Anlaşmazlık durumunda sadece kendi bakış açımızla bakmak doğru değildir, karşı tarafı da anlamalıyız.

  2. Doğru – Birden fazla görüşün olduğu durumlarda uzlaşıya başvurulur.

  3. Doğru – Empati yapmak, karşımızdaki insanın neler hissettiğini anlamamızı sağlar.

  4. Yanlış– Sorunları çözmek için diğer görüşleri dinlememek doğru değildir, dinlemek gerekir.

  5. Doğru – İletişim kurmazsak sorunları çözemeyiz ve mutsuz oluruz.


C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Bir sosyal deney yapılmak istenmektedir. İnsanlar iki gruba ayrılır. Her iki gruba da aynı soru sorulur. A grubunda insanların birbirleriyle iletişim kurmasına izin verilmez. Sadece soruyu okurlar, düşünürler ve bunu bir kâğıda bireysel olarak yazarlar. B Grubu ise doğru cevabın ne olabileceği konusunda birbirleriyle görüşür ve gerektiğinde uzlaşarak tek bir görüşe ulaşır.

Sizce hangi grup, ne tür bir cevaba ulaşır? Hangisinin süreci daha zor gerçekleşir? Hangi grubun yanıtı ya da yanıtları daha tatmin edici olur?


Cevap :

  • A Grubu: İletişim kuramadığı için herkes kendi düşündüğü cevabı yazar. Cevaplar birbirinden çok farklı olabilir ve bazıları eksik veya hatalı olabilir. Süreç daha yalnız ve zor olur çünkü kimse birbirinden fikir alamaz.

  • B Grubu: Birbirleriyle konuşup fikir alışverişi yaptıkları için farklı bakış açılarını öğrenir, doğruya daha kolay ulaşırlar. Süreç bazen tartışmalı olsa da daha verimli ve öğretici olur. Yanıtları genellikle daha doğru ve tatmin edici çıkar.


2. Bir mahalledeki boş araziye çocuk parkı mı yoksa spor merkezi mi yapılacağı konusundaki farklı düşünceler nedeniyle karar verilememektedir.

Bu durumda mahalle sakinlerinin izlemesi gereken adımlar neler olmalıdır?


Cevap :

  • Öncelikle mahalle sakinleri bir araya gelerek toplantı yapmalı ve herkes düşüncesini açıklamalıdır.

  • İnsanlar birbirlerini dinlemeli, neden park ya da spor merkezi istediklerini açıklamalıdır.

  • Gerekirse oylama yapılmalı ya da iki fikri birleştiren bir çözüm aranmalıdır (örneğin hem oyun alanı hem spor alanı olan bir yer yapılması).

  • Son olarak çıkan karara herkes saygı göstermeli ve birlikte hareket etmelidir.


Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.

1. İletişim 2. Uzlaşı 3. Empati


Cevap :

1. İletişim

Anlamı: İnsanların duygu, düşünce ve bilgilerini söz, yazı, beden dili gibi yollarla birbirine aktarmasıdır.
Neden Önemlidir: İletişim sayesinde insanlar birbirini anlar, sorunlarını çözebilir, bilgi paylaşır ve arkadaşlıklar kurar. İletişim olmazsa yanlış anlaşılmalar ve kavgalar ortaya çıkar.


2. Uzlaşı

Anlamı: Farklı görüşte olan kişilerin, karşılıklı konuşarak ve birbirine anlayış göstererek ortak bir karara varmasıdır.
Neden Önemlidir: Uzlaşı, anlaşmazlıkları kavgaya dönüşmeden çözmemizi sağlar. Toplumda barışı, adaleti ve huzuru korur. Herkesin fikrine saygı duyulmasını öğretir.


3. Empati

Anlamı: Bir kişinin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini anlamaya çalışmasıdır.
Neden Önemlidir: Empati kuran insanlar daha anlayışlı ve saygılı olur. Kavga ve kırgınlıklar azalır, dostluklar güçlenir. Anlaşmazlıklar kolayca çözülür.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 69 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız. 


1. Seda ve Emre 4. sınıfa giden ikiz kardeşlerdir. Seda ve Emre’ye ailesi hediye olarak bir bisiklet almıştır. Ancak bisikleti hep Emre kullanıyor, Seda ise bisikleti kullanamadığı için bu duruma çok üzülüyor.

Emre ne yaparsa Seda’nın üzüldüğünü daha iyi anlayabilir?


A) Anlaşmazlık
B) Empati
C) İletişim
D) Uzlaşı

Cevap : C


2 I. Doğru iletişim kurmak
II. Empati yapmak
III. Uzlaşı sağlamak için çaba göstermek

Anlaşmazlık durumlarında yukarıdakilerden hangilerini yapmalıyız?


A) I-II
B) II-III
C) I-III
D) I-III-III

Cevap : D


3. Nur ve Merve çok yakın iki arkadaştır. Ancak sürekli anlaşmazlık yaşarlar. Bu yüzden de en güzel günlerde bile mutsuz olurlar.

Nur ve Merve’nin uzlaşı sağlayabilmesi için birbirlerine hangi davranışı göstermeleri gerekir?


A) Bağırmak
B) Dinlemek
C) Sinirlenmek
D) Söz kesmek

Cevap : B


4 Aşağıdakilerden hangisi uzlaşı sürecinin özelliklerinden biridir?


Cevap : C


5. Zehra öğretmen 4-C sınıfında sınıf başkanı seçimi yapmıştır. Seçim sonucu sınıf başkanı Ayşe olmuştur. Ancak diğer öğrenciler de sınıf başkanı olmak istediğini söylemiştir. Bunun üzerine Zehra öğretmen, her hafta yeni bir sınıf başkanı belirlemiştir. Bütün öğrenciler, sınıf başkanlığı görevini tek tek yerine getirmiştir.

Yukarıdaki metinde yer alan Zehra öğretmen öğrencilerin isteklerini dinleyerek aslında ne yapmıştır?


A) Uzlaşı sağlamıştır.
B) İletişim kurmuştur.
C) Anlaşmazlık yapmıştır.
D) Ön yargılı davranmıştır.

Cevap : A


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları


6 I. Karşımızdakinin duygu ve düşüncelerini anlamak
II. Problemin ne olduğunu belirlemek
III. İki taraf için en uygun çözüm önerisini uygulamak
IV. Kızgınken konuşmamak

Yukarıda verilen uzlaşma sürecinin aşamalarının doğru sıralanışı hangisidir?


A) I, III, IV, II
B) II, IV, I, III
C) I, IV, II, III
D) II, III, II, IV

Cevap : B


7. İnsanlar bazen anlaşmazlık yaşayabilir. Anlaşmazlıkların en önemli nedeni nedir?


A) İyi iletişim kuramamak
B) Bencilce düşünmek
C) Saygılı olmamak
D) Ön yargılı olmak

Cevap : A


8. Üzerinde tartışılan konularda neye ihtiyaç duyulur?


A) İtiraz etmeye
B) Uzlaşı yapmaya
C) Koşulsuz kabullenmeye
D) Fikrinde ısrarcı olmaya

Cevap : B


9. Aşağıda yer alan konulardan hangisinde uzlaşma sürecine başvurulması beklenmez?


A) Sınıfımızda uyulması gereken kuralları belirlerken
B) Arkadaşımızla birlikte gideceğimiz sinemaya karar verirken
C) Okulumuza hangi vasıtayla geleceğimizi düşünürken
D) Dışarıda giyeceğimiz kıyafete karar verirken

Cevap : A


10. Aşağıda yer alan davranışlardan hangileri anlaşmazlık yaşayan bireylerde görülür?


A) Kızgın ve iletişime açık
B) Mutsuz ve iletişime açık
C) İletişime kapalı ve mutlu
D) İletişime kapalı ve kızgın

Cevap : D


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları


E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz. 


Cevap :

1. İnsanlar arası anlaşmazlıkların nedenleri

  • Farklı fikir ve çıkarlar

  • Empati eksikliği, başkasını anlamamak

  • İletişim kurmamak veya yanlış anlamak

  • Ön yargı ve hoşgörüsüzlük

  • Kaynakların yetersizliği (oyuncak, alan, zaman vb.)


2. Uzlaşı gerektiren ve gerektirmeyen durumlara örnekler

  • Gerektiren:

    • Arkadaşlarla hangi oyunu oynayacağımıza karar vermek

    • Mahallede park mı spor alanı mı yapılacağına karar vermek

    • Sınıf başkanını seçmek

    • Aile içinde hangi etkinliğe gidileceğini belirlemek

  • Gerektirmeyen:

    • Trafik kurallarına uymak (kurallar bellidir, uzlaşmaya gerek yoktur)

    • Okulun ders saatlerine uymak

    • Devletin koyduğu yasalar


3. Uzlaşı yolları

  • Konuşmak ve birbirini dinlemek

  • Empati kurmak, karşı tarafın duygularını anlamaya çalışmak

  • Ortak çözüm aramak ve ödün vermek

  • Gerekirse oylama yapmak veya sırayla karar vermek

  • Sakin olmak, öfke ile hareket etmemek


4. Uzlaşının bizlere katkıları

  • Barış ve huzur sağlar

  • İnsanlar arası saygıyı ve sevgiyi artırır

  • Dostlukların devam etmesini sağlar

  • Toplumda adalet ve güven oluşmasına yardım eder

  • Sorunların kavgasız ve adil şekilde çözülmesini sağlar



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay anlayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlıkların ve uzlaşmanın sonuçlarını kavrama, barışçıl çözümler geliştirme ve empati kurma becerisi kazandırır. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Bireyler arasındaki anlaşmazlıklar, hep şiddet ve kaba kuvvetle çözülmeye çalışılsaydı nasıl bir toplumda yaşıyor olurduk? Barış ve uzlaşının bu bağlamda bizlere kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Eğer insanlar her anlaşmazlığı şiddet ve kaba kuvvetle çözmeye çalışsaydı, toplumda sürekli kavga, korku ve güvensizlik olurdu. İnsanlar birbirine saygı duymaz, herkes korkarak yaşardı. Huzur olmaz, adalet sağlanamazdı.

Barış ve uzlaşma ise insanlara saygılı davranmayı, farklı fikirleri dinlemeyi, güven içinde yaşamayı ve sorunları kavga etmeden çözmeyi öğretir. Böylece toplumda huzur, dostluk ve adalet sağlanır.


Soru : Bu etkinlik ile arkadaşlarımızla yaşadığımız sorunları nasıl çözebileceğimizi öğreneceğiz.

Arkadaşınız ile bir gün geçirdiğinizi düşünün. Bu bir gün içerisinde oyun oynamayı, yemek yemeyi ve çizgi film izlemeyi planlayacaksınız. Arkadaşınız ile oynayacağınız oyuna ve yiyeceğiniz yemeğe karar verdiğinizi fakat izleyeceğiniz çizgi film konusunda bir anlaşmazlık yaşadığınızı hayal edin.

Bu anlaşmazlığı çözmek için neler yapabileceğinizi defterinize hikâye şeklinde yazınız.


Cevap : Bir gün arkadaşım Defne ile birlikte tüm günü geçirmeye karar verdik. Önce hangi oyunu oynayacağımıza karar verdik ve saklambaç oynamaya başladık. Sonra acıktık ve birlikte hamburger yemeye karar verdik. Yemekten sonra çizgi film izlemek istedik ama hangi filmi izleyeceğimize karar veremedik.

Ben “Kral Şakir” izlemek istiyordum, Defne ise “Niloya” izlemek istiyordu. Önce biraz tartıştık ama sonra düşündük ve sırayla izlemeye karar verdik. Önce Defne’nin istediği çizgi filmi izledik, sonra da benimkini açtık. Böylece kavga etmeden uzlaşarak günü keyifle geçirdik.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 67 Cevapları


Kâğıttan Uçak 

Bir ülkenin halkı iletişim kurmayı sevmeyen, sinirli ve empati yapmayı bilmeyen insanlardan oluşuyormuş. Bu nedenle insanlar sadece kendi hak ve özgürlüklerine göre yaşıyor, başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duymuyormuş.

Toplumda tam bir kargaşa hâkimmiş. Bu ülkede yaşayan bir çocuk bir gün kâğıttan uçak bulmuş. Uçağın üzerinde “Uzlaşı” yazıyormuş. Hemen bu kavramı araştırmaya başlamış.

Uzlaşının anlaşmazlıkları bitireceğini öğrenmiş. Yazılanları denemek için en son anlaşmazlık yaşadığı kardeşinin yanına gitmiş. Kardeşiyle sakin bir şekilde konuşmuş. Önce onu dinlemiş, sonra düşüncelerini onunla paylaşmış. Birlikte aralarındaki sorunu çözmüşler.

Kâğıttan uçağı bulan çocuk, uzlaşı ile kendi ülkesindeki insanların anlaşmazlıklarını da çözebileceğini anlamış ve uzlaşının formülünü tüm ülkeye yaymış. Ülkesindeki insanlar; iletişim kurmayı seven, sakin, anlayışlı bir toplum olmuş. Hak ve özgürlüklerini korumak için birbirlerine saygılı davranmışlar. Ülkedeki tüm anlaşmazlıklar çözülmüş. Ülkeye mutluluk gelmiş.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Bu ülkede yaşayan insanların özellikleri nelerdir?


Cevap : Bu ülkedeki insanlar iletişim kurmayı sevmeyen, sinirli, empati yapmayı bilmeyen, sadece kendi hak ve özgürlüklerine göre yaşayan ve başkalarının haklarına saygı göstermeyen kişilerdi. Bu yüzden ülkede kargaşa ve anlaşmazlıklar vardı.


2. Halk uzlaşı kavramıyla tanıştıktan sonra nasıl özellikler kazanmıştır?


Cevap : Uzlaşıyı öğrenen insanlar iletişim kurmayı seven, sakin, anlayışlı ve empati yapabilen bireyler hâline gelmişlerdir. Birbirlerinin hak ve özgürlüklerine saygı göstermeye başlamış, sorunlarını konuşarak çözmüşlerdir. Böylece toplumda huzur ve mutluluk hâkim olmuştur.


3. Toplumda uzlaşı kültürünü hâkim kılabilmek için bireysel olarak yapabileceklerimiz nelerdir?


Cevap :

  • Başkalarını dinlemek ve anlamaya çalışmak.

  • Kendi fikrimizi sakin ve saygılı bir şekilde söylemek.

  • Sorunları konuşarak çözmek, kavgadan kaçınmak.

  • Empati kurmak, karşımızdakinin duygularını önemsemek.

  • Hak ve özgürlüklere saygı göstermek, kimseye zarar vermemek.

Bu şekilde davranarak toplumda uzlaşma kültürünün yayılmasına katkı sağlayabiliriz.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini geliştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlık durumlarında doğru iletişim kurma, karşısındakini dinleme ve empati kurma becerisi kazandırır. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65


Soru : Sıra arkadaşınız ile bir sorun yaşadığınızı düşününüz.

1. Aşama: Bu sorunu hiç konuşmadan jest ve mimiklerinizi kullanarak çözmeye çalışınız.
2. Aşama: İkiniz aynı anda konuşarak bu sorunu çözmeye çalışınız.
3. Aşama: Bu sorunu birbirinizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözmeye çalışınız.
Bu sorunu hangi aşamada çözebildiniz. Neden? Söyleyiniz.


Cevap :

Bu sorunu 3. aşamada, birbirimizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözebildik.

Çünkü ilk aşamada sadece jest ve mimiklerle derdimizi anlatmak zor oldu, birbirimizi tam olarak anlayamadık.

İkinci aşamada aynı anda konuştuğumuz için yine birbirimizi dinleyemedik ve karışıklık oldu.

Ancak üçüncü aşamada sakin bir şekilde birbirimizi dinledik, sırayla konuştuk ve ikimizin de fikrini dikkate alarak ortak bir çözüm bulduk. Bu yüzden sorun ancak dinleyerek ve uzlaşarak çözülebildi. 


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları


Konuşarak Çözebiliriz 

Arkadaşım Arda ile eve gitmek için okul çıkışında buluştuk. Evimiz okula yakın olduğu için eve beraber yürüyecektik. Fakat Arda yürümek istemediğini, otobüse binmek istediğini söyledi.

Eve yürüyerek mi otobüsle mi gideceğiz bir türlü karar veremedik. Arda sinirlenerek otobüs durağına yöneldi.

Bense üzülüp eve doğru yürümeye başladım. Birden Arda arkamdan koşarak geldi. Yağmur yağacağı için şimşek çakmasından korktuğunu, eve beraber gitmek istediğini söyledi. Bunu düşününce Arda’nın kararına saygı duyarak onunla otobüs durağına yöneldim.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Arda ve arkadaşı hangi konuda anlaşamamıştır?


Cevap : Arda ve arkadaşı, okuldan eve yürüyerek mi yoksa otobüsle mi gidecekleri konusunda anlaşamamışlardır.


2. Arda ve arkadaşı uzlaşmak için neler yaptılar?


Cevap : Önce tartıştılar ve ayrı yönlere gittiler. Daha sonra Arda geri dönüp korktuğunu ve otobüse binmek istediğini söyledi. Arkadaşı da Arda’nın korkusunu anlayarak onun fikrine saygı duydu ve otobüsle gitmeye karar verdiler.


3. Benzer bir durumda siz nasıl davranırdınız?


Cevap : Önce arkadaşımın neden öyle düşündüğünü anlamaya çalışır, onu dinlerdim. Kendi fikrimi de sakin bir şekilde açıklardım. Sonra ikimiz için de uygun bir yol bulmaya çalışırdım. Örneğin, arkadaşım korkuyorsa onun yanında olur ve güven vermek için önerisine uyabilirdim.


Soru : Bu etkinlik ile uzlaşmanın önemini fark edeceğiz.

Öğretmeninizden yardım alarak üçer kişilik gruplara ayrılınız. Öğretmeniniz, size sosyal veya doğal çevrenizde yaşanan bir problem durumu verecektir.

Üç kişilik grupta öğrencilerden ikisi arasında söz konusu problem durumunun çözümüne ilişkin bir anlaşmazlık olduğu düşünülecek ve tartışma buna göre sürdürülecektir. Diğer öğrenci ise uzlaştırıcı rolünü üstlenecektir.

Öğrenciler ilk olarak gruplarında verilen problemi tartışır. Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayan öğrenciler, ayrılarak kendi aralarında bir grup oluştururlar. Birbirleriyle tartışma deneyimlerini paylaşırlar.

Kendi aralarında tartışan öğrenciler aynı gruptaki arkadaşlarıyla yeniden bir araya gelirler.

Problemin çözümüne ilişkin oluşturulan düşünceler tüm sınıfla paylaşılır.


Cevap :

Etkinlikte, gruplarda verilen problemi önce tartıştık. İki kişi arasında anlaşmazlık olurken, bir kişi uzlaştırıcı rolünde oldu. Uzlaştırıcı, iki tarafı dinleyip ortak bir çözüm bulmamıza yardım etti.

Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayanlar ayrı gruplara ayrılarak deneyimlerini paylaştı. Sonra tekrar birleşip problemi uzlaşarak çözmenin daha kolay ve doğru olduğunu gördük.

Bu etkinlik sayesinde karşılıklı konuşmanın, birbirini dinlemenin ve uzlaşmanın çok önemli olduğunu anladık. Kavgaların önlenmesine ve herkesin fikrine saygı duyulmasına yardımcı olduğunu gördük.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 62-63. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konularında bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlık durumlarında barışçıl çözümler bulma ve uzlaşmanın önemini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 62, 63 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşmanın Gerekliliği Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63


1. Arkadaşlarınızla oyun oynarken veya bir şey seçerken anlaşmazlığa düştüğünüzde nasıl bir yol izliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Önce arkadaşlarımı dinliyorum, ne istediklerini anlamaya çalışıyorum. Sonra kendi düşüncemi sakin bir şekilde söylüyorum. Eğer hâlâ anlaşamazsak, çoğunluğun fikrine uymaya çalışıyor ya da sırayla herkesin istediği oyunu oynuyoruz. Bazen kura çekerek ya da taş-kâğıt-makas oynayarak da karar veriyoruz. Böylece kavga etmeden anlaşabiliyoruz.


2. Uzlaşma olmadığı zaman toplumda ne tür problemler yaşanabilir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İnsanlar birbirini dinlemez ve uzlaşamazsa tartışmalar, kavgalar ve kırgınlıklar ortaya çıkar. Toplumda huzur bozulur, insanlar birbirine güvenmez. Dostluklar zarar görebilir, hatta büyük kavgalar ve ayrılıklar yaşanabilir. Kuralların çiğnenmesine ve düzensizliğe sebep olabilir.


Soru : Bu etkinlik ile iletişim kuramadığımızda nasıl anlaşmazlıklar yaşadığımızı göreceğiz.

Öğretmen, önde oturan öğrencilerden birinin kulağına bir cümle söyler. Bu cümle kulaktan kulağa en arkada oturan öğrenciye kadar gider. En sondaki öğrenci duyduğu cümleyi yüksek sesle sınıfa açıklar. Bu etkinlik sayesinde iletişimsizliklerin anlaşmazlıklara nasıl yol açtığı gözlemlenir. Ayrıca kendimizi doğru ifade etmemizin ve karşımızdaki kişiyi etkin dinlememizin önemi görülür.


Cevap : Bu etkinlikte cümle kulağa kulağa giderken yanlış anlaşılabilir ve değişebilir. Son kişiye ulaştığında cümle çoğu zaman ilk söylenenden farklı olur. Bu da iletişim kopukluğunda yanlış bilgi ve anlaşmazlıklar çıkabileceğini gösterir.

Doğru iletişim kurmak için açık konuşmalı, kendimizi net ifade etmeli ve karşımızdakini dikkatle dinlemeliyiz.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 63 Cevapları


Sınıf Başkanı Seçiyoruz 

4-C sınıfı öğrencileri o gün sınıf başkanı seçeceklerdi. Öğretmen, hem sınıf başkanını belirleme sürecini öğretmek hem de öğrencilerine demokrasinin önemini göstermek istiyordu. Bu nedenle ilk olarak kimin sınıf başkanı olmak istediğini sordu.

Sınıfta birçok parmak kalktı. Öğretmen, sınıf başkanı olmak isteyen Mehmet’i seçti ve birden sınıfta uğultular başladı. “Mehmet olmamalı, bu haksızlık, ben neden olmadım?” şeklinde sesler yükseldi. Öğretmen, öğrencilerine “Aferin çocuklar. Doğru bir tepki verdiniz. Şimdi hep birlikte sınıf başkanı seçim sürecine geçelim” dedi. Öğrencilerine “Sizce sınıf başkanını nasıl seçmeliyiz?” diye sordu. Sınıftaki öğrenciler bir oylama yapmak istediklerini söylediler.

Oylama yapılmaya karar verildi ve sınıf başkanı adayları tahtaya çıktı. Neden sınıf başkanı olmak istediklerini arkadaşlarına açıkladılar. Öğrenciler, kararlarını bir kâğıda yazarak öğretmenlerine verdiler. Arkadaşlarından en fazla oyu alan Belma sınıf başkanı seçildi. Bu seçim yöntemi ile 4-C uzlaşarak sınıf başkanlarını belirlemiş oldu.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. 4-C sınıfında kısa süreliğine de olsa yaşanan anlaşmazlık nedir?


Cevap : Öğretmenin sınıf başkanı olarak Mehmet’i seçmesi üzerine öğrenciler “Bu haksızlık!” diyerek itiraz ettiler ve kimin başkan olacağı konusunda bir anlaşmazlık yaşandı.


2. Anlaşmazlık için bir uzlaşı gerekmiş midir? Neden?


Cevap : Evet, gerekmiştir. Çünkü öğrenciler öğretmenin doğrudan seçtiği başkanı istemediler. Bu sorunu çözmek için oylama yapma konusunda uzlaşarak demokratik bir seçim gerçekleştirdiler ve herkesin fikri sorulmuş oldu.


Soru : Çevrenizdeki kişilerle yaşadığınız bir anlaşmazlığı düşününüz. Bu anlaşmazlığı uzlaşı yoluyla nasıl çözdüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız. Uzlaşı sürecinizi hikâyeleştirerek ailenizle de paylaşınız. Uzlaşının neden önemli olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Geçen hafta arkadaşım Ali ile teneffüste hangi oyunu oynayacağımıza karar verememiştik. Ben futbol oynamak istiyordum, o ise basketbol. Önce ikimiz de kendi isteğimizde ısrar ettik ve biraz tartıştık. Sonra düşündük ve önce futbol, sonra basketbol oynayalım diye karar verdik. Böylece ikimiz de mutlu olduk.

Uzlaşmak önemlidir çünkü herkesin fikrine saygı duyulmasını sağlar, kavgaları önler ve arkadaşlıkların bozulmasına engel olur.



 

error: Content is protected !!