4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesine ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan sorulara doğru ve anlaşılır cevaplar sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin değerlendirme sürecini kolaylaştırmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Garanti belgesi ile kullanım kılavuzu aynı içeriğe sahiptir. (Yanlış)
    ➡ Doğrusu: Garanti belgesi ürünün garanti süresi ve şartlarını açıklar, kullanım kılavuzu ise ürünün nasıl kullanılacağını anlatır.

  2. Alexander Graham Bell, telefonu icat eden mucittir. (Doğru)

  3. Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması sonuçların raporlanmasıdır. (Yanlış)
    ➡ Doğrusu: Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması, ihtiyaç veya problemi belirlemektir.

  4. Bilimsel ve teknolojik ilerlemeler, düşünce özgürlüğüyle yakından ilişkilidir. (Doğru)

  5. Röntgen ve tomografi gibi cihazlar, hastalıkların erken fark edilmesini sağlar. (Doğru)


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. İnsanlığın ilk dönemlerinde, yiyecek ve içecekler serin kalmaları için mağaralarda tutulmaktaydı.

  2. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve ütü gibi teknolojik ürünler temizlik alanında kullanılmaktadır.

  3. Bir ürün sigorta edildiğinde ürünün ileride karşılaşabileceği zarar önceden ödenen ücret karşılığında giderilir.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için alınması gereken önlemler nelerdir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için alınması gereken önlemler:

  • Ürün kullanılmadığı zaman kapatılmalıdır.
  • Piller doğrudan güneş ışığına veya aşırı sıcak ortamlara bırakılmamalıdır.
  • Uzun süre kullanılmayacaksa piller cihazdan çıkarılmalıdır.
  • Kaliteli ve uygun türde piller kullanılmalıdır.
  • Sızıntı yapan veya eski piller hemen değiştirilmelidir.
  • Cihazın kullanma kılavuzundaki talimatlara uyulmalıdır.

2. Çevre dostu ulaşım araçları hangileridir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.


Cevap :

Madde Madde Çevre dostu ulaşım araçları:

  • Elektrikli arabalar
  • Bisikletler ve elektrikli bisikletler
  • Toplu taşıma araçları (otobüs, metro, tramvay)
  • Güneş enerjisiyle çalışan araçlar
  • Yaya ulaşımı (yürümek)
  • Hibrit araçlar (hem elektrikli hem benzinli)

Bu araçlar az enerji harcar, hava kirliliğini azaltır ve doğayı korur.


3. Bir ürün geliştirilirken en önemli aşamalarından biri ürünü geliştirmemize yarayacak bilgileri araştırdığımız aşamadır. Bu aşama için çevrenizde hangi merkezler var? Bu merkezlerin ve bilgi kaynaklarının listesini oluşturunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Ürün geliştirme sürecinde bilgi alınabilecek merkezler ve kaynaklar:

  • Okul kütüphaneleri
  • Halk kütüphaneleri
  • Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)
  • Belediyelerin bilim merkezleri ve atölyeleri
  • Üniversitelerin araştırma laboratuvarları
  • İnternet (güvenilir bilimsel siteler)
  • Öğretmenler, mühendisler ve alan uzmanları
  • Teknoloji müzeleri ve bilim fuarları (örneğin TÜBİTAK fuarları)

Bu merkezlerde yapılan araştırmalar, ürün tasarlarken gerekli bilgileri toplamamıza ve bilimsel temellere dayalı çözümler geliştirmemize yardımcı olur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdakilerden hangisi evlerde kullanılan teknolojik ürünlerden biridir?


A) Elektrik süpürgesi
B) POS cihazı
C) Röntgen makinesi
D) Ultrason cihazı

Cevap : A


2. Aşağıda ürün tasarlama süreci öncesindeki işlemler verilmiştir. İşlem döngüsünde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Denemeler yapma
B) Kaynakları araştırma
C) Ürünü tanıtma
D) Malzemeleri alma

Cevap : B


3. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan teknolojilerden biridir?


A) Etkileşimli tahta
B) Steteskop
C) Radyo
D) Ütü

Cevap : A


4. Aşağıdakilerden hangisi teknolojinin olumlu sonuçlarından biridir?


A) Trafik tıkanıklığı artmıştır.
B) Mesafeler kısalmıştır.
O Bazı canlıların nesli tükenmiştir.
D) Bazı sağlık sorunları artmıştır.

Cevap : B


5. Eda sıcak yaz günlerinde giyilmek üzere klimalı kıyafetler tasarlamıştır. Bu kıyafetlerin içinde nanoteknoloji kullanılmıştır. Eda’nın bu tasarımına sıcak ülkelerden çok fazla talep olmuştur. Eda’nın bu tasarımı yapma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?


A) Boş vakitlerini değerlendirmek için
B) Teknolojiyi sevdiği için
C) İhtiyaçlara önem verdiği için
D) Ünlü olmak istediği için

Cevap : C


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları


6. Teknolojinin insanlara ve çevreye pek çok zararı bulunmaktadır. Aşağıda verilenlerden hangisi teknolojinin insanlar arası iletişime verdiği zararlardandır?


A) Ürünlerin radyasyon yayması
B) Sosyal ilişkileri etkilemesi
C) T aşıtların gürültüye yol açması
D) Atık ve çöplerin artması

Cevap B


7. Sporcuların kullandığı akıllı teknolojilerin birincil kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Nabız ve uyku düzeninin izlenmesi
B) Sosyal medyanın taranması
C) Fotoğrafların ve videoların düzenlenmesi
D) E-postaların ve belgelerin yönetilmesi

Cevap : A


8. Aşağıdakilerden hangisi ilk kişisel bilgisayarların birincil kullanım amacıdır?


A) Genel ağa erişim sağlamak
B) Video oyunları oynamak
C) Hesap tabloları ve belgeler oluşturmak
D) Fotoğraf ve video çekmek

Cevap C


9. Bir örün geliştirilirken karşılaşılan sorunu çözmek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?


A) Vazgeçilerek yeni bir ürünün geliştirilmesine başlanır.
B) Ürün sorun yokmuş gibi tanıtılır.
C) Üründeki sorunun kendi kendine çözülmesi beklenir.
D) Yakın çevredeki bilgili ve deneyimli bireylerden yardım istenir.

Cevap D


10. Aşağıdakilerden hangisi teknolojiyi çevre dostu bir şekilde kullanmanın bir yoludur?


A) Elektronik cihazları kısa bir süre sonra çöpe atmak.
B) Eski elektronik cihazları çöpe atmak yerine geri dönüştürmek.
C) Dijital kopya yerine kağıt kullanmayı tercih etmek.
D) Elektronik cihazları gece gündüz açık bırakmak.

Cevap B


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları


D. Aşağıda verilen metinden hareketle soruları yanıtlayınız. 


1. Zımba başka hangi alanlarda kullanılıyor olabilir? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Ofislerde evrak ve belgeleri bir arada tutmak için
  • Okullarda ödev, sınav kâğıdı ve ders notlarını düzenlemek için
  • Mahkemelerde ve resmi kurumlarda dosya düzenlemek için
  • Evde faturaları, fişleri veya belgeleri toparlamak için

2. Ahmet’in yaşadığı durumu siz yaşıyor olsanız neler yapardınız? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Notlarımı önceden deftere yazardım veya dosya klasörleri kullanırdım.
  • Sayfa numarası vermeyi unutmazdım.
  • Zımba, ataş veya dosya poşeti kullanarak kâğıtları bir arada tutardım.
  • Dijital olarak taratıp bilgisayarda düzenli klasörler açabilirdim.

3. Zımbanın tarihsel süreç içinde gelişimi nasıl olmuştur? Araştırınız. Ulaştıklarınızı maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

  • 1700’lü yıllarda Fransa’da dava dosyalarının karışmasını önlemek için ilk zımba icat edildi.
  • İlk zımbalar tek tek elle çakılan metal pimlerden oluşuyordu.
  • 1800’lerde daha pratik ve yaygın kullanılabilen masaüstü zımbalar üretildi.
  • 1900’lerde yaylı ve kolay dolan modern zımba makineleri geliştirildi.
  • Günümüzde ise elektrikli ve otomatik zımbalar üretiliyor; çok sayfalı belgeleri hızla düzenlemek mümkün hale geldi.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları


E. Aşağıdaki bulmacada verilen kavramları bularak işaretleyiniz. Ardından bu kavramlarla ilgili öğrendiklerinizi defterinize yazınız. Aşağıda olmayan ancak bulmacada keşfettiğiniz kelimeyi altta verilen boşluğa yazınız.


Cevap : Kelime : KÜTÜPHANE


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları


F. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.


Cevap :

ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ

Teknolojiyi bilinçli kullanıyorum

  • Kullanım kılavuzuna uyarım.
  • Fazla zaman harcamam, ara veririm.
  • Elektronik atıkları geri dönüşüme veririm.
  • Güvenli ve doğru şekilde kullanırım.

Teknolojik ürünlerin geçmişi ve bugünü

  • Telefon → Eskiden kablolu, şimdi akıllı.
  • Televizyon → Siyah-beyazdan akıllı TV’ye.
  • Bilgisayar → Tüplü monitörden ince ve taşınabilir laptoplara.
  • Ulaşım araçları → At arabasından elektrikli araçlara.

Teknolojik ürünlerin gelişim aşamaları

  • İhtiyacı veya sorunu fark etmek
  • Araştırma yapmak
  • Fikir geliştirmek ve tasarlamak
  • Malzeme seçmek
  • Deneme ve testler yapmak
  • Son ürünü üretmek ve sunmak

Teknolojik ürünlerin mucitleri

  • Alexander Graham Bell → Telefon
  • Thomas Edison → Ampul
  • Nikola Tesla → Elektrik ve uzaktan kumanda
  • John Logie Baird → Televizyon
  • Wright Kardeşler → Uçak


 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını kavramasına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinlikler üzerinde odaklanarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Teknolojiyi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları detaylı olarak sunulmuştur. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 118-119, 120, 121, 122 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri rahatça değerlendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122


Soru : Bir teknolojik ürünü hangi durumlarda kullanmayı bırakıyorsunuz? Kullanmayı bıraktığınız ürüne sonra ne oluyor? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bir teknolojik ürünü bozulduğunda, artık işe yaramadığında veya daha yenisini aldığımda kullanmayı bırakıyorum. Kullanmayı bıraktığım ürünü genellikle geri dönüşüme veriyorum ya da tamir ettirip tekrar kullanıyorum. Eğer tamir edilemiyorsa, çevreye zarar vermemesi için elektronik atık kutusuna atıyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları


Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyarak oyun bağımlılığının neden olabileceği sorunlar hakkında fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Oyun bağımlılığı insan sağlığını olumsuz etkileyebilir. Uzun süre bilgisayar başında oturmak hareketsizliğe, kas ve eklem ağrılarına ve dolaşım bozukluklarına yol açabilir. Ayrıca gözler yorulur, uyku düzeni bozulur ve derslere odaklanmak zorlaşır. Haberdeki gibi fazla oyun oynamak bacakta şişlik ve ağrıya, hatta yürüme sorunlarına bile neden olabilir. Bu yüzden oyun oynarken süreyi sınırlamak, ara vermek ve sağlığımıza dikkat etmek gerekir.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Teknolojik ürünlerin doğaya haberdekinden başka ne şekilde zarar verebileceğini söyleyiniz.


Cevap : Teknolojik ürünler doğaya başka şekillerde de zarar verebilir. Üretimleri sırasında fazla enerji ve su tüketilir, bu da doğal kaynakların azalmasına neden olur. Kullanım süresi biten cihazlar çöpe atıldığında toprağı ve suyu kirletir, içlerindeki pil ve kimyasallar çevreye zarar verir. Ayrıca eskiyen teknolojik ürünler çok sık değiştirildiği için elektronik atık miktarı artar ve geri dönüştürülmezse doğada uzun süre kalıp kirlenmeye yol açar. Üretim ve taşımada kullanılan fosil yakıtlar da hava kirliliğini artırır.


Soru : Konuya hazırlık kapsamında yazdığınız hîkayeleri okuyunuz. Seçtiğiniz teknolojik ürünü kullanmayı öğrenme hikâyenizde neler yaşamıştınız? Onu yanlış ya da gereğinden fazla zaman kullandığınızda konu içinde değinilen sorunları yaşadınız mı? Böyle sorunlar yaşayan insanlar tanıyor musunuz? Söyleyiniz.


Cevap : Seçtiğim teknolojik ürünü kullanmayı öğrenirken önce bazı zorluklar yaşadım. Yanlış tuşlara bastığım oldu, birkaç kez uygulamaları sildim ama ailemden yardım alarak öğrendim. Bazen de gereğinden fazla kullandığım oldu; bu yüzden gözlerim yoruldu, başım ağrıdı ve ders çalışmam gecikti. Çevremde de özellikle telefonu ve bilgisayarı fazla kullandığı için uyku düzeni bozulan, derslerine odaklanamayan arkadaşlarım var. Bu nedenle teknolojiyi dengeli kullanmanın önemli olduğunu düşünüyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Kullandığım Teknolojik Ürün Bu Ürünü Kullanırken Nelere Dikkat Ediyorum?
Telefon Fazla kullanmamaya, ekran süresini sınırlamaya, şarjdayken kullanmamaya dikkat ediyorum.
Bilgisayar Uzun süre oturmamaya, gözlerimi dinlendirmeye, güvenli sitelere girmeye dikkat ediyorum.
Televizyon Çok yakından izlememeye, izleme süresini sınırlamaya, uygun programlar seçmeye dikkat ediyorum.
Tablet Oyun oynarken zamanı kontrol etmeye, ders için verimli kullanmaya, düşürmemeye dikkat ediyorum.
Elektrikli Süpürge Kablolara takılmamaya, dikkatli kullanmaya, fişi çekmeyi unutmamaya dikkat ediyorum.
Mikrodalga Fırın İçine metal eşya koymamaya, çocukken büyüklerden izin alarak kullanmaya dikkat ediyorum.

Soru : Bazı ürünlerde neden “Bu cihaz yalnızca evde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Dükkân, ofis, iş yeri vb. alanlarda kullanımı uygun değildir.” uyarısı bulunmaktadır? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilere ilişkin bir afiş hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bazı ürünlerde bu uyarı bulunur çünkü ev tipi cihazlar, günlük ev kullanımı için tasarlanır ve daha az güçte, daha az dayanıklı parçalarla üretilir. Dükkân, ofis veya iş yerlerinde cihazlar uzun süre ve yoğun şekilde çalıştırıldığında çabuk bozulabilir, yangın veya elektrik arızası riski artar. Ayrıca ticari alanlarda kullanılan ürünlerin farklı güvenlik standartlarına uygun olması gerekir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları


Soru : Bilinçli tüketicilerin teknolojik ürünlerin kullanımı konusunda bilgisi ve duyarlılığı nasıldır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bilinçli tüketiciler, teknolojik ürünleri ihtiyaç kadar ve doğru şekilde kullanır. Ürünlerin kullanım kılavuzunu okur, güvenli çalışmasına dikkat eder ve enerji tasarrufu sağlar. Ayrıca teknolojik ürünlerin çevreye zarar vermemesi için geri dönüşüme önem verir ve atıkları doğru şekilde ayırır. Gereksiz yere yeni ürün almak yerine var olanı onarmayı veya uzun süre kullanmayı tercih eder. Böylece hem doğayı korur hem de israfı önler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları


Soru : Aşağıda garanti belgelerinden yararlanmak için gereken koşullara örnekler verilmiştir. Aralarında daha önceden bildiğiniz koşullar varsa onların yanına (✔) işareti koyunuz. Garanti koşullarının teknolojik ürünlerin doğru kullanımıyla nasıl bir ilişkisi vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Ürün, kullanma kılavuzuna uygun olarak kullanılmış olmalıdır.
Ürün, dikkatli taşınmış olmalıdır.
Ürün, amacı dışında kullanılmamış olmalıdır.
Ürünün faturası ve garanti belgesi bulunmalıdır.
Ürüne bilerek zarar verilmemelidir.


Soru : Dosya kâğıdına bir tablo oluşturarak istek ve ihtiyaçlarınızı yazınız. Hazırladığınız tabloyu sınıf panosuna asınız.


Cevap :

İsteklerim İhtiyaçlarım
Yeni bir tablet almak Yiyecek ve su
Bisiklet sahibi olmak Giyecek (mevsime uygun kıyafetler)
Oyun oynamak için yeni telefon Barınma (ev)
Tatilde denize gitmek Eğitim (okul, kitap, defter)
Bilgisayar oyunu satın almak Sağlık hizmetleri
Sinemaya gitmek Temizlik malzemeleri


 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 114-115-116-117-118. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki önemli etkinlikler ve metinler üzerinde yoğunlaşarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Benim Ürünüm Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Ürünüm Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118


Soru : Bir ürün tasarlamak isteseniz bu hangi alanda olurdu? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Ben bir ürün tasarlamak isteseydim, çevreyi koruma alanında olurdu. Çünkü doğa kirliliği büyük bir sorun ve insanlara yardımcı olacak bir çözüm geliştirmek isterdim. Örneğin denizlerdeki plastik atıkları otomatik toplayan akıllı bir robot yapardım. Böylece hem çevre temizlenir hem de deniz canlıları korunur.


Soru : Konuya hazırlık çalışmasında çevrenizde çözüm bekleyen durumları ve geliştirilebilecek ürünlere ilişkin yazdığınız yazıları okuyunuz. Ürünlerin geliştirilebilmesi hangi aşamalardan geçmesine bağlıdır? Tartışınız.


Cevap :

Bir ürünün geliştirilebilmesi için bazı aşamalardan geçmesi gerekir:

  1. Problem veya ihtiyacı fark etmek

  2. Araştırma yapmak ve bilgi toplamak

  3. Fikir geliştirmek ve taslak çizimler yapmak

  4. Malzemeleri belirlemek ve ürünü tasarlamak

  5. Denemeler yapmak, hataları düzeltmek

  6. Son ürünü ortaya çıkarmak ve test etmek

Bu aşamalar tamamlandığında ürün geliştirilip kullanılabilir hâle gelir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konuya hazırlık olarak yaptığınız araştırmadaki bilgileri hatırlayınız. Ardından ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bence ürün geliştirme sürecinin başlangıcı bir ihtiyaç veya sorun fark etmekle olur. İnsanlar günlük hayatta karşılaştıkları bir problemi çözmek için yeni fikirler üretirler. Haberdeki öğrenciler de uzaktan kumanda aletlerinin sık sık kaybolmasından yola çıkarak çözüm aramışlar. Aynı şekilde deniz kirliliği, gıdalardaki radyasyon gibi sorunları fark edip bu problemleri çözmek için buluşlar geliştirmişler. Yani ihtiyacı görmek ve çözüm aramak bir icadın ilk adımıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberlerini okuyunuz. Girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bence devlet destekli projeler, girişimci insanların sayısının artmasında çok önemli bir rol oynar. Çünkü girişimciler yeni bir işe başlarken maddi destek ve eğitime ihtiyaç duyar. Devletin sağladığı projeler sayesinde insanlar cesaretlenir, bilgi edinir ve işlerini büyütme imkânı bulur. Haberdeki Hatice Hanım, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü desteğiyle üretimini artırma hedefi koymuş. Benzer şekilde teknoloji alanında çalışan genç girişimciler de destek görerek başarıya ulaşmış. Yani devlet destekli projeler girişimcilerin yeni fikirler geliştirmesine ve başarıya ulaşmasına büyük katkı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları


Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. TEKNOFEST 2022’ye hangi fikirlerinizi projelendirmek için katılırdınız? Söyleyiniz.


Cevap : TEKNOFEST 2022’ye katılsaydım, çevre kirliliğini önlemek için bir proje yapardım. Örneğin denizlerdeki plastik atıkları toplayan akıllı bir robot tasarlardım. Bu robot atıkları algılayıp toplayarak denizleri temiz tutar. Ayrıca güneş enerjisiyle çalışan çevre dostu bir araç tasarlayarak hem enerji tasarrufu sağlar hem de doğayı korumaya katkı sunardı. Böylece çevreye faydalı bir teknoloji geliştirmiş olurdum.


Soru : Siz de günlük hayatınızda gördüğünüz bir problem durumundan hareketle kendi ürününüzü geliştiriniz. Ürününüzün gelişim aşamalarını aşağıda verilen başlıklardan hareketle raporlaştırınız.


Cevap :

Ürünün Adı : Akıllı Çöp Ayrıştırıcı

Problem Durumu

Evlerde çöp atılırken geri dönüştürülebilir atıklar (plastik, kâğıt, cam, metal) çoğu zaman karışıyor ve geri dönüşüm zorlaşıyor.

Ürünün Karşıladığı İhtiyaç

Evlerde çöpü kolayca ayırarak geri dönüşümü artırmak ve çevre kirliliğini önlemek.

Ürünü Oluşturan Malzemeler

  • Plastik kutular

  • Sensörler (atığın türünü algılamak için)

  • Küçük motorlar (kapağı açmak için)

  • Pil veya şarjlı batarya

  • Etiket ve uyarı ışıkları

Ürünle İlgili Çizimler

(Defterinize bir çöp kutusu çizin: üst kısmında sensör, farklı bölmelere ayrılmış iç kısım ve ışıklar.)

Ürünle İlgili Slogan

“Çöpler Ayrı, Gelecek Aydınlık!”


Ürünün Yapılış Aşamaları

a) Ön Araştırma

Evlerde çöp ayrıştırma problemini araştırdım. Geri dönüşüm kutularının yeterince kullanılmadığını ve insanların çoğunun hangi atığın nereye atılacağını bilmediğini gördüm.

b) Uygulanan İşlemler

  • Çöpün türünü tanıyacak sensörler tasarladım.

  • Kutuyu plastik, kâğıt, cam ve metal için dört bölmeye ayırdım.

  • Her bölmenin üzerine otomatik açılan kapaklar ekledim.

  • Yan tarafına atık türünü gösteren ışıklar koydum.

c) Sonuç

Ortaya kendi kendine ayrıştırma yapan akıllı çöp kutusu çıktı. Böylece insanlar çöpü karıştırmadan atabiliyor, geri dönüşüm kolaylaşıyor ve çevreye katkı sağlanıyor.


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız bir teknolojik ürünü kullanmayı nasıl öğrendiğinizi anlatan bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bir gün babam bana eski telefonunu hediye etti. Çok heyecanlandım ama nasıl kullanacağımı bilmiyordum. Önce telefonun sadece arama yapabildiğini sandım. Babam bana nasıl açma-kapama düğmesine basmamı, uygulamalara girmeyi ve mesaj göndermeyi gösterdi. Sonra internete girip oyun indirmeyi öğrendim. Yanlışlıkla birkaç kez uygulamaları sildim ama babam sabırla yeniden yüklemeyi öğretti. Şimdi telefonu rahatlıkla kullanabiliyorum. Bu sayede sabırlı öğrenmenin ve deneyerek keşfetmenin ne kadar önemli olduğunu anladım.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını anlamasına ve etkinlikleri doğru yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinliklere odaklanarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Teknolojinin Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 109, 110, 111, 112, 113 Cevapları yer alır. Böylece öğrenciler doğru yanıtlar bulabilir, öğretmenler de etkinlikleri kolayca değerlendirebilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113


Soru : Tablet bilgisayar ile masaüstü bilgisayar arasında ne gibi farklılıklar vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Tablet bilgisayarlar hafif ve taşınabilirdir; dokunmatik ekrana sahiptir ve her yerde kullanılabilir. Masaüstü bilgisayarlar ise daha büyük ve güçlü donanımlara sahiptir; genellikle sabit bir yerde kullanılır. Tabletler şarjlı çalışırken masaüstü bilgisayarlar sürekli elektrik bağlantısına ihtiyaç duyar. Ayrıca masaüstü bilgisayarlar genellikle daha hızlı ve yüksek performanslıdır.


Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız özetleri okuyunuz. Ardından uzaktan kumanda teknolojisinin ne gibi yeni teknolojiler için öncülük ettiğini tartışınız.


Cevap : Uzaktan kumanda teknolojisi, günümüzde akıllı ev sistemleri (ışıkları, televizyonu, klimayı uzaktan kontrol etme), drone’lar, robotlar ve akıllı araçlar gibi pek çok yeni teknolojinin gelişmesine öncülük etmiştir. Ayrıca televizyonlar, oyuncaklar ve kapı sistemlerinden başlayarak bugün uzaktan yönetilebilen makineler ve cihazlar için temel olmuştur.


Soru : Aşağıda bir daktilo (Görsel 4.32) ve tablet bilgisayara (Görsel 4.33) ait verilen görselleri inceleyiniz. Sizce hangisinde yazı yazmak ve yazdıklarınızı düzenlemek daha kolay olur? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bence tablet bilgisayarda yazı yazmak ve yazdıklarımı düzenlemek çok daha kolaydır. Çünkü tablet bilgisayarda yanlış yazılan kelimeleri silip düzeltebilirim, metni kopyalayıp yapıştırabilirim ve istediğim gibi düzenleyebilirim. Daktiloda ise yanlış yapınca kağıt ziyan olur ve düzeltmek zordur. Ayrıca tablet bilgisayarda yazılarımı kaydedebilir, paylaşabilir ve farklı programlar kullanabilirim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 111 Cevapları


Soru : Alexander Graham Bell ile John Logie Baird’ın yaşam öykülerini ve diğer çalışmalarını genel ağdan araştırınız. Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap :

Alexander Graham Bell (1847-1922) İskoçya’da doğdu. Küçük yaşta ses ve konuşma üzerine çalışmaya başladı. Babası da işitme eğitimi konusunda uzmandı. Bell, işitme engelliler için çalışmalar yaptı ve 1876’da telefonu icat etti. Bu buluş iletişim alanında büyük bir devrim yarattı. Ayrıca hava taşımacılığı ve ses teknolojileri üzerine de araştırmalar yaptı.

John Logie Baird (1888-1946) İskoçya’da doğdu. Elektrik mühendisliği eğitimi aldı. 1926’da dünyada ilk kez çalışan televizyonu geliştirdi ve görüntülü yayın yapmayı başardı. Renkli televizyonun da öncülerindendir. Çalışmaları sayesinde televizyon teknolojisi gelişti ve yaygınlaştı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları


Soru : Evinizde kullandığınız teknolojik bir ürünün geçmişten günümüze hangi aşamalardan geçtiğini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap : Eskiden televizyonlar siyah-beyaz, büyük ve ağır kutu şeklindeydi. Az sayıda kanal vardı ve uzaktan kumanda yoktu. Sonra renkli televizyonlar çıktı, görüntü kalitesi arttı. Daha sonra plazma ve LCD ekranlar geliştirildi, televizyonlar ince, hafif ve yüksek çözünürlüklü oldu. Günümüzde akıllı televizyonlar sayesinde internetten film, dizi izlenebilir ve birçok uygulama kullanılabilir hale geldi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 113 Cevapları


Soru : Aşağıda röntgen cihazının ülkemizde ilk kullanım tarihine ilişkin bir metin verilmiştir. Metni okuyarak röntgen teknolojisinin gelişimi açısından önemli gördüğünüz ifadelerin altını çiziniz.


Cevap :

Altı çizilecek önemli ifadeler:

  • X ışınlarının, cisimlerin içinden geçebildiği keşfi, Avrupa’da röntgen cihazının üretilmesinin önünü açmıştı.

  • Bu keşif Osmanlı’da iki tıp öğrencisi subayına ilham vermişti.

  • Esat Fevzi ve Rıfat Osman Beyler bu keşfi bir Fransız tıp dergisinde okumuşlardı.

  • Kendi olanaklarıyla laboratuvarda yaptıkları pilleri kullanarak basit bir röntgen cihazı geliştirdiler.

  • Bu cihaz sayesinde 1897-1905 Türk-Yunan Savaşı’nda Selanik’te yaralanan asker Boyabatlı Mehmet Efendi’nin el röntgenini çektiler.

  • Röntgen filminde Mehmet Efendi’nin sağ bileğindeki şarapnel parçasını tespit edebildiler.

  • Bu uygulama, röntgen tekniğinin, tıp biliminde ve savaş yaralanmalarında dünyada ve ülkemizde kullanıldığı ilk uygulama olarak bilinmektedir.

  • Türk doktorlarının röntgen teknolojisini kullanmalarını takdir eden Alman İmparatoru, Osmanlı Devleti’ne iki adet röntgen cihazı hediye etmiştir.

  • Günümüzde röntgen teknolojisi kullanılmakla birlikte MR, ultrason ve tomografi gibi çok daha iyi görüntüleme yapan teknolojik ürünler de vardır.


Soru : Seçeceğiniz bir teknolojik ürünün mucidinin yaşam öyküsünü araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap :Ben telefonun mucidi Alexander Graham Bell’i seçtim.

Alexander Graham Bell 1847 yılında İskoçya’da doğdu. Babası işitme eğitimi üzerine çalışıyordu. Bell, işitme engellilere yardımcı olmak için ses ve iletişim üzerine araştırmalar yaptı. 1876 yılında ilk telefonu icat ederek insanlığın iletişim şeklini değiştirdi. Hayatı boyunca işitme engellilere yönelik çalışmalara devam etti ve birçok buluşa imza attı. 1922 yılında hayatını kaybetti.


Soru : Yakın çevrenizde hangi sorunlar için ne tür ürünler geliştirilmiştir? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilerle araştırdığınız ürünü tanıtıcı bir metin yazıp sınıf panosuna asınız.


Cevap :

Yakın çevremde engelli bireylerin rahat hareket etmesi için geliştirilen akıllı tekerlekli sandalye dikkatimi çekti.

Bu ürün sayesinde engelli kişiler joystick veya dokunmatik panel kullanarak kolayca hareket edebiliyor. Bazı modellerde otomatik fren sistemi ve engel algılama sensörleri bulunuyor. Böylece hem güvenli hem de rahat bir ulaşım sağlanıyor. Bu ürün, engelli bireylerin günlük hayatta bağımsız hareket etmelerine ve sosyal hayata katılmalarına büyük katkı sağlıyor.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Geçmişte ve Şimdi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, özellikle “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan metin ve etkinlikler üzerinde yoğunlaşarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ : Geçmişte ve Şimdi Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107, 108 Cevapları, öğrencilerin ders kitaplarındaki sorulara doğru yanıtlar bulmasını kolaylaştırır. Bu açıklamalar sayesinde hem öğrenciler hem de öğretmenler etkinlikleri daha verimli şekilde değerlendirebilir ve konular pekiştirilerek öğrenme süreci desteklenir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108


Soru : Teknolojik ürünler hep aynı amaçlarla mı kullanılır? Teknolojik ürünlerin kullanımları hangi şartlarda değişir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Teknolojik ürünler her zaman aynı amaçlarla kullanılmaz. İnsanların ihtiyaçları, yaşam koşulları ve teknolojinin gelişmesi ürünlerin kullanımını değiştirir. Örneğin telefonlar önce sadece konuşmak için kullanılırken, bugün internet, fotoğraf çekme, video izleme ve alışveriş yapma gibi birçok amaçla kullanılmaktadır. Bilgisayarlar da eskiden sadece yazı yazmak için kullanılırken şimdi eğitim, eğlence ve iletişim için de kullanılır. Yani ihtiyaçlar arttıkça ve teknoloji geliştikçe kullanım alanları da değişir.


Soru : Aşağıda bazı teknolojik ürünlerin eski ve günümüzdeki hâli verilmiştir. Bu teknolojik ürünlerin eski ve günümüzdeki hâlini karşılaştırarak aralarında ne gibi farklar olduğunu söyleyiniz.


Cevap :

Eskiden tarlalar saban ile, hayvan gücü kullanılarak sürülürdü. Bu yöntem yavaş ve zor bir işti. Günümüzde ise traktörler sayesinde tarlalar daha hızlı, kolay ve verimli şekilde sürülmektedir.

Eskiden kumaşlar dokuma tezgâhlarında insanlar tarafından elle dokunurdu, bu da çok zaman alır ve yorucu olurdu. Günümüzde ise kumaş üreten makineler sayesinde işler çok daha hızlı, otomatik ve fazla miktarda üretim yapılabilir hâle gelmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları


Soru : Aşağıda geçmişte ve günümüzde kullanılan ulaşım araçlarının görselleri verilmiştir. Görselleri inceleyerek bu araçların zaman içerisinde ne gibi değişikliğe uğradığını ve insanların hayatlarına ne gibi etkileri olduğunu defterinize yazınız.


Cevap :

Geçmişteki uçaklar basit yapılıydı ve genellikle hava gözlemi için kullanılırdı. Günümüzdeki yolcu uçakları çok daha hızlı, güvenli ve konforlu hâle gelmiş; kargo uçakları ise dünyanın her yerine kısa sürede yük taşımayı mümkün kılmıştır.

Geçmişteki buharlı tekneler yavaş çalışıyor ve genellikle kömür taşıma gibi sınırlı amaçlar için kullanılıyordu. Günümüzdeki yolcu gemileri lüks ve hızlı ulaşım sağlar, tatil ve turizm için kullanılır. Uçak gemileri ise askerî alanda büyük güç ve güvenlik sağlamaktadır.

Bu değişimler sayesinde insanlar daha hızlı seyahat edebilmekte, ticaret gelişmiş, dünyanın farklı yerlerine ulaşmak kolaylaşmış ve yaşam kalitesi artmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çerçevelerin içerisine seçeceğiniz iki teknolojik ürünün geçmişteki ve günümüzdeki görsellerini bulup yapıştırınız. Bu ürünlerin geçmişteki ve günümüzdeki kullanım şekillerini karşılaştırarak aralarındaki farkları kısaca yazınız.


Cevap :

1. Telefon

  • Geçmişte: Kablolu, sadece sesli görüşme yapılabiliyordu.

  • Günümüzde: Akıllı telefonlar çıktı; internet, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, sosyal medya kullanımı gibi birçok işlev kazandı.


2. Televizyon

  • Geçmişte: Siyah-beyaz, büyük ve ağırdı; sadece birkaç kanal izlenebiliyordu.

  • Günümüzde: Renkli, ince ve akıllı TV’ler var; internetten film, dizi izleme ve oyun oynama imkânı sunuyor.


3. Ulaşım Aracı (Araba)

  • Geçmişte: Arabalar yavaş, az güvenli ve basit özelliklere sahipti.

  • Günümüzde: Arabalar hızlı, güvenli, konforlu ve elektrikli modeller de üretiliyor. Ayrıca navigasyon ve internet bağlantısı gibi gelişmiş özellikler bulunuyor.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları”

Soru : Konuya hazırlık kapsamında en sık kullandığınız teknolojik ürünün gelişim tarihçesini, kullanma alanlarını ve sizin kullanma amacınızı yazdığınız metni okuyunuz. Arkadaşlarınızın hazırladıkları yazıları dinledikten sonra sınıfınızda hakkında en çok yazı hazırlanan teknolojik ürünün hangisi olduğunu belirleyiniz.


Cevap : Sınıfta arkadaşlarımın yazılarını dinledim. Çoğumuz en çok telefon hakkında yazı hazırlamışız. Çünkü telefon günümüzde en sık kullanılan teknolojik üründür ve pek çok farklı alanda işe yaramaktadır.


Soru : Tüplü bilgisayar monitörleri ve jetonlu sabit telefonların gelişim tarihçesini araştırarak bir rapor oluşturunuz. Raporunuzu sınıfınızda sununuz.


Cevap :

Eskiden bilgisayarlar tüplü monitörlere sahipti; bu ekranlar büyük, ağır ve fazla enerji tüketirdi. Zamanla LCD ve LED monitörler geliştirilerek daha ince, hafif ve net görüntülü hâle geldi.

Jetonlu sabit telefonlar ise eskiden sokaklarda iletişim için kullanılırdı; arama yapmak için jeton atmak gerekirdi. Daha sonra kartlı telefonlar çıktı, günümüzde ise cep telefonları sayesinde bu sistem neredeyse tamamen ortadan kalktı. Artık insanlar mobil hatlar ve internet sayesinde çok daha kolay iletişim kurabiliyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları


Soru : Defterinize aşağıdakine benzer bir tablo oluşturunuz. Günlük hayatınızda kullandığınız ürünlerden 3 tanesinin olumlu ve olumsuz etkilerini tabloya yazınız.


Cevap :

Kullandığım Teknolojik Ürün Olumlu Etkileri Olumsuz Etkileri Olumsuz Etkilerini Ortadan Kaldırabilmek İçin Alınabilecek Önlemler
Telefon İletişimi kolaylaştırır, bilgiye hızlı ulaşmayı sağlar Fazla kullanım göz yorar, dikkat dağıtır Kullanım süresini sınırlamak, gereksiz bildirimleri kapatmak
Bilgisayar Ödev ve araştırma yapmayı kolaylaştırır, eğlence sağlar Uzun kullanımda duruş bozukluğu ve göz yorgunluğu yapar Düzenli mola vermek, doğru oturma pozisyonu kullanmak
Televizyon Eğlendirir ve bilgilendirir Fazla izlemek zamanı boşa harcayabilir Günlük izleme süresini sınırlamak, faydalı içerikler seçmek

Soru : Eskiden önemli günlerde insanlar birbirlerine mektup yazar ve kartpostal gönderirlerdi. Günümüzde ise genellikle genel ağ üzerinden indirilen hazır yazılar mesaj olarak gönderilmektedir. Sizce hangisi daha sıcak ve samimidir? Hangisine daha çok emek verilmiştir? Bu durum teknolojik gelişmelerin olumsuz etkileri arasında örneklendirilebilir mi? Fikirlerinizi verilen alana kısaca yazınız.


Cevap : Bence mektup yazmak ve kartpostal göndermek daha sıcak ve samimidir, çünkü kişi kendi el yazısıyla yazar ve duygularını emek vererek ifade eder. Günümüzde internetten hazır mesaj göndermek daha kolay ama az emek isteyen bir yöntemdir. Bu durum, teknolojik gelişmelerin olumsuz etkileri arasında gösterilebilir; çünkü insanlar artık duygularını paylaşırken daha az çaba harcamaktadır.


Soru : Farklı araçlar için uzaktan kumanda teknoloijisinin mucidi kimdir? Bu icat niçin geliştirilmiş olabilir? Bununla ilgili bir kısa bir özet yazınız.


Cevap :

Uzaktan kumanda teknolojisinin mucidi olarak Nikola Tesla kabul edilir. Tesla, 1898 yılında uzaktan kumandalı bir tekne tasarlayarak bu teknolojiyi tanıtmıştır. Daha sonra televizyonlar, oyuncaklar, kapı sistemleri ve birçok cihaz için uzaktan kumanda geliştirilmiştir.

Bu icat, insanların cihazları uzaktan yönetmesini sağlamak ve hayatı kolaylaştırmak için geliştirilmiştir. Örneğin televizyonu yerinden kalkmadan kontrol etmek, oyuncakları hareket ettirmek veya kapıları uzaktan açıp kapatmak mümkündür.



 

error: Content is protected !!