4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 139-140-141 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ekonomik bilinç kazanmasına ve etkinlikleri doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel konuları kolay anlaşılır bir biçimde sunarak öğrenmeyi destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 139-140-141 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER : Bilinçli Tüketiciyiz Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 139, 140, 141 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 139-140-141


Soru : Doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin sonuçları neler olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Doğal kaynaklar bilinçsizce tüketilirse çevre kirliliği artar, su ve enerji kaynakları tükenir, ormanlar yok olur ve hayvanların yaşam alanları zarar görür. Ayrıca insanların yaşam kalitesi düşer, iklim değişikliği ve kuraklık gibi büyük sorunlar ortaya çıkar. Bu nedenle suyu, elektriği ve diğer kaynakları tasarruflu kullanmak hem doğayı hem geleceğimizi korur.


Soru : Hazırladığınız kompozisyonları okuyarak sizin değindiğiniz bilinçli tüketici davranışları ile konuda ele alınan davranışlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Benim yazdığım kompozisyonda da konudaki gibi tasarruf yapmak, ihtiyaç ve istekleri ayırmak, geri dönüşüme önem vermek ve çevreyi korumak gibi bilinçli tüketici davranışlarına değinmiştim. Benzer yönümüz, kaynakları dikkatli kullanmak ve israf etmemek üzerinedir. Farklı olarak ben, alışverişte fiyat karşılaştırması yapmanın da bilinçli tüketici davranışı olduğunu vurgulamıştım. Her iki durumda da amaç, sorumlu ve duyarlı bir tüketici olmaktır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 140 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Haberden hareketle gıda etiketlerini neden okumanız gerektiğini söyleyiniz.


Cevap : Gıda etiketlerini okumamız gerekir çünkü bu etiketlerde gıdanın içeriği, besin değerleri ve sağlığa etkileri hakkında önemli bilgiler yer alır. Etiketleri okuyarak vücudumuz için zararlı olabilecek fazla şeker, yağ veya tuz içeren ürünlerden uzak durabiliriz. Ayrıca son kullanma tarihini ve alerjen uyarılarını görerek daha güvenli ve bilinçli bir şekilde beslenmiş oluruz. Bu sayede hem sağlığımızı koruruz hem de bilinçli bir tüketici oluruz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 141 Cevapları


Soru : Türk gıda kodeksi ile ilgili bir araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Türk Gıda Kodeksi, ülkemizde üretilen ve satılan gıdaların sağlıklı, güvenli ve kaliteli olmasını sağlamak için hazırlanan kurallar bütünüdür. Bu kodeks, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanır. Gıdaların üretimi, ambalajı, taşınması, saklanması ve etiketlenmesi gibi konularda standartlar belirler. Böylece tüketiciler güvenli gıdaya ulaşabilir ve sağlığı tehdit eden ürünlerin satışına izin verilmez. Türk Gıda Kodeksi sayesinde hem üreticiler denetlenir hem de tüketicilerin hakları korunur.


Soru : Harçlığınızı hangi istek ve ihtiyaçlarınızı karşılamak için kullandığınızı dosya kâğıdına yazınız. Hazırladığınız metni sınıfınıza getiriniz.


Cevap : Harçlığımı genellikle ihtiyaçlarımı karşılamak için kullanıyorum. Okulda defter, kalem, silgi gibi kırtasiye malzemeleri alıyorum. Bazen de arkadaşlarımla kantinden su veya sandviç alıyorum. Harçlığımın bir kısmını biriktiriyorum, böylece ileride almak istediğim bir şey için hazır param oluyor. Gereksiz şeylere harcamamaya dikkat ediyorum, çünkü paramı planlı kullanmanın önemli olduğunu biliyorum.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ekonomik kavramları anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel bilgileri kolay anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenmeyi destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER : Ailemizin Ekonomisi Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasına ve öğretmenlerin etkinlikleri rahatça değerlendirmesine yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138


Soru : Yakın çevrenizdeki kişiler hangi meslekleri yapmaktadır? Söyleyiniz.


Cevap :

Yakın çevremde farklı meslekler yapan kişiler var. Örneğin;

  • Babam öğretmen, öğrencileri eğitiyor.
  • Annem hemşire, hastalara sağlık hizmeti veriyor.
  • Komşumuz fırıncı, ekmek ve simit yapıyor.
  • Diğer komşumuz market işletiyor, gıda satıyor.
  • Mahallemizde bir çiftçi var, sebze ve meyve yetiştiriyor.
  • Amcam şoför, yolcu ve yük taşıyor.

Bu meslekler, insanların ihtiyaçlarını karşılamak için çalışıyor ve ekonomiye katkı sağlıyor.


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek görsellerde örneklendirilen ekonomik faaliyetleri söyleyiniz.


Cevap :

  • Görsel 5.7: Sağlık hizmeti (doktor ve hemşireler ameliyat yapıyor)

  • Görsel 5.8: Eğitim (öğretmen ve öğrenci ders yapıyor)

  • Görsel 5.9: Sanayi ve üretim (atölyede üretim yapan işçiler)

  • Görsel 5.10: Tekstil (dikiş ve kıyafet üretimi)

  • Görsel 5.11: Tarım (çiftçi tarlada mısır yetiştiriyor)

  • Görsel 5.12: Fırıncılık (ekmek üretimi ve satışı)

  • Görsel 5.13: Meyvecilik / Tarım (portakal toplama)

  • Görsel 5.14: Yemek yapma / Lokanta işletmeciliği

  • Görsel 5.15: Kasaplık / Et satışı

Bu görsellerde sağlık, eğitim, sanayi, tarım, gıda üretimi ve satış gibi farklı ekonomik faaliyetler örneklendirilmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları


Soru : Günlük hayatınızda en çok kullandığınız ürünlerden birinin üretimden tüketime kadar tüm aşamalarını öğrenerek aşağıya diyagram şeklinde çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları


Çevremdeki Ekonomi
Malzemeler: Kâğıt ve renkli kalemler
• Okulunuza gelirken yol boyunca gördüğünüz çeşitli işletmeleri, ürünleri ve hizmetleri hatırlayınız. Bunlardan 3 tanesini kâğıda yazınız ve hatırladığınız kadarıyla dış görünüşlerini kalemlerinizi kullanarak resmediniz.

Soru : Her işletmenin ne tür bir iş yaptığına ilişkin birkaç cümlelik yazı yazınız. Ardından aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


Cevap :

Okula gelirken gördüğüm işletmeler:

  • Fırın – Ekmek ve unlu mamuller üretip satar.

  • Market – Gıda, temizlik ve ev ihtiyaçlarını satar.

  • Berber – Saç kesimi ve kişisel bakım hizmeti verir.


1. Tüm bu ürün, iş ve faaliyetler neden ekonominin bir parçası olarak değerlendirilir?


Cevap : Çünkü hepsi üretim, dağıtım ve tüketim zincirinde yer alır. İnsanlara ürün veya hizmet sunarak gelir sağlar ve toplumun ihtiyaçlarını karşılar.


2. Söz konusu işletmeler toplumdaki hangi ihtiyaçlara yönelik faaliyet göstermektedir?


Cevap :

  • Fırın: Yiyecek ihtiyacı

  • Market: Gıda ve ev ihtiyaçları

  • Berber: Kişisel bakım ve temizlik


3. Bu işletmelerden ne tür ürünler ya da hizmetler satın alınabilir?


Cevap :

  • Fırından ekmek, simit, börek alınabilir.

  • Marketten gıda, içecek, temizlik ürünleri alınabilir.

  • Berberden saç kesimi, tıraş ve bakım hizmeti alınabilir.


4. Bu işletmelerde hangi meslekler faaliyet göstermektedir?


Cevap :

  • Fırında: Fırıncı, kasiyer

  • Markette: Market çalışanı, kasiyer, reyon görevlisi

  • Berberde: Berber, kuaför, çırak


Soru : Aileniz ve yakın çevrenizde gerçekleştirilen ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözlemlerinizin sonuçlarını gelir, gider, bütçe, üretim, dağıtım, tüketim ve meslek gibi kavramları kullanarak sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

Ailemde ve yakın çevremde birçok ekonomik faaliyet olduğunu gözlemledim. Örneğin babam bir iş yerinde çalışarak gelir elde ediyor. Annem evin ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yaparken gider planlaması yapıyor. Ailemiz, elde edilen gelirle bir bütçe hazırlıyor; bu bütçede yiyecek, giyim, fatura ve eğitim gibi harcamalar düzenleniyor.

Çevremdeki çiftçiler tarlada sebze ve meyve üretim yapıyor. Ürettikleri ürünler kamyonlarla marketlere ve pazarlara dağıtım için gönderiliyor. Biz de bu ürünleri satın alarak tüketim gerçekleştiriyoruz. Mahallemizdeki fırıncı ekmek üretiyor, kasap et satıyor, market çalışanları gıda dağıtımında görev alıyor.

Bu gözlemlerimden anladım ki her meslek, üretim, dağıtım ve tüketim zincirinde bir rol üstleniyor. Aileler de gelir ve giderlerini dengede tutarak bütçelerini doğru yönetmeye çalışıyor.


Soru : Bilinçli tüketicilerin özelliklerini araştırarak bu konuyla ilgili bir kompozisyon yazınız. Kompozisyonunuzu sınıfınıza getiriniz.


Cevap :

Bilinçli Tüketici Olmak

Giriş: Günlük hayatımızda birçok ürün ve hizmete ihtiyaç duyarız. Ancak bu ürünleri satın alırken doğru kararlar vermek çok önemlidir. Çünkü hem bütçemizi korumalı hem de kaynakları israf etmemeliyiz. İşte bu yüzden bilinçli tüketici olmak büyük bir sorumluluktur.

Gelişme: Bilinçli tüketiciler, öncelikle ihtiyaçlarını isteklerinden ayıran kişilerdir. Alışverişe çıkmadan önce ne alacaklarını planlar ve bütçelerine göre hareket ederler. Ürünlerin garanti belgelerini ve kullanım kılavuzlarını dikkatle okur, güvenilir ve kaliteli markaları tercih ederler. Aynı zamanda teknolojik ürünleri doğru ve tasarruflu kullanarak enerji ve suyu israf etmezler. Bilinçli tüketiciler reklamların etkisinde kalmaz, gereksiz harcamalardan kaçınır ve çevreyi korumaya özen gösterir.

Sonuç: Bilinçli tüketici olmak hem ekonomimizi korumamıza hem de çevremizi ve geleceğimizi düşünerek hareket etmemize yardımcı olur. Bizler de alışveriş yaparken dikkatli davranmalı, ihtiyaçlarımızı doğru belirlemeli ve tasarruflu olmalıyız. Böylece hem aile bütçemize katkı sağlamış oluruz hem de daha sürdürülebilir bir yaşam için adım atarız.



 

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin yeni konuları anlamasına ve etkinlikleri doğru şekilde yapmasına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel bilgileri daha anlaşılır hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER : İstek ve İhtiyaçlarımız Metni Etkinlik Cevapları ayrıntılı olarak sunulmuştur. Ayrıca 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 130, 131, 132, 133 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasını ve öğretmenlerin etkinlikleri kolayca değerlendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133


Soru : Ailenizle birlikte alışveriş yaparken en çok neye dikkat ediyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Ailemle alışveriş yaparken en çok ihtiyaçlarımızı öncelikli almaya, fiyatları karşılaştırmaya ve kaliteli ürün seçmeye dikkat ediyoruz. Gereksiz harcama yapmamaya çalışıyoruz. Ayrıca ürünün garantisine, güvenli olmasına ve mümkünse çevre dostu olmasına önem veriyoruz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 131 Cevapları


Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız sınıf panosunu inceleyiniz. İstek ve ihtiyaçlarınız arasında ne gibi farklılıklar tespit ettiniz? Söyleyiniz.


Cevap :

Sınıf panosunu incelediğimde ihtiyaçların yaşamak için zorunlu olduğunu, isteklerin ise olmasa da yaşanabileceğini fark ettim.

  • Örneğin su, yemek, giysi, eğitim malzemeleri ihtiyaçtır.

  • Ama oyuncak, süslü defter, tablet gibi şeyler istektir.
    İhtiyaçlar öncelikli alınmalıdır, istekler ise imkân varsa karşılanabilir.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Ülkemizde böyle bir sorun olsaydı neler yapmamız gerekirdi. Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Eğer ülkemizde böyle bir susuzluk sorunu olsaydı, öncelikle yeni su kaynakları bulmak için sondaj ve su kuyuları açmak gerekirdi. İnsanlara su tasarrufu konusunda eğitim verilirdi. Belediyeler ve devlet, altyapıyı yenileyerek su kayıplarını önleyebilirdi. Su arıtma ve geri dönüşüm sistemleri kurulabilir, yağmur sularını biriktirip kullanmak teşvik edilebilirdi. Ayrıca yardım kampanyaları düzenleyerek ihtiyacı olan bölgelere temiz su sağlanabilirdi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları


Soru : Gereksiz harcamalar yapan bir birey istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçimler yapıyor olabilir mi? Gereksiz harcamalardan kaçınmak için alınabilecek önlemler nelerdir? Fikirlerini söyleyiniz.


Cevap :

Gereksiz harcamalar yapan bir birey, istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçim yapamıyordur. Çünkü ihtiyacı olmayan şeylere para harcamak, bilinçli davranmadığını gösterir.

Gereksiz harcamalardan kaçınmak için:

  • İstek ve ihtiyaç listesini ayırmak, alışverişe çıkmadan önce plan yapmak
  • Bütçe belirlemek ve bu bütçeye uymak
  • İndirimlere kanmadan sadece gerçekten gereken ürünleri almak
  • Reklamların etkisinde kalmamaya çalışmak
  • Para biriktirmeyi alışkanlık haline getirmek

Bu şekilde daha bilinçli tüketici olunabilir ve gereksiz harcamalar önlenebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen örnek olay ve görselleri inceleyerek kendi seçiminizi işaretleyiniz. Neden bu seçimi yaptığınızı söyleyiniz.


Cevap : Ben 16 TL’lik çizgili büyük defteri seçerdim. Çünkü ihtiyacım olan ürün, önemli gördüğüm bilgileri not almamı sağlayacak çizgili büyük bir defterdir. Hem ihtiyacımı karşılıyor hem de 20 TL’lik süslü defterden daha uygun fiyatlı, böylece kalan paramı başka bir ihtiyaç için kullanabilirim. İhtiyaçlarımızı öncelikli almak, paramızı daha bilinçli ve tasarruflu kullanmamıza yardımcı olur.


Soru : İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün sağlayacağı faydalara ve bedeline göre karar vermek neden önemlidir? Söyleyiniz.


Cevap : İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün faydasına ve bedeline göre karar vermek önemlidir, çünkü paramızı bilinçli kullanmamızı sağlar. Gereksiz harcamaları önler, öncelikle ihtiyaçlarımızı karşılamamıza yardımcı olur. Ayrıca bütçemizi doğru yönetirsek hem tasarruf edebilir hem de gelecekteki önemli ihtiyaçlar için para biriktirebiliriz.


Soru : Aile bütçesinin korunması için neler yapılması gerektiğiyle ilgili bir liste hazırlayınız. Listenizi sınıfınıza getiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Aile bütçesini korumak için yapılabilecekler:

  • İstek ve ihtiyaçları ayırmak, önceliği ihtiyaçlara vermek
  • Alışveriş listesi hazırlamak ve listeye sadık kalmak
  • Bütçe belirlemek ve bu sınırı aşmamak
  • Gereksiz harcamalardan kaçınmak, reklamların etkisinde kalmamak
  • Elektrik, su ve doğalgazı tasarruflu kullanmak
  • İndirimleri takip etmek ama sadece gerekli ürünleri almak
  • Büyük harcamalar için önceden para biriktirmek
  • Kredi kartını bilinçli kullanmak, borçlanmamaya dikkat etmek

Bu önlemler aile bütçesinin daha sağlıklı yönetilmesini sağlar.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları çocukların temel hak ve sorumluluklarını öğrenmeleri açısından önemlidir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler, derslerde işlenen konuları pekiştirebilir ve kendi yaşamlarına uygulayabilirler. Bu kaynaklar, öğrencilerin haklarını ve demokrasi bilincini anlamalarını kolaylaştırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini sınayabilir ve eksiklerini görebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Sayfa Cevapları ise ders içi etkinlikleri tamamlamada ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik sağlar. Bu şekilde, öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterebilirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınlık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK


Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11


İnsan Hakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


Haklarımın Bilincindeyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


Ben Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17


1. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK


Hak, Özgürlük ve Sorumluluk İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25


İnsan Olmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27


Hak ve Özgürlükleri Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29


Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31


İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33


Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35


Hak ve Özgürlüklerimizle Bir Aradayız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58. sayfa cevapları yer almaktadır.


3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK


Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


Farklılıklarımızla Eşitiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


Kanunlarla Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


3. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72. sayfa cevapları yer almaktadır.


4. ÜNİTE: UZLAŞI


Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63


Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86. sayfa cevapları yer almaktadır.


5. ÜNİTE: KURALLAR


Kuralların Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


Kural, Özgürlük ve Hak İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77


Kurallarla Yaşıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79


 Kurallara Katkım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81


5. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102. sayfa cevapları yer almaktadır.


6. ÜNİTE: BİRLİKTE YAŞAMA


Yurdumuz Bizimle Anlamlı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


Kurumların Rolleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91


Devletin Üstlendiği Sorumluluklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


Yurttaşlar ve Sorumlulukları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


Birlikte Yaşamanın Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


 6. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101



 

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerini daha iyi anlamalarına ve ödevlerini kolayca yapmalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ünite sonu soruları çözerken ve konuları pekiştirirken önemli bir rehberdir.


“4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınlık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ünite Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, sınavlara hazırlık ve tekrar yapma sürecinde öğrencilere destek sağlar. Bu sayede öğrenciler insan hakları konularını doğru ve kolay bir şekilde öğrenebilirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK


Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17


Haklarımla Varım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20


Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK


Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


İnsanım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


Haklarımı Arıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


Birlikte Yaşama Kültürümüz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46


2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64. sayfa cevapları yer almaktadır.


3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK


Farklılıklara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


Adalet ve Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


İnsanlar Eşittir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78. sayfa cevapları yer almaktadır.


4. ÜNİTE: UZLAŞI


Neden Anlaşamıyoruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69


Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72


Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75


4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. sayfa cevapları yer almaktadır.


5. ÜNİTE: KURALLAR


Kural Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82


Kurallar, Hak ve Özgürlükler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84


Kurallar Toplumda Ahengi Sağlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


Kurallara Uyuyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110. sayfa cevapları yer almaktadır.


6. ÜNİTE: BİRLİKTE YAŞAMA


Benim Vatanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


Birlikte Yaşam İçin Kurumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Devletin Vatandaşlarına Karşı Sorumlulukları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99


Vatandaşım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101


Birlikte Yaşıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106



 

error: Content is protected !!