4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin İslam’ın temel değerlerini kavramalarını sağlar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla değerlendirme etkinlikleri sunar. Bu etkinlikler, çocukların konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, ünite sonunda öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerine yardımcı olan sorular içerir ve onların bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam ahlakı çerçevesinde kendilerini değerlendirmelerini teşvik eder. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pratiğe dökmeleri için rehberlik eder ve onların manevi değerleri güçlendirir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Namaza başlamadan önce abdest almak gerekir.
  2. (Doğru) Saçlarımızı taramak manevi temizliktir.
  3. (Yanlış) Bahçedeki su birikintilerini arkadaşımızın üzerine sıçratmalıyız.
  4. (Yanlış) Evin temizliğini sadece aile büyükleri yapmalıdır.
  5. (Doğru) Temizliğin diğer adı taharettir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bazı ibadet ve amellerin yerine getirilmesinden önce yapılan dinî temizliğe abdest denir.
  2. Bedenin, elbisenin ve namaz kılınacak yerin, gözle görülür kirli ve pis şeylerden arındırılmasına maddi temizlik denir.
  3. Beden temizliği, vücudun belirli aralıklarla koku ve kirden arındırılmasıdır.
  4. Evreni ve canlıları olumsuz yönde etkileyen zararlı maddelerin hava, su ve toprağa yoğun bir şekilde karışmasıyla çevre kirliliği oluşur.
  5. Yüce Allah’ın rızasını kazanmak için yapılan her güzel iş ve davranışa salih amel denir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Namazdan önce maddi ve manevi temizlik açısından aşağıdakilerden hangisinin yapılmasına gerek yoktur?


A) Ütülü elbise giymek
B) Namaz kılınan yeri temiz tutmak
C) Abdest almak
D) Kalbi, kötü düşüncelerden arındırmak

Cevap : A) Ütülü elbise giymek
Namazdan önce ütülü elbise giymek, bir gereklilik değildir. Temizlik esas olarak abdest almak, namaz kılınacak yerin temiz olması ve kalbin manevi temizlik içinde olması gereklidir.


2. I. Dişlerimi düzenli fırçalarım.
II. Arkadaşıma karşı dürüst davranırım.
III. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
IV. İhtiyaç duyduklarında insanlara yardım ederim.

Yukarıdakilerden hangisi manevi temizlikle ilgilidir?


A) I. ve II.
B) II. ve III.
C) II. ve IV.
D) III. ve IV.

Cevap : C) II. ve IV.
Manevi temizlik, kişinin içsel temizliğiyle ilgilidir. Dürüst olmak ve başkalarına yardım etmek, manevi temizlikle ilgilidir.


3. İslam dininde temizlik – – – – kavramı ile ifade edilir. – – – – sözlükte; “temizlik, temizlenme ve temiz olmak” anlamlarına gelmektedir.

Yukarıdaki cümlede noktalı yerlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Niyet
B) Rahmet
C) Fetanet
D) Taharet

Cevap : D) Taharet
İslam dininde temizlik “taharet” kavramı ile ifade edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


4. Ayşe, arkadaşlarına abdestin alınış sırasını göstermek için sırasıyla şunları yapmıştır:

1. Abdest almaya niyet ediyoruz.
2. Ellerimizi yıkıyoruz.
3. Ağzımızı su ile iyice çalkalıyoruz.
4. Burnumuza su alıp burnumuzu temizliyoruz.
5. Yüzümüzü yıkıyoruz.
6. Başımızın dörtte birini mesh ediyoruz.
7. Kollarımızı dirseğimizle birlikte yıkıyoruz.
8. Ellerimizi ıslatarak kulaklarımızı ve kulaklarımızın arkasını temizliyoruz.
9. Boynumuzu mesh ediyoruz.
10. Ayaklarımızı topuklarımızla birlikte yıkıyoruz.

Buna göre Ayşe’nin abdesti doğru alması için hangilerinin yerini değiştirmesi gerekir?


A) 2. ve 6.
B) 6. ve 7.
C) 7. ve 8.
D) 8. ve 9.

Cevap : B) 6. ve 7.
Abdest alırken sırasıyla baş, yüz, eller, kollar, ayaklar yıkanmalıdır. Ayşe’nin sırasındaki 6. ve 7. maddeler yer değiştirmelidir. Başın meshi, ellerin yıkanmasından önce yapılmaz.


5. I. Kâğıt ve cam atıkları geri dönüşüm kutularına atmak
II. Günde iki kez dişleri fırçalamak
III. Yemekten sonra elleri yıkamak
IV. Yerlere çöp atmamak

Yukarıdakilerden hangisi çevre temizliği ile ilgili değildir?


A) I. ve II.
B) I. ve IV.
C) II. ve III.
D) II. ve IV.

Cevap : C) II. ve III.
Günde iki kez diş fırçalamak ve yemek sonrası elleri yıkamak, kişisel temizlikle ilgilidir, çevre temizliği ile değil.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : “Allah temizdir, temizliği ve temiz olanları sever.” (Tirmizi, Edeb, 41) hadisini, İslam’ın temizliğe verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu hadis, İslam’ın temizliğe ne kadar büyük bir önem verdiğini vurgulamaktadır. İslam, sadece dış temizliği değil, aynı zamanda kalbin ve niyetin temiz olmasını da ister. Allah’ın temiz olanları sevmesi, insanların temizlik konusunda dikkatli olmalarını teşvik eder. Temizlik, insanın ruhunu arındıran ve sağlığını koruyan bir davranış olarak İslam’da yüceltilmiştir. Dolayısıyla bu hadis, temizliğin dini bir sorumluluk ve Allah’a yakınlaşmanın bir yolu olduğunu ifade eder.


Soru : İbadet ile temizlik arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap : İbadet, insanın Allah’a olan kulluğunu ve bağlılığını gösterdiği bir eylemken, temizlik de Allah’a olan saygıyı ve ona yaklaşmak için uygun bir hali sağlayan bir davranıştır. Namaz gibi ibadetler, fiziksel temizlik gerektirir (abdest almak, temiz giysiler giymek vb.). Bu da ibadetle temizlik arasındaki sıkı ilişkiyi gösterir. İslam, ibadetlerin kabul edilmesi için temiz bir niyet ve bedensel temizlik şartı koşar. Temizlik, ibadetleri doğru şekilde yerine getirmek ve Allah’a saygı göstermek için önemli bir adımdır.

 


Soru : Sınıfımızı temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Cevap : Sınıfımızı temiz tutmak için öncelikle çöpleri doğru şekilde atmalı ve her zaman sınıfı düzenli tutmalıyız. Masa ve sıraları temiz tutmak, sınıfın havalandırılmasını sağlamak, kalemlikleri düzenli kullanmak gibi alışkanlıklar edinmeliyiz. Ayrıca, sınıf arkadaşlarımızı da temizlik konusunda duyarlı olmaya teşvik ederek, birlikte temiz bir ortam oluşturabiliriz.


Soru : Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız? Açıklayınız.


Cevap : Çevremizi temiz tutmak için çöp ve atıkları doğru yerlere atmalı, geri dönüşümü desteklemeliyiz. Sokaklarda, parklarda ve doğada çevreye zarar verebilecek atıkları toplamaya özen göstermeliyiz. Ayrıca, çevre kirliliği konusunda insanları bilinçlendirici etkinliklere katılmalı ve doğayı korumanın önemini başkalarına da anlatmalıyız. Temiz bir çevre için herkesin sorumluluk taşıması gerektiğini unutmamalıyız.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin İslam’ın Şartları gibi temel konuları öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla düzenlenmiştir. 4. Sınıf Din Kültürü dersinde, çocuklar İslam’ın temel esaslarını öğrenirken, aynı zamanda günlük hayatta bu esasları nasıl uygulayacaklarını keşfederler. Özellikle MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitapta yer alan sorular ve etkinlikler, öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirmelerine olanak tanır. Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 arasında bulunan etkinlik cevapları, öğrencilere İslam’ın şartlarını daha iyi anlamaları için rehberlik eder.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı‘nda yer alan İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları, çocukların bu temel konuları doğru bir şekilde kavramalarını amaçlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 arasında yer alan sorulara verilen yanıtlar, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını anlamalarına katkı sağlar. Özellikle MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu etkinlik cevapları, çocukların din bilgilerini derinlemesine öğrenmelerini sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45


Soru : İslam’ın şartları denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap :

İslam’ın şartları şunlardır:

  1. Kelime-i Şehadet getirmek
  2. Namaz kılmak
  3. Oruç tutmak
  4. Zekât vermek
  5. Hacca gitmek

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Namaz ibadeti insana neler kazandırır? Listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Namaz ibadeti insana kazandırdıkları şunlardır ;

  1. Allah’a yakınlık ve manevi huzur sağlar.
  2. Düzenli bir yaşam alışkanlığı kazandırır.
  3. Sabır ve disiplin duygusunu geliştirir.
  4. Günlük hayatta kötülüklerden uzak durmaya teşvik eder.
  5. Toplumsal birlik ve beraberliği artırır.
  6. Şükretmeyi ve Allah’a bağlılığı hatırlatır.
  7. Ruhsal dinginlik ve stresin azalmasına yardımcı olur.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar veriniz. Doğru cevapların sizi hangi şekle götüreceğini bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 Cevapları”

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51 Cevapları”, 2. Ünite: Kur’an-ı Kerim konusu kapsamında öğrencilere rehberlik eden etkinlik cevaplarını içerir. “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’e dair temel bilgileri anlamalarına yardımcı olacak açıklamalı çözümler sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51 MEB Yayınları”

“4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin öğrenim sürecini kolaylaştırmak amacıyla net ve doğru cevaplar içerir. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51 MEB Yayıncılık”, metin ve etkinliklerle ilgili sade ve anlaşılır çözümler sunarak öğrenmeyi destekler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51


Soru : Kur’an-ı Kerim hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabıdır. Allah tarafından Cebrail aracılığıyla Peygamberimiz Hz. Muhammed’e indirilmiştir. 114 sure ve 6236 ayetten oluşur. İslam’ın inanç, ibadet ve ahlak esaslarını içerir. Müslümanlar için yol gösterici bir kitaptır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Bizler de bu emre boyun eğerek mükemmel bir geometrik plan ve matematiksel oranla hareket ederiz. Önce altıgen şeklindeki bal mumu hücrelerinden oluşan mimarlık harikası peteği meydana getiririz. Sonra türlü türlü çiçeklerden yorucu çabalar sonucu elde ettiğimiz bitki öz sularını kendi gövdemizde binbir beceriyle bala dönüştürürüz. Sonra bu balı peteğin her odacığına özenle doldururuz. Bu işi diğer arı kardeşlerimizle iş bölümüyle ve hiç hata yapmadan var gücümüzle çalışarak yaparız. Rabb’imiz bize öğrettiğinden beri lezzetli mi lezzetli, aynı zamanda da şifa kaynağı olan balı yapmak için gece gündüz çalışıp didiniyoruz. Dünyanın sonuna kadar da hiç durmadan çalışacağız. …

Osman Özbağçe – Kitabımı Öğreniyorum (Kısaltılmıştır.)

Soru : Bu surenin adı nedir? Araştırınız.


 Cevap : Bu sure, “Nahl Suresi“dir. “Nahl”, arı anlamına gelir ve surede arılardan bahsedilmektedir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Kur’an-ı Kerim
Zekât Vermek
Peygamberlere
İman
Meleklere İman
Kelimeişehadet
Getirmek
Allah’a (cc) İman
Oruç Tutmak
Ayet
Sure
Hacca Gitmek
Ahirete İman
Namaz Kılmak
Kader ve Kazaya
İman
Kelimeitevhit
Cüz
Kitaplara İman

Soru : Verilen soruları tablodaki kutucuklarda yer alan ifadeleri dikkate alarak cevaplandırınız. Bu kutucuklardaki numaraları uygun yerlere yazınız..


1. İslam inanç esaslarının yer aldığı kutucuklar hangileridir?


 Cevap : Allah’a (cc) İman, Meleklere İman, Kitaplara İman, Peygamberlere İman, Ahirete İman, Kader ve Kazaya İman.


2. İbadet ile ilgili olan ifadeler nelerdir?


 Cevap : Namaz Kılmak, Oruç Tutmak, Zekât Vermek, Hacca Gitmek, Kelime-i Şehadet Getirmek.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


3. 2 ve 6 numaralı kutucuklardaki ifadeler arasındaki ilişkiyi kısaca açıklayınız.


 Cevap : 2 numaralı kutucuk “Namaz Kılmak”, 6 numaralı kutucuk ise “Allah’a (cc) İman”dır. Namaz, Allah’a imanın bir göstergesi ve O’na bağlılık ifadesidir. Allah’a inanmak, ibadet etme sorumluluğunu getirir.


4. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilişkili olan ifadeler hangileridir?


 Cevap : Sure, Ayet, Cüz.


Soru : Amentü duasını daha önce duydunuz mu?


Cevap : Evet, Amentü duasını daha önce duydum. Bu dua, İslam inancının temel esaslarını içerir. Müslümanların iman ettiklerini ifade eden bir duadır ve genellikle din derslerinde ya da camilerde öğrenilir.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü dersinde 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri gözden geçirmelerine olanak tanır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu değerlendirme sürecinde öğrencilere rehberlik eder ve 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, öğrencilere konuyu pekiştirmeleri için çeşitli alıştırmalar sunar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin dini bilgilerini derinleştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 52, 53, 54, 55 Cevapları, konuların öğrenilmesini ve anlaşılmasını pekiştirmek için hazırlanmıştır. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, bu etkinliklerle öğrencilerin bilgilerini sınamalarına ve öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine yardımcı olur, böylece öğrenciler din kültürü dersinde kazandıkları bilgileri daha iyi anlamış olurlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Bir Müslümanın, İslam inanç esaslarını şüphe duymadan kabul etmesi gereklidir.
  • (Yanlış) Ahirete iman, İslam’ın şartlarından biri değil, imanın şartlarından biridir.
  • (Doğru) İslam dininin temel kaynağı ve ilahi kitapların sonuncusu Kur’an-ı Kerim’dir.
  • (Yanlış) Kur’an-ı Kerim’de 114 sure bulunur, ayet sayısı ise 6236’dır.
  • (Doğru) Hac, imkânı olan Müslümanların yılın belli günlerinde Arafat’ta vakfe yaparak ve Kâbe’yi tavaf ederek yaptıkları ibadettir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Yüce Allah’tan Hz. Muhammed’e (sav) indirilen bütün bilgi, mesaj ve hükümlerin doğruluğunu hiçbir şüphe duymadan kabul etmeye iman denir.
  2. Allah’ın (cc) insanlara emrettiği ve insanların da Allah’a (cc) karşı yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denir.
  3. Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu, O’ndan başka ilah olmadığını ve Hz. Muhammed’in (sav) Allah’ın (cc) Resulü olduğunu ifade eden kavrama kelime-i tevhid denir.
  4. Kelime-i şehadet, “Ben şehadet ederim ki Allah’tan (cc) başka ilah yoktur. Yine şehadet ederim ki Hz. Muhammed (sav), Allah’ın (cc) kulu ve elçisidir.” anlamına gelir.
  5. İlk peygamber Hz. Âdem’den son peygamber Hz. Muhammed’e (sav) kadar peygamberler aracılığıyla gönderilen ilahi dinler İslam kavramıyla ifade edilir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. “… Hiçbir ümmet yoktur ki aralarında bir uyarıcı gelip geçmiş olmasın.” (Fatır suresi, 24. ayet.)

Verilen ayet, aşağıdaki İslam inanç esaslarından hangisiyle ilişkilidir?


A) Peygamberlere iman
B) Meleklere iman
C) Kitaplara iman
D) Ahirete iman

Cevap : A) Peygamberlere iman Fatır suresi, 24. ayet, her ümmete bir peygamber gönderildiğini ifade eder. Bu durum, peygamberlere iman ile ilişkilidir.


2. Hayatı da ölümü de yaratan Allah’tır (cc). Canlı olan her şey dünyaya gelmekte, yaşamakta ve ölmektedir. Sonbahar geldiğinde ağaçların yaprakları sararıp dökülmeye başlar; ilkbaharla birlikte ağaçlar yeşerir, çiçeklenip meyve verir. İnsanlar da böyledir. Her insan bir gün ölecektir. Ancak ölüm bir son değil, yeni ve farklı bir hayatın başlangıcıdır.

Verilen paragraf aşağıdaki imanın şartlarından hangisine örnek olarak verilebilir?


A) Kitaplara iman
B) Peygamberlere iman
C) Meleklere iman
D) Ahirete iman

Cevap : D) Ahirete iman Paragraf, ölümün bir son olmadığını, yeni bir hayatın başlangıcı olduğunu vurguladığı için ahirete iman ile ilişkilidir.


3. I. Namaz kılmak
II. Hacca gitmek
III. Ahirete inanmak
IV. Oruç tutmak

Yukarıdaki ifadeler İslam’ın şartlarına göre sınıflandırıldığında hangisi dışarıda kalır?


A) I.
B) II.
C) III.
D) IV.

Cevap : C) III. Ahirete inanmak Ahirete inanmak, İslam’ın şartlarından değil, imanın şartlarından biridir. Diğerleri (namaz, hac ve oruç) İslam’ın şartlarındandır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


4. • Kur’an-ı Kerim’de yer alan her cümleye – – – – denir.
• Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bölümüne – – – – denir.
• Kur’an-ı Kerim’in, her biri diğerinden besmele ile ayrılmış farklı
uzunluklardaki bölümlerine – – – – denir.

Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla aşağıdaki kavramlardan hangileri getirilmelidir?


A) cüz – ayet – sure
B) ayet – sure – cüz
C) sure – cüz – ayet
D) ayet – cüz – sure

Cevap : D) ayet – cüz – sure

  • Kur’an-ı Kerim’de yer alan her cümleye ayet denir.
  • Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bölümüne cüz denir.
  • Kur’an-ı Kerim’in, her biri diğerinden besmele ile ayrılmış farklı uzunluktaki bölümlerine sure denir.

5. Âmentü billâhi ……………………………………….………….(I) Ve rusülihî Velyevmilâḫiri …………………………….………….(II) ḫayrihî ve şerrihî minallâhi Teâlâ Velba‘sü ba‘delmevti haḳḳun ………………………………….. ……………………………….……….(III) Ve eşhedü enne Muḥammeden abdühû ve rasûlüh

Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?


A) Eşhedü ellâ ilâhe illallâh Ve bilḳaderi Ve melâiketihî Ve kütübihî
B) Ve melâiketihî Ve kütübihî Eşhedü ellâ ilâhe illallâh Ve bilḳaderi
C) Ve melâiketihî Ve kütübihî Ve bilḳaderi Eşhedü ellâ ilâhe illallâh
D) Ve bilḳaderi Ve melâiketihî Ve kütübihî Eşhedü enlâ ilâhe illallah

Cevap : Doğru cevap: C)

I: Ve melâiketihî
II: Ve kütübihî
III: Ve bilḳaderi

Tam ifade şu şekildedir:
Âmentü billâhi ve melâiketihî ve kütübihî ve rusülihî velyevmilâhirî ve bilḳaderi ḫayrihî ve şerrihî minallâhi teâlâ velba‘sü ba‘delmevti ḥaḳḳun. Ve eşhedü ennâ Muhammeden abdühû ve rasûlüh.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : İslam’ın ve imanın şartlarını yazınız.


Cevap :

İslam’ın Şartları:

  1. Kelime-i şehadet getirmek
  2. Namaz kılmak
  3. Oruç tutmak
  4. Zekât vermek
  5. Hacca gitmek

İmanın Şartları:

  1. Allah’a inanmak
  2. Meleklere inanmak
  3. Kitaplara inanmak
  4. Peygamberlere inanmak
  5. Ahirete inanmak
  6. Kadere, hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna inanmak

Soru : Ahirete inanmanın insanın hayatına etkisi nelerdir? Yorumlayınız.


Cevap : Ahirete inanmak, insanın yaşamını daha bilinçli ve sorumluluk duygusuyla sürdürmesini sağlar. İnsan, yaptığı her davranışın sonucunda hesap vereceğine inanarak daha adaletli, ahlaklı ve iyi bir birey olmaya gayret eder. Ayrıca, zorluklar karşısında sabırlı olmayı ve umutlu kalmayı öğretir.


Soru : Kur’an-ı Kerim’in iç düzenini, okuma kolaylığı açısından değerlendiriniz.


Cevap : Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni, okuma ve anlamayı kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. 114 sureye ve her biri numaralandırılmış ayetlere ayrılmıştır. Ayrıca, cüzlere bölünmesi, Kur’an’ı parça parça okumayı mümkün kılar. Bu düzen, ibadet sırasında ve öğrenim sürecinde büyük kolaylık sağlar.


Soru : Amentü duasında geçen İslam inanç esasları nelerdir? Yazınız.


Cevap :

Amentü duasında geçen İslam inanç esasları şunlardır:

  1. Allah’a inanmak
  2. Meleklere inanmak
  3. Kitaplara inanmak
  4. Peygamberlere inanmak
  5. Ahirete inanmak
  6. Kadere, hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna inanmak

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü dersinde, 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yeni üniteye yönelik hazırlıklarını destekler. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu hazırlık sürecinde öğrencilere gerekli desteği sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları‘nda bulunan etkinlikler, konuların tekrarını ve yeni üniteye geçişi kolaylaştırmak için hazırlanmıştır. MEB Yayınları tarafından sağlanan bu materyaller, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 57 Cevapları, öğrencilere 3. Ünite‘ye geçiş yapmadan önce önemli bilgileri gözden geçirme fırsatı sunar. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları‘nın sunduğu bu kaynaklar, öğrencilere konuları derinlemesine öğrenme ve yeni üniteye etkin bir şekilde hazırlanmalarını sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Niçin güzel ahlak sahibi olmalıyız? Cevabınızı arkadaşınızla paylaşınız.


Cevap : Güzel ahlak sahibi olmak, insanları sevmek, saygılı olmak ve topluma faydalı bireyler olmak için gereklidir. Güzel ahlak, insanın Allah’a daha yakın olmasını sağlar, diğer insanlar tarafından sevilip sayılmasına vesile olur ve hayatı daha huzurlu kılar. Ayrıca, ahlaki değerler insanın hem bu dünyada hem de ahirette mutlu olmasına yardımcı olur.


Soru : Sevgimizi başkalarına hangi davranışlarla gösterebiliriz? Defterinize not ediniz.


Cevap :

  • Güzel sözler söyleyerek,
  • Yardımsever davranarak,
  • Empati kurarak,
  • Onları ziyaret ederek,
  • Hediye vererek,
  • Onların mutluluğunu önemseyerek ve destek vererek sevgimizi gösterebiliriz.

Soru : Öğretmenlerinizle ilişkilerinizde hangi ilkelere dikkat etmelisiniz? Sınıfta paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Öğretmenlerimizle ilişkilerimizde şu ilkelere dikkat etmeliyiz:

  • Saygılı ve nazik olmalıyız.
  • Onların sözlerini dikkatle dinlemeliyiz.
  • Verilen görevleri zamanında ve eksiksiz yerine getirmeliyiz.
  • Ders sırasında söz almadan konuşmamalıyız.
  • Görgü ve ahlak kurallarına uygun davranışlar sergilemeliyiz.
  • Sorularımıza ve problemlerimize karşı sabırla yardımcı oldukları için minnettarlık göstermeliyiz.
  • Öğretmenlerimizin emeklerine değer vermeli, teşekkür etmeyi unutmamalıyız.

Soru : Fatiha suresinin anlamını kuran.diyanet.gov.tr adresinden bularak okuyunuz.


Cevap :

Fatiha Suresinin Anlamı:
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.

  1. Hamd, âlemlerin Rabbi Allah’a mahsustur.
  2. O, Rahmân ve Rahîm’dir.
  3. Din gününün mâlikidir.
  4. (Rabbimiz!) Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz.
  5. Bizi doğru yola ilet,
  6. Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna,
  7. Gazaba uğrayanların ve sapkınların yoluna değil.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!