4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları” başlığı, 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım bölümüne yönelik etkinlik cevaplarını içerir. Bu bölüm, öğrencilerin yeni üniteye hazırlanması için temel sorular ve düşünme etkinliklerini sunar. “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerdeki soruları doğru anlayıp yanıtlamalarına yardımcı olacak detaylı açıklamalara yer verir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları”

“4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bu soruları çözerken zorlanmalarını önlemek amacıyla rehberlik eder. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayıncılık”, öğrenme sürecini desteklemek ve öğrencilerin üniteye hazırlanmasını sağlamak için verilen etkinliklerin çözümlerini içerir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : İman kavramını sözlükten bularak defterinize yazınız.


Cevap : İman kavramı: İman, sözlük anlamı olarak “bir şeye gönülden inanmak, güvenmek” demektir. Dini anlamda ise Allah’ın varlığına, birliğine, peygamberlerine, kitaplarına, meleklerine, ahiret gününe ve kadere inanmayı ifade eder.


Soru : İslam dininde yer alan ibadetleri, çevrenizdeki kişilere sorarak aldığınız cevapları sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde İslam dininde yer alan ibadetler: Çevremdeki kişilerden aldığım bilgilere göre İslam’da yer alan temel ibadetler şunlardır:

  • Namaz kılmak
  • Oruç tutmak
  • Zekât vermek
  • Hacca gitmek
  • Kurban kesmek
  • Dua etmek
  • Sadaka vermek

Soru : https://kuran.diyanet.gov.tr/mushaf sitesini inceleyerek Kur’an-ı Kerim hakkında edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap : Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabıdır. Allah tarafından Peygamberimiz Hz. Muhammed’e indirilen vahiylerden oluşur. 114 sure ve 6236 ayetten oluşur. Arapça olarak indirilmiştir ve insanlara doğru yolu göstermeyi amaçlar.


Soru : Amentü duasının anlamını araştırarak defterinize yazınız.


Cevap :

Amentü duasının anlamı: “Ben Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere; hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna iman ettim.” şeklinde özetlenir. Amentü, İslam inancının temel esaslarını içerir.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü dersinde, Din Güzel Ahlaktır Metni‘ne dair bilgiler, öğrencilerin ahlaki değerlerle ilgili derinlemesine bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu bağlamda 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59 MEB Yayınları‘nda yer alan Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları ile destek sağlar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin dini ve ahlaki konuları içselleştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilere Din Güzel Ahlaktır konusunu anlamaları için gerekli bilgileri sunar. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan etkinlikler, çocukların ahlaki değerler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgileri günlük yaşamlarına uygulamalarını sağlar. Bu kaynaklar, öğrencilerin dini bilgilerle donanımlarını pekiştirir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59


Soru : “Kendin için istemediğin bir şeyi başkası için de isteme.” sözüyle anlatılmak istenen sizce nedir?


Cevap : Bu söz, empati yapmayı ve adil davranmayı öğütler. Kendimiz için hoşlanmadığımız bir durumu başkalarına yaşatmamak gerektiğini ifade eder. İnsanlar arasındaki ilişkilerde iyilik ve anlayışın temel alınması gerektiğini hatırlatır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıda mealleri verilen ayetlerdeki ahlaki değerleri bulup karşısındaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. Nisa Suresi, 135. Ayet:
    “Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun…”
    Ahlaki Değer: Adaletli olmak, doğruluk, tarafsız şahitlik yapmak.
  2. Bakara Suresi, 153. Ayet:
    “Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin…”
    Ahlaki Değer: Sabırlı olmak, Allah’a yönelmek, ibadete önem vermek.
  3. İsra Suresi, 24. Ayet:
    “Rabbim! Tıpkı beni küçükken koruyup yetiştirdikleri gibi sen de anne babama merhamet et.”
    Ahlaki Değer: Anne-babaya saygı, merhametli olmak, dua etmek.
  4. Hud Suresi, 112. Ayet:
    “Öyle ise emrolunduğun gibi dosdoğru ol…”
    Ahlaki Değer: Dürüstlük, doğru yolda olmak, sadakat.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 Cevapları”, İslam’ın İnanç Esasları konusunun temel bilgilerini içerir ve etkinliklerdeki soruların doğru çözümlerini sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metin üzerindeki kavrayışlarını geliştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayınları”

“4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin, ders içeriğindeki sorulara hazırlıklı olabilmeleri için detaylı rehberlik sağlar. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin etkinlikleri kolayca tamamlamalarını sağlayan örnek çözümlerle donatılmıştır.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40


Soru : İmanın şartları denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap :

Maddeler Halinde İmanın şartları şunlardır:

  1. Allah’a inanmak
  2. Meleklere inanmak
  3. Kitaplara inanmak
  4. Peygamberlere inanmak
  5. Ahiret gününe inanmak
  6. Kadere, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna inanmak

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları 


— Çiçekler onları sevdiğimizi anlarlar mı?
— Anlamaz mı yavrum, Allah’ın yarattığı her şey sevgiden anlar. Bak hayvanlar bile kendilerini sevene daha çok bağlanır. Babaannem, bir defa ekmek veren eli unutmazlar, derdi. Çiçekler de öyledir, her canlı öyledir.
— Allah çiçekleri sevdiği için mi hepsi rengârenk ve güzel kokuyor? Allah sevdiği için mi çiçekler bu kadar güzel?
— Tabii yavrum. Allah güzel olduğu için yarattıkları da güzel. Hepsinde ayrı bir güzellik, hikmet var.
— Ben de bu menekşe kadar güzel olmak isterdim.
— Sen ondan da güzelsin yavrum. Sen insansın. İnsan, Allah’ın yarattığı en güzel varlıktır. Allah’ın en çok sevdiği varlıktır.
— Ama benim bu kadar güzel bir rengim yok ki.
— Senin de kırmızı kırmızı yanakların var ya güzel kızım.
— … Rabia Gülcan

Beni ve Her Şeyi Yaratan Allah (Kısaltılmıştır.)

Soru : Bu hikâyeden yola çıkarak Allah’a (cc) iman etmekle sevgi arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap :  Allah’a iman etmek, O’nun yarattıklarını sevmeyi de beraberinde getirir. Allah, her şeyi hikmet ve sevgi ile yaratmıştır. İnsan Allah’a inanarak O’nun güzelliklerini görür, doğaya, hayvanlara ve diğer insanlara sevgiyle yaklaşır. Sevgi, Allah’a olan imanın en güzel yansımalarından biridir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları 


Soru : Aşağıdaki karekoddan İmanın Şartları ilahisini dinleyiniz ve ilahinin sözlerini
noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Allah’a inanırım,
  • Meleklere inanırım,
  • Kitaplara inanırım,
  • Peygamberlere inanırım,
  • Ahiret gününe inanırım,
  • Kadere inanırım, hayra, şerre inanırım.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri ile öğrencilerin konuyu pekiştirmelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları‘nda yer alan 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirme fırsatı bulurlar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin konuya dair anlayışlarını ölçmelerini ve eksik noktaları belirlemelerini destekler.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları, ünite değerlendirme etkinlikleri ile öğrencilerin bilgilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesine ait etkinliklerin yanıtlarını sunarak, çocukların öğrenme sürecini güçlendirir. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan bu kaynaklar, çocukların konuyu ne derece kavradıklarını belirlemelerine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Din, insanların güzel ahlak sahibi olması için kurallar koyar.
  2. (Yanlış) Sadece bana hediye veren kişilerle arkadaşlık ederim.
  3. (Yanlış) Fatiha suresi, Kur’an-ı Kerim’in son suresidir.
  4. (Doğru) Akrabalarımızın sevinçli ve hüzünlü zamanlarında yanlarında olmak gerekir.
  5. (Doğru) Sevgi ve saygı, toplumda güzel ahlakın yaygınlaşmasını sağlar.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. İnsanın iyi veya kötü olarak nitelendirilen huy ve davranışlarına ahlak denir.
  2. Saygı, bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli ve ölçülü davranma duygusudur.
  3. Size bir selam verildiği zaman ondan daha güzeliyle veya aynıyla karşılık verin.
  4. Öğretmenler; bilgimizi ve görgümüzü geliştiren, hayatımıza rehberlik eden insanlardır.
  5. Fatiha namazların her rekâtında okunur.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi insanlarla ilişkilerimizde sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir?


A) Hediyeleşmek
B) Kavga etmek
C) Sevdiğini söylemek
D) Selamlaşmak

Cevap : B) Kavga etmek Sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir.


2. Sevgi ve saygıyı, bir duvarı sağlamlaştıran harç gibi düşünebiliriz. İnsanları bir arada tutan, birlik ve beraberliklerini koruyan duygu sevgi ve saygıdır. Sevgi ve saygı, insanları yakınlaştırarak onların birbirlerine merhametle davranmalarını sağlar.

Metinde vurgulanan ana düşünce aşağıdakilerden hangisidir?


A) Duvarın sağlam olması için harç kullanılmalıdır.
B) Hz. Peygamber, güzel ahlak sahibidir.
C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
D) Güvenli bir toplum için dürüstlük önemlidir.

Cevap : C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
Metinde sevgi ve saygının birlik ve beraberliği koruduğu vurgulanmaktadır.


3. Aşağıdaki kavramların hangisi “akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak” anlamına gelir?


A) Sılayırahim
B) Ahlak
C) Adalet
D) Cömertlik

Cevap : A) Sılayırahim
Akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak anlamına gelir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


4. “Hayır dile komşuna, hayır gele başına.” atasözünde aşağıdakilerden hangisi anlatılmaktadır?


A) Komşularımızın isteklerine “Hayır!” demeliyiz.
B) Komşumuzun çocuklarıyla arkadaşlık etmeliyiz.
C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
D) Komşumuza ziyarete gitmeliyiz.

Cevap : C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
Atasözünde komşularla iyi ilişkiler kurmanın önemi vurgulanmaktadır.


5. I. Bismillâhirraḥmânirraḥîm
II. Elḥamdülillâhi rabbilâlemîn
III. Erraḥmânirraḥhîm
IV. Mâliki yevmiddîn
V. İyyâke na’budü ve iyyâke nesteîn
VI. Sırâtalleẕîne en’amte aleyhim / Ğayrilmağdûbi aleyhim veleddâllîn
VII. İhdinassırâtalmüstaḳîm

Numaralandırılarak verilen ifadelerden hangi ikisinin yeri değişirse Fatiha suresinin okunuşu doğru olur?


A) I. ve II.
B) III. ve IV.
C) V. ve VI.
D) VI. ve VII.

Cevap : D) VI. ve VII.
Bu iki ayetin yerleri değiştirildiğinde Fatiha suresinin doğru sırası elde edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : Güzel ahlak sahibi olmak insana neler kazandırır? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Güzel ahlak sahibi olmak, insanlara güven kazandırır, saygı uyandırır ve sosyal ilişkileri güçlendirir. Örneğin, dürüst bir insan çevresindeki kişiler tarafından güvenilir bulunur, adil bir kişi toplumda takdir görür. Ayrıca güzel ahlak, bireyin hem dünyada hem de ahirette huzurlu ve mutlu bir yaşam sürmesine vesile olur. Örneğin, yardımsever bir kişinin insanlara yaptığı iyilikler, dostluk ve sevgi bağlarının artmasını sağlar.


Soru : Ailenizle ilişkilerinizin iyi olması için nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.


Cevap : Ailemle ilişkilerimin iyi olması için sevgi, saygı ve anlayışa önem veririm. Onlara karşı hoşgörülü davranır, fikirlerini dinlerim. İhtiyaçlarına duyarlı olur, yardım ederim. Örneğin, ev işlerinde destek olmak veya birlikte zaman geçirmek aile bağlarını güçlendirir. Ayrıca, tartışmalarda yapıcı olmaya çalışır, kırıcı sözlerden kaçınırım.


Soru : Kur’an-ı Kerim’e göre, insanlarla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken
beş olumlu davranış yazınız.


Cevap :

  1. Adaletli olmak: İnsanlar arasında ayrım yapmadan hakka uygun davranmak (Nisa suresi, 135. ayet).
  2. Doğru sözlü olmak: Yalan söylememek, dürüst olmak.
  3. Sabırlı olmak: Zorluklar karşısında metanet göstermek (Bakara suresi, 153. ayet).
  4. Merhametli olmak: Özellikle anne babaya ve zayıf durumda olanlara karşı şefkat göstermek (İsra suresi, 23-24. ayet).
  5. Bağışlayıcı olmak: İnsanların hatalarını affederek kin tutmamak.

Soru : Fatiha suresinde Yüce Allah’ın hangi isim ve sıfatları yer alır? Yazınız.


Cevap :

  • Rab: Alemlerin Rabbi, her şeyi yaratan ve yöneten.
  • Rahman: Sonsuz merhamet sahibi.
  • Rahim: Bağışlayan ve esirgeyen.
  • Malik-i Yevmiddin: Din gününün sahibi.
  • Hidayet veren: Doğru yola ileten.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri için kapsamlı bir kaynak sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları‘nda yer alan 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirme ve değerlendirme fırsatı bulurlar. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu sayfa, öğrencilere konuyu pekiştirme ve eksiklerini belirleme konusunda rehberlik eder.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 79 Cevapları, öğrencilere ünite değerlendirmesi sürecinde büyük bir yardım sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde çocuklar, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesindeki konuları etkin bir şekilde öğrenebilirler. 4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, üniteyi ne kadar öğrendiklerini belirleyebilir ve bu süreçte kendilerini geliştirebilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Güvenilir bir insanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Güvenilir bir insanda dürüstlük, sadakat, sorumluluk bilinci, sözünde durma ve adaletli olma gibi özellikler bulunmalıdır. Güvenilir bir kişi, verdiği sözleri tutar ve başkalarının haklarına saygı gösterir. Ayrıca, emanet edilen bir şeyi korur ve başkalarının sırlarını ifşa etmez.


Soru : Her yıl milyonlarca Müslüman, Mekke ve Medine şehirlerini niçin ziyaret eder? Araştırınız.


Cevap : Müslümanlar, her yıl Mekke’yi ziyaret ederek hac ve umre ibadetlerini yerine getirirler. Mekke’de bulunan Kâbe, İslam’ın kutsal merkezidir. Medine ise Hz. Muhammed’in (sav) kabrinin bulunduğu şehir olup, Müslümanlar burada Peygamber Efendimize olan sevgilerini göstermek ve Ravza-i Mutahhara’yı ziyaret etmek için gelirler. Bu ziyaretler, manevi bağları güçlendirmek ve dini vecibeleri yerine getirmek amacıyla yapılır.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) başka hangi isimlerinin olduğunu araştırarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) diğer isimleri şunlardır:

  1. Ahmed: Övülen, övgüye layık.
  2. Mahmud: Övülen kişi.
  3. Mustafa: Seçilen, seçilmiş kişi.
  4. Habibullah: Allah’ın sevgilisi.
  5. Rasulullah: Allah’ın elçisi.
  6. Nebiyyullah: Allah’ın peygamberi.

Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşunu ve anlamlarını araştırarak defterinize not alınız.


Cevap :

Salli Duası Okunuşu: “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed. Kema salleyte ala İbrahime ve ala ali İbrahim. İnneke Hamidün Mecid.”

Salli Duası Anlamı: “Allah’ım! İbrahim’e ve onun âline rahmet ettiğin gibi, Muhammed’e ve onun âline de rahmet et. Şüphesiz sen, övülen ve yüce olansın.”

Barik Duası Okunuşu: “Allahümme barik ala Muhammedin ve ala ali Muhammed. Kema barekte ala İbrahime ve ala ali İbrahim. İnneke Hamidün Mecid.”

Barik Duası Anlamı: “Allah’ım! İbrahim’e ve onun âline bereket verdiğin gibi, Muhammed’e ve onun âline de bereket ver. Şüphesiz sen, övülen ve yüce olansın.”


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!