4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48


4. Sınıf Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47, 48 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama yeteneklerini geliştirirken kültürel değerlerin önemini kavramalarına da destek olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların kültürel miras kavramını öğrenmelerini ve geçmişten günümüze gelen değerlerin korunması gerektiğini anlamalarını sağlar. Bu metinle birlikte öğrenciler, kültürel unsurların kimlik ve toplum için önemini daha iyi kavrar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık etkinlikleri, metni dikkatle okuyarak çıkarım yapma, ana fikri belirleme ve metne dayalı soruları yanıtlama becerilerini destekler. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin kültürel değerlere duyarlılık kazanmalarına yardımcı olurken, aynı zamanda Türkçe dil bilgisini geliştirmelerine katkıda bulunur.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48


ANKARA KALESİ

Ankara’ya hâkim bir tepenin üzerinde kurulmuş olan ve zaman içinde kentin simgesi hâline gelen Ankara Kalesi’nin ilk yapım tarihi kesin olarak bilinmemektedir. MÖ II. yüzyılda Galatlar zamanında var olduğu bilinen kale, Romalılar Dönemi’nde onarım görmüştür. İç ve dış kale olmak üzere iki kısımdan oluşan kalenin iç surları büyük bir olasılıkla VII. yüzyılda BizanslIlar tarafından inşa edilmiştir. Arap saldırıları sırasında çok tahrip olan kalenin surları IX. yüzyılda BizanslIlar tarafından yeniden onarılmıştır. Dış surların ne zaman eklendiği kesin olarak saptanamamıştır. 1073 yılında Selçukluların eline geçmiş, OsmanlIlar Dönemi’nde çeşitli onarımlar görmüş, son yıllarda yapılan yenileme çalışmalarıyla sağlamlaştırılmıştır.
Dış kalede dörtgen şeklinde 20 kule, batıda “Dış Kale Kapısı” ve güneyde “Hisar Kapısı” olmak üzere iki kapısı vardır. Hisar Kapısı’nın üzerinde İlhanlIlar Dönemi’ne ait 1330 tarihli Farsça bir yazıt bulunmaktadır. Şekil olarak dikdörtgeni andıran iç kale, kısmen Ankara taşı, kısmen de karışık malzemeden yapılmıştır. İç kale, yükseklikleri 14-16 metre arasında değişen beşgen şeklinde 42 kuleden oluşmaktadır. Kale içindeki XVII. yüzyıl Osmanlı Dönemi’nden kaian Ankara Evleri ve Alâeddin Camisi hâlen ayaktadır.

TÜRK HAVA KURUMU MÜZESİ

Tarihî nitelikteki yapıların yer aldığı bir bölge olan Ulus’ta bulunan müze, 19 Mayıs 2002 tarihinde hizmete açılmıştır. Müze yerleşkesi 287 metrekare kapalı alan ve 7.294 metrekare açık alandan oluşmaktadır. Yerleşke içinde Tarihî Paraşüt Kulesi (tescilli anıt eser), orijinal uçakların sergilendiği bahçe ve belgelerin sergilendiği müze binası yer alır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Müze, THK ve Türk Sivil Havacılık tarihi hakkında 747 adet belge ve fotoğraf sunumu ile her yaştan ziyaretçinin havacılık bilgisini zenginleştirmektedir. Ziyaretçilere müze bahçesinde sergilenen helikopterin pilot köşkünü inceleme imkânı sağlanmaktadır. Tarihî kuleden paraşüt öğretmenleri gözetiminde atlayışlar yapılabilmektedir.

ANADOLU MEDENİYETLERİ MÜZESİ

Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Atpazarı olarak adlandırılan semtte, Ankara Kale- si’nin dış duvarının güneydoğu kıyısında yeni işlev verilerek düzenlenmiş iki Osmanlı binasından oluşmaktadır. (…) 1881 yılındaki yangından sonra terk edilen her iki yapı, daha sonra Atatürk’ün isteği ile Anadolu’dan toplanan eserleri sergilemek amacıyla uzun yıllar süren yenileme çalışmaları sonucunda müzeye dönüştürülmüştür. Bugün kendine özgü koleksiyonları ile dünyanın sayılı müzeleri arasında yer alan Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde Anadolu arkeolojisi, Paleolitik Çağ’dan başlayarak günümüze kadar Osmanlı Dönemi’nin bu tarihî mekânlarında kronolojik bir sırayla sergilenmektedir.

ANKARA ÇOCUK MÜZESİ

15 Ekim 2011 tarihinde Kubilay Yalçın tarafından Türkiye’nin ilk ve tek, Dünya’nın 23. çocuk müzesi olarak kuruldu. Ankara Çocuk Müzesi’nde çocuklar eğlenerek ve deneyim yoluyla öğrenirler. Müze aynı zamanda çocuklar için örgün ya da yaygın öğrenme sistemi dışında gerçekleştirilen öğrenme deneyimlerini teşvik eden senaryolar ve programlar sunan bir enstitü niteliğindedir.
Müze temel olarak, var olan yaşam becerilerini geliştirmeyi, çocukların dünyayı bağımsız bir şekilde tanımasına katkıda bulunmayı ve müze gezisi sürecine katılan öğretmen ve velilerle yapılacak farklı paylaşımlarla üretilen bilgilerin her kesime yayılması için imkânlar sağlamayı amaçlamaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atasözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atasözleri Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160 Cevapları, öğrencilere atasözlerinin anlamlarını keşfetme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Atasözleri Metni Etkinlik Cevapları, çocukların atasözlerinin içerdiği derin anlamları ve kültürel değerleri öğrenmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere atasözlerinin kullanımı ve Türk kültüründeki yerini anlatırken, onları çeşitli etkinliklerle bu kavramları pekiştirmeye yönlendirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin atasözlerinin anlamını hem yazılı hem de sözlü olarak ifade etmelerini sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160


Hazırlanalım


Soru : Yaptığınız araştırmanın sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Emek olmadan yemek olmaz. Anlamı: Bir şey elde etmek için çaba ve emek göstermek gerekir.

Ne ekersen onu biçersin. Anlamı: İnsan ne kadar çalışırsa, o oranda karşılık alır.

Ayağını yorganına göre uzat. Anlamı: Kazancına göre harcama yap; aşırıya kaçma.

Damlaya damlaya göl olur. Anlamı: Küçük çabalar biriktiğinde büyük sonuçlar doğurur.

Tırnağın varsa başını kaşı. Anlamı: İnsanın kendi emeği ve çabası en güvenilir olandır; başkasından beklemek yerine kendi gücüne güvenmelidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuma sürecinde zihninizde oluşan soruları aşağıya yazınız. Gruplara ayrılarak bu sorulara cevap arayınız. Daha sonra cevaplarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


  • Neden çalışmadan, emek harcamadan bir şeyler elde etmek mümkün değildir?
    Cevap : Emek, bir şeyleri başarmak için gereklidir; çalışmadan anlamlı bir sonuç elde edilemez.
  • “Ekmeden biçilmez” atasözünde ne tür fedakârlıklardan bahsediliyor?
    Cevap : Verim almak için önce çaba harcamak gerekir. Fedakârlık yapmadan karşılık beklenemez.
  • “Emmim, dayım kesem” atasözünde minnet duygusu nasıl anlatılmaktadır?
    Cevap : Kendi kazancımızı harcarken özgür oluruz; başkasının parasıyla ise minnet duyarız.
  • “Eken biçer, konan göçer” atasözünde davranışların sonuçları nasıl ifade ediliyor?
    Cevap : Emeğini veren karşılığını alır; bir yerde kalıcı olmayan ise istikrar sağlayamaz.

2. ETKİNLİK


Soru : “Atasözleri” metninde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlardan ve verilen harflerden hareketle bu kelimeleri belirleyerek kutucuklara örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Bir kişinin en kolay harcadığı para hangisidir?


Cevap : Kendi kazandığı paradır.


2. Emek harcamadan hiçbir işin yapılamayacağı hangi örnekle açıklanmıştır?


Cevap : “En kolay iş, yemek; çiğnemeden yutulmaz” örneğiyle.


3. Kimden özveride bulunması beklenemez?


Cevap : Fedakârlık yapmadığın bir kişiden.


4. Okuduğunuz metindeki atasözlerinde hangi konu üzerinde durulmuştur?


Cevap : Emek, çalışma ve çaba harcamanın önemi üzerinde durulmuştur.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadeler okuduğunuz metne göre doğru ise ifadenin başına “D”,
yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Doğru – “Çiğnemeden yutulmaz.” ve “Emek olmadan yemek olmaz.” atasözleri, emek harcamadan bir şey elde edilemeyeceği konusunu işler.
  2. Yanlış – Atasözlerinde emek, çalışma ve alın teri gibi konular ele alınmıştır, arkadaşlık veya dostluk temaları değil.
  3. Doğru  – “Emmim, dayım kesem; elimi soksam yesem.” atasözünde, bir kişinin kendi alın teriyle kazandığı paranın en değerli olduğu ifade edilmektedir.
  4. Yanlış – “En kolay iş yemek, çiğnemeden yutulmaz.” atasözünde emek olmadan iş yapılamayacağı vurgulanır, yani tüm işlerin emek gerektirdiği belirtilir.
  5. Doğru  – “Eken biçer, konan göçer.” ve “Ne ekersen onu biçersin.” atasözleri, yapılan her davranışın bir sonucu olduğu konusunda aynı mesajı taşır.

5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin “Atasözleri” metniyle ilgili ifadesi doğrudur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Cevap :

KENDİ DÜŞEN AĞLAMAZ

Çelik tencere ile toprak çömlek bir mutfakta karşılaşıp arkadaş olmuşlar. Oradan buradan konuşurlarken oturmaktan sıkılmış tencere, “Gel, biraz gezelim,” demiş çömleğe. Çömlek, bir tencereye bakmış, bir de kendine: O çeliktir, kendisi toprak! Oturup sohbet etmekte bir sorun yokmuş ama birlikte gezmeye çıkmanın tehlikeleri olduğunun farkındaymış.

“Dışarısı benim için tehlikelerle dolu, bir taşa filan çarparım sonra,” diye isteksizliğini belirtmiş.

“Merak etme,” demiş tencere, “araya girer, korurum ben seni. Yeter ki gezme teklifimi kabul et sen!”

Tencerenin böyle güvence vermesi karşısında, daha fazla direnememiş çömlek; istemeye istemeye de olsa:

“Peki, demiş, “madem öyle diyorsun!

Birlikte çıkıp mutfaktan, düşmüşler yola… Düz yolda sorun çıkmamış hiç; güle, konuşa ilerlemişler. Ama küçük bir tümsek çıkınca önlerine, tencere çukuru görememiş bir an; sallanmış sağa sola…

Çatt! Çarpmış çömleğe! Kalbi kırılmış çömleğin. Tencere özür dilemiş dikkatsizliği için ama ne fayda! Olan olmuştur bir kere…

Derken bir elektrik direği çıkmış önlerine. Tencere artık dikkatli ya! Atılmış hemen! Çömleğin başına bir şey gelmesin diye, direkle çömleğin arasına girmek istemiş. İstemiş ama bu sefer de telaştan kayıp çarpmamış mı yine çömleğe?

Gövdesinde oluşan çatlaklara ağlamaklı gözlerle bakan çömlek:

“Kendi düşen ağlamaz,” diye mırıldanmış, çelik tencereyle gezmeye çıktığına bin pişman.

Süleyman Bulut
101 Atasözü 101 Öykü
(Kısaltılmıştır.)


Soru : b. Bu metni, “Atasözleri” metni ile konu bakımından karşılaştırınız.


Cevap :

“Kendi Düşen Ağlamaz”: Bu metinde bireyin başkalarından yardım bekleyerek kendini tehlikeye atmasının ve sonuçlarına katlanması gerektiği öğretiliyor. Çömlek, çelik tencerenin “koruma” teklifine güvenerek dışarıya çıkıyor ancak bu güvencenin, kendisinin kırılgan yapısını değiştirmeyeceğini fark edince pişman oluyor. Burada başkasına bağımlı olmanın riskleri ve bireyin kendi kararlarının sonuçlarına katlanması gerektiği vurgulanıyor.

Atasözleri Üzerine Metin: Bu metin ise emek ve çaba harcamadan bir şey elde edilemeyeceğini, başkasının kazancı yerine bireyin kendi emeğiyle kazanmasının daha değerli olduğunu öğretiyor. Atasözleri, insanların çalışmalarının sonucunu görebilmek için çaba göstermeleri gerektiğini ve başkalarından yardım veya kaynak beklemeden kendi çabalarıyla yaşamalarını öğütlüyor.

Karşılaştırma: İki metin de sorumluluk ve emek kavramları üzerine odaklanıyor; “Kendi Düşen Ağlamaz” bireyin kendi kararlarının sonuçlarına katlanması gerektiğine, Atasözleri metni ise bir şeyler elde etmek için çalışmanın zorunluluğuna vurgu yapıyor.


7. ETKİNLİK


Soru : “Emek olmadan, yemek olmaz.” atasözüyle ilgili bir konuşma yapınız. Bu konuşmanızda “Atasözleri” metninde öğrendiğiniz aşağıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Değerli arkadaşlar,

Bugün sizlere, hepimizin günlük hayatında sıkça duyduğu bir atasözü hakkında konuşmak istiyorum: “Emek olmadan, yemek olmaz.” Bu atasözü, aslında çok derin ve anlamlı bir mesaj veriyor. Hepimizin bildiği gibi, hayatımızda bir şeyler elde etmek, kazanmak ve başarılı olmak için emek harcamak zorundayız. Başkalarından beklemek yerine, kendi çabamızla, alın terimizle bir şeyler yapmak bize kazancın değerini daha iyi anlatır. Bir düşünelim, tarlaya tohum ekmeden, oradan mahsul almamız nasıl mümkün olmazsa; emek harcamadan da bir sonuca ulaşmamız mümkün değildir.

Bu atasözü aynı zamanda bize çalışmanın, üretmenin önemini hatırlatıyor. Herkesin kendine sorması gereken bir soru var: “Çalışmadan, fedakârlık yapmadan nasıl bir sonuç bekleyebilirim?” İşte bu yüzden, “Emek olmadan, yemek olmaz” sözünde anlatılmak istenen şey tam olarak budur: Çaba göstermeden bir sonuca varamayız. Başarılı ve tatmin edici bir hayat için hepimizin emek harcaması şarttır.

Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Buna göre Beyza ile Yusuf aşağıda kelimeleri kullanarak atasözlerini nasıl tamamlamış olabilir?


Cevap :

Beyza: Ekmeğin büyüğü, hamurun çoğundan olur.
Yusuf: Davulun sesi uzaktan hoş gelir.
Beyza: Ek tohumun hasını, çekme yiyecek yasını.
Yusuf: Gençliğin kıymeti ihtiyarlıkta bilinir.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda kısa çizginin (-) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kısa çizgi (-) gereksiz kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

Gereksiz kısa çizgi kullanılan cümle şudur: Sen de kendine iyi-kötü bir iş bulup çalışmalısın.

Bu cümlede “iyi-kötü” arasında kısa çizgiye gerek yoktur çünkü bu kelimeler karşıt anlamlı olarak bir arada kullanılmıştır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda çelik çomak oyununun nasıl oynandığı açıklanmıştır. Ancak oyunun son altı aşaması karışık olarak verilmiştir. Oynanış biçimine göre bu aşamaları sıralayarak numaralandırınız.


Cevap :

  1. Oyuna ilk başlayan kişi önceden çizilen çizgiden elindeki küçük sopayı çukur üzerindeki sopaya atar.
  2. Önce karşı gruptan bir kişi elindeki uzun sopayı önceden açılan çukurun üzerine yatay olarak koyar.
  3. Elindeki büyük sopa ile küçük sopayı havaya kaldırır ve ona vurur.
  4. Sopaya vurabilirse oyuna başlar.
  5. Oyun bu şekilde devam eder.
  6. Küçük sopanın düştüğü yere kadar oyunu kaybeden grubun oyuncuları sekerek gider.

Soru : b. Arkadaşlarınızla oynadığınız bir oyunun aşamalarını aşağıya yazınız.


Cevap :

Oyunun Adı: Saklambaç

  1. İlk Aşama: Oyuncular toplanır ve ebe seçilir. Ebe, gözlerini kapatıp belirli bir sayıya kadar saymaya başlar.
  2. İkinci Aşama: Diğer oyuncular saklanacak bir yer bulmak için etrafa dağılırlar.
  3. Üçüncü Aşama: Ebe saymayı bitirince “Ördek geliyor!” diyerek saklananları bulmak için aramaya başlar.
  4. Dördüncü Aşama: Ebe, saklanan bir oyuncuyu gördüğünde “Sobe!” diyerek saklanan oyuncunun adını ve yerini söyler. O oyuncu, ebe tarafından ilk bulunduğu yere gidip sobelenir.
  5. Beşinci Aşama: Ebe, tüm oyuncuları bulmaya çalışır. Son kalan oyuncu, sobelenmeden ebeye geri dönerse oyunu kazanır ve bir sonraki oyunda ebe seçilir.

Soru : https://bit.ly/3Hgof6l linkinden bir masal okuyunuz (“Tarladaki Hazine”metninin 7. etkinliğine yöneliktir.).


Cevap :

  • Alakarga ile Tilki: Alakarga ve Tilki’nin mücadele ettiği bu masalda, Tilki, Alakarga’yı kandırarak bir tavuk almak ister. Ancak, Alakarga zekice bir hamle yaparak Tilki’yi alt eder. Masalda, zekanın ve stratejinin, kaba kuvvetten daha güçlü olduğu vurgulanır.
  • Av Köpeği ile Bekçi Köpeği: Bu masalda, av köpeği ve bekçi köpeği karşılaştırılır. Av köpeği, avı takip etmek için eğitilmiştir, bekçi köpeği ise sahiplerini korur. Her köpek kendi işini en iyi şekilde yapmaya çalışır. Masalda, her bireyin kendi yeteneklerine göre farklı görevlerde başarılı olabileceği anlatılmaktadır.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Cevapları, öğrencilerin derslerinde karşılaştıkları etkinliklerin çözümlerini sunarak öğrenmelerini desteklemektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları, bu metni anlamalarına ve metin üzerinde düşünmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders materyalleriyle uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlar. Ayrıca, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık gibi kaynaklar, öğretmenler ve öğrenciler için önemli bir başvuru noktası oluşturarak eğitim sürecini daha verimli hale getirir. Bu kaynaklar, Türkçe dersinde başarının artırılmasına önemli katkılar sağlamaktadır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22


Hazırlanalım


Soru : Yaşlılara nasıl yardım edebiliriz?


Cevap : Yaşlılara yardım etmek için onların günlük işlerine yardımcı olabilir, alışverişlerinde destek olabilir ve onlarla vakit geçirerek yalnız hissetmelerini önleyebiliriz. Ayrıca sağlık kontrollerine gitmelerine yardım edebiliriz.


Soru : Ailenizle en son ne zaman geziye gittiniz? Bu gezide neler yaptığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ailemle en son yaz tatilinde bir doğa gezisine gittik. Ormanda yürüyüş yaptık, piknik yaptık ve gölde balık tuttuk. Hep birlikte keyifli bir gün geçirdik.


Soru : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden, ailesine en iyi şekilde bakan, fedakârlık yapan ve çocuklarına karşı sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getiren anne ya da baba anlıyorum.


1. ETKİNLİK


Soru : Genel ağdan alınan aşağıdaki metni önce noktalama işaretlerine dikkat ederek sonra metinde noktalama işaretleri yokmuş gibi okuyunuz. Bu iki okuma arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap : Noktalama işaretleri olmadan metin okunduğunda anlam bütünlüğü bozulmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Kelimeler, farklı anlamlara gelecek şekilde kullanılabilir. Aşağıdaki cümlelerde “göz” kelimesi farklı anlamlarda kullanılmıştır. Cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümlede kullanıldığı anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Bir ara, annemin kulağına doğru eğilip “Babam sahiden zengin mi oldu dersin?” diye fısıldadım.

Tahminim: Alçak bir sesle konuşmak.
Sözlük anlamı: Duyulmayacak kadar hafif ve alçak bir sesle konuşmak.

Bütün bunları, sırrını hâlâ öğrenemediğimiz mektuba borçluyduk.

Tahminim: Gizli kalmış, bilinmeyen bilgi.
Sözlük anlamı: Başkalarından gizlenen, bilinmeyen şey.

Kendisini koltuğun üzerine bırakırken bitkin bir hâli vardı.

Tahminim: Yorgun, çok halsiz.
Sözlük anlamı: Aşırı derecede yorgun, takatsiz.

Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.

Tahminim: Gerçekte, anlaşılan o ki.
Sözlük anlamı: Gerçekte öyle olmadığı halde, sonradan anlaşıldığına göre, meğerse.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelime ve kelime gruplarını anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

Soldan Sağa

  1. Muhteşem – Büyüklüğü, görünüşü ve güzelliğiyle görenleri etkileyen, gösterişli, görkemli.
  2. Akraba – Kan bağıyla birbirine bağlı olan kimseler.
  3. Yelek – Ceket altına giyilen kolsuz ve kısa giysi.
  4. Mektup – Bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kâğıt.

Yukarıdan Aşağı

  1. Miras – Birine, ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet, kalıt, bırakıt.
  2. Cömertlik – Cömert olma durumu, eli açıklık.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Çocuğun babası niçin çok seviniyor?


Cevap : Çünkü yaşlı bir adam, çocuğunun otobüste ona yer vermesi üzerine babasını “yılın babası” olarak seçip mektup yazmıştır. Bu mektup babayı çok duygulandırmıştır.


2. Çocuğun hangi davranışı yaşlı adamın hoşuna gidiyor?


Cevap : Çocuğun, otobüste yaşlı adama yer vermesi ve paketlerini taşımaya yardım etmesi yaşlı adamın çok hoşuna gitmiştir.


3. Yaşlı adam, çocuğun babasını neden “yılın babası” olarak seçiyor?


Cevap : Çünkü yaşlı adam, babanın oğluna büyüklere saygıyı öğrettiğini ve bu devirde böyle çocuk yetiştirmenin zor olduğunu düşünmektedir.


4. Anne ne zaman çok sabırsızlandığını söylüyor?


Cevap : Lunaparktan eve döndüklerinde, mektubun içeriğini merak ettiği için sabırsızlandığını söylüyor.


5. Ailecek nereye gidiyorlar?


Cevap : Hayvanat bahçesine ve ardından lunaparka gidiyorlar.


6. Çocuk ile annesi taksiyle gideceklerini öğrenince neden şaşırıyor?


Cevap : Çünkü daha önce hep dolmuşla gittikleri için, taksiye binmek onlar için alışılmadık bir durumdur.


7. Yaşlı adam mektupta nelere dikkat çekiyor?


Cevap : Çocuğun büyüklere saygı gösteren bir evlat olmasına, babanın da böyle bir çocuk yetiştirmedeki başarısına dikkat çekiyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz.


Cevap : Bir paragrafta üzerinde durulan duygu, düşünce, olay veya duruma konu denir. Paragrafın konusunu bulabilmek için “Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?” sorusuna cevap aranır. Bu soruya alınan cevap, paragrafın konusudur.


Soru : b. Gökçe, aşağıdaki paragrafı okumuş ve paragrafın konusunu belirlemiştir.


Ailelerin kendi aralarında tutarlı olmaları ve çocuklarıyla iyi bir iletişim sürdürmeleri gerekiyor. Çocuk ruh sağlığı açısından en önemli şey anne, baba ve aileyle iyi iletişimdir. Ne olursa olsun çocuk yanlış da düşünse, yanlış bir şey de yapıyor olsa çocuğun bunu anne ve babasına anlatabilecek rahatlığı hissedebilmesi çok önemli. Anne ve babaların da çocuğa bu rahatlığı verecek bir ortam sağlamaları, ilişkilerini ona göre kurmaları, çocuklara karşı hoşgörülü ve anlayışlı davranabilmeleri, yol gösterecek güce sahip olmaları gerekiyor. Basından alınmıştır.

Soru: Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?

Cevap: Çocuklarla iletişim kurarken dikkat edilmesi gerekenler üzerinde durulmuştur.


Soru : c. “Yılın Babası” metninin konusunu belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :  Çocuk yetiştirmenin önemi


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Üzeyir Gündüz’ün “Bayram Şenliği” kitabının içindekiler sayfası aşağıda verilmiştir. Bu sayfayı inceleyerek yanda verilen soruları cevaplayınız.


Soru: Bu kitaptaki hangi hikâye sizin ders kitabınıza alınmıştır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye ders kitabımızda yer almıştır.


Soru: Yılın Babası” adlı hikâye, kitabın kaçıncı sayfasındadır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye, kitabın 67’nci sayfasındadır.


Soru: 47. sayfadaki hikâyenin adı nedir?

Cevap : 47. sayfadaki hikâyenin adı Bayram Şenliği’dir.


Soru: Kitabın son hikâyesi hangisidir?

Cevap : Kitabın son hikâyesi Yeni Çantalar da Eskir’dir.


Soru: Aşağıda bir “e-dergi”nin içindekiler sayfası verilmiştir. Bu dergiyi,…genel ağ adresinden inceleyerek derginin 20. sayfasındaki metni okuyunuz.

Cevap : Derginin 20.sayfasındaki 15 Temmuz Şehitler Ortaokulu öğrencilerinin 23 Nisan coşkusunu anlatan metni okudum.


Soru: Türk Dil Kurumu tarafından hazırlanan Türkçe Sözlük, kelimelerin anlamın; bulmada en güvenilir kaynaktır,…genel ağ adresinden anlamını bilmediğiniz kelimeleri araştırınız.

Cevap :

Eyer: Binek hayvanlarının sırtına konulan, oturmaya yarayan nesne

Posa: Suyu alınmış her tür yiyecek maddesinin artığı

Basiret: Gerçekleri yanılmadan görebilme yeteneği, uzağı görüş


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıdaki şemayı tamamlayınız.


Cevap :

Mekân ve Zaman: Mekân, ev, otobüs, hayvanat bahçesi ve lunapark olarak belirlenmiştir. Zaman ise bir tatil günü olarak düşünülebilir.


Konu: Bir çocuğun otobüste yaşlı bir adama yer vermesi ve bu davranışının, babasının “yılın babası” seçilmesine neden olması.


Olay Örgüsü:

  1. Çocuk otobüste yaşlı adama yer verir ve yardım eder.
  2. Yaşlı adam, bu davranıştan çok etkilenerek babasına mektup yazar.
  3. Babası, mektubu alınca çok sevinir ve ailesini gezmeye götürür.
  4. Aile, hayvanat bahçesi ve lunaparka gider.
  5. Eve döndüklerinde, babası mektubu açıklar ve kendisinin “yılın babası” seçildiğini söyler.

Şahıs ve Varlık Kadrosu: Çocuk, babası, annesi, yaşlı adam, Hira (kız kardeşi).


8. ETKİNLİK


Soru : a. Serdar ile Selin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Saçlarım çok büyümüş, berbere gitsem iyi olacak.

Serdar, sanki kelimenin birini yanlış anlamda kullandın.


Soru : b. Serdar’ın hangi kelimeyi yanlış anlamda kullandığını söyleyiniz.


Cevap : Serdar “büyümüş” kelimesini yanlış kullanmıştır. Çünkü saç büyümez, uzar.


Soru : c. Aşağıdaki sorulardan yola çıkarak “aile” kavramıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya dikkat ediniz.

● Pikniğe giderken evinizde ne gibi hazırlıklar yapılıyor?
● Siz ailenize piknik hazırlıklarında nasıl yardımcı oluyorsunuz?


Cevap :

Aile, hepimizin yanında olduğu, sevgi ve dayanışma içinde yaşadığımız en önemli yapıdır. Birlikte vakit geçirmek, anılar biriktirmek de aile bağlarını güçlendirir. Örneğin, ailemle pikniğe giderken evde çeşitli hazırlıklar yaparız. Annem, yiyecekleri hazırlar, sandviçler ve atıştırmalıklar yapar. Babam mangal malzemelerini ve piknik örtüsünü hazırlar. Ben ise genellikle sofrayı kurmada, tabakları ve içecekleri düzenlemede yardımcı olurum. Piknik için gerekli malzemelerin taşınmasında da aileme destek olurum.

Aile bireylerinin her birinin katkıda bulunduğu bu tür etkinlikler, sorumluluk bilincimizi artırır ve yardımlaşma duygusunu pekiştirir. Birlikte geçirdiğimiz bu anlar, aynı zamanda eğlenceli ve değerli zamanlar olarak hafızamızda yer eder.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin son bölümü aşağıda verilmiştir. Olayların bitmediğini düşünerek aşağıya mutlu sonla biten bir bölüm yazınız.

İşte, babamı sevinçten göklere uçuran mektubun aslı buydu. Yaşlı adam beni öve öve bitiremiyordu. Mektubun sonunu şöyle bağlamıştı. “Başkaları kimi seçerse seçsin, benim gözümde yılın babası sizsiniz. Çünkü bu devirde, büyüklere saygı gösteren insan mumla aranır oldu ama sizin elinizde bir tane var. Onunla övünebilirsiniz.” Sınıfımı doğrudan geçip, taktirname getirdiğim günlerde bile babam bu kadar sevinmemişti. Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.


Cevap :

Babamın yüzündeki mutluluğu gördükçe, içimi büyük bir sevinç kapladı. O günden sonra ailece daha çok vakit geçirmeye başladık. Babam, mektubun getirdiği sevinçle, bize her fırsatta geziler düzenledi. Bir hafta sonu babamın sürpriziyle Anıtkabir’e gitmeye karar verdik. Hira, Atatürk’ün huzuruna çıkmanın heyecanını yaşıyordu. Orada geçirdiğimiz zaman hepimiz için unutulmaz oldu. Eve döndüğümüzde annem ve babam birbirlerine gülümseyerek baktılar.

Babam bana dönüp, “Senin gibi bir evladım olduğu için çok şanslıyım,” dedi. O anda ailemizin birbirine olan sevgisinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha anladım. Her şeyin bir aileyle birlikteyken daha güzel olduğunu hissederek, mutlu ve huzurlu bir şekilde günü sonlandırdık.


10. ETKİNLİK


Soru : Çocuğun yerinde siz olsaydınız lunaparktaki mutluluğunuzu anlatmak için nasıl bir resim çizerdiniz? Hayalinizdeki resmi aşağıya çiziniz.


Cevap : İşte lunaparktaki mutluluğunuzu anlatan bir resim! Eğlence dolu bir ortamda çocuk, elinde balon ve dondurma ile neşeyle dolu bir gün geçiriyor. Renkli oyuncaklar, dönme dolap, lunapark ışıkları ve diğer mutlu ailelerin de bulunduğu bu sahne, tam bir mutluluk resmi.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

Hayrola, Karagöz’üm kitap mı okuyorsun?
Evet, kitap okuyorum ama kafam biraz karıştı.
Kafanı karıştıran durumu bana anlatırsan sana yardımcı olabilirim.
Okuduğum kitaptaki bazı kelimelerin yazımı kafamı karıştırdı. Bu kelimeler cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başlamış.
İlahi Karagöz’üm, bundan kolay ne var?
Madem o kadar kolay, anlat da öğrenelim.


Soru : b. Karagöz’ün kafasını karıştıran cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerde Karagöz’ün sözünü ettiği kelimeler hangileridir? Bu kelimelerin neden cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başladığını aşağıya yazınız.


Cevap : İkinci cümlede ‘Gezerek Gördüklerim’ ifadesi bir eser adı olduğu için, özel isim niteliğinde bulunmasından dolayı büyük harfle yazılmıştır. Diğer cümlede ise ‘gezerek gördüğü’ ifadesi özel isim olmadığı için küçük harfle başlamıştır.


Soru : Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini araştırınız (“Olamam” metninin 10. etkinliğine yöneliktir.). 


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldızın anlamı, Türk kültüründe ve tarihindeki derin köklere dayanmaktadır.

  1. Ay: Ay, genellikle aydınlık ve barışı simgeler. Türk mitolojisinde ve tarihindeki birçok ulusun bayrağında yer almıştır. Ayın hilal şeklinde tasvir edilmesi, Türklerin İslam öncesi dönemlerinde de bir sembol olarak kullanılmıştır.
  2. Yıldız: Yıldız ise, umut ve rehberliği temsil eder. Aynı zamanda, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusunu simgeler.

Birlikte, ay ve yıldız, Türk milletinin tarihi, kültürü ve değerleriyle özdeşleşen önemli sembollerdir. Türk bayrağı, bu semboller aracılığıyla ulusun bağımsızlık ve varoluş mücadelesini ifade eder.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek için özel olarak hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalardaki İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, metni analiz ederek ana fikir, karakter çözümlemesi ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirirler. “Olamam” metni, çocukların kendini tanıması ve özgün bireyler olarak kendilerini kabul etmelerini teşvik eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık kapsamında, öğrenciler metinle ilgili çeşitli soruları yanıtlarken okuma-anlama becerilerini güçlendirir. Bu etkinlikler, çocukların düşüncelerini ifade etme yetilerini geliştirirken, aynı zamanda metnin ana mesajını kavrayarak kendilerini farklı yönlerden ifade etmelerine de katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29


Hazırlanalım


Soru : Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayrağımıza karşı saygımızı, onu yıpratmamaya ve temiz bir şekilde muhafaza etmeye özen göstererek gösterebiliriz. Resmi törenlerde bayrağa saygıyla selam durmak, onu dikkatle asmak ve gerektiğinde usulüne uygun katlamak da saygımızın bir ifadesidir. Ayrıca, bayrağımızı temsil eden değerlere bağlı kalmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek de bayrağımıza olan saygımızı gösterir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Güneş ile karga arasında geçen konuşmayı okuyunuz.


Cevap : Kitabınızda verilen konuşmayı bir kaç defa okuyunuz.


Soru : b. Sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne
gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak, hem okuyanın hem de dinleyenin metni daha iyi anlamasını sağlar. Vurgu ve tonlama, metindeki duyguları ve düşünceleri daha etkili bir şekilde yansıtarak anlatımı güçlendirir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Nehir, “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir?


Cevap : Şiire göre bir çocuk, kucaklanmak, oyuncaklara sahip olmak gibi şeylere önem vermektedir; ancak en çok bayrağa değer verir.


2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir?


Cevap : Savaş gereçleri ve at, delikanlı için cesareti, kahramanlığı ve bağımsızlık mücadelesini simgeler.


3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Genç bir kız, bayrak uğruna telsiz, duvaksız olmayı; hatta düğünsüz olmayı göze alabilir.


4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir?


Cevap : “İster erkek ister kadın, Çocuğuyum bu vatanın” dizeleriyle kadınlı erkekli herkesin vatanı savunacağı anlatılmıştır.


5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Şair, konak, saray, ev, yuva, köy ve sevdiklerinden vazgeçebilir; ancak bayraksız kalmayı asla kabullenemez.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.


Cevap : Şiir, vatan sevgisi ve bayrağın kutsallığını ele almaktadır. Şair, bayrağın kendisi için vazgeçilmez olduğunu vurgulamaktadır.


Soru : b. Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Şairin vatan sevgisi ve bayrağa duyduğu derin bağlılık duygusu.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.

Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını ……….


Cevap : Şair, Türk bayrağına olan duygularını bayraksız olamayacağını belirterek derin bir bağlılık ve sadakatle dile getirmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygu oluşturma
  • Kahramanların özelliklerini vurgulama

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygular ön plandadır.
  • Dizelerden meydana gelmiştir.

8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Cevap :

Taşıp yirmi yaş dileklerinden
Ufuk ufuk süzülen
Bir gemiyim ben…

Bu dizelerde anlatımı güçlendirmek amacıyla benzetmeye başvurulmuştur. Şair, kendisini ufuktan ufka süzülen bir gemiye benzetmiştir. Bu benzetmede şair benzeyen, gemi de benzetilen unsurdur. Bir kavramın veya varlığın özelliklerini, başka varlık veya kavrama aktarmaya benzetme denir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Bu biberleri yiyemezsin çünkü biberler zehir gibi acı.

Benzeyen : Biber Benzetilen : Zehir

Aylar sonra çocuklar parklara karıncalar gibi üşüştü.

Benzeyen : Çocuklar Benzetilen : Karınca

Buz gibi havada böyle dolaşırsan hastalanırsın.

Benzeyen : Hava Benzetilen : Buz

Caddelerde arabalar arı gibi vızır vızır işliyordu.

Benzeyen : Arabalar  Benzetilen : Arı


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şekilde kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bayrak, bir milletin bağımsızlığının ve özgürlüğünün sembolüdür. Bizim bayrağımız da tarihimizin, değerlerimizin ve aydınlık yarınlara olan inancımızın en güçlü ifadesidir. Her sabah onun altında özgürce nefes alıp veriyoruz; eğitim alıyor, geleceğe hazırlanıyoruz. Bayrağımıza duyduğumuz sevgi, aslında vatanımıza, milletimize ve bize emanet edilen değerlere duyduğumuz sevgidir.

Bayrağımızı yüceltmek, onu korumak ve bu sevgiyle yetişen yeni nesillere ilham vermek hepimizin görevidir. Bizim için her zaman en yukarıda dalgalanan bayrağımıza olan sevgimiz, sadece sözde değil, özde yaşamalıdır. İşte bu nedenle, bayrağımıza olan saygımızı koruyalım ve bu sevgiyi geleceğe taşıyalım. Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Birçok derdim var, hangisini anlatayım.


11. ETKİNLİK


Soru : Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldız, Türk milletinin tarihini, kültürünü ve bağımsızlık mücadelesini simgeler. Ay, aydınlığı ve barışı temsil ederken; yıldız, Türk milletinin umut ve bağımsızlık arzusunu ifade eder. Bu semboller bir araya gelerek Türk milletinin özgürlüğe ve bağımsızlığa olan bağlılığını ve vatanına duyduğu derin sevgiyi gösterir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama, analiz yapma ve dil bilgisi becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları, çocukların okçuluk sporuna olan ilgilerini artırırken, metni dikkatle inceleyip ana fikri ve ayrıntıları kavramalarını sağlar. Bu etkinlikler, metni değerlendirme ve yorumlama yeteneklerini güçlendirmeye yönelik hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık üzerinden yapılan çalışmalar ise öğrencilere Türkçe dersindeki konuları daha iyi kavrama fırsatı sunar. Bu sayfalarda, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi kurallarını uygulamaları, metne dayalı düşünme ve çıkarım yapma becerilerini geliştirmeleri desteklenir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40


Hazırlanalım


Soru : Ata sporlarımızdan bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ata sporlarımız, geçmişten günümüze gelen ve kültürümüzü yansıtan önemli değerlerimizdir. Bildiğim ata sporları arasında okçuluk, cirit, güreş, yağlı güreş ve atlı okçuluk bulunur. Bu sporlar, Türk milletinin cesaretini, dayanıklılığını ve savaşçı ruhunu yansıtır. Örneğin, güreş sporunda rakibi yenmek için güç ve teknik önemlidir. Cirit ise at üzerinde yapılan ve dikkat gerektiren bir spordur. Bu sporlar, bizim kültürel mirasımız olup yeni nesillere aktarılması gereken önemli değerlerimizdir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Ayşe Öğretmen ile Buğra arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

Buğra, metni sesli okuyabilir misin?
Kelimeleri doğru telaffuz etmelisin. Noktalama işaretlerine dikkat etmelisin. Hızlı değil, konuşur gibi okumalısın. Uygun yerlerde vurgu ve duraklama yapmalısın. Ses tonunu metindeki duygu ve düşüncelere göre ayarlamalısın.
Öğretmenim, bir metni sesli okurken nelere dikkat etmeliyim?
Tamam öğretmenim anladım!


Soru : b. Siz bir metni okurken Ayşe Öğretmen’in belirttiği hususlara dikkat ediyor musunuz? Bunlara dikkat etmenin önemini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Evet, bir metni okurken Ayşe Öğretmen’in belirttiği hususlara dikkat etmeye çalışıyorum. Kelimeleri doğru telaffuz etmek, noktalama işaretlerine uymak ve metindeki duyguyu ses tonumla yansıtmak, okumanın daha anlaşılır ve etkili olmasını sağlıyor. Vurgu ve duraklamalara dikkat etmek ise dinleyicilerin metni daha iyi kavramalarına yardımcı oluyor. Bu yüzden metni daha anlaşılır ve ilgi çekici hale getirmek için bu hususlara özen göstermenin önemli olduğunu düşünüyorum.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metni sesli okuduktan sonra aşağıdaki tabloyu doldurarak kendi okumanızı değerlendiriniz. “Hayır” olarak değerlendirdiğiniz ölçütlere daha dikkat ederek etkili ve doğru okuma yapınız.


Cevap :

  1. (Evet) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  2. (Evet) Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum.
  3. (Evet) Hızlı değil, konuşur gibi okudum.
  4. (Evet) Uygun yerlerde duraklama yaptım.
  5. (Evet) Ses tonumu metindeki duygu ve düşünceye göre ayarladım.

3. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimeleri aynı anlama gelecek şekilde birer cümlede kullanınız.


● Osmanlı Dönemi’nde de ok ve yay kullanımı oldukça yaygındı.
Cevap: Ateşlemenin ardından kısa sürede yangın oldukça yaygındı.

● Okçulukta kullanılan oklar eskiden ağaçtan ya da kamıştan yapılırmış.
Cevap: Bu eşyalar eskiden daha dayanıklı malzemelerle üretilirdi.

● Yaylar okçunun boyuna göre farklı boyutlarda üretiliyor.
Cevap: Çalışanların boyuna göre üniformalar hazırlanıyor.

● Her renk ince bir çizgiyle iki eşit bölüme ayrılır.
Cevap: Kitap sayfalarının ince kenarları özenle süslenmiş.

● En çok puanı alan sporcu yarışmayı kazanır.
Cevap: Satranç turnuvasında stratejiyi en iyi uygulayan oyuncu oyunu kazanır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : b. Aşağıdakilerin hangisinde “kazanmak” kelimesi “En çok puanı alan sporcu yarışmayı kazanır.” cümlesindeki anlamıyla kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Kurtuluş Savaşı’nı ulusça kazandık.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Tarık, “Yılın Babası” ve “Olamam” metinlerinde anlamını bilmediği kelimelerle aşağıdaki sözlüğü oluşturdu. Bu sözlüğü oluştururken kelimelerin alfabetik sırasına dikkat etti.


Cevap :

asker : Orduda görev yapan erden genarele kadar herkes.
borçlu : Borcu olan, borç almış olan, verecekli.
burç : Kale duvarlarından daha yüksek, yuvarlak, dört köşe veya çok köşeli kale çıkıntısı.
evlat : Bir kimsenin oğlu veya kızı, çocuk.
hoşnut : Bir davranış, bir durum veya bir kimseden memnun olan, yakınması olmayan.
ısmarlamak : Bir şeyin yapılmasını veya getirilmesini, bu işle uğraşan birine söylemek.
konak : Büyük ve gösterişli ev.
lunapark : İçinde türlü eğlence ve oyun yerleri bulunan alan.
mırıldanmak : Alçak sesle kendi kendine bir şeyler söylemek.
övünmek : Bir niteliği sebebiyle kendini yücelmiş sayarak bundan abartılı bir biçimde söz etmek.
serhat : Sınır boyu.
şans : Mantıkla açıklanamayan birtakım rastlantısal olayların nedeni olan güç, baht.


Soru : b. Siz de bir sözlük oluşturunuz. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını bu sözlüğe yazınız. Sözlüğü oluştururken kelimelerin alfabetik sırasına dikkat ediniz.


Cevap :

  • Bel sadağı: Okçuların oklarını taşıdıkları, bellerine taktıkları kılıf.
  • Göğüslük: Okçulukta göğsü ve omzu korumak için kullanılan koruyucu ekipman.
  • Hedef minderi: Okçulukta okların hedef alması için kullanılan, hasırdan yapılmış minder.
  • Hedef yüzü: Hedef minderinin üzerine kaplanan ve puan değerlerinin bulunduğu, renklere bölünmüş yüzey.
  • Kiriş: Okçuların ok atarken çektikleri sert ip.
  • Kolluk: Okçulukta kolu korumak için kullanılan koruyucu malzeme.
  • Okluk: Okçuların oklarını taşıdıkları, bellerine taktıkları kılıf.
  • Parmaklık: Okçulukta kirişi çekerken parmakları korumak için kullanılan koruyucu ekipman.
  • Puan değeri: Hedef yüzünde her renk bölgesine verilen sayısal değer.
  • Yay kirişleri: Okçulukta kullanılan yayların çekilen ip kısmı.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz metinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir.


Cevap :

● Uçları çelik, demir ya da kemikten, yay kirişleri yani okçuların çektiği sert iplerse naylondan yapılıyor.
● Okçular oklarını bellerine astıkları bel sadağı ya da okluk adı verilen bir kılıfta taşırlar.
● Hakemler okçuların söylediği puan değerlerini kontrol ederek yazarlar.
● Okçuluk sporu genellikle açık havada, kuzey-güney yönünde uzanan dikdörtgen şeklindeki düz çimenliklerde yapılır.


Soru : b. Bu cümlelerdeki bazı kelimelerin anlamları “■ ▲ ★ ◆” simgeleriyle aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri belirleyerek örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Okçuluk sporunda ne amaçlanmaktadır?


Cevap : Okçuluk sporunda amaç, belirli bir uzaklıktaki hedefi okla vurmaktır.


2. Okçuluk ne zaman kurallı bir spor olarak yapılmaya başlanmıştır?


Cevap : Okçuluk, İstanbul’un fethinden sonra kuralları olan bir spor olarak yapılmaya başlanmıştır.


3. Okçular parmaklarını korumak için ne yapar?


Cevap : Okçular, parmaklarını korumak için parmaklık takar ya da eldiven giyerler.


4. Okçuluğun hedef yüzünde hangi renkler kullanılmaktadır? Bu renkler hangi puanlara denk gelmektedir?


Cevap : Hedef yüzünde sarı, kırmızı, mavi, siyah ve beyaz renkler kullanılır. Bu renkler merkezden dışa doğru sırasıyla 10’dan 1’e kadar puanlara denk gelir.


5. Okçuluk yarışması nasıl yapılmaktadır?


Cevap : Okçuluk yarışmasında her turda belirli bir uzaklıktan, belirli bir hedefe ve belirli sayıda ok atılır. Her okçu kendi hedefine atış yapar ve atışlardan sonra hedefe gidilerek puan değerleri okunur. En çok puanı alan sporcu yarışmayı kazanır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Ateş, Bilge, Bora, Işık, Nazlı, Nehir, Ömer ve Rüzgâr minikler kategorisinde
arışan sekiz okçu. Bu okçular yarışmadan önce antrenman yapmışlar. Okçuların tümü antrenmanda hedeflerine yaptıkları atışları tamamlamış. Ancak kimin hangi hedefe atış yaptığı karışmış. Aşağıdaki bilgilerden yararlanarak kimin hangi hedefe atış yaptığını bulunuz.


Cevap :

  • Bora – Bilge – Ateş – Işık
  • Rüzgar- Ömer – Nehir – Rüzgar

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Siz de okuduğunuz metinde ne anlatıldığını belirleyerek aşağıdaki ifadeleri uygun şekilde tamamlayınız. Başlık ile içeriğin uyumlu olup olmadığını nedeniyle belirtiniz.


Cevap :

“Hedef Sporlarından Biri Okçuluk” metni, okçuluk sporunun tarihi, kullanılan malzemeler, kurallar ve yarışma süreçleri üzerinde durulmuştur. O hâlde metnin başlığı ile içeriği uyumludur. Çünkü başlık, metnin içeriğini doğru bir şekilde yansıtarak okçuluk sporuna dair bilgi verileceğini göstermektedir.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki konulardan birini seçerek konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanınız.


Cevap :

  • Antrenmana geç kaldığı için öğretmenden özür dileme:“Öğretmenim, antrenmana geç kaldığım için gerçekten özür dilerim. Trafikte yaşanan aksilikler yüzünden yetişemedim ama bir daha böyle bir durum yaşanmaması için elimden geleni yapacağım. Anlayışınız için teşekkür ederim.”
  • Yeni katıldığı bir spor kulübünün üyelerine selam verme:“Merhaba arkadaşlar, ben aranıza yeni katıldım. Sizlerle tanışmak ve birlikte antrenman yapmak için çok heyecanlıyım. Umarım birlikte güzel bir takım çalışması yapar, birbirimize destek olur ve başarılar elde ederiz. Hepinize selamlar!”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyerek açıklamayı okuyunuz.


Cevap :

● Görkem, kitap okumayı müzik dinlemekten daha çok seviyor.
● Sınıfın en uzun boylu öğrencisi Mehmet Selim’di.

Bu cümlelerde karşılaştırma yapılmıştır. Birinci cümlede iki etkinlikten birinin daha çok sevildiği söylenmiştir. İkinci cümlede Mehmet Selim ile sınıftaki diğer öğrenciler arasında karşılaştırma yapılmıştır. Birden fazla varlık, kavram veya durumun karşılaştırıldığı cümlelere karşılaştırma cümlesi denir.


Soru : b. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki paragrafta neyin hangi özellikleri bakımından karşılaştırıldığını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu paragrafta, eskiden ve günümüzde kullanılan yaylar, malzeme yapısı, sıcaklık ve nemden etkilenme durumu ve ok atma mesafesi bakımından karşılaştırılmıştır. Eskiden ağaçtan yapılan yayların sıcaklık ve nemden etkilendiği, bu yaylarla 300 metreye kadar ok atılabildiği belirtilmiştir. Günümüzde kullanılan yayların ise ahşap, karbon, çelik ve plastikten yapıldığı, sıcaklık ve nemden etkilenmediği ve 800 metreye kadar ok atabildiği vurgulanmıştır.


11. ETKİNLİK


Soru : “Cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk” gibi geleneksel ata sporlarıyla ilgili araştırmanızdan öğrendiklerinizi aşağıya yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık belirleyiniz.


Cevap :

Geleneksel Ata Sporlarımız

Geleneksel Türk sporlarından bazıları olan cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk, tarihimizde önemli bir yere sahiptir. Cirit atma, Türklerin at üzerinde ustalıklarını sergiledikleri bir spordur ve köklü bir geçmişi vardır. Atlı sporların arasında yer alan cirit, hızlı refleksler ve iyi bir atçılık becerisi gerektirir. Yağlı güreş ise pehlivanların zeytinyağı sürerek karşılaştıkları bir güreş türüdür ve Kırkpınar gibi ünlü festivallerde halen yaşatılmaktadır. Matrak, Osmanlı döneminde askerlerin savaş hazırlığı için oynadığı bir tür dövüş oyunudur. Ahşap sopalarla yapılan bu oyun, savunma ve saldırı tekniklerinin geliştirilmesini sağlar. Okçuluk ise Türk kültüründe savaş sanatı olarak büyük öneme sahiptir. Osmanlı döneminde kuralları belirlenmiş bir spor haline gelmiş, günümüze kadar gelmiştir. Bu sporlar, Türk kültürünün ve tarihinin birer parçası olarak önemini korumaktadır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda virgülün (,) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”

Soru : b. Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki cümlelerde virgülün hangi işlevde kullanıldığını söyleyiniz.


Cevap :

  • İstanbul’un fethinden sonra okçuluk, kuralları olan bir spor olarak yapılmaya başlandı.
    • Virgül burada, cümlenin öğelerini ayırmak için kullanılmıştır.
  • Okçuluk, ok ve yay kullanarak atış yapmaya dayanan bir spordur.
    • Virgül burada özne ve yüklemi ayırmak amacıyla kullanılmıştır.
  • Uçları çelik, demir ya da kemikten, yay kirişleri yani okçuların çektiği sert iplerse naylondan yapılıyor.
    • Virgül burada sıralı bir yapıda yer alan unsurları ve açıklayıcı eklemeleri ayırmak için kullanılmıştır.
  • Günümüzde oklar genellikle ahşap, çelik ve alüminyumdan yapılıyor.
    • Virgül burada sıralı öğeleri ayırmak için kullanılmıştır.
  • Bu renkler merkezden dışa doğru sırasıyla sarı, kırmızı, mavi, siyah ve beyazdır.
    • Virgül burada da sıralı öğeleri birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.

Soru : Bir Türk büyüğü hakkında araştırma yapınız (“Akşemsettin” metninin 9. etkinliğine yöneliktir.).


Cevap :

Akşemsettin, Osmanlı İmparatorluğu döneminde tanınmış bir Türk bilginidir. 15. yüzyılda yaşamış olan Akşemsettin, tıp alanında yaptığı yeniliklerle dikkat çekmiştir. Özellikle, hastalıkların mikroplardan kaynaklandığını ilk savunanlardan biridir. Fatih Sultan Mehmet’in hocası olarak bilinir ve İstanbul’un fethinde önemli bir rol oynamıştır. Akşemsettin’in mezarı, İstanbul’un Eyüp ilçesindedir.

Hacı Bayram Veli (1352-1429), Türk tasavvuf ve halk şairidir. Gerçek adı Bayram olan Hacı Bayram Veli, Osmanlı döneminde önemli bir dini figür olarak tanınır. Ankara’da yaşayan Hacı Bayram, Bayramiye tarikatının kurucusudur. Tasavvufi şiirleri ve öğretisiyle halk arasında büyük bir etki yaratmış, Anadolu’da İslam’ın yayılmasına katkıda bulunmuştur. Bugün, mezarı Ankara’da bulunmakta ve birçok kişi tarafından ziyaret edilmektedir.

Yunus Emre (1240-1320), Türk edebiyatının en önemli şairlerinden biridir. Tasavvufî bir bakış açısına sahip olan Yunus Emre, eserlerinde sevgi, hoşgörü ve insanlık temalarını işlemiştir. “Divan” ve “Risaletü’n-Nushiyye” adlı eserleri, Türk halk edebiyatının başyapıtları arasında yer alır. Yunus Emre, Anadolu’da Türkçe’nin kullanımını yaygınlaştırmış ve halkın gönlünde taht kurmuştur. Mezarı, modern Türkiye’nin sembolik yerlerinden biri olan Emre Köyü’ndedir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!