4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110, 111, 112, 113, 114 Cevapları, öğrencilerin öğrenim sürecini değerlendirmeye yönelik önemli etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, çocukların ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlarken, bilgi düzeylerini de ölçer.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metin anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış sorularla zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocukların ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olurken, aynı zamanda eleştirel düşünme becerilerini de destekler.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114


3. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI 


OĞLUM!

Ben de düşkündüm oyuna,
Ben de kumları avuçlar
Kazardım tırnaklarımla toprağı.
O zaman da çocuklar oynardı,
Ama benzemiyor bütün oyunlarımız.
Gezdirdim ceplerimde şıkır şıkır
Deniz kokulu taşları,
En güzellerini topladım
Midye kabuklarının.
Saldım bahar rüzgârına
Uçurtmaların en süslüsünü.

Ne kurulunca koşan tramvaylarım vardı,
Ne çekince giden develerim.
Balıklarımızı tanırdım,
Adlarını bilirdim kuşların;
Seçerdim düdüğünden
Limanımıza uğrayan vapurları.
Bilirdim yanık yüzlü kaptanlarını
Denizkızı’nın Selâmet’in;
Ben de ayırırdım onlar kadar
Poyrazı karayelden. (…)

Rıfat Ilgaz
Uzak Değil (Şiirler)
(Kısaltılmıştır.)


Soru : A. 1-5. soruları yukarıdaki şiire göre cevaplayınız.


1. Okuduğunuz şiire bir başlık öneriniz.


Cevap : Çocukluk Hatı


2. Şiirdeki altı çizili kelimenin anlamını TDK Türkçe Sözlük’ten bulup yazınız.


Cevap : Ayırmak: Bir şeyleri ya da insanları birbirinden uzak tutmak, farklı kılmak.


3. Şair, çocukken neler yaparmış


Cevap : Şair çocukken kumlarla oynar, midye kabukları toplar, deniz kokulu taşları ceplerine koyar, uçurtma uçururmuş. Ayrıca denizdeki balıkları tanır, kuşların isimlerini bilir ve vapurları tanırmış.


4. Aşağıdakilerden hangisi şairin çocukken oynadığı oyuncaklardır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

a. midye kabukları ()
b. kurulunca koşan tramvay ()
c. çekince giden deve ()
ç. süslü uçurtma ()
d. deniz kokulu taşlar ()


5. Şair, çocukken neleri bilirmiş? 


Cevap : Şair, çocukken balıkları, kuşların isimlerini, vapurları ve kaptanları tanırmış. Ayrıca rüzgarları (poyraz ve karayel) ayırt edebilirmiş.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


Soru : B. Aşağıdaki ifadelerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

  1. Vah: Vah, olanlara inanamıyorum!
  2. Oh: Oh, sonunda işler yoluna girdi.
  3. Ay: Ay, bu gerçekten çok güzelmiş!
  4. Hey: Hey, dikkat et oraya!
  5. Aaa: Aaa, seni burada görmek ne güzel!
  6. Eh: Eh, artık her şey ortaya çıktı.

Soru : C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. Aşağıdaki kartın arka yüzünde bir deyimin açıklaması verilmiştir. Açıklaması verilen deyim, kartın ön yüzüne yazılacaktır. Bu deyimi TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden bulup yazınız.


Cevap : Göze Almak


2. Aşağıdaki cümlelerin sonunda yer alan kutucuklara uygun noktalama işaretlerini getiriniz.


Cevap :

a. Güzel mi güzel bir araba aldılar (.)
b. Gümrük memurunu gördün mü (?)
c. Hay Allah. Cüzdanımı unuttum (!)
ç. Babamlar geldi mi biz gideriz değil mi (?) 


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


3. Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Cevapları”

Soru : (4 ve 5. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)


Değer, bir toplumun maddi ve manevi gelişimi için o toplumun mensupları tarafından uygun bulunmuş ortak duygu ve düşünceleri ifade eden ilkeler bütünüdür. Değerler eğitimi de toplumca benimsenen değerlerin gelecek kuşaklara aktarımı demektir. Tüm değerler hem ailede hem sınıfta hem de toplumda geçerliliği ve uygulanabilirliği olan değerlerdir. Bu değerlerin davranış olarak yerleşmesi birçok problemin kendiliğinden ortadan kalkmasını sağlayacaktır. Ancak hem aile hem de biz eğitimcilerin üzerine birçok sorumluluk düşmektedir.

Nuran Koyuncu, Şakir Uçar (Kısaltılmıştır.)


4. Bu metinle ilgili tablodaki özellikler doğruysa “✔” yanlışsa “✘” işareti koyunuz. 


Cevap :

(✔) a. Paragraf hâlinde yazılmıştır.
(✘) b. Duygu ön plandadır.
(✔) c. Değerler eğitiminin tanımı yapılmıştır.
(✔) ç. Düşünce ön plandadır.
(✘) d. Sadece bağlaç olan “de” kullanılmıştır.


5. Metne göre toplumdaki olumsuzluklar ne zaman ortadan kalkacaktır? 


Cevap : Metne göre, toplumdaki olumsuzluklar değerlerin davranış olarak yerleşmesiyle, yani toplumca benimsenen değerlerin benimsenip uygulanmasıyla kendiliğinden ortadan kalkacaktır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


6. Buna göre Burcu hangi atasözünü söylemiş olabilir? Yazınız.


Cevap “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünü söylemiş olabilir.


7. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan “de”leri belirleyiniz. Yanlış yazılanların başına “✘” işareti koyup doğrularını boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

✘ Çoban da silah bile yoktu.

Doğru yazım: Çobanın da silahı bile yoktu.

✘ Koyun ve kuzularda çok korktu.

Doğru yazım : Koyun ve kuzular da çok korktu.

Diğer cümlelerde “de” bağlacı doğru yazılmıştır.


8. Aşağıda verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını belirleyip cümlelerin doğrularını boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

✘ San ki dünya başıma yıkıldı.

Doğru yazım : Sanki dünya başıma yıkıldı.

✘ Ödevlerini zamanın da yapki okul da başarılı olasın.

Doğru yazım : Ödevlerini zamanında yap ki okulda başarılı olasın.

✘ Kitabını temiz kullanki kardeşinde okusun.

Doğru yazım :  Kitabını temiz kullan ki kardeşin de okusun.

✘ Gömlekte ki leke nasıl çıkarılabilir?

Doğru yazım : Gömlekteki leke nasıl çıkarılabilir?


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


9. Aşağıda bazı kelimelerin anlamları ve kelimelerin bu anlamda kullanıldıkları cümleler verilmiştir. Kelimeleri cümlelerin içinden bularak bulmacanın satırlarına yazınız.


Buna göre bulmacanın 3. sütununda yer alan harfleri bularak sarıya boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Cevapları”

10. Söz, kelime ve seslerin benzerliklerinden faydalanılarak söylenen, birbiriyle uyumlu
hazır söz kalıbına tekerleme denir.

• Her top bir kelimeyi karşılamaktadır.
• Kelimeler soldan sağa doğru (okunduğu gibi) dizilmiştir.
• Yukarıdaki top düzeni aşağıdaki tekerlemelerden birini karşılamaktadır.

Buna göre topların düzenine aşağıdaki tekerleme ifadelerinden hangisi uygundur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 Cevapları, öğrencilere Türkiye’nin tarihî gelişim sürecinde önemli bir adım olan Soyadı Kanunu’nun önemini anlatır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları, çocukların kanunun getirdiği yenilikleri anlamalarını ve tarihî olaylara dair farkındalık kazanmalarını sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirirken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara kimlik ve toplumda aidiyet hissini öğretmeyi amaçlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin tarihî konulara ilgi duymalarını destekler.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122


Hazırlanalım


Soru : İnsanlar niçin soyadına gereksinim duymuştur? Bu konudaki düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : İnsanlar, toplumda kimliklerini daha net ve kolay bir şekilde ifade edebilmek için soyadına gereksinim duymuştur. Soyadı, bireylerin aile kökenlerini gösterir ve aynı isimdeki kişilerin karışmasını önler. Resmi işlemler, nüfus kayıtları, miras gibi konularda yaşanan karışıklıkları engeller ve toplumsal düzeni sağlar. Ayrıca, bir soyadı, kişiye aitlik duygusu kazandırır ve onun kökenleriyle bağ kurmasına yardımcı olur.


Soru : Araştırmanızdan hareketle soyadınızın anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısmı kendi soy isminize (soyadınıza) göre doldurmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelime ve kelime gruplarının anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelime ve kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Soy sop: Bütün soy ve hısımlar.

Cümle: Dedem, soy sopumuzu anlatmayı çok sever.

Nüfus kütüğü: Nüfusa kayıtlı olunan defter, kütük.

Cümle: Adres değişikliğini nüfus kütüğüne işlettik.

Pürüz: Engel, güçlük.

Cümle: İşlemler sırasında birkaç pürüz çıktı.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlısı olan kelimeleri bulunuz. Bu kelimelerin altını çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiilleri ilgili kutucuklara yazınız. Daha sonra bu fiillerin olumlu ise olumsuz, olumsuz ise olumlu hâlini karşısına örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları”

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Eskiden Türk aileleri soylarını nasıl takip edermiş?


Cevap : Eskiden her Türk ailesinin soyunu belirtmeye yarayan özel bir adı vardı ve bu ad nesilden nesile sürerdi. Bu sayede herkes soyunu bilirdi.


2. Devamlı bir soyadının olmayışı hangi sıkıntılara yol açıyormuş?


Cevap : Devamlı bir soyadının olmaması resmi kayıtlarda karışıklıklara, aynı isimlerin çokluğundan dolayı yanlışlıklara ve zaman kaybına yol açıyordu.


3. Aynı soydan gelen kişilerin birbirlerinden haberleri neden olmuyormuş?


Cevap : Aynı soydan gelen kişilerin birbirlerinden haberi olmuyordu çünkü soyadı olmadığından aile bağlarını takip etmek zordu.


4. Soyadı Kanunu çıkıncaya kadar halk, Mustafa Kemal’e nasıl hitap ediyormuş?


Cevap : Soyadı Kanunu çıkıncaya kadar halk, Mustafa Kemal’e “Gazi” veya “Gazi Mustafa Kemal” olarak hitap ediyordu.


5. Yazar, Atatürk soyadını neden çok anlamlı buluyor?


Cevap : Yazar, Atatürk soyadını çok anlamlı buluyor çünkü Mustafa Kemal, hayatını yurduna ve ulusuna adamış gerçek bir Türk önderiydi; bu nedenle ona “Türklerin atası” anlamında bir soyadının verilmesi çok yerindedir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Buna göre okuduğunuz metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini belirlemek için aşağıdaki parçada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

Metnin gelişme bölümünde soyadının sağladığı kolaylıklar üzerinde durulmuştur. Giriş bölümünde kişilerin soyadı olmayınca karşılaşılan zorluklara değinilmiştir. Kargaşayı önlemek için Soyadı Kanunu’nun çıkarılmasından söz edilmiştir. Sonuç bölümünde ise Mustafa Kemal’e Atatürk soyadının verilmesinden bahsedilmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Hamit Bey ile torunu Hüseyin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz. Konuşmanın konusunu belirleyerek bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Konuşmada, Türkçe karşılıkları varken yabancı kelimelerin kullanılmaması gerektiği vurgulanıyor. Bence de dilimizi korumak istiyorsak Türkçe karşılıkları olan sözcükler yerine yabancı dilden kelimeler kullanmamalıyız. Aksi halde, bir gün bakarız ki Türkçemizde ifade edecek kelimemiz kalmamış.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda kesme işaretinin (‘) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları”

8. ETKİNLİK


Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap : Kitabınızda yer alan konuşmayı okuyunuz.


Soru : b. Bu konuşmaya göre Karagöz’ün mü yoksa Hacivat’ın mı haklı olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Hacivat haklıdır; çünkü büyük harflerle yazılan kısaltmalara ekler, kelimenin değil, harfin okunuşuna göre getirilir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları 


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kurallara göre verilen kelime ve kelime gruplarının kısaltmasını yapınız.


Cevap :

  1. Türk Dil Kurumu → TDK
  2. Amerika Birleşik Devletleri → ABD
  3. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu → DHK
  4. Bilim Teknik → BT
  5. kuzeybatı → KB
  6. kilometre → km
  7. litre → L
  8. miligram → mg
  9. Kartopu Mahallesi → Kartopu Mh.
  10. Avukat → Av.
  11. Profesör → Prof.
  12. Çeviren → çev.
  13. sıfat → sf.

Soru : b. Aşağıya içinde kısaltmaların geçtiği iki cümle yazınız.


Cevap :

  1. TDK, dilin doğru kullanımını sağlamak amacıyla çalışmalar yapmaktadır.
  2. ABD ile Türkiye arasında yapılan anlaşma ekonomiyi olumlu etkiledi.
  3. DHK” adlı kitabı çok etkileyici buldum.
  4. Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri BT dergisinden takip ediyorum.
  5. Haritada şehrin KB yönüne doğru ilerlememiz gerektiği gösteriliyor.
  6. Ev ile okul arasındaki mesafe yaklaşık 5 km’dir.
  7. Doktor günde 2 L su içmem gerektiğini söyledi.
  8. İlaç her gün 500 mg alınmalıdır.
  9. Kartopu Mh. sakinleri, yeni parkın açılışına davet edildi.
  10. Av. Yıldız, davanın duruşma gününü belirledi.
  11. Prof. Dr. Yılmaz, konferansta yeni araştırma sonuçlarını paylaştı.
  12. Kitabın “çev.” kısmında çevirmenin adı belirtilmiş.
  13. Dil bilgisi dersinde “sf.” konusunu işledik.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları 


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hususları dikkate alarak “Atatürk’ün Türk milleti için yaptıkları” konulu bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap :

Atatürk, Türk milleti için yaptığı köklü değişimlerle ülkemizin modernleşmesine öncülük etmiştir. Kurtuluş Savaşı’nı kazanarak Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuş ve bağımsız bir gelecek sağlamıştır.

Eğitimde Harf Devrimi’ni yaparak Latin alfabesini getirmiş, okuryazarlığı artırmıştır. Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumu’nu kurarak dilimizi ve tarih bilincimizi güçlendirmiştir. Ekonomide yerli üretimi destekleyerek sanayileşme adımları atmış, tarım ve ticaret alanlarında yenilikler yapmıştır.

Toplumsal alanda kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanıyarak toplumsal eşitliği desteklemiş, hukuki ve sosyal reformlarla çağdaş bir toplum yaratmayı hedeflemiştir. Atatürk’ün reformları, Türk milletine bağımsızlık ve kimlik kazandırmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilere zamanı verimli kullanmanın önemi hakkında bilgi veren etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları, zamanın değeri ve planlı yaşam hakkında farkındalık kazandırmayı amaçlar.

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların zamanı nasıl değerlendirebileceklerini öğrenmelerine katkı sağlarken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler sayesinde öğrencilere planlama ve sorumluluk bilinci kazandırılmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127


Hazırlanalım


Soru : Çanakkale Savaşı hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında Çanakkale Boğazı’nda yapılmıştır. İtilaf Devletleri boğazı geçip İstanbul’u almak isterken, Osmanlı güçlü bir savunma göstererek başarılı bir direniş sağlamıştır. Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliği ile kazanılan bu zafer, Türk milletine bağımsızlık mücadelesi için büyük bir moral kaynağı olmuştur.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • Topların kullanılışı, bakımı üzerine yetiştirilen asker sınıfı → Topçu
  • Patladığında etrafa küçük parçalar saçan bir tür top mermisi → Şarapnel
  • Komutanların yanında bulunan ve onların buyruklarını yazmakla, gereğinde yerine ulaştırmakla görevli subay → Yaver
  • Üzerinde savaşın sürdüğü bölge → Cephe
  • Bir asker topluluğunun başı; kumandan → Komutan
  • Korkusunu ve çekingenliğini gidermek; cesaret vermek → Cesaretlendirmek
  • Bir albayın komutası altında üç veya dört taburdan oluşan askerî birim → Alay

Soru : b. Bu kelimelerden ikisini anlamına göre cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Alay: Alay, sabah erken saatte cepheye doğru harekete geçti.
  • Yaver: Komutanın yaveri, emirleri askerlere iletti.
  • Cephe: Askerler, cephede büyük bir mücadele veriyordu.
  • Cesaretlendirmek: Komutan, askerlere moral verip onları cesaretlendirdi.
  • Yönetmek: Savaş sırasında tüm operasyonları komutan yönetmekteydi.
  • Komutan: Komutan, askerlerine savaşa hazırlanmalarını emretti.
  • Şarapnel: Şarapnel parçaları etrafa saçıldı ve birçok askeri yaraladı.
  • Topçu: Topçu birlikleri düşman hattına yoğun ateş açtı.

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Metinde hangi Savaştan söz ediliyor?


Cevap : Metinde Çanakkale Savaşı’ndan söz ediliyor.


2. Olay hangi cephede geçiyor?


Cevap : Olay, Conkbayırı cephesinde geçiyor.


3. Mustafa Kemal neresinden vuruluyor?


Cevap : Mustafa Kemal, göğsünden vuruluyor.


4. Mustafa Kemal yaverine neden sus işareti yapıyor olabilir?


Cevap : Mustafa Kemal, askerlerin moralini bozmak istemediği için yaverine sus işareti yapıyor olabilir.


5. Mustafa Kemal’in hayatını kurtaran eşya nedir?


Cevap : Mustafa Kemal’in hayatını kurtaran eşya, saatidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Buna göre aşağıdaki cümlelerde geçen eş seslisi kelimeleri diğer anlamıyla birer cümlede kullanınız.


● Tüm gün bağda üzüm topladık. (Bağ)

Cevap : İki arkadaş arasındaki bağ çok kuvvetlidir.

● Çayın kenarında piknik yapmak üzere yola çıktılar. (Çay)

Cevap : Misafirlere sıcak çay ikram etti.

● Geçen gün yağan doluda bazı evlerin camları kırılmış. (Dolu)

Cevap  : Salon tamamen dolu olduğu için ayakta kaldık.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdakilerden hangisi okuduğunuz metinden çıkarılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları verilen görselden hareketle cevaplayınız.


Cevap : Bu görselde, Türk halkının kadınıyla, erkeğiyle, yaşlısıyla ve çocuğuyla birlikte olduğunu görüyoruz. Kurtuluş Savaşı, yalnızca askerlerimizle değil, halkımızın bir bütün olarak verdiği mücadele sayesinde kazanılmıştır. Bu da Türk milletinin her yaştan insanıyla bağımsızlık için nasıl bir araya geldiğinin en güçlü kanıtıdır.


6. ETKİNLİK


Soru : Sizce bir konudaki duygu ve düşünceleri şiirle mi yoksa hikâye ederek mi anlatmak daha kolaydır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Bir konudaki duygu ve düşünceleri anlatmak kişiden kişiye değişiklik gösterse de, şiirle anlatmanın daha etkili ve kolay olduğunu düşünüyorum. Şiir, az sözle derin anlamlar ifade etmeye olanak tanır ve duygu yoğunluğunu daha çarpıcı bir şekilde yansıtabilir.

Şiirin kendine özgü ritmi, okuyucunun duygularına direkt olarak ulaşmayı sağlar. Öte yandan, hikâye daha ayrıntılı bir anlatım gerektirir ve bu da bazen duygunun yoğunluğunu dağıtabilir. Bu yüzden, duygularımı kısa ve etkili bir şekilde ifade etmek istediğimde şiir yazmayı tercih ederim.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “2019 Millî Mücadele’nin 100. Yılı: Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Kongreler” konulu “Genç Sanat: 3. Afiş Tasarım Yarışması”nda derece alan iki afiş verilmiştir. Bu afişlerde ne anlatılmak istendiğini defterinize yazınız.


Cevap : Bu afişlerde gemi kullanılmasının nedeni, Atatürk’ün Samsun’a bir vapurla gelerek bağımsızlık mücadelesini başlatmasıdır. Atatürk, vatanı kurtarma amacıyla bu yola çıkmış ve ülkemizi başarıyla özgürlüğüne kavuşturmuştur. O dönemde ülkemizi işgal edenlerin izleri ise bugün silinmiştir. Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı’nı başlatan ve Cumhuriyet’in ilanıyla taçlandıran düşünceleri daima yaşayacak, milletimiz o karanlık günlere bir daha asla dönmeyecektir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyarak verilen konu hakkında duygu ve düşüncelerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu insanlar, zarar görenlerin sorunlarını bir buçuk yıl gibi kısa bir sürede, birlikte hareket ederek çözmüşler. Bu, harika bir dayanışma örneğidir.


Soru : b. Siz de katıldığınız ya da tanık olduğunuz bir yardımlaşma çalışmasını sınıfta anlatınız.


Cevap : Geçen yıl okulumuzda ihtiyaç sahibi çocuklar için bir yardım kampanyası düzenlenmişti. Öğrenciler olarak hep birlikte kıyafet, kitap ve kırtasiye malzemeleri topladık. Topladığımız yardımları güzelce paketleyip ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. Bu çalışmaya katılmak, yardımlaşmanın ne kadar değerli olduğunu anlamamı sağladı ve birlikte hareket etmenin gücünü gördüm.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hususlara dikkat ederek “fedakârlık” temalı bir duvar gazetesi hazırlayınız.


Cevap :

Fedakârlık Temalı Duvar Gazetesi Hazırlığı:

  1. Başlık ve Giriş: Gazetenin başlığı “Fedakârlık ve Özveri” olabilir. Başlangıç kısmında fedakârlığın tanımını ve önemi üzerine kısa bir açıklama yaparak, bu kavramın hayatımıza nasıl yansıdığına dair bilgiler verebilirsiniz.
  2. Anlam ve Örnekler: Fedakârlık, başkalarının iyiliği için kendi isteklerinden, zamanlarından veya kaynaklarından feragat etme anlamına gelir. Gazetede, fedakâr insanların yaptığı anlamlı işler ve onların toplum üzerindeki olumlu etkilerine dair örnekler verilebilir.
  3. Famous People/Atatürk: Atatürk’ün fedakârlığı, halkına olan bağlılığı ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmak için gösterdiği özveri detaylandırılabilir. Atatürk, kurtuluş mücadelesini başlatırken, pek çok kişisel fedakârlık yapmış ve halkına örnek olmuştur.
  4. Alıntılar: Gazeteye, fedakârlıkla ilgili anlamlı alıntılar eklenebilir. Örneğin: “Büyük işler için fedakârlık gereklidir” gibi.
  5. Görseller: Gazeteye, fedakârlığı simgeleyen görseller veya fotoğraflar ekleyebilirsiniz. Atatürk’ün resmi, yardımda bulunan insanları veya tarihsel fedakârlık örneklerini anlatan illüstrasyonlar kullanılabilir.

Soru : Atatürk’le ilgili anıları araştırınız (“Çiçekli Bir Badem Dalı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Atatürk’le İlgili Anılar:

  1. Samsun’a Çıkış Anısı: Atatürk, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlatmıştı. Samsun’a ilk ayak bastığında, halkın büyük bir sevgi ve umutla karşılaması, onun liderliğine olan güvenin simgesiydi.
  2. Bolu ve Düzce Çıkışı: Atatürk, Bolu ve Düzce civarlarında halkla buluştuğunda, halkı cesaretlendirerek “Ya istiklâl, ya ölüm!” parolasıyla Kurtuluş Savaşı’na daha güçlü bir şekilde katılmalarını sağlamıştır.
  3. Çocuklara Olan İlgisi: Atatürk, çocukları çok severdi ve onların iyi yetişmesi için birçok okul açmıştı. Bir gün bir okula yaptığı ziyarette, bir çocuğa: “Sizler, Cumhuriyet’in teminatısınız” diyerek çocuklara olan güvenini dile getirmiştir.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128-129-130 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130 Cevapları, öğrencilerin doğanın güzelliklerini keşfetmelerini sağlayan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara baharın gelişini ve doğanın uyanışını anlatırken, çevreye duyarlılık kazandırmayı amaçlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni anlayarak doğayla ilgili duyarlılıklarını ifade etmelerini sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinliklerle çocuklar, doğanın canlılığına ve çevre sevgisine dair farkındalık kazanır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130


Hazırlanalım


Soru : Yaptığınız araştırma sonucu Atatürk’le ilgili ulaştığınız anılardan birini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Atatürk ve Çocuk Sevgisi: Atatürk, çocuklara büyük bir sevgi ve ilgi gösterirdi. Bir gün, küçük bir çocuğu severken ona “Büyüyünce ne olmak istiyorsun?” diye sormuş. Çocuk “Öğretmen olmak istiyorum” dediğinde, Atatürk, “Ne güzel, senin gibi akıllı ve çalışkan çocuklar öğretmen olursa, ülkemiz çok ilerler” diyerek onu cesaretlendirmiştir. Bu olay, Atatürk’ün eğitim ve çocuklara verdiği önemi gösteren bir anıdır.
  • Atatürk ve Sade Yaşamı: Atatürk, bir akşam yemeğinde sofradaki yemeklerin fazla olduğunu fark etmiş ve bunu eleştirerek, “Biz halk için varız. Halkımız ne yiyorsa biz de onu yemeliyiz” demiştir. Bu sözleri, onun mütevazı yaşam tarzını ve halkıyla olan içten bağını ifade etmektedir.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin okuduğunuz metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • Çayır: Üzerinde bol ot ve yeşillik bulunan geniş alan, otlak.
  • Izdırap: Acı, sıkıntı, üzüntü.
  • Sahil: Deniz, göl veya akarsu kıyısı, kıyı boyu.
  • Ulus: Ortak bir dil, tarih ve kültüre sahip olan toplum, millet.
  • Ürkmek: Korku veya ani bir hareket sonucu irkilmek, korkmak.

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Atatürk’ün bahar mevsimi hakkındaki düşünceleri nedir?


Cevap : Atatürk’ün bahar mevsimi hakkındaki düşünceleri, baharın güzelliklerini sevmesi ancak bu çiçeklerin meyve vermeden solacak olmasından duyduğu üzüntüyü içermektedir. Baharın gelişi onu mutlu etse de çiçeklerin ömrünün kısa olmasına üzülmektedir.


2. Atatürk, hayatının son günlerini ne tür mekânlarda geçirmek istemiştir?


Cevap : Atatürk, hayatının son günlerini çam ağaçları ve yeşil alanlarla çevrili, sade bir doğa ortamında geçirmek istemiştir.


3. Anıtkabir’in çevresine dikilen ağaçlar nereden getirilmiştir?


Cevap : Anıtkabir’in çevresine dikilen ağaçlar, Anadolu’nun farklı bölgelerinden getirilmiştir. Ayrıca çeşitli dünya ülkelerinden gönderilen fidanlar da Anıtkabir’in çevresine dikilmiştir.


4. Atatürk’ün yeşile olan özlemi nasıl anlatılmıştır?


Cevap : Atatürk’ün yeşile olan özlemi, hasta yatağında iken duvarında asılı olan ormanlık ve çayırlığı yansıtan tabloya uzun uzun bakması ve yeşillikler arasında yaşama isteğini dile getirmesi ile anlatılmıştır.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metinde hangi örneklerin verildiğini yazınız.


Cevap :

Metinde verilen örnekler:

  • Ruşen Eşref Bey: Atatürk’e yakın bir yazar ve milletvekili.
  • Yakup Kadri Bey: Romancı ve milletvekili.
  • Celal Esat Bey: Sanat tarihçisi, ressam, ilk sinemacı ve tarihî oyunlar yazarı.
  • Muhtar Bey: Şeyhülislam Cemalettin Efendi’nin oğlu.
  • Cevdet Kudret: Genç bir liseli şair.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda üç grup oluşturarak aşağıdaki rolleri canlandırınız.


Cevap : Aşağıda yer alan adımları izleyerek bu etkinliği sizin sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekiyor.

1. grup: Hasta arkadaşına çiçek götüren öğrenciler
2. grup: Ülkesinin güzelliklerini anlatan turist rehberi ve turistler
3. grup: Anıtkabir’i ziyaret eden öğretmen ve öğrenciler

Canlandırma yaparken:
➦ Rolü zihninizde canlandırmaya,
➦ Dikkatinizi birlikte rol aldığınız arkadaşlarınıza vermeye,
➦ Yeni durumlara hazırlıklı olmak için tüm dikkatimizi oyuna vermeye,
➦ Sesinizi etkili kullanmaya dikkat ediniz.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelime grubunun sizde yaptığı çağrışımları kutucuklara yazınız. Bu kelimeler arasında bağlantı kurarak bir şiir yazınız.


Cevap :

Atatürk’te Doğa Sevgisi Çağrışımlar:

  • Çam ağaçları
  • Bahar çiçekleri
  • Yeşillik
  • Deniz
  • Bağımsızlık
  • Barış Parkı
  • Ağaç sevgisi
  • Vatan

Atatürk’te Doğa Sevgisi Şiir:

Yeşillikler içinde huzurlu bir yurt,
Atatürk’ün sevgisiyle bulur hayatı,
Çamların gölgesinde özgürce durur,
Toprağımız yeşerir her bir adımda.

Barış Parkı’nda ektiğimiz fidanlar,
Dallarında geleceğe umut taşır,
Bahar çiçekleriyle şenlenir vatan,
Atamızın izinde, her mevsim yaşar.


Soru : Atatürk konulu şiirler araştırınız (“Atatürk” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Atatürk Konulu Şiir Örnekleri:

Mustafa Kemal’in Kağnısı

Kocatepe’nin bir yerinde,
Karanlık, gecenin içinde,
Bir kadın kağnısını sürüyor…
Mustafa Kemal’in askerine,
Cephane götürüyor………

Fazıl Hüsnü Dağlarca

Atatürk Ölmemiştir

Onu sevmeyen var mı?
O sevgisiyle anılır,
Türk milleti saygı duyar,
Atatürk ölmeyip kalbimizde yaşar……

Behçet Kemal Çağlar


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128-129-130 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilere yolculuk ve yolcu kavramlarının anlamını derinlemesine inceleme fırsatı sunan etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere metnin ana duygusunu anlamaları ve anlatılan yolculuk temasını içselleştirmeleri için yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların dinlediğini anlama, yorumlama ve ifade etme yeteneklerini geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara yolculuk kavramının farklı boyutlarını düşünme fırsatı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135


Hazırlanalım


Soru : Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında gerçekleşmiştir. İtilaf Devletleri, Çanakkale Boğazı’nı ele geçirip İstanbul’a ulaşmak istemiş, ancak Osmanlı’nın güçlü direnişi ile karşılaşmıştır.

Deniz harekâtında başarısız olan İtilaf Devletleri, kara savaşına geçerek Gelibolu Yarımadası’nda Osmanlı ordusuyla çatışmıştır. Mustafa Kemal Paşa’nın Anafartalar ve Conkbayırı’ndaki kahramanlıkları, Türk milletine büyük moral vermiş ve Çanakkale Zaferi, bağımsızlık mücadelesinin simgelerinden biri olmuştur. Bu zafer, Kurtuluş Savaşı’nın da temelini atmıştır.


Soru : Yaptığınız araştırma sonucu ulaştığınız şiirlerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Atatürk’üm

Sarı saçlım, mavi gözlüm,
Türkiye’mizin güneşi,
Seninle aydınlandı ülkem,
Bitmez sana sevgimiz, bil ki.

Savaşta kahraman, barışta lider,
Cumhuriyetle açtın yolu bizlere,
Bağımsızlık, özgürlük hediye ettin,
Kalbimizdesin daima Atam, hep seninle.

Ali Püsküllüoğlu


Soru : “Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız.


Cevap :

Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tepeler Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren mehmetçik yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son kalem parçası geçerken ele,
Mehmed’in dizini boğduğu sele
Göğsünden kanının akıttığı yerdir.

Düşün ki, haşr olan kan kemik etin
Yaptığı bu tümsek, dayanılmaz, çetin
Bir harbin sonunda türklük milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

Necmettin Halil Onan


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirde geçen kelimelerin anlamlarından ve ipucu olarak verilen harflerden yola çıkarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

Soldan Sağa

  1. Çetin
  2. Tümsek
  3. Harp
  4. Devir

Yukarıdan Aşağıya

5. Vatan
6. Mukaddes
7. Zelzele


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre defterinize cevaplayınız.


1. Şairin “Dur yolcu! diye seslendiği kişiler kimler olabilir?


Cevap : Şairin “Dur yolcu!” diye seslendiği kişiler, Çanakkale’ye gelip bu topraklarda yatan şehitlerin fedakârlığını anlamadan geçen insanlar olabilir.


2. Şair, yolcudan ne yapmasını istiyor?


Cevap : Şair, yolcudan bu topraklara saygı duymasını, burada yatan şehitlerin hatırasını onurlandırmasını istemektedir.


3. Anadolu’da görülen tümsekler nelerdir?


Cevap : Anadolu’da görülen tümsekler, Çanakkale Savaşı’nda şehit düşen askerlerin yattığı yerlerdir, yani şehitliklerdir.


4. Şair, savaşı neden depreme benzetmiş olabilir?


Cevap : Şair, savaşı depreme benzetmiştir çünkü savaş, büyük bir yıkım ve sarsıntı yaratmış; birçok insan canını feda etmiştir.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili görüşlerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Bu şiir, Çanakkale Savaşı’nda hayatını kaybeden askerlerin fedakârlığını ve bu toprakların kutsallığını anlatıyor. Şair, okuyucuyu duygusal olarak etkileyerek şehitlere saygı duymaya ve vatanın değerini anlamaya yönlendiriyor.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi dinlediğiniz şiiri en iyi yansıtır? İlgili kutucuğu işaretleyerek düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Derya, beden dilini etkin kullanmak için şunları yapmalıdır:

  1. Göz Teması Kurmak: İzleyicilerle göz teması kurarak samimi ve güven verici bir izlenim yaratmalıdır.
  2. Dik ve Kendinden Emin Durmak: Duruşuna dikkat ederek dik bir şekilde durmalı, kendinden emin bir tavır sergilemelidir.
  3. Ellerini Anlamlı Kullanmak: El hareketlerini ölçülü ve konuyu destekleyecek şekilde kullanmalı; çok fazla ya da anlamsız el hareketlerinden kaçınmalıdır.
  4. Mimiklerle Desteklemek: Konunun duygu yoğunluğuna göre yüz ifadelerini değiştirmeli, mimiklerini anlamlı ve doğal bir şekilde kullanmalıdır.
  5. Ses Tonunu Ayarlamak: Konunun önemine göre ses tonunu ayarlamalı; vurgu yaparak izleyicinin dikkatini çekmelidir.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerleri dinlediğiniz metne göre doldurunuz.


Cevap :

Dinlediğim metin için “Vatan İçin Fedakârlık” başlığını öneriyorum.

Bu başlığı önermemin nedeni şudur: “Metinde, Çanakkale Savaşı’nda vatan için canını feda eden askerlerin fedakârlığı ve vatan sevgisi anlatılmaktadır.”


8. ETKİNLİK


Soru : Bir şiir okuma yarışması da siz düzenleyiniz. Bu yarışmada aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiiri en güzel okuyanı belirleyiniz.


Cevap :

100. YIL MARŞI

Selam olsun tarihe, asırlara, çağlara
Selam olsun bağırında şehit yatan dağlara

Alnımıza vuruyor ay yıldızın ışığı
Rüzgarları mest eder haresi, kırışığı

Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara
Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara

Bütün cihan meftundur bu asırlık öyküye
Bir tay gibi şahlanır mazisinden atiye
Karalardan uzandık vatan dedik maviye
En güzel türküsünü şimdi söyler Türkiye

Omzumuzda izi var serhat gezen sancağın
Ateşini harladık kaç bin yıllık ocağın

Sadece yerde değil göklerde de hürüz bir
Düşmanlarım düşünsün dünden daha gürüz biz

Söz: Mehmet İBİŞ Müzik: Aykut AYGÜN


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız. Şiirlerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Atatürk’e Sevgi

Mavi gözlerin ışık saçar,
Karanlıkları aydınlatır her bakışın,
Kurtuluş yolu seninle açar,
Sonsuza dek sürecek senin varışın.

Cesaretinle yürüdük zafere,
Sevgin yüreğimizde daima büyür,
Cumhuriyet yolunda, biz de seninle,
Atam, adın her daim gönlümüzde yürür.


Soru : Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız (“Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Parayı Veren Düdüğü Çalar: Bir gün Nasrettin Hoca pazara gider. Orada güzel bir düdük görür ve çocuğu da düdük almak ister. Çocuk, Hoca’ya yalvararak düdüğü ister, ama Hoca parasını vermez. “Parayı veren düdüğü çalar,” diyerek ona düdük almayacağını söyler. Bu söz, bir şey elde etmek için gereken bedelin ödenmesi gerektiğini anlatır ve halk arasında sıkça kullanılır.

Göle Yoğurt Mayası Çalmak: Bir gün Nasrettin Hoca, elinde bir tas yoğurtla gölün kenarına gelir ve yoğurdu göle dökmeye başlar. Oradan geçen biri ona şaşkınlıkla bakarak, “Hoca, gölü yoğurtla mayalayamazsın!” der. Hoca ise gülümseyerek, “Ya tutarsa?” diye cevap verir. Bu fıkra, Nasrettin Hoca’nın mizahi bakış açısını gösterirken, umudu simgeleyen bir deyim haline gelmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!