7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerde işledikleri metinlerle ilgili soruları doğru şekilde çözmelerine yardımcı olur. Bu cevaplar, metinlerin anlaşılmasını kolaylaştırarak ders başarısını artırır ve öğrencilerin ödevlerini hızlıca tamamlamalarını sağlar.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları, Türkçe derslerinde kullanılan önemli bir kaynaktır. Bu kitapta yer alan etkinliklerin çözümleri, 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Metin Etkinlik Cevapları olarak öğrencilere sunulur. Aynı şekilde, İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa Cevapları, İmam Hatip öğrencilerinin derslerinde ihtiyaç duydukları rehberliği sağlar. 7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları ise metinlerin ve dil bilgisi sorularının detaylı çözümlerini sunarak öğrencilere destek olur.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Matematiğin Şiirselliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20


Çizgi Film Nasıl Yapılır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26


Teknoloji Gelişiyor, Dünya Değişiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


Yaratıcı Beyin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Albert Einstein Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Yüzbaşı İsmail Hakkı Bey Karanlık Liman’ın Martısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55


Atatürk Neler Okudu, Nasıl Okurdu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Gazi Mustafa Kemal Atatürk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67


Düşman Askeri Neden Ağlıyordu? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70


Mehmet Âkif Ersoy’a Mektup Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72


2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: OKUMA KÜLTÜRÜ 


Okumak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


Şiir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


Güzel Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92


E-Kitaplar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98


Lütfen Süleyman’ın Yanağından Makas Almayın! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: ERDEMLER 


Adalet Heybesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113


Çerçi Bekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


Oduncunun Eşeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


Tuhaf Bir Şaka Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134


Dürüstlük ve Konfüçyüs Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137


4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: KİŞİSEL GELİŞİM 


Hasan Lâtif Sarıyüce Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Dinleyen İnsan Olabilmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153


Ağaç ve Sen Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157


Finlandiya’dan Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162


Erik Ağacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163


5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 


Tel İle Örülen Dantel: Telkâri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174


Taştın Yine Deli Gönül Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


İnşallah Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190


Binlerce Yıllık Bir Sanat Minyatür Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 191, 192


6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 193, 194, 195, 196


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: SAĞLIK VE SPOR 


Dengeli Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203


İkiz Kardeş: Müzik ve Şifa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


Bir Hayalim Var Benim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214


Koca Yusuf Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219


Spor Her Yerde Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221


7. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: DOĞA VE EVREN 


Sevgi Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230


Savaşa Gidenin Köpeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231, 232, 233, 234, 235


Bahar Türküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244


Rüzgâr Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 245, 246, 247


Uzayda Yaşam Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249


8. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251, 252



 

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki sorulara doğru yanıtları bulmalarına yardımcı olur. Bu cevaplar, konuları daha iyi anlamayı sağlayarak öğrencilerin başarılarını artırır. Özellikle dil bilgisi ve metin anlama sorularında yol gösterici bir kaynaktır.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan kitap, hem öğretmenler hem de öğrenciler için önemli bir kaynaktır. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinleri analiz etmelerini ve etkinlikleri başarıyla tamamlamalarını sağlar. Ayrıca, İmam hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin sınav ve ödev hazırlıklarına katkı sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları ise öğrencilere güvenilir ve anlaşılır çözümler sunarak Türkçe derslerindeki başarılarını destekler.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Kitabı Ders Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101 Cevapları, öğrencilerin teknoloji ve yapay zekâ konularını ele alan bir metinle karşılaşmalarını sağlar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, bu çağdaş konu üzerine yapılan etkinliklerle öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirir ve onların yapay zekânın hayatımıza nasıl entegre olduğunu daha iyi anlamalarını sağlar.

“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metinle ilgili soruları ve etkinlikleri çözmeye yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları öğrencilerin yapay zekâ ile ilgili kavramları öğrenmelerine katkıda bulunur ve metnin ana fikrini kavramalarına yardımcı olur.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Bilgisayarın tarihçesi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bilgisayarın tarihi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın geliştirdiği “analitik makine” fikriyle başlar. İlk elektronik bilgisayar ENIAC, 1940’larda yapıldı. 1970’lerde mikroişlemcilerin icadı, kişisel bilgisayarların yaygınlaşmasını sağladı. 1980’lerde Apple ve IBM, bilgisayar devrimini hızlandırdı. Günümüzde, bilgisayarlar günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu.


Soru : Günlük yaşamınızda bilgisayarı hangi amaçlarla ve ne kadar süre kullanıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Bilgisayarı ödev yapmak, araştırma yapmak, oyun oynamak ve eğlenceli içerikler izlemek için kullanıyorum. Genellikle günde 2-3 saat bilgisayar başında geçiriyorum.


1. Etkinlik


Soru : Not aldığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :  

  • Zeki Kelimesi
    • Tahmin: Akıllı, çabuk düşünebilen.
    • Sözlük Anlamı: Kavrayış gücü yüksek, çabuk öğrenen, akıllı kişi.
  • Yapay Zeka Kelimesi
    • Tahmin: İnsan gibi düşünme ve öğrenme yeteneğine sahip bilgisayar sistemleri.
    • Sözlük Anlamı: Bilgisayarların ya da makinelerin insan zekasına benzer şekilde görevleri yerine getirmesini sağlayan teknoloji.
  • İşlem Kelimesi
    • Tahmin: Bir işi yerine getirme veya yapma süreci.
    • Sözlük Anlamı: Bir sonuç elde etmek için yapılan işlemler bütünü.
  • Hata Kelimesi
    • Tahmin: Yanlışlık, bir işin istenmeyen şekilde sonuçlanması.
    • Sözlük Anlamı: Yanlışlık, istenmeyen veya beklenmeyen bir durum.
  • Tahmin Kelimesi
    • Tahmin: Önceden kestirmek, bilmek.
    • Sözlük Anlamı: Bir şeyin sonucunu, ne olacağını önceden kestirme.
  • Geliştirme Kelimesi
    • Tahmin: Bir şeyin daha iyi hale getirilmesi, ilerletilmesi.
    • Sözlük Anlamı: Daha ileri bir düzeye ulaştırma, ilerletme.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde bilgisayarların son elli yıldaki gelişimi nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Bilgisayarların ilk başta basit işlemler yapabildiği, sadece sayı toplama ve çıkarma gibi basit görevleri yerine getirdiği, ancak günümüzde saniyede milyonlarca işlem yapabilen ve bu sonuçları görüntü ya da sesle aktarabilen güçlü cihazlara dönüştüğü belirtilmiştir.


2. Bilgisayarları niçin “zeki” olarak nitelendiremiyoruz? Açıklayınız.


Cevap :

Çünkü zeka, sadece hızlı işlem yapma yeteneği değil, aynı zamanda hatalardan ders çıkarma ve kendini geliştirme yeteneğidir. Bilgisayarlar insan kontrolü olmadan işlem yapamaz ve hatalarını kendi kendine düzeltemezler.


3. Yapay zekânın gelişimi için yapılan uygulamalar nelerdir? Örnekler veriniz.


Cevap :

Yapay zekanın gelişimi için bilgisayarlar, hatalarından öğrenmeleri için eğitilir. Örneğin, bir bilgisayara fotoğraflardaki arabaları bulması öğretilir ve birçok deneme yaparak doğru tahminlerde bulunması sağlanır.


4. “Öğrenmeyi öğrenmek” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Bu söz, bir kişinin ya da sistemin sadece bilgi edinmekle kalmayıp, nasıl daha iyi öğrenileceğini, hatalardan nasıl ders çıkarılacağını ve kendini geliştirme sürecini öğrenmesi anlamına gelir.


5. İnsanlar yapay zekânın geleceğiyle ilgili hangi düşüncelere sahiptir? Bu düşünceleri nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Bazı insanlar yapay zekanın insanlığın sonunu getirebileceğini savunurken, diğerleri bu teknolojinin hayatı kolaylaştıracağına inanıyor. Her iki düşünce de teknolojinin potansiyel risk ve faydalarına dikkat çekiyor. Ben bu düşünceleri yapay zekanın kontrollü kullanımı ve etik kuralların belirlenmesi gerektiği şeklinde yorumluyorum.


Soru : Dinlediğiniz metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap :

Karşılaştırma ve örneklendirme yöntemleri kullanılmıştır. Bilgisayarların 50 yıl önceki durumuyla bugünkü hali karşılaştırılmış, bebeklerin yürümeyi öğrenme süreciyle yapay zekanın öğrenme süreci arasında benzerlik kurulmuştur.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili bir münazara gerçekleştiriniz. Bunun için öncelikle öğretmeninizle belirleyeceğiniz grubunuz için bir konu seçiniz.


Cevap :

Konu: “Teknoloji, insan hayatını daha çok kolaylaştırıyor mu yoksa zorlaştırıyor mu?”

Bu münazara için iki grup oluşturulacak. Bir grup teknolojinin yararlarını savunurken, diğer grup zararlarını tartışacak. İşte iki grup için temel savlar:

  • Teknolojinin Yararları:
    • Teknoloji, eğitim, sağlık, ulaşım ve iletişim alanında hayatı büyük ölçüde kolaylaştırıyor.
    • Bilgiye hızlı erişim sağlıyor ve günlük yaşamda zaman kazandırıyor.
    • Yapay zeka ve otomasyon sayesinde birçok iş hızlanıyor, üretim verimliliği artıyor.
  • Teknolojinin Zararları:
    • İnsanlar arasındaki yüz yüze iletişimi azalttı, sosyal izolasyona neden oldu.
    • Teknoloji bağımlılığı ve aşırı kullanımı sağlığa zarar verebiliyor.
    • Çevresel kirlilik ve etik sorunlar yaratarak doğaya zarar veriyor.

4. Etkinlik


Soru : Kip ekleri ile ilgili elektronik içeriği yapınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Otuz yıl sonraki dünyada en iyi arkadaşınızın bir robot olduğunu hayal ediniz. Konuşturma sanatını kullanacağınız öyküleyici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: “Robo ile 30 Yıl Sonra”

Sabah gözlerimi açtığımda, odanın köşesinde duran Robo’ya baktım. Üç yıldır en iyi arkadaşımdı.

“Bugün ne yapmak istersin?” diye sordu.

“Parka gidelim,” dedim gülümseyerek.

Yolda, Robo insanları izliyordu. “Neden herkes farklı hissediyor?” diye merakla sordu.

“Duygularımız var,” dedim. “Yaşadıklarımızla şekillenir.”

Gün batarken eve döndüğümüzde, “Bir gün hissedebilir miyim?” diye sordu.

“Belki,” dedim. “Ama sen her halinle benim en iyi dostumsun.”


6. Etkinlik


Soru : Dijital çağda bireylerin yaratıcılığını artırmak için algoritmaya dayalı kodlama eğitimi verilmektedir. Aşağıda bir arabanın takip etmesi gereken yolla ilgili bir kodlama örneği verilmiştir.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Aşağıdaki arabanın komutlarını belirleyerek kodlamaya bir adım atmaya ne dersiniz? Arabanın hedefe ulaşmak için takip etmesi gereken yolu işaretleyiniz


Cevap : D Şıkkı


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin haber (bildirme) kipiyle mi, dilek kipiyle mi çekimlendiğini belirleyerek tablodaki ilgili yere örnekteki gibi çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

  1. Bu yıl düzenlenecek teknoloji festivaline biz de katılacağız. = Haber kipi
  2. Programlı çalışsanız daha verimli sonuçlara ulaşırsınız. = Dilek kipi
  3. Merkezimizdeki bilimsel çalışmalar titizlikle yürütülür. = Haber kipi
  4. Bilgisayar başında geçireceğiniz zamanı iyi programlamalısınız. = Dilek kipi
  5. Çalışmalarımızın buraya kadar olan bölümünü gözden geçirelim. = Dilek kipi
  6. Türk bilim insanları dünya tarihinde önemli bir yer edindi. = Haber kipi
  7. Bilim, olaylar ve olgular arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar. = Haber kipi
  8. Çağımızın iletişim teknolojileri çok hızlı gelişiyor. = Haber kipi
  9. Bilim insanları, doğanın korunması gerektiğini unutmamalılar. = Dilek kipi
  10. Bilgisayarlar pek çok alanda işlerimizi kolaylaştırdı. = Haber kipi
  11. Okuldaki birkaç projede çalışmak için ben de seçilmişim. = Haber kipi
  12. Arkadaşlarımız bizi yurt dışında başarıyla temsil etmeli. = Dilek kipi

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevgi, dostluk ve kardeşlik konulu şiirler araştırınız.


Cevap :

Sevginin Gücü

Sevgiyle bakan gözlerde,
Mutluluğun izleri var,
Gönüllerde yeşerirken,
Sevgiyle açar bahar.

Bir gül gibi büyür içte,
Her kalpte bir umut var,
Sevgi varsa dünyamızda,
Her an daha güzel yarınlar.


Dostluğun Değeri

Dost dediğin sırtını yaslarsın,
Zor gününde elini uzatır,
Kalpten kalbe bir köprü kurar,
Dostluk, hiçbir zaman yıkılmaz.

Beraber güler, beraber ağlar,
Birlikte aşılır her zorluk,
Dostluğun değerini bilen,
Her zaman mutlu kalır, dolup taşar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Ders Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102, 103 Cevapları, öğrencilerin bilim ve doğa arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olan önemli etkinlikler içerir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, doğanın bilimsel araştırmalardaki rolünü vurgulayan sorularla doludur ve öğrencilerin doğal olayları anlamalarına destek olur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metindeki ana temaları pekiştirerek öğrencilerin konuyla ilgili düşüncelerini geliştirmelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları, öğrencilerin bilimin doğayla olan bağlantısını keşfetmelerini ve bu ilişkiden ilham almalarını sağlar.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103


BİLİMİN İÇİNDE DOĞA VAR

Bilim insanları, mühendisler ve tasarımcılar pek çok konuda doğadan esinleniyor. Rüzgâr türbinlerinden planörlere, trenlerden yüzey kaplamalarına kadar pek çok ürünün tasarımında doğadaki canlılardan yola çıkılıyor. Var olan ürünlerse yine doğadaki canlıların özellikleri keşfedildikçe geliştiriliyor. İşte içinde doğadan esintilerin yer aldığı ürünlerden yalnızca birkaçı…

Dört metreye ulaşabilen kanat açıklığıyla, kanatlarını neredeyse hiç çırpmadan açık denizlerin üzerinde saatlerce uçabilen albatrosların, robotik bir planöre esin kaynağı olduğunu biliyor musunuz? Bunu havanın hareket hızından yararlanarak yapıyorlar ve uçuş süresince süzülerek çok az enerji harcıyorlar. Albatroslar yükseklerde bulunan ve hızlı hareket eden hava katmanlarına girip bir itme gücü kazanarak, yükseldikten sonra da dalışa geçerek yavaş hareket eden hava katmanlarına iniyor. Böylece kanatlarını çırpma gereksinimi duymadan ilerleyebiliyorlar. İşte bu benzersiz özellikleriyle dikkat çeken albatroslar sayesinde ABD’de (Amerika Birleşik Devletleri) hem havada hem de suda ilerleyebilen bir robot planör geliştirildi. Geliştirilen robot planör, bota bağlanmış bir oltanın ucuna takıldı. Bot yeterince hızlandığında robot planör havalanıp havada süzülmeyi başardı. Uzaktan kontrol edilerek tekrar suya daldırılan robot planör, sonrasında da uzaktan kontrolle tekrar havalanabildi.

Bir yüksek hızlı trenin tasarımına yalıçapkınlarının ne gibi bir katkısı olabilir diye düşünebilirsiniz. Japon bilim insanları yüksek hızlı trenleri ilk tasarladıkları zamanlarda bir sorunla karşı karşıya kaldılar. Bu trenler tünellerden çıkarken hava basıncında meydana gelen ani değişiklik nedeniyle çok yüksek bir ses çıkıyordu. Öyle ki bu ses kilometrelerce uzaktan bile rahatlıkla duyulabiliyordu. İşte tam da bu sorunu çözmek için yalıçapkınlarının gaga biçimini örnek aldılar. Yalıçapkınları avlanmak için suya dalış yaparken gagaları sayesinde suyu “yarar”. Bilim insanları da yüksek hızlı trenin ön kısmını, havayı yarmasını sağlayacak biçimde yeniden tasarladılar. Tıpkı yalıçapkınlarının gagasının suyu yardığı gibi… Böylece trenler tünelden çıkarken ortaya çıkan yüksek sesin önüne geçilmiş oldu.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Peki, su altı dünyasının en büyüklerinden biri olan kambur balinaların bir rüzgâr türbini tasarımına esin kaynağı olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Kambur balinalar kocaman vücutlarına rağmen çok hızlı hareket edebiliyor. Bu dev balinalar bu özelliklerini yüzgeçlerinin yapısına borçlu. Çünkü yüzgeçlerinde tüberkül adı verilen tümsekler bulunuyor. Yüzerken bu tümsekler suyun içinde bir hava akımı oluşturuyor. Böylece suyun kaldırma kuvvetine ek bir kaldırma kuvveti oluşuyor. Kambur balinalar da bu sayede az enerji harcayarak suyun içinde hızla ilerleyebiliyor. ABD’li bilim insanlarıysa kambur balinaların yüzgeçlerinin bu özelliğinden yararlanarak rüzgâr türbini pervanesi tasarladı. Bu sayede rüzgârın şiddetinin az olduğu havalarda bile yüksek verimle enerji elde edebilen rüzgâr türbinleri hayata geçmiş oldu.

Bilim insanlarına esin kaynağı olan canlılar yalnızca yalıçapkını, albatros ve kambur balina değil elbette. Bilim ve teknolojinin doğadan esinlendiği sayısız örnek var. Örneğin daha bu yıl küçücük bir böceğin bir özelliğinden yola çıkılarak yeni bir ürün geliştirildi. Tayland ve Endonezya’da görülen ve kınkanatlılar takımından olan bu böcek çok sıcak ortamlarda bile yaşayabiliyor. Böceğin bu özelliği kanatlarının üzerindeki piramit benzeri yapılardan kaynaklanıyor. Bu yapılar güneş ışığını yansıtıyor ve böceğin vücut ısısını çevresine yaymasını sağlıyor. Böylece böceğin vücut ısısı düşüyor. İşte Çin ve ABD’den bilim insanları da bir tür polimer kullanarak bu böceğin kanat yapısına benzeyen esnek bir yüzey kaplama malzemesi üretti. Yapılan deneylerde bu malzemeyle kaplanan ürünlerin güneş ışığı altındaki sıcaklıklarının yaklaşık 9 santigrat derece düştüğü gözlendi.

Tuğçe INROGA-Nihan YAPICI


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104, 105 Cevapları, 3. Ünite Tema Değerlendirme Etkinlikleri ile öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine olanak tanır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı içinde yer alan bu sayfalar, dil becerilerini geliştirmek ve konu hakimiyetini artırmak amacıyla hazırlanan çeşitli sorularla doludur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları”

Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklerdeki soruların çözümlerini içerir ve öğrencilerin doğru yanıtlara ulaşmalarını kolaylaştırır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları ile ilgili bu içerikler, öğrenmeyi daha etkili hale getirirken, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini de geliştirmelerine katkı sağlar. Bu sayfalar, Türkçe derslerinde başarıyı artırmak ve öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini güçlendirmek için önemli bir kaynaktır.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105


TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞINDAN KURTULMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

(…) Teknoloji Kullanımını Tam Zıt Saatlere Kaydırmak

Teknolojinin günlük olarak kullanıldığı mekânlar ve zamanlar bağımlılığa sebep olacak kadar uzun kullanıma müsait olduğu için bağımlılık oluşmuştur. Bu anlamda teknoloji kullanılan zamanları tam zıt saatlere kaydırmak ve mekânı değiştirmek ilk adım olarak faydalı olabilir. Mesela bir kişi en çok akşamları teknoloji kullanıyorsa sabah kullanmaya, odasında kullanıyorsa herkesin olduğu bir zamanda oturma odasında kullanmaya başlayabilir. (…)

Teknoloji Kullanımıyla İlgili Hedefler Belirlemek

Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her hâlükârda tetikleyecektir. Bu nedenle mutlaka kullanıma makul bir zaman sınırlaması getirmek şarttır. Bu zaman sınırlaması başta sık ama kısa süreli aralar verme ile başlar ve sonrasında günlük limit belirlenip buna uyulur.

Çok Kullanılan Belli İşlevlerden Uzak Durmak

Teknolojinin en çok kullanılma sebebi olan belli işlevlerden uzak durmaya çalışmak önemli bir adımdır. Uzak durulamıyorsa sayı ve süre koymak işe yarayabilir.

Hatırlatıcı Kartlar Kullanmak

Teknolojinin bağımlı kullanımının neler kaybettirdiğini ya da bağımlı kullanım olmasa neler kazanılacağını ifade eden hatırlatıcı kartların evin belli yerlerine asılması faydalı olabilir. (…)

Türkiye Yeşilay Cemiyeti (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1-4. soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. “Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her hâlükârda tetikleyecektir.” cümlesindeki “ucu açık kullanım” ifadesinden ne anladığınızı örneklerle açıklayınız.


Cevap :

“Ucu açık bir kullanım” ifadesinden, belirli bir süre veya sınır koymadan teknolojiyi kullanmayı anlıyorum. Örneğin, saatlerce sosyal medyada gezinmek veya video izlemek gibi bir faaliyet sınırsız ve kontrolsüz bir kullanıma örnek olabilir.


2. Metindeki önerilerden farklı olarak teknoloji bağımlılığından kurtulmak için bir öneri de siz yazınız. Önerinizin niçin faydalı olacağını açıklayınız.


Cevap :

Öneri: Teknoloji kullanımını düzenlemek için dijital detoks günleri belirlemek faydalı olabilir. Haftada en az bir gün teknolojiden tamamen uzak durmak, hem zihni dinlendirecek hem de bağımlılığı azaltacaktır.


3. Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için kullanılabilecek hatırlatıcı kartların üzerine yazılabilecek iki not öneriniz.


Cevap :

  • “Hayat ekrandan ibaret değil, dışarıda seni bekleyen bir dünya var!”
  • “Teknolojiyi yönet, seni yönetmesine izin verme!”

4. Metnin anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Öyküleyici B) Açıklayıcı C) Tartışmacı D) Betimleyici

Cevap B) Açıklayıcı 


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde koşul anlamı vardır?


A) Bilimsel gelişmeleri takip etmezsek çağın gerisinde kalırız.
B) Merak ettiği birkaç konuyu araştırmak için kütüphaneye gitti.
C) Teknolojinin hızlı gelişimi bilgi kirliliğine de yol açmaktadır.
D) Ders sırasında aldığı notları eve gidince defterine geçiriyor.

CevapA) Bilimsel gelişmeleri takip etmezsek çağın gerisinde kalırız.


6. Gezegenimiz için geç kalmadan bir şeyler yapmalıyız.(I) Gerekli tedbirleri almadığımız zaman gelecekte üzerinde yaşayabileceğimiz bir gezegen kalmayacak.(II) Çevremizi ve doğamızı bu hızla yok etmesek(III) hiçbir sorun olmayacak. Ama teknoloji gelişirken doğayı yok ettiğimiz için büyük bir tehlikeyle burun buruna yaşıyoruz (IV) artık.

6. Bu metinde numaralanmış çekimli fiillerden hangilerinde zaman anlamı yoktur?


A) I ve II B) I ve III C) II ve IV D) III ve IV

Cevap : D) III ve IV


7. Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili fiilin çekimlendiği dilek kipi yay ayraç içinde
yanlış belirtilmiştir?


A) Öğrenme gayreti olan bir insan ne kadar araştırsa o kadar iyidir. (Koşul kipi)
B) Ülkemizin geleceği için bilimsel çalışmaları yakından izleyelim. (İstek kipi)
C) Günümüzün bilim dünyasını anlayabilmek için bol bol okuyun. (Gereklilik kipi)
D) Bu yılki fuarda bizim çalışmalarımızı ziyaretçilere Filiz sunsun. (Emir kipi)

CevapA) Öğrenme gayreti olan bir insan ne kadar araştırsa o kadar iyidir. (Koşul kipi)


8. Aşağıdaki dizelerin hangisinde insan dışında bir varlık konuşturulmuştur?


A) Dost dost diye nicesine sarıldım, Benim sadık yârim kara topraktır.
B) Kaldırımda yalnız taşlardan biriyim, Üstüme basıp geçenleri iyi bilirim.
C) Açılan bir gülsün sen yaprak yaprak, Ben, aşkımla bahar getirdim sana.
D) Tam otların sarardığı zamanlar, Yere yüzükoyun uzanıyorum.

CevapB) Kaldırımda yalnız taşlardan biriyim, Üstüme basıp geçenleri iyi bilirim.


9. Araştırma ve gözlemlere göre kurtlar, yaşamlarını yüksek dağ tepelerine yakın ağaçlık ya da ormanlık alanlarda sürdüren sıcakkanlı hayvanlardır. Bu özelliklerinden dolayı da pire, bit ve kene gibi asalakların hedefi olurlar. – – – – Bu asalaklar yumurtalarını toprağa bırakır. Bunu bilen kurt, tozlu topraklar üzerine yatarak kendini toza bular. Sonra kalkıp silkelenerek asalakların bir bölümünü üzerinden atar.

9. Bu metinde boş bırakılan yere metnin anlam bütünlüğünü sağlamak için aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Kurtlar bunlardan bir türlü kurtulamaz.
B) Böylece kışı daha rahat geçirebilirler.
C) Ama bu sorunu nasıl çözeceğini iyi bilir.
D) Kurtların yaşam döngüleri de böyledir.

Cevap C) Ama bu sorunu nasıl çözeceğini iyi bilir.


10. Aşağıdakilerin hangisinde anlam kayması vardır?


A) Yarın teknoloji festivaline katılıyoruz.
B) Merak, öğrenme isteğini artırır.
C) Projelerini tamamlayıp gerekli yerlere teslim ettiler.
D) Robotlar yakın zamanda ameliyat yapmaya başlayacak.

CevapA) Yarın teknoloji festivaline katılıyoruz.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!