7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerde işledikleri metinlerle ilgili soruları doğru şekilde çözmelerine yardımcı olur. Bu cevaplar, metinlerin anlaşılmasını kolaylaştırarak ders başarısını artırır ve öğrencilerin ödevlerini hızlıca tamamlamalarını sağlar.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları, Türkçe derslerinde kullanılan önemli bir kaynaktır. Bu kitapta yer alan etkinliklerin çözümleri, 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Metin Etkinlik Cevapları olarak öğrencilere sunulur. Aynı şekilde, İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa Cevapları, İmam Hatip öğrencilerinin derslerinde ihtiyaç duydukları rehberliği sağlar. 7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları ise metinlerin ve dil bilgisi sorularının detaylı çözümlerini sunarak öğrencilere destek olur.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Matematiğin Şiirselliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20


Çizgi Film Nasıl Yapılır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26


Teknoloji Gelişiyor, Dünya Değişiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


Yaratıcı Beyin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Albert Einstein Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 


Yüzbaşı İsmail Hakkı Bey Karanlık Liman’ın Martısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55


Atatürk Neler Okudu, Nasıl Okurdu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Gazi Mustafa Kemal Atatürk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67


Düşman Askeri Neden Ağlıyordu? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70


Mehmet Âkif Ersoy’a Mektup Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72


2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: OKUMA KÜLTÜRÜ 


Okumak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


Şiir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


Güzel Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92


E-Kitaplar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98


Lütfen Süleyman’ın Yanağından Makas Almayın! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: ERDEMLER 


Adalet Heybesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113


Çerçi Bekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


Oduncunun Eşeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


Tuhaf Bir Şaka Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134


Dürüstlük ve Konfüçyüs Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137


4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: KİŞİSEL GELİŞİM 


Hasan Lâtif Sarıyüce Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Dinleyen İnsan Olabilmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153


Ağaç ve Sen Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157


Finlandiya’dan Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162


Erik Ağacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163


5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 


Tel İle Örülen Dantel: Telkâri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174


Taştın Yine Deli Gönül Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


Bir Sıcak Çorbada Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


İnşallah Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190


Binlerce Yıllık Bir Sanat Minyatür Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 191, 192


6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 193, 194, 195, 196


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: SAĞLIK VE SPOR 


Dengeli Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203


İkiz Kardeş: Müzik ve Şifa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


Bir Hayalim Var Benim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214


Koca Yusuf Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219


Spor Her Yerde Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221


7. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: DOĞA VE EVREN 


Sevgi Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230


Savaşa Gidenin Köpeği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231, 232, 233, 234, 235


Bahar Türküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244


Rüzgâr Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 245, 246, 247


Uzayda Yaşam Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249


8. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251, 252



 

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki sorulara doğru yanıtları bulmalarına yardımcı olur. Bu cevaplar, konuları daha iyi anlamayı sağlayarak öğrencilerin başarılarını artırır. Özellikle dil bilgisi ve metin anlama sorularında yol gösterici bir kaynaktır.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan kitap, hem öğretmenler hem de öğrenciler için önemli bir kaynaktır. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinleri analiz etmelerini ve etkinlikleri başarıyla tamamlamalarını sağlar. Ayrıca, İmam hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin sınav ve ödev hazırlıklarına katkı sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları ise öğrencilere güvenilir ve anlaşılır çözümler sunarak Türkçe derslerindeki başarılarını destekler.


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : KİŞİSEL GELİŞİM 


Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41


Simyacı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Atatürk, Vatanseverlik ve Milletseverlik Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


 Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : ERDEMLER


İyilik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Üç Oğul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


İnsanlık Gelip Çalar Kapınızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Yanardağlar Misali Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137


Vatan Toprağı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 140, 141


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Türküler Dolusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


Ninemin Gözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Köçürme (Mangala) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Türk Halk Edebiyatı: Neşet Ertaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


Mânici Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 172, 173


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN 


Kuşların Güzel Evi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Beyaz Gemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195


İnsanları da Küçültebilir misin? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Anadolu’da Bahar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 202, 203


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR 


Azı Karar Çoğu Zarar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Doğa Yürüyüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


Canım Arkadaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223


Sol Ayağım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227, 228, 229


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231


7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 232, 233


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SANAT


Sanat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241


İki Dirhem Bir Çekirdek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Dişçiden Korkan Picasso Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Klasik Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


Atatürk ve Sanatçı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261


“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74, 75 Cevapları” ile ilgili olarak, öğrenciler Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki 2. Ünite Tema Değerlendirme etkinliklerini tamamlayarak dil bilgisi ve okuma-anlama becerilerini geliştirebilirler. Bu bölümde yer alan sorular, okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneğini ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlik sorularına dair doğru ve anlaşılır çözümler bulmalarına yardımcı olmaktadır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları”

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları‘ndaki etkinlikler, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını pekiştirmesine ve Türkçe dersindeki başarılarını artırmasına yönelik tasarlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan sorular, metin inceleme ve yorumlama yeteneğini geliştirme amacı taşırken, öğrencilerin analiz ve sentez yapma becerilerini de artırmaktadır.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75


ATAMIZIN BAZI ÖZELLİKLERİ

Atatürk’ün en sevdiği hayvan atlardı. Sakarya Zaferi’ni kazandığı zamanki atının adı da bu nedenle Sakarya’ydı. Ama köpekleri de çok seviyordu. Köpekleri vefalı, sadık ve akıllı buluyor; onun için seviyordu.

Alp adında, çok sevdiği bir köpeği vardı. Belki de ilk köpeği… Birinci Dünya Savaşı sırasında almış onu. Atatürk’ün oda kapısı önünde nöbet tutar, onun iznini almadan hiç kimseyi içeri sokmazmış. (…)

Doğadaki her şey gibi çiçekleri de çok severdi. Bir gün, öğle yemeğinde konukları vardı. Sofraya oturdular. Masada bir tek çiçek yoktu. Paşa, sofrada hizmet edenlere “Çocuklar!” dedi, “Soframızda neden bir sap çiçek yok? Ben bunu hep söylüyorum.” Konuklardan biri, eski Ankara’yı hiç sevmeyen bir milletvekili, “Paşam!” dedi, “Ankara’da çiçek yetişmez ki!” (…)

Mustafa Kemal hiç sesini çıkarmadı. Ama üzülmüştü bu duyduklarına. Konuklar gidince yaverlerinden birini çağırdı ve ona dedi ki: “Seninle bir deneme yapacağız. Bana en az beş tahta meyve sandığı bulacaksın. Toprak ve gübre hazırlatacaksın ve Ziraat Okulundaki öğretmenlerden çeşitli çiçek tohumları isteyeceksin. Hepsini köşke getireceksin. Herkesin göremediği bir köşede çiçekleri birlikte ekeceğiz.” (…)

Nezihe ARAZ (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1-3. soruyu metne göre cevaplayınız.


1. Atatürk’ün atları niçin çok sevdiğine ilişkin tahminlerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Atatürk, atları belki de savaşlardaki önemi ve özgürlüğü simgelemeleri nedeniyle çok seviyordu. Aynı zamanda, atlar sadakat ve güç sembolü olarak onun için değerli olabilirdi.


2. “Ankara’da çiçek yetişmez ki!” cevabına Mustafa Kemal’in tepkisi ne olmuştur? Bunun üzerine yaverinden ne yapmasını istemiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Mustafa Kemal, bu yoruma sessiz kalmış fakat içten içe üzülmüştür. Yaverinden tahta sandıklar, toprak, gübre ve çiçek tohumları temin etmesini istemiş ve Ankara’da çiçek yetiştirilebileceğini göstermek amacıyla bir deneme yapmaya karar vermiştir.


3. Bu metinde anlatılan olayların nasıl devam ettiğini tahmin ederek metnin anlam bütünlüğüne uygun bir paragraf yazınız.


Cevap :

Atatürk ve yaveri çiçekleri köşkün arka bahçesinde ekerler. Bir süre sonra çiçekler büyümeye başlar. Atatürk, bu başarısıyla Ankara’da çiçek yetiştirilebileceğini kanıtlar ve bu güzel bahçeyi konuklarına gururla gösterir. Bu olay, Atatürk’ün her zorluğun üstesinden gelinebileceğine olan inancını yansıtır.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


4. Aşağıdakilerden hangisi günlük türünde bir metinden alınmış olabilir?


A) Duvardaki tablodan çıkan güvercin birden konuşmaya başladı.
B) Dalgalar, vapurumuzu bir o yana bir bu yana salladı durdu bütün gün.
C) Bazı bitki türleri sadece ülkemizde yetişir.
D) Deyimler, Türkçemizin zengin anlatım olanaklarındandır.

CevapB) Dalgalar, vapurumuzu bir o yana bir bu yana salladı durdu bütün gün.


Soru : 5 ve 6. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


Atatürk henüz uyanmamıştı. Küçük Ülkü, çoğu zaman yaptığı gibi yatak odasının kapısının önünde durarak onun uyanmasını beklemeye başladı. Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu. Oturdu, kalktı, gezindi… Kapıya tekrar baktı. Ülkü, kapıya yaklaşarak içeriden bir ses, ayak sesi duymaya çalıştı – – – – Birden, kapının önüne bırakılmış kahverengi ayakkabıları fark etti. Ayakkabılar, yatak odasının önüne ancak boyanması için bırakılırdı. (…)

Süleyman BULUT (Kısaltılmıştır.)


5. Bu metinde boş bırakılan yere metnin anlam bütünlüğünü sağlamak için aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) bu yüzden oradan uzaklaştı.
B) çünkü bu bahçeyi seviyordu.
C) fakat kapı hâlâ açık duruyordu.
D) ama hiçbir hareket yoktu.

Cevap : D) ama hiçbir hareket yoktu.


6. Aşağıdakilerin hangisinde bu metindeki altı çizili kelimenin anlamını karşılayan bir ifadeye yer verilmiştir?


A) Liderler, sadece milletini düşünür.
B) Hava soğuktu fakat üşümüyorduk.
C) Halkın kararlılığı, kurtuluşu getirmişti.
D) Hiçbir güç, onları vazgeçiremeyecekti.

Cevap : A) Liderler, sadece milletini düşünür.


7. Aşağıdaki metinlerden kurgusal nitelik taşıyanların başındaki kutuya çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

(X) A) Tatlı bir öğleden sonrası esintisiyle nazlı nazlı salınmaya başlayan bayrak, okul bahçesindeki çocuklara baktı tepeden. Ne kadar da neşeliydiler! Onların neşesinin kaynağının, biraz da kendisine duyulan güven olduğunu biliyordu bayrak. Gerine gerine ve gururla savurdu ay yıldızını.

(X)  B) Meşe ağaçlarıyla dolu eski orman, belki de hiç bu kadar sessiz ve tenha kalmamıştı. Kuş cıvıltıları kesilmiş, çevrede zıplayıp duran neşeli hayvanlar kaybolmuştu çoktan. Aslan, bütün bu olup bitene akıl erdiremiyor; ormanın bu hâline çok üzülüyordu.

C) Ürkek adımlarla ata yaklaşan çocuk, pamuk kadar beyaz bu atın başını okşamak için uzattı elini. At, şöyle bir başını çevirdi. Çocuk, biraz tedirgin bir şekilde elini çekti. Bu kez de at uzattı başını. Atın başıyla çocuğun elinin buluşma anı ise görülmeye değerdi.


(I) Gelen haber üzerine atını alıp cepheye doğru hızla sürdü. (II) Hava yeni yeni aydınlanıyordu.
(III) Küçük bir meşe ormanından geçerken kuş cıvıltılarını duydu.
(IV) Ormanın serinliğinin içinde dinlenmek için durdu.

8. Bu metinde numaralanmış cümlelerde yer alan fiillerin anlam özellikleri aşağıdaki tablonun hangi seçeneğinde doğru verilmiştir?


A) Durum Oluş İş (kılış) Durum
B) İş (kılış) Durum Oluş Durum
C) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Oluş
D) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Durum

Cevap D) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Durum


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Biruni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


7. Sınıf Türkçe Kitabı Biruni Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83 Cevapları ile ilgili olarak, öğrenciler Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki Biruni Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla önemli bilim insanlarından biri olan Biruni’yi tanıma fırsatı bulurlar. Bu etkinlikler, hem Biruni’nin bilimsel başarılarını hem de Türk bilim tarihindeki yerini vurgulayarak öğrencilerin tarihsel kişiliklere dair farkındalıklarını artırır. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilere doğru bilgiye erişimde yardımcı olur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları”

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları bölümlerinde yer alan sorular, öğrencilerin okuduğunu anlama, analiz etme ve tarihsel figürlerle bağlantı kurma becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu sorular, öğrencilerin bilimsel metinlere olan ilgisini artırırken dil becerilerini de güçlendirmeye yöneliktir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılar ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Türkler tarih boyunca astronomi, matematik, tıp ve mühendislik gibi alanlarda önemli bilimsel katkılarda bulunmuşlardır.

Özellikle Uluğ Bey’in yıldız gözlem çalışmaları, İbn-i Sina’nın tıptaki devrim niteliğindeki çalışmaları ve El-Cezerî’nin robotik ve mekanik alanındaki buluşları, Türklerin bilime olan katkılarının en önemli örneklerindendir.


Soru : Sizce tarihteki en çarpıcı buluş hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Bana göre tarihteki en çarpıcı buluş, elektriğin keşfidir. Elektrik, günümüz dünyasında hayatın her alanında kullanılan temel bir enerji kaynağıdır ve modern teknolojilerin gelişmesinde kilit rol oynamıştır. Elektriğin keşfi olmadan günümüz medeniyetinin bu seviyeye ulaşması mümkün olamazdı.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Anlamlardan hareketle kelimeleri bularak aşağıdaki bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Padişah, kral, hakan gibi taht sahibi devlet başkanı = Hükümdar
  2. Yeryüzündeki altı büyük kara parçasından her biri, ana kara = Kıta
  3. Sonsuzdaki bir nesnenin gerçek görüntüsünü, içbükey bir aynadan yapılmış merceğinin odak düzleminde veren ve gök bilimiyle ilgili gözlemlerde kullanılan optik aygıt = Teleskop
  4. Olağanüstü yeteneği ve yaratıcı gücü olan kimse, deha = Dahi
  5. Bir cismi iki eşit parçaya bölen çizgi, mihver = Eksen
  6. Ay ve Güneş’in yer yuvarlağı üzerindeki çekim güçleri sebebiyle deniz yüzünde, özellikle ana denizlerde su düzeyinin alçalması, kabarması olayı, metcezir = Gelgit
  7. Evrenle ilgili, bütün insanlığı ilgilendiren = Evrensel
  8. Felsefe ile uğraşan ve felsefenin gelişmesine katkıda bulunan kimse, felsefeci = Filozof
  9. Bilinen bilgilerden yararlanarak daha önce bilinmeyen yeni bir bulguya ulaşma veya yöntem geliştirme, buluş = İcat
  10. Kendine özgü bir nitelik taşıyan zaman parçası, dönem, devir = Çağ
  11. Cisimlerin genişliği = Çap

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Biruni’nin sarayın ileri gelenleri tarafından fark edilmesini sağlayan özellikleri nelerdir? Açıklayınız. 


Cevap :

Biruni’nin öğrenmeye olan merakı ve yetenekleri sarayın ileri gelenleri tarafından fark edilmiştir. Çocuk yaşta yaptığı bitki ve gök bilimi ile ilgili araştırmalar, onun bu yeteneklerinin en önemli göstergeleridir.


2. Öğrendiklerini kendisinden sonra yaşayanlara aktarabilmek için Biruni ne yapmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Biruni, öğrendiklerini sonraki nesillere aktarabilmek için birçok dil öğrenmiş ve yaptığı keşifleri, bilgileri kitap hâline getirmiştir. 180’den fazla kitap yazarak bu bilgileri kalıcı hale getirmiştir.


3. Biruni, hangi olaydan sonra ünlü bir bilim insanı olmuştur? Anlatınız. 


Cevap :

Biruni, Gazneli Devleti’nin hükümdarı Sultan Mesut’un gözlerini yaptığı ilaçlarla iyileştirdikten sonra ünlü bir bilim insanı olmuştur. Bu başarısından sonra sarayın baş bilgini olmuş ve tanınmaya başlamıştır.


4. X. yüzyıla neden “Biruni Çağı” denilmektedir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Biruni’nin astronomi, tıp, matematik, coğrafya ve daha birçok alanda yaptığı keşifler ve yazdığı 180 kitap, bilim dünyasına büyük katkılar sağlamıştır. Bu nedenle yaşadığı X. yüzyıla onun adı verilmiş ve bu dönem “Biruni Çağı” olarak anılmıştır. Özellikle Dünya’nın yuvarlak olduğu ve Güneş’in etrafında döndüğünü ispatlaması gibi keşifler bu çağı tanımlayan önemli örneklerdendir.


5. Tıp ve bilim alanındaki başarılarından dolayı ödüllendirilen Biruni’nin bu ödülleri kabul etmemesini nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Biruni, bilime olan bağlılığı ve alçakgönüllülüğü ile ödülleri kabul etmemiştir. Zenginlik ve maddi değerlerin bilimden uzaklaştırabileceğini düşündüğü için hediyeleri reddetmiştir. Bu davranışı, onun bilimi her şeyin üzerinde tuttuğunu ve maddi çıkarlar yerine bilime hizmet etmeyi seçtiğini gösterir.


6. Metinde geçen “Sorgulamak bilimin anahtarıdır.” cümlesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Bu cümle, bilimsel gelişmelerin temelinde merak etmek ve soru sormanın yattığını anlatır. Bilimde ilerleme kaydedebilmek için her şeyin sorgulanması, neden-sonuç ilişkilerinin araştırılması ve mevcut bilgilerin sınanması gerekir. Sorgulama, yeni bilgilerin ve keşiflerin kapısını açan temel unsurdur.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki metinden hareketle bilim dallarıyla ilgili bir araştırma yapınız. Araştırmanızda farklı kaynaklardan bilgi edinerek bunları “Kaynakça” bölümünde belirtiniz. Araştırma sonuçlarınızı öğretmeninize yazılı şekilde sununuz.

BİLİM DALLARI

Bilim insanı olmaya karar verdiysen sana bir de bilim dalı seçmek gerek. Çok geniş bir yelpaze var önünde. Zevkine uygun bir şeyler bulacağından eminim. İşte seçenekler! Hayır, bir dakika! Önce bir ayrım yapmalıyız. Ben şimdi aşağıya bakkal listesi gibi bilimleri sıralayacağım ama bilim dallarını incelemenin bilimsel bir yöntemi var aslında, bilimlerin gruplanması ciddi bir iş. Ne yazık ki şu an çok ciddi olmak istemiyorum. Ciddisini öğrenmek için senin ayrıca bir araştırma yapman gerekecek. Şimdilik sadece doğal bilimler, sosyal bilimler, insani bilimler ve formal bilimler gibi üst gruplar olduğunu söyleyebilirim. (…)

Toprak IŞIK (Kısaltılmıştır.)


Cevap :

Bilim dalları dört ana grupta incelenir:

  1. Doğal Bilimler: Fizik, kimya, biyoloji ve astronomi gibi doğayı inceler.
  2. Sosyal Bilimler: Tarih, sosyoloji, psikoloji gibi insan ve toplum ilişkilerini araştırır.
  3. İnsani Bilimler: Felsefe, dil bilimi, edebiyat gibi insan düşünce ve kültürünü ele alır.
  4. Formal Bilimler: Matematik, mantık gibi soyut yapıları inceleyen bilimlerdir.

Soru : “Bir bilim insanı olsaydınız hangi alanda, nasıl bir çalışma yapmak isterdiniz?” sorusundan hareketle defterinize açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız bir metin yazınız.


Cevap :

Bir bilim insanı olsaydım, astronomi alanında çalışmak isterdim. Evrenin sonsuzluğu, yıldızlar ve galaksiler hakkında daha fazla bilgi edinmek beni her zaman heyecanlandırmıştır. Bu alanda, yeni gezegenler keşfetmek ve bu gezegenlerde yaşam belirtilerini araştırmak ilgi çekici olurdu. Özellikle, uzayın derinliklerindeki karanlık maddeleri ve karadelikleri anlamaya yönelik çalışmalar yapardım. Teknolojinin sınırlarını zorlayarak daha güçlü teleskoplar geliştirmek ve bu sayede evrenin sırlarını çözmeye katkı sağlamak en büyük hedefim olurdu.

Böyle bir çalışma, insanlığın evrendeki yerini anlamasına yardımcı olabilir ve bilime büyük katkılar sunabilirdi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki koşul ifadelerini sonuç ifadeleriyle örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Bilimsel çalışmalar yaparsam → ç. insanlığa hizmet etmiş olurum.
  2. Sorgulamadığımızda → e. yeni şeyler keşfedemeyiz.
  3. Çok çalıştın mı → a. başarıya ulaşırsın.
  4. Teleskop icat edilmeseydi → c. yıldız ve gezegenleri detaylarıyla gözlemleyemezdik.
  5. Buraya bir kütüphane kurulursa → d. öğrenciler daha çok kitap okuyacak.
  6. Kodlama eğitimi alırsam → g. bilgisayar programlama becerisi kazanırım.
  7. Konferansa katılabilirsek → f. çalışmamızı sunma şansı bulabiliriz.

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerden hareketle öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla defterinize bir konuşma metni yazınız.

İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır
Yunus Emre


Cevap :

Değerli öğretmenim ve arkadaşlar,

Yunus Emre, “İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir” diyerek bize çok önemli bir mesaj veriyor. Gerçek bilgi, insanın kendini tanımasıyla başlar. Eğer kendimizi bilmezsek, ne kadar öğrenirsek öğrenelim, bu bilgi bir anlam taşımaz. Kendimizi tanımak, zayıf ve güçlü yanlarımızı bilmek, hayatımızdaki en önemli adımlardan biridir. Bu yüzden, ilim sadece kitaplardan öğrenilen değil, aynı zamanda insanın içsel yolculuğudur.

Teşekkür ederim.


Soru : Hazırladığınız konuşmayı bir grup sözcüsü belirleyerek arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız.


Cevap : Verilen konuşmayı sınıfta arkadaşlarınıza okumanız gerekmektedir. 


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Bir Türkçe öğretmeni; Ayla, Burcu, Cemil ve Davut adlı öğrencilerine aşağıdaki cümleleri vermiştir. Cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

1. Bilim insanları, hayatımızı kolaylaştıran pek çok buluş yaptı.
2. Şu anda geri dönüşümle ilgili bir projemizi tartışıyoruz.
3. Bilimsel buluşların bazıları Türk bilim insanları tarafından gerçekleştirilmiş.
4. Okulumuzdaki projelerden birine siz de katılacaksınız.
5. 7/A sınıfı öğrencileri laboratuvarda öğretmenleriyle deney yapıyorlar.
6. Bazı teknolojik buluşlar yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlar.
7. Bilimsel çalışmalar, insanlığı geliştirir.
8. Doğadaki denge, bilim insanlarına ilham verir.
9. Soruyu çok farklı bir yoldan çözmüşsün.
10. Gelecekte çok daha farklı bir dünyada yaşayacağız.


Soru : Bu bilgilere göre aşağıdaki kutulara gerekli cümle numaralarını ve kutuların altına hangi öğrenci tarafından doldurulduğunu örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları”

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Günümüzdeki teknolojik gelişmelerle ilgili bir haber metni araştırınız.


Cevap :

Günümüzdeki teknolojik gelişmeler hızla ilerlemeye devam ediyor. Özellikle yapay zeka, 5G teknolojisi ve nesnelerin interneti gibi alanlar büyük bir etki yaratıyor. Yapay zeka, birçok sektörde otomasyonu artırarak verimliliği yükseltiyor.

5G ise daha hızlı internet bağlantısıyla uzaktan çalışma ve eğitim gibi dijital imkanları genişletiyor. Ayrıca, IoT cihazları sayesinde evler, şehirler ve endüstriyel süreçler daha akıllı hale geliyor. Teknolojik yenilikler, hayatımızı her geçen gün daha da kolaylaştırırken, aynı zamanda yeni fırsatlar ve zorluklar da doğuruyor.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


7. Sınıf Türkçe Kitabı Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89 Cevapları, öğrencilerin Jules Verne’in eserlerinden yola çıkarak geleceğe dair fikirler üretmelerini sağlar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı içinde yer alan Jules Verne’den Geleceğe Dair Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hayal gücünü genişleterek bilimsel öngörüler ve teknolojik gelişmeler hakkında düşünmelerine yardımcı olur. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metinlerle ilgili çeşitli sorulara rehberlik etmekte ve öğrencilerin kavrama becerilerini güçlendirmektedir.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89 MEB Yayınları”

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları soruları ise, Jules Verne’in eserlerindeki bilim kurgusal unsurları analiz ettirerek, öğrencilere geleceğin dünyasını sorgulama imkânı sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem dil becerilerini hem de bilimsel düşünme yetilerini geliştirmeyi hedefler.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI  


Soru : Günümüzdeki teknolojik gelişmelerle ilgili araştırdığınız haber metnini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Günümüzdeki teknolojik gelişmeler hız kesmeden devam ediyor. Yapay zeka, robot teknolojileri ve dijital sağlık hizmetleri gibi alanlar büyük atılımlar yapıyor.

Örneğin, yapay zeka, tıp alanında teşhis ve tedavi süreçlerini hızlandırırken, robotlar üretim süreçlerinde insana bağımlılığı azaltıyor. 5G teknolojisi ise daha hızlı ve kesintisiz internet erişimi sağlıyor, bu da nesnelerin interneti (IoT) ile akıllı şehirler ve evlerin yaygınlaşmasına katkıda bulunuyor.


Soru : Sizce hayal kurmakla bilim ve teknoloji arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.


Cevap :

Hayal kurmak, bilim ve teknolojinin temelidir. İcatlar ve yenilikler, genellikle bir hayalle başlar. Bilim insanları ve mühendisler, insanların yaşamını kolaylaştırmak veya yeni keşifler yapmak için hayal eder, ardından bu hayalleri gerçekleştirmek için çalışırlar.

Örneğin, uçma hayali, zamanla uçağın icadına, uzaya gitme hayali ise uzay araştırmalarına yol açmıştır. Hayal gücü, bilim ve teknolojinin sınırsız gelişmesine öncülük eder.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinde geçen, anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Mermi benzeri: Silah mermisine benzer, hızlı hareket eden.
  • Patlamak: Ani bir şekilde dışarı çıkmak, infilak etmek.
  • Deney: Yeni bir şeyi test etmek için yapılan uygulama.
  • Haberci: Bilgiyi taşıyan, ileten kişi.
  • Reklamcılık: Bir ürün veya hizmeti tanıtma faaliyetleri.

Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz


Cevap :

TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek anlamları aşağıdaki gibi doğrulanabilir:

  • Mermi benzeri: Mermi gibi.
  • Patlamak: Patlama yapmak, birdenbire açılmak.
  • Deney: Bilimsel araştırmalar için uygulama yapmak.
  • Haberci: Haberi ileten kişi.
  • Reklamcılık: Tanıtım ve pazarlama faaliyetleri.

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde hangi yazarın roman ve öykülerinden örnekler yer almaktadır? Daha önce bu yazara ait bir eser okudunuz mu? Anlatınız.


Cevap :

Metinde bahsedilen yazar Jules Verne’dir. Daha önce “Seksen Günde Dünya Gezisi” adlı eserini okudum. Eserde, farklı kültürleri keşfetme ve macera duygusu çok etkileyiciydi.


2. “Ay’a Yolculuk” adlı romanda bahsedilen uzay aracı, gerçek hayatta ne zaman ve nasıl karşımıza çıkmıştır? Anlatınız.


Cevap :

“Ay’a Yolculuk” adlı romanda bahsedilen uzay aracı, 1958 yılında “Pioneer 0” adlı uzay aracıyla karşımıza çıkmıştır. Ancak bu araç, fırlatıldıktan kısa süre sonra patlamıştır.


3. Elektrik motoruyla çalışan ilk başarılı denizaltı hangi tarihte yapılmıştır? Jules Verne; bu tarihten ne kadar zaman önce, hangi eserinde bu denizaltıdan bahsetmiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Elektrik motoruyla çalışan ilk başarılı denizaltı 1887 yılında yapılmıştır. Jules Verne, bu tarihten yaklaşık yirmi yıl önce 1870 yılında “Denizler Altında Yirmi Bin Fersah” adlı eserinde bu denizaltıdan bahsetmiştir.


4. Jules Verne 1889 yılında yazdığı öyküde nelerden bahsetmiştir? Bunlar, gerçek hayatta ne zaman ve ne şekilde karşımıza çıkmıştır? Anlatınız.


Cevap :

Jules Verne, 1889 yılında yazdığı öyküsünde gökyüzüne yazı yazılarak reklam yapılabileceğinden bahsetmiştir. Bu durum, 1915 yılında San Francisco’da bir pilotun gökyüzünde yazı yazmasıyla gerçekleşmiştir. Ayrıca, haberciliğin alternatif yollarını da ele almış ve radyo ile haber yayını, 1920’lerin başında gerçek olmuştur.


5. “Bugün, dünün öğrencisidir.” sözünün sizde uyandırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

“Bugün, dünün öğrencisidir.” sözü, geçmişin deneyimlerinin ve öğrenimlerinin, bugün sahip olduğumuz bilgi ve beceriler üzerinde etkili olduğunu düşündürüyor. Bugün yaptığımız her şey, geçmişte öğrendiğimiz derslerin bir sonucudur. Bu nedenle, öğrenmeye ve gelişmeye devam etmek önemlidir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Elektronik posta hesabı oluşturmak isteyen Mert, dijital formda gerekli bilgileri doldurduktan sonra şifre oluşturacaktır. Şifre oluşturma ölçütlerine göre Mert’in oluşturacağı şifre aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) m7545638 B) m.5774528 C) 234497.m D) 17938261

CevapC) 234497.m


4. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen elektronik posta örneğini, noktalama işaretlerine dikkat
ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Sevgili Arkadaşım,

Şehrimizde 10-14 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek teknoloji festivaliyle ilgili seni bilgilendirmek istedim. Festivalde teknoloji yarışmaları, hava gösterileri, konserler, çeşitli konularda gerçekleştirilecek etkinlikler ve söyleşiler gibi birçok faaliyete yer verilecek. Festivale katılım ücretsiz. On sekiz yaşından küçük ziyaretçiler, alana velileri ya da öğretmenleri ile kabul ediliyor. Ben ailemle gideceğim. Sen de katılmak ister misin?


Soru : Okuduğunuz elektronik postanın yakın bir arkadaşınızdan geldiğini hayal ederek ona bir cevap e-postası yazınız.


Cevap :

Konu: Teknoloji Festivali

Sevgili Hakan,

Mesajını aldım, çok teşekkür ederim! Teknoloji festivali ile ilgili bilgiler çok heyecan verici. Hava gösterileri ve yarışmalara katılmak harika olur. Seninle orada buluşmayı çok isterim.

Festival tarihleri tam da uygun, ailemle gitmeyi planlıyorum. Eğer sen de katılacaksan birlikte gidebiliriz. Belki orada yeni teknolojilerle ilgili bilgi ediniriz ve eğlenceli zaman geçiririz.

Seninle birlikte vakit geçirmek için sabırsızlanıyorum! Lütfen ne zaman karar verirsin, bana haber ver.

Sevgiler, Ümran


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

İlk Fotoğraf
1826 yılında Fransız Niepce (Niyeps) tarafından çekildi. Bu ilk fotoğrafın çekilmesi 8 saat sürmüştür.

İlk Metro
1863’te Londra’da seferlere başladı.

İlk Otomobil
1769 yılında yolcu taşıyabilen bir buharlı otomobil yapılmış olsa da bugünkü otomobillerin teknik özelliklerine en yakını, İngiliz Samuel Brown (Semiyıl Bıravn) tarafından 1926’da insanlara tanıtılandır.


Soru : Siz de ilginizi çeken buluşlar hakkında bir araştırma yapınız. Bu buluşların ilk kez nerede ve kimler tarafından kullanıldığı ile ilgili bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İlginç buluşlar insanlık tarihini büyük ölçüde değiştirmiştir. Yazı, ilk kez M.Ö. 3200 yıllarında Sümerler tarafından çivi yazısı ile kullanılmıştır. Bu buluş, bilgiyi kaydetmeyi sağlamış ve kültürel gelişimi hızlandırmıştır. Daha sonra, 1440 yılında Johannes Gutenberg tarafından icat edilen matbaa, kitapların hızlı bir şekilde çoğaltılmasını sağlamıştır.

1876 yılında Alexander Graham Bell’in icat ettiği telefon, sesin elektrikle iletilmesini mümkün kılmıştır. Ardından, 1879 yılında Thomas Edison tarafından geliştirilen ampul, elektriği kullanarak aydınlatma sağlamıştır. Son olarak, 1960’larda ARPANET ile başlayan internet, Tim Berners-Lee tarafından daha da geliştirildi ve küresel iletişimi devrim niteliğinde değiştirdi. Bu buluşlar, günlük yaşamımızı ve iletişim şeklimizi köklü bir şekilde etkilemiştir.


6. Etkinlik


Soru : “Gelecekte hangi buluşların gerçekleştirileceğini düşünüyorsunuz?” sorusundan hareketle aşağıdaki plan doğrultusunda bir konuşma hazırlayınız.


Cevap :

Giriş:
Sevgili arkadaşlar, bugün gelecekte hangi buluşların gerçekleştirilebileceği üzerine konuşmak istiyorum. Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, hayal gücümüzü kullanarak neler keşfedebileceğimizi düşünmek oldukça heyecan verici.

Gelişme:

  1. Yapay Zeka: Gelecekte yapay zekanın daha da gelişeceğini düşünüyorum. İnsanların günlük yaşamlarını kolaylaştıracak, sağlık alanında tanı ve tedavi süreçlerini hızlandıracak yapay zeka uygulamaları göreceğiz.
  2. Sanal Gerçeklik: Eğitim ve eğlence alanında sanal gerçeklik teknolojilerinin yaygınlaşması bekleniyor. Öğrenciler, sanal ortamlarda farklı deneyimler yaşayarak daha etkili öğrenebilecekler.
  3. Temiz Enerji: Enerji ihtiyacımızı karşılamak için yenilenebilir enerji kaynakları üzerinde çalışmalar artacak. Güneş ve rüzgar enerjisi ile çalışan daha verimli sistemler geliştirilecek.
  4. Uzay Seyahati: Uzay turizmi, gelecekte ulaşılabilir bir hayal haline gelebilir. İnsanların Ay’a veya Mars’a seyahat etmeleri, yeni keşiflerin önünü açacaktır.

Sonuç:
Sonuç olarak, gelecekte gerçekleşecek bu buluşlar, yaşam tarzımızı köklü bir şekilde değiştirebilir. Bilim ve teknolojinin sunduğu imkanlarla, hayal gücümüzü kullanarak dünyamızı daha iyi bir yer haline getirebiliriz. Teşekkür ederim!


Soru : Konuşmanızı, yaptığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap : Cevapları gür bir sesle arkadaşlarınıza okumanız gerekmektedir. 


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin hangi dilek kipi ile çekimlendiğini yanındaki bölüme örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Gelecek kuşaklar için doğayı daha fazla korumalıyız. = Gereklilik Dilek Kipi
  2. Projeniz için çalışmalara bir an önce başlayın. = Emir Dilek Kipi
  3. Doğru bilgiye ulaşmak için sorgulayıcı bir zihinle düşünelim. = Öneri Dilek Kipi
  4. Düzenli kitap okusa aradığı cevapların pek çoğunu bulacak. = Şart Dilek Kipi
  5. Bilginin gücünü hiçbir zaman hafife almayın. = Emir Dilek Kipi
  6. Öğrenciler teknolojinin sunduğu fırsatları değerlendirmeliler. = Gereklilik Dilek Kipi
  7. Okuldaki çalışmalara katılmak isteyenler isimlerini yazdırsınlar. = Emir Dilek Kipi
  8. Dünyadaki bilimsel gelişmeleri yakından takip edin. = Emir Dilek Kipi
  9. Teknoloji bağımlılığının tehlikeleri konusunda bilinçli olalım. = Öneri Dilek Kipi
  10. Gülhan, çalışmasını incelememiz için bize getirsin. = Emir Dilek Kipi
  11. Büyük işler yapmak için büyük kâşiflerin peşinden gidin. = Emir Dilek Kipi
  12. Kendimi geliştirmek için daha çok araştırma yapmalıyım. = Gereklilik Dilek Kipi
  13. Bilimle sanatı birleştirsek dünya daha yaşanır olmaz mı? = Şart Dilek Kipi
  14. Ben de sizinle yarın kütüphaneye geleyim. = Öneri Dilek Kipi
  15. Çalışmalarınızdaki eksiklikleri siz de görmelisiniz. = Gereklilik Dilek Kipi
  16. Bir gün çok büyük bir icat yapsanız bu icat ne olurdu? = Şart Dilek Kipi
  17. Doğa dostu bir teknoloji geliştirsek çevreyi de korumuş oluruz. = Şart Dilek Kipi
  18. Bilim insanları teknolojinin zararları konusunda bir çözüm bulmalılar. = Gereklilik Dilek Kipi
  19. Tarihte büyük buluşlara imza atmış Türk bilim insanlarını tanıyalım. = Öneri Dilek Kipi
  20. Büyük keşifleri ancak büyük hayalleri olanların yapabileceğini bilmelisin. = Gereklilik Dilek Kipi

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : “Bilim” konulu vecizeler araştırınız.


Cevap :

  1. Albert Einstein: “Bilim, bilgiye giden en iyi yoldur.”
  2. Galileo Galilei: “Bilim, insanın kendi düşüncelerini sorgulama yeteneğidir.”
  3. Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum, kıyıda bir deniz kenarında oyun oynayan. Derin denizlerin keşfine çıkanlardan daha azını biliyorum.”
  4. Marie Curie: “Hayatta hiçbir şeyden korkmamalıyız. Sadece anlamalıyız.”
  5. Albert Einstein: “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir.”
  6. Charles Darwin: “Bilim, doğanın yasalarını keşfetme çabasıdır.”
  7. Stephen Hawking: “Zihin, evrendeki en güçlü araçtır; onu doğru kullandığınızda, hayal edemeyeceğiniz şeyleri gerçekleştirebilirsiniz.”
  8. Nikola Tesla: “Bilim, insanların keşfettiği ve geliştirdiği en büyük gizemdir.”

Bu vecizeler, bilimin önemini ve insanlığın bilgiye olan tutkusu hakkında önemli mesajlar içermektedir.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!