Ortaokul 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Büyük Taarruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha kolay anlamasına ve doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ders kitabındaki konuların daha iyi kavranmasını sağlayarak öğrenme sürecini destekler.

Bununla birlikte 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 2. TEMA- BAĞIMSIZLIK YOLU : Büyük Taarruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metnin ana fikrini kavramasına ve ayrıntıları anlamasına katkı sunar. Aynı zamanda 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 Cevapları, düzenli ve planlı çalışma alışkanlığı kazandırarak başarıya olumlu yönde etki eder.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Büyük Taarruz Metni”
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108
Soru : Mustafa Kemal, “Geldikleri gibi giderler.” sözünü hangi olay üzerine söylemiş olabilir? Sizce geldikleri gibi gidecek olanlar kimlerdir ve nasıl gideceklerdir? Açıklayınız.
Cevap : Mustafa Kemal, “Geldikleri gibi giderler.” sözünü 13 Kasım 1918’de İstanbul’un İtilaf Devletleri tarafından işgal edilmesi üzerine söylemiştir. Boğaz’da demirlemiş düşman gemilerini gördüğünde Türk milletinin bağımsızlık ruhuna güvenerek bu sözleri dile getirmiştir. Burada “gidenler” işgalci devletlerdir. Onlar, Türk milletinin kararlı mücadelesi ve Millî Mücadele’nin başarısı sonucunda geldikleri gibi yenilgiye uğrayarak ülkeden ayrılmışlardır.
Soru : Türk milleti tarafından Türk askerine sevgi duygusuyla verilen ad nedir? Söyleyiniz.
Cevap : Türk milleti tarafından Türk askerine sevgi ve minnet duygusuyla verilen ad Mehmetçik’tir. Bu isim, askerlerimizin fedakârlığını, kahramanlığını ve vatan sevgisini simgelemektedir.
Soru : Sayılarla eşleştirilmiş açıklamaların şekil üzerinde hangi kelimeye ait olduğunu tahmin ediniz ve sayıları ilgili kutulara yerleştiriniz. Ulaştığınız tarihin Türk milleti için önemini söyleyiniz.
Cevap : 30.08.1922 olarak boşlukları doldurunuz.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 102 Cevapları
1. ANLAYALIM
Soru : a. Aşağıdaki cümleyi kelimelerin yalnızca ortasındaki noktalara bakarak en hızlı şekilde sessiz okumaya çalışınız.
Cevap : Bu etkinliği sizin hızlı bir şekilde yapmanız gerekmektedir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 103 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki metni soldan sağa doğru kelimelerin ortasındaki noktalara bakarak akıcı bir şekilde sessiz okuyunuz. Bu tekniği üç gün boyunca günde üç kez tekrarlayınız. Her defasında hızınızı artırınız.
Cevap : Bu etkinliği sizin hızlı bir şekilde defalarca yapmanız gerekiyor.
Soru : c. Üçüncü günün sonunda “Büyük Taarruz” metnini bir kez daha sessiz okuyunuz. Aşağıdaki eğik ifadelerden uygun olanı seçerek akıcı okuma durumunuzu değerlendiriniz.
Cevap : Kelimenin ortasına odaklanıp tümünü okumaya çalışmak, akıcı okuma becerimi olumlu etkiledi.
2. ANLAYALIM
Soru : a. Haber başlığı şeklinde verilen aşağıdaki ifadeleri inceleyiniz. Okuduğunuz metne göre bu ifadelerle ne anlatılmak istendiğini düşünüp örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
-
26 Ağustos’ta Duruyordu Takvimin Yaprakları: Bu başlık, Büyük Taarruz’un başladığı günü anlatmak için verilmiştir.
-
28 Temmuz Cuma Akşehir’de Bir Futbol Maçı: Bu başlık, Mustafa Kemal Paşa’nın düşmanı yanıltmak için düzenlediği futbol maçına dikkat çekmektedir.
-
Düşmanın Ruhu Bile Duymamalıydı: Bu başlık, taarruz planlarının gizliliğinin ne kadar önemli olduğuna işaret etmektedir.
-
Mustafa Kemal Paşa’nın Çay Daveti: Bu başlık, düşmanı şaşırtmak ve dikkatini dağıtmak amacıyla düzenlenen daveti anlatmaktadır.
Soru : b. Bu açıklamaları metnin hangi bölümlerinden hareketle yazdığınızı metin üzerinde işaretleyerek gösteriniz.
Cevap :
-
“26 Ağustos’ta Duruyordu Takvimin Yaprakları” → Taarruzun başladığı bölüme işaret eder.
-
“28 Temmuz Cuma Akşehir’de Bir Futbol Maçı” → Cephedeki askerleri gizlemek için yapılan futbol maçını anlatır.
-
“Düşmanın Ruhu Bile Duymamalıydı” → Taarruz planlarının gizliliğini korumayı vurgular.
-
“Mustafa Kemal Paşa’nın Çay Daveti” → Düşmanı yanıltmak için düzenlenen çay davetinden bahseder.
Soru : c. “Büyük Taarruz” ile ilgili bir haber yapacak olsaydınız hangi başlığı kullanırdınız? Sebebini belirterek açıklayınız.
Cevap : Eğer “Büyük Taarruz” ile ilgili bir haber yapacak olsaydım, başlığı “Zafer Yolunda İlk Adım” olarak seçerdim. Çünkü bu başlık, taarruzun hem Türk milletinin bağımsızlığı için atılmış en önemli adım olduğunu hem de zaferin başlangıcı niteliğini taşıdığını en iyi şekilde yansıtır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 104 Cevapları
3. ANLAYALIM
Soru : a. Okuma sırasında aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili yerlere yazınız.
Cevap :
-
Ne Yapmak İstedi? Büyük Taarruz için bir plan yapmak ve düşmanı Anadolu’dan atmak istedi.
-
Hangi Sorunla Karşılaştı? Düşmanın taarruz planını öğrenme ihtimali vardı. Bu yüzden toplantı gizli tutulmalıydı.
-
Karşılaştığı Sorunu Nasıl Çözdü? Futbol maçı ve çay daveti gibi etkinliklerle gizlilik sağlandı, düşman yanıltıldı.
-
Sonunda Ne Oldu? 26 Ağustos 1922’de Büyük Taarruz başladı, 30 Ağustos’ta zafer kazanıldı.
-
Kim? Mustafa Kemal Paşa, Fevzi Paşa, İsmet Paşa ve diğer komutanlar.
Soru : b. Etkinliğin “a” maddesinden hareketle önemli bilgileri belirleyiniz ve kronolojik akışa uygun olarak kendi cümlelerinizle metni defterinize özetleyiniz.
Cevap : Mustafa Kemal ve komutanlar, Büyük Taarruz’u gizlilik içinde planlamak için futbol maçı düzenlediler. Düşman yanıltıldı. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra 26 Ağustos 1922’de taarruz başladı. 30 Ağustos’ta zafer kazanılarak ülkenin bağımsızlığı güvence altına alındı.
Soru : c. Özetleyerek okuma yöntemine yönelik görüşünüzü aşağıdaki uygun yüz ifadesini boyayarak ve gerekçesini yazarak değerlendiriniz.
Cevap : Metni anlamamı kolaylaştırdı, Çünkü önemli bilgileri sıralayarak ana fikri daha net görmemi sağladı.
1. ANLATALIM
Soru : “3. ANLAYALIM” etkinliğinde elde ettiğiniz verilerden hareketle metni sözlü olarak özetleyiniz.
Cevap : “3. Anlayalım” etkinliğinde elde ettiğim bilgilerden hareketle metni şöyle özetleyebilirim:
Mustafa Kemal ve komutanlar, Büyük Taarruz’u büyük bir gizlilikle planlamışlardır. Düşmana sezdirmemek için futbol maçı ve çay daveti gibi dikkat dağıtıcı etkinlikler düzenlemişlerdir. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra 26 Ağustos 1922’de Kocatepe’den taarruz emri verilmiş, 30 Ağustos’ta ise büyük bir zafer kazanılmıştır. Bu zafer, Türk milletinin bağımsızlığını güvence altına almıştır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 105 Cevapları
4. ANLAYALIM
Soru : a. Yandaki karekodu okutarak “Dağ Başını Duman Almış” adlı içeriği izleyiniz.
Soru : b. İzlediğiniz içerikte olay, günün hangi vaktinde gerçekleşmektedir? Yan tarafta verilen görsellerden uygun olanı işaretleyiniz ve gerekçesini söyleyiniz.
Cevap : İzlediğim içerikte olay, sabah vakitlerinde gerçekleşmektedir. Çünkü görsellerde güneşin yeni doğmaya başladığı, havanın hafif aydınlandığı bir sahne görülmektedir. Bu da sabah vakti olduğunu gösterir.
Soru : c. İçeriğin sonunda seslendirilen marşın sizde uyandırdığı duygular nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap : İçeriğin sonunda seslendirilen marş bende coşku, umut, heyecan, cesaret ve gurur duyguları uyandırdı. Milletimizin bağımsızlık mücadelesini hatırlatarak içimde derin bir vatan sevgisi oluşturdu.
5. ANLAYALIM
Soru : a. “4. ANLAYALIM” bölümünde izlediğiniz içerikteki olayları oluş sırasına göre aşağıdaki basamaklara örnekten hareketle yazınız.
Cevap :
a. Olay sırası:
-
Mustafa Kemal Havza’ya doğru hareket etmek için yaverinden bir otomobil ister.
-
Yola çıkılır ve zorlu yol şartlarına rağmen ilerlenir.
-
Mustafa Kemal’in azmi ve kararlılığı çevresindekilere cesaret verir.
-
Halkın da katılımıyla bağımsızlık mücadelesi güçlenir.
-
Böylece milletin bağımsızlık için verdiği ilk adımlar daha da anlam kazanır.
Soru : b. İçerikte heyecanın doruğa çıktığı an, hangi basamağa denk gelmektedir? Açıklayınız.
Cevap : İçerikte heyecanın doruğa çıktığı an, Mustafa Kemal’in yola çıkarak Havza’ya doğru ilerlemesidir. Çünkü bu, bağımsızlık mücadelesinde çok önemli bir başlangıç adımıdır ve halkın mücadelesine yön vermiştir.
6. ANLAYALIM
Soru : a. “4. ANLAYALIM” bölümünde izlediğiniz içeriği genel ağda bulmak isteyen bir izleyici, arama motoruna hangi kelime/kelime gruplarını yazmalıdır? Aşağıya yazınız.
Cevap :
Bir izleyici “4. ANLAYALIM” bölümündeki Dağ Başını Duman Almış adlı içeriği bulmak için arama motoruna şu kelime/kelime gruplarını yazmalıdır:
- Dağ Başını Duman Almış
- Marş
- Mustafa Kemal Havza
- Kurtuluş Savaşı Marşları
- Milli Mücadele şarkıları
Soru : b. Bu kelime/kelime gruplarını içeriği yansıtması bakımından numaralandırarak (en çok yansıtandan daha az yansıtana doğru) sıralayınız.
Cevap :
İçeriği en çok yansıtandan en aza doğru sıralama şöyle olabilir:
- Dağ Başını Duman Almış
- Kurtuluş Savaşı Marşları
- Milli Mücadele şarkıları
- Mustafa Kemal Havza
- Marş
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 106 Cevapları
7. ANLAYALIM
Soru : a. Aşağıda verilen “Futbolu Tanıyalım” adlı metinden alınmış bölümü okuyunuz.
Cevap : Futbol, çimle kaplı dikdörtgen bir sahada oynanır. Amaç, topu rakip takımın kalesine atmaktır. Oyuncular, kırk beşer dakikalık iki devreden oluşan oyun boyunca topu yönlendirerek gol atmaya çalışır. Futbolda takım çalışması çok önemlidir. Oyuncular ve onlara taktik veren teknik ekip hep birlikte çalışır.
Takımdaki her oyuncunun ayrı bir görevi vardır ve oyuncular, saha içinde oynadıkları yerlere göre farklı adlarla adlandırılır. Oyun sırasında sakatlanan oyuncular ile sağlık ekipleri ilgilenir, bazen oyuncular oyuna devam edemez ve oyuncu değişikliğine gidilir.
Soru : b. “Büyük Taarruz” metninden ve ön bilgilerinizden hareketle bir futbol oyunundaki mücadele ile Türk milletinin Millî Mücadele sürecinin benzer ve farklı yönlerini düşününüz. Ulaştığınız çıkarımlardan hareketle tabloyu örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap :
Benzerlikler:
-
Futbol mücadelesinde takım çalışması önemlidir. Millî Mücadele süreci de asker ve halkın topyekûn katılımıyla yürütülmüştür.
-
Futbolcular mücadeleyi kazanmayı hedefler, Millî Mücadelede de hedef bağımsızlıktır.
-
Futbol gelişigüzel oynanmaz; bir taktik ve oyun planı gerekir. Millî Mücadele’de de strateji ve planlama yapılmıştır.
Farklılıklar:
-
Futbol mücadelesi eğlenmek ve spor yapmak amacıyla yapılırken, Millî Mücadele milletin bağımsızlığını kazanmak için verilmiştir.
-
Futbol mücadelesini teknik direktör yönetirken, Millî Mücadele Mustafa Kemal ve komutanlarca yürütülmüştür.
-
Futbol belli bir sahada yapılırken, Millî Mücadele Anadolu’nun birçok bölgesinde gerçekleşmiştir.
Soru : c. “Büyük Taarruz” ile “Futbolu Tanıyalım” metinlerini aşağıdaki özellikler bakımından karşılaştırınız ve örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
| Özellikler | Büyük Taarruz | Futbolu Tanıyalım |
|---|---|---|
| Dili sadedir. | ✔ | ✔ |
| Kelimeler anlaşılırdır. | ✔ | ✔ |
| Bir olay anlatılır. | ✔ | |
| Bir oyunun kuralları anlatılır. | ✔ | |
| Cümleler ne uzun ne kısadır. | ✔ | ✔ |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 107 Cevapları
2. ANLATALIM
Soru : “7. ANLAYALIM” etkinliğinde elde ettiğiniz verilerden hareketle iki metni karşılaştırdığınız bir konuşma yapınız.
Cevap :
“Bugün sizlere iki metni karşılaştırarak düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. İlk metinde Çanakkale Zaferi’nde verilen mücadele anlatılmaktadır. Bu metinde vatan uğruna canlarını feda eden askerlerimizin kahramanlığı, azmi ve cesareti öne çıkarılmıştır. Anlatıcı, toprağın değerinin şehitlerin kanıyla ölçüldüğünü vurgulamaktadır.
İkinci metin olan ‘Şiir Şiir Türkiye’de’ ise daha duygusal bir bakış açısı taşır. Bu metinde yurdumuzun güzellikleri, kültürel değerlerimiz ve vatan sevgisi şiirsel bir dille ifade edilmiştir. Kelimeler ahenkli, daha sanatsal bir anlatımla kullanılmıştır.
Her iki metinde de ortak nokta vatan sevgisidir. Birinde bu sevgi savaş meydanlarında gösterilen fedakârlıkla, diğerinde ise edebî ve duygusal ifadelerle dile getirilmiştir. Çanakkale metni bize tarihî gerçekleri hatırlatırken, Şiir Şiir Türkiye metni vatanımıza karşı duygularımızı daha güçlü yaşamamızı sağlar.
Sonuç olarak her iki metin de Türk milletinin bağımsızlık ve vatan sevgisini yansıtmakta, bizlere geçmişimizi hatırlatıp geleceğe daha kararlı bakmamız için ilham vermektedir.”
3. ANLATALIM
Soru : a. Aşağıdaki takvim yapraklarını inceleyip bu tarihlerin milletimizin bağımsızlık yolundaki önemini söyleyiniz. Buna göre gün bölümü boş bırakılmış yaprakları tamamlayınız.
Cevap :
- 29 Ekim: Cumhuriyet Bayramı – Cumhuriyetimizin ilanı.
- 12 Mart: İstiklâl Marşı’nın kabulü.
- 23 Nisan: Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.
- 19 Mayıs: Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı.
- 30 Ağustos: Zafer Bayramı.
Soru : b. Metinden alınan aşağıdaki ifadeyi inceleyiniz ve takvim yapraklarına yazdığınız tarihlerin niçin millî bayram olarak kutlandığını tartışınız.
Cevap : “30 Ağustos 1922’de kazanılan Büyük Taarruz zaferi, Türk milletinin bağımsızlık yolunda attığı en büyük adımlardan biridir. Bu tarih, ilk kez 1924 yılında Afyon’da ‘Başkomutan Zaferi’ adıyla kutlanmış, 1926’da ise resmî olarak millî bayram ilan edilmiştir. Bu nedenle 30 Ağustos, milletimizin özgürlük ve bağımsızlık mücadelesini simgeleyen çok önemli bir gündür.”
Soru : c. Sizi en çok etkileyen millî bayramı anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun selam, hitap ve sonlandırma ifadelerini kullanmaya, dinleyicilere merak uyandırıcı sorular sormaya dikkat ediniz. Konuşmanızın ardından sorusu olan arkadaşlarınıza uygun zamanda söz hakkı vererek soruları cevaplayınız.
Cevap : “Benim en çok etkilendiğim millî bayram, 30 Ağustos Zafer Bayramı’dır. Çünkü bu gün, Türk milletinin bağımsızlık uğruna verdiği mücadelenin en büyük sembolüdür. Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde kazanılan bu zafer, milletimizin azmini ve kararlılığını göstermektedir. Eğer o zafer olmasaydı, bugün bağımsız bir ülke olarak yaşayamazdık. Bu nedenle Zafer Bayramı bana hem gurur hem de umut verir. Sizce hangi millî bayram sizi daha çok etkiliyor ve neden?”
Soru : a. Konuşma sürecinizi aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı tablonun ilgili sütununa yazınız.
Cevap :
Konuşma sürecinizi puanlayınız
-
Konuşma Öncesi
Ön bilgilerimi harekete geçirdim. → 5 (Çok Güçlü)
Konuşmamın konusunu seçtim. → 5 (Çok Güçlü)
-
Konuşma Sırası
-
Uygun selam, hitap ve sonlandırma ifadelerini kullandım. → 4 (Güçlü)
-
Konuşmamı günlük hayatla ilişkilendirdim. → 5 (Çok Güçlü)
-
-
Konuşma Sonrası
-
Konuşmam hakkında öğretmenimden dönüt aldım. → 4 (Güçlü)
-
Kendimi objektif şekilde değerlendirdim. → 5 (Çok Güçlü)
-
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 108 Cevapları
Soru : b. Konuşmanızı değerlendirmek için aşağıdaki tabloyu tamamlayınız.
Cevap :
-
Konuşmamda güçlü olduğum bölüm: Konumu seçip, günlük hayatla ilişkilendirmem.
-
Konuşmamda gelişmeye açık olduğum bölüm: Selamlama ve sonlandırma ifadelerini daha etkili kullanmam.
-
Bir dahaki konuşmamda dikkat edeceklerim: Dinleyicilerin ilgisini daha fazla çekmek için ses tonumu ve beden dilimi etkili kullanacağım.
4. ANLATALIM
Soru : a. Akşehirli Alkan, Büyük Taarruz öncesi yapılan futbol maçını izlemeye giden bir çocuktur. Alkan, Mustafa Kemal ile tanışmak için bekler fakat akşam çadırda konuşulan taarruz planına istemeden kulak misafiri olur. O gece Alkan’ın günlüğüne neler yazabileceğini yandaki sorulardan hareketle düşününüz.
Cevap : Alkan günlüğünde, Büyük Taarruz öncesinde yaşanan futbol maçından, komutanların gizli toplantılarından ve halkın heyecanından söz ederdi. Günlüğünü torunlarının ve gelecek nesillerin okumasını hedeflerdi. Bu günlüğü, yaşananları gelecek kuşaklara aktarmak ve tarihe not düşmek amacıyla yazardı.
Soru : b. Kendinizi Alkan’ın yerine koyunuz ve günlüğünüzü başlatma, sürdürme, sonlandırma aşamalarına uygun selam ve hitap ifadelerini kullanarak defterinize yazınız.
Cevap :
Sevgili Günlük,
Bugün hayatımda unutamayacağım bir gün yaşadım. Büyük Taarruz öncesinde yapılan futbol maçını izlemek için sahaya gittim. Herkes çok heyecanlıydı. Maç bir taraftan eğlenceli geçerken diğer taraftan komutanlarımızın bir araya geldiğini fark ettim. Mustafa Kemal Paşa’yı yakından gördüm. Ne kadar vakur ve kararlıydı!
O akşam bir tesadüf sonucu Paşa ve diğer komutanların bulunduğu çadıra misafir oldum. Onların konuşmalarına şahit olmak beni çok etkiledi. Taarruz planından bahsediyorlardı. Bu planın ne kadar gizli tutulduğunu anlamıştım. Bizim özgürlük için verdiğimiz mücadelenin ne kadar büyük bir fedakârlık gerektirdiğini gördüm.
Bu günlüğü torunlarımın okumasını istiyorum. Onlar da bilsinler ki biz çocuk yaşta bile vatan sevgisini yüreğimizde taşıdık. Bağımsızlığın ne kadar kıymetli olduğunu anladım.
Sevgiler, Alkan
5. ANLATALIM
Soru : a. “Gelecek Derse Hazırlanalım” bölümünde yaptığınız araştırmadan hareketle İstiklal Madalyası hakkında defterinize bir paragraf yazınız.
Cevap : İstiklal Madalyası, Millî Mücadele’ye katılarak Türk milletinin bağımsızlığı için fedakârca mücadele eden askerlere, sivillere ve gazilere verilmiş onur verici bir nişandır. Bu madalya, milletimizin bağımsızlık yolundaki azmini ve kahramanlığını simgeler. Ayrıca verilen mücadelenin unutulmaması ve gelecek nesillere örnek olması için de büyük bir anlam taşır.
Soru : b. Önce yazınızın konusunu ve yazma amacınızı belirleyiniz. Daha sonra aşağıdaki seçeneklerden hareketle yazınızın türüne karar veriniz.
Cevap : Bu yazı Tanıtma ve Açıklama türünde olabilir. Çünkü İstiklal Madalyası’nın ne olduğunu, kimlere verildiğini ve önemini tanıtıyor, açıklıyoruz.
Soru : c. Planınıza göre defterinizde yazınızın ana yapısını oluşturunuz, yazınıza son hâlini vermeden önce yazdıklarınızı içerik, yazım ve noktalama açısından yeniden düzenleyiniz.
Cevap :
Paragraf yazılırken şu plana uygun olunabilir:
-
Giriş: İstiklal Madalyası’nın kısa tanımı.
-
Gelişme: Kimlere, hangi şartlarda verildiği.
-
Sonuç: Milletimiz için önemi ve gelecek nesillere bıraktığı değer.
Soru : Seçtiğiniz yabancı bir kültürün örf, âdet ve gelenekleri hakkında bir yazı yazmak üzere araştırma yapınız.
Cevap :
Japon kültürü, örf, âdet ve gelenekleriyle dünyada en çok dikkat çeken kültürlerden biridir. Japonya’da insanlar birbirlerine saygıyı ön planda tutar. Selamlaşırken el sıkışmak yerine eğilerek selam verirler. Bu, karşısındakine duyulan saygının bir ifadesidir. Geleneksel kıyafetleri olan “kimono” özel günlerde hâlâ giyilmektedir.
Yeni yıl, Japonya’da en önemli bayramlardan biridir ve insanlar bu günde aileleriyle birlikte tapınaklara giderek dua eder. Ayrıca “çay seremonisi” de Japon kültürünün önemli bir geleneğidir. Bu seremonide çay sadece içilmez, aynı zamanda sabır, huzur ve estetik anlayış da sembolize edilir. Japonların doğaya olan sevgisi de geleneklerinde kendini gösterir. Örneğin bahar aylarında “sakura” adı verilen kiraz çiçeklerini izlemek, onlar için çok özel bir etkinliktir.