Ortaokul 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Cepheye Koşan At Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki soruları daha kolay anlamasına ve doğru çözümler üretmesine yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğrenme sürecinde rehberlik ederek ders başarısını artırır.

Bunun yanında 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 2. TEMA- BAĞIMSIZLIK YOLU : Cepheye Koşan At Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni daha dikkatli incelemesine ve ana fikri kavramasına katkı sağlar. Aynı zamanda 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 Cevapları, planlı çalışma alışkanlığı kazandırarak öğrenme sürecini daha verimli hale getirir.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Cepheye Koşan At Metni”
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77
Soru : Millî Mücadele Dönemi’nde yaşamış olsaydınız ordumuza nasıl yardım ederdiniz? Açıklayınız.
Cevap : Cepheye yiyecek, giyecek ve cephane taşır, askerlerimize moral verirdim. Ayrıca yaralılara yardım ederek mücadeleye destek olurdum.
Soru : Fedakârlık, içinde hangi duyguları barındırır? Kimler ve neler için fedakârlık yaparsınız?
Cevap : Fedakârlık; sevgi, merhamet ve vefa duygularını barındırır. Ailem, arkadaşlarım ve vatanım için fedakârlık yaparım.
Soru : Millî Mücadele Dönemi’ni yansıtan yandaki fotoğrafta dikkatinizi neler çekti? Tartışınız.
Cevap : Fotoğrafta kadınların ve çocukların hayvanlarla birlikte çalıştığı görülüyor. Bu durum, Millî Mücadele’de sadece askerlerin değil halkın da fedakârlık yaptığını, yokluk ve zorluklara rağmen mücadeleye destek verdiklerini gösteriyor.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 72 Cevapları
1. ANLAYALIM
Soru : a. Aşağıdaki kelime/kelime gruplarını inceleyiniz. Metnin görsellerinden ve konusundan hareketle siz de metin için önemli olduğunu düşündüğünüz kelime/kelime gruplarını ekleyiniz.
Cevap : Metnin görsellerinden ve konusundan hareketle önemli olduğunu düşündüğüm kelime/kelime grupları şunlardır: Vatan, Cephe, Tekalif-i Milliye, Asker, Köylü, Fedakârlık, Kısrak (Gülcemâl), Yardım / Dayanışma, Şehit, Özgürlük
Soru : b. Etkinliğin “a” maddesinde yer alan kelime/kelime gruplarından dördünü seçiniz ve aşağıda verilen alanlara yazınız. Bu kelime/kelime grupları ile aynı kavram alanına dâhil olan üçer kelime/kelime grubu belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
-
Vatan → yurt, memleket, ülke
-
Cephe → savaş, ordu, asker
-
Kaşağı → tarak, fırça, bakım aracı
-
Muvaffak olmak → başarmak, kazanmak, başarılı olmak
2. ANLAYALIM
Soru : a. Aşağıdaki tabloyu metinden hareketle doldurunuz.
Cevap :
| Zaman | Kahramanın Hissettiği Duygu/Duygular |
|---|---|
| Yağmurdan sonra Gülcemâl’i gördüğünde | Sevinç, mutluluk, huzur |
| Dedesiyle konuştuğunda | Üzüntü, endişe, çaresizlik |
| Küçük bir kızın bez bebeğini askere uzattığını gördüğünde | Duygulanma, hüzün, fedakârlığı anlama |
| Ninesinin Gülcemâl’e kına yaktığını gördüğünde | Gurur, hüzün, ayrılık acısı, vatan sevgisi |
Soru : b. Kahramanın metindeki olaylar boyunca hissettiği duygular nelerdir? Hazırladığınız tablodan yola çıkarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Kahraman metin boyunca sevinçten üzüntüye, çaresizlikten gurura kadar farklı duygular hissetmiştir. Olaylar ilerledikçe, onun içindeki fedakârlık bilinci ve vatan sevgisi daha da güçlenmiştir.
Soru : c. Sizce duyguların değişimindeki sebep nedir? Bu duyguları benzerlik ve farklılıklar açısından değerlendiriniz.
Cevap : Duyguların değişim sebebi, köylülerin ve ailesinin vatan için yaptığı fedakârlıkları görmesidir. Başlangıçta sadece sevinç ve huzur hissederken, sonunda vatan uğruna Gülcemâl’den ayrılmanın verdiği gurur ve hüzünle olgunlaşmıştır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 73 Cevapları
3. ANLAYALIM
Soru : a. Aşağıdaki ifadeleri okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap :
-
Ahmet’in ninesi Gülcemâl’in yelesine ve kuyruğuna kına yakıyordu çünkü onu cepheye vatana kurban gönderiyordu.
-
“Eğer ki biz bu ata toprağından gidersek türküler susar, ozanlar dilsiz kalır evlâdım. Yunus Emre ölür, Karacaoğlan ölür, Pir Sultan ölür…” dedi. Bence Ahmet’in dedesi bu sözleri söylerken vatanın elden giderse kültürümüzün, değerlerimizin de yok olacağını vurgulamak istiyor.
-
“Ahmet soluk soluğa kalmıştı. Ellerini kavuşturup yutkundu, hiç ses etmedi. Büyük insanlara mahsus bir ağırbaşlılıkla kısrağa yaklaştı…” Bence Ahmet’in bu fedakârlığa karar vermesinde etkili olan vatan sevgisi ve olgunluk değeridir.
Soru : b. Ön bilgilerinizden ve etkinliğin “a” maddesine yazdığınız cevaplardan hareketle okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek yazınız.
Cevap : Metnin ana fikri: Zor zamanlarda milletin birlik ve beraberlik içinde vatanı için fedakârlık yapması gerekir.
Soru : c. Yakın zamanda ülkemizde yaşanan, birlik ve beraberliğimizle üstesinden geldiğimiz olayları düşününüz. Metnin ana fikrinden yola çıkarak zor günlerde ülkeniz için gösterebileceğiniz fedakârlıkların neler olabileceğini tartışınız.
Cevap : Yakın zamanda ülkemizde yaşanan afetlerde, halkımız yardımlaşarak ve birlik olarak zorlukları aşmıştır. Zor günlerde ülkemiz için yapabileceğimiz fedakârlıklar; ihtiyaç sahiplerine yardım etmek, gönüllü çalışmalara katılmak, dayanışma göstermek, imkânlarımızı paylaşmak ve ülkemizin iyiliği için üzerimize düşen görevleri yerine getirmektir.
4. ANLAYALIM
Soru : a. Yandaki karekodu okutarak “Kurtuluştan Kuruluşa (Tekâlif–i Milliye)” adlı içeriği önce sessiz izleyiniz.
Soru : b. İçeriğin son sahnesinde masada oturan ihtiyar adamın görevini ve bu görevi hangi amaçla yerine getirdiğini tahmin ediniz ve tahmininizin gerekçesini sözlü olarak açıklayınız.
Cevap : İçeriğin son sahnesinde masada oturan ihtiyar adam, köylülerin verdikleri yardımları tek tek kaydediyordur. Bu görevi, orduya giden yardımların düzenli şekilde ulaştırılması ve hiçbir emeğin boşa gitmemesi için yapmaktadır. Yani amacı düzeni sağlamak ve adil olmaktır.
Soru : c. İçeriğin son sahnesinde kadın, yaşlı ve çocukların çoğunlukta olduğu görülmektedir. Bu durumun sebebi ne olabilir? Tartışınız.
Cevap : İçeriğin son sahnesinde kadınların, yaşlıların ve çocukların çoğunlukta olmasının sebebi, erkeklerin büyük bölümünün cephede savaşta olmasıdır. Bu nedenle köylerde geride kalanlar sadece yaşlılar, kadınlar ve çocuklardır.
Soru : ç. İçeriği tekrar sesli izleyiniz. Türk halkının yurdunu düşman işgalinden kurtarmak için varını yoğunu ortaya koyması hangi duygu ve değerlere sahip olduğunu gösteriyor? Söyleyiniz.
Cevap : Türk halkının yurdunu düşman işgalinden kurtarmak için varını yoğunu ortaya koyması; onların vatan sevgisi, fedakârlık, dayanışma, bağımsızlık ve cesaret değerlerine sahip olduğunu gösterir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları
5. ANLAYALIM
Soru : a. Öğretmeninizin rehberliğinde sınıf tahtasına şahıs ve varlık kadrosu, yer (mekân), zaman başlıklarını yazınız. Okuduğunuz “Cepheye Koşan At” adlı metnin şahıs ve varlık kadrosu, yer, zaman unsurlarını belirleyerek bu başlıkların altına yazınız.
Cevap :
Şahıs ve varlık kadrosu:
- Ahmet
- Dedesi
- Ninesi
- Subay
- Köylüler (kadınlar, çocuklar, ihtiyarlar)
- Askerler
- Gülcemâl (at)
Yer (mekân):
- Anadolu bozkırı
- Kırıkkale – Bedesten Köyü
- Köy meydanı
- Ahır / ev önü
Zaman:
- 10 Ağustos 1921
- Millî Mücadele Dönemi
Soru : b. Sınıf tahtasında yazanlardan hangilerinin metnin ana unsurları olduğunu belirleyiniz ve bunları aşağıya yazınız.
Cevap :
-
Şahıs ve varlık kadrosu: Ahmet, dedesi, ninesi, Gülcemâl
-
Yer: Kırıkkale – Bedesten Köyü
-
Zaman: Millî Mücadele Dönemi (10 Ağustos 1921)
Soru : c. “Cepheye Koşan At” adlı metinde öne çıkan olaylar birer sembolle eşleştirilerek aşağıda verilmiştir.
Cevap :
Olay örgüsünü sıralama (zincir):
-
☁️ Aylardır tek damla düşmeyen Anadolu bozkırına nihayet yağmur yağar.
-
🌸 Gülcemâl, bir ıslıkla Ahmet’in yanına koşar.
-
✨ Dedesi, Ahmet’e vatanın içinde bulunduğu zor durumu anlatır.
-
☪️ Bir subay, Tekâlif-i Milliye emirlerini köy meydanında köylülere iletir.
-
⭐ Yaşlı bir kadın, umutsuz köylüleri cesaretlendirerek harekete geçirir.
-
🌻 Bütün bir köy, elinde avucunda ne varsa cepheye gönderir.
-
❤️ Ahmet’in dedesi ve ninesi, Gülcemâl’i cepheye göndermeye karar verir.
Soru : ç. Bu olayları bir zincirin halkaları gibi düşününüz ve metnin olay örgüsüne göre aşağıdaki şekil üzerine ilgili sembolleri sırayla yerleştiriniz.
Cevap :

Soru : d. Etkinliğin “ç” maddesindeki zincirin altıncı halkası kopmuş olsaydı neler yaşanabilirdi? Söyleyiniz.
Cevap : Zincirin altıncı halkası (köylülerin elinde avucunda ne varsa cepheye göndermesi) kopmuş olsaydı, ordu gerekli yiyecek, giyecek ve cephaneyi bulamaz; askerler zor durumda kalır, savaş daha da güçleşirdi.
Soru : e. Hikâyenin şahıs kadrosunda Ahmet’in babasının yer almama sebebini hikâyenin zamanı ile ilişkilendirerek açıklayınız.
Cevap : Hikâyede Ahmet’in babasının olmamasının sebebi, o dönemde erkeklerin cephede savaşta olmasıdır. Bu yüzden hikâyede sadece Ahmet, ninesi ve dedesi vardır; babası ise cephede vatanı savunmaktadır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları
6. ANLAYALIM
Soru : a. Yandaki karekodu okutarak “Millî Mücadele’nin Kadın Kahramanı: Kara Fatma” adlı içeriği izleyiniz. Aşağıdaki kavramlardan içerik ile ilgili olanları işaretleyiniz.
Cevap :
İşaretlenecek kavramlar:
✅ Öz güven
✅ Girişkenlik
✅ Vatanseverlik
✅ Çalışkanlık
✅ Azim ve kararlılık
✅ Sorumluluk
✅ Bağımsızlık
✅ Cesaret
Soru : b. Etkinliğin “a” maddesindeki işaretlemelerinizi izlediğiniz içeriğin hangi bölümlerine dayanarak yaptığınızı açıklayınız.
Cevap :
-
Öz güven ve girişkenlik: Kara Fatma, düşmanla mücadelede ön saflarda yer almış, cesurca hareket etmiştir.
-
Vatanseverlik: Vatanı için kendi hayatını tehlikeye atmış, Millî Mücadele’ye büyük katkı sağlamıştır.
-
Çalışkanlık ve azim: Cephede hem askerleri örgütlemiş hem de cephe gerisinde görevler üstlenmiştir.
-
Sorumluluk: Kadın-erkek ayırt etmeksizin pek çok kişiye önderlik etmiş, görevlerini eksiksiz yerine getirmiştir.
-
Bağımsızlık: Türk milletinin özgürlüğü için savaşmıştır.
-
Cesaret: Savaşın en zor anlarında dahi korkmadan mücadele etmiştir.
1. ANLATALIM
Soru : a. “Cepheye Koşan At” adlı metnin olay örgüsünü düşününüz. Aklınızda kalan olayları oluş sırasına göre defterinize yazınız.
Cevap :
Olay örgüsü (oluş sırasına göre):
- Anadolu bozkırına yağmur yağar.
- Ahmet, kısrak Gülcemâl’i tımar eder.
- Ahmet’in dedesi, ona vatanın durumunu ve Tekâlif-i Milliye’yi anlatır.
- Köy meydanında subay, halktan yardım ister.
- Köylüler önce tereddüt eder, sonra kadınlardan biri herkesi cesaretlendirir.
- Köylüler ellerinde avuçlarında ne varsa orduya verir.
- Bir çocuk bez bebeğini askere verir.
- Ahmet’in ninesi ve dedesi, Gülcemâl’i cepheye göndermeye karar verir.
Soru : b. Bu olayları olay örgüsüne doğrudan etki etme durumlarını göz önüne alarak önemli/ önemsiz şekilde sınıflandırınız. Sınıflandırırken önemli olayların yanına “1”, önemsiz olayların yanına ise “0” yazınız. “1” yazdıklarınızdan hareketle metni kendi cümlelerinizle anlatınız.
Cevap :
Önemli / önemsiz olayların sınıflandırılması:
- Anadolu bozkırına yağmur yağması → 0
- Ahmet’in Gülcemâl’i tımar etmesi → 0
- Dedesi Ahmet’e vatanın durumunu anlatması → 1
- Subayın köyde Tekâlif-i Milliye emirlerini duyurması → 1
- Kadınların ve köylülerin fedakârlık yapması → 1
- Köylülerin erzak ve eşyaları cepheye vermesi → 1
- Küçük kızın bez bebeğini askere vermesi → 0
- Ahmet’in dedesi ve ninesinin Gülcemâl’i cepheye göndermesi → 1
Metnin özeti (sadece “1” yazılan önemli olaylardan hareketle): Ahmet’in dedesi, vatanın içinde bulunduğu zor durumu ve Tekâlif-i Milliye emirlerini ona anlatır. Köy meydanında bir subay, halktan yardım ister. Kadınların ve köylülerin cesaretle yaptığı fedakârlıklar sayesinde herkes elinde avucunda ne varsa orduya verir. Sonunda Ahmet’in dedesi ve ninesi, tek varlıkları olan kısrak Gülcemâl’i de cepheye göndermeye karar verir.
2. ANLATALIM
Soru : a. Öğretmeninizin rehberliğinde altı gruba ayrılınız. Grupça “5. ANLAYALIM” etkinliğindeki zincir halkalarından birini seçiniz. Seçtiğiniz halkanın temsil ettiği olaya dair kısa bir planlama yapınız. Olayda yaşananları bir fotoğraf karesindeymiş gibi hareketsiz kalarak yansıtınız. Grubunuzdaki tüm arkadaşlarınızın fotoğraf karesinde yer almasına özen gösteriniz.
Cevap : Grubumuz, zincirin “Köylülerin ellerinde avuçlarında ne varsa cepheye vermesi” halkasını seçti. Olayı canlandırmak için bir kısmımız köylü rolünde erzak, çorap ve eşyaları verir gibi durduk; bir arkadaşımız subay rolünü üstlendi; diğerimiz ise askere yardım eden köylüleri temsil etti.
Soru : b. Duruşunuzu, yüz ifadenizi ve seçtiğiniz görsele ait mekânın özelliklerini (açık alan, ev, sıcak bir yer vb.) arkadaşlarınıza fark ettirecek şekilde beden dilinizi konumlandırınız.
Cevap : Duruşlarımızda ciddiyet ve kararlılık gösterdik. Yüz ifadelerimiz fedakârlığı ve vatan sevgisini yansıttı. Mekânı köy meydanı gibi düşündük; açık alan havasını yansıtmak için ayakta, halka düzeninde durduk.
Soru : c. Arkadaşlarınızdan yansıttığınız olayın hangi halkayla ilgili olduğunu tahmin etmelerini isteyiniz. Öğretmeninizin “Çözül!” komutuyla hareketinizi sırayla sonlandırınız ve bu pozu niçin tercih ettiğinizi kısaca ifade ediniz.
Cevap : Arkadaşlarımızın hangi halkayı canlandırdığımızı tahmin etmelerini istedik. Öğretmenimizin “Çözül!” komutuyla hareketimizi sonlandırdık. Bu pozu seçtik çünkü köylülerin yaptığı fedakârlık, metnin en önemli bölümlerinden biridir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 76 Cevapları
3. ANLATALIM
Soru : a. Aşağıdaki metni koyu yazılmış kelimelere dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Bir kasım sabahı kitaplarımla haşır neşirken fark ettim: Kitaplığımda millî mücadelemizi anlatan bir tane bile kitap yoktu! Bir koşu giyindim, kendimi kitapçıların olduğu sokağa attım. İlk uğrak yerim olan eski kitapçı, sokağın en ucundaydı. Emektar kitapçı, kapının kenarına oturmuş, bir hazine gibi tuttuğu kitaba dalmıştı. Gözüm kitabın kapağına kaydı: “Vatan Dediler”. Sanırım aradığımı bulmuştum.
Soru : b. Bu kelimelerin arasında nasıl bir anlam ortaklığı olduğunu söyleyiniz.
Cevap : Bu kelimelerin ortak yanı hepsinin “kitap” kelimesinden türemiş olmasıdır. Yani aynı kökten gelmektedirler.
Soru : c. Aşağıdaki görselleri inceleyip metni tekrar okuyunuz. Metinde koyu yazılmış kelimelerden hangileri aldıkları ek ile yeni bir varlığın adı olmuştur? Belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap : Metinde koyu yazılmış kelimelerden ek alarak yeni bir varlığın adı olanlar:
- kitap → kitaplık
- kitap → kitapçı
4. ANLATALIM
Soru : a. “Çalışkanlık” ve “vatan sevgisi” kavramları arasındaki ilgiyi anlatan bir cümle yazınız. Bu sırada Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap : Çalışkanlık, vatan sevgisinin bir göstergesidir; çünkü çalışan insan, emeğini ve alın terini vatanının geleceği için harcar.
Soru : b. Okuduğunuz metinde Türkçenin doğru, güzel ve etkili kullanıldığı aşağıdaki örnek cümleleri inceleyiniz. Bu örneklere benzer başka hangi cümleler dikkatinizi çekmektedir? Belirleyip söyleyiniz.
Cevap : Metinde dikkati çeken başka güzel ve etkili cümlelerden biri:
-
“Eğer ki biz bu ata toprağından gidersek türküler susar, ozanlar dilsiz kalır evlâdım.”
Soru : c. Etkinliğin “a” maddesindeki cümlenizi gözden geçiriniz. İfadelerinizi zenginleştirerek cümlenizi yeniden yazınız.
Cevap : Zenginleştirilmiş cümle (a maddesinden): Gerçek çalışkanlık, yalnızca kişisel çıkar için değil, vatan sevgisiyle birleştiğinde anlam kazanır; insan, emeğini yurdunun bağımsızlığı ve geleceği için harcadığında en değerli görevi yerine getirmiş olur.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 77 Cevapları
5. ANLATALIM
Soru : Ahmet, Gülcemâl’den ayrılmadan önce onun yoldaşlık edeceği askere hitaben bir mektup yazar ve mektubu Gülcemâl’in eyerine sıkıştırır. Kendinizi Ahmet’in yerine koyarak askere mektup yazınız. Mektubunuzda dilerseniz Gülcemâl’le olan bir fotoğrafa, birlikte yaşadığınız bir maceraya, Gülcemâl’in sevdiği ve sevmediği yiyeceklerin ne olduğuna vb. yer verebilirsiniz.
Cevap :
Sevgili Asker Abim,
Sana en sadık dostum Gülcemâl’i gönderiyorum. O benim çocukluğumdan beri yanımda, birlikte tarlalara koştuk, oyunlar oynadık. Onun sırtında köy yollarında rüzgâr gibi giderken kendimi çok mutlu hissederdim.
Gülcemâl arpayı çok sever, ama acı biberi hiç yemez. Onu tararken en çok kaşağıyla sırtını tımar etmeyi severdim. Sen de ona iyi bakarsan sana hem yoldaşlık eder hem de cephede askerlerimize güç verir.
Babam cephede, şimdi de Gülcemâl senin yanında olacak. Onu size emanet ediyorum. Biz burada dua edeceğiz. Allah yardımcınız olsun, vatanımızı düşmandan kurtarın.
Kardeşin, Ahmet
Soru : a. Yazma sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap :
-
Yazımda kendimi kahramanın yerine koyabildim → ⭐⭐⭐⭐ (Güçlü)
-
Yazımı fotoğraf, anı vb. unsurlarla zenginleştirdim → ⭐⭐⭐ (Kısmen güçlü)
-
El yazımın okunaklı ve anlaşılır olmasına dikkat ettim → ⭐⭐⭐⭐ (Güçlü)
-
Yazımda uygun başlatma, sürdürme ve sonlandırma ifadelerini kullandım → ⭐⭐⭐⭐ (Güçlü)
Soru : b. Topladığınız yıldızları hesaplayarak aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap : Topladığım yıldız sayısı 14.
Kendime söz: Sonraki çalışmalarım için yazımı daha çok örnek ve detayla zenginleştirmeye gayret edeceğim. Kendime aferin: kahramanın yerine kendimi koyabilme konusunda çok iyiyim.
Soru : c. Aşağıdaki ifadeyi tamamlayarak empati kurarak yazma yöntemini değerlendiriniz.
Cevap : Bu yöntem, yazımı daha anlamlı ve etkileyici kıldı çünkü kahramanın duygularını yaşadım ve onları daha iyi anlatabildim.
Soru : Bir sonraki derste kullanmak üzere Türkiye’nin fiziki ve siyasi haritalarını yanınızda bulundurunuz.
Cevap : Ders öncesinde Türkiye fiziki ve siyasi haritalarını çantanıza bırakmayı unutmayınız.