İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 6. Sınıf
Ortaokul eğitiminde öğrencilerin çeşitli alanlarda bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır. Bu süreçte, 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı, matematiksel düşünme becerilerini geliştirmek için çeşitli konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, temel kavramların yanı sıra problem çözme tekniklerini de öğrenmektedirler. Aynı zamanda, 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile dil bilgisi kuralları, okuma ve yazma becerileri üzerinde durulmaktadır.
Bilimsel konulara ilgi duymak için 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı, doğal olayları ve bilimsel prensipleri öğrencilerle buluşturmaktadır. Sosyal becerilerin geliştirilmesi amacıyla 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, tarih, coğrafya ve kültürel değerleri ele almaktadır. Manevi değerler açısından önemli bir yere sahip olan 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, dinî bilgileri ve ahlaki değerleri öğreterek öğrencilerin karakter gelişimine katkı sağlamaktadır. Ayrıca, 6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı, peygamberimizin hayatı ve öğretileri hakkında bilgi vermektedir.
Tüm bu derslerin yanı sıra, 6. Sınıf Kitabı Cevapları ile öğrenciler öğrenim süreçlerinde daha etkili bir şekilde desteklenmektedir. Ortaokul 6. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı da, derslerde edinilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olmakta ve öğrencilerin sınavlara daha iyi hazırlanmalarını sağlamaktadır. Bu zengin içerik, öğrencilerin eğitim hayatında başarılı olmalarını hedeflemektedir.
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi KitabıZararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87, 88 Cevapları” üzerine yapılan etkinliklerde, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları” vurgulanmaktadır.
“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayınları”
Bu çalışma, “6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile desteklenmekte olup, zararlı alışkanlıkların başlama sebepleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayıncılık” referans alınmaktadır.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88
“İyi arkadaşla kötü arkadaş misk taşıyan kimse ile körük çeken kimse gibidir. Misk taşıyan ya sana onu ikram eder yahut sen ondan (miski) satın alırsın ya da ondan güzel bir koku duyarsın. Körük çeken kimse ise ya elbiseni yakar ya da ondan kötü bir koku alırsın.” (Müslim, Birr, 146.)
Soru : Hadisişerifi arkadaş çevresinin kötü alışkanlıklar edinmeye etkisi bakımından yorumlayınız.
Cevap: Hadis, iyi bir arkadaşın insanı olumlu yönde etkileyerek güzel davranışlar kazandıracağını, kötü bir arkadaşın ise zarar vererek olumsuz alışkanlıklar edindireceğini vurgulamaktadır. İyi arkadaş, kişiye fayda sağlayan değerler sunarken kötü arkadaş, zarar verici alışkanlıklarla kişinin ahlakını ve hayatını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle arkadaş seçiminde dikkatli olunmalıdır.
6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Soru : Zararlı alışkanlıklara başlamada arkadaş çevresinin etkisini “Kır atın yanında duran ya huyundan ya suyundan.” atasözünden hareketle açıklayınız.
Cevap: Atasözü, bireyin çevresindeki kişilerden olumlu veya olumsuz yönde etkilenebileceğini anlatır. Zararlı alışkanlıklar da genellikle kötü arkadaş çevresinin telkinleriyle başlar. İnsan, çevresindekilere uyum sağlama eğiliminde olduğu için kötü alışkanlıkları olan kişilerle vakit geçirdiğinde onlara benzemesi kolaylaşır.
Soru : . “Oğlan atadan (babadan) öğrenir sofra açmayı, kız anadan öğrenir biçki biçmeyi.” atasözünden hareketle ailenin çocuklara davranış kazandırmadaki rolünü açıklayınız.
Cevap: Atasözü, çocukların aile içinde gördükleri davranışları benimseyerek bunları alışkanlık haline getirdiğini ifade eder. Anne ve babalar, çocukların ilk rol modelleridir. Bu nedenle aile, iyi bir örnek olarak çocuklarına olumlu alışkanlıklar ve ahlaki değerler kazandırmada büyük bir role sahiptir.
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi KitabıZararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89, 90, 91, 92 Cevapları” ve “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları” üzerinde yapılan etkinlikler, öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan nasıl korunabilecekleri ile ilgili pratik bilgiler edinmelerine olanak tanır.
“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayınları”
Bu etkinlikler, hem “6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” hem de “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayıncılık” sayfalarında bulunan içeriklerle derinlemesine ele alınmaktadır. Öğrencilere zararlı alışkanlıklardan korunma yollarını öğretirken, aynı zamanda ahlaki değerlerin ve dini öğretilerin bu süreçte nasıl önemli bir yer tuttuğu da vurgulanır.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89-90-91-92
“Kendini hak ile meşgul etmezsen batıl seni işgal eder.” İmam Şâfiî
Soru : Sözünü zamanı iyi değerlendirmenin kötü alışkanlıklardan uzak tutmaya etkisi açısından yorumlayınız.
Cevap: İmam Şâfiî’nin bu sözü, zamanı doğru ve faydalı işlerle doldurmanın insanı kötü ve zararlı davranışlardan koruyacağını ifade eder. İnsan, kendisini boş bıraktığında, nefsine ve çevresindeki olumsuz etkilere yenik düşerek kötü alışkanlıklara yönelebilir. Zamanı ilim, ibadet, spor veya faydalı uğraşlarla değerlendirmek, insanın kendisini batıl işlerden korumasına yardımcı olur.
6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
Resulullah (sav) şöyle buyurmuştur: “Hepiniz birer çobansınız ve hepiniz yönettiklerinizden sorumlusunuz. Devlet başkanı bir çobandır ve yönettiklerinden sorumludur. Evin beyi bir çobandır ve yönettiklerinden sorumludur. Evin hanımı da bir çobandır ve yönettiklerinden sorumludur…” (Buhari, İstikrâz, 20.)
Soru : Hadisi şeriften hareketle kötü alışkanlıklardan korunmada aileye düşen görevler nelerdir? Yorumlayınız.
Cevap: Hadis, herkesin sorumlu olduğu kişilere karşı bir çoban gibi koruyucu ve rehberlik edici bir rol üstlenmesi gerektiğini belirtir. Aileler, çocuklarına güzel örnek olmalı, onları zararlı alışkanlıklardan uzak tutmak için eğitim ve destek sağlamalıdır. Ayrıca, çocuklarını iyi arkadaş çevrelerine yönlendirmeli, onlara sevgi ve ilgiyle yaklaşarak güvenli bir ortam oluşturmalıdır.
6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Zararlı alışkanlıkların olumsuz etkileriyle ilgili ÇEMATEM, AMATEM veya YEŞİLAY yetkilileriyle röportaj yaparak bir sunum hazırlayınız.
Cevap:
Röportaj İçeriği Hazırlığı:
ÇEMATEM, AMATEM veya YEŞİLAY yetkilileriyle görüşmek için randevu alın.
Zararlı alışkanlıkların fiziksel, psikolojik ve sosyal etkileri hakkında sorular hazırlayın.
Tedavi süreçleri, önleme yöntemleri ve bağımlılıkla mücadele konusunda sağlanan destekleri öğrenin.
Röportaj Soruları Örneği:
Zararlı alışkanlıklar insan sağlığını nasıl etkiler?
Bu alışkanlıkların aile ve toplumsal yapıya zararları nelerdir?
ÇEMATEM, AMATEM veya YEŞİLAY hangi hizmetleri sunuyor?
Zararlı alışkanlıkları önlemede gençlere ve ailelere önerileriniz nelerdir?
Çözüm önerilerini ve önleme yöntemlerini vurgulayın.
Sunum Bölümleri:
Giriş: Zararlı alışkanlıkların tanımı ve yaygınlığı.
Ana Bölüm: Röportajda elde edilen bilgiler; etkiler, tedavi yöntemleri ve öneriler.
Sonuç: Zararlı alışkanlıklardan korunmanın önemi ve bu konuda bilinçli olmanın faydaları.
Sunumda Kullanılabilecek Görseller:
Zararlı alışkanlıkların etkilerini gösteren infografikler.
Tedavi süreçlerini anlatan görseller veya tablolar.
YEŞİLAY’ın veya diğer kurumların hizmetlerini tanıtan broşürler.
Sunum sonunda teşekkür ederek, gençleri bu konuda daha bilinçli olmaya davet edebilirsiniz.
Soru : Zararlı alışkanlıklardan niçin uzak durulmalıdır?
Cevap: Zararlı alışkanlıklar, insanın beden ve ruh sağlığını tahrip eder, aile ve sosyal çevresine zarar verir. Ekonomik sıkıntılara, eğitim ve iş hayatında başarısızlığa yol açar. Bunlardan uzak durmak, sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yaşam için gereklidir.
Soru : Zararlı alışkanlıklardan korunmada arkadaş seçimi nasıl bir öneme sahiptir? Açıklayınız.
Cevap: Arkadaş çevresi, bireyin davranışlarını ve alışkanlıklarını doğrudan etkiler. İyi arkadaşlar, bireyi olumlu davranışlara teşvik ederken, kötü arkadaşlar zararlı alışkanlıklara sürükleyebilir. Bu nedenle, bireyler doğru arkadaş seçimleri yaparak kendilerini koruyabilir ve daha sağlıklı bir yaşam sürebilir.
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi KitabıBir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları” ile ilgili yapılan etkinlikler, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları” üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilere Hz. Yahya (as)‘ın hayatı, görevleri ve öğretileri hakkında bilgi sağlar.
“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 MEB Yayınları”
“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise bu bilgilerin detaylandırılmasında yardımcı olur ve “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 MEB Yayıncılık” sayfasındaki metne dayalı sorularla öğrencilerin anlamaları pekiştirilir. Bu etkinlikler, öğrencilerin dini bilgilerini geliştirirken aynı zamanda ahlaki değerlerin önemini de öğretir.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 Cevapları
“Zekeriyya mabette namaz kılarken melekler ona, ’Allah sana, kendisinden gelen bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayıcı, insanlar arasında seçkin, nefsine hâkim ve salihlerden bir peygamber olarak Yahya’yı müjdeler.’ diye seslendiler.” (Al-i İmran suresi, 39. ayet.)
Soru : Verilen ayette Hz. Yahya hangi özellikleri ile tanıtılmaktadır? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Verilen ayette Hz. Yahya, birkaç önemli özelliği ile tanıtılmaktadır:
Doğrulayıcı: Hz. Yahya, Allah tarafından gönderilen kelimeyi doğrulayan bir peygamberdir. Bu kelime, Hz. İsa’dır.
İnsanlar Arasında Seçkin: Hz. Yahya, Allah’ın seçtiği ve özel bir yere sahip olan bir peygamberdir.
Nefsine Hâkim: Hz. Yahya, kendi nefsini kontrol etme konusunda yüksek bir ahlaka sahiptir.
Salihlerden: Hz. Yahya, salih (doğru, iyi ve takvalı) bir peygamberdir.
Bu özellikler, Hz. Yahya’nın Allah’a olan bağlılığını ve yüksek ahlaki değerlerini yansıtır.
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi KitabıBir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95
6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94-95 Cevapları” ve “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları” konusundaki etkinlikler, Tebbet Suresi’nin anlamını ve içeriğini öğretmeyi amaçlar. Bu sure, İslam’da önemli bir yer tutar ve içinde öğretilen dersler, ahlaki değerler açısından da önemlidir.
“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95 MEB Yayınları”
“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” sorularla birlikte Tebbet Suresi’nin anlamını öğretirken, metnin ana temalarına da değinir. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95 MEB Yayıncılık” sayfalarında yer alan sorular ve açıklamalar, öğrencilerin Tebbet Suresi‘ni daha iyi anlamalarını sağlar ve bu sureyi günlük yaşamda nasıl uygulayabileceklerini tartışmaya açar.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95
Soru : Tebbet suresini ve anlamını okuyunuz. Kontrol listesiyle kendinizi değerlendiriniz.
Cevap: Tebbet suresi, Kur’an-ı Kerim’in 111. suresidir ve kısa bir sure olup, başlıca 5 ayetten oluşur. Surenin anlamı, özellikle Hz. Peygamber’e karşı düşmanlık eden Ebu Leheb ve karısının kötü sonları hakkında uyarıda bulunur. Surenin içeriğinde, Ebu Leheb’in malının ve kazandıklarının ona fayda sağlamayacağı, karısının da ona yardımcı olacağına dair açıklamalar yer alır. Bu sure, inkarcıların sonunun kötü olduğunu vurgular.
Kontrol Listesi Değerlendirmesi:
Surenin adı ve anlamı öğrenildi mi?
Surenin ana mesajı anlaşılabildi mi?
Surenin Ebu Leheb ve karısının sonuyla ilgili verdiği ders çıkarılabildi mi?
Soru : Hz. Yahya’nın Kur’an-ı Kerim’de anlatılan özellikleri nelerdir?
Cevap:
Maddeler Halinde Hz. Yahya, Kur’an-ı Kerim’de birkaç farklı ayetle tanıtılmaktadır ve şu özelliklere sahiptir:
Doğrulayıcı: Hz. Yahya, Allah’ın kelimesini (Hz. İsa’yı) doğrulayan bir peygamberdir.
İnsanlar Arasında Seçkin: Hz. Yahya, Allah’ın seçtiği bir peygamberdir.
Nefsine hâkim: Hz. Yahya, içsel disipline sahip, nefsini kontrol edebilen bir kişidir.
Salihlerden: O, takvalı, doğru ve dürüst bir peygamberdir.
Sabırlı ve cesur: Hz. Yahya, zor durumlarla karşılaştığında sabırlı olmuş ve Allah’ın mesajını iletmekte cesur olmuştur.
Hz. Yahya’nın bu özellikleri, onun yüksek ahlaki ve manevi seviyesini gösterir.
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94-95 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99 Cevapları” ile ilgili yapılan etkinlikler, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları” kapsamında 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme öğretici mesajlarını öğrencilerle paylaşır.
“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları”
“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise, Tebbet Suresi’nin günlük yaşamla olan bağlantılarını, nasıl bir ahlaki öğreti sunduğunu ve kişinin hayatına nasıl yansıması gerektiği üzerinde durur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayıncılık” sayfasındaki sorular, öğrencilerin hem Tebbet Suresi’ni hem de ilgili dini kavramları anlamalarına yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (akıl, alkol, arkadaş, hastalık, hedef, Kızılay, kumar, nikotin, onay, Yeşilay).
Cevap:
Herhangi bir emek ve çalışma olmayıp şans faktörüne bağlı olarak haksız kazanç elde etmeye kumar denir.
Tütün ürünlerinde insanlarda yüksek derecede bağımlılığa sebep olan nikotin bulunur.
Sigara, alkol, uyuşturucu ve teknoloji bağımlılıklarıyla mücadele eden Yeşilay ülkemizde faaliyet gösteren bir sivil toplum kuruluşudur.
Bireyin kendi kabiliyetlerini keşfederek ilgi alanlarına yönelmesi ve kendisine hedef belirlemesi onu zararlı alışkanlıklardan uzak tutar.
Bağımlılık bir hastalık olup hemen meydana gelmez, adım adım ilerler ve oluşur.
Bireyin kendisini arkadaşlarına kabul ettirme ve onlardan onay alma isteği zararlı alışkanlıkların başlama nedenlerinden biridir.
Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99 Cevapları”
6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.
11. Zararlı alışkanlıkların yaygınlaşmasının toplumsal yaşama etkileri nelerdir?
Cevap: Zararlı alışkanlıkların yaygınlaşması, toplumsal yaşam üzerinde birçok olumsuz etki yaratır. Bu alışkanlıklar, aile içindeki ilişkileri bozabilir, bireylerin toplumda sağlıklı bir şekilde yer almasını engelleyebilir. Aynı zamanda sağlık harcamalarının artmasına, iş gücü kaybına, suç oranlarının yükselmesine ve gençlerin kötü alışkanlıklar edinmesine yol açabilir. Toplumda maddi ve manevi zararlar oluşur, bu da sosyal düzeni ve dayanışmayı zayıflatabilir.
12. Zararlı alışkanlıklardan korunmak için nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap:
Maddeler Halinde Zararlı alışkanlıklardan korunmak için şunlara dikkat etmeliyiz:
Sağlıklı bir çevre edinmek ve bu çevrede bulunan kişilerle vakit geçirmek,
Olumsuz alışkanlıklara karşı güçlü bir irade geliştirmek,
Aile ve arkadaşlar tarafından destek almak,
Kötü alışkanlıkların zararlarını öğrenmek ve bunları başkalarına anlatmak,
Spor yapmak ve sağlıklı beslenmek gibi olumlu alışkanlıklar geliştirmek.
Soru : 13-15. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız.
13. Ahmet’in amcasının sigara kullandığı yıllarda yaşadığı maddi ve manevi sıkıntılar neler olabilir?
Cevap: Ahmet’in amcası, sigara kullandığı yıllarda maddi sıkıntılar yaşamış olabilir, çünkü sigara içmek yüksek maliyetlere yol açar. Sigara almak için harcanan paralar, aile bütçesinde zorluklara neden olmuş olabilir. Manevi sıkıntılar ise, sigara nedeniyle aile üyelerinin rahatsız olması, bireysel sağlığın bozulması ve sosyal hayatın kısıtlanması gibi durumları içerir. Ayrıca, sigara içmenin getirdiği sağlık sorunları, kişide psikolojik baskı oluşturmuş olabilir.
14. Ahmet’in amcasının yaşadıklarından hareketle sağlıklı bir yaşam için sizce neler yapılabilir?
Cevap:
Sağlıklı bir yaşam için şunlar yapılabilir:
Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak,
Düzenli egzersiz yapmak,
Dengeli ve sağlıklı bir beslenme alışkanlığı geliştirmek,
Zihinsel ve fiziksel sağlığı destekleyen aktivitelerle meşgul olmak,
Olumlu düşünme ve stres yönetimi becerilerini geliştirmek.
Bu şekilde, sağlıklı bir yaşam sürdürülebilir ve olumsuz alışkanlıklardan korunmuş olunur.
6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
15. Size göre Ahmet’in amcasının yaşam kalitesinde sigarayı bıraktıktan sonra nasıl değişiklikler olmuştur?
Cevap: Ahmet’in amcasının sigarayı bırakmasından sonra yaşam kalitesinde olumlu değişiklikler olmuştur. Sigara içmeye bağlı sağlık sorunları azalmış, nefes alma ve fiziksel aktivite yapabilme kapasitesi artmıştır. Ayrıca, sigara bırakıldıktan sonra amcası daha sağlıklı hissedip yaşam kalitesini iyileştirmiştir. Fiziksel rahatsızlıklar ve hastalıklar azalmış, bu da onun günlük yaşamını daha rahat bir şekilde sürdürebilmesine olanak sağlamıştır.
Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
16. Buna göre tabloda belirtilen olumsuz sonuçlar ile zararlı alışkanlıkların eşleştirilmesi aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Cevap: A Şıkkı
17. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre şiddet olaylarının, cinayetlerin ve trafik kazalarının en büyük sebeplerinden biri alkoldür. Alkol, insanın aklını ve iradesini devre dışı bırakan bir maddedir. İçilir içilmez ağızda, ince bağırsaklarda emilir ve süratle kana karışır. Kana karışan alkol kısa zamanda bütün organlara gider ve beynin faaliyetlerine zarar verir, kasların düzenli çalışmasını bozar.
Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Kana karışan alkol kasların düzenli çalışmasını bozar.
B) Alkol kullanan insan aklını ve iradesini kullanamaz hâle gelir. C) Akıl ve irade insana verilen en önemli iki özelliktir.
D) Dünya genelinde işlenen suçların en önde gelen sebebi alkoldür.
Cevap: C) Akıl ve irade insana verilen en önemli iki özelliktir.
6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
18. İslam’ın en amansız düşmanlarından biri Ebu Leheb’di. O, insanları Allah’ın dinine davet etmek için Safa Tepe’sine çağıran Hz. Peygamber’i şöyle azarladı: “Yazıklar olsun sana! Bizi bunun için mi buraya topladın?” Orada bulunanlara onu dinlememelerini söyledi. Hz. Peygamber’i her fırsatta engellemeye çalışarak ona çeşitli eziyetlerde bulundu. Onun en önemli destekçilerinden biri de eşi Ümmü Cemil’di. Bu ikisi hakkında Tebbet suresi inmiştir.
Bu parçadan Ebu Leheb ve eşi ile ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Hz. Peygamber’in akrabası olduklarına
B) Halkı Hz. Peygamber’e karşı kışkırttıklarına
C) Hz. Peygamber’e zarar vermeyi amaçladıklarına
D) Hz. Peygamber’i görevinden alıkoymaya çalıştıklarına
Cevap: A) Hz. Peygamber’in akrabası olduklarına
19. I. Körle yatan şaşı kalkar. II. Üzüm üzüme baka baka kararır. III. Dost kara günde belli olur.
Bu atasözlerinden hangileri zararlı alışkanlıkların başlamasında arkadaş etkisini ifade etmektedir?
A) Yalnız I B) I ve IIC) I ve III D) II ve III
Cevap: B) I ve II
20. “Hiç şüphesiz şeytan, içki ve kumarla aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçersiniz değil mi?” (Maide suresi, 91. ayet.)
Bu ayette altı çizili bölümde geçen
I. Toplumsal huzuru bozmaları II. Bağımlılık yapmaları III. Ekonomik zararları IV. İbadetlerden uzaklaştırması
ifadelerinden hangileri içki ve kumarın zararları ile ilgilidir?
A) Yalnız I B) I ve IVC) II ve III D) I, II ve IV
Cevap: B) I ve IV
21. Kur’an’da adı geçen ve İsrailoğullarına gönderilen peygamberlerden biridir. Kudüs’te doğmuş ve büyümüştür. Hz. Zekeriyya’nın oğludur. Kur’an’da babasına adıyla birlikte müjdelendiği bildirilmektedir. Hz. Meryem’le teyze çocuğu olup Hz. İsa ile aynı dönemde yaşamıştır.
Bu parçada özellikleri verilen peygamber aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Davud B) Hz. İsa C) Hz. Musa D) Hz. Yahya
Cevap: D) Hz. Yahya
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.