İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156
2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 149-150-151-152-153-154-155-156 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için yol gösterici bir kaynak olarak öne çıkar. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarına ve kitap sevgilerini artırmalarına yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülür. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli bir kaynak olarak kabul edilmektedir.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni”
2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 149-150-151-152-153-154-155-156
Soru : Görsel nereye ait olabilir? Tahmin ediniz.
Cevap : Görsel bir kütüphaneyi anlatıyor olabilir.
Soru : Sanal gezide gördükleriniz ile ilgili düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Sanal gezide Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nin büyüklüğü ve düzeni beni çok etkiledi. Kitapların çeşitliliği ve modern teknoloji ile donatılmış alanları, öğrenmeyi ve araştırmayı daha keyifli hale getiriyor. Burada bilgiye kolayca ulaşmanın önemini bir kez daha anladım.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 150 Cevapları
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.
Cevap : Metnin konusu Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’dir. İçerikte kütüphanenin özellikleri, sunduğu hizmetler ve sağladığı yararlar anlatılabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 152 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap : Metnin konusu, Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nin özellikleri, sunduğu imkânlar ve sağladığı yararlardır. Okuma öncesi yaptığım tahmin ile metnin konusu aynıdır.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap :
Külliye Kelimesi
-
Tahminim: Büyük bir cami ve çevresindeki yapılar topluluğu.
-
Sözlük Anlamı: Genellikle bir cami ve ona bağlı çeşitli yapılar ile meydana gelen topluluk.
Koleksiyon Kelimesi
-
Tahminim: Belirli bir konu veya türde bir araya getirilmiş eşyalar grubu.
-
Sözlük Anlamı: Bir kişinin veya kurumun bir araya getirdiği eserler, eşyalar veya belgeler topluluğu.
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap :
“Külliye” ile Cümleler:
- Şehir merkezinde tarihi bir külliye var.
- Külliyede cami, kütüphane ve derslikler bulunuyor.
- Geçen yaz tarihi külliyeyi ziyaret ettik.
- Külliyeler genellikle topluma hizmet eden yapılar içerir.
- Tarihi külliyeler mimari açıdan çok önemlidir.
“Koleksiyon” ile Cümleler:
- Babamın eski pul koleksiyonu çok değerli.
- Müzedeki sanat koleksiyonunu gezmek çok keyifliydi.
- Kitap koleksiyonumu düzenlemeye başladım.
- Koleksiyon yapmak sabır ve ilgi gerektirir.
- Ünlü yazarın imza günü için özel koleksiyonlar sergileniyordu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 153 Cevapları
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Türkiye’nin en büyük kütüphanesi hangi şehirdedir?
Cevap : Ankara’dadır.
2. Kitap okumanın bize katkıları nelerdir?
Cevap : Kitap okumak yeni bilgiler öğrenmemizi sağlar, hayal gücümüzü geliştirir ve macera dolu dünyalara yolculuk yapmamıza yardımcı olur.
3. Kütüphaneler neden önemlidir?
Cevap : Kütüphaneler, bilgiye erişim sağlar, araştırma ve ödev yapmak için uygun ortam sunar ve kitapları ücretsiz ödünç alabilme imkânı verir.
4. Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesinin hedefi nedir?
Cevap : Dünyanın en iyi kütüphanelerinden biri olmak ve modern hizmetlerle büyük koleksiyonlarını sürekli geliştirmektir.
Soru : Kütüphaneden yararlanabilmek için “Kütüphane Üye Kartı”nı doldurunuz.
Cevap : Bu kısımda kendi bilgileriniz yazmanız gerekiyor.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 154 Cevapları
Soru : Eksik bırakılan cümlelerde kütüphanede uymamız gereken kurallar verilmiştir. Cümleleri tamamlayınız ve kuralları okuyunuz.
Cevap :
Kütüphanelerde yiyecek ve içecek tüketilmemelidir.
Kütüphanelerde cep telefonu sessize alınmalıdır.
Salon ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmamalıdır.
Kütüphaneden alınan kitaplar zamanında teslim edilmelidir.
Kütüphanedeki eşyalara zarar verilmemelidir.
Kitaplar izin alınmadan kütüphaneden çıkartılmamalıdır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 155 Cevapları
Soru : Yarım bırakılan metni okuyunuz ve metni tamamlayınız.
Cevap :
Nihayet Elif geldi ve ikisi birbirine sarıldılar. Hemen çantalarını alıp kütüphaneye doğru yola çıktılar. Kütüphaneye vardıklarında sessizliği ve kitapların kokusunu çok sevdiler.
Araştırma ödevlerini yapmak için raflarda gezip kitaplar seçtiler. Okudukça yeni bilgiler öğreniyor, birbirleriyle notlar paylaşıyor ve araştırmanın keyfini çıkarıyorlardı.
Öğleden sonra birbirlerine okudukları kitaplardan küçük hikâyeler anlattılar ve günü çok güzel bir şekilde tamamladılar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 156 Cevapları
Soru : En son okuduğunuz hikâye kitabı ile ilgili istenen bilgileri yazınız.
Cevap :
Kitabın Adı: Küçük Prens
Yazarı: Antoine de Saint-Exupéry
Sayfa Sayısı: 96
Konusu: Küçük Prens’in farklı gezegenlere yaptığı yolculuklar ve bu yolculuklar sırasında insan ilişkileri, dostluk ve hayatın anlamı üzerine öğrendikleri.
Soru : En son okuduğunuz hikâyedeki bir olayı yazınız. Bu olayı arkadaşlarınıza beden dilinizi kullanarak anlatınız.
Cevap : Küçük Prens, gezegenlerden birinde bir tilkiyle tanışıyor ve onunla dostluk kurmayı öğreniyor. Tilkinin “Evcil olursan, birbirimiz için özel oluruz” sözlerini anlatırken ellerimle kalbimi göstererek ve arkadaşlarıma yaklaşarak tilki ile Prens’in dostluğunu canlandırabilirim.