2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 135-136-137-138-139-140 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde işlenen konuları tekrar etmelerine ve bilgilerini sağlamlaştırmalarına yardımcı olur. Bu noktada İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için yol gösterici bir kaynak niteliğindedir. Öğrenciler bu sayfa cevapları sayesinde konuları daha iyi anlar, ödevlerini düzenli şekilde yapar ve derslerde daha başarılı hale gelirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140 Cevapları”

Ünitede yer alan 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kelime bilgilerini geliştirmelerine ve anlam dünyalarını genişletmelerine katkı sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 135, 136, 137, 138, 139, 140 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin hem okuma hem de yazma becerilerini artırmaya yönelik olduğu görülmektedir. Bu nedenle bu cevaplar, ders başarısına destek veren önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kelimelerin Masalı Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. 


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap :

Bir kitap okumaya başladığımda kendimi bambaşka bir dünyanın kapısını aralamış gibi hissederim. Kitabın sayfaları ilerledikçe sanki bir oyun oynuyormuşum gibi heyecanlanırım.

Her yeni bölüm bana farklı bir macera sunar; bazen kahramanlarla birlikte zorlu bir yolculuğa çıkarım, bazen de masalsı bir şehrin sokaklarında dolaşırım. Okudukça hayal gücüm daha da genişler ve kitabın içindeki dünyayı kendi gözlerimle görüyormuşum gibi olur. İşte bu yüzden kitaplar bana sadece bilgi değil, aynı zamanda sınırsız bir hayal dünyası armağan eder.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 136 Cevapları


Soru : Görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Kitapların bizlerin gelişimimiz, hayal gücümüz için en güzel arkadaş olduğu metnin konusu olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 137 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metin, kitapların, kelimelerin ve okuma sayesinde gelişen hayal gücünün değeri üzerinedir. Dinleme öncesinde yaptığım tahmin de metnin konusu ile aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Keşfetmek kelimesi 

  • Tahminim: Bilinmeyen bir şeyi bulmak, öğrenmek.

  • Sözlük Anlamı: Gizli olan veya bilinmeyen bir şeyi ortaya çıkarmak, bulmak.

Hazine kelimesi 

  • Tahminim: Çok değerli eşyaların saklandığı şey.

  • Sözlük Anlamı: Altın, para, mücevher gibi değerli şeylerin bulunduğu yer ya da devletin parasal kaynağı.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

“Keşfetmek” ile Cümleler:

  • Yeni yerler gezip görmeyi ve keşfetmeyi çok severim.
  • Ormanda yürürken gizli bir yolu keşfettik.
  • Bilim insanları her gün yeni şeyler keşfetmeye çalışıyor.
  • Kitap okudukça farklı dünyaları keşfediyorum.
  • Çizim yaparken kendi yeteneğimi keşfettim.

“Hazine” ile Cümleler:

  • Korsanlar denizin ortasında büyük bir hazine arıyorlardı.
  • Bilgi en büyük hazinedir.
  • Bahçenin köşesinde eski bir hazine sandığı bulduk.
  • Sağlık, insan için gerçek bir hazinedir.
  • Dede, torunlarına çocukluğunda gördüğü bir hazineyi anlattı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 138 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Metindeki kızın neden kitap okumaya zamanı kalmıyormuş?


Cevap : Çünkü zamanını daha çok oyun, eğlence ve uykuya ayırıyormuş.


2. Metindeki kız bulduğu harflerle nasıl bir oyun oynuyormuş?


Cevap : Harfleri yan yana getirerek farklı kelimeler kuruyormuş.


3. Metindeki kız bulduğu oyun sayesinde neyi keşfetmiş?


Cevap : Okumanın değerini ve kelimelerin gücünü fark etmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 139 Cevapları


Soru : Harf ve sözcüklerle oynanabilecek bir oyun yazınız.


Cevap :

  • Kelime Zinciri Oyunu: Bir kişi bir sözcük söyler, diğer oyuncu o sözcüğün son harfiyle yeni bir sözcük bulur. Böylece zincir devam eder.

  • Eksik Harfi Bul Oyunu: Bir sözcüğün bazı harfleri silinir, oyuncular eksik harfleri doğru tahmin ederek sözcüğü tamamlar.

  • Harflerden Kelime Üretme Oyunu: Belirlenen harfler karışık şekilde verilir, oyuncular bu harflerle en çok anlamlı kelimeyi bulmaya çalışır.


Soru : Tablodaki harfleri kullanarak arkadaşlarınızla “İsim-Şehir” oyununu oynayınız.


Cevap :

Harf İsim Şehir Eşya Hayvan Bitki Puan
D Deniz Düzce Defter Deve Domates
H Hasan Hatay Halı Horoz Havuç
R Rıza Rize Radyo Rakun Reyhan
İ İrem İzmir İğne İguana İncir
S Selin Sinop Sandalye Sincap Soğan
B Burak Bursa Bardak Balık Biber
O Onur Ordu Ocak Ordek Ot

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 140 Cevapları


Soru : Metinden yola çıkarak soruları cevaplayınız.


“Kitapların dostluğu” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Kitaplar bize yol gösterir, bilgiler sunar ve her zaman yanımızda olan bir arkadaş gibidir.


“Kitaplar, okuyanların iyiliğini ister.” cümlesine katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet katılıyorum, çünkü kitaplar bizi bilgilendirir, doğruyu gösterir ve bize faydalı olur.


“Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibiydi.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Yeni kelimeler öğrendikçe bilgimiz artar, düşüncelerimiz zenginleşir ve dünyamız genişler.


Soru : Okulunuzda kitap okumaya teşvik edecek ne tür ekinlikler yapılabilir? Arkadaşlarınızla düşününüz. Etkinlik önerilerinizi yazarak okul müdürünüzle paylaşınız.


Cevap :

  1. Her hafta “kitap okuma saati” düzenlenebilir.
  2. Okunan kitaplardan kısa sunumlar yapılabilir.
  3. En çok kitap okuyan öğrencilere küçük ödüller verilebilir.
  4. Kitap ayraçları tasarlama etkinliği yapılabilir.
  5. Yazarlarla söyleşi günleri düzenlenebilir.
  6. Kütüphanede “kitap değişim köşesi” oluşturulabilir.


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!